Kultuur ja sportSport

Rahandus ja eelarveRaha kasutamine

Teksti suurus:

Kohila valla sporditegevuse toetamise kord

Väljaandja:Kohila Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:09.07.2022
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 06.07.2022, 37

Kohila valla sporditegevuse toetamise kord

Vastu võetud 30.06.2022 nr 5

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 ja spordiseaduse § 3 lõike 1 punkti 2 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Reguleerimisala ja eesmärk

  (1) Sporditegevuse toetamise kord Kohila vallas (edaspidi kord) reguleerib Kohila valla eelarvelistest vahenditest (edaspidi vallaeelarve) eraõiguslikele spordiklubidele toetuse taotlemist, taotluse läbivaatamist, toetuse eraldamist ja toetuse kasutamise üle järelevalve teostamist.

  (2) Toetuse andmise eesmärgid on järgmised:
  1) toetada spordi- ja liikumisharrastustega tegelemist ning võimaldada sportlikku eneseteostust Kohila valla noortele vanuses 7-19 aastat;
  2) soodustada Kohila valla spordiklubides noorte treeningtegevuse kvaliteedi tõusu.

§ 2.   Mõisted

  Korras kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
  1) spordiklubi – sportliku tegevuse arendamiseks moodustatud klubi, selts või muu ühing, mis tegutseb mittetulundusühinguna;
  2) treener – sportlasi ja teisi spordis osalevaid isikuid juhendav spordispetsialist, kellel on minimaalselt Eesti Kutsekvalifikatsiooniraamistiku (edaspidi EKR) 3. kutsetase;
  3) harrastaja – spordiklubi treeningrühmas regulaarselt osalev 7 kuni 19-aastane Kohila valla elanikuna registreeritud isik;
  4) tiitlivõistlus – üleriigilisel tasemel toimuv spordivõistlus, mida korraldab vastava spordiala alaliit või muu organisatsioon.

2. peatükk Toetused ja nende liigid 

§ 3.   Toetuste liigid

  Vallaeelarvest makstavad toetused on:
  1) noorte spordiõppetoetus;
  2) spordiürituse läbiviimise toetus;
  3) võistlusel osalemise toetus.

§ 4.   Noorte spordiõppetoetus

  (1) Noorte spordiõppetoetus jaotatakse spordiklubidele pearaha põhimõttel. Ühe harrastaja eest saab korraga toetust maksta kuni kahele klubile.

  (2) Põhitoetus, mis moodustab 80 % planeeritud spordiõppetoetuse summast ühel eelarveaastal. Toetus jagatakse spordiklubidele pearaha põhimõttel, kui harrastaja vastab järgmistele tingimustele:
  1) harrastaja on 7 kuni 19-aastane;
  2) harrastajat treenib vähemalt III EKR kategooria treener;
  3) harrastaja treeningute ning võistlustel osalemise periood on vähemalt 8 kuud aastas.

  (3) Spordimeisterlikkuse lisatoetus, mis moodustab kuni 20 % planeeritud spordiõppetoetuse summast ühel eelarveaastal. Toetus jagatakse spordiklubidele pearaha põhimõttel, kui harrastaja vastab järgmistele tingimustele:
  1) harrastaja on 14 kuni 19-aastane;
  2) harrastajat treenib V või kõrgema EKR kategooria treener;
  3) harrastaja osaleb taotlemisele järgneval eelarveaastal üleriigilistel tiitlivõistlustel;
  4) harrastaja treeningute ning võistlustel osalemise periood on vähemalt 9 kuud aastas.

§ 5.   Spordiürituse läbiviimise toetus

  (1) Spordiürituse läbiviimise toetus on vallaeelarvest antav toetus Kohila vallas toimuvate spordivõistluste või liikumisharrastuslike sündmuste läbiviimiseks.

