Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni põhimääruse ja hädaolukordadest informeerimise korra kinnitamine
Vastu võetud 28.06.1996 nr 181
Vabariigi Valitsuse seaduse (RT I 1995, 94, 1628) paragrahvi 21 lõike 2, eriolukorra seaduse (RT I 1996, 8, 164) paragrahvi 11 ning erakorralise seisukorra seaduse (RT I 1996, 8, 165) paragrahvi 8 alusel Vabariigi Valitsus määrab:
Kinnitada:
1) Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni põhimäärus (juurde
lisatud);
2) «Hädaolukordadest informeerimise kord» (juurde lisatud).
Tunnistada kehtetuks Vabariigi Valitsuse 10. märtsi 1995. a määruse nr 109 «Riigi kriisikeskuse asutamine» (RT I 1995, 32, 397) punkt 3 ja Vabariigi Valitsuse 15. augusti 1995. a määruse nr 297 «Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni koosseisu ja põhimääruse kinnitamine ning Riigi Kriisikeskuse reorganiseerimine» (RT I 1995, 69, 1153) punkt 1 Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni põhimääruse kinnitamise osas.
Peaminister Tiit VÄHI | |
Siseminister Märt RASK | |
Riigikantselei peadirektor riigisekretäri ülesannetes Tarmo MÄND |
Kinnitatud Vabariigi Valitsuse 28. juuni 1996. a määrusega nr 181 |
Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni põhimäärus
I. ÜLDSÄTTED
1. Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni (edaspidi komisjon)
põhiülesanneteks on:
1) riikliku kriisipoliitika
väljatöötamine ning asjaomaste valitsusasutuste ja kohalike
omavalitsuste tegevuse koordineerimine ja suunamine kriisiolukordade
prognoosimisel, ennetamisel ning ühiste tegevuskavade väljatöötamisel;
2)
Vabariigi Valitsusele ülevaadete esitamine, soovituste andmine ja
ettepanekute tegemine kriisiolukordi puudutavates küsimustes;
3)
Vabariigi Valitsuse ülesandel asjaomaste valitsusasutuste ja kohalike
omavalitsuste tegevuse koordineerimine kriisiolukordade lahendamisel.
2. Kriisiolukorrana mõistetakse käesolevas põhimääruses:
1)
hädaolukorda, milleks on ohuolukord, mis võib laieneda ja põhjustada
erakorralise seisukorra või eriolukorra väljakuulutamise ja mille
kõrvaldamiseks on vajalik mitme valitsusasutuse ja kohaliku omavalitsuse
kooskõlastatud tegevus komisjoni koordineerimisel;
2)
eriolukorda vastavalt eriolukorra seadusele;
3) erakorralist
seisukorda vastavalt erakorralise seisukorra seadusele.
3. Komisjoni koosseisu kinnitab Vabariigi Valitsus, kusjuures komisjoni esimehe nimetab peaminister ning komisjoni esimehe asetäitjaks on Siseministeeriumi kantsler ja komisjoni sekretäriks Riigikantselei koordinatsioonidirektor.
4. Komisjon juhindub oma tegevuses põhiseadusest ja muudest seadustest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, käesolevast põhimäärusest ning muudest õigusaktidest.
II. KOMISJONI ÜLESANDED JA ÕIGUSED
5. Komisjon oma põhiülesannete täitmiseks:
1)
töötab välja riiklikku kriisipoliitikat, suunab ja koordineerib
asjaomaste valitsusasutuste ja kohalike omavalitsuste tegevust
kriisiolukordade prognoosimisel ning ennetamisel;
2) töötab
asjaomaste valitsusasutuste ettepanekuid arvestades välja ühised
tegevuskavad ja tegevussuunad kriisiolukordi puudutavates küsimustes;
3)
kogub, töötleb ja analüüsib regulaarselt teavet ohu prognoosimiseks,
selle ennetamiseks ja kõrvaldamise kavandamiseks ning esitab analüüsi
tulemused peaministrile;
4) annab Vabariigi Valitsusele arvamuse
ohueelse seisundi, samuti tekkinud ohu iseloomu, ulatuse ja kõrvaldamise
abinõude ning eriolukorra või erakorralise seisukorra väljakuulutamise
vajaduse kohta;
5) annab Vabariigi Valitsusele ja eriolukorra juhile
arvamuse abinõude rakendamise kohta eriolukorra ajal ning eriolukorra
lõpetamise vajaduse kohta;
6) annab Vabariigi Valitsusele ja
erakorralise seisukorra juhile arvamuse abinõude rakendamise kohta
erakorralise seisukorra ajal;
7) koordineerib Vabariigi Valitsuse
ülesandel valitsusasutuste ja kohalike omavalitsuste tegevust tekkinud
hädaolukorra kõrvaldamisel;
8) avaldab info- ja muid
väljaandeid ning massiteabevahendites informatsiooni ja selgitusi
kriisiolukordadega seotud küsimustes;
9) korraldab asjaomaste
ministeeriumide ja muude valitsusasutuste esindajate nõupidamisi.
