Linna ja valla valitsemineHallatavate asutuste põhimäärused, konkursid, palgad, struktuur ja koosseisud

SotsiaalhoolekanneTeenused

Teksti suurus:

Laheda Sotsiaalkeskuse põhimäärus

Väljaandja:Laheda Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:08.01.2016
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.10.2018
Avaldamismärge:RT IV, 05.01.2016, 28

Laheda Sotsiaalkeskuse põhimäärus

Vastu võetud 19.11.2007 nr 15
RT IV, 19.10.2013, 78
jõustumine 22.11.2007

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
21.12.2015RT IV, 05.01.2016, 908.01.2016

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lõike 1, § 35 lõigete 1 ja 2, Sotsiaalhoolekande seaduse § 5 lõike 1 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Asutuse nimetus, asukoht ja liik

  (1) Laheda Sotsiaalkeskus (edaspidi sotsiaalkeskus) on Laheda valla elanikele sotsiaalteenuseid osutav Laheda Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) hallatav asutus.

  (2) Sotsiaalkeskus asub kahes majas:
  1) Vana - Koiola maja asub Vana - Koiola külas; aadress Vana - Koiola küla, Laheda vald, 63010 Põlvamaa;
  2) Tilsi maja asub Tilsi külas; aadress Tilsi küla, Laheda vald, 63012 Põlvamaa.
[RT IV, 05.01.2016, 9 - jõust. 08.01.2016]

  (3) Sotsiaalkeskuse juhatus asub Vana -Koiola majas.
[RT IV, 05.01.2016, 9 - jõust. 08.01.2016]

§ 2.   Sotsiaalkeskuse õiguslik seisund

  (1) Sotisaalkeskus on Laheda valla asutus, mille asutamise, ümberkorraldamise, ümberkujundamise ja tegevuse lõpetamise otsustab Laheda Vallavolikogu (edaspidi volikogu) õigusaktidega sätestatud korras.

  (2) Sotisaalkeskus juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest, vallavolikogu ja vallavalitsuse õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.

§ 3.   Teeninduspiirkond

  Sotsiaalkeskus osutab teenuseid eelkõige elanikele, kelle elukoha andmetena on rahvastikuregistris märgitud Laheda valla territoorium. Teiste piirkondade elanikele osutatakse teenuseid omavalitsuste vahel sõlmitud lepingute alusel.

§ 4.   Pitsat, eelarve ja veebileht

  (1) Sotsiaalkeskusel on vallavalitsuse eelarve koosseisus oma alaeelarve, mille kinnitab vallavolikogu.

  (2) Sotsiaalkeskusel on oma nimega pitsat ja kirjaplank.

  (3) Sotsiaalkeskuse tegevust lähtuvalt Avaliku teabe seadusest kajastatakse Laheda valla veebilehel www.laheda.ee.

§ 5.   Asjaajamise alused

  (1) Sotsiaalkeskuse asjaajamise ja suhtlemise keel on eesti keel.

  (2) Asjaajamise korraldamisel lähtub sotsiaalkeskus arhiiviseaduses, avaliku teabe seaduses, isikuandmete kaitse seaduses, digitaalallkirja seaduses, märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seaduses ja Vabariigi Valitsuse kehtestatud asjaajamiskorra ühtsetes alustes sätestatust.

  (3) Sotsiaalkeskuse asjaajamise korraldus reguleeritakse asjaajamiskorraga, mille kehtestab sotsiaalkeskuse juhataja.

§ 6.   Sotsiaalkeskuse sümboolika

  Sotsiaalkeskusel võib kasutusel olla oma sümboolika, mille kujunduse ja kasutamise korra kehtestab Laheda Vallavalitsus (edaspidi vallavalitsus) oma määrusega sotsiaalkeskuse juhataja ettepaneku alusel.

§ 7.   Haldusmenetlus

  Sotsiaalkeskuse tegevusega seotud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse sätteid sotsiaalhoolekande asutuse tegevust reguleerivatest seadustest tulenevate erisustega.

2. peatükk TEGEVUSE EESMÄRK JA ÜLESANDED 

§ 8.   Tegevuse eesmärk

  Sotsiaalkeskuse eesmärkideks on.
  1) eakatele ja puuetega inimestele sotsiaalteenuste kättesaadavuse tagamine, avahoolduse korraldamine, harjumuspärases keskkonnas toimetuleku soodustamine läbi isikliku abistaja, koduteenuste või tugiteenuste osutamise;
  2) eakatele ja puuetega inimestele päevase või ööpäevaringse hooldusteenuse pakkumine, nende eale ja seisundile vastav hooldamine ja rehabilitatsioon;
  3) sotsiaalnõustamise (isikule vajaliku teabe andmine sotsiaalsetest õigustest ja seaduslike huvide kaitsmise võimalustest ning abistamine konkreetsete sotsiaalsete probleemide lahendamisel edaspidise toimetuleku soodustamiseks) korraldamine ning huvialase tegevuse pakkumine.

