Teksti suurus:

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. juuni 2008. a määruse nr 44 „Tööstusettevõtja tehnoloogiainvesteeringu toetamise tingimused ja kord” muutmine

Väljaandja:Majandus- ja kommunikatsiooniminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:01.02.2010
Avaldamismärge:RTL 2010, 5, 87

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. juuni 2008. a määruse nr 44 „Tööstusettevõtja tehnoloogiainvesteeringu toetamise tingimused ja kord” muutmine

Vastu võetud 25.01.2010 nr 9

Määrus kehtestatakse «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 12 lõike 4 alusel.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. juuni 2008. a määruses nr 44 «Tööstusettevõtja tehnoloogiainvesteeringu toetamise tingimused ja kord» (RTL 2008, 48, 658; 2009, 80, 1165) tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 1 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Meetme raames antav toetus on tehnoloogiainvesteeringuteks ettenähtud regionaalabi, mille andmisel järgitakse Euroopa Komisjoni määruses (EÜ) nr 800/2008, mis käsitleb asutamislepingu artiklite 87 ja 88 kohaldamist, millega teatavat liiki abi tunnistatakse ühisturuga kokkusobivaks (ELT L 214, 9.08.2008, lk 3–47), ja «Konkurentsiseaduse» §-s 342 sätestatut.»;

2) paragrahvi 4 punktid 2 ja 3 tunnistatakse kehtetuks;

3) paragrahvi 4 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«4) tööstusettevõtja on ettevõtja, kelle projekt kuulub EMTAK 2008 jaos C «Töötlev tööstus» (edaspidi töötlev tööstus) märgitud tegevusvaldkondadesse;»;

4) paragrahvi 4 punkt 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«7) tehnoloogiainvesteering on investeering materiaalsesse ja immateriaalsesse varasse seoses olemasoleva tööstusettevõtja laiendamisega, toodangu mitmekesistamisega uute toodetega või olemasoleva tööstusettevõtja kogu tootmisprotsessi täieliku ümberkorraldamisega ning mis ei piirdu ainult tööstusettevõtja olemasoleva materiaalse vara asendamist;»;

5) paragrahvi 4 täiendatakse punktidega 14 ja 15 järgmises sõnastuses:

«14) suure mõjuga investoriks loetakse Eestis registreeritud tööstusettevõtjat, kelle kavandatav tehnoloogiainvesteering materiaalsesse ja immateriaalsesse varasse ületab 100 miljonit Eesti krooni ja kes loob vähemalt 100 uut töökohta abikõlblikkuse perioodi jooksul;
15) alltöövõtja on Eestis registreeritud tööstusettevõtja, kes kavatseb hakata teostama alltöövõtu töid suure mõjuga investorile või Eestis registreeritud töötleva tööstuse tegevusvaldkonnas tegutsevale suurettevõtjale (kelle ekspordikäive moodustas viimasel majandusaastal vähemalt 60% müügitulust).»;

6) paragrahvi 5 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Kasutatud materiaalse vara soetamist ei toetata suurtööstusettevõtjast taotleja korral.»;

7) paragrahvi 6 lõike 1 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«2) suure tööstusettevõtja poolt tootmisprotsessis vajaliku uue materiaalse vara ostmise või kapitalirendi tüüpi liisinguna soetamisel osamaksete kulu;»;

8) paragrahvi 6 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Suure tööstusettevõtja korral on immateriaalse vara soetamise kulud abikõlblikud ainult kuni 50% ulatuses projekti kõigist abikõlblikest kuludest.»;

9) paragrahvi 6 lõiget 3 täiendatakse punktiga 9 järgmises sõnastuses:

«9) liikurmasin ja ratastraktor «Liiklusseaduse» lisa 1 tähenduses.»;

10) paragrahvi 6 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(5) Abikõlblike kulude hulka arvatakse materiaalse vara soetamine isikutelt, kelle tegevusalaks on vähemalt viimase aasta jooksul olnud seadmete või masinate müük, samuti materiaalse vara soetamine liisinguandjalt ja pankrotivarast. Vara soetamisel kapitalirendi tüüpi liisinguga saab liisinguvõtja vara müüjaks valida liisinguandja või isiku, kelle tegevusalaks on vähemalt viimase aasta jooksul olnud seadmete või masinate müük.»;

