Regionaalministri 15. mai 2008. a määruse nr 3 „Meetme „Linnaliste piirkondade arendamine“ tingimused ja investeeringute kava koostamise kord“ muutmine
Vastu võetud 23.03.2009 nr 6
Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 ja § 19 lõike 4 alusel.
Regionaalministri 15. mai 2008. a määruses nr 3 «Meetme «Linnaliste piirkondade arendamine» tingimused ja investeeringute kava koostamise kord» (RTL 2008, 40, 561) tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 5 lõike 3 punktid 2–4 sõnastatakse järgmiselt:
«2) ehitustöödega seotud ning ehitise kasutamise otstarbe täitmiseks
vajaliku mööbli ja sisseseade ost, sisekujundustööd;
3)
ehitustööde jaoks vajalike ehitusgeoloogiliste või -geodeetiliste
uurimistööde tegemine, ideekonkursi korraldamine, ehituslik
projekteerimine, ehitusprojekti ja ehitise ekspertiiside ning
ehitusprojekti maksumuse kalkulatsiooni tegemine, maastiku planeerimine,
sisekujunduse projekteerimine, keskkonnamõjude hindamine, muinsuskaitse
eritingimuste koostamine koos selleks vajalike uuringutega,
ehitusjuhtimine, omanikujärelevalve, autorijärelevalve,
muinsuskaitseline järelevalve;
4) lõike 1 punktis 1 toodud
valdkonnaga seotud uuringute ja ekspertiiside tegemine, tehniline
projekteerimine, seadmete ja masinate soetamine, testimine ning
kasutamise koolitus, tarkvara soetamine, arendus, testimine ning
kasutamise koolitus;»;
2) paragrahvi 5 lõikes 5 asendatakse sõnad «servituut (isiklik kasutusõigus)» sõnadega «servituut (sh isiklik kasutusõigus)»;
3) paragrahvi 6 lõike 3 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
«2) ehitustööde jaoks vajalike ehitusgeoloogiliste või -geodeetiliste uurimistööde tegemise, ideekonkursi korraldamise, ehitusliku projekteerimise, ehitusprojekti ja ehitise ekspertiiside ning ehitusprojekti maksumuse kalkulatsiooni tegemise, maastiku planeerimise, sisekujunduse projekteerimise, keskkonnamõjude hindamise ning muinsuskaitse eritingimuste koostamise ja selleks vajalike uuringute kulud kokku võivad moodustada kuni 10% projekti abikõlblike kulude kogumaksumusest.»;
4) paragrahvi 6 lõike 4 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
«2) projekti üld- ja personalikulud, sealhulgas koolituskulud (v.a § 5 lõike 3 punktis 4 nimetatud seadmete, masinate ja tarkvara kasutamise koolituskulud);»;
5) paragrahvi 7 lõiked 2 ja 3 sõnastatakse järgmiselt:
«(2) Projekti abikõlblikkuse perioodi algus- ja lõppkuupäev määratakse taotluse rahuldamise otsuses. Projekti abikõlblikkuse perioodi alguskuupäevaks on üldjuhul taotluse EAS-is registreerimise kuupäev või sellest hilisem kuupäev. Projekti abikõlblikkuse perioodi lõppkuupäev ei tohi olla hilisem kui 31. august 2015.
