SotsiaalhoolekanneTeenused

SotsiaalhoolekanneToetused

Teksti suurus:

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord - sisukord
Väljaandja:Surju Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:09.02.2018
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:05.05.2018
Avaldamismärge:RT IV, 06.02.2018, 25

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord

Vastu võetud 23.03.2016 nr 5
RT IV, 30.03.2016, 69
jõustumine 02.04.2016, rakendatakse 1.04.2016

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
24.01.2018RT IV, 06.02.2018, 209.02.2018, rakendatakse 01. jaanuarist 2018.a.

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 ja lõike 2 ning sotsiaalhoolekande seaduse § 14 lõike 1 ja lõike 2 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  Määrusega sätestatakse Surju valla eelarvest sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord (edaspidi kord).

§ 2.   Sotsiaalhoolekandelise abi eesmärk ja mõisted

  (1) Sotsiaalhoolekandeline abi on sotsiaaltoetuste, sotsiaalteenuste, vältimatu abi ja muu abi andmine, mille eesmärk on toetada inimese iseseisvat toimetulekut ja töötamist ning aktiivset osalust ühiskonnaelus, ennetades sealjuures sotsiaalsete probleemide tekkimist või süvenemist üksikisiku, perekonna ja ühiskonna tasandil.

  (2) Sotsiaaltoetus on isikule makstav rahaline hüvitis.

  (3) Sotsiaalteenus on isikule osutatav mitterahaline lepinguline või ühekordne abi.

  (4) Vältimatu abi on elatusvahendite kaotuse või puuduse tõttu sotsiaalselt abitusse olukorda sattunud isikule osutatav sotsiaalabi, mis tagab vähemalt toidu, riietuse ja ajutise majutuse.

§ 3.   Sotsiaalhoolekandelise abi andmise põhimõtted

  Sotsiaalhoolekandelise abi andmisel:
  1) lähtutakse esmajärjekorras isiku vajadusest;
  2) eelistatakse abimeetmeid, mis on suunatud võimaluste leidmisele ja isiku suutlikkuse suurendamisele korraldada oma elu võimalikult iseseisvalt;
  3) nõustatakse isikut abimeetme valikul ja kohandamisel ning vajaduse korral abi kasutamisel vastava erialase ettevalmistusega spetsialisti poolt;
  4) lähtutakse abimeetme rakendamise tulemuslikkusest abi vajava isiku ning vajaduse korral pere ja kogukonna seisukohast;
  5) kaasatakse abi andmise kõikidel etappidel abi vajavat isikut ning vajaduse korral ka tema perekonnaliikmeid, kui isik on selleks nõusoleku andnud;
  6) tagatakse abimeetmed isikule võimalikult kättesaadaval moel.

§ 4.   Sotsiaalhoolekandega hõlmatus

  (1) Sotsiaalhoolekandelist abi on õigustaotleda isikul, kelle rahvastikuregistrijärgne elukoht on Surju vald või isikul, kelle rahvastikuregistri järgset elukohta ei saa kindlaks määrata, kuid kes abi vajamise ajal viibib Surju valla haldusterritooriumil.

  (2) Kooskõlastatult isiku rahvastikuregistrisse kantud elukoha järgse kohaliku omavalitsuse üksusega võib sotsiaalhoolekandelist abi osutada isikule, kelle rahvastikuregistri järgne elukoht ei ole Surju vald.

  (3) Vältimatut abi on õigustaotleda isikul, kelle rahvastikuregistrijärgne elukoht ei ole Surju vald, kuid kes viibib abi vajamise ajal Surju valla haldusterritooriumil.

2. peatükk Sotsiaaltoetused 

1. jagu Üldsätted 

§ 5.   Sotsiaaltoetuste liigid

  Surju valla eelarvest makstavad sotsiaaltoetused jagunevad sissetulekust mittesõltuvateks ja sissetulekust sõltuvateks sotsiaaltoetusteks.

§ 6.   Sotsiaaltoetuste taotlemise õiguse tekkimine

  (1) Sissetulekust mittesõltuva sotsiaaltoetuse taotlemise õigustekib isikul toetuse faktiliseks aluseks oleva sündmuse toimumisest, asjaolu saabumisest või muu tingimuse täitmisest arvates.

  (2) Sissetulekust sõltuva toetuse määramise aluseks on perekonna sissetulek. Sissetuleku hulka arvatakse kõik netotulud, välja arvatud riigi- ja vallavalitsuse vahenditest makstavad ühekordsed sotsiaaltoetused.