§ 9.   Sotsiaalkeskuse ülesanded

  (1) Seatud eesmärkide saavutamiseks täidab sotsiaalkeskus järgmisi ülesandeid.
  1) organiseerib ja korraldab hooldusteenuse kättesaadavuse, soodustab iseseisvat toimetulekut harjumuspärases keskkonnas, tagab nõustamisteenuse kättesaadavuse, soodustab psühhosotsiaalset kohanemist ja igapäevast toimetulekut;
  2) loob võimalused vaba aja sisustamiseks, suhtlemiseks, huvialaseks tegevuseks;
  3) korraldab koolitusi, info- ja teabepäevi, toimetulekukursusi ja eneseabigruppides osalemist seda vajavatele või soovivatele isikutele nende toimetulekuvõime suurendamiseks;
  4) osutab vallavalitsuse poolt kinnitatud hindade alusel tasulisi sotsiaalteenuseid;
  5) pakub avahooldusteenust ja tugiteenust lähtudes vallavolikogus kinnitatud teenuste saamise korrast ja tingimustest;
  6) tagab informatsiooni kättesaadavuse osutatavate teenuste kohta;
  7) arendab koostööd vabatahtlike ühendustega, mittetulundusühingute ning sihtasutustega, kelle põhikirjalised eesmärgid on suunatud puudega ja eakate inimeste elukvaliteedi parandamisele või säilitamisele;
  8) kogub, töötleb ja edastab vallavalitsuse sotsiaalosakonnale informatsiooni probleemide ja abivajajate kohta ning esitab ettepanekuid lahenduste leidmiseks.

  (2) Ööpäevaringsel hooldusel osutatavad teenused on.
  1) majutamine;
  2) turvaliste elutingimuste tagamine;
  3) toitlustamise korraldamine;
  4) päevane hooldus;
  5) ööpäevaringne hooldus ja valve;
  6) esmatasandi arstiabi korraldamine;
  7) haiglaravi ja meditsiiniliste konsultatsioonide organiseerimine;
  8) sotsiaalnõustamine;
  9) abistamine liikumisabivahendite, prillide, kuuldeaparaatide jne hankimisel;
  10) klientidele suhtlemiseks ja huvialaseks tegevuseks võimaluste loomine;
  11) abistamine seaduslike õiguste ja vabaduste teostamisel;
  12) ravimite toomine apteegist ja perearsti poolt määratud ravimite võtmise järelevalve;
  13) eluruumide koristamine või abi koristamisel.

  (3) Lähedaste, omaste või eestkostja puudumisel korraldab hoolealuse matused sotsiaalkeskus.

§ 10.   Tegevuse põhimõtted

  (1) Teenuste ja muu abi osutamisel säilitada hoolealuse eneseväärikus ja toetama tema võimalikult iseseisvat toimetulekut.

  (2) Päevast või ööpäevaringset hooldusteenust osutatakse kohaliku omavalitsusüksusega või seadusjärgse ülalpidajaga sõlmitud lepingute alusel.

3. peatükk ÕIGUSED JA KOHUSTUSED 

§ 11.   Sotsiaalkeskuse õigused

  Sotsiaalkeskusel on õigus.
  1) korraldada tasuliste teenuste osutamist vallavolikogu poolt kehtestatud korra ja vallavalitsuse poolt kehtestatud hinnakirjade alusel;
  2) saada vallavalitsuselt ja teistelt valla asutustelt oma ülesannete täitmiseks vajalikku informatsiooni;
  3) osta ja vahendada sotsiaalkeskusele põhimäärusega pandud üleannete täitmiseks teenuseid juriidilistelt ja füüsilistelt isikutelt;
  4) esitada vallavalitsusele ettepanekuid sotsiaalhoolekannet korraldavate õigusaktide väljatöötamiseks või muutmiseks;
  5) osaleda Laheda valla arengut toetavate projektide ja arengukavade väljatöötamisel ja elluviimisel;
  6) algatada projekte ja taotleda rahalisi vahendeid uute teenuste väljatöötamiseks;
  7) kaasata vajadusel oma ülesannete täitmiseks spetsialiste;
  8) oma põhiülesannete täitmiseks luua ja arendada vajalikke välissidemeid.

