Läänemere piirkonna merekeskkonna kaitse konventsiooni muudatus, komisjoni soovitus 24/8
Vastu võetud 25.06.2003
Läänemere piirkonna merekeskkonna kaitse konventsioon
Välisministeeriumi teadaannne välislepingu jõustumise kohta
KOMISJONI SOOVITUS 24/8
Vastu võetud 25. juunil 2003 Helsingi konventsiooni artikli 20 lõike 1 punkti c alusel
Helsingi konventsiooni IV lisa «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» muudatused seoses reoveeheidetega
Komisjon,
olles teadlik Läänemere piirkonna merekeskkonna tundlikkusest ja sellest, millist majanduslikku, sotsiaalset ja kultuurilist tähtsust Läänemere piirkond omab selle piirkonna rahvastele;
olles teadlik vajadusest kaitsta seda ühist ressurssi praeguste ja tulevaste põlvkondade jaoks, rakendades säästva arengu põhimõttest tulenevat kompleksset lähenemisviisi;
tunnistades selle merepiirkonna tundlikkust toiteelementide suhtes ja seega vajadust kehtestada kord reoveeheidete kohta kõigilt laevadelt;
võttes arvesse, et 1978. aasta protokolliga muudetud 1973. aasta rahvusvahelise konventsiooni merereostuse vältimise kohta laevadelt (MARPOL 73/78) IV lisa «Laevade reoveest tingitud reostuse vältimise kord» jõustub 27. septembril 2003;
võttes arvesse ka merekeskkonna kaitse komitee (MEPC) resolutsiooni 88(44), mille kohaselt peaksid MARPOL 73/78 osalised kohaldama MARPOL 73/78 muudetud IV lisa kohe pärast MARPOL 73/78 olemasoleva IV lisa jõustumist, et vältida kahe erineva lepingurežiimi loomist MARPOL 73/78 olemasoleva ja muudetud IV lisa alusel;
soovides rakendada MARPOL 73/78 muudetud IV lisa võimalikult rangete nõuetega reoveeheidete kohta, kinnitades seeläbi ühtlasi vajadust reovee vastuvõtuseadmete järele sadamates;
olles teadlik MARPOL 73/78 muudetud IV lisas loetlemata lõbusõidulaevade ja muude laevade põhjustatava reovee mõjust, eriti saarestike piirkondades;
olles teadlik olemasolevate lõbusõidulaevade ja muude, MARPOL kohaldamisalasse mittekuuluvate laevade raskustest tehniliste nõuete järgimisel, et täita reoveeheidete kohta kehtestatud nõudeid;
võttes arvesse konventsiooni artiklis 32 sätestatud Helsingi konventsiooni lisade muutmismenetlust,
otsustab:
a) muuta käesoleva soovituse lisas toodud viisil 1992. aasta Läänemere piirkonna merekeskkonna kaitse konventsiooni IV lisa «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» 4. ja 5. reeglit ning sellega seoses nummerdada ümber ülejäänud reeglid,
b) paluda depositaarvalitsusel teavitada konventsiooniosalisi nendest muudatustest koos komisjoni soovitusega need heaks kiita,
c) lugeda muudatused heakskiidetuks, kui ükski konventsiooniosaline ei ole enne 1. septembrit 2003 esitanud muudatuste kohta vastuväiteid, ja
soovitab konventsiooniosaliste valitsustel kohaldada MARPOL 73/78 muudetud IV lisa reegleid alates 1. jaanuarist 2004 nii olemasolevate laevade suhtes, mille kogumahutavus on 400 või rohkem, kui ka olemasolevate selliste laevade suhtes, mille kogumahutavus on alla 400 ning mis on ette nähtud rohkem kui 15 inimese veoks, rahvusvahelise õiguse kohaselt;
palub konventsiooniosaliste valitsustel esitada aruanne käesoleva soovituse rakendamise kohta Helsingi konventsiooni artikli 16 lõike 1 kohaselt.
