Teksti suurus:

Maanteeameti põhimäärus

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.07.2009
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:02.04.2010
Avaldamismärge:RTL 2009, 44, 603

Maanteeameti põhimäärus

Vastu võetud 25.05.2009 nr 51

Määrus kehtestatakse «Vabariigi Valitsuse seaduse» § 42 lõike 1 ja «Ühistranspordiseaduse» § 81 lõike 3 alusel.

1. peatükk
ÜLDSÄTTED

§ 1. Maanteeameti staatus

(1) Maanteeamet (edaspidi amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi ministeerium) valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, kellel on juhtimisfunktsioon, kes teeb riiklikku järelevalvet ja kohaldab riiklikku sundi ning osutab avalikke teenuseid seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses.

(2) Oma ülesannete täitmisel esindab amet riiki.

§ 2. Ameti nimi eri keeltes

Ameti nimi on:
1) inglise keeles – Estonian Road Administration;
2) prantsuse keeles – Direction Générale des Routes d’Estonie;
3) saksa keeles – Straßenbauverwaltung Estland;
4) soome keeles – Viron tiehallinto;
5) vene keeles – Департамент шоссейных дорог Эстонии.

§ 3. Tegevust reguleerivad õigusaktid

Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Euroopa Liidu õigusaktidest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri (edaspidi minister) määrustest ja käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest, samuti teiste ministrite asjassepuutuvatest määrustest.

§ 4. Tegevuse koordineerimine ja aruandekohustus

(1) Amet on aruandekohustuslik ministri ees, kes suunab ja koordineerib ameti tegevust ja teeb ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras.

(2) Ameti tegevust koordineerib ja korraldab koostööd ministeeriumiga kantsler.

(3) Amet teeb koostööd ja kooskõlastab oma tegevuse ministeeriumi osakondadega nende põhimäärustes sätestatud ülesannete ulatuses.

(4) Amet koostab ja esitab raamatupidamise, tegevus- ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras.

§ 5. Eelarve

(1) Ameti kulud kaetakse riigieelarvest. Ameti eelarve kinnitab, kontrollib täitmist ja muudab minister.

(2) Ametil on arvelduskontod Riigikassa kontsernikonto koosseisus.

§ 6. Pitsat ja sümboolika

Ametil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat ning kehtestatud korras registreeritud sümboolika.

§ 7. Asukoht ja tegevuspiirkond

(1) Amet asub Tallinnas. Ameti postiaadress on Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn. Väljaspool ameti asukohta asuvate struktuuriüksuste asukohad näidatakse nende põhimäärustes.

(2) Ametil on järgmised kohalikud asutused:
1) Ida Regionaalne Maanteeamet;
2) Lõuna Regionaalne Maanteeamet;
3) Lääne Regionaalne Maanteeamet;
4) Põhja Regionaalne Maanteeamet.

2. peatükk
TEGEVUSVALDKOND JA PÕHIÜLESANDED

§ 8. Tegevusvaldkond

Ameti teostab seadusega sätestatud ülesannete ulatuses riigi poliitika ja arengukavade elluviimist, juhtimisfunktsiooni ja riikliku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi teehoiu, liiklusohutuse, ühistranspordi ja liiklusvahendite keskkonnaohutuse valdkonnas.

§ 9. Põhiülesanded

Ameti põhiülesanded on:
1) teehoiu korraldamine ja tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel;
2) liiklusohutuse suurendamine ja liiklusvahendite keskkonnakahjulikkuse vähendamine;
3) liikluse ja ühistranspordi korraldamine;
4) riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalve, omanikujärelevalve, tee kasutamise ja seisundinõuete tagamise järelevalve ning riikliku järelevalve korraldamine ameti tegevusvaldkonda reguleerivatest õigusaktidest tulenevate nõuete täitmise üle ja vajadusel riikliku sunni kohaldamine;
5) riikliku teeregistri, liiklusregistri ja ühistranspordiregistri pidamine ning õigusaktidest tulenevate erinõuete rakendamine registrikannete teostamisel;
6) osalemine oma tegevusvaldkondi reguleerivate õigusaktide väljatöötamisel ning nende õigusaktide muutmiseks ettepanekute tegemine, samuti osalemine ameti tegevusvaldkondade eestikeelse terminoloogia korrastamises;
7) osalemine oma tegevusvaldkonnaga seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel ning rahvusvaheliste projektide ettevalmistamisel ja läbiviimisel.

