KorrakaitseAvaliku korra tagamise meetmed

Teksti suurus:

Videovalve kasutamise kord

Väljaandja:Viljandi Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:11.05.2025
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 08.05.2025, 31

Videovalve kasutamise kord

Vastu võetud 06.05.2025 nr 4
, rakendatakse tagasiulatuvalt alates 01.05.2025.

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lõike 3 punkti 2, § 30 lõike 1 punkti 2, korrakaitseseaduse § 6 lõike 1, § 34 ja § 572 lõike 1 ja Viljandi Vallavolikogu 30.06.2020 määruse nr 111 „Riikliku järelevalve ülesannete delegeerimine“ alusel ning arvestades isikuandmete kaitse üldmääruse artikkel 6 lõikes 1 ja isikuandmete kaitse seaduse § 14 sätestatud nõudeid.

§ 1.   Üldsätted


Videovalve kasutamise kord (edaspidi kord) reguleerib Viljandi valla ametiasutuses (edaspidi ametiasutus) ja ametiasutuse hallatavas asutuses (edaspidi hallatav asutus) videovalve kasutusele võtmise ja kasutamise põhimõtteid ning videovalve üldiseid andmekaitsetingimusi.

§ 2.   Videovalve


Videovalve on käesoleva korra mõistes tehniliste vahendite süsteem (videovalve kaamera), mis on üldjuhul paigaldatud ametiasutuse ja/või hallatava asutuse hoone välisseinale, siseruumi või territooriumile ja edastab reaalajas videopilti, salvestab selle ning võimaldab selle töötlemist ja/või taasesitamist.

§ 3.   Videovalve korraldaja

  (1) Videovalve korraldaja ülesandeid täidab ametiasutus ja/või hallatav asutus.

  (2) Videovalve korraldaja vastutab videovalve õiguspärase kasutusele võtmise ja kasutamise eest ning on avaliku teabe seaduse mõistes videovalve kui infosüsteemi abil kogutud andmete vastutav töötleja.

  (3) Videovalve kaamera (edaspidi Kaamera) salvestise ja selles sisalduvate isikuandmete volitatud töötlejaks ametiasutuses on vallavanem või tema volitatud isik ja hallatavas asutuses hallatava asutuse juht või tema volitatud isik (edaspidi volitatud töötleja).

§ 4.   Videovalve eesmärk


Videovalvet võib kasutada eelkõige järgmistel eesmärkidel:


1) ametiasutuse ja/või hallatava asutuse territooriumil viibivate isikute (personal, külalised jt hoone kasutajad) turvalisuse tagamiseks ja kaitseks, isikute turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks, olukorrale reageerimiseks ning korrarikkumisel asjaolude väljaselgitamiseks;


2) Viljandi vallavara kaitseks, vara säilimist ohustava olukorra ennetamiseks ja ohukorrale reageerimiseks ning vara kahjustamisel või vargusel kahju tekitaja väljaselgitamiseks ja faktiliste asjaolude tõendamiseks.

§ 5.   Kaamera paigutamise nõuded

  (1) Kaamera paigutatakse üldjuhul ametiasutuse ja/või hallatava asutuse hoone välisfassaadile selliselt, et võimalusel oleks tagatud kogu territooriumi ja hoone ümbruse jälgitavus.

  (2) Hoone sisemuses paigutatakse kaamerad üldjuhul selliselt, et oleks tagatud sissepääsude, väljapääsude ning koridoride jälgitavus. Kaamera võib paigutada ka ruumidesse, kus toimub inimeste kogunemisi või kui selleks on muu põhjendatud vajadus.

  (3) Kaameraid on keelatud paigutada tualettidesse, pesu- ja riietusruumidesse.

  (4) Kaamera kasutamisest teavitatakse vastavalt käesoleva korra §-le 8.

  (5) Videovalve korraldaja tagab turvameetmed, mis kaitsevad videovalve abil kogutud andmeid tahtmatu või volitamata jälgimise, kopeerimise, muutmise, teisaldamise ja kustutamise eest.

  (6) Videovalve seadmestik peab olema:
  1) valitud ning seadistatud viisil, mis tagab võimaluse igal ajahetkel kindlaks teha kes, millal ja milliseid andmeid videovalve korraldaja nimel töötles (vaatas, salvestas, muutis, kustutas);
  2) võimalik seadistada selliselt, et videovalve abil kogutud andmeid ei ole võimalik avalikult kätte saada.

