Maanteeameti põhimäärus
Vastu võetud 25.05.2009 nr 51
Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 ja «Ühistranspordiseaduse» § 81 lõike 3 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Maanteeameti staatus
(1) Maanteeamet (edaspidi amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi ministeerium) valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, kellel on juhtimisfunktsioon, kes teeb riiklikku järelevalvet ja kohaldab riiklikku sundi ning osutab avalikke teenuseid seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses.
(2) Oma ülesannete täitmisel esindab amet riiki.
§ 2. Ameti nimi eri keeltes
Ameti nimi on:
1) inglise keeles – Estonian Road Administration;
2)
prantsuse keeles – Direction Générale des Routes d’Estonie;
3)
saksa keeles – Straßenbauverwaltung Estland;
4) soome
keeles – Viron tiehallinto;
5) vene keeles – Департамент
шоссейных дорог Эстонии.
§ 3. Tegevust reguleerivad õigusaktid
Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Euroopa Liidu õigusaktidest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri (edaspidi minister) määrustest ja käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest, samuti teiste ministrite asjassepuutuvatest määrustest.
§ 4. Tegevuse koordineerimine ja aruandekohustus
(1) Amet on aruandekohustuslik ministri ees, kes suunab ja koordineerib ameti tegevust ja teeb ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras.
(2) Ameti tegevust koordineerib ja korraldab koostööd ministeeriumiga kantsler.
(3) Amet teeb koostööd ja kooskõlastab oma tegevuse ministeeriumi osakondadega nende põhimäärustes sätestatud ülesannete ulatuses.
(4) Amet koostab ja esitab raamatupidamise, tegevus- ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras.
§ 5. Eelarve
(1) Ameti kulud kaetakse riigieelarvest. Ameti eelarve kinnitab, kontrollib täitmist ja muudab minister.
(2) Ametil on arvelduskontod Riigikassa kontsernikonto koosseisus.
§ 6. Pitsat ja sümboolika
Ametil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat ning kehtestatud korras registreeritud sümboolika.
§ 7. Asukoht ja tegevuspiirkond
(1) Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn. Väljaspool ameti asukohta asuvate struktuuriüksuste asukohad näidatakse nende põhimäärustes.
(2) Ametil on järgmised kohalikud asutused:
1) Ida Regionaalne
Maanteeamet;
2) Lõuna Regionaalne Maanteeamet;
3) Lääne
Regionaalne Maanteeamet;
4) Põhja Regionaalne Maanteeamet.
2. peatükk
TEGEVUSVALDKOND JA PÕHIÜLESANDED
§ 8. Tegevusvaldkond
Ameti teostab seadusega sätestatud ülesannete ulatuses riigi poliitika ja arengukavade elluviimist, juhtimisfunktsiooni ja riikliku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi teehoiu, liiklusohutuse, ühistranspordi ja liiklusvahendite keskkonnaohutuse valdkonnas.
§ 9. Põhiülesanded
Ameti põhiülesanded on:
1) teehoiu korraldamine ja
tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel;
2)
liiklusohutuse suurendamine ja liiklusvahendite keskkonnakahjulikkuse
vähendamine;
3) liikluse ja ühistranspordi korraldamine;
4)
riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalve,
omanikujärelevalve, tee kasutamise ja seisundinõuete tagamise
järelevalve ning riikliku järelevalve korraldamine ameti
tegevusvaldkonda reguleerivatest õigusaktidest tulenevate nõuete
täitmise üle ja vajadusel riikliku sunni kohaldamine;
5)
riikliku teeregistri, liiklusregistri ja ühistranspordiregistri pidamine
ning õigusaktidest tulenevate erinõuete rakendamine registrikannete
teostamisel;
6) osalemine oma tegevusvaldkondi reguleerivate
õigusaktide väljatöötamisel ning nende õigusaktide muutmiseks
ettepanekute tegemine, samuti osalemine ameti tegevusvaldkondade
eestikeelse terminoloogia korrastamises;
7) osalemine oma
tegevusvaldkonnaga seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade
väljatöötamisel ning rahvusvaheliste projektide ettevalmistamisel ja
läbiviimisel.
