Perioodi 2007-2013 tehnilise abi meetmete ja horisontaalse tehnilise abi meetme toetuse andmise ning kasutamise tingimused ja kord
Vastu võetud 30.04.2007 nr 30
RTL 2007, 40, 688
jõustumine 14.05.2007
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldumine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
18.07.2007 nr 43 (RTL 2007, 61, 1102) 29.07.2007
3.04.2008 nr 12 (RTL 2008, 29, 430) 14.04.2008 (rakendatakse alates 1.01.2008)
13.03.2009 nr 21 (RTL 2009, 28, 361) 23.03.2009
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 13 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Käesoleva määrusega sätestatakse horisontaalse tehnilise abi meetme, elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme, majanduskeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme (edaspidi kõik meetmed koos tehniline abi) raames antava struktuuritoetuse (edaspidi toetus) andmise, toetuse taotluse (edaspidi taotlus) menetlemise ja toetuse väljamaksmise ning toetuse kasutamise tingimused ja kord.
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust.
29.07.2007]
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
Tehnilise abi raames toetuse andmise eesmärk on tagada rakenduskavade
ning vajadusel ka «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» § 2
lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava)
tõhus ja tulemuslik elluviimine, sealhulgas:
1) tõsta toetuse
andmist korraldavate asutuste töövõimekust ning tagada nende kvaliteetne
töö toetuse andmisel ja väljamaksmisel;
2) tagada
taotluste kvaliteetne hindamine;
3) teostada tulemuslikku seiret
rakenduskavade või arengukava elluviimise üle;
4) hinnata
rakenduskavade või arengukava elluviimist;
5) teostada uuringuid
toetuse andmise asjakohasuse, mõju ning toetuse kasutamise võimaluste
kohta;
6) tagada tõhus järelevalve, audit ja kontroll toetuse
kasutamise üle;
7) teavitada toetuse taotlejaid (edaspidi taotleja)
ja avalikkust toetuse taotlemise ja kasutamise võimalustest;
8)
tõsta toetuse saajate võimekust toetuse kasutamisel.
§ 3. Toetatavad tegevused
(1) Toetatakse tegevusi, mis on otseselt vajalikud rakenduskavade ja
tehnilise abi meetmete eesmärkide saavutamiseks. Vajadusel toetatakse
tegevusi, mis on otseselt vajalikud arengukava rakendamiseks ja
eesmärkide saavutamiseks.
(11) Kui tegevus on seotud kahe või enama rakenduskava rakendamisega, rahastatakse tegevust horisontaalse tehnilise abi meetmest. Kui tegevus on seotud ainult ühe rakenduskavaga, rahastatakse seda vastava rakenduskava tehnilise abi meetmest.
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames antakse toetust alljärgnevatele tegevustele:
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) toetuse andmise ettevalmistamine, sealhulgas toetust puudutava teabe
edastamine potentsiaalsetele taotlejatele, taotlejate nõustamine sobiva
rahastamisallika leidmisel ja projektiidee vormistamisel ning toetuse
andmise ja väljamaksmisega seotud tegevuste ja protseduuride
ettevalmistamine toetuse andmist korraldavates asutustes;
2) toetuse
andmiseks, väljamaksmiseks ja aruandluseks vajalikud tegevused toetuse
andmist korraldavates asutustes;
3) taotluste hindamine ja
rahuldamisele kuuluvate taotluste väljavalimine;
4) arengukava
või rakenduskavade ülene toetuste andmise ja kasutamise hindamine;
5)
arengukava või rakenduskavade ülene seire;
6) toetuse
andmise ja kasutamise üle järelevalve, auditi ja kontrolli teostamine;
7)
arengukava või rakenduskavade üleste komisjonide ja töörühmade
koosolekute korraldamine;
8) toetuse andmist ja kasutamist
käsitlevate seminaride, koolituste ja muude toetuse andmist ning
kasutamist tutvustavate ürituste korraldamine toetuse andmist
korraldavate asutuste teenistujatele ja töötajatele, toetuse
taotlejatele ning toetuse saajatele ning sellesisulistel üritustel
osalemine;
[RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
9) arengukava või rakenduskavade ülesed toetuste andmise ja kasutamise
uuringud;
10) arengukava või rakenduskavade ülesed
teavitamistegevused, sealhulgas toetuste andmist ja kasutamist
tutvustavate veebilehtede loomine, toimetamine ja hooldus, teavitustöö
trükimeedias, tele- ja raadiokanalites, info- ja reklaammaterjalide
väljaandmine ning teabepäevade korraldamine;
11) toetuse
andmise ja kasutamise arvestuseks ning toetuse väljamaksmiseks
infosüsteemide soetamine ja paigaldamine ning nende kasutamiseks
vajalike tehniliste vahendite hankimine;
12) toetuse andmise ja kasutamisega seotud dokumentide säilitamine.