(3) Projekti abikõlblikkuse perioodi alguskuupäevaks võib määrata taotluse registreerimise kuupäevast varasema kuupäeva, kuid mitte varasema kui 1. jaanuar 2007. Enne taotluse registreerimist on lubatud läbi viia ainult ehitustööde jaoks vajalike ehitusgeoloogiliste või -geodeetiliste uurimistööde, ideekonkursi korraldamise, ehitusliku projekteerimise, ehitusprojektide ekspertiiside ning ehitusprojekti maksumuse kalkulatsiooni, maastiku planeerimise, sisekujunduse projekteerimise, keskkonnamõjude hindamise, muinsuskaitse eritingimuste koostamise ja selleks vajalike uuringute või kinnisasja ostuga seotud tegevusi ja nendega seonduvaid kulusid.»;
6) paragrahvi 9 lõige 5 sõnastatakse järgmiselt:
«(5) Kava koosneb piirkondade kaupa loetletud projektidest, mille osas võib kavas nimetatud taotleja toetust taotleda. Iga projekti kohta tuuakse kavas välja taotleja nimi, projekti nimetus, maksimaalne toetussumma ja minimaalne omafinantseeringu määr.»;
7) paragrahvi 10 lõike 4 punkt 9 sõnastatakse järgmiselt:
«9) projekti ajakava, sh eeldatav aeg EAS-ile taotluse või § 15 lõikes 11 nimetatud juhul taotluste esitamiseks;»;
8) paragrahvi 10 lõiget 4 täiendatakse punktiga 12 järgmises sõnastuses:
«12) olenevalt projekti iseloomust infrastruktuuriobjekti kirjeldus koos eskiisi tasemel (vähemalt EVS 811 «Hoone projekt» kirjeldatud mahus) projektdokumentatsiooniga. Eskiisi aluseks on soovitatavalt piiramata osavõtjate arvuga avatud hankemenetlusega riigihanke ideekonkurss.»;
9) paragrahvi 12 lõiked 1 ja 2 sõnastatakse järgmiselt:
«(1) Siseministeerium küsib asjaomaste ministeeriumide arvamust nõuetele vastavaks tunnistatud ettepanekutes sisalduvate projektide asjakohasuse kohta tulenevalt valdkondlikest arengukavadest ja strateegiatest ning investeeringute tehnilise ja majandusliku otstarbekuse ja kohaliku omavalitsuse üksuse finantssuutlikkuse kohta.
(2) Regionaalminister moodustab ettepanekutes toodud projektide hindamiseks hindamiskomisjoni ning kehtestab hindamisjuhendi, milles tuuakse ära hindamiskomisjoni ülesanded, hindamiskriteeriumide kirjeldused ja osakaalud, hindamisskaala ja lõpphinde kujunemise valem ja minimaalse positiivse lõpphinde väärtus. Hindamiskomisjoni liikmed peavad kinnitama oma erapooletust ja sõltumatust hinnatavatest projektidest ja ettepanekute esitajatest.»;
10) paragrahvi 12 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
«(21) Hindamiskomisjonil on enne hindama asumist õigus teha ettepanekuid projekti suunamiseks arhitektuursesse või ehitise ekspertiisi ja projekti täpsustamiseks või korrigeerimiseks. Arhitektuurse või ehitise ekspertiisi tellib Siseministeerium. Ettepanekud projekti täpsustamiseks või korrigeerimiseks edastab Siseministeerium § 13 lõikes 1 nimetatud ettepaneku esitajale ning annab vastamiseks aega vähemalt 10 tööpäeva.»;
11) paragrahvi 12 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:
«(31) Negatiivse hindamistulemuse saanud projektide kohta saadab Siseministeerium 5 tööpäeva jooksul arvates hindamiskomisjoni protokolli allkirjastamisest ettepaneku esitajale vastava teate koos negatiivse hinde andmise põhjustega.»;
12) paragrahvi 12 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:
«(4) Siseministeerium koostab hindamiskomisjonilt saadud hindamistulemuse alusel ning § 5 lõikes 2 toodud nõuet järgides kava eelnõu maksimaalselt § 8 lõike 3 alusel igale piirkonnale eraldatud vahendite ulatuses. Kavasse saab nimetada ainult positiivse hinde saanud projekte.»;
13) paragrahvi 12 lõiget 6 täiendatakse kolmanda lausega järgmiselt:
«Siseministeerium teavitab kavas kinnitatud projektide ettepanekute esitajaid kava kinnitamisest hiljemalt 5 tööpäeva jooksul arvates kava ilmumisest Riigi Teatajas.»;
14) paragrahv 13 sõnastatakse järgmiselt:
«§ 13. Kava täiendamine
(1) Kui osa § 8 lõike 3 alusel piirkonnale indikatiivselt ettenähtud vahenditest on kavas projektidega katmata või kui toetuse tagasinõudmise või projektide odavnemise tulemusena on vabanenud piirkonnale varasemalt eraldatud vahendeid, on piirkonna kohaliku omavalitsuse üksusel kuni 31. detsembrini 2010 õigus esitada Siseministeeriumile jooksvalt ettepanekuid kava täiendamiseks. Paragrahvi 9 lõike 4 punktides 2 ja 5 nimetatud kohaliku omavalitsuse üksused peavad kava täiendamise ettepanekud teiste sama piirkonna kohaliku omavalitsuse üksustega kooskõlastama.