§ 10. Tegevus põhiülesannete täitmiseks
Põhiülesannete täitmiseks amet:
1) teeb koostööd
teiste valitsusasutuste, kohaliku omavalitsuse üksuste, sihtasutuste,
mittetulundusühingute, ettevõtlus- ja tarbijaorganisatsioonidega ning
teiste riikide vastavate asutuste ja rahvusvaheliste
organisatsioonidega, täidab erinevate finantsinstrumentide raames
rahastatavate projektide, sealhulgas Euroopa Liidu struktuurivahenditest
rahastatavate projektide rakendamisega seotud ülesandeid, vajadusel
kaasates selleks otsuste ettevalmistamisel ameti kohalikke asutusi;
2)
esindab riiki rahvusvahelisel suhtlemisel oma valdkonnas õigusaktidega
ettenähtud korras;
3) valmistab ette ja rakendab Euroopa Liidu
struktuurivahenditest rahastatavad projektid õigusaktidega ettenähtud
korras;
4) koostab ameti eelarve eelnõu, eelmise aasta eelarve ja
tegevuskava täitmise aruande;
5) töötab välja ja viib ametis
ellu sisekontrolli süsteemi;
6) töötab välja ja viib ellu ameti
strateegia ja tööplaanid;
7) arendab teehoiu
tehnopoliitikat;
8) koordineerib ja korraldab ameti kohalike asutuste
tööd;
9) esitab ettepanekud riigimaanteede teehoiukava
eelnõu koostamiseks ning esitab selle õigusaktides sätestatud tähtajaks
kinnitamiseks;
10) tagab tingimuste loomise ohutuks liiklemiseks
riigimaanteedel ning riigimaanteede säilivuse ja kaitse;
11)
korraldab riiklikku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalvet;
12)
korraldab tee kasutamise ja seisundinõuete tagamise järelevalvet,
liiklusloendust ja liiklussageduse arvestust, teede- ja liiklusalaseid
teadusuuringuid, teaduskonverentse, seminare, nõupidamisi ja sümpoosione
ning ametnike ja töötajate täienduskoolitust;
13)
korraldab riigimaanteede hoidu, kasutamist ja kaitset, tee ehitus- ja
remonditööde omanikujärelevalvet, liiklusohutusalast ja
liikluskasvatusalast tööd, vastavate teavituskampaaniate ja -projektide
läbiviimist, liikluskasvatuse alase õppe- ja teabematerjali tellimist ja
väljastamist, koordineerib liiklusõpetuse alast tööd ja projektide
läbiviimist laste ohutuks liiklemiseks ettevalmistamise osas;
14)
korraldab järelevalvet «Ühistranspordiseaduse» ja selle alusel antud
õigusaktide ning avaliku teenindamise lepingute täitmise üle;
15)
teeb ettekirjutusi riikliku tee ehitus- ja remonditööde
ehitusjärelevalve, omanikujärelevalve ning tee kasutamise ja
seisundinõuete tagamise järelevalvel, samuti avaliku teenindamise
lepingute ja liiklusohutuse nõuete täitmise kontrollimisel tuvastatud
puuduste kõrvaldamiseks ning kohaldab vajadusel riiklikku sundi;
16)
korraldab ja koordineerib liiklusohutusprogrammide ja soovituste
väljatöötamist, Vabariigi Valitsuse liikluskomisjoni teavitamist
liiklusohutusalasest olukorrast, vastavate programmide ja