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ning inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi
meetmete raames antakse toetust alljärgnevatele tegevustele:
1)
meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava elluviimise
hindamine;
2) rakenduskava seirekomisjoni koosolekute ning meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud seirega seotud komisjonide koosolekute ettevalmistamine ja läbiviimine;
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
3) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava elluviimist
toetavad uuringud;
4) meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava tegevustest teavitamine, sealhulgas toetuste andmist ja
kasutamist tutvustavate veebilehtede loomine, toimetamine ja hooldus,
teavitustöö trükimeedias, tele- ja raadiokanalites, info- ja
reklaammaterjalide väljaandmine ning teabepäevade korraldamine.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud tegevustele antakse elukeskkonna
arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme raames toetust
alljärgnevatele tegevustele:
1) [Kehtetu – RTL
2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
2)
ekspertabi toetuse andmise ning kasutamisega seotud küsimuste
lahendamiseks.
§ 4. Projekti abikõlblikkuse periood
Projekti abikõlblikkuse periood algab riigi jooksvale eelarveaastale
eelneva aasta 1. novembril, kuid mitte varem kui 2007. aasta 1.
jaanuaril ning lõpeb jooksva eelarveaasta 31. detsembril, kuid mitte
hiljem kui 2015. aasta 31. augustil.
[RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
§ 5. Abikõlblikud kulud
(1) Abikõlblikud on kulud, mis vastavad järgmistele tingimustele:
1)
kulud on seotud määruse § 3 lõigetes 2 ja 3 sätestatud tegevuste
elluviimisega;
2) kulud ei ületa määruse lisas 3 sätestatud kulude
piirmäärasid;
3) kuludokumendi koostamise kuupäev jääb
taotluses sätestatud abikõlblikkuse perioodi või sellele järgneva 90
kalendripäeva sisse, kui kulude tekkimise aluseks olevad tegevused
toimusid projekti abikõlblikkuse perioodil.
(2) Horisontaalse tehnilise abi meetme raames on abikõlblikud järgmised kulud:
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust. 29.07.2007]
1) määruse § 3 lõigetes 2–4 nimetatud tegevustega seotud teenistujate ja
töötajate ning ekspertide personalikulud ja värbamiskulud;
2)
täistööajaga toetuse andmise ja kasutamisega seotud teenistujate ja
töötajate töökohtade sisustusele tehtavad kulud;
3)
toetuse andmisega ja kasutamisega seotud teenistujate ja töötajate
üldkulud vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 21
lõike 2 alusel kehtestatud korras sätestatule;
4)
taotleja või toetuse saaja kohta vajaliku informatsiooni või taotluse
kontrollimiseks teabenõude esitamisega seotud kulud;
5) toetuse
andmisega seotud teenistujate ja töötajate teenistuslähetuste ja
töölähetuste päevaraha, majutus- ja transpordikulud ning välislähetuste
reisikindlustuskulud;
6) toetuse andmise ja kasutamisega seotud
tõlkekulud;
7) ruumide ja presentatsioonitehnika rendikulud
toetuse andmise ja kasutamisega seotud koosolekute, seminaride ja muude
toetuse andmist ning kasutamist tutvustavate ürituste läbiviimiseks;
8)
osalejate toitlustamiskulud toetuse andmise ja kasutamisega seotud
koosolekutel, seminaridel ja muude toetuse andmist ning kasutamist
tutvustavatel üritustel;
9) koolitusteenuse ostmise kulud
toetuse saajate, toetuse andmisega seotud teenistujate ja töötajate
koolitamiseks;
10) toetuse andmise ja kasutamisega seotud arengukava
või rakenduskavade üleste hindamiste kulud;
11) toetuse
andmise ja kasutamisega seotud audititeenuse ostmise kulud;
12)
arengukava või rakenduskavade üleste uuringute tellimise kulud;
13)
toetuse andmise ja kasutamisega seotud teabematerjalide soetamise,
paljundamise, toimetamise, kujundamise, trükkimise ja avaldamise ning
tehnika ja varustuse ostmise kulud;
14) toetuse andmist ja kasutamist
tutvustavate tele- ja raadiosaadete produtseerimisega seotud kulud;
15)
toetuse andmist ja kasutamist tutvustavate veebilehtede loomise,
toimetamise ja hooldusega seotud kulud;
16) toetuse andmise ja kasutamisega seotud tarkvara ja riistvara soetamise ja paigaldamisega seotud kulud ning riistvara rentimise ja hooldamisega seotud kulud;
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
17) kulud erisoodustuselt «Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes tasutavale maksule käesolevas lõikes nimetatud kulude puhul;
18) toetuse andmise ja kasutamisega seotud dokumentide arhiveerimiskulu.