2. jagu Sissetulekust mittesõltuvad sotsiaaltoetused 

§ 7.   Sissetulekust mittesõltuvad sotsiaaltoetused on:

 
  1) lapse sünnitoetus;
  2) koolitee alustamise toetus;
  3) koolilõpetaja toetus;
  4) tähtpäeva puhul makstav toetus;
  5) matusetoetus;
  6) kindlustamata isiku tervishoiuteenuse toetus;
  7) täiendav puudega isiku toetus.

§ 8.   Lapse sünnitoetus

  (1) Lapse sünnitoetuse suurus on 400 eurot ja seda makstakse lapse sünni või lapsendamise (lapsendamine toimub enne lapse aastaseks saamist) puhul lapsevanemale kolmes osas alljärgnevalt:
  1) 200 eurot makstakse pärast lapse sündi või lapsendamist tingimusel, et mõlemad lapsevanemad, lapsendaja või üksikvanem on Surju valla elanikud vähemalt lapse sünnile või lapsendamisele eelnenud aasta detsembrikuust ja laps on Surju valla elanik sünnist alates. Kui Surju valla elanik on ainult üks vanematest, siis makstakse toetust pooles ulatuses,
  2) 100 eurot makstakse pärast lapse aastaseks saamist tingimusel, et laps, mõlemad lapsevanemad, lapsendaja või üksikvanem on Surju valla elanikud lapse aastaseks saamisele eelnenud aasta detsembrikuust. Kui Surju valla elanik on ainult üks vanematest, siis makstakse toetust pooles ulatuses;
  3) 100 eurot makstakse pärast lapse kaheaastaseks saamist tingimusel, et laps, mõlemad lapse vanemad, lapsendaja või üksikvanem on Surju valla elanikud lapse kaheaastaseks saamisele eelnenud aasta detsembrikuust. Kui Surju valla elanik on ainult üks vanematest, siis makstakse toetust pooles ulatuses.

  (2) Laps peab elama toetuse taotlejaga ühel aadressil.

  (3) Toetuse maksmise aluseks on vanema avaldus ja sünnitõend.

  (4) Toetuse esimene osa kantakse ühe lapsevanema arvelduskontole ühe kuu jooksul pärast toetuse taotluse esitamist, teine ja kolmas osa kantakse lapsevanema arvelduskontole selle aasta detsembrikuus, kui laps saab ühe- või kaheaastaseks.

  (5) Lisaks sünnitoetusele antakse valla väikelapsepäeval perele üle mitterahaline kingitus.

§ 9.   Koolitee alustamise toetus

  (1) Koolitee alustamise toetust suuruses 250 eurot makstakse Surju Põhikooli või hariduslike erivajadustega lastele mõeldud kooli esimese klassi astuja ühele vanemale või eestkostjale.

  (2) Toetuse maksmise aluseks on Surju Põhikooli poolt esitatud nimekiri või haridusliku erivajadusega lapse vanema või eeskostja avaldus.

  (3) Toetus kantakse lapsevanema või eeskostja arvelduskontole septembrikuu jooksul.

§ 10.   Koolilõpetaja toetus

  (1) Koolilõpetaja toetust suuruses 30 eurot makstakse edukatele Surju Põhikooli, gümnaasiumi, kutseõppeasutuse või kõrgkooli päevases õppevormis lõpetajatele.

  (2) Toetuse maksmise aluseks on sotsiaalnõuniku poolt koostatud nimekiri.

  (3) Toetus makstakse välja sularahas.

  (4) Lisaks toetusele kingitakse kiituse või medaliga lõpetajale meene.

§ 11.   Tähtpäeva puhul makstav toetus

  (1) Toetust makstakse lastekaitsepäeva puhul kolme- ja enamlapselisele perele ja puudega last kasvatavale perele 35 euro ulatuses.

  (2) Toetust makstakse eakatele vallaelanikele 90., 95., 100. ja igal 100. järgneval sünnipäeval 100 euro ulatuses. Toetust ei maksta, kui vald osaleb eaka vallaelaniku hoolekandeasutuse kulude maksmisel.

  (3) Toetuste maksmise aluseks on sotsiaalnõuniku poolt koostatud nimekiri.

  (4) Lastekaitsepäeva puhul makstav toetus kantakse üle lapsevanema arvelduskontole, eakatele mõeldud toetus makstakse välja sularahas vanuri kodus.