6. Komisjonil on õigus:
1) anda komisjoni
pädevusse kuuluvates küsimustes ülesandeid valitsusasutuste ja kohalike
omavalitsuste ametiisikutele ja kuulata neid ära;
2) esitada
Vabariigi Valitsusele ettepanekuid kõigis kriisiolukordadesse puutuvates
küsimustes;
3) moodustada töörühmi, alakomisjone ja
operatiivgruppe;
4) saada valitsusasutustelt ja kohalikelt
omavalitsustelt vajalikke materjale ja statistilisi andmeid;
5)
kuulata ära ja kaasata üksikute probleemide lahendamisse asjaomaste
ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste asjatundjaid ning vastava ala
teadlasi ja praktikuid;
6) sõlmida lepinguid tasulise uurimistöö ja
ekspertiiside tegemiseks.
7. Komisjoni esimehel on õigus:
1) esindada
komisjoni riigivõimu- ja valitsusasutustes;
2) kutsuda kokku
komisjoni istungeid ja kirjutada alla dokumentidele;
3) kutsuda
komisjoni tööst vajaduse korral sõnaõigusega osa võtma isikuid, kes ei
kuulu komisjoni koosseisu;
4) nimetada ametisse ja vabastada ametist
komisjoni palgalisi töötajaid;
5) kinnitada töörühmade,
alakomisjonide ja operatiivgruppide koosseisud ja nimetada nende juhid.
8. Vabariigi Valitsuselt saadud pädevuse piires on komisjoni korraldused tegevuse koordineerimiseks kriisiolukorra lahendamisel kohustuslikud kõigile riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustele ja nende ametiisikutele.
III. KOMISJONI TÖÖKORRALDUS
9. Komisjoni tööd juhib komisjoni esimees, tema äraolekul aga komisjoni esimehe asetäitja, kusjuures nad ei tohi üheaegselt Eestist lahkuda. Kriisiolukorras kutsutakse komisjoni esimees või tema asetäitja viivitamata Eestisse tagasi.
10. Komisjoni esimees ja tema asetäitja on kohustatud teatama teineteisele ja komisjoni sekretärile oma äraolekust Eestist.
11. Komisjoni korralised istungid toimuvad vastavalt komisjoni esimehe poolt kinnitatud plaanile, kuid mitte harvem kui üks kord kuus.
12. Komisjoni erakorralised istungid kutsutakse kokku vastavalt vajadusele. Komisjoni korralised ja erakorralised istungid kutsub kokku komisjoni esimees või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja. Sellise kriisiolukorra tekkimisest teadasaamisel, millega seoses on komisjoni koordineerimisel vaja kiiresti rakendada vältimatuid abinõusid, kutsub komisjoni istungi viivitamata kokku Päästeameti juhtimiskeskuse korrapidaja.
13. Komisjon on otsustusvõimeline, kui istungist võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust. Otsused võetakse vastu kohalolijate lihthäälteenamusega. Häälte võrdse jagunemise korral otsustab komisjoni esimehe hääl. Kriisiolukorras teeb komisjoni esimees otsuse ainuisikuliselt pärast vastavat nõupidamist komisjoni liikmetega.
14. Komisjoni otsused vormistatakse protokollina või komisjoni esimehe korraldusena. Protokollile kirjutavad alla koosoleku juhataja ja sekretär. Korraldusele kirjutab alla komisjoni esimees või tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitja.
15. Komisjoni alakomisjonid on ajutised või alalised. Alalist alakomisjoni juhib komisjoni liige.
16. Alakomisjonide juhid esitavad vähemalt üks kord kvartalis komisjonile aruande alakomisjoni tööst.
17. Komisjoni tööorganiks on Riigikantselei koordinatsioonidirektori büroo.
IV. KOMISJONI FINANTSEERIMINE
18. Komisjoni teenindab Riigikantselei. Komisjoni tegevuseks vajalikud palgalised ametikohad nähakse ette Riigikantselei koosseisus.