11) paragrahvi 7 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Meetme raames toetatava projekti abikõlblikkuse perioodi kestus on kuni 12 kuud. Suure mõjuga investori projekti abikõlblikkuse perioodi kestus on 24 kuud.»;

12) paragrahvi 7 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(4) Toetuse saaja võib taotleda projekti perioodi pikendamist vastavalt §-s 19 sätestatud korras ühel korral projekti jooksul juhul kui projekti elluviimisel on ilmnenud toetuse saajast sõltumatud erakordsed ja ettenägematud asjaolud. Projekti abikõlblikkuse perioodi kestust ei pikendata kauemaks kui 6 kuud. Kui projekti perioodi pikendamise taotlus on rahuldatud, loetakse projekti ajalise kestuse lõpuks taotluse rahuldamise otsuse muutmise otsuses sätestatud kuupäev.»;

13) paragrahvi 8 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(1) Projekti kogumaksumus ei või olla väiksem kui 1 miljon Eesti krooni.»;

14) paragrahvi 8 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt;

«(2) Toetuse finantseerimise piirmäär on protsent abikõlblikest kuludest. Toetuse maksimaalne määr projekti kohta on:
1) suure tööstusettevõtja puhul kuni 20% abikõlblikest kuludest ning omafinantseeringu minimaalne määr 80%;
2) väike- ja keskmise suurusega tööstusettevõtja puhul kuni 40% abikõlblikest kuludest ning omafinantseeringu minimaalne määr 60%;
3) suure mõjuga investori ja alltöövõtja korral kuni 25% abikõlblikest kuludest ning omafinantseeringu minimaalne määr 75%. Juhul kui suure mõjuga investor või alltöövõtja on väike- ja keskmise suurusega ettevõtja, kohaldatakse punktis 2 toodud finantseerimise piirmäära.»;

15) paragrahvi 9 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(1) Käesoleva meetme raames esitatakse taotlused sihtasutuse juhatuse poolt määratud taotlusvooru tähtpäevaks. Taotlusvooru tähtpäevast ja taotlusvooru eelarvest teavitab sihtasutus üleriigilise levikuga päevalehes ja oma veebilehel enne vooru avanemist. Suure mõjuga investori ja alltöövõtja taotlusi võetakse vastu jooksvalt.»;

16) paragrahvi 9 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Meetme eelarve jaguneb osaeelarveteks: suure mõjuga investori ja alltöövõtja jooksva taotlemise eelarveks ning taotlusvoorude eelarveteks. Meetme eelarve jagunemise osaeelarveteks kinnitab sihtasutuse juhatus, kooskõlastades selle eelnevalt Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga.»;

17) paragrahvi 10 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Taotleja peab vastama järgmistele nõuetele:
1) taotlejal on tasutud riiklikud maksud. Maksuvõla ajatamise korral peavad maksud olema tasutud ajakava kohaselt. Taotleja peab olema nõuetekohaselt täitnud «Maksukorralduse seaduses» ja maksuseadustes sätestatud maksudeklaratsioonide esitamise kohustuse;
2) taotleja suhtes ei ole algatatud likvideerimis- ega pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust;
3) taotleja omakapital vastab «Äriseadustiku» nõuetele;
4) taotlejal on nõutavad vahendid projekti omafinantseerimiseks vastavalt §-s 8 sätestatud piirmääradele ja tingimustele.»;

18) paragrahvi 10 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(3) Juhul kui taotleja on sihtasutuselt varem saanud toetust riigieelarvelistest, Euroopa Liidu või välisabi vahenditest, mis on kuulunud tagasimaksmisele, peavad tagasimaksed olema tehtud tähtaegselt ja nõutud summas.»;

19) paragrahvi 10 täiendatakse lõikega 4 järgmises sõnastuses:

«(4) Varem käesolevast meetmest toetust saanud tööstusettevõtja peab olema toetatud projekti lõpetanud ja esitanud sihtasutusele lõpparuande.»;

20) paragrahvi 11 punkt 3 tunnistatakse kehtetuks;

21) paragrahvi 11 punkt 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«7) sihtasutuse nõudmisel esitama Maksu- ja Tolliameti tõendi taotleja maksuvõlgnevuste puudumise või nende ajatatuse kohta, mis ei tohi olla väljastatud varem kui 10 tööpäeva alates taotluse sihtasutuses registreerimise kuupäevast;»;

