Teksti suurus:

Saaremaa Vallavolikogu 8. detsembri 2017. a määruse nr 16 "Saaremaa Vallavolikogu töökord" muutmine

Väljaandja:Saaremaa Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:12.03.2022
Avaldamismärge:RT IV, 09.03.2022, 7

Saaremaa Vallavolikogu 8. detsembri 2017. a määruse nr 16 "Saaremaa Vallavolikogu töökord" muutmine

Vastu võetud 25.02.2022 nr 3

Määrus kehtestatakse Saaremaa Vallavolikogu 8. detsembri 2017. a määruse nr 15 „Saaremaa valla põhimäärus“ § 23 alusel.

§ 1.   Saaremaa Vallavolikogu 8. detsembri 2017. a määruse nr 16 "Saaremaa Vallavolikogu töökord" muutmine

  Saaremaa Vallavolikogu 8. detsembri 2017. a määruses nr 16 "Saaremaa Vallavolikogu töökord" tehakse järgmised muudatused:
  1) paragrahv 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
§ 3. Volikogu tööorganid ja töövormid
(1) Volikogu tööorganid on eestseisus, fraktsioon ja komisjon.
(2) Volikogu töövormiks on istung.
(3) Volikogu eestseisuse, fraktsiooni ja komisjoni töövormiks on koosolek.
(4) Volikogu istungit ja tema tööorganite koosolekut võib korraldada kaugosalusega füüsilise toimumise kohata elektrooniliste vahendite abil. Istungit ja koosolekut võib korraldada ka hübriidvormis, kus volikogu või tema tööorganite liikmed osalevad kas füüsiliselt toimumise kohas või kaugosalusega.“;

  2) paragrahv 6 lõiget 1 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses: „Komisjon võib võtta läbivaatamiseks ka muid dokumente.“;

  3) paragrahv 6 lõike 2 esimene lause tunnistatakse kehtetuks;

  4) paragrahv 6 lõiget 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Komisjoni koosoleku toimumise kohast, töövormist ja päevakorrast koos materjalidega teavitab komisjoni liikmeid ja asendusliikmeid kokkukutsuja vähemalt kolm päeva enne koosoleku algust. Erakorralisest komisjoni koosoleku toimumisest teavitab komisjoni liikmeid ja asendusliikmeid kokkukutsuja esimesel võimalusel.“;

  5) paragrahvi 6 täiendatakse lõigetega 4¹ ja 4² järgmises sõnastuses:
„(4¹) Kui komisjoni liige ei saa komisjoni koosolekust osa võtta, teavitab ta oma asendusliiget. Asendusliikmel, kes võtab komisjoni koosolekust osa komisjoni liikme asemel, on kõik komisjoniliikme õigused ja kohustused, välja arvatud komisjoni esimehe või aseesimehe õigused ja kohustused. Asendusliige võib osaleda komisjoni koosolekul ka juhul, kui koosolekul osaleb põhiliige, kuid sellisel juhul puuduvad tal komisjoni liikme õigused ja kohustused.
(4²) Komisjoni esimees võib kaasata komisjoni koosseisu komisjoni liikmena kuni kaks eksperti. Eksperdil on kõik komisjoniliikme õigused ja kohustused.“;

  6) paragrahvi 6 lõige 6 tunnistatakse kehtetuks;

  7) paragrahv 7 tunnistatakse kehtetuks;

  8) paragrahvi 9 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Volikogu kokkukutsumisel tuleb kutses ära näidata arutusele tulevad küsimused, istungi toimumise aeg, koht ja töövorm.“;

  9) paragrahvi 10 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1-3 ja 6-7 toodud isikud või organid esitavad õigusakti eelnõu kantseleisse hiljemalt 20 päeva enne istungi algust. Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 4-5 toodud organ ja isik esitavad õigusakti eelnõu kantseleisse hiljemalt 14 päeva enne istungi algust. Volikogu eestseisus võib istungi päevakorda võtta nimetatud tähtajast hiljem esitatud eelnõu või kui puudub vajadus selle läbivaatamiseks volikogu komisjonis.“;

  10) paragrahvi 10 lõike 3 punkt 7 tunnistatakse kehtetuks;

  11) paragrahvi 10 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(5) Eelnõule märgitakse eelnõu esitaja nimi, esitamise kuupäev, eelnõu ja seletuskirja koostaja nimi, ettekandja nimi ning mitmel lugemisel on eelnõu kavandatud volikogus menetleda. Eelnõule võivad olla lisatud ka muud esitaja poolt vajalikuks peetavad materjalid.“;

