Rapla Vallavalitsuse hallatava asutuse juhi ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi läbiviimise kord
Vastu võetud 02.06.2014 nr 19
Määrus kehtestatakse “Koolieelse lasteasutuse seaduse“ paragrahvi 21 lõike 5, ”Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse” paragrahvi 71 lõike 6, ”Huvikooli seaduse” paragrahvi 15 lõike 1, ”Rahvaraamatukogu seaduse“ paragrahvi 7 lõike 2 ja Rapla Hooldekeskuse põhimääruse punkti 4.2 alusel ning Rapla Vallavolikogu 28. aprilli 2011. a otsuse nr 36 “Pädevuse delegeerimine“ punktide 1 ja 3 alusel.
1. peatükk ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse Rapla Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) hallatava haridus-, kultuuri-, sotsiaalhoolekande- või muu asutuse (edaspidi hallatava asutus) juhi ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi läbiviimise kord.
§ 2. Konkursi läbiviimise põhimõtted
(1) Konkursi praktilise korraldamise eest vastutavad vallavalitsuse vastava valdkonna juht ja vallasekretär.
(2) Konkurss põhineb kandidaatide võrdsel kohtlemisel.
(3) Konkurss viiakse läbi ilma, et see kahjustaks kandidaatide eneseväärikust ja vallavalitsuse mainet.
(4) Kõik konkursil osalenud isikud on kohustatud hoidma konkursi käigus kandidaadi kohta saadud teavet.
2. peatükk KONKURSI KORRALDAMINE
§ 3. Konkursi väljakuulutamine
(1) Avaliku konkursi hallatava asutuse juhi ametikoha täitmiseks kuulutab välja ja korraldab vallavalitsus
(2) Konkurss kuulutatakse välja vakantse või vakantseks jääva ametikoha täitmiseks.
(3) Konkursi väljakuulutamisel arvestatakse, et konkursil osalejal (edaspidi kandidaat) oleks alates konkursiteate avaldamise päevast avalduse esitamiseks aega vähemalt kaks nädalat.
§ 4. Konkursikuulutuse sisu
Vallavalitsuse vastava valdkonna juht koos vallasekretäriga koostavad konkursikuulutuse, mis sisaldab:
1) hallatava asutuse ja ametikoha nimetust;
2) teenistusülesannete lühikirjeldust;
3) kandidaadile esitatavaid nõudeid;
4) konkursil osalemiseks esitatavaid dokumente ja nende esitamise tähtaega;
5) osalise koormusega töötamise korral koormuse suurust;
6) tähtajalise ametisse nimetamise korral eeldatavat töölepingu kestust;
7) kontaktisiku kontaktandmeid.
§ 5. Konkursikuulutuse avaldamine
(1) Konkursi väljakuulutamise kohta avaldatakse konkursikuulutus Rapla valla veebilehel ja vallalehes Rapla Teataja ning vähemalt ühes üleriigilise levikuga ajalehes. Lisaks võib kuulutuse avaldada veebipõhistes otsingukanalites ja teistes ajakirjandusväljaannetes.
(2) Konkursikuulutuse kohta võib avaldada täiendavalt ka lühiteate, milles märgitakse hallatava asutuse täidetava ametikoha nimetus ning koht, kus saab tutvuda konkursikuulutusega täies mahus.
(3) LVäljakuulutatud konkursist võib loobuda või konkursi avalikustatud tingimusi muuta üksnes põhjendatud juhtudel, teatades sellest kandidaatidele esimesel võimalusel kirjalikult.
§ 6. Konkursil osalemine
(1) Konkursil võib osaleda isik, kelle kandideerimisdokumendid laekuvad vallavalitsusele hiljemalt konkursikuulutuses märgitud tähtpäevaks.
(2) Kandidaatide esitatud avaldused registreeritakse vallavalitsuse asjaajamiskorra kohaselt.
(3) Kandidaatidel, kes on esitanud kandideerimisdokumendid, on õigus saada lisateavet asutuse ja tööülesannete kohta ning tutvuda eelneval kokkuleppel asutuse ja selle töökorraldusega kohapeal.
3. peatükk KONKURSIKOMISJON
§ 7. Konkursikomisjoni moodustamine
(1) Konkursi korraldamiseks moodustab vallavalitsus hiljemalt konkursikuulutuses märgitud avalduste esitamise tähtpäevaks konkursikomisjoni (edaspidi komisjon) ja nimetab komisjoni esimehe.
(2) Komisjoni koosseisu kuuluvad vähemalt:
1) vallavanem;
2) valdkonna juht;
3) vallasekretär;
4) olemasolul asutuse hoolekogu või nõukogu volitatud esindaja;
5) vallavolikogu vastava komisjoni esindaja.