§ 10. Tegevus põhiülesannete täitmiseks

Põhiülesannete täitmiseks amet:
1) teeb koostööd teiste valitsusasutuste, kohaliku omavalitsuse üksuste, sihtasutuste, mittetulundusühingute, ettevõtlus- ja tarbijaorganisatsioonidega ning teiste riikide vastavate asutuste ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, täidab erinevate finantsinstrumentide raames rahastatavate projektide, sealhulgas Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide rakendamisega seotud ülesandeid, vajadusel kaasates selleks otsuste ettevalmistamisel ameti kohalikke asutusi;
2) esindab riiki rahvusvahelisel suhtlemisel oma valdkonnas õigusaktidega ettenähtud korras;
3) valmistab ette ja rakendab Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavad projektid õigusaktidega ettenähtud korras;
4) koostab ameti eelarve eelnõu, eelmise aasta eelarve ja tegevuskava täitmise aruande;
5) töötab välja ja viib ametis ellu sisekontrolli süsteemi;
6) töötab välja ja viib ellu ameti strateegia ja tööplaanid;
7) arendab teehoiu tehnopoliitikat;
8) koordineerib ja korraldab ameti kohalike asutuste tööd;
9) esitab ettepanekud riigimaanteede teehoiukava eelnõu koostamiseks ning esitab selle õigusaktides sätestatud tähtajaks kinnitamiseks;
10) tagab tingimuste loomise ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel ning riigimaanteede säilivuse ja kaitse;
11) korraldab riiklikku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalvet;
12) korraldab tee kasutamise ja seisundinõuete tagamise järelevalvet, liiklusloendust ja liiklussageduse arvestust, teede- ja liiklusalaseid teadusuuringuid, teaduskonverentse, seminare, nõupidamisi ja sümpoosione ning ametnike ja töötajate täienduskoolitust;
13) korraldab riigimaanteede hoidu, kasutamist ja kaitset, tee ehitus- ja remonditööde omanikujärelevalvet, liiklusohutusalast ja liikluskasvatusalast tööd, vastavate teavituskampaaniate ja -projektide läbiviimist, liikluskasvatuse alase õppe- ja teabematerjali tellimist ja väljastamist, koordineerib liiklusõpetuse alast tööd ja projektide läbiviimist laste ohutuks liiklemiseks ettevalmistamise osas;
14) korraldab järelevalvet «Ühistranspordiseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide ning avaliku teenindamise lepingute täitmise üle;
15) teeb ettekirjutusi riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalve, omanikujärelevalve ning tee kasutamise ja seisundinõuete tagamise järelevalvel, samuti avaliku teenindamise lepingute ja liiklusohutuse nõuete täitmise kontrollimisel tuvastatud puuduste kõrvaldamiseks ning kohaldab vajadusel riiklikku sundi;
16) korraldab ja koordineerib liiklusohutusprogrammide ja soovituste väljatöötamist, Vabariigi Valitsuse liikluskomisjoni teavitamist liiklusohutusalasest olukorrast, vastavate programmide ja rakendusplaanide ning koostööprojektide täitmise käigust;
17) korraldab riigihankeid ja juhendab nende tegemisel kohalikke asutusi;
18) sõlmib lepinguid ameti tegevusvaldkonna ülesannete lahendamiseks ja kontrollib nende täitmist;
19) peab riiklikku teeregistrit, liiklusregistrit ja ühistranspordiregistrit ning vastavat arhiivi;
20) korraldab riigimaanteede ehitus- ja remonditööde projektide tellimist;
21) annab kehtestatud korras välja teehoiutööde tegevuslubasid;
22) annab riigi põhimaantee tee-ehitusloa ja teekasutusloa;
23) annab tasulise loa suuremõõtmeliste või raskekaaluliste veoste veoks ja nõusoleku laste veo või muu ühissõiduliini toimimiseks riigimaanteed kasutades, kontrollib kehtestatud nõuete täitmist ja rakendab avastatud rikkumiste puhul vastavad abinõud;
24) kehtestab riigimaanteedel liikluspiiranguid;
25) menetleb oma pädevuse piires kohtuväliselt väärtegusid;
26) ametiisiku poolt tehtud ettekirjutuse täitmata jätmise korral kohaldab riiklikku sundi «Asendustäitmise ja sunniraha seaduses» sätestatud korras;
27) korraldab avalikkuse teavitamist riigimaanteede olukorrast;
28) kogub, analüüsib, säilitab ja levitab teehoiu- ning liiklus- ja liiklusohutusalast teavet;
29) selgitab teehoidu ja liiklusohutust reguleerivate õigusaktide kohaldamist;
30) osaleb ameti ülesannetega seotud õigusaktide väljatöötamisel ning esitab vajadusel ettepanekuid õigusaktide muutmiseks ja täiendamiseks;
31) korraldab liinivedu riigisisestel kaugliinidel, osaleb maakonnaliinide korraldamisel ja avaliku teenindamise lepingute põhitingimuste väljatöötamisel;
32) annab välja sõitjateveo tegevuslubasid ja riigisiseste kaugliinide liinilubasid;
33) koordineerib sõiduplaanide koostamist;
34) töötab välja liinivõrgu kujundamise ja optimeerimise ning sõitjateveo toetamise põhimõtted;
35) korraldab ohtlike veoste vedude pädeva asutusena «Ohtlike veoste rahvusvahelise autoveo Euroopa kokkuleppe (ADR)» (edaspidi ADR) kohaselt ohtlikku veost vedavate autojuhtide koolitust ja eksamineerimist, riigisisesele ja rahvusvahelisele autoveole lubatavate sõidukite tehnoseisundi ADR nõuetele vastavuse kontrolli, sellekohaste tunnistuste väljaandmist ning muid ADR nõuete kohaseid toiminguid, mis on seotud ohtlikku veost vedavate autojuhtide ja autoveoga seotud isikute koolitusega;
36) täidab õigusaktide alusel kriisireguleerimisalaseid ülesandeid;
37) täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid, samuti täidab muid ministri ja kantsleri antud Maanteeameti tegevusvaldkonda kuuluvaid ülesandeid.