  (2) Spordiürituse läbiviimise toetuse määramisel arvestatakse:
  1) ürituse traditsioone ja jätkusuutlikkust;
  2) osalejate arvu;
  3) võistluse suunatust erinevatele elanike rühmadele;
  4) kuidas sündmus tõstab Kohila valla mainet ja tuntust;
  5) ürituse eelarve põhjendatust.

§ 6.   Võistlusel osalemise toetus

  (1) Võistlusel osalemise toetust eraldatakse Kohila vallas registreeritud spordiklubi võistkonnale täiskasvanute kõrgliigas osalemise kulude katteks. Toetuse suurus sõltub eelarveliste vahendite olemasolust ning eraldatakse vallavalitsuse otsusega.

  (2) Taotleja oma- või kaasfinantseering peab olema vähemalt 20 % tegevuse eelarvest.

  (3) Toetust võib kasutada osalemistasudeks, transpordi- ja majutuskuludeks.

  (4) Võistlusel osalemise toetuse määramisel arvestatakse:
  1) spordiklubi harrastajate hulka;
  2) spordiala traditsioone ja jätkusuutlikkust;
  3) eelarve põhjendatust.

3. peatükk Toetuse taotlemine ja taotluste menetlemine 

§ 7.   Taotluse esitamise tingimused

  Spordiklubil on õigus esitada sporditegevuse toetuse taotlus, kui ta vastab järgnevatele tingimustele:

  (1) spordiklubi on taotluse esitamisele eelneval aastal korraldanud organiseeritud sporditegevust vähemalt ühe kalendriaasta vältel;

  (2) spordiklubi pakub organiseeritud sporditegevust harrastajale, kelle elukoht rahvastikuregistri andmetel on Kohila vallas;

  (3) spordiklubi peab olema registreeritud Eesti spordiregistris ning seal nõutud andmed on
taotluse esitamise aastal esitatud ja uuendatud;

  (4) spordiklubi on nõuetekohaselt täitnud riiklike maksude tasumise kohustused;

  (5) spordiklubi on esitanud korra kohased aruanded varasemalt saadud toetuse kasutamise kohta;

  (6) spordiklubil ei ole Kohila valla ees kohalike maksude võlgnevusi ja muid võlgnevusi.

§ 8.   Taotluste esitamise tähtajad

  (1) Noorte spordiõppetoetuse toetuse taotlus tuleb esitada 15. oktoobriks.

  (2) Noorte spordiõppetoetuse taotlemisel peab toetuse saamiseks täisealine nimekirja kantud harrastaja või alaealise harrastaja seaduslik esindaja kinnitama eelarveaasta 31. jaanuariks harrastaja osalemise nimetatud spordiklubis. Kui määratud tähtpäevaks kinnitus puudub, ei arvata nimekirjas esitatud harrastajat toetust saavate harrastajate hulka.

  (3) Spordiürituste läbiviimise toetusel on aastas kaks tähtaega. Eelarveaasta esimeses pooles toimuvate sündmuste jaoks tuleb esitada taotlus eelneva aasta 15. oktoobriks ning aasta teises pooles toimuvate sündmuste tähtaeg on eelarveaasta 31. mai.

  (4) Võistlusel osalemise toetust on võimalik taotleda aastaringselt eelarve vahendite olemasolul.

§ 9.   Taotluste esitamine

  (1) Määruse alusel toetuse saamiseks esitab taotleja või tema esindaja vallavalitsusele taotluse Kohila valla taotluste esitamise ja menetlemise infosüsteemis SPOKU.