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
(3) Elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise
rakenduskava ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi
meetmete raames on abikõlblikud järgmised kulud:
1) meetme,
prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava hindamisega kaasnevad
kulud;
2) meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud seirega seotud komisjonide koosolekute, rakenduskava seirekomisjoni koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks renditud ruumide ja presentatsioonitehnika rendikulu;
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
3)
meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud seirega
seotud komisjonide koosolekute, rakenduskava seirekomisjoni koosolekute
ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
teavitamisürituste osalejate toitlustamiskulud;
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
4) meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud
komisjonide ja töörühmade koosolekute ning meetmete, prioriteedi,
prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamisega seotud tõlkekulud;
5)
töölähetuste ja teenistuslähetuste päevaraha, majutus- ja
transpordikulud rakenduskava seirekomisjoni koosolekute, meetme,
prioriteedi või prioriteetse suuna raames moodustatud komisjonide ja
töörühmade koosolekute ning meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või
rakenduskava teavitamistegevuste läbiviimiseks;
6) kulud
uuringutele meetme, prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava
raames;
7) teabematerjalide soetamise, paljundamise, toimetamise,
kujundamise, trükkimise ja avaldamise kulud rakenduskava seirekomisjoni
koosolekute, meetme, prioriteedi või prioriteetse suuna raames
moodustatud komisjonide ja töörühmade koosolekute ning meetme,
prioriteedi, prioriteetse suuna või rakenduskava teavitamistegevuste
läbiviimiseks;
8) meedet, prioriteeti, prioriteetset suunda või
rakenduskava tutvustavate tele- ja raadiosaadete produtseerimise kulud;
9)
meedet, prioriteeti, prioriteetset suunda või rakenduskava tutvustavate
veebilehtede loomise, toimetamise ja hoolduse kulud;
10) kulud
erisoodustuselt »Tulumaksuseaduse» § 48 lõike 4 mõistes tasutavale
maksule käesolevas lõikes nimetatud kulude puhul.
(4) Lisaks lõikes 3 nimetatud abikõlblikele kuludele on elukeskkonna arendamise rakenduskava tehnilise abi meetme raames abikõlblikud järgmised kulud:
1–5 [Kehtetu – RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
6) ekspertide palgakulu ja värbamiskulu toetuse andmise ning
kasutamisega seotud küsimuste lahendamisel;
7) toetuse andmise
ning kasutamisega seotud ekspertteenuse ostmise kulud;
8) ekspertide
teenistuslähetuste ja töölähetuste päevaraha, majutus- ja
transpordikulud toetuse andmise ning kasutamisega seotud küsimuste
lahendamisel;
9) [Kehtetu – RTL
2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
§ 6. Projekti omafinantseeringu määr
(1) Projekti omafinantseeringu määr horisontaalse tehnilise abi meetme raames peab olema vähemalt 15% projekti kogueelarvest.
[RTL 2007, 61, 1102 – jõust 29.07.2007]
(2) Projekti omafinantseering elukeskkonna arendamise rakenduskava, majanduskeskkonna arendamise rakenduskava ja inimressursi arendamise rakenduskava tehnilise abi meetmete raames ei ole kohustuslik.
§ 7. Dokumentide säilitamine
Määruse alusel korraldusasutusele esitatud dokumente taotlejale ja toetuse saajale ei tagastata.
2. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.01.2007–31.12.2007
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 8. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võivad taotlejaks olla riigiasutused või eraõiguslikud juriidilised isikud, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-dele 7–11 täidavad korraldusasutuse, makseasutuse, auditeeriva asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse ülesandeid.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 9. Taotlusele esitatavad nõuded
Taotlus peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlus on
esitatud määruse lisas 1 toodud taotlusvormil ja taotlusele lisatav
eelarve on määruse lisas 2 toodud vormil;
2) taotluses
esitatud andmed on täielikud ja õiged;
3) taotlejaks on
§-s 8 nimetatud asutus või isik;
4) taotluse on
allkirjastanud taotleja või tema esindusõiguslik isik;
5)
taotluses sisalduva projekti eelarves nimetatud kulud vastavad käesoleva
määruse §-s 5 loetletud kuludele;
6) taotluses
sisalduva projekti eelarves toodud kulud vastavad käesoleva määruse
lisas 3 sätestatud tehnilisest abist rahastatavate kulude piirmääradele;
7)
taotluses sisalduva projekti eelarve on põhjendatud ja realistlik ning
sisaldab nõutavat omafinantseeringut.
§ 10. Taotluse esitamine ja läbivaatamine
(1) Taotlus esitatakse korraldusasutusele, kes kontrollib taotluse nõuetele vastavust.
(2) Korraldusasutus võib projekti kulude vastavuse ning projekti eelarve põhjendatuse kontrollimiseks küsida taotlejalt täiendavat teavet. Teabe esitamiseks määrab korraldusasutus taotlejale vähemalt nelja tööpäeva pikkuse tähtaja. Kui taotleja täiendavat teavet tähtajaks ei esita, on korraldusasutusel õigus loobuda taotluse menetlemisest nende tegevuste või kulude suhtes, mille kohta lisateavet ei esitatud.
(3) Kui taotluses esineb §-s 9 toodud nõuetest tulenevaid puudusi, esitab korraldusasutus taotlejale nõude puuduvate andmete või dokumentide esitamiseks või esitatud andmetes või dokumentides sisalduvate puuduste kõrvaldamiseks. Puuduste kõrvaldamiseks määrab korraldusasutus taotlejale vähemalt seitsme tööpäeva pikkuse tähtaja.
§ 11. Taotluse rahuldamine
(1) Kõigi nõuetele vastavate taotluste kohta teeb rahandusminister taotluse täieliku rahuldamise otsuse.
(2) Kui taotleja ei ole käesoleva määruse § 10 lõike 3 kohaselt taotlusest puudusi kõrvaldanud, tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
(3) Kui käesoleva määruse § 9 punktides 1–4 toodud tingimused on täidetud, kuid osa projekti eelarves toodud kuludest ei vasta käesoleva määruse §-s 5 loetletud kuludele, rahuldatakse taotlus ainult abikõlblike kulude osas.
(4) Rahandusminister teeb otsuse taotluse täieliku rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise kohta 25 tööpäeva jooksul pärast taotluse esitamist. Taotluse menetlemise tähtaega võib pikendada puuduste kõrvaldamiseks ette nähtud tähtaja võrra.
(5) Koopia taotluse täieliku rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise otsusest saadetakse toetuse taotlejale kirjalikult.
§ 12. Taotluse muudatustest teavitamine ja taotluse rahuldamise otsuse muutmine
(1) Taotluse rahuldamise otsust võib muuta, kui esineb vähemalt üks
järgmistest asjaoludest:
1) lisandub täiendav tegevus;
2)
muutub projekti abikõlblikkuse periood;
3) väheneb projekti
eelarve.
(2) Taotluse rahuldamise otsuse muutmiseks esitab toetuse saaja sellekohase taotluse korraldusasutusele, teavitades kirjalikult muudatusest ja põhjendades muudatuse vajalikkust.
(3) Rahandusminister teeb taotluse rahuldamise otsuse muutmise või muutmisest keeldumise otsuse 20 tööpäeva jooksul projekti muutmise taotluse esitamise päevast arvates.
(4) Rahandusminister keeldub taotluse rahuldamise otsuse muutmisest, kui toetuse saaja taotletavad muudatused ei ole vastavuses käesoleva määruse §-ga 9.
(5) Koopia taotluse rahuldamise otsuse muutmisest või muutmisest keeldumise otsusest saadetakse toetuse saajale kirjalikult.
3. peatükk
ABIKÕLBLIKKUSE PERIOODIGA 01.12.2007–31.08.2015
PROJEKTIDE TAOTLUSTE MENETLEMINE
§ 13. Taotleja
(1) Tehnilise abi raames võib taotlejaks olla ministeerium või Riigikantselei, kes vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» §-des 7–11 sätestatule täidab korraldusasutuse, makseasutuse, auditeeriva asutuse, rakendusasutuse või rakendusüksuse ülesandeid.