3. peatükk
JUHTIMINE

§ 11. Juhtimine

Ametit juhib peadirektor, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist minister kantsleri ettepanekul. Peadirektori äraolekul asendab teda peadirektori poolt määratud peadirektori asetäitja.

§ 12. Peadirektori õigused ja kohustused

Ameti peadirektor:
1) juhib ameti tööd peadirektori asetäitjate, osakonnajuhatajate ja peadirektorile vahetult alluvate ametnike ja töötajate kaudu, otsustab ja korraldab ameti pädevusse kuuluvate ülesannete täitmist ning vastutab ameti tegevuse tulemuste eest;
2) kinnitab osakondade ja teiste struktuuriüksuste põhimäärused, ameti asjaajamiskorra, sisekorraeeskirja ja muud töökorralduslikud dokumendid, ametnike ja töötajate töötasu ning ameti- ja tööjuhendid vastavuses õigusaktidega;
3) nimetab ametisse ja vabastab ametist koosseisu kuuluvad ametnikud ja sõlmib, muudab ja lõpetab töölepingud töötajatega;
4) nimetab ametisse ja vabastab ametist kooskõlastatult ministri ja tegevuspiirkonna maavanematega kohaliku asutuse direktori;
5) kinnitab ja muudab ameti kohalike asutuste eelarved ning kontrollib nende täitmist;
6) rakendab otstarbeka sisekontrolli süsteemi;
7) nimetab siseauditi eest vastutava isiku;
8) teeb teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega ettenähtud korras, määrab ergutusi ja distsiplinaarkaristusi;
9) pärib aru kohalike asutuste direktoritelt nende tegevuse üle ja kohaldab nende suhtes ergutusi ja distsiplinaarkaristusi;
10) esitab ministrile ettepanekuid ameti kulude eelarve kohta, tagab eelarve täpse ja otstarbeka täitmise ning riigivara sihipärase kasutamise;
11) esindab Eesti Vabariiki edasivolitamise õigusega riigimaanteede hoiuks vajalike maaüksuste omandamiseks maaomanikega läbirääkimiste pidamisel ja vajalike tehingute tegemisel kõigi seadusest tulenevate õiguste ja kohustustega, esindab ametit teistes riigiasutustes ja organisatsioonides;
12) käsutab riigivara «Riigivaraseaduses» sätestatud korras;
13) esindab ametit ja annab volitusi ameti esindamiseks;
14) teeb otsuseid sõltumatult ja iseseisvalt kooskõlas õigusaktidega;
15) esitab ministrile ettepanekuid ameti tegevusvaldkonna korraldamiseks;
16) kehtestab ameti pitsati kasutamise korra ja tagab selle järgimise;
17) moodustab töörühmi tegevusvaldkonna üksikküsimuste lahendamiseks;
18) teeb õigusaktidega ettenähtud juhtudel ettekirjutusi;
19) kehtestab ametnike atesteerimisnõuded;
20) omab esimese allkirja õigust ameti panga- ja raamatupidamisdokumentidel ja määrab teised allkirjaõiguslikud ametnikud või töötajad;
21) teeb otsused Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide menetlemisel vastavalt otsustusprotsessi pädevusnõuetele;
22) sõlmib füüsiliste ja juriidiliste isikutega lepinguid;
23) täidab muid talle õigusaktidega pandud ülesandeid, samuti täidab muid ministri ja kantsleri antud Maanteeameti tegevusvaldkonda kuuluvaid ülesandeid.