(2) Ettepanekud esitatakse vastavalt § 10 lõigetes 3–4 toodud nõuetele. Kui üks kohaliku omavalitsuse üksus esitab korraga mitu ettepanekut, tuleb kaaskirjas ära märkida projektide prioriteetsuse järjekord. Ettepanekud ühisprojektide kohta esitab üks projektis osalev kohaliku omavalitsuse üksus.
(3) Ettepanekute menetlemine toimub § 11 lõigete 2–4 ja 6 ning § 12 lõigete 1, 3 ja 31 alusel.
(4) Siseministeerium koostab hindamiskomisjonilt saadud hindamistulemuste alusel kava muutmise eelnõu. Kavasse saab nimetada ainult positiivse hinde saanud projekte. Kavaga kinnitatud ühe piirkonna projektide ja kava muutmise eelnõus toodud sama piirkonna projektide kogu toetusmaht ei tohi ületada § 8 lõike 3 alusel sellele piirkonnale eraldatud vahendite indikatiivset piirsummat. Kõigi enne 31. detsembrit 2010 esitatud ettepanekute alusel piirkonnale eraldatud koguvahenditest ei tohi § 5 lõike 1 punktides 1, 4 ja 5 nimetatud valdkondadele kokku eraldatud ja eraldatavate vahendite osakaal olla alla 50%.
(5) Kava muutmise eelnõu kiidab heaks prioriteetse suuna seirekomisjon.
(6) Siseministeerium esitab prioriteetse suuna seirekomisjoni poolt heaks kiidetud kava muutmise eelnõu Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks reeglina kaks korda aastas. Siseministeerium teavitab kava muutmisega kinnitatud projektide ettepanekute esitajaid kava täienduste kinnitamisest hiljemalt 5 tööpäeva jooksul arvates Vabariigi Valitsuse korralduse ilmumisest Riigi Teatajas.»;
15) paragrahvi 14 lõike 2 punkt 6 sõnastatakse järgmiselt:
«6) taotleja peab kinnitama projekti omafinantseerimiseks nõutavate vahendite olemasolu vastavalt §-s 8 sätestatud piirmääradele ja tingimustele ning arvestades õigusaktides kohaliku omavalitsuse üksusele seatud finantstegevuse piiranguid.»;
16) paragrahvi 15 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:
«(1) Taotluse toetuse saamiseks saab esitada ainult kavas kinnitatud
projektide osas. Taotlus esitatakse § 10 lõikes 2 nimetatud ettepanekus
toodud taotluse kavandataval esitamise tähtajal, välja arvatud
järgmistel juhtudel:
1) kui ilmnevad asjaolud, mille tõttu pole
võimalik ettepanekus toodud tähtajast 3 kuu jooksul taotlust esitada.
Selliste asjaolude ilmnemisel peab taotleja viivitamatult esitama
EAS-ile uue ajakava. Kui uut ajakava ei esitata, võib Siseministeerium
algatada projekti kavast väljaarvamise;
2) kui taotleja soovib
esitada taotluse ettepanekus toodud tähtajast varem. Sel juhul peab
taotleja ettepanekus toodud tähtajast vähemalt 3 kuud varem esitama
EAS-ile uue ajakava.»;
17) paragrahvi 15 täiendatakse lõigetega 11–14 järgmises sõnastuses:
«(11) Projektide osas, mille puhul on põhjendatud projekti elluviimine eraldiseisvate etappidena, võib iga etapi kohta esitada eraldi taotluse, kui etapiviisiline taotlemine on ära näidatud ettepanekus esitatud ajakavas.
(12) Kui kavas on projekti rahastamisele seatud tingimusi, peavad need sõltuvalt tingimuse iseloomust olema enne taotluse EAS-ile esitamist täidetud või tuleb koos taotlusega EAS-ile esitada dokumendid tingimuste täitmise kohta projekti abikõlblikkuse perioodi jooksul.
