Keskkond ja heakordHeakord

Rahandus ja eelarveRaha kasutamine

Teksti suurus:

Korterelamute haljastuse ja hoovide korrastamise toetuse maksmise tingimused ja kord

Väljaandja:Saue Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:08.03.2021
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2022
Avaldamismärge:RT IV, 05.03.2021, 32

Korterelamute haljastuse ja hoovide korrastamise toetuse maksmise tingimused ja kord

Vastu võetud 25.02.2021 nr 7

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkt 5 alusel.

§ 1.   Määruse reguleerimisala ja eesmärk

  (1) Määrusega nähakse ette korterelamute haljastuse ja hoovide korrastamise toetus, toetuse määr, toetuse taotlemise ja määramise tingimused ja kord.

  (2) Korterelamute haljastuse ja hoovide korrastamise toetuse (edaspidi toetus) eesmärk on toetada korterelamute hoovide ja õuealade heakorrastamist ja haljastamist ning seeläbi suurendada korteriühistute omaalgatust ja koostöötahet, tugevdada sotsiaalseid suhteid korterelamutes, parandada hoovide välisilmet ja läbi selle elukeskkonna kvaliteeti ja suurendada kogukonna aktiivsust.

§ 2.   Mõisted

  (1) Korteriühistu on korteriomandi- ja korteriühistuseaduses sätestatud eraõiguslik juriidiline isik, mille liikmeteks on kõik ühe korteriomanditeks jagatud kinnisomandi korteriomandite omanikud.

  (2) Korterelamu hoov või õueala (edaspidi hoov) on määruse mõistes rohkem kui kolme korteriga korterelamut ümbritsev maa-ala, mis piirneb järgmise krundi piiriga, sealhulgas parklad, tänavad, jalg- ja rattateed või muud ehitised.

  (3) Korterelamu on määruse mõistes kolme või enama korteriga elamu vastavalt majandus- ja taristuministri 2. juuni 2015.a määruse nr 51 „Ehitise kasutamise otstarvete loetelu“ Lisale „Ehitise kasutamise otstarvete loetelu“, kood 11222 - Muu kolme või enama korteriga elamu.

  (4) Vallavalitsus - Saue valla kollegiaalne täitevorgan Saue vallavalitsus.

  (5) Ametiasutus –Saue valla ametiasutus Saue Vallavalitsus.

§ 3.   Toetuse tingimused

  (1) Toetust on õigus taotleda Saue vallas tegutseval korteriühistul.

  (2) Toetust võib taotleda järgmiste tegevustega (edaspidi tegevus) seotud kulude katteks:
  1) puude, põõsaste, püsikute, roni- ja lilletaimede soetamiseks ja istutamiseks;
  2) lillevaaside, -amplite soetamiseks ja paigaldamiseks;
  3) istutusmaterjali soetamiseks ja istutamiseks;
  4) muru rajamiseks ja sambla tõrjeks;
  5) puude või põõsaste raieks ja hoolduslõikuseks;
  6) kinnistu piires paiknevate siseteede ehitamiseks;
  7) jäätmemajade ehitamiseks, süvakogumismahutite rajamiseks või jäätmekogumiskohtade korrastamiseks;
  8) ühiskasutatava mänguväljaku või puhkeala rajamiseks või parendamiseks;
  9) parkimiskohtade (autod, jalgrattad, tõukerattad jm) ehitamiseks ja korrastamiseks;
  10) abihoone (kuuri, rattamaja vm) ehitamiseks või rekonstrueerimiseks;
  11) vee- ja reoveetorustike ja sadeveelahenduste rajamiseks või rekonstrueerimiseks;
  12) kinnistu valgustuse rajamiseks või parendamiseks;
  13) elektrisõidukite (autod, jalgrattad, tõukerattad jm) laadimistaristu rajamiseks;
  14) aia või piirde lammutamiseks või parendamiseks;
  15) turvakaamerate paigaldamiseks.

  (3) Toetust ei anta lõikes 2 loetletud tegevuste elluviimiseks vajalike tööriistade ja muu inventari, v.a punktides 1-3 nimetatu, ostmiseks.