§ 13. Peadirektori käskkirjad

(1) Peadirektor annab seaduse, Vabariigi Valitsuse määruse või korralduse ning ministri määruse või käskkirja alusel teenistusalastes küsimustes käskkirju ning ameti sisemises asjaajamises muid kirjalikke ja suulisi korraldusi.

(2) Peadirektori käskkirjad ja muud kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ameti asjaajamiskorrale.

§ 14. Peadirektori asetäitjate põhiülesanded

(1) Peadirektori asetäitja teehoiu alal koordineerib ja suunab teehoiu osakonna, liikluskorralduse osakonna ja struktuurivahendite osakonna tegevust, samuti teehoiu tehnopoliitika alast tegevust.

(2) Peadirektori asetäitja ehituse alal koordineerib ja suunab planeeringute osakonna, ehitusosakonna ja riigihangete osakonna tegevust.

(3) Peadirektori asetäitja liiklusohutuse alal koordineerib ja suunab liiklusohutuse osakonna ja eksamiosakonna tegevust.

(4) Peadirektori asetäitja transpordi alal koordineerib ja suunab tehnoosakonna, registreerimisosakonna ja ühistranspordi osakonna tegevust.

(5) Peadirektori asetäitja halduse alal koordineerib ja suunab õigusosakonna, personaliosakonna, infotehnoloogia ja registrite osakonna ning haldusosakonna tegevust.

(6) Peadirektori asetäitja koordineerib kohalike asutuste koostööd oma tegevusalal, annab oma pädevuse piires suulisi ja kirjalikke korraldusi, esindab ametit peadirektorilt saadud volituste piires ja täidab muid peadirektori poolt antud ülesandeid.

4. peatükk
STRUKTUUR JA STRUKTUURIÜKSUSTE PÕHIÜLESANDED

§ 15. Struktuuriüksused

(1) Ameti põhiliseks struktuuriüksuseks on osakond. Osakonna koosseisu võivad kuuluda talitused ja bürood. Lisaks võivad ameti struktuuri kuuluda ka ametnikud või töötajad, kes ei ole ühegi osakonna koosseisus ning kes alluvad vahetult peadirektorile või peadirektori asetäitjale.

(2) Ameti ametnike ja töötajate koosseisu kinnitab minister peadirektori ettepanekul.

§ 16. Osakonna struktuur ja ülesanded ning ametnike ja töötajate õigused, kohustused ja vastutus

(1) Osakonna struktuur ja ülesanded määratakse peadirektori poolt kinnitatud osakonna põhimäärusega.

(2) Ametnike ja töötajate õigused, kohustused ja vastutus määratakse peadirektori poolt kinnitatud ameti- või tööjuhendiga.

§ 17. Osakonna juhtimine

Osakonda juhib selle juhataja või peadirektori poolt määratud ametnik või töötaja, kes vastutab osakonnale pandud ülesannete täitmise eest.

§ 18. Osakonnad ja nende põhiülesanded

(1) Avalike- ja välissuhete osakonna põhiülesanneteks on:
1) avalikkuse ja klientide teavitamine ameti ning kohalike asutuste tegevusest ning teenustest;
2) suhtlemise korraldamine ja arendamine;
3) statistika väljastamine ja teabe vahendamine ning trükiste toimetamine ja väljaandmine;
4) rahvusvahelise koostöö korraldamine, rahvusvaheliste koostöösuhete arendamine, rahvusvaheliste organisatsioonide liikmelisusega seotud ja lepingutest tulenevate kohustuste täitmise jälgimine;
5) maanteehoiu organisatsiooni arengu kavandamisel osalemine ja teiste riikide sellealaste kogemuste tutvustamine;
6) välislähetuste korraldamine ning teiste struktuuriüksuste ja kohalike asutuste välissuhetealase tegevuse koordineerimine ja nõustamine.