rakendusplaanide ning koostööprojektide täitmise käigust;
17)
korraldab riigihankeid ja juhendab nende tegemisel kohalikke asutusi;
18)
sõlmib lepinguid ameti tegevusvaldkonna ülesannete lahendamiseks ja
kontrollib nende täitmist;
19) peab riiklikku teeregistrit,
liiklusregistrit ja ühistranspordiregistrit ning vastavat arhiivi;
20)
korraldab riigimaanteede ehitus- ja remonditööde projektide tellimist;
21)
annab kehtestatud korras välja teehoiutööde tegevuslubasid;
22)
annab riigi põhimaantee tee-ehitusloa ja teekasutusloa;
23)
annab tasulise loa suuremõõtmeliste või raskekaaluliste veoste veoks ja
nõusoleku laste veo või muu ühissõiduliini toimimiseks riigimaanteed
kasutades, kontrollib kehtestatud nõuete täitmist ja rakendab avastatud
rikkumiste puhul vastavad abinõud;
24) kehtestab riigimaanteedel
liikluspiiranguid;
25) menetleb oma pädevuse piires kohtuväliselt
väärtegusid;
26) ametiisiku poolt tehtud ettekirjutuse
täitmata jätmise korral kohaldab riiklikku sundi «Asendustäitmise ja
sunniraha seaduses» sätestatud korras;
27) korraldab
avalikkuse teavitamist riigimaanteede olukorrast;
28) kogub,
analüüsib, säilitab ja levitab teehoiu- ning liiklus- ja
liiklusohutusalast teavet;
29) selgitab teehoidu ja liiklusohutust
reguleerivate õigusaktide kohaldamist;
30) osaleb ameti
ülesannetega seotud õigusaktide väljatöötamisel ning esitab vajadusel
ettepanekuid õigusaktide muutmiseks ja täiendamiseks;
31)
korraldab liinivedu riigisisestel kaugliinidel, osaleb maakonnaliinide
korraldamisel ja avaliku teenindamise lepingute põhitingimuste
väljatöötamisel;
32) annab välja sõitjateveo
tegevuslubasid ja riigisiseste kaugliinide liinilubasid;
33)
koordineerib sõiduplaanide koostamist;
34) töötab välja
liinivõrgu kujundamise ja optimeerimise ning sõitjateveo toetamise
põhimõtted;
35) korraldab ohtlike veoste vedude pädeva
asutusena «Ohtlike veoste rahvusvahelise autoveo Euroopa kokkuleppe
(ADR)» (edaspidi ADR) kohaselt ohtlikku veost vedavate
autojuhtide koolitust ja eksamineerimist, riigisisesele ja
rahvusvahelisele autoveole lubatavate sõidukite tehnoseisundi ADR
nõuetele vastavuse kontrolli, sellekohaste tunnistuste väljaandmist ning
muid ADR nõuete kohaseid toiminguid, mis on seotud ohtlikku veost
vedavate autojuhtide ja autoveoga seotud isikute koolitusega;
36)
täidab õigusaktide alusel kriisireguleerimisalaseid ülesandeid;
37)
täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid, samuti täidab muid
ministri ja kantsleri antud Maanteeameti tegevusvaldkonda kuuluvaid
ülesandeid.
3. peatükk
JUHTIMINE
§ 11. Juhtimine
Ametit juhib peadirektor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist minister kantsleri ettepanekul. Peadirektori äraolekul asendab teda peadirektori poolt määratud peadirektori asetäitja.
