Rahandus ja eelarveFinantsjuhtimine

Teksti suurus:

Tapa Vallavalitsuse teenistujate palgajuhend

Väljaandja:Tapa Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:11.05.2025
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 08.05.2025, 19

Tapa Vallavalitsuse teenistujate palgajuhend

Vastu võetud 25.05.2023 nr 23
RT IV, 02.06.2023, 10
jõustumine 05.06.2023

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
24.04.2025RT IV, 08.05.2025, 1211.05.2025

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 36 ning avaliku teenistuse seaduse § 63 lõike 2 alusel.

§ 1.   Reguleerimisala ja eesmärk

  (1) Palgajuhend on Tapa Vallavalitsuse kui ametiasutuse (edaspidi vallavalitsus) ametnikele palga ja töötajatele töötasu (edaspidi koos teenistuja ja palk) määramise ja maksmise kord, milles nähakse ette põhipalga vahemikud, muutuvpalga ning muude lisatasude ja hüvitiste maksmise tingimused ja kord ning palga maksmise aeg ja viis.

  (2) Palgajuhendi eesmärk on tagada töö õiglane, konkurentsivõimeline ja läbipaistev tasustamine.

§ 2.   Tasustamise üldpõhimõtted

  (1) Teenistujatele palkade määramisel ja töötasude kokkuleppimisel ning maksmisel lähtutakse avaliku teenistuse seadusest, töölepingu seaduse sätetest ning käesolevast määrusest.

  (2) Ametiasutus maksab ametnikele palka ning töötajatele töötasu sarnastel alustel.

  (3) Teenistujate töö tasustamise aluseks on käesoleva määruse lisas sätestatud teenistuskohtade palgagrupid ja põhipalga vahemik.

§ 3.   Palga või töötasu määramine

  (1) Ametniku põhipalga määrab käskkirjaga vallavanem. Ametniku põhipalga määramisel lähtutakse käesoleva määrusega vastavale ametikohale kehtestatud põhipalga vahemikust, ametikohale esitatud haridusele, töökogemusele, teadmistele ja oskustele kehtestatud nõuetest.

  (2) Töötajaga sõlmib töölepingu vallavanem, kus määratakse muuhulgas ära töötaja töötasu. Töötajale töötasu määramisel lähtutakse käesoleva määrusega vastavale töökohale kehtestatud töötasu vahemikust, töökohale esitatud haridusele, töökogemusele, teadmistele ja oskustele kehtestatud nõuetest.

  (3) Katseajal võib määrata teenistuja tasuks tema teenistuskohale planeeritud tasust üldjuhul 10% madalama tasumäära.

§ 4.   Palga komponendid

  (1) Teenistuja palga maksmisel kasutatakse järgmisi komponente:
  1) põhipalk;
  2) muutuvpalk;
  3) eritingimustes töötamise eest makstav lisatasu;
  4) lisatasu puuduva teenistuja ülesannete täitmise eest (asendustasu).

  (2) Muutuvpalka makstakse:
  1) tulemuspalgana;
  2) lisatasuna täiendavate teenistusülesannete täitmise eest;
  3) preemiana.

  (3) Eritingimustes töötamise lisatasu makstakse:
  1) öötöö eest juhul, kui see ei sisaldu põhipalgas;
  2) riigipühal töötamise eest;
  3) ületunnitöö eest;
  4) valveaja eest.

§ 5.   Põhipalk ja muutuvpalk

  (1) Põhipalk on teenistuja fikseeritud ja regulaarne palga osa ametijuhendis ettenähtud teenistusülesannete ja ettenähtud teenistusalase hariduse, teadmiste, oskuste ja kogemuse eest.

  (2) Muutuvpalk on teenistuja palga ebaregulaarne osa, mida võib maksta tulemuspalgana, lisatasuna täiendavate teenistusülesannete täitmise eest või preemiana erakordsete teenistusalaste saavutuste eest.

  (3) Muutuvpalka makstakse asutuse selleks ettenähtud vahendite olemasolul. Muutuvpalka võib kalendriaasta jooksul teenistuja põhipalgale juurde maksta kokku kuni 20 protsenti teenistuja aastasest põhipalgast.

