Rahandus ja eelarveRaha kasutamine

Teksti suurus:

Mittetulundustegevuse toetamise kord

Väljaandja:Saaremaa Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:08.04.2022
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 05.04.2022, 4

Mittetulundustegevuse toetamise kord

Vastu võetud 24.03.2022 nr 10

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lõike 3 punkti 2 ja § 22 lõike 1 punkti 5 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Reguleerimisala

  Määrus reguleerib Saaremaa valla (edaspidi vald) eelarvest mittetulundustegevuseks ettenähtud toetuste taotlemise, toetuste andmise ja aruandluse esitamise ning toetuste kasutamise üle järelevalve teostamise korda (edaspidi kord).

§ 2.   Toetuse andmise eesmärk ja mõisted

  (1) Toetuse andmise eesmärgiks on valla elanike ja eraõiguslike juriidiliste isikute omaalgatuse, ühistegevuse ja kestva arengu toetamine kooskõlas valla valdkondlike prioriteetidega.

  (2) Korras kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
  1) projekt on mittetulundustegevusena kavandatav, ajas ja ruumis piiritletud ühekordne tegevus või tegevuste kogum konkreetse eesmärgi saavutamiseks kindlaksmääratud tähtajal;
  2) projektitoetus on valla eelarvevahenditest antav sihtotstarbeline toetus, mille eesmärk on avalikkusele suunatud kogukonna ja valla arenguks mõeldud projektide elluviimine;
  3) tegevustoetus on valla eelarvevahenditest antav toetus, mille eesmärk on mittetulundusühingu, sihtasutuse või seltsingu jätkusuutlikkuse säilitamine ja võimekuse tõstmine;
  4) abikõlblikkuse periood on periood, mille kestel tehakse projekti tegevusi ja tehakse projekti kulud.

§ 3.   Toetamise üldpõhimõtted

  (1) Tegevused, mis toetuse abil ellu viiakse, peavad toimuma üldjuhul valla haldusterritooriumil, olema suunatud valla elanikele või esindama valda laiemale üldsusele väljapool valla haldusterritooriumi.

  (2) Toetuse abikõlblikkuse periood algab üldjuhul taotluse esitamisest Saaremaa Vallavalitsusele kui ametiasutusele. Saaremaa Vallavalitsusel (edaspidi valitsus) on õigus oma korraldusega kehtestada abikõlblikkuse perioodi muu alguskuupäev.

  (3) Abikõlblikkuse periood lõppeb hiljemalt projekti või tegevuse toimumise eelarveaasta 31. detsembril, v.a. tegevuskulude katmise korral mitmel kalendriaastal. Erandiks on laste ja/või õpilaste tegevuse korraldamisega seotud projektid, mille abikõlblikkuse periood lõppeb käimasoleva õppeaasta lõpus (31. augustil) ning talviste kultuuriürituste korraldamisega seotud projektid, mille abikõlblikkuse perioodi lõpp on hiljemalt eelarveaastale järgneva aasta 1. aprillil.

  (4) Korra alusel ei saa toetust taotleda valla ametiasutuse hallatavad asutused ning valla või valla osalusega sihtasutused.

  (5) Kui toetusega läbiviidav tegevus vajab luba või kooskõlastust Eesti Vabariigi või valla õigusaktide alusel, vastutab toetuse taotleja vastavate lubade ja kooskõlastuste taotlemise eest.

  (6) Toetuse saamisel peab toetuse saaja tagama toetust saanud objekti avaliku kasutuse vähemalt kolmeks aastaks projekti abikõlblikkuse perioodi lõppemisest arvates.

  (7) Kõik toetusest tehtavad kulud peavad olema tasutud toetuse saaja arvelduskontolt.

2. peatükk Toetuse taotlemine ja eraldamine 

§ 4.   Toetatavad tegevused ja kulud

  (1) Abikõlblikud on kulud, mis on toetuse taotluses märgitud tegevuste elluviimiseks põhjendatud, mõistlikud ja vajalikud ning kooskõlas korraga. Käibemaks on abikõlblik kulu, kui toetuse saaja ei saa seda Maksu- ja Tolliametilt sisendkäibemaksuna tagasi küsida.

  (2) Toetust eraldatakse:
  1) mittetulundusühingu, sihtasutuse või seltsingu regulaarsete toimingutega seotud tegevuskulude katmiseks;
  2) kogukonna ja valla arengule suunatud tegevuste või ürituste toetamiseks;
  3) erinevatest siseriiklikest vahenditest või välisvahenditest rahastatavatest fondidest ja programmidest rahastatavate projektide oma- ja kaasfinantseerimiseks;
  4) kohaliku elu edendamiseks küla- või alevikurahana.