§ 12.   Keskuse kohustused

  Keskus on kohustatud täitma vallavolikogu ja vallavalitsuse õigusaktidega ning käesoleva põhimäärusega ettenähtud kohustusi.

4. peatükk TEGEVUSE KORRALDAMINE, JUHTIMINE JA STRUKTUUR 

§ 13.   Sotsiaalkeskuse tegevuse korraldamine

  (1) Sotsiaalkeskuse tegevust juhib ja korraldab sotsiaalkeskuse juhataja (edaspidi juhataja), kelle kinnitab ametisse vallavanema ettepanekul vallavalitsus.

  (2) Töölepingu juhatajaga sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab vallavanem.

  (3) Sotsiaalkeskuse tegevuse korraldamisel ja sotsiaalkeskuse tegevust reguleerivate küsimuste lahendamisel nõustab juhatajat sotsiaalkeskuse hoolekogu.

§ 14.   Juhataja

  (1) Juhataja vastutab sotsiaalkeskuse üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest, samuti sotsiaalkeskusele kasutada antud vara heaperemeheliku kasutamise, säilimise ning korrashoiu eest.

  (2) Juhataja kindlustab sotsiaalkeskuse tulemusliku ja häireteta töö ning teeb koostööd sotsiaalkeskuse hoolekoguga ja vallavalitsusega.

  (3) Juhataja.
  1) sõlmib sotsiaalkeskuse nimel lepinguid ja kokkuleppeid;
  2) tegutseb sotsiaalkeskuse nimel ja esindab seda ilma täiendavate volitusteta kõigis riigi- ja omavalitsusasutustes, suhetes teiste füüsiliste ja juriidiliste isikutega;
  3) komplekteerib asutuse personali koosseisu vastavalt vajadustele ja võimalustele;
  4) sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab personali töölepingud;
  5) annab oma pädevuse piires sotisaalkeskuse töö sisemiseks korraldamiseks käskkirju sh töösisekorraeeskirja ning kontrollib nende täitmist;
  6) tagab töötervishoiu ja tööohutuse nõuete täitmise;
  7) teostab oma pädevuse piires tehinguid õigus- ja haldusaktides, käesolevas põhimääruses, juhataja töölepingus ning ametijuhendis sätestatud ülesannete täitmiseks;
  8) korraldab sotsiaalkeskuse bilansis oleva vara valdamist, käsutamist ja kasutamist, juhib koostöös sotsiaalkeskuse hoolekoguga sotsiaalkeskuse finantsmajanduslikku tegevust ja kannab selle seaduslikkuse ja otstarbekuse eest isiklikku vastutust;
  9) korraldab sotsiaalkeskuse asjaajamist vastavalt õigusaktidega kehtestatud nõuetele;
  10) esitab vallavalitsuse raamatupidamise osakonnale sotsiaalkeskuse eelarve eelnõu, tagab sotsiaalkeskuse eelarve täitmise ning vastutab eelarve täitmise eest;
  11) tagab sotsiaalkeskuse tegevuse ja üldise arengu, koostab sotsiaalkeskuse tegevust reguleerivate õigusaktide ja sotsiaalkeskuse põhimääruse eelnõud ning esitab need vastuvõtmiseks, kehtestamiseks või kinnitamiseks vallavalitsusele või vallavolikogule;
  12) korraldab õigusaktidega ettenähtud aruannete koostamise ja esitamise;
  13) esitab sotsiaalkeskuse tegevust kajastavad andmed ja dokumendid järelevalveasutustele;
  14) teeb vallavalitsusele ettepanekuid sotsiaalkeskuse töö paremaks korraldamiseks;
  15) on aruandekohustuslik vallavalitsuse, vallavolikogu ja sotsiaalkeskuse hoolekogu ees;
  16) täidab ja lahendab muid talle pandud kohustusi ja ülesandeid.

§ 15.   Sotsiaalkeskuse personal

  (1) Sotsiaalkeskuse personali koosseisu kinnitab vallavalitsus juhataja kirjalikul ettepanekul.

  (2) Personali tööülesanded määratakse töölepingu ja/või ametijuhendiga.

§ 16.   Sotsiaalkeskuse hoolekogu

  (1) Sotsiaalkeskuse hoolekogu (edaspidi hoolekogu) on organ sotsiaalkeskuse töö hindamiseks ja muude sotsiaalkeskuse tegevust puudutavate oluliste küsimuste arutamiseks.