§ 12. Peadirektori õigused ja kohustused
Ameti peadirektor:
1) juhib ameti tööd peadirektori asetäitjate,
osakonnajuhatajate ja peadirektorile vahetult alluvate ametnike ja
töötajate kaudu, otsustab ja korraldab ameti pädevusse kuuluvate
ülesannete täitmist ning vastutab ameti tegevuse tulemuste eest;
2)
kinnitab osakondade ja teiste struktuuriüksuste põhimäärused, ameti
asjaajamiskorra, sisekorraeeskirja ja muud töökorralduslikud dokumendid,
ametnike ja töötajate töötasu ning ameti- ja tööjuhendid vastavuses
õigusaktidega;
3) nimetab ametisse ja vabastab ametist koosseisu
kuuluvad ametnikud ja sõlmib, muudab ja lõpetab töölepingud töötajatega;
4)
nimetab ametisse ja vabastab ametist kooskõlastatult ministri ja
tegevuspiirkonna maavanematega kohaliku asutuse direktori;
5)
kinnitab ja muudab ameti kohalike asutuste eelarved ning kontrollib
nende täitmist;
6) rakendab otstarbeka sisekontrolli süsteemi;
7)
nimetab siseauditi eest vastutava isiku;
8) teeb teenistuslikku
järelevalvet õigusaktidega ettenähtud korras, määrab ergutusi ja
distsiplinaarkaristusi;
9) pärib aru kohalike asutuste direktoritelt
nende tegevuse üle ja kohaldab nende suhtes ergutusi ja
distsiplinaarkaristusi;
10) esitab ministrile ettepanekuid ameti
kulude eelarve kohta, tagab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise ning
riigivara sihipärase kasutamise;
11) esindab Eesti Vabariiki
edasivolitamise õigusega riigimaanteede hoiuks vajalike maaüksuste
omandamiseks maaomanikega läbirääkimiste pidamisel ja vajalike tehingute
tegemisel kõigi seadusest tulenevate õiguste ja kohustustega, esindab
ametit teistes riigiasutustes ja organisatsioonides;
12) käsutab
riigivara «Riigivaraseaduses» sätestatud korras;
13)
esindab ametit ja annab volitusi ameti esindamiseks;
14) teeb
otsuseid sõltumatult ja iseseisvalt kooskõlas õigusaktidega;
15)
esitab ministrile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
16)
kehtestab ameti pitsati kasutamise korra ja tagab selle järgimise;
17)
moodustab töörühmi tegevusvaldkonna üksikküsimuste lahendamiseks;
18)
teeb õigusaktidega ettenähtud juhtudel ettekirjutusi;
19)
kehtestab ametnike atesteerimisnõuded;
20) omab esimese allkirja
õigust ameti panga- ja raamatupidamisdokumentidel ja määrab teised
allkirjaõiguslikud ametnikud või töötajad;
21)
teeb otsused Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate
projektide menetlemisel vastavalt otsustusprotsessi pädevusnõuetele;
22)
sõlmib füüsiliste ja juriidiliste isikutega lepinguid;
23)
täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid, samuti täidab muid
ministri ja kantsleri antud Maanteeameti tegevusvaldkonda kuuluvaid
ülesandeid.
§ 13. Peadirektori käskkirjad
(1) Peadirektor annab seaduse, Vabariigi Valitsuse määruse või korralduse ning ministri määruse või käskkirja alusel teenistusalastes küsimustes käskkirju ning ameti sisemises asjaajamises muid kirjalikke ja suulisi korraldusi.
(2) Peadirektori käskkirjad ja muud kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ameti asjaajamiskorrale.
§ 14. Peadirektori asetäitjate põhiülesanded
(1) Peadirektori asetäitja teehoiu alal koordineerib ja suunab teehoiu osakonna, liikluskorralduse osakonna ja struktuurivahendite osakonna tegevust, samuti teehoiu tehnopoliitika alast tegevust.
(2) Peadirektori asetäitja ehituse alal koordineerib ja suunab planeeringute osakonna, ehitusosakonna ja riigihangete osakonna tegevust.
(3) Peadirektori asetäitja liiklusohutuse alal koordineerib ja suunab liiklusohutuse osakonna ja eksamiosakonna tegevust.
(4) Peadirektori asetäitja transpordi alal koordineerib ja suunab tehnoosakonna, registreerimisosakonna ja ühistranspordi osakonna tegevust.
(5) Peadirektori asetäitja halduse alal koordineerib ja suunab õigusosakonna, personaliosakonna, infotehnoloogia ja registrite osakonna ning haldusosakonna tegevust.