  (4) Lõike 2 punktis 5 tegevuse elluviimiseks (va hajaasustusalal) on vaja taotleda ametiasutuselt raieluba või luba hoolduslõikuseks. Toetuse eraldamiseks peab taotluse esitamise ajaks olema eelmainitud load ametiasutuse poolt väljastatud.

  (5) Lõike 2 punktis 6-12 nimetatud tegevuse elluviimisel tuleb lähtuda ehitusseadustiku lisas 1 toodud erinevate ehitiste ehituseks vajalike lubade taotlemise nõudest.

  (6) Lõike 2 punktis 8 nimetatud tegevuse (mänguväljakute ehitamine) elluviimisel tuleb lähtuda mänguväljakute ohutusstandardist EN 1176. Toetuse abil mänguväljaku rajamisel ei tohi mänguväljaku territooriumile takistada ligipääsu ega paigaldada piiravaid märke või tähiseid. Mänguväljak peab olema avalikult kasutatav.

  (7) Lõike 2 punktis 6 nimetatud tegevuse elluviimiseks antakse toetust tingimusel, et taotleja nõustub rajatavate siseteede osas seadma Saue valla kasuks isikliku kasutusõiguse. Vastav leping tuleb sõlmida notariaalselt enne toetuse väljamaksmist ning toiminguga seotud kulud kannab ametiasutus.

  (8) Toetust antakse tingimusel, et toetatav tegevus ja rajatavad objektid on Laagri alevikus vastavuses Saue valla avaliku ruumi kujunduskavaga ja Saue linnas vastavuses Saue linna kujunduskavaga.

  (9) Toetust ei eraldata ega maksta tagasiulatuvalt enne toetuse eraldamise otsust tehtud kulutuste katteks.

  (10) Kõik kulud, mille katteks toetust taotletakse ja mis tegevuse elluviimise käigus tehakse, peavad olema põhjendatud, dokumenteeritud ja taotluses kirjeldatud. Pärast toetuse eraldamist on taotluses toodud tegevuste teostamise tähtaja või kulude muutmine lubatud vaid ametiasutuse vastava teenistuja (edaspidi menetleja) nõusolekul.

  (11) Toetust ei maksta ettemaksuna. Toetus makstakse välja ainult pärast tegevuste nõuetekohast elluviimist ning toetuse saaja poolt kõigi taotluse eelarves ettenähtud kulude tegemist.

  (12) Toetuse väljamaksmiseks tuleb toetatav tegevus ellu viia toetuse eraldamise otsuses määratud ajaks.

§ 4.   Toetuse suurus

  (1) Toetust on võimalik taotleda kuni 50% kavandatava tegevuse kogumaksumusest ja toetust antakse kuni 50% tegevusele kulutatud tegelikust summast.

  (2) Toetuse suurus ühe korterelamu kohta on kuni 3200 eurot (sh käibemaks) kalendriaastas, arvestades järgmist:
  1) käesoleva määruse § 3 lõike 2 punktides 1-5 loetletud tegevuste (haljastus) toetuse suurus ühe korterelamu kohta ei ole suurem kui 400 eurot (sh käibemaks) kalendriaastas;
  2) käesoleva määruse § 3 lõike 2 punktides 6-12 loetletud tegevuste (ehitised) toetuse suurus ühe korterelamu kohta ei ole suurem kui 3200 eurot (sh käibemaks) kalendriaastas.