19. Komisjonil on oma eelarve, mis on Riigikantselei eelarve osa.
Kinnitatud Vabariigi Valitsuse 28. juuni 1996. a määrusega nr 181 |
Hädaolukordadest informeerimise kord
I. ÜLDSÄTTED
1. Käesolev kord sätestab riigiasutuste ning valla- ja linnavalitsuste kohustused informatsiooni edastamisel hädaolukordade kohta.
2. Käesolevas korras kasutatakse mõisteid järgmises
tähenduses:
1) hädaolukord – erakorraline sündmus või sündmuste
ahel, mis ohustab avalikku turvalisust, ähvardades paljude inimeste elu
ja tervist ja/võitekitades ulatuslikku majanduslikku kahju. Hädaolukord
võib üle kasvada kriisiolukorraks;
2) kriisiolukord (kriis)
– hädaolukord, mille lahendamiseks on vajalik mitme valitsusasutuse ja
kohalike omavalitsuste kooskõlastatud tegevus Vabariigi Valitsuse
kriisikomisjoni koordineerimisel. Kriisiolukorra lahendamiseks võib olla
vajalik eriolukorra või erakorralise seisukorra väljakuulutamine.
II. HÄDAOLUKORRAD, MILLEST INFORMEERITAKSE PÄÄSTEAMETIT
3. Valitsusasutused ning nende poolt hallatavad riigiasutused peavad informeerima operatiivselt Päästeametit järgmistest hädaolukordadest:
1) Justiitsministeerium:
Vanglate
Amet:
– massilised korratused kinnipidamiskohtades;
2) Kaitseministeerium:
– grupiviisiline allumatus väeosades;
–
relvastatud rünnakud kaitseväeosade või Kaitseliidu vastu;
–
relvastatud konflikt kaitseväelaste gruppide vahel või kaitseväelaste
gruppide ja teiste ministeeriumide valitsemisalas olevate relvastatud
struktuuride vahel;
– röövid või ulatuslikud vargused relva- ja
laskemoonaladudes;
– lahingumoona või lõhkeaineladude plahvatused
ulatuslike tagajärgedega;
3) Keskkonnaministeerium:
– erakordne külm või kuumus, erakordsed
lumeolud (saata ilmaennustus);
– tugevad tormid, millega võivad
kaasneda suured purustused ja metsakahjustused (saata ilmaennustus);
–
liigsademetest põhjustatud üleujutused ja uputused, paisude ja tammide
läbimurded;
– ehitiste avariid ja hädaseisundid,
kommunikatsioonide katkemine;
– mere saastamine naftasaaduste või
muude keskkonnaohtlike ainetega;
– Tallinna ja Narva
veevarustussüsteemi kuuluvate siseveekogude (Ülemiste järv, Narva
veehoidla jt) saastamine;
– ulatuslikud õhusaastamised;
–
metsade ja turbarabade põlengud;
4) Majandusministeerium:
– riikliku aktsiaseltsi Silmet
radioaktiivsete jäätmete hoidla piirdevalli purunemine;
–
aktsiaseltsi ALARA halduses olevate radioaktiivsete jäätmete hoidlate
kaitsekatete purunemine, mille tulemusel tekib reaalne paikkonna
radioaktiivse saastumise oht;
– toiduainetetööstuse tooraine või
toodangu mikrobioloogiline, keemiline või radioaktiivne saastumine;
–
ammoniaagi leke või avarii ettevõtetes, kus ammoniaaki toodetakse
(AS Nitrofert) või kasutatakse külmutusseadmetes (külmhooned, liha ja
piima töötlevad ettevõtted, õlletehased);
–
Balti Elektrijaama ja Eesti Elektrijaama tuhaväljade tammide purunemine,
millega kaasneb suurte leeliselise vee koguste sattumine keskkonda;
–
Narva Hüdroelektrijaama tammi purunemine või veetaseme selline langus
Narva veehoidlas, mis ei võimalda tagada Balti Elektrijaama ja Eesti
Elektrijaama tehnilist veevarustust;
– Narva jõe ummistumine jää
ja lobjakaga Vasknarvas või kärestikulisel alal, mis võib põhjustada