§ 8. Komisjoni kokkukutsumine
Komisjoni koosoleku kutsub kokku komisjoni esimehe ettepanekul komisjoni sekretär (edaspidi sekretär), teatades komisjoni liikmetele koosoleku aja ning koha vähemalt kolm tööpäeva ette.
4. peatükk KONKURSI LÄBIVIIMINE
§ 9. Komisjoni töövorm
(1) Komisjoni töövorm on koosolek.
(3) Komisjoni koosolekut juhatab komisjoni esimees ning protokollib sekretär. Protokollile kirjutavad alla komisjoni esimees ja sekretär.
(4) Komisjon võib kandidaatide hindamisel vajaduse korral kaasata eksperte.
§ 10. Komisjoni esimene koosolek ja dokumendivoor
(1) Komisjoni esimene koosolek peetakse viie tööpäeva jooksul alates konkursikuulutuses märgitud avalduste esitamise tähtpäevast.
(2) Komisjoni esimene koosolek ja dokumendivoorud võivad toimuda elektroonselt. Elektroonne koosolek protokollitakse ja protokollile lisatakse kõigi komisjoni liikmete kirjalikud arvamused.
(3) Komisjoni esimesel koosolekul kuulatakse ära või saadetakse elektrooniliselt komisjoni esimehe ülevaade laekunud avaldustest ja ettepanekud konkursi edasise korraldamise kohta ning määratakse komisjoni järgmise koosoleku toimumise aeg ja koht.
(4) Esitatud dokumentide põhjal analüüsitakse kandidaatide vastavust värbamisel püstitatud kriteeriumitele. Dokumendivooru tulemusel võtab komisjon iga kandidaadi kohta vastu ühe järgmistest otsustest:
1) tunnistada kandidaat ametikohale vastavaks ja lubada kandidaat vestlusvooru;
2) tunnistada kandidaat ametikohale vastavaks ja mitte lubada kandidaati vestlusvooru;
3) tunnistada kandidaat ametikohale mittevastavaks.
(5) Dokumendivoorus tunnistatakse ametikohale mittevastavaks kandidaat, kes ei vasta väljakuulutatud konkursi tingimustele.
(6) Vestlusele kutsutavate kandidaatide arv ja isikud otsustatakse tulenevalt dokumentide analüüsist. Komisjonil on õigus dokumendivooru läbinud kandidaat vestlusvooru kutsumata jätta ning edastada talle äraütlev vastus ka juhul, kui kandidaat on osutunud ametikohale vastavaks. Taustauuring tehakse kandidaadi eelneval nõusolekul. Selleks vesteldakse soovitajatega, kelle kandidaat on kandideerimisdokumentides nimetanud või kandidaadi eelneval nõusolekul teiste isikutega.
§ 11. Kandidaatide vestlusvooru kutsumine
Vestlusvooru lubatud kandidaadile saadab sekretär välja kirjaliku taasesitamist võimaldavas vormis teate, milles märgitakse kandidaadi vestlusele kutsumise täpne aeg ja koht arvestusega, et kandidaat saaks teate kätte vähemalt üks nädal enne komisjoni koosolekut.
§ 12. Vestlusvoor
(1) Vestlusvooruks kokkukutsutud komisjoni koosolek on kinnine.
(2) Enne vestluse algust tutvustab komisjoni esimees kandidaadile tema õigusi, komisjoni koosseisu ning konkursi läbiviimise korda ja viisi.
(3) Vestluse käigus täpsustatakse kandidaadi dokumentides esitatud teavet, selgitatakse välja tema hoiakud ja motiveeritus ning antakse kandidaadile täiendav ülevaade konkreetsetest tööülesannetest, -korraldusest ja -tingimustest.
(4) Vestlusvoorus on igal komisjoni liikmel õigus esitada kandidaadile küsimusi.
§ 13. Kandidaadi õigused
(1) Kandidaadil on õigus:
1) anda vestluse käigus lisaks komisjoni poolt küsitule täiendavaid selgitusi ning nõuda komisjonilt täiendavat teavet ja selgitusi;
2) loobuda kandideerimisest konkursi igas staadiumis;
3) saada teada enda kohta tehtud otsus ning tutvuda konkursi käigus tema poolt sooritatud ülesannete tulemustega.
(2) Kandidaat osaleb komisjoni koosolekul üksnes tema vestluse ajal.
5. peatükk KONKURSI TULEMUSED
§ 14. Komisjoni otsustusvõime
Komisjon on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtavad osa peale komisjoni esimehe vähemalt pooled komisjoni liikmed. Elektroonsete vahendite teel toimuvast koosolekust peavad osa võtma kõik komisjoni liikmed.