(2) Rakendusasutus taotleb tehnilise abi vahendeid ka oma meetme või prioriteetse suuna rakendusüksusele.
(3) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib taotlejaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 14. Toetuse taotlemine
Toetust taotletakse vastavalt «Riigieelarve seaduses» sätestatud riigieelarve eelnõu koostamise korrale.
§ 15. Toetuse saaja
(1) Tehnilise abi raames võivad toetuse saajaks olla toetuse andmist korraldava asutuse ülesandeid täitvad asutused või isikud ning teised rakendusüksuse ja rakendusasutuse ülesannete täitmisel kaasatud asutused või isikud.
(2) Lisaks lõikes 1 nimetatud asutustele ja isikutele võib toetuse saajaks olla Tööturuamet kui «Perioodi 2004–2006 struktuuritoetuse seaduse» alusel rakendusüksuse ülesandeid täitev asutus rakendusüksuse ülesannete täitmisega seotud kulude osas.
§ 16. Toetuse summa vähendamine või suurendamine
(1) Toetuse summa vähendamine toimub vastavalt «Riigieelarve seaduses» sätestatud riigieelarve muutmise korrale.
(2) Toetuse saajale «Riigieelarve seaduse» § 6 lõike 1 alusel kulude
liigendamist käsitleva Vabariigi Valitsuse korraldusega ettenähtud
toetuse summa suurendamine ei ole lubatud.
[RTL 2008, 29, 430 – jõust. 14.04.2008] – rakendatakse alates 1.01.2008
4. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSMINE
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
§ 17. Toetuse väljamaksmine tasutud ja osaliselt tasutud kuludokumentide alusel
(1) Toetuse väljamaksmiseks tasutud ja osaliselt tasutud kuludokumentide alusel esitab toetuse saaja korraldusasutusele väljamakse taotluse lisas 4 toodud vormil ning kuludokumentide nimekirja.
(2) Väljamakse tegemiseks tasutud kuludokumentide alusel esitab toetuse
saaja koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid tõendavad dokumendid:
1)
tehingute puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt
100 000 krooni, sõlmitud lepingu või garantiikirja koopia, lepingu ja
garantiikirja puudumisel koopia väljastatud arvest;
2) tehingute
puhul, mille abikõlblik kulu ilma käibemaksuta on vähemalt
100 000 krooni, tasumist tõendavad dokumendid;
3)
dokumendi, mis sisaldab projekti kuludesse kantavate transpordi-, side-
ja üldkulude summat ning nende arvutamise metoodikat;
4) töötasu
esmakordsel hüvitamiseks esitamisel või töötasu muutumisel koopia
töölepingust või avaliku teenistuja ametisse nimetamise käskkirjast või
muust dokumendist, millega määratakse kindlaks töötasu suurus, ning
koopia kinnitatud ametijuhendist või muust dokumendist, mis tõendab, et
viiakse ellu toetatavaid tegevusi;
5) töötasu korral töötasu ja
maksude arvestust selgitav dokument;
6) vajadusel muud
korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(3) Väljamakse tegemiseks osaliselt tasutud kuludokumentide alusel
esitab toetuse saaja koos väljamakse taotlusega järgmised kulusid
tõendavad dokumendid:
1) tehingute puhul, mille abikõlblik kulu
ilma käibemaksuta on vähemalt 100 000 krooni, sõlmitud lepingu või
garantiikirja koopia, lepingu ja garantiikirja puudumisel koopia
väljastatud arvest;
2) dokumendi, mis sisaldab projekti
kuludesse kantavate transpordi-, side- ja üldkulude summat ning kulude
arvutamise metoodikat;
3) töötasu esmakordsel hüvitamiseks esitamisel
või töötasu muutumisel koopia töölepingust või avaliku teenistuja
ametisse nimetamise käskkirjast või muust dokumendist, millega
määratakse kindlaks töötasu suurus, ning koopia kinnitatud
ametijuhendist või muust dokumendist, mis tõendab, et viiakse ellu
toetatavaid tegevusi;
4) töötasu korral töötasu ja maksude arvestust
selgitav dokument;
5) omafinantseeringu tasumist tõendavad dokumendid;
6)
vajadusel muud korraldusasutuse poolt nõutud dokumendid.