  (2) Noorte spordiõppetoetuse taotluses märgitakse:
  1) taotleja andmed;
  2) toetuse kasutamise aasta eelarve;
  3) treenerite ja harrastajate nimekiri koos isikukoodidega, kus treenerite ja harrastajate nimed on treeningrühmade kaupa. Treeneri nime juurde tuleb lisada tema kutsestandardi tase ja selle kehtivuse aeg. Harrastaja juurde tuleb märkida toetuse saamise aastal vabariiklikel tiitlivõistlustel osalemine ning võistlus- ja treeningperioodi kestus kuudes ühe aasta jooksul. Harrastajate vanuserühmadesse jaotamisel arvestatakse nende vanust toetuse kasutamise aasta ehk eelarveaasta 1. jaanuari seisuga;
  4) treening- või tunniplaan vähemalt järgmise toetusperioodi 1 kuu kohta;
  5) spordiklubi planeeritud tegevuskava järgneva kahe aasta kohta;
  6) toetuse taotlemisel võib vallavalitsus lisaks käesoleva paragrahvi lõikes loetletud dokumentidele nõuda taotlejalt jooksva aasta sporditegevuse korraldamisega seotud lisa dokumentide esitamist ja tutvuda kohapeal sporditegevuse korraldusliku poolega ning sporditegevuseks vajalike tingimustega.

  (3) Spordiürituse läbiviimise toetuse taotluses märgitakse:
  1) taotleja andmed;
  2) ürituse kirjeldus
  3) ürituse eelarve.

  (4) Võistlusel osalemise toetuse taotluse märgitakse:
  1) taotleja andmed;
  2) võistlusel osalemise kirjeldus;
  3) võistlusel osalemise eelarve.

  (5) Toetuse taotlemisel tuleb taotlejal märkida SPOKU infosüsteemis, et ka taotluse osalise rahuldamise korral on võimalik projekt ellu viia.

§ 10.   Toetuse taotluse menetlemine

  (1) Vallavalitsus kontrollib tähtaegselt esitatud taotluse vastavust määrusele, esitatud andmete õigsust ja taotleja nõuetele vastavust 10 tööpäeva jooksul taotluse esitamisest SPOKU infosüsteemis.

  (2) Kui taotluse kontrollimise käigus selgub, et taotlus ei vasta määruse nõuetele, annab vallavalitsus taotlejale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Kui taotleja ei kõrvalda puudusi määratud tähtajaks, lõpetab vallavalitsus taotluse menetlemise.

  (3) Vallavalitsus võib teha toetuse taotlejale ettepaneku taotluses sisalduvate tegevuste ja eelarve muutmiseks. Vallavalitsusel on õigus rahuldada taotlus osaliselt.

  (4) Toetuste taotlused vaatab vallavalitsus läbi ning esitab vallavolikogu vastava valdkonna komisjonile tutvumiseks.

  (5) Toetuse eraldamisel lähtub vallavalitsus volikogu poolt vastu võetud eelarvest, hinnates sealjuures:
  1) taotluse vastavust valla arengukavas sätestatud põhimõtetele;
  2) eelarve kulude põhjendatust;
  3) taotleja võimekust tegevuse elluviimisel ja edasist jätkusuutlikkust;
  4) taotleja oma- või kaasfinantseeringu olemasolu vähemalt 20 % tegevuse eelarvest.

  (6) Taotluse võib rahuldada osaliselt, kui taotluse täies ulatuses rahuldamine ei ole võimalik eelarve mahu tõttu ja/või kui see ei ole põhjendatud, arvestades taotletud toetuse summat, projekti tegevusi ja nendega saavutatavaid tulemusi. Taotleja võib nõustuda taotluse osalise rahuldamisega tingimusel, et taotluses toodud eesmärk on taotluse osalise rahuldamise korral saavutatav.

  (7) Toetuse saajaga sõlmib Kohila vallavalitsus lepingu, milles sätestatakse osapoolte õigused ja kohustused.

4. peatükk Toetuse eraldamine ja maksmine 

§ 11.   Toetuse andmine või rahuldamata jätmine

  (1) Toetuse andmise otsustab ametniku ettepanekul vallavalitsus korraldusega hiljemalt kahe kuu jooksul pärast vallaeelarve vastuvõtmist ja eelneva toetuse kasutamise aruande kinnitamist.