(2) Arenguosakonna põhiülesanneteks on:
1) organisatsiooni ja pakutavate teenuste arengu planeerimine;
2) riigimaanteede teehoiukava ettepanekute koostamine ja teehoiukava täitmise aruandlus;
3) riigimaanteede haldamiseks vajalike eelarvete-, riigimaanteede investeeringute kava ja selle täitmise kohta aruandluse koostamine;
4) kohalike asutuste eelarvete ja eelarve täitmise aruannete koostamise korraldamine;
5) teehoiukavade, investeeringute kavade ja eelarvete koostamiseks vajaliku andmekogu pidamine;
6) teehoiukava ettepanekute kooskõlastamise korraldamine maavalitsustega.

(3) Planeeringute osakonna põhiülesanneteks on:
1) ettepanekute tegemine riigimaanteede arenguks vajalike üld- ja maakonnaplaneeringute algatamiseks;
2) liikluskorralduse üldiste põhimõtete määramine üldplaneeringute kooskõlastamisel ja teede koridoride määramine maakonnaplaneeringute kooskõlastamisel;
3) detailplaneeringute kooskõlastamine;
4) riigi teedevõrgu arengu planeerimine;
5) teeprojektide koostamise ja kinnitamise ning vajaduse korral projektide ekspertiisi, keskkonnamõju hindamise, liiklusohutusalase auditeerimise ja muude ettenähtud toimingute korraldamine;
6) projekteerimistingimuste andmine ja projektide kooskõlastamise korraldamine;
7) Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide ettevalmistamise ja rakendamisega seotud ülesannete täitmine;
8) riigimaanteede hoiuks vajaliku maa riigile omandamise ja riigi omandisse vormistamise korraldamine.

(4) Ehitusosakonna põhiülesanneteks on:
1) teeprojektide ettevalmistamise ja elluviimise administratiivne, rahaline ja tehniline juhtimine;
2) tee ehitus- ja remonditööde omanikujärelevalve korraldamine;
3) tee ehitus- ja remondiobjektide vastuvõtmise korraldamine.

(5) Struktuurivahendite osakonna põhiülesanneteks on Euroopa Liidu struktuuritoetuse rakendusüksuse ülesannete täitmine.

(6) Teehoiu osakonna põhiülesanneteks on:
1) riigimaanteede hoolduse alase tegevuse ning hooldelepingute täitmise kontrolli suunamine ja koordineerimine;
2) liiklusloenduse ja sõidukite kaalumise korraldamine riigimaanteedel;
3) teeilmajaamade ja muude maanteehoolde tarbeks vajalike tehniliste ning infosüsteemide alaste tööde korraldamine;
4) riigimaanteede hooldusega seotud riigihangete korraldamises osalemine;
5) riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelevalve tegemine;
6) kohaliku tee seisundinõuete tagamise järelevalve tegemine Tallinnas, Tartus, Kohta-Järvel, Narvas, ja Pärnus;
7) tee-ehitusloa ja teekasutusloa andmine riigi põhimaanteedel;
8) riigimaanteede kasutamise järelevalve korraldamine;
9) järelevalvega seotud juhendmaterjalide koostamine;
10) kriisireguleerimisalase tegevuse korraldamine;
11) kohaliku omavalitsuse üksuste nõustamine teehoiul;
12) ettekirjutuste tegemine teehoiu valdkonnas.

(7) Liikluskorralduse osakonna põhiülesanneteks on:
1) liikluskorralduse nõuete väljatöötamine koos kohalikele asutustega;
2) liikluskorralduse soovituste väljatöötamise kohalikele teedele;
3) liiklusohtlike kohtade ümberehitamise kava koostamine;
4) liikluskorraldusalaste auditite ja uurimistööde tellimine ja vastava teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine ja levitamine;
5) liikluskorraldusega seotud õigusaktide selgitamine ja õigusaktide muudatuste ettepanekute tegemine;
6) liikluskorralduse nõuete täitmise kontrollimine;
7) eriloa andmine suuremõõtmeliste või raskekaaluliste veoste veoks;
8) «Teeseaduse» ja selle alusel antud õigusaktide nõuete täitmise kontrollimine riigimaanteede kasutamisel ja kaitsmisel ja avastatud rikkumiste puhul ettekirjutuste tegemine.