(6) Peadirektori asetäitja koordineerib kohalike asutuste koostööd oma tegevusalal, annab oma pädevuse piires suulisi ja kirjalikke korraldusi, esindab ametit peadirektorilt saadud volituste piires ja täidab muid peadirektori poolt antud ülesandeid.
4. peatükk
STRUKTUUR JA STRUKTUURIÜKSUSTE PÕHIÜLESANDED
§ 15. Struktuuriüksused
(1) Ameti põhiliseks struktuuriüksuseks on osakond. Osakonna koosseisu võivad kuuluda talitused ja bürood. Lisaks võivad ameti struktuuri kuuluda ka ametnikud või töötajad, kes ei ole ühegi osakonna koosseisus ning kes alluvad vahetult peadirektorile või peadirektori asetäitjale.
(2) Ameti ametnike ja töötajate koosseisu kinnitab minister peadirektori ettepanekul.
§ 16. Osakonna struktuur ja ülesanded ning ametnike ja töötajate õigused, kohustused ja vastutus
(1) Osakonna struktuur ja ülesanded määratakse peadirektori poolt kinnitatud osakonna põhimäärusega.
(2) Ametnike ja töötajate õigused, kohustused ja vastutus määratakse peadirektori poolt kinnitatud ameti- või tööjuhendiga.
§ 17. Osakonna juhtimine
Osakonda juhib selle juhataja või peadirektori poolt määratud ametnik või töötaja, kes vastutab osakonnale pandud ülesannete täitmise eest.
§ 18. Osakonnad ja nende põhiülesanded
(1) Avalike- ja välissuhete osakonna põhiülesanneteks on:
1)
avalikkuse ja klientide teavitamine ameti ning kohalike asutuste
tegevusest ning teenustest;
2) suhtlemise korraldamine ja arendamine;
3)
statistika väljastamine ja teabe vahendamine ning trükiste toimetamine
ja väljaandmine;
4) rahvusvahelise koostöö korraldamine,
rahvusvaheliste koostöösuhete arendamine, rahvusvaheliste
organisatsioonide liikmelisusega seotud ja lepingutest tulenevate
kohustuste täitmise jälgimine;
5) maanteehoiu
organisatsiooni arengu kavandamisel osalemine ja teiste riikide
sellealaste kogemuste tutvustamine;
6) välislähetuste korraldamine
ning teiste struktuuriüksuste ja kohalike asutuste välissuhetealase
tegevuse koordineerimine ja nõustamine.
(2) Arenguosakonna põhiülesanneteks on:
1) organisatsiooni
ja pakutavate teenuste arengu planeerimine;
2) riigimaanteede
teehoiukava ettepanekute koostamine ja teehoiukava täitmise aruandlus;
3)
riigimaanteede haldamiseks vajalike eelarvete-, riigimaanteede
investeeringute kava ja selle täitmise kohta aruandluse koostamine;
4)
kohalike asutuste eelarvete ja eelarve täitmise aruannete koostamise
korraldamine;
5) teehoiukavade, investeeringute kavade ja eelarvete
koostamiseks vajaliku andmekogu pidamine;
6) teehoiukava ettepanekute
kooskõlastamise korraldamine maavalitsustega.
(3) Planeeringute osakonna põhiülesanneteks on:
1)
ettepanekute tegemine riigimaanteede arenguks vajalike üld- ja
maakonnaplaneeringute algatamiseks;
2) liikluskorralduse üldiste
põhimõtete määramine üldplaneeringute kooskõlastamisel ja teede
koridoride määramine maakonnaplaneeringute kooskõlastamisel;
3)
detailplaneeringute kooskõlastamine;
4) riigi teedevõrgu arengu
planeerimine;
5) teeprojektide koostamise ja kinnitamise ning
vajaduse korral projektide ekspertiisi, keskkonnamõju hindamise,
liiklusohutusalase auditeerimise ja muude ettenähtud toimingute
korraldamine;
6) projekteerimistingimuste andmine ja projektide
kooskõlastamise korraldamine;
7) Euroopa Liidu
struktuurivahenditest rahastatavate projektide ettevalmistamise ja
rakendamisega seotud ülesannete täitmine;
8) riigimaanteede
hoiuks vajaliku maa riigile omandamise ja riigi omandisse vormistamise
korraldamine.
