HALDUSÕIGUSLiiklus ja transportVälislepingud

HALDUSÕIGUSMerendusVälislepingud

HALDUSÕIGUSSisejulgeolek ja avalik kordVälislepingud

ÜROEriagentuuridRahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO)

Teksti suurus:

1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli lisa B 2012. aasta muudatused

Väljaandja:Vabariigi Valitsus
Akti liik:välisleping
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:01.07.2014
Avaldamismärge:RT II, 12.01.2016, 1

1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli lisa B 2012. aasta muudatused

Vastu võetud 30.11.2012

Vabariigi Valitsuse 26.11.2015 korraldus nr 505 protokolli lisa B muudatuste heakskiitmise kohta

Välisministeeriumi teadaanne välislepingu jõustumise kohta

Rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokoll


RESOLUTSIOON MSC.345(91)
(Vastu võetud 30. novembril 2012)

1966. AASTA RAHVUSVAHELISE LAADUNGIMÄRGI KONVENTSIOONI 1988. AASTA PROTOKOLLI MUUDATUSTE VASTUVÕTMINE

MERESÕIDUOHUTUSE KOMITEE,

MEENUTADES Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni konventsiooni artikli 28 punkti b, mis käsitleb komitee ülesandeid,

SAMUTI MEENUTADES 1966. aasta rahvusvahelise laadungimärgi konventsiooni 1988. aasta protokolli (edaspidi 1988. aasta laadungimärgi protokoll) VI artiklit, mis käsitleb muudatuste tegemise korda,

ARVESTADES vajadust parandada selgust ning standardiseerida püstuvusnõuete kohaldamist seoses laadimise algseisundiga ning naftatankerite, kemikaalitankerite ja gaasitankerite tasakaalutingimusi,

OLLES KAALUNUD oma 91. istungil 1988. aasta laadungimärgi protokolli muudatusi, mis esitati ja saadeti laiali vastavalt 1988. aasta laadungimärgi protokolli VI artikli lõike 2 punktile a,

1. VÕTAB vastavalt 1988. aasta laadungimärgi protokolli VI artikli lõike 2 punktile d vastu 1988. aasta laadungimärgi protokolli muudatused, mille tekst on toodud käesoleva resolutsiooni lisas;

2. OTSUSTAB vastavalt 1988. aasta laadungimärgi protokolli VI artikli lõike 2 punkti f alapunkti ii alalõigule bb, et nimetatud muudatused loetakse heakskiidetuks 1. jaanuaril 2014. aastal, kui enne nimetatud kuupäeva ei ole vähemalt üks kolmandik 1988. aasta laadungimärgi protokolli osalisriikidest või osalisriigid, kelle kaubalaevastik kokku moodustab vähemalt 50% kõigi osalisriikide kogu kaubalaevastiku kogumahutavusest, teatanud oma vastuväidetest muudatuste kohta;

3. PALUB osalisriikidel arvestada, et vastavalt 1988. aasta laadungimärgi protokolli VI artikli lõike 2 punkti g alapunktile ii jõustuvad nimetatud muudatused 1. juulil 2014. aastal, kui need on eelmise punkti 2 kohaselt heaks kiidetud;

4. PALUB peasekretäril vastavalt 1988. aasta laadungimärgi protokolli VI artikli lõike 2 punktile e edastada kõigile 1988. aasta laadungimärgi protokolli osalisriikidele käesoleva resolutsiooni ja lisas sisalduvate muudatuste teksti kinnitatud ärakirjad;

5. SAMUTI PALUB peasekretäril edastada organisatsiooni liikmetele, kes ei ole 1988. aasta laadungimärgi protokolli osalisriigid, käesoleva resolutsiooni ja lisa ärakirjad.


LISA

1966. AASTA RAHVUSVAHELISE LAADUNGIMÄRGI KONVENTSIOONI 1988. AASTA PROTOKOLLI LISA B MUUDATUSED

I LISA
LAADUNGIMÄRGI MÄÄRAMISE EESKIRJAD

III PEATÜKK
VABAPARDAD

Eeskiri 27
Laevatüübid

Eeskiri 27
11)        Laadimise algseisund

1. Punkti b alapunkti iv esimene lause asendatakse järgnevaga:
   „arvestatakse 50% igat liiki varude hoidmiseks mõeldud laeva tankide või ruumide kogumahutavusest.“

2. Pärast olemasoleva punkti b alapunkti iv lisatakse uus punkti b alapunkt v:
   „v) ballastivee tanke arvestatakse üldjuhul tühjana ning nende suhtes vabapinda ei korrigeerita.“

ning senised punkti b alapunktid v ja vi nummerdatakse vastavalt vi ja vii.

3. Punkti b uue numeratsiooniga alapunkt vi asendatakse alljärgnevaga:
   „(vi) Eeskirjas 27 12) sätestatud vigastuste suhtes kohaldatava viimase tingimuse väljatöötamisel võib kaaluda vabapinna alternatiivset käsitlust:
     (aa) Meetod 1 (sobib virtuaalse korrektsiooni puhul). Virtuaalne raskuskese algseisundi jaoks määratakse kindlaks järgmiselt:
         i. laadimisseisund töötatakse välja vastavalt alapunktidele (i) kuni (iv);
        ii. vabapinna parandused liidetakse raskuskeskme kõrgusele;
        iii. suvise laadungimärgi laadliinil tasakiilu korral luuakse üks virtuaalne algseisund, mille puhul kõik lastiruumid on tühjad,  kasutades eeltoodud laadimisseisundist pärinevat raskuskeskme kõrgust; ning
        iv. vigastusjuhtumite puhul kontrollitakse vastavust vigastatud laeva püstuvuse kriteeriumidele, kasutades eeltoodud algseisundit.
     (bb) Meetod 2 (sobib tegeliku vabapinna momentide kasutamise puhul vastavalt eeldatavale tankide täitmisele vigastusjuhtumi korral). Virtuaalne raskuskese algseisundi jaoks määratakse kindlaks järgmiselt:
        i. laadimisseisund arvutatakse vastavalt alapunktidele (i) kuni (iv);
        ii. suvise laadungimärgi laadliinil tasakiilu korral võib luua ühe virtuaalse algseisundi iga vedelikuga täidetud lastiruumidega aset leidnud vigastusjuhtumi kohta, kasutades virtuaalset algseisundit, mille puhul täidetud lastiruumid on tekkinud suvise laadungimärgi laadliinil tasakiilu korral. Kasutades eeltoodud laadimisseisundist pärinevat raskuskeskme kõrgust ja vabapinna parandusi, teostatakse eraldi arvutused iga vigastusjuhtumi kohta, ning ainult vigastatavad vedelikuga täidetud lastiruumid jäetakse enne vigastust tühjaks; ning
        iii. vigastusjuhtumite puhul kontrollitakse vastavust vigastatud laeva püstuvuse kriteeriumidele kasutades eeltoodud algseisundeid (ühte algseisundit iga vigastusjuhtumi kohta).“

Eeskiri 27
13)        Tasakaalutingimused

4. Lisatakse uus punkt g pärast olemasolevat punkti f:
   „g) Vastavust eelmistes punktides a, c, d ja e toodud jääkpüstuvuse kriteeriumidele ei pea näitama laadimistöötingimuste korral, kus kasutatakse püstuvuse arvutamise vahendit, püstuvustarkvara või muud heakskiidetud meetodit.“

***




IMO Resolution MSC.345(91)  Amendments to Annex B to the Protocol of 1988 Relating to the International Convention on Load Lines, 1966, as amended

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json