§ 12.   Matusetoetus
[Kehtetu - RT IV, 06.02.2018, 2 - jõust. 09.02.2018, rakendatakse 01. jaanuarist 2018.a.]

§ 13.   Kindlustamata isiku tervishoiuteenuste toetus

  (1) Ravikindlustamata isikute tervishoiuteenuste eest makstakse toetust vallavalitsuse garantiikirja alusel teenust osutavale Eesti Vabariigi raviasutusele.

  (2) Toetuse maksmise aluseks on vallavalitsuse garantiikiri, isiku avaldus ja kuludokument.

§ 14.   Täiendav puudega inimeste toetus

  (1) Toetust makstakse sügava või raske puudega isikutele (nägemis- või liikumispuue, voodihaige) ja psüühilise erivajadusega puudega isikutele hoolduskulude või sotsiaalteenustel käimisel transpordikulude osaliseks kompenseerimiseks.

  (2) Toetust makstakse igakuuselt ja toetuse suuruseks on:
  1) sügava puude korral 30 eurot kuus;
  2) raske puude korral 20 eurot kuus.

  (3) Toetuse maksmise aluseks on isiku avaldus ja Sotsiaalkindlustusameti ekspertarsti otsus puude raskusastme määramise kohta.

  (4) Toetus määratakse tähtajaliselt kuni aasta.

  (5) Toetuse maksmine lõpetatakse kui:
  1) isik hakkab kasutama koduteenust, läheb väljaspool kodu osutatavasse üldhooldekodusse või viibib üle ühe kuu haiglas;
  2) isik asub elama teise omavalitsusse;
  3) isik sureb;
  4) muudel asjaoludel, mis on olulised toetuse maksmise seisukohalt.

3. jagu Sissetulekust sõltuvad toetused 

§ 15.   Sissetulekust sõltuvad toetused on:

 
  1) lasteaiatoetus;
  2) arendustegevuse toetus;
  3) koolitoetus;
  4) toetus hooldus- või tervishoiuteenuste eest tasumiseks;
  5) tervisetoetus;
  6) ühekordne toetus;
  7) erakorraline toetus.

§ 16.   Lasteaiatoetus

  (1) Lasteaiatoetust makstakse vallaeelarves vahendite olemasolul Surju valla koolieelses õppeasutuses käiva materiaalselt vähekindlustatud pere lastele toidupäeva maksumuse kompenseerimiseks.

  (2) Lasteaiatoetuse saamiseks esitab lapsevanem või lapse eestkostja vallavalitsusele üks kord kvartalis avalduse.

  (3) Lasteaiatoetust võib maksta tagasiulatuvalt avalduse esitamisele eelnenud ühe kalendrikuu eest.

  (4) Vallavalitsusel on õigus nõuda taotlejalt täiendavaid andmeid ja dokumente sissetulekute kohta.

§ 17.   Arendustegevuse toetus

  (1) Arendustegevuse toetust makstakse vallaeelarves vahendite olemasolul Surju Põhikoolis või gümnaasiumis õppiva vähekindlustatud lapse vanemale koolis või kooli poolt korraldatavate last arendavate tegevuste (huviringid, ekskursioonid, teatrid, näitused jms) seotud kulude osaliseks kompenseerimiseks.

  (2) Toetuse suuruseks on kuni 50 eurot ühe lapse kohta aastas.

  (3) Toetuse maksmise aluseks on vanema avaldus, haridusasutuse pedagoogi kaaskiri või kuludokument.

§ 18.   Koolitoetus

  (1) Koolitoetust makstakse vallaeelarves vahendite olemasolul materiaalselt vähekindlustatud perede alaealistele lastele Surju Põhikoolis, gümnaasiumis või kutsekoolis õppimise korral alljärgnevalt:
  1) riiete, jalanõude ja koolitarvete ostu kompenseerimiseks kuni 50 eurot ühe kooliskäiva lapse kohta aastas;
  2) õpilase õpilaskodu või ühiselamu üüri tasumiseks vastava arve alusel.

  (2) Toetuse maksmise aluseks on avaldus ja kuludokument.

§ 19.   Toetus hooldus- või tervishoiuteenuste eest tasumiseks

  (1) Toetuse suurus otsustatakse igal konkreetsel juhul eraldi ja toetuse määramisel arvestatakse rahaliste vahendite olemasolu eelarves.