  (2) Hoolekogu nõustab juhatajat ja teeb vallavolikogule ja vallavalitsusele ettepanekuid sotsiaalkeskuse teeninduse korraldamise kohta.

  (3) Oma tegevuses juhindub hoolekogu sotsiaalhoolekannet reguleerivatest õigusaktidest.

  (4) Hoolekogu koosseisu kinnitab vallavalitsus korraldusega. Hoolekogul on vähemalt kolm liiget ja liikme volitused kestavad neli aastat. Hoolekogusse peab kuuluma vähemalt 1 vallavalitsuse esindaja. Hoolekogu valib oma liikmete hulgast esimehe ja aseesimehe.

  (5) Hoolekogu pädevus ja ülesanded on.
  1) sotsiaalkeskuse eelarve eelnõu läbivaatamine ja eelarve heakskiitmine;
  2) sotsiaalkeskuse tööplaani ja aruande läbivaatamine, neile hinnangu andmine;
  3) juhataja koostatud ja vallavolikogule esitatavate sotsiaalkeskuse vastuvõtmise korra ja muude sotsiaalkeskuse tööd reguleerivate eeskirjade ning vallavalitsusele esitatavate eriteenuste nimekirja ja teenuste hinnakirja läbivaatamine ja heakskiitmine;
  4) ettepanekute tegemine sotsiaalkeskuse töö paremaks korraldamiseks ja vajalike vahendite taotlemiseks.

  (6) Hoolekogul on õigus.
  1) saada oma ülesannete täitmiseks vajalikku informatsiooni ja dokumente;
  2) nõuda juhatajalt aruandeid sotsiaalkeskuse tegevuse kohta;
  3) teha ettepanekuid sotsiaalkeskuse töö paremaks korraldamiseks.

  (7) Hoolekogu töövorm on koosolek. Hoolekogu koosolekud toimavad vähemalt üks kord aastas.

  (8) Hoolekogu koosoleku kutsub kokku hoolekogu esimees, tema äraolekul aseesimees. Hoolekogu koosoleku kokkukutsumisest informeeritakse hoolekogu liikmeid vähemalt viis päeva enne koosoleku toimumist.

  (9) Hoolekogu võtab otsuseid vastu hääletamise teel. Hoolekogu otsused loetakse vastu võetuks, kui otsuste poolt hääletab vähemalt pool kohalolevatest Hoolekogu liikmetest.

  (10) Hoolekogu koosolekud protokollitakse. Hoolekogu määrab protokollija oma liikmete hulgast. Hoolekogu protokoll peab olema vormistatud kümnendaks tööpäevaks pärast koosoleku toimumist. Protokolli kantakse.
  1) koosoleku toimumise koht ja aeg;
  2) koosolekul osalevad ja puuduvad hoolekogu liikmed, kutsutud isikud;
  3) koosoleku juhataja ja protokollija;
  4) koosoleku päevakord;
  5) päevakorras olevate teemade arutelu, hääletamise tulemused ja otsustused.
Protokollile kirjutavad alla koosoleku juhataja ja protokollija. Hoolekogu protokolle hoitakse sotsiaalkeskuses vastavalt sotsiaalkeskuse asjaajamist reguleerivale korrale.

  (11) Hoolekogu otsused on juhatajale täitmiseks.

5. peatükk VARA JA FINANTSEERIMINE 

§ 17.   Sotsiaalkeskuse vara

  (1) Sotsiaalkeskuse vara moodustavad talle üle antud Laheda valla vara (edaspidi vallavara) või teistelt isikutelt ja asutustelt sihtotstarbeliseks valdamiseks, kasutamiseks ja käsutamiseks antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muu vara, samuti intellektuaalne omand, mis on loodud keskuses töötavate isikute tööalase tegevuse läbi või on omandatud vallavara arvel ja kuulub vallale.

  (2) Sotsiaalkeskus valdab, kasutab ja käsutab oma valduses olevat vara vallavara valitsema volitatud asutusena lähtudes riigi ja valla õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest. Vallavara üle peetakse arvestust vastavalt valla õigusaktidele.

§ 18.   Rahalised vahendidja nende kasutamine

  (1) Sotsiaalkeskuse rahalised vahendid moodustuvad.
  1) valla eelarvelistest vahenditest;
  2) sotsiaalkeskuse enda majandustegevusest, tasuliste teenuste osutamisel saadud tuludest;
  3) annetustest ja sihtotstarbelistest eraldistest ning muudest seadusega lubatud vahenditest.