Balti Elektrijaama ja Eesti Elektrijaama tehnilise veevarustuse
katkemise;
– Iru Elektrijaama magistraalsoojatoru lõhkemine
kütteperioodil, mis võib põhjustada Lasnamäe elamurajooni soojavarustuse
katkemise rohkem kui 24 tunniks;
– diversiooniaktid või
tehnilised avariid elektrijaamades või elektrijaotusseadmetes ja
alajaamades, mis võivad põhjustada linnade või suurte piirkondade
elektrienergiata jäämise;
– elektrienergia katkestus,
mille tagajärjel võib tekkida uputus kaevanduses;
–
lõhkeainevarude hävimine kaevandustes õnnetusjuhtumi või diversiooniakti
tagajärjel;
– tulekahju kaevanduses;
–
kütuseterminaali põleng või plahvatus;
– avarii
magistraalgaasijuhtmes;
– kaevurite ja elektrijaamade töötajate
streik, mille tagajärjel võib osaliselt või täielikult seiskuda
põlevkivi ja elektrienergia tootmine ning tarnimine tarbijaile;
5) Põllumajandusministeerium:
– karantiinse ohtliku
loomataudi esinemine;
– karantiinsete ohtlike taimekahjurite ja
-haiguste massiline esinemine;
6) Siseministeerium:
Päästeamet:
–
loodus- ja tehnogeensed õnnetused;
– tulekahjud ja
plahvatused;
– transpordiõnnetused ja -avariid;
–
paikkonna keemiline või radioaktiivne saastumine;
Piirivalveamet:
–
relvastatud konfliktid piiril;
– relvastamata isikute massilised
piiriületused;
– relvastatud piiririkkujate ja kurjategijate
gruppide tegevus piirivööndis;
– ujuvvahendite avariid,
mis ohustavad inimelusid või millega kaasnevad tulekahjud, veealade
laialdane reostamine ja inimohvrid;
– laevahukk või selle oht;
–
inimeste massilise hukkumise oht jää lagunemisel;
–
lennuaparaatide hädamaandumised merel ja lennuõnnetused mere kohal;
Kaitsepolitseiamet:
–
lennuki, laeva, rongi või bussi kaaperdamine;
– pantvangide
võtmine poliitilisel eesmärgil;
– inimohvritega või
riiklikult tähtsate objektidega seotud pommiähvardused ja -plahvatused;
–
atentaadid, välisriikide diplomaatiliste esinduste vastu suunatud
terroriaktid;
Politseiamet:
–
sabotaažiaktid riiklikult tähtsates asutustes ja ettevõtetes;
–
massirahutused;
– etnilised rahutused;
–
näljastreigid, mis võivad leida laia ühiskondliku kõlapinna;
–
üldstreigid;
– pantvangide võtmine väljapressimise eesmärgil;
–
röövid pankades, sideasutustes ja ettevõtete kassades;
–
ootamatud pangakriisid, mis võivad viia klientide korvamatute kahjudeni
ja usalduse järsu langemiseni panganduse vastu;
– hoonete
ebaseaduslikud hõivamised;
7) Sotsiaalministeerium:
– epideemiad, nakkushaiguste puhanguline
levik piirkonniti;
– massilised mürgistused;
–
loodus- või tehnogeensed õnnetused, mille puhul olemasolev
tervishoiusüsteem ei suuda kõigile abivajajatele tagada õigeaegset
meditsiinilist abi;
8) Teede- ja Sideministeerium:
Lennuamet:
–
pommiähvardused või -plahvatused lennujaamades või Eesti õhuruumis asuva
õhusõiduki pardal;
– õhusõidukite katastroofid ja
hädamaandumised;
– rünnak lennuliikluse juhtimiskeskusele
või väljaspool lennujaamu asuvatele aeronavigatsioonilistele objektidele;
–
pantvangide võtmine lennujaamades;
– õhusõidukite
kaaperdamine lennujaamades või Eesti õhuruumis;
–
tulekahju reisiterminaalides või õhusõidukites;
–
ulatuslik kütuseleke lennuväljade territooriumil;
Maanteeamet:
–
riigimaanteede, sildade ja viaduktide purustused või ulatuslikud
