Teksti suurus:

Jõhvi Vallavolikogu 18.08.2022 määruse nr 22 „Jõhvi Vallavolikogu töökord“ muutmine

Väljaandja:Jõhvi Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:10.06.2023
Avaldamismärge:RT IV, 07.06.2023, 3

Jõhvi Vallavolikogu 18.08.2022 määruse nr 22 „Jõhvi Vallavolikogu töökord“ muutmine

Vastu võetud 25.05.2023 nr 56

Preambuli sisuMäärus antakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 44 lõike 1 alusel.

§ 1.   Määruse muutmine

  Jõhvi Vallavolikogu 18.08.2022 määrust nr 22 "Jõhvi Vallavolikogu töökord" muudetakse järgmiselt:
  1) paragrahvi 1 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse:
„(2) Volikogu ja tema komisjonide asjaajamise korraldamise ning tehnilise teenindamise tagab Jõhvi Vallavalitsus kui ametiasutus (edaspidi ametiasutus).“;
  2) paragrahvi 3 lõiget 5 muudetakse ja sõnastatakse:
„(5) Kui tekib vajadus muuta alatise komisjoni koosoleku aega või kohta, teatab komisjoni esimees või tema puudumisel aseesimees sellest komisjoni liikmetele ja teenistujale, kellele on ametiasutuses tehtud ülesandeks volikogu ja tema komisjonide teenindamine (edaspidi vastav teenistuja).“;
  3) paragrahvi 3 lõikes 6 asendatakse sõnad „volikogu kantseleiga“ sõnadega „vastava teenistujaga“;
  4) paragrahvi 3 lõiget 8 muudetakse ja sõnastatakse:
„(8) Komisjoni koosolek toimub üldjuhul osalejate füüsilise kohalolekuga. Kui komisjoni liige ei saa koosolekust osa võtta, informeerib ta sellest komisjoni esimeest ja vastavat teenistujat vähemalt kolm tundi enne koosoleku toimumist, sh juhul, kui ta soovib koosolekul osaleda infotehnoloogiliste vahendite abil, st kaugosalusega. Kui komisjoni liige osaleb kaugosaluse teel, kantakse koosolekul osalejate registreerimislehele tema kohta vastav märge. Kui komisjoni liikme osavõtt kaugosalusega koosolekust on takistatud osalejatele võimaldatud tehnilistest võimalustest mitteolenevatel põhjustel, jätkatakse koosolekut nende komisjoni liikmetega, kelle osalemine koosolekul ei ole takistatud.“;
  5) paragrahvi 3 täiendatakse lõikega 81 ja sõnastatakse:
„(81) Kui komisjoni esimees kutsub koosoleku kokku väljaspool ametiasutuse ruume, võimaldatakse koosolekul osalemine kaugosalusega juhul, kui see on tehniliselt võimalik, millisest võimalusest teavitatakse komisjoni liikmeid koosoleku kokkukutsumisel.“;
  6) paragrahvi 3 lõiget 10 muudetakse ja sõnastatakse:
„(10) Komisjoni otsustused võetakse vastu koosolekul osalevate komisjoniliikmete poolthäälte enamusega.“;
  7) paragrahvi 4 lõikes 4 asendatakse sõnad „volikogu kantselei“ sõnaga „ametiasutus“;
  8) paragrahvi 4 lõiget 5 muudetakse ja sõnastatakse:
„(5) Kui komisjon teeb ettepanekuid valitsusele või ametiasutusele või soovib neilt vastust saada mõnele küsimusele, tagab koosoleku protokollija protokolli edastamise asjaosalistele peale protokolli allkirjastamist koosoleku juhataja poolt.“;
  9) paragrahvi 5 lõikes 5 asendatakse sõnad „volikogu kantselei“ sõnaga „ametiasutus“;
  10) paragrahvi 5 lõikes 7 asendatakse sõnad „volikogu kantselei“ sõnadega „koosoleku protokollija“;
  11) paragrahvi 6 lõikes 7 asendatakse sõnad „volikogu kantseleis“ sõnaga „ametiasutuses“;
  12) paragrahvi 6 lõike 8 punktist 5 jäetakse välja sõnad „ja vallavalitsusele“;
  13) paragrahvi 7 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse:
„(3) Volikogu istung toimub üldjuhul volikogu liikmete füüsilise kohalolekuga. Kui volikogu liige ei saa istungist osa võtta, informeerib ta sellest ametiasutust e-postile [email protected] vähemalt kolm tundi enne istungi algust, sh juhul kui ta soovib istungil osaleda infotehnoloogiliste vahendite abil, st kaugosalusega. Kui volikogu liige osaleb volikogu istungil kaugosaluse teel kantakse istungil osalejate registreerimislehele tema kohta vastav märge.“;
  14) paragrahvi 8 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse:
„(3) Eelnõu päevakorda võtmiseks esitatakse see vallasekretärile elektrooniliselt käesolevas töökorras sätestatu kohaselt. Vallasekretär tagab esitatud eelnõude kohese esitamise volikogu esimehele, kes suunab eelnõu vajadusel komisjoni menetlemiseks, teavitades suunamisest vastavat teenistujat.“;
