EttevõtlusToetused

Teksti suurus:

Digitaliseerimise toetus

Väljaandja:Tartu Linnavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.05.2021
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2023
Avaldamismärge:RT IV, 10.04.2021, 18

Digitaliseerimise toetus
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]

Vastu võetud 21.02.2019 nr 55
RT IV, 26.02.2019, 71
jõustumine 01.03.2019

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
25.06.2020RT IV, 03.07.2020, 306.07.2020
01.04.2021RT IV, 10.04.2021, 501.05.2021

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 alusel.

§ 1.   Määruse reguleerimisala, toetuse taotlemisele, taotluse menetlemisele ja toetuse kasutamise kontrollimisele rakenduv õigus

  (1) Määrus sätestab Tartu linna eelarvest juriidilisele isikule tootmise ja teenuste digitaliseerimise toetuse andmise üldisema eesmärgi, taotlejale esitatavaid nõudeid, taotluse hindamise, toetuse andmise ja toetuse kasutamise ja väljamaksmise korra.

  (2) Toetuse taotlemisele ja toetuse andmise menetlemisele ning toetuse kasutamise üle järelevalve teostamisele kohaldatakse Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korra sätteid, arvestades käesoleva määruse erisusi.
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]

§ 2.   Toetuse objekt

  (1) Toetust antakse Eesti majanduse tegevusalade klassifikaatoris (EMTAK 2008) avaldatud töötleva tööstuse (jagu C), ehituse (jagu F), hulgi- ja jaekaubanduse (jagu G), veonduse ja laonduse (jagu H) ning majutuse ja toitlustuse (jagu I) tegevusvaldkonnas tegutsevale juriidilisele isikule (ettevõtjale) tootmise ja teenuse digitaliseerimiseks vajalike tegevuste elluviimiseks.

  (2) Tootmise ja teenuste digitaliseerimiseks vajalike tegevuste hindamiseks esitab ettevõtja digitaliseerimise auditi, diagnostika või muu sarnase raporti (raport), mis käsitleb tootmise ja teenuste digitaliseerimist osas, mille elluviimiseks toetust taotletakse. Raport peab sisaldama kas tervikuna või osaliselt ülevaadet kitsaskohtadest ettevõtja strateegilises juhtimises ja ärimudelis, planeerimises ning inimressursi, kvaliteedisüsteemi ja tootearenduse juhtimises, hankeprotsessis, tarneprotsessis, toote, pooltoote ja tooraine tagastamises ning järelteeninduse protsessides. Raportis seatakse kitsaskohtade lahendamisele prioriteetsus, hinnatakse digitaliseerimise ja automatiseerimise lahenduste maksumust ning antakse hinnang kitsaskohtade väljapakutud lahenduste tasuvusajale ja mõjule ettevõtja majandustulemustele.

  (3) Raportis välja toodud tegevuste elluviimiseks käesoleva määruse tähenduses loetakse otseselt ettevõtja majandustulemusi mõjutavate tegevuste realiseerimist ja raportis nimetatud lahenduste kasutuselevõtmist.
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]

§ 3.   Riigiabi

  (1) Käesoleva määruses nimetatud toetus on käsitletav vähese tähtsusega abina komisjoni määruse (EL) nr 1407/2013, milles käsitletakse Euroopa Liidu toimimise lepingu artiklite 107 ja 108 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 352, 24.12.2013, lk 1–8) (edaspidi VTA määrus), artikli 3 mõistes ning sellele kohaldatakse VTA määruses ning konkurentsiseaduse paragrahvis 33 sätestatut.

  (2) Ühele taotlejale antud vähese tähtsusega abi ei tohi kolme järjestikuse majandusaasta jooksul käesoleva määruse alusel taotletava toetusega ületada vähese tähtsusega abi ülemmäära 200 000 eurot.

  (3) Vähese tähtsusega abi andmisel võetakse arvesse VTA määruse artikli 5 lõikes 1 sätestatud vähese tähtsusega abi kumuleerimisreegleid.

  (4) Toetuse andmisel kohaldatakse konkurentsiseaduse paragrahvi 492 lõikes 3 sätestatut.

  (5) Vähese tähtsusega abi suuruse arvutamisel loetakse üheks ettevõtjaks sellised ettevõtjad, kes on omavahel seotud VTA määruse artikli 2 lõike 2 kohaselt.

