Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni põhimäärus ja koosseis
[RT I 2009, 39, 265 - jõust. 24.07.2009]
Vastu võetud 02.10.2001 nr 312
RT I 2001, 80, 484
jõustumine 11.10.2001
Muudetud järgmiste Vabariigi Valitsuse määrustega (vastuvõtmise aeg, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
25.01.2002 nr 55 (RT I 2002, 15, 84) 10.02.2002
8.10.2002 nr 315 (RT I 2002, 84, 496) 19.10.2002
4.03.2003 nr 68 (RT I 2003, 26, 165) 14.03.2003
2.02.2007 nr 35 (RT I 2007, 11, 63) 2.04.2007
5.06.2008 nr 91 (RT I 2008, 24, 160) 16.06.2008
11.12.2008 nr 172 (RT I 2008, 57, 317) 1.01.2009
9.07.2009 nr 120 (RT I 2009, 39, 265) 24.07.2009
Määrus kehtestatakse «Hädaolukorra seaduse» § 3 lõike 4 alusel.
[RT I 2009, 39, 265 – jõust. 24.07.2009]
1. peatükk
VABARIIGI VALITSUSE KRIISIKOMISJONI ÜLESANDED, KOOSSEIS JA PÄDEVUS
§ 1. Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon
Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon (edaspidi komisjon) moodustatakse kriisireguleerimisalase tegevuse koordineerimiseks.
[RT I 2009, 39, 265 – jõust. 24.07.2009]
§ 2. Komisjoni ülesanded
Komisjoni ülesanded on sätestatud «Hädaolukorra seaduse» § 3 lõikes 2 ja «Erakorralise seisukorra seaduse» §-s 8.
[RT I 2009, 39, 265 – jõust. 24.07.2009]
§ 3. Komisjoni koosseis
(1) Komisjoni koosseisu kuuluvad:
1) siseminister;
2) riigisekretär;
3) Justiitsministeeriumi kantsler;
4) Kaitseministeeriumi kantsler;
5) Keskkonnaministeeriumi kantsler;
6) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi kantsler;
7) Põllumajandusministeeriumi kantsler;
8) Rahandusministeeriumi kantsler;
9) Siseministeeriumi kantsler;
10) Sotsiaalministeeriumi kantsler;
11) Välisministeeriumi kantsler;
12) Kaitseväe Peastaabi ülem;
[RT
I 2008, 57, 317 – jõust.1.01.2009]
13) peaministri poolt nimetatud nõunik;
14) Päästeameti peadirektor;
15) Riigikantselei julgeoleku koordinatsioonidirektor;
16) Riigikantselei valitsuskommunikatsiooni direktor;
17) Siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler.
(2) Kui komisjoni liikmel ei ole võimalik komisjoni tööst osa võtta, asendab teda asendusliige, kes on komisjoni liikme poolt alaliselt nimetatud teda komisjoni istungil esindama.
(3) Komisjoni alalise asendusliikme nimetamisest teavitatakse Siseministeeriumi kirjalikult.
[RT I 2008, 24, 160 – jõust. 16.06.2008]
§ 4. Komisjoni esimees ja esimehe asetäitja
(1) Komisjoni esimeheks on siseminister.
(2) Komisjoni esimehe asetäitjaks on Siseministeeriumi kantsler.
§ 5. Komisjoni pädevus
Komisjon:
1) koordineerib komisjoni pädevusse kuuluvates küsimustes
valitsusasutuste tegevust;
2) esitab Vabariigi Valitsusele
ettepanekuid kõigis hädaolukordadesse puutuvates küsimustes;
3)
moodustab vajadusel alakomisjone;
4) saab valitsusasutustelt ja
kohalikelt omavalitsustelt kriisireguleerimisalaseid materjale ja
statistilisi andmeid;
5) kuulab ära ja kaasab üksikute probleemide
lahendamisse asjaomaste ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste
asjatundjaid ning vastava ala teadlasi ja praktikuid.
§ 6. Komisjoni esimehe pädevus
Komisjoni esimees:
1) esindab komisjoni valitsusasutustes;
2)
kutsub kokku komisjoni istungeid ja kirjutab alla dokumentidele;
3)
vajaduse korral kutsub komisjoni tööst sõnaõigusega osa võtma isikuid,
kes ei kuulu komisjoni;
4) kinnitab alakomisjonide koosseisud ja
nimetab nende juhid;
[RT I 2009, 39, 265 – jõust. 24.07.2009]
5) vähemalt üks kord aastas teavitab komisjoni tööst Vabariigi Valitsuse julgeolekukomisjoni.
[RT I 2002, 15, 84 – jõust. 10.02.2002]
2. peatükk
KOMISJONI TÖÖKORRALDUS
§ 7. Komisjoni töö juhtimine
Komisjoni tööd juhib komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja.
§ 8. Komisjoni esimehe või tema asetäitja äraolek Eestist
(1) Komisjoni esimees ja tema asetäitja on kohustatud teatama teineteisele oma äraolekust Eestist.
(2) Siseministeeriumi teabe- ja analüüsiosakond informeerib hädaolukorrast viivitamata komisjoni esimeest või tema asetäitjat.
[RT I 2007, 11, 63 – jõust. 2.04.2007]
§ 9. Komisjoni istungid
(1) Komisjoni korralised istungid toimuvad vastavalt komisjoni esimehe kinnitatud tööplaanile, kuid mitte harvem kui üks kord kvartalis.
(2) Komisjoni erakorralised istungid kutsub kokku vastavalt vajadusele komisjoni esimees või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja.
(3) Komisjoni viivitamatut kokkukutsumist nõudva hädaolukorra puhul informeerib Siseministeeriumi teabe- ja analüüsiosakond sellest komisjoni esimeest või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitjat, kes kutsub kokku komisjoni erakorralise istungi.
[RT I 2007, 11, 63 – jõust. 2.04.2007]
(4) Komisjoni istungid protokollitakse. Protokollile kirjutavad alla
komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja, ja
protokollija.
[RT I 2003,
26, 165 – jõust. 14.03.2003]
§ 10. Komisjoni otsuse vastuvõtmine
Komisjon on otsustusvõimeline, kui istungist võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust. Otsused võetakse vastu kohalolijate lihthäälteenamusega. Häälte võrdse jagunemise korral otsustab komisjoni esimehe või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja hääl.
§ 11. Komisjoni alakomisjonid
Komisjoni alakomisjonid on ajutised ja neid juhivad komisjoni liikmed.
§ 12. Alakomisjonide aruandlus
Alakomisjonide juhid esitavad vähemalt üks kord kvartalis komisjonile aruande alakomisjoni tööst.
§ 13. Komisjoni teenindav tööüksus
(1) Komisjoni teenindavaks tööüksuseks on Siseministeeriumi struktuuriüksus.
(2) Komisjoni tööüksuse tegevuseks vajalikud palgalised ametikohad nähakse ette Siseministeeriumi koosseisus.
3. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§-d 14–15. [Käesolevast tekstist välja jäetud]