kahjustused, mille on tekitanud loodusjõud või diversiooniaktid;
–
erakorraliste ilmastikutingimuste tõttu tekkinud liiklustakistused
riigimaanteedel;
– ulatuslikud loodusreostused või nende
ärahoidmise vajadus, mis tingib uute ümbersõidu- või juurdepääsuteede
rajamise;
– raskete tagajärgedega liiklusõnnetused või
riigimaanteede kasutamise ja kaitse eeskirja rikkumise tõttu tekkinud
avariid, mis võivad põhjustada liikluse katkemise või sulgemise rohkem
kui 12 tunniks;
Veeteede Amet:
–
laevahukk või selle oht;
– laevade avariid, kokkupõrked ja
madalikele sattumised, millega kaasnevad tulekahjud, merereostused või
inimohvrid;
riigiettevõte Eesti
Raudtee:
– raudteeavariid või rongiõnnetused, millega
kaasnevad tulekahjud, keskkonnareostus või inimohvrid, või
raudteeliikluse katkemine rohkem kui 12 tunniks;
–
raudteesildadele ja viaduktidele tekitatud ulatuslikud kahjustused, mis
võivad põhjustada raudteeliikluse katkemise või sulgemise rohkem kui
12 tunniks;
sideasutused
(riigiettevõte Eesti Telekom, Elekterside Inspektsioon, Riiklik
Meresidesõlm):
– rahvusvaheliste
telefonikaugejaamade hõivamine kuritegeliku grupeeringu poolt või rivist
välja langemine diversiooniakti või tehnilise avarii tagajärjel;
–
Tallinna teletorni või muude Ringhäälingu Saatekeskuse peajaamade rivist
välja langemine diversiooniakti või tehnilise avarii tagajärjel;
–
raadioseadmete ebaseaduslik kasutamine, millega võib kaasneda
rahvusvaheliste hädaabikanalite või Eesti elutähtsate teenistuste side
häirimine, või Eesti põhiseadusliku korra ohustamine;
–
meresidesüsteemi ulatuslikud avariid;
9) Välisministeerium:
– Eesti Vabariigi välisesinduse
hõivamine asukohariigi valitsuse poolt kontrollitava üksuse või
teenistuse poolt;
– Eesti Vabariigi diplomaatilise esindaja
pantvangi võtmine välisriigis;
– Eestis asuva
välisriigi diplomaatilise esinduse vastu suunatud terroriaktid;
10) Riigikantselei:
Valitsusside
asutus:
– sidesüsteemide rivist välja langemine
diversiooniaktide või tehniliste avariide tagajärjel.
4. Esmast informatsiooni käesoleva korra punktis 3 loetletud hädaolukordade kohta peab Päästeametile edastama iga riigiasutus ning valla- ja linnavalitsus.
Vajaduse korral informeerivad riigiasutused ning valla- ja linnavalitsused Päästeametit ka kõigist muudest erakorralistest sündmustest, millel on ilmsed häda- või kriisiolukorra tunnused.
III. INFORMATSIOONI EDASTAMISE KORD HÄDAOLUKORDADE PUHUL,
MILLEST
INFORMEERITAKSE PÄÄSTEAMETIT
5. Päästeametit informeeritakse hädaolukordadest häirekeskuste kaudu, välja arvatud käesoleva korra punktis 8 nimetatud juhul.
6. Hädaolukorrast tuleb operatiivselt informeerida selle maakonna häirekeskust, mille territooriumil hädaolukord on tekkinud. Tallinnas tekkinud hädaolukorrast tuleb informeerida Tallinna linna häirekeskust.
7. Maakondlikud ja Tallinna linna häirekeskused edastavad neile saabunud informatsiooni hädaolukorra kohta operatiivselt Päästeameti juhtimiskeskusele.
8. Ministeeriumid, muud Tallinnas asuvad valitsusasutused ja riiklike ettevõtete peakontorid, saades ametkondliku teavitamissüsteemi kaudu kohapealt teate hädaolukorra kohta, edastavad saabunud informatsiooni vahetult Päästeameti juhtimiskeskusele.