22) paragrahvi 12 lõige 21 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(21) Juhul kui taotleja on suurettevõtja, peab projekti dokumentatsioon kinnitama, et abi puudumisel ei oleks projekti antud piirkonnas sellisel kujul teostatud. Lisaks peab projekti dokumentatsioon kinnitama ühe või mitme järgmise kriteeriumi täitmist:
1) projekti maht suureneb oluliselt abi tulemusel;
2) projekti ulatus suureneb oluliselt abi tulemusel;
3) projektiga seoses abisaaja poolt kulutatud kogusumma suureneb oluliselt abi tulemusel;
4) projekti lõpuleviimine kiireneb oluliselt abi tulemusel.»;

23) paragrahvi 12 lõiked 4 ja 6 tunnistatakse kehtetuks;

24) paragrahvi 12 lõike 5 sissejuhatav lauseosa muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«Taotlusele lisatakse järgmised dokumendid:»;

25) paragrahvi 12 lõike 5 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«4) tööstusettevõtja investeeringu projektiplaan;»;

26) paragrahvi 12 lõiget 5 täiendatakse punktiga 9 järgmises sõnastuses:

«9) kasutatud materiaalse vara soetamise korral sõltumatu eksperthinnang § 5 lõike 3 punktides 2 ja 3 sätestatud tingimuste täitmise kohta.»;

27) paragrahvi 13 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(3) Taotluse menetlemise tähtaeg on kuni 50 tööpäeva alates taotlusvooru sulgemise tähtpäevast. Suure mõjuga investori ja alltöövõtja taotluste menetlemise tähtaeg on 20 tööpäeva alates taotluse registreerimisest sihtasutuses.»;

28) paragrahvi 17 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(2) Rahuldamisele kuuluvad nõuetele vastavaks tunnistatud taotlused, mis lõikes 5 toodud hindamiskriteeriumite alusel on saanud koondhindeks vähemalt 2,50 ja mille rahastamise summa ei ületa osaeelarveid. Juhul kui rahuldatud taotluste summa ületab taotlusvooru eelarvet, rahuldatakse taotlused vastavalt hindamise tulemusena tekkinud pingereale.»;

29) paragrahvi 17 täiendatakse lõikega 6 järgmises sõnastuses:

«(6) Võrdse koondhinde saanud taotluste korral eelistatakse taotlust, millega luuakse juurde rohkem uusi töökohti.»;

30) paragrahvi 18 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(3) Taotluse osaline rahuldamine on lubatud üksnes põhjendatud juhtudel ja tingimusel, et projekti eesmärk on saavutatav. Taotluse osalisel rahuldamisel võib taotleja nõusolekul vähendada toetuse summat ja muuta toetatavaid tegevusi.»;

31) paragrahvi 18 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(6) Sihtasutus teeb taotluse rahuldamata jätmise otsuse järgmistel juhtudel:
1) kui taotleja ei ole nõus toetuse summa või toetatavate tegevuste muutmisega;
2) kui taotleja ei ole kõrvaldanud puudusi sihtasutuse poolt ettenähtud tähtajaks;
3) kui taotluse hindamisel antud koondhinne jääb alla 2,50 või kui vähemalt üks § 17 lõike 5 punktides 1–4 toodud hindamiskriteeriumitest hinnatakse madalama hindega kui 1,50;
4) kui taotluse rahuldamise otsusega väljamaksmisele kuuluv summa ületab osaeelarvet;
5) kui taotluse hindamisel selgub, et taotluses on esitatud valeandmeid või esinevad asjaolud, mille tõttu taotlejat või taotlust ei saa nõuetele vastavaks tunnistada või taotlust rahuldada;
6) kui projekti eesmärgid on saavutatavad ilma toetuseta.»;

32) paragrahvi 22 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«(1) Toetuse saaja esitab projekti vahearuanded projekti abikõlblikkuse perioodil, kuni kaks korda aastas. Aruandlusperioodi pikkus on kuni 6 kuud. Projekti lõpparuande esitab toetuse saaja 1 kuu jooksul projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates.»

Minister Juhan PARTS
Kantsler Marika PRISKE

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json