  (3) Toetust ei eraldata:
  1) alkoholisisaldusega jookide ostmiseks;
  2) kinnisvara soetamiseks;
  3) muudeks toetuse eesmärgi saavutamise seisukohast põhjendamatuteks ja ebaolulisteks kuludeks.

  (4) Toetuse määrad on:
  1) ürituse korraldamisel maksimaalselt 90% ürituse eelarvelisest kogumaksumusest;
  2) projekti oma- või kaasfinantseerimisel maksimaalselt 90% projekti peamise rahastaja poolt nõutavast minimaalsest oma- või kaasfinantseeringust.

§ 5.   Tingimused toetuse taotlejale

  (1) Toetust saavad taotleda:
  1) mittetulundusühing, kes on registreeritud või tegutseb valla haldusterritooriumil ja kelle põhikirjaliste eesmärkide hulka kuulub käesoleva korra §-s 2 nimetatud eesmärkide saavutamine;
  2) sihtasutus, kes on registreeritud või tegutseb valla haldusterritooriumil ja kelle põhikirjaliste eesmärkide hulka kuulub käesoleva korra §-s 2 nimetatud eesmärkide saavutamine;
  3) seltsing, kes tegutseb valla haldusterritooriumil ja kelle lepinguliste eesmärkide hulka kuulub käesoleva korra §-s 2 nimetatud eesmärkide saavutamine;
  4) külaraha korral Saaremaa Vallavolikogu kehtestatud korra alusel valitud füüsilisest isikust külavanem või külavanema ülesannetes mittetulundusühing või seltsing;
  5) alevikuraha korral volikogu kehtestatud korra alusel valitud füüsilisest isikust alevikuvanem või alevikuvanema ülesannetes mittetulundusühing või seltsing.

  (2) Taotleja peab vastama järgmistele tingimustele:
  1) taotleja on tasunud riiklikud ja kohalikud maksud ning tal ei ole valla ees muid võlgnevusi või ajatatud võlgnevuste korral on need tasutud või tasumisel maksegraafiku kohaselt;
  2) taotleja suhtes ei ole algatatud likvideerimis-, saneerimis- ega pankrotimenetlust;
  3) taotleja on kasutanud vallalt varem saadud toetust sihtotstarbeliselt ning esitanud toetuse kasutamise kohta aruanded;
  4) taotleja on kinnitanud, et samaks otstarbeks ja perioodiks ei ole ta valla eelarvest toetust taotlenud ega saanud;
  5) taotleja majandusaasta aruanne ning muud õigusaktidega nõutavad dokumendid on esitatud ja avalikustatud õigusaktides sätestatud korras.

§ 6.   Toetuse taotlemine, menetlemine ja hindamine

  (1) Valitsus kinnitab toetuste taotlus- ja aruandevormid ning vajaduse korral toetuse andmise täpsemad tingimused, sh vastavad hindamiskriteeriumid, oma korraldusega.

  (2) Valitsus kuulutab oma korraldusega välja toetuste taotlusvoorud, sh taotluse esitamise tähtaja, hiljemalt neli nädalat enne taotluste esitamise tähtaega. Taotlusvooru avamise teade avalikustatakse valla lehes ja valla veebilehel.

  (3) Taotlusvooru välist juhtumipõhist toetust saab taotleda jooksvalt eelarveaasta jooksul kuni vahendite lõppemiseni, kui erakorralistel põhjustel ei ole võimalik taotlusvooru taotlust esitada.

  (4) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus kontrollib tähtaegselt esitatud taotluste nõuetekohasust, esitatud andmete õigsust ja taotleja nõuetele vastavust 5 (viie) tööpäeva jooksul taotluse registreerimisest.

  (5) Taotluses puuduse esinemisel korraldab valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus sellest taotleja teavitamise, määrates tähtaja puuduse kõrvaldamiseks, mis ei tohi olla lühem kui 5 (viis) tööpäeva.

  (6) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus tagastab taotluse läbi vaatamata ning teavitab toetuse taotlejat sellest kirjalikult, kui:
  1) taotleja ei esita käesoleva paragrahvi lõikes 5 sätestatud tähtaja jooksul nõutud lisateavet ja/või ei kõrvalda puudusi;
  2) taotleja ja/või taotlus ei vasta korras esitatud nõuetele.