(4) Ehitusosakonna põhiülesanneteks on:
1) teeprojektide
ettevalmistamise ja elluviimise administratiivne, rahaline ja tehniline
juhtimine;
2) tee ehitus- ja remonditööde omanikujärelevalve
korraldamine;
3) tee ehitus- ja remondiobjektide vastuvõtmise
korraldamine.
(5) Struktuurivahendite osakonna põhiülesanneteks on Euroopa Liidu struktuuritoetuse rakendusüksuse ülesannete täitmine.
(6) Teehoiu osakonna põhiülesanneteks on:
1) riigimaanteede
hoolduse alase tegevuse ning hooldelepingute täitmise kontrolli
suunamine ja koordineerimine;
2) liiklusloenduse ja sõidukite
kaalumise korraldamine riigimaanteedel;
3) teeilmajaamade ja muude
maanteehoolde tarbeks vajalike tehniliste ning infosüsteemide alaste
tööde korraldamine;
4) riigimaanteede hooldusega seotud
riigihangete korraldamises osalemine;
5) riikliku tee ehitus- ja
remonditööde ehitusjärelevalve tegemine;
6) kohaliku
tee seisundinõuete tagamise järelevalve tegemine Tallinnas, Tartus,
Kohta-Järvel, Narvas, ja Pärnus;
7) tee-ehitusloa ja
teekasutusloa andmine riigi põhimaanteedel;
8) riigimaanteede
kasutamise järelevalve korraldamine;
9) järelevalvega seotud
juhendmaterjalide koostamine;
10) kriisireguleerimisalase tegevuse
korraldamine;
11) kohaliku omavalitsuse üksuste nõustamine teehoiul;
12)
ettekirjutuste tegemine teehoiu valdkonnas.
(7) Liikluskorralduse osakonna põhiülesanneteks on:
1)
liikluskorralduse nõuete väljatöötamine koos kohalikele asutustega;
2)
liikluskorralduse soovituste väljatöötamise kohalikele teedele;
3)
liiklusohtlike kohtade ümberehitamise kava koostamine;
4)
liikluskorraldusalaste auditite ja uurimistööde tellimine ja vastava
teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine ja levitamine;
5)
liikluskorraldusega seotud õigusaktide selgitamine ja õigusaktide
muudatuste ettepanekute tegemine;
6) liikluskorralduse nõuete
täitmise kontrollimine;
7) eriloa andmine suuremõõtmeliste või
raskekaaluliste veoste veoks;
8) «Teeseaduse» ja selle alusel antud
õigusaktide nõuete täitmise kontrollimine riigimaanteede kasutamisel ja
kaitsmisel ja avastatud rikkumiste puhul ettekirjutuste tegemine.