§ 4.   Toetuse taotleja

  Toetust saab taotleda käesoleva määruse paragrahvi 2 lõikes 1 sätestatud tegevusvaldkonnas tegutsev ettevõtja, kelle äriregistri kohane asukoht on Tartu linnas ja kelle käesoleva määruse paragrahvi 2 lõikes 1 nimetatud tegevusvaldkonnas tegutsemise asukoht on Tartu linnas või maakonnas ning kes vastab järgmistele tingimustele:
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]
  1) taotlejal puudub riiklike ja kohalike maksude või maksete võlgnevus;
  2) taotlejal puudub muu võlgnevus Tartu linna või Tartu linnaga seotud juriidilise isiku ees;
  3) taotleja suhtes ei ole algatatud likvideerimis- ega pankrotimenetlust ega tehtud pankrotiotsust;
  4) taotleja omakapital vastab äriseadustiku nõuetele;
  5) taotleja on esitanud eelneva majandusaasta kohta aruande ning teeninud müügitulu.

§ 5.   Toetuse suurus, omafinantseeringu nõue ja abikõlblikud kulud

  (1) Toetuse ülemmäär ühe taotleja kohta on 5000 eurot ja toetust antakse taotlejale üks kord.

  (2) Toetuse saamiseks peab ettevõtja omaosalus katma tegevuste elluviimise kuludest vähemalt 30%.

  (3) Abikõlblikud on ühekordsed, kuupõhised või muud regulaarsed kulud, mille ettevõte on teinud digilahenduse soetamiseks või arendamiseks. Abikõlblike kulude hulka arvestatakse ka soetatava või arendatava digilahendusega vältimatult kaasnevad ühekordsed seadistus- ja koolituskulud. Abikõlblikkuse periood algab toetuse andmise otsuse tegemise kuupäevast.
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]

  (4) Käibemaks ei ole abikõlblik kulu.

  (5) Abikõlblike kulude hulka ei arvata kulusid, mis on tekkinud tehingutest isikute vahel, kes on tulumaksuseaduse § 8 tähenduses seotud isikud.

§ 6.   Toetuse taotlemine

  (1) Toetust saab taotleda pidevalt.

  (2) Toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis. Taotlus peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) taotleja käesoleva määruse paragrahvi 2 lõikes 1 nimetatud tegevusvaldkonnas tegutsemise asukoha aadress ja kontaktandmed;
  2) taotleja tegevusala (EMTAK kood ja nimetus);
  3) toetuse abil ellu viia soovitavad tegevused ja tegevuste oodatav tulemus;
  4) tegevuste elluviimise ajakava;
  5) taotletava toetuse suurus ja elluviidavate tegevuste kogueelarve;
  6) taotleja kinnitus, et ta on teadlik käesoleva määruse nõuetest ning vastab määruse nõuetele.

  (3) Taotlusele lisatakse:
  1) ettevõtja kohta koostatud raport, mis käsitleb tootmise ja teenuste digitaliseerimist osas, mille elluviimiseks toetust taotletakse;
  2) hinnapakkumus elluviidavate tegevuste realiseerimiseks.
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]

§ 7.   Taotluse läbi vaatamine

  (1) Taotluse vaatab läbi ning kontrollib taotleja ja taotluse vastavust käesolevas määruses sätestatud nõuetele linnavalitsuse ettevõtluse arengu osakond (osakond). Vajadusel võib osakond nõuda esitatud andmete täpsustamist või selgitamist või täiendavate andmete esitamist.
[RT IV, 03.07.2020, 3 - jõust. 06.07.2020]

  (2) Taotluse täpsustamiseks või selgitamiseks või vajalike andmete esitamiseks antakse vajadusel tähtaeg kuni 10 tööpäeva. Kui taotleja nimetatud tähtaja jooksul täpsustusi või selgitusi ei esita, jäetakse taotlus läbi vaatamata.

§ 8.   Taotluse hindamine

  (1) Hinnatakse taotlust, mille esitaja vastab käesolevas määruses sätestatud nõuetele ning mis sisuliselt vastab taotluse nõuetele.

  (2) Taotlusi hindab osakonna juhataja moodustatud hindamiskomisjon.

