Linna ja valla valitsemineSümboolika ja tunnustamine

Noorsootöö ja lastekaitse

Teksti suurus:

Kiili valla haridus- ja noorsootöötajate tunnustamise kord

Väljaandja:Kiili Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:12.08.2024
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 09.08.2024, 7

Kiili valla haridus- ja noorsootöötajate tunnustamise kord

Vastu võetud 30.07.2024 nr 6

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lõike 2 ja § 22 lõike 1 punkt 5  ning Kiili Vallavolikogu 17.11.2022 määruse nr 11 “Kiili valla tunnustamise kord” § 51 alusel

§ 1.   Määruse eesmärk

  (1) Kiili valla haridus- ja noorsootöötajate tunnustamise kord reguleerib Kiili Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) hallatava üldhariduskooli, koolieelse lasteasutuse, huvikooli, noorsootööasutuse õpetajate ja teiste haridus- ja noorsootöö valdkonna töötajate (edaspidi koos nimetatud töötajad) tunnustamise alused ja korra.

  (2) Määruse eesmärk on väärtustada õpetamist ning laste- ja noortega töötavaid inimesi, neid tunnustada ja tõsta esile haridus- ja noorsootööasutuste töötajate rolli.

§ 2.   Haridus- ja noorsootöö alane tunnustamine

  (1) Tunnustatakse töötajaid, kelle tulemuslik tegevus, koostöö ja isiklik eeskuju on oluliselt kaasa aidanud õpilaste kujunemisele mitmekülgselt arenenud isiksusteks ning kelle tegevusel on märkimisväärne mõju õpilaste arengule, kogukonnale ja ühiskonnale.

  (2) Tunnustatakse järgmistes kategooriates:
  1) aasta lasteaiaõpetaja
  2) aasta huviharidusõpetaja;
  3) aasta klassiõpetaja;
  4) aasta põhikooliõpetaja;
  5) aasta gümnaasiumiõpetaja;
  6) aasta tugispetsialist;
  7) aasta haridustugi.

  (3) § 2 lõikes 2 punktis 1 nimetatud kategoorias tunnustatakse aastas kuni kolme isikut. Punktides 2-6 nimetatud kategooriates tunnustatakse aastas kuni üht isikut. Punktis 7 nimetatud kategoorias võib tunnustada aastas kuni üht isikut igast valla haridus- ja noorsootööasutusest.