(8) Liiklusohutuse osakonna põhiülesanneteks on:
1)
liikluskasvatuse alaste teavituskampaaniate ja -projektide läbiviimine,
liikluskasvatuse alaste õppe- ja teabematerjalide tellimine ja
väljaandmine;
2) liiklusõpetuse alase töö koordineerimine ja
projektide läbiviimine laste ohutuks liiklemiseks ettevalmistamise osas,
koostöö lasteaedade ja koolidega;
3) liiklejate hoiakute ja
käitumise ning liiklusõpetuse läbiviimise valdkonnas uuringute
tellimine, liiklejate hoiakute kujundamiseks ning käitumise mõjutamiseks
õigusaktide muudatuste ettepanekute tegemine õigusaktide eelnõudesse,
soovituste ja nõuete esitamine liiklusohutuse tegevuskavadesse ja
programmidesse;
4) liiklusohutusprogrammi ja selle rakenduskava
väljatöötamise korraldamine ja koordineerimine;
5)
ettepanekute ja soovituste tegemine liiklusohutuse parandamiseks nii
Vabariigi Valitsuse liikluskomisjonile kui ka teistele asjaomastele
asutustele;
6) Vabariigi Valitsuse liikluskomisjoni teavitamine
liiklusohutusalasest olukorrast, vastavate programmide ja
rakendusplaanide ning koostööprojektide täitmise käigust;
7)
liiklusohutusalaste uurimistööde tellimine, liiklus- ja
liiklusohutusalase teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine
ja levitamine.
(9) Riigihangete osakonna põhiülesanneteks on:
1)
riigihangete korraldamine;
2) ameti kohalike asutuste nõustamine
riigihangete alastes küsimustes.
(10) Finantsosakonna põhiülesanneteks on:
1) eelarve eelnõu
koostamine, eelarve täitmise, sealhulgas riigikassa kaudu arveldamise
korraldamine, saldoandmike esitamine;
2) raamatupidamise korraldamine;
3)
ameti kohalike asutuste raamatupidamise ja sellealase aruandluse
koordineerimine;
4) Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate
projektide raamatupidamise andmebaasides kajastamine;
5) tegevuskava
täitmise aruande koostamine.
(11) Infotehnoloogia ja registrite osakonna põhiülesanneteks on:
1)
infotehnoloogia arengu kavandamine ja koordineerimine;
2)
infosüsteemi arendusprojektide koostamine ja juhtimine, vajaduste
väljaselgitamine riist- ning tarkvara soetamiseks või loomiseks;
3)
infosüsteemi protsesside kvaliteedijuhtimise nõustamine;
4)
infotehnoloogilise riist- ja tarkvara ning andmeside haldamise
korraldamine, hooldamine ja arendamine ning selle häireteta
ööpäevaringse funktsioneerimise tagamine ametis ja kohalikes asutustes;
5)
Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide
infotehnoloogiaalane administreerimine;
6) riikliku teeregistri,
liiklusregistri ja ühistranspordiregistri pidamine ja arendamine;
7)
teehoiuks vajalike maade arvestus;
8) teeregistrialase tegevuse
koordineerimine ameti kohalikes asutustes ja kohaliku omavalitsuse
üksustes;
9) katete ja sildade ehitamise ja remondi planeerimise
süsteemi korraldamine;
10) registrite häireteta ööpäevaringse
funktsioneerimise tagamine, vajalike arengukavade väljatöötamine, nende
elluviimine ning andmevahetuse teostamine teiste andmekogudega.
(12) Siseauditi osakonna põhiülesanneteks on:
1)
siseauditite korraldamine ametis ja kohalikes asutustes, nende tegevust
mõjutada võivate riskide tuvastamine ja hindamine, eesmärkide
saavutamiseks rakendatud juhtimis- ja kontrollimeetmete, nende
tulemuslikkuse, säästlikkuse ja efektiivsuse hindamine ning arvamuse
avaldamine meetmete piisavuse, töökindluse ja vajalikkuse kohta;
2)
peadirektori teavitamine oma tähelepanekutest ja järeldustest ning
soovituste andmine vajalike meetmete rakendamiseks;
3) sõltumatu
hinnangu andmine ameti kui Euroopa Liidu struktuuritoetuse
rakendusüksuse sisekontrolli süsteemi olemasolu, tõhususe ja
õigusaktides kehtestatud nõuetele vastavuse, aruandluse ning tegevuse
tulemuslikkuse kohta;
4) õigeaegse ja objektiivse teabe tagamine
kehtestatud nõuetest kõrvalekaldumiste ning ressursside kasutamise
seaduslikkuse, säästlikkuse ja tõhususe põhimõtete rikkumise kohta;
5)
ettepanekute tegemine sisekontrollisüsteemi tõhustamiseks.