  (7) Taotluste hindamiseks moodustatakse valitsuse poolt komisjonid (edaspidi nimetatud ka hindamiskomisjon), kes teevad ettepaneku taotluse rahuldamiseks, osaliselt rahuldamiseks või rahuldamata jätmiseks. Hindamiskomisjoni ettepanek esitatakse protokollina.

  (8) Juhul kui hindamiskomisjon teeb ettepaneku taotluse osaliseks rahuldamiseks, esitab valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus 7 (seitsme) kalendripäeva jooksul pärast hindamiskomisjoni koosoleku toimumist taotlejale elektrooniliselt kinnitamiseks nõusoleku taotluse osalise rahuldamisega nõustumiseks. Juhul, kui taotleja ei nõustu taotluse osalise rahuldamise ettepanekuga, jäetakse taotlus rahuldamata.

  (9) Juhul, kui taotleja ei nõustu taotluse osalise rahuldamise ettepanekuga, tehakse ettepanek taotluse osaliseks või täielikuks rahuldamiseks pingereas järgmisele taotlejale.

§ 7.   Toetuse eraldamine

  (1) Taotlusvooru toetuse taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise otsustab valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juht otsusega hindamiskomisjoni ettepaneku alusel kahe kuu jooksul nõuetekohase taotluse esitamisest.

  (2) Aleviku- ja külaraha jaotamisel lähtutakse piirkonna elanike arvust ja valitsuse kinnitatud põhissummast ning koefitsiendist elaniku kohta. Täpse toetuse jaotuse alevike ja külade lõikes kinnitab valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juht otsusega.

  (3) Taotlusvoorude välise juhtumipõhise toetuse taotluse rahuldamise, osalise rahuldamise või rahuldamata jätmise otsustab valitsus oma korraldusega kahe kuu jooksul nõuetekohase taotluse esitamisest.

  (4) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juhi otsus tehakse taotlejale teatavaks 7 (seitsme) kalendripäeva jooksul otsuse andmisest.

  (5) Vajaduse korral sõlmitakse taotlejaga toetuse kasutamise leping.

  (6) Toetus makstakse välja:
  1) valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juhi otsuse alusel 10 (kümne) tööpäeva jooksul otsuse jõustumisest või;
  2) valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juhi otsuse alusel otsuses määratud kuupäeval või;
  3) lepingus määratud kuupäeval.

3. peatükk Toetuse kasutamine ja aruandlus 

§ 8.   Toetuse saaja õigused ja kohustused

  (1) Toetuse saajal on õigus:
  1) saada valla ametiasutuselt teavet ja nõu korra, seotud õigusaktide ja toetuse andmise otsuse kohta;
  2) kasutada toetust projekti või toetatud tegevuse elluviimiseks vajalike tekkepõhiste kulutuste katmiseks, arvestades esitatud taotlust, sh eelarvet, ning otsust toetuse andmise kohta;
  3) toetusest loobuda.

  (2) Toetuse saaja kohustub:
  1) kasutama toetust abikõlblikul perioodil, lähtudes esitatud taotlusest, sh eelarvest, ning otsusest toetuse andmise kohta;
  2) tagastama kasutamata jäänud toetuse, kui summa ületab 5 (viis) eurot, või mittesihipäraselt kasutatud toetuse. Toetus tuleb tagastada valla ametiasutuse arvelduskontole 7 (seitsme) kalendripäeva jooksul valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse kirjaliku teatise ja/või kinnitatud aruande või toetuse tagasinõudmise otsuse alusel;
  3) võimaluse korral nimetama valda projekti või tegevuse toetajana selle kajastamisel, reklaamimisel ja avalikel esinemistel ning kasutama trükistes Saaremaa valla nime või logo. Aruandele lisatakse võimaluse korral info, kuidas avalikkust teavitati Saaremaa vallast kui projekti või tegevuse toetajast;
  4) viivitamata teavitama valla ametiasutust asjaoludest, mis takistavad toetuse saajat projekti või toetatavat tegevust taotluse ja eelarve kohaselt ellu viimast;
  5) võimaldama valla ametiasutusel ja kontrolliõigusega isikul kontrollida toetuse kasutamise sihtotstarbelisust, toetuse kasutamise aruannete õigsust ning toetuse saamise tingimuseks olevate asjaolude õigsust;
  6) säilitama kõiki toetuse kasutamisega seotud dokumente vähemalt 3 (kolm) aastat pärast projekti või toetatud tegevuse lõpparuande aktsepteerimist.