  (7) Ametiasutuse ja/või hallatava asutuse territooriumil või hoones videovalve kasutusele võtmise otsustab ametiasutuses vallavanem ja hallatavas asutuses selle juht.

§ 6.   Salvestamine

  (1) Kaamera salvestab üldjuhul ööpäevaringselt ja ainult liikumise tuvastamisel. Heli salvestamine ei ole Kaameraga lubatud.

  (2) Kaamera salvestusperiood on üldjuhul kuni 1 kalendrikuu. Kaamera peab olema seadistatud selliselt, et salvestusseade kirjutab uuemate andmetega vanemad andmed üle.

  (3) Salvestisega on õigus tutvuda salvestisel oleval andmesubjektil käesoleva §-i lõikes 2 sätestatud salvestusperioodi jooksul.

  (4) Vastutaval töötlejal on õigus salvestis edastada õiguskaitseorganitele (politsei, prokuratuur, kohus jms) ning teistele isikutele seadusega sätestatud juhtudel ja alusel.

§ 7.   Reaalajas jälgimine

  (1) Kaamerapildi reaalajas jälgimise õigus on ametiasutuse ja/või hallatava asutuse volitatud töötlejal.

  (2) Kaamera reaalajas jälgimine väljaspool ametiasutust ja/või hallatavat asutust ei ole üldjuhul lubatud.

§ 8.   Kaamerast teavitamine

  (1) Avalikkust teavitatakse kaamera(te) vaatevälja jäävasse alasse sisenemisest teavitussildiga.

  (2) Teavitussildil on kujutatud kaamera pilt tekstiga „VIDEOVALVE", andmete töötlemise alus, eesmärk, viide vastutavale töötlejale ja kontaktandmed.

  (3) Teavitussilt vormistatakse Andmekaitse Inspektsiooni veebilehel avaldatud videovalve sildi genereerija abil.

  (4) Teavitussilt paigutatakse selliselt, et on kergesti märgatav ja aluspinnast eristatav. Kui kaamera on paigutatud hoonesse, siis paigutatakse teavitussilt ka hoone kõikide sissepääsude juurde.

§ 9.   Salvestisega tutvumine

  (1) Salvestisega tutvumise ja sellest väljavõtte ja/või koopia väljastamise korral arvestada, et kui salvestisel on lisaks enda andmetega tutvumist soovivale isikule ka teisi isikuid, võib juurdepääsu teiste isikute andmetele võimaldada vaid salvestisel olevate isikute kirjalikul nõusolekul või muutes teised isikud tuvastamatuks.

  (2) Enda andmetega tutvumiseks, sh salvestisele juurdepääsuks või salvestisest väljavõtte saamiseks, esitab isik allkirjastatud taotluse videovalve korraldajale.

  (3) Taotluses peab olema märgitud taotluse esitaja nimi, kontaktandmed (telefon ja e-posti aadress), eeldatav ajaperiood, mis eesmärgil ja alusel juurdepääsu/väljavõtet taotletakse.

  (4) Videovalve korraldaja otsustab taotluse rahuldamise või mitterahuldamise 15 kalendripäeva jooksul taotluse saamisest. Taotluse menetluse tähtaega on videovalve korraldajal, põhjendatud juhtudel õigus pikendada.

  (5) Taotluse rahuldamisel võimaldatakse taotlejale turvaline, ajutine (kuni 7 tööpäeva) juurdepääs salvestise koopiale ja/või väljavõttele infotehnoloogiliselt (nt e-posti aadressile saatmine).

  (6) Videovalve korraldaja jätab taotluse rahuldamata, kui taotleja isikuandmed on salvestise säilitustähtajast tulenevalt kustutatud, teavitades sellest taotlejat.

  (7) Videovalve korraldaja võib jätta taotluse rahuldamata, kui:
  1) taotlejale ei ole võimalik näidata või väljastada tema kohta kogutud andmeid nii, et see ei kahjustaks kolmandate isikute huve;
  2) muul põhjendatud juhul.

  (8) Kolmandatel isikutel ja/või asutustel on õigus salvestise abil kogutud isikuandmeid saada ainult andmesubjekti kirjalikul nõusolekul või õigusaktides sätestatud juhtudel.

§ 10.   Määrus jõustub kolmandal päeval pärast avaldamist Riigi Teatajas ja rakendatakse tagasiulatuvalt alates 01.05.2025.

Alar Karu
vallavanem

Reet Pramann
vallasekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json