  (3) Taotlusi hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
  1) taotluse kvaliteet (kuni 50 punkti), mille raames hinnatakse probleemipüstitust ning tegevuste kvaliteeti ja realistlikkust;
  2) tegevuste vastavus toetuse objektile (kuni 50 punkti).

  (4) Toetust antakse, kui taotlus saab hindamisel vähemalt 50 punkti 100-st.

§ 9.   Toetuse andmise otsustamine

  Toetuse andmise otsuse teeb linnavalitsus.

§ 10.   Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja kohustub:
  1) taotluses nimetatud tegevused täies mahus ellu viima hiljemalt 12 kuu jooksul toetuse andmise otsuse tegemisest alates;
  2) taotlema muudatuste heakskiitmist osakonnalt, kui pärast toetuse andmise otsuse tegemist soovitakse teha elluviidavates tegevustes muudatusi (muutub tegevus, eelarve, ajakava vm);
  3) teavitama osakonda, kui ilmnevad asjaolud, mis välistavad toetuse saamise;
  4) teavitama osakonda, kui loobutakse tegevuste elluviimisest;
  5) pärast tegevuste elluviimist esitama osakonnale aruande tegevuste elluviimise kohta ja toetuse väljamaksetaotluse;
  6) kasutama toetust üksnes taotluses nimetatud tegevuste elluviimisega seotud kulude katmiseks;
  7) lubama osakonnal teha järelevalvet tegevuste elluviimise või toetuse kasutamise üle.

§ 11.   Muudatuste heakskiitmine

  (1) Elluviidavates tegevustes kavandatud muudatused kiidab heaks osakond, kui muudatused on kooskõlas käesoleva määruse tingimustega.

  (2) Kui muudatuste heakskiitmisega kaasneb toetuse suuruse muutus, otsustab toetuse suuruse muutmise linnavalitsus.

§ 12.   Aruanne

  (1) Pärast taotluses nimetatud tegevuste elluviimist kohustub toetuse saaja esitama linnaportaali kaudu aruande, mis peab sisaldama:
[RT IV, 10.04.2021, 5 - jõust. 01.05.2021]
  1) ellu viidud tegevuste ja saavutatud tulemuste kirjeldust;
  2) väljamaksetaotlust koos tasumist tõendavate dokumentidega.

  (2) Osakond võib pärast aruande laekumist kontrollida tegevuste elluviimist ettevõtja asukohas või nõuda täiendavate tõendite esitamist tegevuste elluviimise kohta.

§ 13.   Toetuse väljamaksmine

  Toetus makstakse välja, kui:
  1) toetuse saaja on esitanud tegevuste elluviimise kohta aruande, aruanne on heaks kiidetud ning tegevused on taotluse kohaselt ellu viidud;
  2) toetuse saaja on tegevuste elluviimise eest tasunud ning esitanud toetuse väljamaksetaotluse;
  3) toetuse saaja vastab käesoleva määruse nõuetele.

§ 14.   Toetuse andmise otsuse kehtetuks tunnistamine

  Toetuse andmise otsuse tunnistab linnavalitsus kehtetuks, kui:
  1) tegevusi ei ole ellu viinud hiljemalt 12 kuu jooksul toetuse andmise otsuse tegemisest alates;
  2) ettevõtja on teavitanud osakonda tegevuste elluviimisest loobumisest;
  3) ilmnevad asjaolud, mis oleks välistanud toetuse andmise otsuse tegemise;
  4) ettevõtja on teavitanud osakonda elluviidavate tegevuste muudatustest ning ei ole saanud muudatusteks heakskiitu;
  5) ettevõtja ei vasta toetuse väljamaksetaotluse tegemise ajaks enam käesoleva määruse nõuetele;
  6) ettevõtja esitatud aruannet ei ole võimalik heaks kiita või ei vasta väljamaksetaotlus nõuetele või ilmneb kontrolli käigus, et elluviidud tegevused ei vasta taotlusele;
  7) muul põhjendatud juhul, kui ettevõtja või taotlus või muud ilmnenud asjaolud välistaksid toetuse saamise.

§ 15.   Toetuse andmisega seonduvate dokumentide säilitamine

  Toetuse andmisega seonduvaid dokumente säilitatakse 10 aastat alates käesoleva määruse alusel viimase toetuse andmise päevast.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json