  (2) Toetust makstakse, kui isiku varaline seisund ei võimalda tal teenuste eest täies ulatuses iseseisvalt tasuda, tal puuduvad seadusjärgsed ülalpidajad või seadusjärgsed ülalpidajad ei ole võimelised täitma ülalpidamiskohustust.

  (3) Toetust on õigustaotleda vähekindlustatud isikul või tema pereliikmetel alljärgnevate sotsiaal- ja tervishoiuteenuste puhul:
  1) isiku ööpäevaringseks hooldamiseks väljaspool kodu osutataval üldhooldusteenusel;
  2) isiku hooldamiseks ning põetamiseks hooldushaiglas;
  3) vähekindlustatud isikutele eriarstiabiteenuse (voodipäeva, visiiditasu jms) kulude osaliseks kompenseerimiseks.

  (4) Toetus määratakse isikute ja perede individuaalsest abivajadusest lähtuvalt ühekordselt või tähtajaliselt.

  (5) Toetuse taotlemise aluseks on avaldus ja kuludokumendid.

  (6) Vallavalitsusel on õigus nõuda taotlejatelt täiendavaid andmeid ja dokumente sissetulekute kohta.

§ 20.   Tervisetoetus

  (1) Toetust võib maksta vallaeelarves vahendite olemasolul alljärgnevalt:
  1) prilliostu toetusena - toetuse suurus lastele, üksielavatele registreeritud töötutele ja üksielavatele mittetöötavatele vähekindlustatud pensionäridele (pension alla 260 euro kuus) kuni 65 eurot aastas;
  2) transporditoetusena - puudega lastele ja vähekindlustatud isikutele väljaspool maakonda raviasutuses käimise transpordikulude osaliseks hüvitamiseks kuni 60 eurot aastas;
  3) abivahenditoetusena - puuetega lastele, vähekindlustatud isikutele abivahendi omaosaluse või abivahendi ostu osaliseks kompenseerimiseks kuni 60 eurot aastas.

  (2) Toetuse maksmise aluseks on isiku avaldus ja kuludokument.

§ 21.   Ühekordne toetus

  (1) Toetust makstakse vallaeelarves vahendite olemasolu korral majanduslikult vähekindlustatud isikutele ja peredele konkreetse olukorra leevendamiseks (kütte, ravimite, eluruumi hädavajalik parandamine jms) vajalike kulutuste hüvitamiseks või ajutiste majandusraskuste ületamiseks (pikaajaline töövõimetus, kuriteo ohvriks langemine, pereliikme kaotus, pereliikme raske haigus jms).

  (2) Toetuse suuruses kuni 300 eurot otsustab vallavalitsus.

  (3) Toetuse maksmise aluseks on isiku põhjendatud avaldus ja vajadusel kuludokumendid.

§ 22.   Erakorraline toetus

  (1) Toetust makstakse isiku põhjendatud avalduse alusel Surju valla territooriumil toimunud tuleõnnetuse, loodusõnnetuse või muu suurema õnnetuse korral.

  (2) Toetuse suuruses kuni 300 eurot otsustab vallavalitsus, sellest suurem toetus eraldatakse vajadusel valla reservfondist igast konkreetsest juhtumist lähtuvalt.

3. peatükk Muu sotsiaalabi 

1. jagu Vältimatu sotsiaalabi 

§ 23.   Vältimatu sotsiaalabi osutamine

  (1) Isikule, kes on sattunud sotsiaalselt abitusse olukorda elatusvahendite kaotuse või puudumise tõttu, osutatakse vältimatut sotsiaalabi, mis tagab vähemalt toidu, riietuse ja ajutise majutuse.

  (2) Vältimatut sotsiaalabi osutatakse isikule seni, kui ta ei ole enam elatusvahendite kaotuse või puudumise tõttu sotsiaalselt abitus olukorras.

2. jagu Jõulupakk 

§ 24.   Jõulupakk

  (1) Jõulupakk on ette nähtud kõigile Surju valla rahvastikuregistris olevatele lastele sünnist kuni esimese klassi minekuni ning Surju Põhikooli ja Surju Lasteaia lastele.

  (2) Jõulupaki hinna jooksval eelarveaastal otsustab vallavalitsus.

4. peatükk Lastehoiuteenuse rahaliste vahendite ülejäägi kasutamine 

§ 25.   Lapsehoiuteenuse rahaliste vahendite ülejäägi kasutamine

  Lapsehoiuteenuse rahaliste vahendite ülejääki võib kasutada raske ja sügava puudega laste ja nende peredega seotud sotsiaalteenuste osutamiseks ning arendamiseks.