Liide
Alljärgneva tekstiga asendatakse Helsingi konventsiooni IV lisa «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» 4. reegli lõike 1 praegune tekst ja lisatakse sellele uus lõige 3:
4. reegel: MARPOL 73/78 lisade kohaldamine
1. Konventsiooniosalised kohaldavad MARPOL 73/78 I–V lisa.
2. MARPOL 73/78 I lisa muudetud eeskirja 13 punkti G jõustumisel konventsiooniosalised:
a) muudavad tingimusi, mille kohaselt laevadel on lubatud nende lipu all sõita, keelates nende laevade tegevuse, mis ei vasta eeskirja 13 punkti F nõuetele kooskõlas eeskirja 13 punkti G lõikega 4;
b) hoiduvad eeskirja 13 punkti G lõike 5 punkti a või b kohaldamisest ja seega ei luba laevadel, millele on antud õigus nende lipu all sõita ja mille suhtes saab kohaldada lõike 5 punkti a või b, jätkata tegevust pärast eeskirja 13 punkti G lõikes 4 sätestatud kuupäeva, ja
c) kohaldavad alates 1. jaanuarist 2015 eeskirja 13 punkti G lõike 8 punkti b, keelates nende laevade sisenemine sadamatesse või meres paiknevatesse terminalidesse, millel on eeskirja 13 punkti G lõike 5 punkti a või b kohaselt lubatud jätkata tegevust pärast nende tarnekuupäeva aastapäeva möödumist aastal 2015;
d) võivad erandjuhtudel lubada üksikul laeval, mis ei vasta eeskirja 13 punktile F kooskõlas eeskirja 13 punkti G lõikega 4, siseneda nende sadamatesse või meres paiknevatesse terminalidesse, kui:
– naftatanker on raskustes ja otsib turvalist kohta või varjupaika,
– lastita naftatanker soovib siseneda sadamasse remondi eesmärgil.
3. Alates 1. jaanuarist 2004 konventsiooniosalised:
a) kohaldavad reoveeheidete suhtes MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirja 11 lõikeid 1 ja 3 ning
b) tagavad sadamates ja terminalides reovee vastuvõtuseadmete olemasolu MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirja 12 lõike 1 kohaselt.
Tulenevalt eespool nimetatud 4. reegli muutmisest kustutatakse Helsingi konventsiooni IV lisast «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» 5. reegel.
Seoses Helsingi konventsiooni IV lisa «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» 5. reegli kustutamisega nummerdatakse Helsingi konventsiooni IV lisa allesjäänud, kustutatud 5. reeglile järgnevad reeglid ümber.
Helsingi konventsiooni IV lisa «Laevade põhjustatud merereostuse vältimine» ümbernummerdatud 5. reegli (endine 6. reegel) praegune tekst asendatakse järgmisega.
5. reegel: Muude laevade reoveeheide
A. Vastavus
Kõik muud tualettidega varustatud laevad, sealhulgas MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirjas 2 nimetamata lõbusõidulaevad, peavad vastama MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirja 1 lõigetele 3 ja 4, eeskirja 11 lõigetele 1 ja 3 ning eeskirjale 3 järgmiselt (võrdle alltoodud punktiga D):
a) 1. jaanuaril 2005 laevad, mis on ehitatud enne 1. jaanuari 2000, ja
b) käesoleva reegli jõustumisel laevad, mis on ehitatud pärast 1. jaanuari 2000.
B. Reoveekogumissüsteemid
Punktis A nimetatud laevad tuleb varustada reoveekogumissüsteemidega kooskõlas HELCOM heakskiidetud suunistega.
C. Vastuvõtuseadmed
1. MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirja 12 lõiget 1 kohaldatakse vajaduse korral punktis A nimetatud laevadele.
2. Selleks, et võimaldada reovee vastuvõtuseadmete torustikku ühendada punktis A nimetatud laevade reovee väljalasketorustikuga, tuleb mõlemad torustikud varustada standardse väljalaskeühendusega HELCOM heakskiidetud suuniste kohaselt.