§ 5.   Toetuse taotlemine

  (1) Toetuse saamiseks esitab korteriühistu või korteriühistud (ühistaotlus) ametiasutusele digitaalse taotluse Saue valla taotluste esitamise ja menetlemise andmekogu SPOKU kaudu, millel kajastuvad järgnevad andmed:
  1) taotleja nimi, registrikood, aadress, arveldusarve number ja korteriühistu(-te) esindaja ning tema kontaktandmed (telefon, e-post);
  2) kavandatava tegevuse nimetus ja planeeritava ehitise asukoht;
  3) projekti eelarve kululiikide lõikes;
  4) projekti eesmärgi ja tegevuste kirjeldus;
  5) olemasoleva olukorra kirjeldus;
  6) projekti otsesed ja kaudsed kasusaajad, sh nende arv;
  7) projekti oodatav mõju ja tulemused;
  8) projekti jätkusuutlikkuse tagamine ning tulemuse edasine majandamine ja hooldus;
  9) projekti ajakava;
  10) kinnitus vajaliku omafinantseeringu olemasolu või nende saamise allika kohta;
  11) kinnitus maksuvõlgnevuse ja täitmata kohustuste puudumise ning taotluse rahuldamise otsusest tulenevate kohustuste täitmise kohta;
  12) kinnitus, et kavandatavale tegevusele ei ole saadud ega taotleta riigilt või kohalikult omavalitsuselt toetust mõnel muul viisil;
  13) kinnitus, et taotleja kasutab toetust sihipäraselt ja vastavalt taotluses toodud tegevustele.

  (2) Taotlus esitatakse koos järgmiste lisadokumentidega:
  1) korteriühistu või korteriühistute üldkoosoleku või põhikirjast tulenevate volituste alusel juhatuse koosoleku protokolli koopia, mis sisaldab otsust määruses toodud abikõlblike tegevuste teostamise kohta ja kinnitust omafinantseeringu olemasolu ja suuruse kohta töö teostamise aastal;
  2) ehitiste (parkimiskohtade, siseteede, abihoonete, mänguväljakute, jäätmeplatside) ehituse ning vee-, reovee- ja sadeveetorustike rekonstrueerimise korral ka eskiisjoonis/asendiplaan koos seletusega;
  3) seadusjärgse esindusõigusega isiku volikiri (kui on asjakohane);
  4) raieluba (kui on asjakohane).

  (3) Jooksval aastal toetuse saamiseks on taotluse esitamise tähtpäevaks 31. märts.

  (4) Ametiasutus teatab valla veebilehel, ajalehes või muus avalikus infokanalis taotluste esitamise algusest ning taotluse esitamise juhistest.

§ 6.   Taotluse menetlemine ning toetuse määramine

  (1) Ametiasutuse vastav teenistuja (edaspidi menetleja) vaatab esitatud taotluse läbi ning puuduste avastamisel taotluses annab taotlejale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib ametiasutus jätta taotluse läbi vaatamata.

  (2) Menetleja võib tagastada taotluse läbi vaatamata, kui taotluses esinevat puudust ei kõrvaldata tähtaegselt. Menetleja tagastab taotluse läbi vaatamata, kui taotlus esitatakse pärast taotluse esitamise tähtpäeva.

  (3) Vallavalitsus otsustab 20 tööpäeva jooksul pärast nõuetekohaselt vormistatud taotluse esitamist toetuse eraldamise või eraldamata jätmise oma korraldusega, lähtudes taotluse vastavusest määrusele ning Saue valla eelarvest.

  (4) Toetuse eelarvest vähemalt 20% on suunatud korterühistutele, mis asuvad väljaspool Saue linna ning Laagri alevikku.

  (5) Vallavalitsus võib motiveeritud korraldusega jätta toetuse eraldamata, kui:
  1) taotleja on esitanud valeandmeid;
  2) pole täidetud toetuse maksmise tingimused;
  3) toetuse maksmiseks puuduvad eelarvelised vahendid;
  4) taotlejal on Saue valla kohalike maksude osas maksuvõlg;
  5) toetuse eraldamine on vastuolus õigusaktidega;
  6) määruse § 3 lõike 2 punktide 6-12 tegevusteks on eelneval aastal korterühistule välja makstud toetus samade tegevuste elluviimise jaoks.

  (6) Menetleja edastab taotlejale toetuse eraldamise või eraldamata jätmise korralduse kümne tööpäeva jooksul selle vastuvõtmisest.

§ 7.   Toetuse väljamaksmine

  (1) Toetus makstakse välja pärast tegevuste, milleks toetust eraldati, elluviimist ning kulude tegemist toetuse saaja poolt.