(13) Kui ehitusprojekt peab vastavalt kavale läbima arhitektuurse ekspertiisi, korraldab arhitektuurse ekspertiisi EAS. Sellisel juhul pikeneb § 16 lõikes 4 nimetatud menetlusaeg vastavalt ekspertiisi läbiviimise ajale, kuid mitte rohkem kui 21 tööpäeva. EAS kooskõlastab või jätab arhitektuurse lahenduse kooskõlastamata. Kooskõlastamata jätmise korral teavitab EAS taotlejat kooskõlastamata jätmise põhjustest ning annab taotlejale tähtaja täienduste tegemiseks. Taotleja kohustub vastavad parandused sisse viima ja esitama need EAS-ile ülevaatamiseks.
(14) Kui ettepanekus nimetatud riigihanke eeldatav maht ületab 50 miljonit krooni, peavad hankedokumendid olema EAS-iga kooskõlastatud. Hankedokumendid esitatakse EAS-ile enne hanke väljakuulutamist. EAS vaatab hankedokumendid läbi kuni 21 tööpäeva jooksul arvates dokumentide esitamisest. Kooskõlastamata jätmise korral teavitab EAS taotlejat kooskõlastamata jätmise põhjustest. Taotleja kohustub vajalikud parandused sisse viima ja esitama need EAS-ile ülevaatamiseks enne hanke väljakuulutamist.»;
18) paragrahvi 15 lõige 2 sõnastatakse järgmiselt:
«(2) Taotlus koosneb määruse lisas 2 toodud taotlusvormist ning taotlusvormi lisadest. Taotlus esitatakse EAS-ile.»;
19) paragrahvi 15 lõige 4 sõnastatakse järgmiselt:
«(4) Taotlus peab vastama «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse»
§ 15 lõikes 1 toodud nõuetele. Taotlusvormile tuleb lisada:
1)
projekti kirjeldus;
2) projekti eelarve;
3) projekti ajakava;
4)
omafinantseeringut (sh kaasfinantseerijate panust) tõendavad dokumendid;
5)
projektijuhi elulookirjeldus (CV);
6) eelarve aluseks olev võrreldav
hinnakalkulatsioon ja selle aluseks olev lähteülesanne või
hankedokumentatsioon. Projekteerimise ja ehituse hanked peavad olema
läbi viidud eraldi;
7) kinnitus, et taotleja tagab projekti
tulemusena loodud või soetatud vara säilimise ja avaliku kasutuse
taotluses ning taotluse rahuldamise otsuses toodud eesmärkidel ja
tingimustel viie aasta jooksul arvates projekti abikõlblikkuse perioodi
lõppemisest ning mitte sooritama selle vara osas tehinguid, mis annavad
nimetatud aja jooksul mõnele isikule või asutusele põhjendamatu
eelisseisundi ega tehinguid, mille tulemusena vara kasutusse andmisel
teenib taotleja puhastulu;
8) projekti aruannete esitamise graafik
koos väljamaksete prognoosiga, arvestades § 18 lõigetega 6 ja 8;
9)
taustainformatsioon taotluse esitaja ja kaasfinantseerija(te) kohta
(ei ole nõutud kohaliku omavalitsuse üksuse puhul);
10)
paragrahvi 14 lõike 1 punktis 2 nimetatud taotlejate puhul taotlemisele
eelneva majandusaasta aruanne;
11) projektis osalevate ekspertide
nimekiri ja nende elulookirjeldused (CVd);
12) projektis osalevate
organisatsioonide vahelised koostöökokkulepete koopiad;
13)
kaasfinantseerija nõusolek järelepärimiste tegemiseks pädevale organile;
14)
projekti elluviimiseks vajalikud load (sh ehitusluba) ja kooskõlastused;
15)
hoonete puhul ehituslik projektdokumentatsioon vastavalt
«Ehitusseadusele» ja standardi EVS 811 põhiprojekti staadiumile;
16)
rajatiste puhul ehitusprojekt vastavalt majandus- ja
kommunikatsiooniministri 27. detsembri 2002. a määruse nr 70 «Nõuded
ehitusloa taotlemisel esitatavale ehitusprojektile» nõuetele;
17)