(8) Liiklusohutuse osakonna põhiülesanneteks on:
1) liikluskasvatuse alaste teavituskampaaniate ja -projektide läbiviimine, liikluskasvatuse alaste õppe- ja teabematerjalide tellimine ja väljaandmine;
2) liiklusõpetuse alase töö koordineerimine ja projektide läbiviimine laste ohutuks liiklemiseks ettevalmistamise osas, koostöö lasteaedade ja koolidega;
3) liiklejate hoiakute ja käitumise ning liiklusõpetuse läbiviimise valdkonnas uuringute tellimine, liiklejate hoiakute kujundamiseks ning käitumise mõjutamiseks õigusaktide muudatuste ettepanekute tegemine õigusaktide eelnõudesse, soovituste ja nõuete esitamine liiklusohutuse tegevuskavadesse ja programmidesse;
4) liiklusohutusprogrammi ja selle rakenduskava väljatöötamise korraldamine ja koordineerimine;
5) ettepanekute ja soovituste tegemine liiklusohutuse parandamiseks nii Vabariigi Valitsuse liikluskomisjonile kui ka teistele asjaomastele asutustele;
6) Vabariigi Valitsuse liikluskomisjoni teavitamine liiklusohutusalasest olukorrast, vastavate programmide ja rakendusplaanide ning koostööprojektide täitmise käigust;
7) liiklusohutusalaste uurimistööde tellimine, liiklus- ja liiklusohutusalase teabe kogumine, töötlemine, analüüsimine, säilitamine ja levitamine.

(9) Riigihangete osakonna põhiülesanneteks on:
1) riigihangete korraldamine;
2) ameti kohalike asutuste nõustamine riigihangete alastes küsimustes.

(10) Finantsosakonna põhiülesanneteks on:
1) eelarve eelnõu koostamine, eelarve täitmise, sealhulgas riigikassa kaudu arveldamise korraldamine, saldoandmike esitamine;
2) raamatupidamise korraldamine;
3) ameti kohalike asutuste raamatupidamise ja sellealase aruandluse koordineerimine;
4) Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide raamatupidamise andmebaasides kajastamine;
5) tegevuskava täitmise aruande koostamine.

(11) Infotehnoloogia ja registrite osakonna põhiülesanneteks on:
1) infotehnoloogia arengu kavandamine ja koordineerimine;
2) infosüsteemi arendusprojektide koostamine ja juhtimine, vajaduste väljaselgitamine riist- ning tarkvara soetamiseks või loomiseks;
3) infosüsteemi protsesside kvaliteedijuhtimise nõustamine;
4) infotehnoloogilise riist- ja tarkvara ning andmeside haldamise korraldamine, hooldamine ja arendamine ning selle häireteta ööpäevaringse funktsioneerimise tagamine ametis ja kohalikes asutustes;
5) Euroopa Liidu struktuurivahenditest rahastatavate projektide infotehnoloogiaalane administreerimine;
6) riikliku teeregistri, liiklusregistri ja ühistranspordiregistri pidamine ja arendamine;
7) teehoiuks vajalike maade arvestus;
8) teeregistrialase tegevuse koordineerimine ameti kohalikes asutustes ja kohaliku omavalitsuse üksustes;
9) katete ja sildade ehitamise ja remondi planeerimise süsteemi korraldamine;
10) registrite häireteta ööpäevaringse funktsioneerimise tagamine, vajalike arengukavade väljatöötamine, nende elluviimine ning andmevahetuse teostamine teiste andmekogudega.

