Vabariigi Valitsuse 6. märtsi 2008. a korralduse nr 126 „Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kinnitamine” muutmine
Vastu võetud 15.04.2010 nr 144
«Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõike 2 alusel asendada Vabariigi Valitsuse 6. märtsi 2008. a korralduse nr 126 «Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kinnitamine» (RTL 2008, 22, 347; 2009, 52, 762) lisas olev põhi- ja lisanimekiri järgmise põhi- ja lisanimekirjaga:
Põhinimekiri
Nr |
Projekti nimetus |
Projekti |
Toetuse |
Toetus- |
Projekti |
Maksimaalne toetus |
Maksi- |
Rakendus- |
1 | Kärdla, Kuressaare, Ruhnu ja Tartu lennujaamade arendamise koondprojekt |
I pa 2008– II pa 2013 |
AS Tallinna Lennujaam | ERF | 242 000 000 | 242 000 000 | 100,00 | AS Tallinna Lennujaam |
2 | E20 Tallinna–Narva maantee Väo–Maardu teelõigu ehitus |
I pa 2009– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ÜF | 1 000 000 000 | 800 000 000 | 80,00 |
Maantee- amet |
3 | Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimine Tallinnas |
II pa 2008– II pa 2013 |
Tallinna Linna- valitsus* |
ÜF | 1 000 000 000 | 750 000 000 | 75,00 |
Maantee- amet |
4 | Regionaalne maanteede rekonstrueerimise koondprojekt |
I pa 2009– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ERF | 621 310 000*** | 621 310 000*** | 100,00 |
Maantee- amet |
5 | E67 Tallinna–Pärnu–Ikla maantee Pärnu ümbersõidu ehitamine |
I pa 2009– II pa 2011 |
Maantee- amet* |
ÜF | 475 000 000 | 380 000 000 | 80,00 |
Maantee- amet |
6 | Veerenni tn–Filtri tee ühendustee ehitamine Tallinnas |
I pa 2009– II pa 2010 |
Tallinna Linna- valitsus* |
ERF | 30 744 670 | 26 132 969 | 85,00 |
Maantee- amet |
7 | E20 Tallinna–Narva maantee Valgejõe–Rõmeda teelõigu ehitus |
I pa 2009– II pa 2011 |
Maantee- amet* |
ÜF | 450 000 000 | 382 500 000 | 85,00 |
Maantee- amet |
8 | Raudtee ülesõidukohtade ümberehitus riigi tugimaanteel nr 39 Tartu–Jõgeva–Aravete ja riigi kõrvalmaanteedel nr 14200 Pikkjärve–Tõrve ning nr 14204 Kaarepere–Palamuse |
II pa 2010– II pa 2011 |
Maantee- amet* |
ERF | 80 000 000 | 64 000 000 | 80,00 |
Maantee- amet |
9 | Tallinna ringtee Väo–Saue teelõigu ehitus |
I pa 2011– II pa 2013 |
Maantee- amet* |
ÜF | 1 083 265 011 | 920 775 259 | 85,00 |
Maantee- amet |
10 | Põhimaanteid E263 Tallinn–Tartu–Luhamaa ja T3 Jõhvi–Tartu–Valga ühendav Tartu idapoolne ringtee |
I pa 2010– II pa 2014 |
Tartu Linna- valitsus* |
ÜF | 520 000 000 | 442 000 000 | 85,00 |
Maantee- amet |
11 | E263 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa põhimaantee Aruvalla–Kose teelõigu ja Mäo möödasõidu projekteerimine ja ehitus |
II pa 2007– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ÜF | 1 384 000 000 | 1 176 400 000 | 85,00 |
Maantee- amet |
12 | E264 Jõhvi–Tartu–Valga maantee Jõhvi liiklussõlme rekonstrueerimine |
I pa 2010– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ÜF | 100 000 000 | 100 000 000 | 100,00 |
Maantee- amet |
13 | Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide tööpiirkonnas |
II pa 2008– II pa 2010 |
AS EVR Infra | ERF | 101 942 878 | 86 651 446 | 85,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
14 | Uue veeremi soetamine |
II pa 2008– I pa 2014 |
Elektri- raudtee AS |
ÜF | 1 300 000 000 | 1 105 000 000 | 85,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
15 | Elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimine |
I pa 2010– II pa 2013 |
AS EVR Infra | ÜF | 232 000 000 | 232 000 000 | 100,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
16 | Reisiplatvormide üleviimine eurokõrgusele |
II pa 2008– II pa 2011 |
AS EVR Infra | ÜF | 128 612 110 | 120 895 383 | 94,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
17 | Raudtee rekonstrueerimine Rail Baltica trassil (Tallinna–Tartu lõik) |
II pa 2008– II pa 2011 |
AS EVR Infra | ÜF | 651 315 000 | 553 617 750 | 85,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
18 | Türi–Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimine |
I pa 2010– I pa 2011 |
Edela- raudtee Infra- struktuuri AS** |