  (4) Aasta lasteaiaõpetaja tunnustus omistatakse pedagoogile, kes on:
  1) olnud oma tegevusega eeskujuks laste väärtushinnangute kujundamisel ning koostöös laste perekondadega toetanud laste kasvamist ning nende iseseisvuse ja loovuse arenemist iga lapse individuaalsust arvestades;
  2) rakendanud innovaatilisi meetodeid ja teinud koostööd erinevate osapooltega tegevuste lõimimisel;
  3) tegelenud pidevalt enesetäiendusega, osalenud arendustegevuses ja projektides ning tutvustanud oma töökogemusi töökohas või väljaspool;
  4) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi hariduselu edendamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (5) Aasta huviharidusõpetaja tunnustus omistatakse Kiili Kunstide Kooli pedagoogile, kes on:
  1) olnud oma tegevusega eeskujuks laste väärtushinnangute kujundamisel ning koostöös laste perekondadega toetanud ja soodustanud laste kasvamist ning nende iseseisvuse ja loovuse arenemist iga lapse individuaalsust arvestades;
  2) tegelenud pidevalt enesetäiendusega, osalenud arendustegevuses ja projektides ning tutvustanud oma töökogemusi töökohas või väljaspool;
  3) saavutanud silmapaistvaid tulemusi õpilaste juhendamisel või nende innustamisel osalemaks konkurssidel, võistlustel, ülevaatustel vms ja saavutamaks võimetekohaseid tulemusi;
  4) rakendanud huvihariduses innovaatilisi ideid ning teinud koostööd erinevate osapooltega tegevuste lõimimisel;
  5) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi hariduselu edendamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (6) Aasta klassiõpetaja tunnustus omistatakse pedagoogile, kes on:
  1) olnud oma tegevusega eeskujuks õpilaste väärtushinnangute kujundamisel ning koostöös laste perekondadega toetanud õpilaste iseseisvuse, loovuse ja ettevõtlikkuse arenemist nende individuaalsust arvestades;
  2) soodustanud oma tegevusega ühtsustunde loomist klassis, kus iga õpilast väärtustatakse, õpilased on koostöövalmid ning oskavad teha meeskonnatööd;
  3) rakendanud õpetamisel ja õppimise suunamisel innovaatilisi ideid ning rakendanud ainete lõimimist;
  4) tegelenud pidevalt enesetäiendusega, osalenud arendustegevuses ja projektides ning tutvustanud oma töökogemusi töökohas või väljaspool;
  5) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi hariduselu edendamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (7) Aasta põhikooliõpetaja tunnustus omistatakse pedagoogile, kes on:
  1) olnud oma tegevusega eeskujuks õpilaste väärtushinnangute kujundamisel ning toetanud õpilaste iseseisvuse, loovuse, ettevõtlikkuse ja kodanikutunde arenemist nende individuaalsust arvestades;
  2) saavutanud silmapaistvaid tulemusi õpilaste juhendamisel või nende innustamisel osalema ja saavutama võimetekohaseid tulemusi aineolümpiaadidel, konkurssidel, võistlustel, ülevaatustel vms;
  3) rakendanud õpetamisel ja õppimise suunamisel innovaatilisi ideid ning teinud koostööd teiste õpetajatega ainete lõimimisel;
  4) tegelenud pidevalt enesetäiendusega, osalenud arendustegevuses ja projektides ning tutvustanud oma töökogemusi töökohas või väljaspool;
  5) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi hariduselu edendamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (8) Aasta gümnaasiumiõpetaja tunnustus omistatakse pedagoogile, kes on:
  1) olnud oma tegevusega eeskujuks õpilaste väärtushinnangute kujundamisel ning toetanud õpilaste iseseisvuse, loovuse, ettevõtlikkuse ja kodanikutunde arenemist nende individuaalsust arvestades;
  2) saavutanud silmapaistvaid tulemusi õpilaste juhendamisel või nende innustamisel osalema ja saavutama võimetekohaseid tulemusi aineolümpiaadidel, konkurssidel, võistlustel, ülevaatustel vms;
  3) rakendanud õpetamisel ja õppimise suunamisel innovaatilisi ideid ning teinud koostööd teiste õpetajatega ainete lõimimisel;
  4) tegelenud pidevalt enesetäiendusega, osalenud arendustegevuses ja projektides ning tutvustanud oma töökogemusi töökohas või väljaspool;
  5) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi hariduselu edendamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (9) Aasta tugispetsialisti tunnustus omistatakse lasteaia või kooli tugispetsialistile, kes on:
  1) märganud laste vajadusi ning toetanud neid nende vajadustest lähtuvalt, on aidanud ennetada laste probleeme;
  2) aidanud lastel areneda ja õppida vastavalt nende võimetele;
  3) suunanud lapsi või lapsevanemaid nende või lapse arengut ja võimalusi analüüsima ning teadlikke valikuid tegema;
  4) toetanud ja arendanud koostöövõrgustikku parima toe pakkumiseks;
  5) saavutanud väljapaistvaid töötulemusi kaasava hariduse edendamisel ja väärtustamisel haridusasutuse, piirkondlikul või vabariiklikul tasandil.

  (10) Aasta haridustoe tunnustus omistatakse noorsootöötajale, assistendile, õpetaja abile, tugiisikule või muule haridus- või noorsootööasutuse personali hulka kuuluvale isikule, kes on:
  1) aidanud luua keskkonna, milles lapsed ja noored õpivad ja tegutsevad innustunult;
  2) arvestab laste ja noorte vajadusi ja huve ning teeb kõik endast oleneva, et igaüks areneks vastavalt oma võimetele;
  3) kes on koostööaldis nii lastevanemate kui kolleegide ja kogukonnaga  ning näeb koostöös edasiviivat jõudu;
  4) kes on valmis kinni haarama uudsetest ideedest ja innovaatilistest lahendustest.

  (11) Tunnustamise ettepanekud esitavad Kiili valla haridus- ja noorsootööasutused hiljemalt 5. septembriks Kiili Vallavalitsusele. Laureaadid kinnitatakse vallavalitsuse korraldusega.

  (12) Iga kategooria laureaati tunnustatakse õpetajate päeval vallavalitsuse tänukirja ja meenega.

§ 3.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Priit Põldmäe
Ehitus- ja planeerimisosakonna juhataja-abivallavanem vallavanema ülesannetes

Tarko Tuisk
Vallasekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json