  15) paragrahvi 11 lõikes 10 asendatakse sõna „vallavalitsuse“ sõnaga „ametiasutuse“;
  16) paragrahvi 12 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse:
„(2) Hääletamine on volikogus avalik, välja arvatud isikuvalimised erisusega, et volikogu esindajate määramine ja nimetamine toimub avalikul hääletusel. Hääletamisele pandavates küsimustes loetakse hääled järgmises järjekorras: poolthääled, vastuhääled, erapooletud. Omavalitsuste istungite infosüsteemis VOLIS kaudu hääletamiseks antakse volikogu liikmetele aega üks minut.“;
  17) paragrahvi 12 lõiget 8 muudetakse ja sõnastatakse:
„(8) Iga volikogu liige võib taotleda nimelist hääletamist. Volikogu viib läbi nimelise hääletamise, kui selle poolt hääletab vähemalt ¼ volikogu liikmetest. Nimelise hääletamise korral kantakse istungi protokolli iga volikogu liikme antud hääl. Kui istung viiakse läbi kohaliku omavalitsuse istungite infosüsteemis VOLIS, rakendatakse automaatselt nimelist hääletamist.“;
  18) paragrahvi 14 lõikes 2 asendatakse sõnad „volikogu kantselei“ sõnadega „istungi protokollija“;
  19) paragrahvi 14 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse:
„(3) Kirjalik vastus arupärimisele tuleb saata 10 tööpäeva jooksul, arvates arupärimise esitamisest volikogu istungil, arupärimise esitajale. Kirjaliku vastuse allkirjastab ja vastuse saatmise korraldab arupärimise adressaat.“;
  20) paragrahvi 16 lõikes 2 asendatakse sõnad „volikogu kantseleisse“ sõnaga „ametiasutusele“;
  21) paragrahvi 16 lõikes 3 asendatakse sõnad „volikogu kantseleis“ sõnaga „ametiasutuses“;
  22) paragrahvi 16 lõige 4 tunnistatakse kehtetuks;
  23) paragrahvi 17 lõike 1 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse:
„4) ametiasutuse ametnikul;“;
  24) paragrahvi 17 lõikes 2 asendatakse sõna „vallavalitsusele“ sõnaga „valitsusele“;
  25) paragrahvi 17 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse:
„(3) Päevakorda esitatud küsimuse valmistab ette käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud õigusakti algataja, kes tagab eelnõu nõuetekohase koostamise ja esitamise vallasekretärile, v.a eelnõu volikogu organisatsioonilistes küsimustes, milline edastatakse vastava teenistuja kaudu otse volikogu esimehele.“;
  26) paragrahvi 17 lõikes 4 asendatakse sõnad „volikogu kantselei“ sõnadega „vastav teenistuja“;
  27) paragrahvi 19 lõiget 1 muudetakse ja sõnastatakse:
„(1) Volikogu õigusaktide eelnõud koos juurde kuuluvate dokumentidega esitatakse vastavale teenistujale ametiasutuse sisesüsteemi või e-posti kaudu hiljemalt 23. päeval kella 13.00ks enne volikogu korralise istungi toimumise päeva, v.a volikogu organisatsiooniliste küsimustega seotud eelnõu, millise võib esitada hiljemalt eestseisuse toimumise päevale eelneval päeval. Vallaelanike algatatud eelnõud võib esitada ka paberkandjal.“;
  28) paragrahvi 19 lõikes 2 asendatakse sõnad „volikogu kantseleid“ sõnadega „volikogu esimeest ja vastavat teenistujat“;
  29) paragrahvi 19 lõike 3 punktis 7 asendatakse sõna „vallavalitsusele“ sõnaga „valitsusele“;
  30) paragrahvi 19 lõikest 4 jäetakse välja sõnad „volikogu kantseleis“;
  31) paragrahvi 20 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse:
„(3) Muudatusettepanekuid võivad esitada volikogu liikmed, volikogu alatised komisjonid ja fraktsioonid ning valitsus. Muudatusettepanek peab sisaldama viidet eelnõu muudetavale osale ja soovitava muudatuse täpset sõnastust. Muudatusettepanekud esitatakse vastavale teenistujale, kes korraldab nende edastamise eelnõu algatajale, valitsusele, kui valitsus ei ole eelnõu algataja, ja juhtivkomisjonile muudatusettepanekute suhtes seisukoha võtmiseks. Muudatusettepanekute suhtes võetud seisukoht saadetakse vastavale teenistujale e-posti teel hiljemalt kuuendal tööpäeval enne volikogu korralise istungi toimumise päeva.“;

§ 2.   Määruse rakendamine

  (1) Määruse § 1 punktid 1–4, 7–11, 13, 14, 18–21, 25–28, 30 ja 31 jõustuvad 01.07.2023.

  (2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetamata punktid jõustuvad üldises korras.

Vallo Reimaa
Volikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json