(12) Siseauditi osakonna põhiülesanneteks on:
1) siseauditite korraldamine ametis ja kohalikes asutustes, nende tegevust mõjutada võivate riskide tuvastamine ja hindamine, eesmärkide saavutamiseks rakendatud juhtimis- ja kontrollimeetmete, nende tulemuslikkuse, säästlikkuse ja efektiivsuse hindamine ning arvamuse avaldamine meetmete piisavuse, töökindluse ja vajalikkuse kohta;
2) peadirektori teavitamine oma tähelepanekutest ja järeldustest ning soovituste andmine vajalike meetmete rakendamiseks;
3) sõltumatu hinnangu andmine ameti kui Euroopa Liidu struktuuritoetuse rakendusüksuse sisekontrolli süsteemi olemasolu, tõhususe ja õigusaktides kehtestatud nõuetele vastavuse, aruandluse ning tegevuse tulemuslikkuse kohta;
4) õigeaegse ja objektiivse teabe tagamine kehtestatud nõuetest kõrvalekaldumiste ning ressursside kasutamise seaduslikkuse, säästlikkuse ja tõhususe põhimõtete rikkumise kohta;
5) ettepanekute tegemine sisekontrollisüsteemi tõhustamiseks.

(13) Haldusosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti valdusesse antud riigivara haldamine ja selle üle arvestuse pidamine;
2) asjaajamise ja arhiivitöö korraldamine;
3) elektriohutus-, tuleohutus-, töötervishoiu- ja kodanikukaitsealase tegevuse korraldamine;
4) ameti ehitiste ehitus- ja hooldustegevuse ning ametnike ja töötajate töövahendite ja inventariga varustamine;
5) liiklusregistri büroode vajalike range arvestusega blankettide ja registreerimismärkidega varustamise korraldamine.

(14) Tehnoosakonna põhiülesanneteks on:
1) korraldada ja teostada mootorsõidukite, trammide ja nende haagiste, nende osade ja varustuse tehnilist ekspertiisi, katsetamist ja tüübivastavuse kinnitamist;
2) korraldada tehnoseisundi kontrolli ja järelevalvet kontrolli kvaliteedi üle;
3) korraldada maastikusõidukite, nende osade ja varustuse tehnilist ekspertiisi ning katsetamist;
4) avastatud puuduste kohta ettekirjutuste tegemine.

(15) Eksamiosakonna põhiülesanneteks on:
1) eksamineerimise korraldamine mootorsõiduki, trammi ja mopeedi juhtimisõiguse andmiseks ja juhtimisõiguse taastamiseks;
2) juhtimisõigust, sealhulgas väikelaevade ja jettide juhtimisõigust tõendavate dokumentide ja mootorsõidukijuhi õpetaja tunnistuste, juhendaja tunnistuste, ohtlikke veoseid vedava autojuhi ADR kohase koolituse tunnistuste, ohutusnõuniku väljaõppe tunnistuste, autojuhi kutsetunnistuste ning sõidumeerikukaartide väljastamise korraldamine;
3) juhtimisõiguse peatamise ja kehtetuks tunnistamise korraldamine.

(16) Registreerimisosakonna põhiülesanneteks on mootorsõidukite ja nende haagiste, maastikusõidukite, väikelaevade, alla 12-meetrise kogupikkusega laevade ja jettide registreerimise korraldamine.

(17) Ühistranspordiosakonna põhiülesanneteks on:
1) avaliku liiniveo hangete põhitingimuste ettevalmistamine ja vajadusel hangete läbiviimisel osalemine;
2) ühistranspordiregistri andmete töötlemine;
3) sõitjateveo toetamise korraldamine;
4) järelevalve korraldamine sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete ning avaliku teenindamise lepingute ja halduslepingute täitmise üle ning vastavate ettekirjutuste tegemine.

(18) Õigusosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti pädevusse kuuluvate õigusalaste küsimustega tegelemine;
2) volituse alusel ameti kohtus esindamine;
3) ameti ja kohalike asutuste tegevusega seotud õigusaktide eelnõude ettevalmistamine.

(19) Personaliosakonna põhiülesanneteks on:
1) ameti arengusuundadest lähtuva personalipoliitika ja koolitusstrateegia väljatöötamise ning elluviimise korraldamine;
2) ameti ametnike ja töötajate personaliarvestuse, koolituse ja atesteerimise korraldamine;
3) personalitööga seotud õigusalaste küsimustega tegelemine;
4) kvaliteedi- ja klienditeeninduse juhtimise korraldamine.

5. peatükk
RAKENDUSSÄTTED

§ 19. Määruse kehtetuks tunnistamine

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 12. veebruari 2003. a määrus nr 31 «Maanteeameti põhimäärus» (RTL 2003, 27, 400; 2009, 1, 6) tunnistatakse kehtetuks.

§ 20. Määruse jõustumine

Määrus jõustub 2009. aasta 1. juulil.

Minister Juhan PARTS

Kantsler Marika PRISKE

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json