D. Erandid
a) Käesoleva reegli punkte A ja B ei pea kohaldama MARPOL 73/78 muudetud IV lisa eeskirjas 2 loetlemata teatud tüüpi lõbusõidulaevadele ja muudele laevadele, mis on varustatud tualettidega, kui:
i) Helsingi komisjoni heakskiidetud suuniste kohaselt on reoveekogumissüsteemide paigaldamine nendesse lõbusõidulaevadesse või muudesse laevadesse tehniliselt raskendatud või süsteemide paigaldamise kulu on laeva väärtusega võrreldes liiga kõrge ja
ii) need lõbusõidulaevad või muud laevad on ehitatud enne 1. jaanuari 2000.
b) Konventsiooniosaline, kes kohaldab ülalnimetatud erandeid, teatab erandi täpsest sõnastusest HELCOMile, kes omakorda teavitab sellest teisi konventsiooniosalisi.
c) Käesolev punkt kehtib ainult asjakohase konventsiooniosalise jurisdiktsiooni alla kuuluvates vetes.
HELCOM RECOMMENDATION 24/8
Adopted 25 June 2003, having regard to Article 20, Paragraph 1c) of the Helsinki Convention
Amendments to Annex IV “Prevention of Pollution from Ships” to the Helsinki Convention,
Concerning Discharge of Sewage
The Commission,
Conscious of the sensitivity of the marine environment of the Baltic Sea area and of the importance it represents to the people living around it, for economic, social, recreational and cultural reasons,
Aware of the need to protect this shared resource for the benefit of present and future generations through the implementation of an integrated approach as envisaged in the concept of sustainability,
Recognizing the sensitivity of this marine area to the introduction of nutrients and therefore the need for regulations for the discharge of sewage from all ships,
Taking into account that Annex IV “Regulations for the Prevention of Pollution by Sewage from Ships” of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), will enter into force on 27 September 2003,
Taking into account ALSO Resolution MEPC.88(44) according to which “the Parties to Annex IV of MARPOL 73/78 should implement the revised Annex IV of MARPOL 73/78 immediately after entry into force of the existing Annex IV of MARPOL 73/78, with the view to avoiding the creation of a dual treaty regime between the existing and the revised Annex IV of MARPOL 73/78”,
Wanting to apply the revised Annex IV of MARPOL 73/78 with the strictest possible discharge regulations and thereby also confirming the need to make available reception facilities for the delivery of sewage in ports,
Acknowledging the impacts of discharges from pleasure craft and other ships, not covered by the revised Annex IV of MARPOL 73/78, especially in archipelago areas,
Being aware of the difficulties for existing pleasure craft and other non- MARPOL ships to apply with the technical requirements to fulfil the sewage discharge regulations,
Taking into consideration the amendment procedure for the Annexes to the Helsinki Convention as contained in Article 32 of the Convention,
Resolves:
a) to amend the present Regulations 4 and 5, and as a consequence hereof to renumber the remaining Regulations, in Annex IV “Prevention of Pollution from Ships” to the Convention on the Protection of the Marine Environment of the Baltic Sea Area, 1992, appearing in the Attachment to this Recommendation;
b) to ask the Depositary Government to communicate these amendments to the Contracting Parties with the Commission’s recommendation for acceptance;
c) to determine that the amendments shall be deemed to have been accepted unless prior to 1 September 2003 any of the Contracting Parties has objected to the amendments; and
d) to determine that accepted amendments shall enter into force on 1 January 2004,
Recommends to the Governments of the Contracting Parties to apply the regulations in the revised Annex IV of MARPOL 73/78 as from 1 January 2004 also to existing ships of 400 gross tonnage and above as well as existing ships of less than 400 gross tonnage and certified to carry more than 15 persons, in accordance with international law,
Requests the Governments of the Contracting Parties to report on the implementation of this Recommendation in accordance with Article 16, Paragraph 1 of the Helsinki Convention.