9. Maakondlikule ja Tallinna linna häirekeskusele edastatakse informatsioon järgmiselt:
Informatsiooni liik |
Info edastamise vahendid | Edastamise tähtaeg | Informatsiooni sisu | Märkused |
Esmane info |
telefon faks raadio käsipost |
viivitamata | hädaolukorrast teatanud ametkond; teate edastaja (nimi, ametikoht, telefon, faks); hädaolukorra kirjeldus, toimumiskoht ja -aeg; ohvrid; evakueerimisvajadus; purustused; riskihinnang; kaasatud jõud; kiiresti vajatav abi; ametkonna koordinaator; juht sündmuskohal; side sündmuskohaga; informeeritud ametkonnad | täpsustatud andmed edastada 30 min jooksul, võimaluse korral faksiga |
Info sündmuste arengu kohta |
faks, telefon |
iga 60 minuti järel | ettekanne olukorrast (ettekande vormi kinnitab Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon) | kui maakonna kodanikukaitse komisjon (KKK) on tegevusse rakendatud, siis vahendab häirekeskus infot KKK-le |
Info olukorra järsust muutumisest | telefon | viivitamata |
10. Päästeameti juhtimiskeskusele edastakse informatsioon järgmiselt:
Informatsiooni liik |
Info edastamise vahendid | Edastamise tähtaeg | Informatsiooni sisu | Märkused |
Esmane info |
telefon faks raadio käsipost |
viivitamata |
hädaolukorrast teatanud ametkond; teate edastaja (nimi, ametikoht,
telefon, faks); hädaolukorra kirjeldus, toimumiskoht ja -aeg; ohvrid; evakueerimisvajadus; purustused; riskihinnang; kaasatud jõud; kiiresti vajatav abi; ametkonna koordinaator; juht sündmuskohal; side sündmuskohaga; informeeritud ametkonnad |
täpsustatud andmed edastada 30 min jooksul, võimaluse korral faksiga |
Esmane ettekanne sündmusest |
faks, telefon, elektrooni- line post |
30 minutit | esmane ettekanne sündmusest (ettekande vormi kinnitab Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon) | |
Info sündmuste arengu kohta |
faks, telefon |
iga 60 minuti järel | ettekanne olukorrast (ettekande vormi kinnitab Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon) | |
Info olukorra järsust muutumisest | telefon | viivitamata |
11. Hädaolukordade reguleerimismehhanismi käivitamiseks
maakondlik või Tallinna linna häirekeskus:
– annab häire
operatiivteenistustele;
– edastab Päästeameti juhtimiskeskusele
esmase informatsiooni;
– informeerib maakonna kodanikukaitse
komisjoni;
– edastab Päästeameti juhtimiskeskusele esmase ettekande
sündmuse kohta.
12. Hädaolukordade puhul, mis nõuavad sündmuste pidevat jälgimist ja analüüsi, vahendab maakondlik või Tallinna linna häirekeskus operatiivset informatsiooni Päästeameti juhtimiskeskusele, maakonna asjaomastele ametkondadele ja maakonna kodanikukaitse komisjonile.
13. Hädaolukordade reguleermismehhanismi käivitamiseks
Päästeameti juhtimiskeskus:
– annab häire
operatiivteenistustele;
– informeerib Päästeameti vastutavat töötajat
(valveohvitseri);
– informeerib Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni
esimeest (tema äraolekul komisjoni esimehe asetäitjat) ja Riigikantselei
koordinatsioonidirektorit.
14. Saanud teada kriisiolukorra tekkimisest, millega seoses on vajalik kiiresti rakendada edasilükkamatuid meetmeid, kutsub Päästeameti juhtimiskeskuse korrapidaja viivitamata kokku Vabariigi Valitsuse kriisikomisjoni.
15. Kriisiolukorra puhul saadab Päästeameti juhtimiskeskus kohe peaministrile, Eesti põhiseaduslikku korda ähvardava ohu puhul peaministrile, Vabariigi Presidendile ja kaitseväe juhatajale esmase ettekande sündmuste kohta ja kontrollib selle kättesaamist telefoni teel. Edasise informatsiooni saatmist korraldab Vabariigi Valitsuse kriisikomisjon.
16. Muude hädaolukordade puhul informeerib Päästeameti juhtimiskeskus peaministrit, Vabariigi Presidenti ja kaitseväe juhatajat vastavalt Vabariigi Valitsuse kriisikomisjonilt saadud korraldustele.
17. Hädaolukordade puhul, mis nõuavad sündmuste pidevat jälgimist ja analüüsi, vahendab Päästeameti juhtimiskeskus operatiivset informatsiooni Riigikantselei koordinatsioonidirektori büroole.
Märkus. Kriisiolukordade loetelu ja kriteeriumid kinnitab Vabariigi Valitsus eraldi õigusaktiga.