§ 6.   Tulemuspalk

  (1) Tulemuspalk on vallavanema või tema volitatud isiku poolt eelnevalt kindlaks määratud kriteeriumite alusel seatud eesmärkide täitmise, konkreetse töö või perioodi erakordsete tulemuste eest makstav ühekordne lisatasu.

  (2) Ettepaneku teenistuja tulemuspalga suuruse kohta teeb vastava valdkonna juht. Lõpliku otsuse teenistuja tulemuspalga suuruse kohta teeb vallavanem.

  (3) Tulemuspalga maksmisel tuleb käskkirjas näidata selle maksmise põhjendus ning ajavahemik, mille eest tulemuspalk määratakse.

  (4) Kui tulemuspalga maksmise aluseks on vallavalitsuse kui ametiasutuse või vallavalitsuse kui ametiasutuse struktuuriüksuse kollektiivne tulemus, makstakse tulemuspalka kõikidele ametnikele võrdsetel alustel.

  (5) Tulemuspalka ei maksta:
  1) teenistujale katseajal;
  2) teenistujale, kelle teenistussuhe oli tulemustasu maksmise aluseks oleva hindamisperioodi jooksul peatunud üle poole hindamisperioodist;
  3) ametnikule distsiplinaarkaristuse kehtivuse ajal;
  4) töölepingu seaduse § 88 lõike 3 kohase kirjaliku hoiatuse saanud töötajale aasta jooksul hoiatuse tegemisest.

§ 7.   Lisatasu täiendavate teenistusülesannete täitmise eest

  (1) Teenistujale lisatasu maksmise ettepaneku teeb vallavanemale vastava valdkonna juht.

  (2) Lisatasu määratakse sõltuvalt lisaülesannete mahust ja iseloomust. Lisatasu maksmine otsustatakse ja vormistatakse üldjuhul enne lisaülesannete täitma asumist vallavanema käskkirjaga, milles fikseeritakse lisaülesanded, lisatasu suurus ja ajavahemik, mille jooksul ülesannet täidetakse.

  (3) Lisatasu määratakse ühekordse või perioodilise lisatasuna. Kui on alust eeldada, et lisaülesanded muutuvad alaliseks, võib muuta teenistuja ametijuhendit, töölepingut ning vaadata üle tema põhipalk.

§ 8.   Preemia

  (1) Teenistuskohustuste silmapaistvalt hea täitmise või kauaaegse laitmatu teenistuse eest on vallavanemal õigus määrata teenistujale preemiat. Preemia maksmise ettepaneku koos põhjendustega preemia määramiseks esitab vallavanemale vastava valdkonna juht.

  (2) Preemiat ei maksta teenistujale distsiplinaarkaristuse kehtivuse ajal ega töölepingu seaduse § 88 lõike 3 kohase kirjaliku hoiatuse saanud töötajale aasta jooksul hoiatuse tegemisest.

§ 9.   Asendustasu ja eritingimustes töötamise tasu

  (1) Puuduva teenistuja ülesannete täitmise eest võib maksta asendavale teenistujale asendustasu, kui asendamine ei ole ettenähtud tema ametijuhendis või tingib võrreldes ametijuhendis ettenähtuga töökoormuse olulise suurenemise.

  (2) Puuduva teenistuja ülesannete andmisel ja lisatasu maksmisel lähtutakse avaliku teenistuse seaduse §-s 57 sätestatud põhimõtetest.

  (3) Eritingimustes töötamise lisatasu makstakse ületunnitöö, riigipühal ja ööajal töötamise eest seadusest tuleneval alusel, kui eritingimustes tehtud tööd ei ole võimalik asendada vaba aja andmisega.

§ 10.   Tasustamine tööalasel koolitusel osalemise ja teenistusülesannete täitmise takistuse korral

  (1) Teenistujale säilitatakse teenistusvaldkonna alasel koolitusel osalemise ajal palk.

  (2) Teenistujale säilitatakse palk mõistliku aja eest, kui teenistusülesandeid ei täideta lühiajalise isikliku või perekondliku takistuse korral.