  12) paragrahvi 10 lõige 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(8) Volikogu esimees suunab õigusakti eelnõu, mida ei ole algatanud valitsus, valitsusele seisukoha saamiseks. Valitsus teatab kirjalikult volikogule oma seisukoha, arvestades käesoleva määruse § 9 lõikes 2 sätestatud tähtaega, märkides ühtlasi, kes esitab valitsuse seisukoha volikogu komisjonides ja istungil. Valitsus ei anna arvamust volikogu töökorraldust puudutavatele eelnõudele.“;

  13) paragrahvi 12 lõiked 4 ja 6 tunnistatakse kehtetuks;

  14) paragrahv 13 tunnistatakse kehtetuks;

  15) paragrahvi 15 teksti muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Volikogu istungi päevakorras olevaid küsimusi arutatakse mitte rohkem kui kolmel lugemisel.
(2) Päevakorras olevaid küsimusi arutatakse mitmel lugemisel eelnõu algataja ettepanekul. Kahel lugemisel arutatakse küsimust juhul, kui seda nõuab volikogu komisjon või fraktsioon.
(3) Eelnõu algataja ettepanekut päevakorras oleva küsimuse mitmel lugemisel arutamiseks ei hääletata, muul juhul otsustatakse küsimuse kahele lugemisele panemine volikogu istungil hääletamisega.
(4) Kahele lugemisele suunatud eelnõu esimene lugemine lõpetatakse muudatusettepanekuid hääletamata. Kolmele lugemisele suunatud eelnõu esimene ja teine lugemine lõpetatakse muudatusettepanekuid hääletamata.
(5) Vallaeelarve eelnõu arutamisel volikogus lähtutakse alljärgnevast:
1) valitsus edastab eelarve eelnõu koos seletuskirjaga enne volikogule esitamist arvamuse avaldamiseks osavalla- ja kogukonnakogule. Osavalla- ja kogukonnakogu arvamus koos valitsuse seisukohaga lisatakse volikogule esitatavale eelarve eelnõu seletuskirjale;
2) eelarve eelnõu menetlemise juhtivkomisjon on rahanduse valdkonna eest vastutav volikogu komisjon;
3) muudatusettepanekud eelarve eelnõule vaatab läbi käesoleva lõike punktis 2 nimetatud volikogu komisjon;
4) eelarve eelnõu arutatakse kahel lugemisel. Juhul, kui valitsus otsustab eelarve eelnõu arutada kolmel lugemisel, ei panda hääletusele pärast eelarve teise lugemise lõpetamist esitatud muudatusettepanekuid, mida valitsus ja käesoleva lõike punktis 2 nimetatud volikogu komisjon ei toeta.
(6) Lisaeelarve eelnõu arutatakse kahel lugemisel käesoleva paragrahvi lõike 5 punktides 2 ja 3 sätestatud korras.“;

  16) paragrahvi 15¹ täiendatakse lõikega 1¹ järgmises sõnastuses:
„(1¹) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 1 nimetatud arutelul esineb kaasettekandega üksnes komisjoni esindaja, kellele on eelnõu läbivaatamiseks suunanud volikogu esimees või käesoleva määruse paragrahvi 10 lõikes 8 sätestatud juhul valitsuse esindaja.“;

  17) paragrahvi 16 lõiked 2 ja 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Muudatusettepaneku ühel lugemisel menetletava eelnõu kohta esitab volikogu liige, volikogu fraktsioon või valitsus volikogu komisjonide toimumise nädalal esimesena eelnõu menetleva käesoleva määruse paragrahv 10 lõikes 7 nimetatud komisjoni toimumise päeval hiljemalt kell 12.
Muudatusettepanek mitmel lugemisel menetletava eelnõu kohta esitatakse hiljemalt volikogu esimehe määratud tähtajaks.
(3) Muudatusettepanek esitatakse kirjalikult ning see peab sisaldama viidet eelnõu muudetavale osale, soovitava muudatuse täpset sõnastust, muudatusettepaneku selgitust ja muudatusettepaneku esitaja nime. Volikogu komisjon võib vajadusel sõnastada muudatusettepaneku oma koosolekul arvestamata käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatud tähtaegu.“;

  18) paragrahvi 17 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Volikogu ainupädevusse kuuluvaid küsimusi otsustatakse hääletamise teel. Muudes küsimustes hääletatakse juhul, kui vähemalt üks volikogu liige seda nõuab. Hääletamine volikogus on avalik. Hääletamine toimub käe tõstmisega või volikogus kasutatava infosüsteemi abil.“.

§ 2.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Jaanus Tamkivi
vallavolikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json