  (2) Toetuse väljamaksmiseks esitab toetuse saaja ametiasutusele pärast tegevuste elluviimist, kuid mitte hiljem kui toetuse eraldamise otsuses määratud tähtajaks, tegevuste teostamist ja kulu kandmist tõendavate dokumentide (lepingute, arvete, aktide, maksekorralduste jms) koopiad. Dokumentides näidatud tehingu sisu peab vastama taotluses planeeritud tegevustele ja eelarvele ning ametiasutusega kooskõlastatud muudatustele nendes.

  (3) Ametiasutus kontrollib lõikes 2 nimetatud dokumentide õigsust ning puuduste esinemisel annab tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Ametiasutus kannab toetuse üle toetuse saaja arvelduskontole 21 päeva jooksul arvates viimase nõuetekohase dokumendi saamise päevast.

  (4) Ametiasutusel on õigus kontrollida toetuse saamiseks esitatud andmete ja dokumentide õigsust, toetuse sihipärast kasutamist, nõuda toetuse saajalt võimalust tutvuda dokumentide originaalidega ning teostada kohapealset kontrolli elluviidud tegevuste üle.

  (5) Toetust ei maksta välja ning vallavalitsus tunnistab toetuse eraldamise korralduse toetuse saaja suhtes kehtetuks või nõuab juba väljamakstud toetuse osaliselt või täielikult tagasi, kui:
  1) toetuse saaja ei ole hiljemalt toetuse eraldamise otsuse täielikuks elluviimiseks määratud tähtajaks esitanud nõuetekohaseid kulutuste tegemist tõendavaid dokumente;
  2) toetuse taotleja on esitanud valeandmeid;
  3) toetuse saaja ei võimalda ametiasutusel dokumentide originaalidega tutvumist või objekti taotlusele vastavuse kontrolli;
  4) teostatud tegevused erinevad taotlusest ja muudatust ei ole ametiasutusega eelnevalt kooskõlastatud;
  5) toetuse saaja rikub määrusega või toetuse eraldamise korraldusega sätestatud toetuse saamise tingimusi.

  (6) Ametiasutus edastab toetuse saajale toetuse väljamaksmisest keeldumise või toetuse tagasinõudmise haldusakti 10 tööpäeva jooksul selle vastuvõtmisest.

  (7) Vallavalitsus võib vähendada väljamaksmisele kuuluvat toetuse summat proportsionaalselt mitteabikõlbulike tegevuste kulude või taotluses esitatud, kuid tähtajaks teostamata tegevuste kulude võrra, samuti tegevuste kulude võrra, mille kohta ei ole tähtajaks esitatud nõutavaid dokumente.

§ 8.   Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja kohustub:
  1) järgima toetuse väljamaksmise korralduses sätestatud toetuse kasutamise tingimusi;
  2) esitama ametiasutusele andmekogu SPOKU kaudu korralduses määratud tähtajaks toetuse väljamaksmiseks vajalikud dokumendid koos toetuse kasutamist tõendavate dokumentidega;
  3) võimaldama ametiasutusel kontrollida esitatud dokumentide õigsust, toetuse saamise tingimusteks olevate asjaolude paikapidavust ja toetuse kasutamise sihipärasust;
  4) toetuse kasutamise tingimuste rikkumisel toetuse ametiasutuse kirjaliku nõudmise alusel tagasi maksma;
  5) kui toetuse saaja poolt tähtaegselt esitatud dokumentides esineb puudusi, annab ametiasutus toetuse saajale täiendava mõistliku tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Kui toetuse saaja jätab mõjuva põhjuseta oma kohustused täitmata täiendavalt määratud tähtaja jooksul, siis on ametiasutusel õigus toetuse saajalt tagasi nõuda kogu väljamakstud toetus.

§ 9.   Määruse rakendamine

  (1) Tunnistada kehtetuks Saue Vallavolikogu 21.12.2017 määrus nr 39 „Korterelamute haljastuse ja hoovide korrastamise toetuse maksmise tingimused ja kord“.

  (2) Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Harry Pajundi
vallavolikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json