§ 11.   Sotsiaalsed garantiid

  (1) Vallavanem võib otsustada maksta teenistujale toetust järgmistel juhtudel:
  1) teenistuja perekonnas juhtunud traagilise sündmuse korral. Teenistuja surma korral võib toetust maksta tema lähisugulastele;
  2) isikliku tähtpäeva või sündmuse puhul;
  3) teenistusest vabastamisel vanaduspensionile jäämise tõttu või ametikohale mittevastava tervisliku seisundi tõttu või pikaajalise töövõimetuse tõttu lisaks seaduses ettenähtule kuni kolme kuu põhipalga ulatuses.

  (2) Teenistujale makstakse haigestumise või vigastuse korral haigushüvitist töövõimetuslehel alusel alates teisest haiguspäevast 80% ulatuses teenistuja keskmisest töötasust kuni haiguspäevani, millest alates maksab hüvitist Tervisekassa.

  (3) Käesolevas paragrahvis nimetatud toetusi rakendatakse kõikidele teenistujatele samade asjaolude esinemisel võrdselt.

§ 12.   Palga arvestamine ja maksmine

  (1) Palga arvestusperiood on kalendrikuu.

  (2) Palka arvestatakse ajavahemiku eest, mil teenistuja täitis talle pandud ülesandeid. Kui teenistujale on kehtestatud täistööajast lühem tööaeg, arvestatakse palka proportsionaalselt teenistuses oldud aja eest.

  (3) Palgast peetakse kinni ja tasutakse Maksu- ja Tolliametile järgmised maksud ja maksed:
  1) tulumaks, millest finantseeritakse riigi ja kohaliku omavalitsuse üksuse valitsemistegevusi vastavalt tulumaksuseaduse § 5 lõikele 1;
  2) töötuskindlustusmaks, mis kindlustab seaduses sätestatud tingimustel teenistujale kaitse (hüvitised, toetused ja teenused) töötuks jäämise korral;
  3) kogumispensioni makse (kui teenistuja on sellega liitunud), millest rahastatakse II samba pensionimakseid.

  (4) Palka makstakse üks kord kuus hiljemalt viiendal kuupäeval teenistuja poolt kirjalikult teatatud pangakontole, kui ei ole kokku lepitud teisiti. Pangakonto muutmisest teavitab teenistuja vastava valdkonna eest vastutavat struktuuriüksust kirjalikult.

  (5) Teenistujale väljastatakse teatis arvestatud palga, puhkusetasu ja neist tehtud kinnipidamiste, teenistuja eest arvestatud sotsiaalmaksu ja töötuskindlustusmakse kohta.

  (6) Teenistujal on õigus saada selgitusi talle palga või töötasu määranud isikult ja palgaarvestajalt.

  (7) Vallavalitsus võib ametniku palgast kinni pidada vallavalitsuse arvel tehtavate kulude kehtestatud limiiti ületava summa ja ametnikule makstud ettemakse, mille ametnik peab vallavalitsusele tagastama. Töötaja puhul on selleks vajalik töötaja kirjalik nõusolek, v.a töölt lahkumisel tema ette kasutatud ja välja teenimata puhkus.

  (8) Tööaja arvestus toimub tööajaarvestuse tabeli alusel. Tabelis kajastatakse eritingimustes (ületunnitöö, riigipühal ja ööajal) töötamine, koolitustel osalemine, puhkus jms.

§ 13.   Puhkusetasu

  (1) Puhkusetasu arvutatakse teenistujale keskmise palga alusel. Kui teenistujale maksti keskmise palga arvutamise vajaduse tekke kuule eelnenud kuue kalendrikuu eest ainult muutumatu suurusega palka, siis puhkusetasu maksmiseks keskmist palka ei arvutata ja teenistujaale makstakse muutumatu suurusega palka.

  (2) Puhkusetasu kantakse teenistuja pangakontole hiljemalt eelviimasel tööpäeval enne puhkuse algust või teenistuja soovi korral järgmisel palgapäeval.

  (3) Teenistujale võimaldatakse lisapuhkust seaduses ettenähtud alustel ja korras.

§ 14.   Rakendussäte

  (1) [Käesolevast tekstist välja jäetud.]

  (2) Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Lisa Teenistuskohtade palgagrupid ja põhipalga vahemik
[RT IV, 08.05.2025, 12 - jõust. 11.05.2025]

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json