5. peatükk Surju valla poolt osutatavad ja korraldatavad sotsiaalteenused 

1. jagu Üldsätted 

§ 26.   Sotsiaalteenuste liigid

  Vallavalitsuse poolt korraldatavad sotsiaalteenused on:
  1) koduteenus;
  2) väljaspool kodu osutatav üldhooldusteenus;
  3) tugiisiku teenus lapsega perele;
  4) eluruumi tagamine.

§ 27.   Hindamiskohustus ja otsus abi andmise kohta

  (1) Vallavalitsus selgitab välja abi saamiseks pöördunud isiku abivajaduse ja sellele vastava abi.

  (2) Abivajaduse väljaselgitamisel hinnatakse isiku abivajadust terviklikult, võttes arvesse tema toimetulekut ja ühiskonnaelus osalemist mõjutavaid asjaolusid, sealhulgas:
  1) isiku personaalse tegevusvõimega seonduvaid asjaolusid;
  2) isiku füüsilise ja sotsiaalse elukeskkonnaga seonduvaid asjaolusid.

§ 28.   Tasu sotsiaalteenuste eest

  (1) Käesolevas korras nimetatud sotsiaalteenuse osutamise eest võib võtta tasu.

  (2) Sotsiaalteenuste eest tasumise tingimused, korra ja tasumäärad kehtestab Surju Vallavolikogu.

2. jagu Koduteenus 

§ 29.   Koduteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Koduteenus on Surju Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti.

  (2) Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks, nagu kütmine, toiduvalmistamine, eluruumi ja riiete korrastamine ning väljaspool eluruumi toiduainete, ravimite ja majapidamistarvete ostmine ja muu asjaajamine.

§ 30.   Koduteenuse vajaduse hindamine ja otsuse tegemine

  (1) Koduteenuse osutamisel hinnatakse ja täpsustatakse kõrvalabi vajaduse määra iga isiku puhul eraldi.

  (2) Koduteenuse osutamise perioodil kõrvalabi vajaduse määra muutumisel isiku tegevusvõime või elukeskkonna tõttu viivad sotsiaaltöötajad läbi korduva hindamise.

  (3) Surju Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku iseseisva toimetuleku kodustes tingimustes.

3. jagu Väljaspool kodu osutatav üldhooldusteenus 

§ 31.   Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse eesmärk ja sisu

  Väljaspool isiku kodu osutatav üldhooldusteenus on Surju Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on turvalise keskkonna ja toimetuleku tagamine täisealisele isikule, kes terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda kodustes tingimustes ajutiselt või püsivalt iseseisvalt toime tulla.

§ 32.   Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse määramine

  Surju Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku turvalisuse ja toimetuleku hooldusteenuse kasutamise ajal.

4. jagu Tugiisikuteenus lapsega peredele 

§ 33.   Teenuse eesmärk ja sisu

  (1) Lapsega pere tugiisikuteenus on vallavalitsuse poolt osutatav teenus, mille eesmärk on pereliikmete iseseisva toimetuleku tagamine olukordades, kus pereliikmed vajavad sotsiaalsete, majanduslike, psühholoogiliste või tervislike probleemide tõttu oma kohustuste täitmisel ja õiguste teostamisel olulisel määral kõrvalabi. Kõrvalabi seisneb juhendamises, motiveerimises ning pereliikmete suurema iseseisvuse ja omavastutuse võime arendamises.

  (2) Teenuse sisuks on last kasvatavate isikute toetamine tugiisiku poolt lapse hooldamisel ning turvalise ja toetava kasvukeskkonna tagamisel.

  (3) Tugiisik abistab last arendavates tegevustes. Juhendab ja motiveerib igapäevaelus toime tulema, abistab suhtlemisel pereliikmetega või väljaspool kodu.

§ 34.   Teenuse vajaduse hindamine ja tugiisiku määramine

  (1) Kõrvalabi vajaduse määra hinnatakse ja täpsustatakse iga tugiisikuteenust vajava pere puhul eraldi.

  (2) Teenuse saajal on õigus enne teenust vahetult osutava isiku kindlaksmääramist omavahelise sobivuse hindamiseks temaga kohtuda.

  (3) Surju Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuse osutajaga teenuse osutamiseks haldusakti või halduslepingu, määrates selles kindlaks kõrvalabi vajadusest tulenevad toimingud.