  (2) Sotsiaalkeskuse arendamise eesmärgil võivad keskusele tagastamatut abi anda ja annetusi teha nii juriidilised kui füüsilised isikud. Tagastamatu abina ja annetusena saadud vara võetakse arvele kehtestatud korras.

  (3) Sotsiaalkeskuse eelarve projekti koostamine, menetlemine ning vallavolikogu poolt kinnitatud valla eelarve alusel asutuse alaeelarve koostamine toimub riigi ja valla õigusaktides kehtestatud korras.

  (4) Sotsiaalkeskuse eelarve on valla eelarve osa.

  (5) Sotsiaalkeskuse raamatupidamist ja sellekohast aruandlust korraldab vallavalitsus.

6. peatükk ARUANDLUS JA JÄRELEVALVE 

§ 19.   Aruandlus

  Sotsiaalkeskus annab oma tegevusest aru vallavolikogule ja vallavalitsusele ning esitab Põlva Maavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakonnale sotsiaalkeskust puudutavad riiklikud statistilised aruanded vastavalt kehtivale korrale

§ 20.   Järelevalve

  (1) Sotsiaalkeskuse majandustegevuse kooskõla vallaeelarvega järgib jooksvalt vallavalitsuse raamatupidamine.

  (2) Sotsiaalkeskuse sisulist tööd jälgib vallavalitsus.

  (3) Sotsiaalkeskuse majandustegevuse otstarbekust hindab vallavalitsus ja hoolekogu ning vastavust vallaeelarvele revideerib vallavolikogu revisjonikomisjon.

7. peatükk ÜMBERKORRALDAMINE, ÜMBERKUJUNDAMINE JA TEGEVUSE LÕPETAMINE 

§ 21.   Sotsiaalkeskuse ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine

  (1) Sotsiaalkeskuse ümberkorraldamise, ümberkujundamise ja tegevuse lõpetamise otsustab vallavolikogu.

  (2) Sotsiaalkeskuse ümberkorraldamine ja ümberkujundamine võib toimuda järgmistel juhtudel.
  1) teeninduspiirkonnas on nõudlus sotsiaalkeskuse teenustele suurenenud või vähenenud;
  2) finantseerimisvõimalused on suurenenud või vähenenud;
  3) toimuvad ümberkorraldused sotsiaalhoolekande asutuste süsteemis;
  4) muud seadusest või regionaalpoliitikast tulenevad juhud.

  (3) Sotsiaalkeskuse ümberkorraldamine käesoleva põhimääruse tähenduses seisneb sotsiaalkeskuse ühinemises või jagunemises. Sotsiaalkeskus ühineb või jaguneb järgmiselt.
  1) sotsiaalkeskus ühendatakse teise sotsiaalkeskusega, kusjuures ühendatavad sotsiaalkeskused lõpetavad tegevuse ja nende baasil moodustatakse uus sotsiaalkeskus;
  2) sotsiaalkeskus liidetakse teise sotsiaalkeskusega ja liidetav sotsiaalkeskus lõpetab tegevuse;
  3) sotsiaalkeskus jaotatakse vähemalt kaheks sotsiaalkeskuseks ja jagunev sotsiaalkeskus lõpetab tegevuse.

  (4) Sotsiaalkeskuse ümberkujundamine käesoleva põhimääruse tähenduses on sotsiaalkeskuse liigi muutmine – muutmine era sotsiaalkeskuseks või riiklikuks sotsiaalkeskuseks.

  (5) Sotsiaalkeskuse tegevus lõpetatakse.
  1) kui riikliku järelevalveorgani hinnangul ei vasta sotsiaalkeskus õigusaktidega kehtestatud nõuetele;
  2) kui sotsiaalkeskus ei ole võimalik finantseerida;
  3) teistel seadusega ettenähtud juhtudel.

  (6) Sotsiaalkeskuse korraldab ja kujundab ümber ning tema tegevuse lõpetab vallavolikogu otsuse alusel vallavalitsus.

8. peatükk LÕPP- JA RAKENDUSSÄTTED 

§ 22.   Sotsiaalkeskuse põhimääruse kinnitamine, muutmine ja täiendamine

  (1) Sotsiaalkeskuse põhimääruse kinnitab, muudab, täiendab ja tunnistab kehtetuks vallavolikogu.

  (2) Põhimääruse, selle muutmise või täiendamise eelnõu töötab välja vallavalitsus või sotsiaalkeskuse juhataja. Eelnõu peab enne kinnitamist läbi vaatama ja heaks kiitma vallavolikogu sotsiaalkomisjon ning vallasekretär.

§ 23.   Määruse rakendamine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast avalikustamist.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json