ERF | 235 300 000 | 200 000 000 | 85,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
19 | Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadamate rekonstrueerimine |
I pa 2008– I pa 2011 |
Saarte Liinid AS | ÜF | 459 034 934 | 431 492 838 | 94,00 | Veeteede Amet |
20 | Meresõiduohutuse tõhustamine Eesti veeteedel (mõõdistuslaeva soetamine veeteede hüdrograafiliseks mõõdistamiseks) |
I pa 2009– I pa 2012 |
Veeteede Amet* | ERF | 220 382 361 | 220 382 361 | 100,00 | Veeteede Amet |
21 | Piirissaare ja Laaksaare sadamate rekonstrueerimine |
II pa 2008– II pa 2010 |
Saarte Liinid AS | ERF | 33 000 000 | 28 050 000 | 85,00 | Veeteede Amet |
22 | Hundipea sadama rekonstrueerimine |
II pa 2009– II pa 2011 |
Veeteede Amet* | ERF | 174 000 000 | 158 079 000 | 90,85 | Veeteede Amet |
23 | Muuga sadama idaosa ja tööstuspargi ühendamine |
I pa 2010– II pa 2013 |
AS Tallinna Sadam | ÜF | 201 000 000 | 201 000 000 | 100,00 | Veeteede Amet |
24 | Riigile kuuluvate väikesadamate rekonstrueerimine |
I pa 2010– II pa 2011 |
Saarte Liinid AS | ERF | 82 712 994 | 82 712 994 | 100,00 | Veeteede Amet |
25 | Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine |
I pa 2010– II pa 2013 |
Veeteede Amet**** | ÜF | 340 000 000 | 340 000 000 | 100,00 | Veeteede Amet |
26 | E20 Tallinna–Narva maantee Rõmeda–Haljala teelõigu ehitus |
II pa 2010– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ÜF | 100 000 000 | 85 000 000 | 85,00 |
Maantee- amet |
27 | Tallinna–Paldiski ja Keila–Riisipere raudtee rekonstrueerimine |
I pa 2011– II pa 2013 |
AS EVR Infra | ÜF | 250 000 000 | 200 000 000 | 80,00 | Tehnilise Järelevalve Amet |
* | projekti eeldatav abikõlblik kogumaksumus sisaldab käibemaksu. |
** |
kinnitada põhinimekirja 18. projekt tingimustel, et: 1) eraomandis oleva, avalikuks kasutamiseks määratud raudteed omava raudteeinfrastruktuuri-ettevõtjast toetuse taotlejaga «Perioodi 2007–2013 struktuuritoetuse seaduse» § 2 lõike 8 mõistes on sõlmitud kokkulepe, et ettevõtja lõpetamise, aktsiate müügi, võõrandamise vms korral tagatakse riigile tagasimakse või osalusena proportsionaalne ja mõistlik osa Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise raames soetatud põhivara väärtusest; 2) Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise raames soetatud põhivara kapitalikulu ja sellelt põhivaralt teenitavat mõistlikku ärikasumit ei saa raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja lülitada raudteeinfrastruktuuri kasutustasu koosseisu. Eraomandis oleva, avalikuks kasutamiseks määratud raudteed omava raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja mõistliku ärikasumi norm on Euroopa Liidu struktuurifondide finantseerimise puhul omafinantseeringu korral väiksem tavapärasest tootlusest (sh väiksem kui kapitali kaalutud keskmine hind). |
*** | kinnitada põhinimekirja 4. projekti eeldatava abikõlbliku maksumuse ja toetuse kogusummas 621 310 000 krooni sisalduv 150 000 000 krooni senise 471 310 000 krooni asemel alates majandus- ja kommunikatsiooniministri 29. mai 2007. a määruse nr 39 «Transpordi infrastruktuuri arendamise meetme tingimused ja investeeringute kava koostamise kord» § 8 lõike 4 sõnastuse muudatuse jõustumisest ja «Majanduskeskkonna arendamise rakenduskava» vastava muudatusettepaneku esitamisest Euroopa Komisjonile. |
**** | kinnitada põhinimekirja 25. projekt tingimusel, et laevade soetamine ÜF vahenditest saab Euroopa Komisjonilt heakskiidu. |
Lisanimekiri
Nr |
Projekti nimetus |
Projekti |
Toetuse taotleja |
Toetus- |
Projekti |
Maksimaalne |
Maksi- |
Rakendus- |
1 | Tartu läänepoolne ümbersõit |
I pa 2010– II pa 2012 |
Maantee- amet* |
ÜF | 400 000 000 | 340 000 000 | 85,00 |
Maantee- amet |
2 | Põhjaväila ehitus ja Russalka eritasand-ristmiku rekonstrueerimine Tallinnas |
I pa 2012– II pa 2015 |
Tallinna Linna- valitsus* |
ÜF | 670 000 000 | 502 500 000 | 75,00 |
Maantee- amet |
* | projekti eeldatav abikõlblik kogumaksumus sisaldab käibemaksu. |
Peaminister Andrus ANSIP |
Riigikantselei istungiosakonna juhataja riigisekretäri ülesannetes Aivar RAHNO |