5. jagu Eluruumi tagamine 

§ 35.   Eluruumi tagamise eesmärk ja sisu

  Eluruumi tagamine on vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on eluruumi kasutamise võimaluse kindlustamine isikule, kes ei ole sotsiaalmajanduslikust olukorrast tulenevalt võimeline enda ja oma perekonna vajadustele vastavat eluruumi tagama.

§ 36.   Puudega isikule eluruumi tagamine

  Isikuid, kellel on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse § 2 lõike 1 tähenduses puudest tingituna raskusi eluruumis liikumise, endaga toimetuleku või suhtlemisega, abistab Surju Vallavalitsus eluruumi kohandamisel või sobivama eluruumi saamisel.

6. peatükk Sotsiaalhoolekandelise abi menetlused 

1. jagu Sotsiaalhoolekandelise abi saamine 

§ 37.   Sotsiaalhoolekandelise abi taotlemine

  (1) Sotsiaalhoolekandelise abi saamiseks esitab isik või tema esindaja vallavalitsusele vormikohase või vabas vormis avalduse ning vajadusel kuludokumendid ja muud tõendid, mis on vajalikud sotsiaalhoolekandelise abi saamise õiguse väljaselgitamiseks.

  (2) Sotsiaalhoolekandelise abi avalduse vormid kinnitab vallavalitsus.

  (3) Vallavalitsus võib sissetulekust sõltuva toetuse taotlejalt nõuda täiendavaid dokumente taotleja majandusliku olukorra kindlakstegemiseks.

§ 38.   Sotsiaalhoolekandelise abi andmine

  (1) Sotsiaalhoolekandelise abi andmist korraldab vallavalitsus.

  (2) Sotsiaaltoetuse andmine või mitteandmine isikule otsustatakse haldusaktiga.

  (3) Sotsiaalteenuse osutamine või mitteosutamine isikule otsustatakse haldusaktiga või halduslepinguga.

  (4) Sotsiaalteenuse osutamine otsustatakse halduslepinguga eelkõige juhul, kui sotsiaalteenuse osutamise tingimused määratakse kindlaks Vallavalitsuse ja sotsiaalteenuse saaja või Vallavalitsuse, sotsiaalteenuse saaja ja kolmanda isiku koostöös.

§ 39.   Tähtajad sotsiaalhoolekandelise abi korraldamisel

  (1) Vallavalitsus otsustab sotsiaalhoolekandelise abi andmise kümne tööpäeva jooksul isikult avalduse saamisest või muu sotsiaalhoolekandelise abi saamise õiguse tekkimise aluseks oleva sündmuse toimumisest, asjaolu saabumisest või tingimuse täitmisest arvates.

  (2) Sotsiaalhoolekandelise abi andmise või mitteandmise otsus tehakse isikule või tema esindajale teatavaks avalduses märgitud aadressil.

  (3) Vallavalitsus maksab sotsiaaltoetuse välja 30 kalendripäeva jooksul otsuse tegemisest arvates.

  (4) Sotsiaaltoetus makstakse isiku avalduses näidatud arvelduskontole, isikule sularahas või isiku nõusolekul tema kirjaliku avalduse, digitaalselt allkirjastatud elektroonilise avalduse või notariaalselt tõestatud avalduse alusel kolmanda isiku arvelduskontole Eestis.

2. jagu Alusetult saadu tagastamine 

§ 40.   Sotsiaalhoolekandelise abi kulutuste tagasinõudmine

  (1) Vallavalitsus nõuab seaduses sätestatud juhtudel isikult talle sotsiaaltoetusena alusetult makstud rahasumma ja sotsiaalteenuse osutamisega alusetult tehtud kulutused osaliselt või täielikult tagasi.

  (2) Vallavalitsusel on sotsiaalhoolekandelise abi andmiseks alusetult tehtud kulutuste tagastamisega viivitamise korral õigus nõuda tasumata summalt viivist võlaõigusseaduse § 113 alusel.

3. jagu Vaidemenetlus 

§ 41.   Vaide esitamine

  Isik, kes leiab, et sotsiaalhoolekandelise abi korraldamisel tehtud otsuse või toiminguga on rikutud tema õigusi või piiratud tema vabadusi, võib esitada vaide Surju Vallavalitsusele või Surju Vallavalitsuse kaudu Pärnu maavanemale.

7. peatükk Rakendussätted 

§ 42.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

§ 43.   Määruse rakendamine

  Määrust rakendatakse 1. aprillist 2016

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json