§ 15. Valiku tegemine ja paremusjärjestuse koostamine
(1) Kandidaatide hindamismeetodid valitakse lähtuvalt ametikoha ülesannetest, vajadusest saada kandidaadi kohta olulist teavet ning eesmärgist hinnata tööülesannete täitmiseks vajalikke teadmisi ja oskusi.
(2) Komisjon võtab otsused vastu avalikul hääletusel. Igal komisjoniliikmel on üks hääl.
(3) Valiku tegemisel on peamised hindamismeetodid:
1) elulookirjelduse ja teiste esitatud dokumentide analüüs;
2) vajaduse korral praktiline ülesanne (proovitöö, käitumisülesanne vms);
3) vestlus;
4) taustauuring.
(4) Valiku tegemisel kandidaatide ametikohale sobivuse kohta osalevad kõik koosolekul olevad komisjoni liikmed. Konkursi võitnud isiku valikul võetakse arvesse kandidaadi haridust, teadmisi, oskusi, töökogemusi ja konkursi käigus kandidaadi kohta kogutud lisateavet.
(5) Kandidaatidest koostatakse koosoleku protokolli lisana kirjalikult vormistatud paremusjärjestus, kui ametiülesannete täitmiseks vajalikele nõuetele vastab mitu kandidaati. Paremusjärjestusse lisatavate kandidaatide arvu ja pingerea otsustab komisjon.
(6) Ametikohale asumise ettepanek tehakse kandidaadile, kelle haridus, töökogemus, teadmised ja oskused vastavad enim ametiülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele.
(7) Kui komisjoni poolt valitud kandidaat ei soovi ametikohale asuda, tehakse ettepanek pingereas järgmisele kandidaadile või tunnistab komisjon konkursi luhtunuks.
(8) Poolt- ja vastuhäälte võrdse jagunemise korral viiakse läbi kordushääletus.
§ 16. Komisjoni otsus ja sellest teatamine
(1) Kandidaatidele saadab sekretär kirjaliku teate komisjoni otsuse kohta koosolekule järgneva tööpäeva jooksul.
(2) Ametikohale valituks tunnistatud kandidaadi esitab vallavanem kümne tööpäeva jooksul otsuse tegemisest vallavalitsusele ametisse kinnitamiseks.
§ 17. Otsuse vaidlustamine
(1) Kui kandidaat ei nõustu komisjoni otsusega, on tal õigus esitada viie tööpäeva jooksul otsuse tegemisest kaebus vallavalitsusele.
(2) Vallavalitsus vaatab kaebuse läbi ühe nädala jooksul ja teeb ühe järgmistest otsustest:
1) jätta kaebus rahuldamata;
2) tühistada komisjoni otsus ja kohustada komisjoni läbi viima uus dokumendi- või vestlusvoor;
3) tühistada komisjoni otsus ja kuulutada välja uus konkurss, kui dokumendi- või vestlusvooru läbiviimine ei ole võimalik või otstarbekas.
§ 18. Konkursi luhtumine ja uue konkursi väljakuulutamine
(1) Komisjon tunnistab konkursi luhtunuks, kui:
1) konkursil osalemiseks ei esitatud ühtegi avaldust;
2) kõik kandidaadid osutusid dokumendivoorus ametikohale mittevastavaks;
3) ükski kandidaat ei kogunud vestlusvooru järel toimuval hääletusel nõutavat arvu poolthääli;
4) vallavalitsus tühistab protseduurireeglite rikkumise tõttu konkursi tulemuse;
5) ühegi konkursitingimustele vastava kandidaadiga ei sõlmita töölepingut.
(2) Kui konkurss tunnistatakse luhtunuks, kuulutab vallavalitsus välja uue konkursi hiljemalt üheksa kuu jooksul.
(3) Konkursi luhtunuks tunnistamisel esitab vallavanem vallavalitsusele hiljemalt kümne tööpäeva jooksul konkursi luhtumisest arvates ametisse kinnitamiseks kuni uue juhi ametisse kinnitamiseni hallatava asutuse juhi kohusetäitja kandidaadi.
§ 19. Ametisse kinnitamine ja töölepingu sõlmimine
(1) Hallatava asutuse juhi kinnitab ametisse vallavalitsus vallavanema ettepanekul.
(2) Hallatava asutuse juhiga sõlmib töölepingu vallavanem.
6. peatükk RAKENDUSSÄTTED
§ 20. Varasema õigusakti kehtetuks tunnistamine
Rapla Vallavalitsuse 7. juuni 2010. a määrus nr 13 “Rapla valla hallatava asutuse juhi vaba ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi läbiviimise kord“ tunnistatakse kehtetuks.
§ 21. Määruse jõustumine
Määrus jõustub kolmandal päeval pärast avaldamist Riigi Teatajas.
Ilvi Pere
Vallavanem
Ants Soodla
Vallasekretär