§ 9.   Toetuse eraldamise otsuse kehtetuks tunnistamine või muutmine

  (1) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juhil on teavituse alusel õigus pikendada toetuse kasutamise abikõlblikkuse perioodi kuni aasta võrra kuni kolm korda või tunnistada toetuse andmise otsus haldusaktiga kehtetuks või muuta seda.

  (2) Taotlusvooru väliste juhtumipõhiste taotluste puhul on valitsusel õigus pikendada toetuse kasutamise abikõlblikkuse perioodi kuni aasta võrra kuni kolm korda või tunnistada toetuse andmise otsus haldusaktiga kehtetuks või muuta seda.

  (3) Valitsusel või valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutaval struktuuriüksuse juhil on õigus tunnistada toetuse eraldamise otsus haldusaktiga kehtetuks või muuta seda ja/või vajaduse korral lepingust taganeda, kui esineb vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
  1) toetuse saaja teatab asjaoludest, mis takistavad projekti või toetatavat tegevust osaliselt või täies mahus ellu viimast;
  2) toetuse saaja loobub toetusest;
  3) toetuse saaja ei kasuta toetust sihipäraselt;
  4) toetuse saaja majanduslik või muu olukord ei võimalda tegevust jätkata või kavandatud tegevust ei ole võimalik ellu viia;
  5) ilmnevad asjaolud, mis oleksid välistanud toetuse eraldamise otsuse tegemise;
  6) muul põhjendatud juhul.

§ 10.   Toetuse tagasinõudmine

  (1) Valitsusel või valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutaval struktuuriüksuse juhil on õigus toetus osaliselt või täies mahus tagasi nõuda, kui ilmneb, et toetuse saaja:
  1) on esitanud valeandmeid taotluses või toetuse kasutamise kohta või andmeid varjanud;
  2) ei ole esitanud toetuse kasutamise aruannet;
  3) ei ole tähtajaks esitanud toetuse kasutamisega seotud kuludokumente või kirjalikke seletusi;
  4) ei tagasta kasutamata jäänud või mittesihipäraselt kasutatud toetust määratud tähtajaks.

  (2) Tagasinõue tuleb täita 30 kalendripäeva jooksul alates nõude esitamisest.

§ 11.   Aruandlus ja järelevalve toetuse kasutamise üle

  (1) Toetuse saaja esitab tehtud kulude ja toimunud tegevuse kohta aruande valitsuse kinnitatud vormil hiljemalt 30. kalendripäeval pärast abikõlblikkuse perioodi lõppemise kuupäeva.

  (2) Aruandes esitatakse kulud, mis on tehtud abikõlblikul perioodil toimunud tegevuse elluviimiseks ja nende kulude katteks tekkepõhiselt kasutatud toetus. Aruande esitamise ajaks peavad kõik toetuse arvelt tehtud kulud olema tasutud.

  (3) Aruandele tuleb võimaluse korral lisada foto, millelt on näha valla sümboolika kasutamine avalikkuse teavitamisel valla toetusest.

  (4) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutaval struktuuriüksusel on õigus nõuda toetuse saajalt kulu- ja maksedokumente, lisadokumente, vahearuandeid ja selgitusi, mis tõendavad toetuse sihipärast kasutamist ja projekti või toetatud tegevuse terviklikku elluviimist.

  (5) Valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus võib pikendada aruande või lisateabe esitamise tähtaega kuni 30 päeva, kui toetuse saaja esitab põhjendatud avalduse, või anda ühepoolselt kohustuste täitmiseks täiendava 10 (kümne) kalendripäeva pikkuse lisatähtaja.

  (6) Kasutamata jäänud toetus või tagasi nõutud toetus tagastatakse valla ametiasutuse arveldusarvele.

  (7) Toetuse sihipärase kasutamise järelevalve eest vastutab valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutava struktuuriüksuse juht. Hiljemalt 31. märtsiks esitab vastava valdkonna eest vastutav abivallavanem valitsuse istungile informatsiooni eelneval aastal antud toetuste ja nende kasutamise kohta.

  (8) Toetuse eraldamisega seotud vaidlusi lahendab valitsus või valla ametiasutuse vastava valdkonna eest vastutav struktuuriüksus.

4. peatükk Rakendussätted 

§ 12.   Määruse kehtetuks tunnistamine

  Määrusega tunnistatakse kehtetuks Saaremaa Vallavolikogu 29. augusti 2019. a määrus nr 30 „Mittetulundustegevuse toetamise kord“.

§ 13.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Jaanus Tamkivi
vallavolikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json