  (2) Vallavalitsus jätab taotluse rahuldamata, kui taotleja ei vasta korra § 7 nimetatud tingimustele ja taotlus ei ole piisavalt põhjendatud või kui toetuse taotlemisel on esitatud valeandmeid. Valeandmete esitamisel ei anta spordiklubile toetust järgneval kahel aastal.

§ 12.   Toetuse väljamaksmine

  (1) Toetus makstakse välja kord kvartalis.

  (2) Vallavalitsus võib jätta toetuse või selle osa välja maksmata, kui pärast taotluse rahuldamist, kuid enne toetuse maksmist ilmnevad asjaolud, mis oleks aluseks taotluse rahuldamata jätmiseks.

  (3) Kui valla eelarve ei ole eelarveaasta alguseks vastu võetud, võib vallavalitsus eelarve vastuvõtmiseni eraldada noorte spordiõppetoetust iga kuu 1/12 lõppenud eelarveaastaks määratud toetustest.

5. peatükk Toetuse saaja kohustused 

§ 13.   Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja kohustub:
  1) tagama, et treeninguid viivad läbi taotluses nimetatud kvalifikatsiooniga treenerid;
  2) pidama toetusena saadud raha kohta eraldi arvestust;
  3) nimetama Kohila valda enda toetajana;
  4) andma esimesel võimalusel vallavalitsusele teada oma tegevuse taotluses nimetatud mahus vähenemisest, peatumisest või lõppemisest;
  5) lubama teha järelevalvet toetuse kasutamise üle;
  6) esitama ametniku nõudmisel toetuse kasutamise kontrollimiseks vajalikud täiendavad dokumendid;
  7) osalema Kohila valla esindusvõistkondades teiste spordialadega seotud maakonna- või vabariigi tasandi omavalitsuste vahelistel spordivõistlustel, kui spordiklubi peamise harrastatava spordiala võistlus- ja treeninggraafik seda võimaldab.

6. peatükk Aruandlus ja järelevalve 

§ 14.   Aruandlus

  (1) Toetuse saaja kohustub esitama vallavalitsusele aruande toetuse kasutamise kohta hiljemalt toetuse kasutamisele järgneva aasta 31. jaanuariks.

  (2) Vallavalitsusel on õigus nõuda toetuse kasutamise aruande juurde kuludokumentide koopiaid ja selgitusi.

  (3) Kui toetuse saaja poolt tähtaegselt esitatud aruandes või dokumentides esineb puudusi, annab vallavalitsus toetuse saajale täiendava mõistliku tähtaja puuduste kõrvaldamiseks.

  (4) Vallavalitsusel on õigus nõuda toetuse saajalt tagasi kogu väljamakstud toetus, kui toetuse saaja jätab mõjuva põhjuseta aruande tähtajaks esitamata.

§ 15.   Järelevalve toetuse sihtotstarbelise kasutamise üle

  (1) Vallavalitsus teostab järelevalvet toetuse kasutamise tingimuste täitmise üle.
Vallavalitsusel on õigus kontrollida toetuse saamiseks esitatud andmete õigsust, toetuse kasutamise sihipärasust ja aruannete õigsust.

  (2) Vallavalitsusel on õigus väljamakstud toetus täies ulatuses või osaliselt tagasi nõuda, kui toetuse saaja:
  1) ei esita aruannet ja dokumente toetuse kasutamise sihipärasuse kohta;
  2) ei võimalda kontrollida aruannete õigsust, toetuse saamise tingimusteks olevate asjaolude paikapidavust ja toetuse kasutamise sihipärasust;
  3) on toetust kasutanud mittesihipäraselt, sh toetus on jäänud kasutamata või toetus, mille sihipärane kasutamine ei ole tõendatud.

  (3) Vallavalitsus nõuab mittesihipäraselt kasutatud toetuse tagasi kirjaliku nõude esitamisega toetuse saajale.

Heiki Hepner
Volikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json