(4) Korraldusasutus kontrollib toetuse saaja esitatud väljamakse taotlust ja sellele lisatud kuludokumente.
(5) Kui toetuse saaja esitatud väljamakse taotlus on puudulik, teavitab korraldusasutus toetuse saajat puudustest seitsme tööpäeva jooksul väljamakse taotluse esitamisest arvates, määrates toetuse saajale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Väljamakse tegemiseks peab toetuse saaja esitama parandatud väljamakse taotluse või lisainformatsiooni esitatud väljamakse taotluse kohta.
(6) Väljamakse taotlus peab sisaldama kulusid, mis on toetuse saaja poolt tasutud viimase 90 kalendripäeva jooksul. Väljamakse taotluse esitamisel osaliselt tasutud kuludokumentide alusel peab taotlus sisaldama kulusid, mille osas on tasutud omafinantseeringu osa. Põhjendatud juhtudel ja kokkuleppel korraldusasutusega võib väljamakse taotluses kajastada eelmisest väljamakse taotlusest välja jäänud kulusid.
(7) Kui kuludokumentide nimekirjas olevad kulud on abikõlblikud, makstakse toetus korraldusasutuse poolt toetuse saajale välja või loetakse ära kasutatuks ning esitatakse toetuse saaja poolt uus osaliselt tasutud kuludokumentide alusel makstav väljamakse taotlus vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
(8) Toetuse saaja esitab korraldusasutusele tasutud ja osaliselt tasutud kuludokumentide alusel väljamakstavate kulude prognoosi järgmisel kuul väljamaksmisele kuuluvate summade kohta elektrooniliselt hiljemalt jooksva kalendrikuu 20. kuupäeval.
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
§ 18. Toetuse väljamaksmine ettemakse taotluse alusel
(1) Riigiasutusest toetuse saajale makstakse toetust ainult ettemakse taotluse alusel.
(2) Ettemakse taotlemisel esitab toetuse saaja korraldusasutusele ettemakse taotluse lisas 6 ja ettemakse taotluse prognoosi lisas 7 toodud vormidel.
(3) Ettemakse taotlus koos järgmise kolme kuu kulude prognoosiga esitatakse korraldusasutusele ametliku kirjaga märtsi, juuni, septembri ja detsembri 20. kuupäevaks. Kui toetuse saaja ei soovi järgmise kolme kuu jaoks ettemakset, esitab ta korraldusasutusele e-postiga vastavasisulise teate.
(4) Ettemakse taotluse alusel makstudtoetuse abikõlblike kulude tõendamiseks esitab toetuse saaja korraldusasutusele kuludokumentide nimekirja ning käesoleva määruse § 17 lõikes 2 nimetatud kuludokumendid ja tasumist tõendavad dokumendid ametliku kirjaga ettemakse andmisele järgneva neljanda kuu 15. kuupäevaks. Korraldusasutuselt ametlikult saadud nõusolekul võib toetuse saaja põhjendatud juhtudel taotleda kuludokumentide ja tasumist tõendavate dokumentide esitamist kord poole aasta jooksul.
(5) Ettemakse taotluse alusel makstudtoetuse eest tehtavad kulud tuleb tasuda hiljemalt §-s 4 sätestatud projekti abikõlblikkuse perioodi lõpuks.
(6) Korraldusasutus kontrollib toetuse saaja esitatud ettemakse taotlust, kuludokumente ja tasumist tõendavaid dokumente.
(7) Kui toetuse saaja esitatud ettemakse taotlus või kuludokumentide nimekiri on puudulik, teavitab korraldusasutus toetuse saajat puudustest seitsme tööpäeva jooksul ettemakse taotluse või kuludokumentide nimekirja saamisest arvates, määrates toetuse saajale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Toetuse saaja peab esitama parandatud ettemakse taotluse, kuludokumentide nimekirja ja lisainformatsiooni korraldusasutuse määratud tähtajaks.
(8) Kui ettemaksest tehtud kulud on abikõlblikud, loetakse ettemakse ärakasutatuks vastavalt «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 23 lõike 4 alusel kehtestatud korrale.
(9) Korraldusasutus võib arvestada kasutamata ettemakse jäägi järgmise ettemakse taotluse summast maha.
[RTL 2009, 28, 361 – jõust. 23.03.2009]
Lisa 13161826 Lisa 1
Lisa 13161825 Lisa 2
Lisa 13161827 Lisa 5