dokumendid, mis kinnitavad projekti tulemusena väärindatava objekti
omandi- või kasutusõigust projekti kestel ning viie aasta jooksul
arvates projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest;
18)
ehitise ja kasutatud varustuse ostu puhul müüja tõend selle kohta, et
ehitise ega kasutatud seadme ostuks ei ole vastavalt eelneva 10 ja
7 aasta jooksul kasutatud Euroopa Liidu, riigieelarve või välisabi
vahendeid, ning atesteeritud kinnisvara hindaja poolt koostatud
hindamisakt;
19) analüüs projekti tasuvuse ja teostatavuse ning
objekti haldamisega kaasnevate iga-aastaste kulude ja tulude kohta,
arvestades Vabariigi Valitsuse 31. jaanuari 2007. a määruse nr 26
«Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse kulude abikõlblikkuse või
mitteabikõlblikkuse määramise tingimused ja kord» § 11 lõigetes 1 ja 2
sätestatut;
20) keskkonnamõjude hinnang vastavalt «Keskkonnamõju
hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusele».»;
20) paragrahvi 15 lõige 5 tunnistatakse kehtetuks;
21) paragrahvi 16 lõiget 5 täiendatakse punktiga 5 järgmises sõnastuses:
«5) kui esineb põhjendatud kahtlus, et kohaliku omavalitsuse üksus ei ole suuteline täitma § 14 lõike 2 punktis 6 toodud nõuet, küsib EAS Rahandusministeeriumilt hinnangut kohaliku omavalitsuse üksuse finantssuutlikkuse kohta.»;
22) paragrahvi 17 lõike 3 punkt 5 sõnastatakse järgmiselt:
«5) projekti abikõlblikkuse perioodi algus- ja lõppkuupäev;»;
23) paragrahvi 18 lõige 3 sõnastatakse järgmiselt:
«(3) Toetuse saaja esitab EAS-ile § 17 lõikes 3 nimetatud otsuses toodud kuupäevaks projekti vahe- või lõpparuande.»;
24) paragrahvi 21 punkt 8 sõnastatakse järgmiselt:
«8) taotlema EAS-ilt nõusolekut projekti tegevuste muutmiseks;»;
25) paragrahvi 21 täiendatakse punktiga 221 järgmises sõnastuses:
«221) viivitamatult kirjalikult informeerima EAS-i projekti tulemusena saadud puhastulust, mida ei ole enne taotluse rahuldamise otsust arvesse võetud, projekti kestel ja viie aasta jooksul arvates projekti lõppemisest;»;
26) paragrahvi 22 punkt 4 sõnastatakse järgmiselt:
«4) keelduda taotluse rahuldamise otsuse muutmisest, kui § 21 punktides 6–8 nimetatud põhjustel tehtavad muudatustaotlused ei vasta määruses kehtestatud nõuetele, projekti eesmärkidele või ei ole põhjendatud;»;
27) paragrahvi 22 täiendatakse punktiga 7 järgmises sõnastuses:
«7) kontrollida hankedokumente ning osaleda vaatlejana hankekomisjonis.»;
28) paragrahvi 23 punkt 2 sõnastatakse järgmiselt:
«2) läbi vaatama § 21 punktides 6–8 nimetatud taotlused hiljemalt 25 tööpäeva jooksul. Paragrahvi 21 punktis 8 nimetatud muudatuste puhul on EAS enne otsuse langetamist kohustatud küsima Siseministeeriumi hinnangut muudatuse otstarbekuse kohta. Muudatustaotlus rahuldatakse olemasoleva taotluse rahuldamisotsuse muutmisega;»;
29) paragrahvi 24 senine lõige loetakse lõikeks 1 ning täiendatakse lõikega 2 järgmises sõnastuses:
«(2) Paragrahvi 15 lõikes 14 sätestatud nõuded ei kehti hangetele, mis on välja kuulutatud enne 25. märtsi 2009. a.»;
30) määruse lisad 1 ja 2 asendatakse käesoleva määruse lisadega 1 ja 2.
Minister Siim-Valmar KIISLER |
Kantsler Märt KRAFT |
Määruse lisad on avaldatud elektroonilises Riigi Teatajas. Alus: «Riigi Teataja seaduse» § 4 lõige 2 ja riigisekretäri 23.03.2009. a resolutsioon nr 17-1/09-01754.