Attachment
The following text replaces the current text of Paragraph 1) and adds a new Paragraph 3) of Regulation 4 in Annex IV “Prevention of Pollution from Ships” to the Helsinki Convention:
“Regulation 4: Application of the Annexes of MARPOL 73/78
1. The Contracting Parties shall apply the provisions of Annexes I–V of MARPOL 73/78
2. At the entry into force of the revised Regulation 13G of Annex I to MARPOL 73/78 the Contracting Parties:
a) shall amend the conditions under which ships are permitted to fly their flags so as not to allow the operation of ships which may not comply with the requirements of Regulation 13F in accordance with Regulation 13G(4);
b) shall refrain from making use of the provisions of either paragraph (5)(a) or paragraph (5)(b) of Regulation 13G and thus will not allow ships entitled to fly their flag to which paragraph (5)(a) and (5)(b) may be applied to continue operating beyond the date specified in Regulation 13G(4); and
c) shall make use, as from 1 January 2015, of the provisions of paragraph 8(b) of Regulation 13G for the purpose of denying entry into their ports or offshore terminals of ships which have been permitted, on the basis of the provisions of paragraph (5)(a) or (5)(b) of Regulation 13G, to continue operating beyond the anniversary of the date of their delivery in 2015;
d) may under exceptional circumstances allow an individual ship not complying with Regulation 13F in accordance with Regulation 13G(4), to enter their ports or off-shore terminals, when:
– an oil tanker is in difficulty and in search of a safe haven or of a place of refuge,
– an unloaded oil tanker is proceeding to a port of repair.
3. As from 1 January 2004 the Contracting Parties shall:
a) Apply the provisions for discharge of sewage as stated in Regulation 11, Paragraphs 1 and 3 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78; and
b) Ensure the provision of facilities at ports and terminals for the reception of sewage as stated in Regulation 12, Paragraph 1 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78.”
As a consequence of the above change to Regulation 4, Regulation 5 in Annex IV “Prevention of Pollution from Ships” to the Helsinki Convention shall be deleted.
As a consequence of the deletion of Regulation 5 in Annex IV “Prevention of Pollution from Ships» to the Helsinki Convention the following remaining Regulations in Annex IV to the Helsinki Convention shall be renumbered.
The following text replaces the current text of the renumbered Regulation 5 (earlier Regulation 6) in Annex IV “Prevention of Pollution from Ships” to the Helsinki Convention:
Regulation 5: Discharge of sewage by other ships
A. Compliance
All other ships including pleasure craft not referred to in Regulation 2 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78 fitted with toilets shall comply with Regulation 1, Paragraph 3 and 4, Regulation 11, Paragraphs 1 and 3 and Regulation 3 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78 as follows, cf. paragraph D below:
a) on 1 January 2005 for ships built before 1 January 2000, and
b) upon the entry into force of this Regulation for ships built on or after 1 January 2000.
B. Toilet retention systems
Ships referred to in paragraph A shall be fitted with toilet retention systems for sewage in accordance with guidelines approved by the Helsinki Commission.
C. Reception facilities
1. Regulation 12, Paragraph 1 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78 shall apply, as appropriate, to ships referred to in Paragraph A.
2. To enable pipes of reception facilities to be connected with the discharge pipeline of ships referred to in Paragraph A, both lines shall be fitted with a standard discharge connection in accordance with guidelines approved by the Helsinki Commission.
D. Exceptions
a) Provisions of paragraph A and B of this regulation may not apply to certain types of pleasure craft and other ships fitted with toilets not referred to in Regulation 2 of the revised Annex IV of MARPOL 73/78 if
i) according to guidelines approved by the Helsinki Commission the installation of toilet retention systems in these pleasure craft and other ships is technically difficult or the costs of installation is high compared to the value of the ship, and
ii) these pleasure craft and other ships are built before 1 January 2000.
b) A Contracting Party making use of the exceptions stated above shall inform the Helsinki Commission of the concrete wording of the exception, who shall then inform the other Contracting Parties.
c) This paragraph is only valid for waters under the jurisdiction of the said Contracting Party.