(13) Haldusosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti
valdusesse antud riigivara haldamine ja selle üle arvestuse pidamine;
2)
asjaajamise ja arhiivitöö korraldamine;
3) elektriohutus-,
tuleohutus-, töötervishoiu- ja kodanikukaitsealase tegevuse korraldamine;
4)
ameti ehitiste ehitus- ja hooldustegevuse ning ametnike ja töötajate
töövahendite ja inventariga varustamine;
5) liiklusregistri
büroode vajalike range arvestusega blankettide ja
registreerimismärkidega varustamise korraldamine.
(14) Tehnoosakonna põhiülesanneteks on:
1) korraldada ja
teostada mootorsõidukite, trammide ja nende haagiste, nende osade ja
varustuse tehnilist ekspertiisi, katsetamist ja tüübivastavuse
kinnitamist;
2) korraldada tehnoseisundi kontrolli ja järelevalvet
kontrolli kvaliteedi üle;
3) korraldada maastikusõidukite, nende
osade ja varustuse tehnilist ekspertiisi ning katsetamist;
4)
avastatud puuduste kohta ettekirjutuste tegemine.
(15) Eksamiosakonna põhiülesanneteks on:
1) eksamineerimise
korraldamine mootorsõiduki, trammi ja mopeedi juhtimisõiguse andmiseks
ja juhtimisõiguse taastamiseks;
2) juhtimisõigust, sealhulgas
väikelaevade ja jettide juhtimisõigust tõendavate dokumentide ja
mootorsõidukijuhi õpetaja tunnistuste, juhendaja tunnistuste, ohtlikke
veoseid vedava autojuhi ADR kohase koolituse tunnistuste, ohutusnõuniku
väljaõppe tunnistuste, autojuhi kutsetunnistuste ning
sõidumeerikukaartide väljastamise korraldamine;
3)
juhtimisõiguse peatamise ja kehtetuks tunnistamise korraldamine.
(16) Registreerimisosakonna põhiülesanneteks on mootorsõidukite ja nende haagiste, maastikusõidukite, väikelaevade, alla 12-meetrise kogupikkusega laevade ja jettide registreerimise korraldamine.
(17) Ühistranspordiosakonna põhiülesanneteks on:
1)
avaliku liiniveo hangete põhitingimuste ettevalmistamine ja vajadusel
hangete läbiviimisel osalemine;
2) ühistranspordiregistri
andmete töötlemine;
3) sõitjateveo toetamise korraldamine;
4)
järelevalve korraldamine sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete ning
avaliku teenindamise lepingute ja halduslepingute täitmise üle ning
vastavate ettekirjutuste tegemine.
(18) Õigusosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti
pädevusse kuuluvate õigusalaste küsimustega tegelemine;
2)
volituse alusel ameti kohtus esindamine;
3) ameti ja kohalike
asutuste tegevusega seotud õigusaktide eelnõude ettevalmistamine.
(19) Personaliosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti
arengusuundadest lähtuva personalipoliitika ja koolitusstrateegia
väljatöötamise ning elluviimise korraldamine;
2) ameti
ametnike ja töötajate personaliarvestuse, koolituse ja atesteerimise
korraldamine;
3) personalitööga seotud õigusalaste küsimustega
tegelemine;
4) kvaliteedi- ja klienditeeninduse juhtimise
korraldamine.
5. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§ 19. Määruse kehtetuks tunnistamine
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 12. veebruari 2003. a määrus nr 31 «Maanteeameti põhimäärus» (RTL 2003, 27, 400; 2009, 1, 6) tunnistatakse kehtetuks.
§ 20. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 2009. aasta 1. juulil.
Minister Juhan PARTS |
Kantsler Marika PRISKE |