Linna ja valla valitsemineHanked

Teksti suurus:

Türi valla hankekord

Väljaandja:Türi Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:08.04.2024
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 05.04.2024, 29

Türi valla hankekord

Vastu võetud 13.03.2018 nr 4
RT IV, 14.03.2018, 2
jõustumine 17.03.2018

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
26.03.2024RT IV, 05.04.2024, 1208.04.2024

„Määrus on antud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 ja riigihangete seaduse §9 lõike 1 ja lõigete 3-5 alusel, lähtudes Türi Vallavolikogu 25. mai 2023 otsusest nr 53 “Õigusaktidega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse või organi pädevusse antud ülesannete delegeerimine” punktist 37.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Reguleerimisala

  Türi valla hankekord (edaspidi hankekord) määrab Türi valla kui kohaliku omavalitsusüksuse ja avaliku sektorni hankija sisepädevuse riigihangete seadusega sätestatud järgmiste ülesannete täitmisel:
  1) riigihangete planeerimine, sealhulgas iga-aastase hankeplaani koostamine, kinnitamine, muutmine ja täiendamine ning hankemenetluse algatamise tähtpäeva määramine;
  2) riigihanke eest vastutava isiku ja hankelepingu täitmise eest vastutavate isikute ja nende ülesannete määramine;
  3) hankekomisjoni moodustamine ja ülesannete määramine;
  4) riigihangete, sealhulgas alla lihthangete piirmäära jäävate riigihangete hankemenetluse korraldamine;
  5) sotsiaal- ja eriteenuse tellimine;
  6) ühishangetes osalemine;
  7) meetmed huvide konflikti ennetamiseks, tuvastamiseks ja kõrvaldamiseks riigihankel.

§ 2.   Hankekorra kohaldamine

  (1) Hankekorda kohaldatakse riigihangetele (edaspidi hange), milles Türi valla nimel on hankijaks:
  1) Türi Vallavalitsus kui ametiasutus (edaspidi ametiasutus, koos hallatava asutusega nimetatud vallaasutus või hankija);
  2) Türi Vallavalitsuse hallatav asutus (edaspidi hallatav asutus, koos ametiasutusega nimetatud vallaasutus või hankija).

  (2) Hangete puhul, milles hankelepingu eset rahastatakse osaliselt või täielikult mõne teise
kohaliku omavalitsuse eelarvest või riigieelarvest, sealhulgas mõnest Euroopa Liidu programmist, fondist või muust sarnasest allikast, kohaldatakse hankekorda, arvestades rahastaja nõuete ja juhenditega, kui need ei ole vastuolus riigihangete seadusega (edaspidi RHS-ga).

§ 3.   Hangete jagunemine

  Lähtudes riigihangete seadusega (edaspidi RHS) sätestatud riigihangete piirmääradest ning hankelepingute eeldatavatest maksumustest, mis ei sisalda käibemaksu, jagunevad hanked hankekorra mõistes järgmiselt:
  1) rahvusvaheline hange on hange, mille hankelepingu maksumus on võrdne RHS-s sätestatud rahvusvahelise piirmääraga või ületab seda;
  2) riigihange on hange, mille hankelepingu maksumus on võrdne RHS-s sätestatud riigihanke piirmääraga või ületab seda;
  3) lihthange on hange, mille hankelepingu maksumus on võrdne RHS-s sätestatud lihthanke piirmääraga või ületab seda ja jääb alla riigihanke piirmäära;
  4) väikehange on hange, mille hankelepingu maksumus asjade ostmisel ja teenuste tellimisel on 15 000 eurot või rohkem ning ehitustööde tellimisel on 30 000 eurot või rohkem, kuid jääb alla lihthanke piirmäära;
  5) minihange on hange, mille hankelepingu maksumus asjade ostmisel ja teenuste tellimisel jääb alla 15 000 euro ning ehitustööde tellimisel alla 30 000 euro;
  6) sotsiaal- ja eriteenuste hange on RHS-s § 126 lõikes 1 viidatud teenuste hange, mille puhul kohaldatakse RHS-s § 126 lõigetes 2–11 ja §-s 127 ning hankekorras sätestatud sotsiaal- ja eriteenuste hanke hankemenetluse reegleid.

2. peatükk HANGETE ETTEVALMISTAMINE JA PLANEERIMINE 

§ 4.   Piirmäärade rakendamine hankemenetluse liigi valimisel

  (1) Hankemenetluse ettevalmistamisel on hankija kohustatud määrama hankelepingu eeldatava maksumuse RHS-s sätestatud viisil.

  (2) Hankija on kohustatud kontrollima tema määratud hankelepingu eeldatava maksumuse vastavust Euroopa Liidu Teatajas ja Internetis Rahandusministeeriumi veebilehel avaldatava rahvusvahelise piirmäära ning RHS-s sätestatud muude hanke piirmäärade suurustele ning kohaldama RHS-s ja hankekorras sätestatud menetluskorda vastavalt eeldatavale maksumusele.

  (3) Kui hankemenetluses välja selgitatud eduka pakkumuse kriteeriumitele vastava pakkumuse hind ületab hankija valitud hanke liigi piirmäära, tuleb hankijal vastavalt asjaoludele valida üks järgmistest lahendusvariantidest:
  1) avaldada RHS §-s 76 sätestatud juhul ja korras vabatahtlik teade ning jätkata hankemenetlust;
  2) lõpetada hankemenetlus RHS § 116 alusel, määrata uus hankelepingu eeldatav maksumus ning korraldada uus hankemenetlus.

§ 5.   Hangete planeerimine ja iga-aastane hankeplaan

  (1) Rahvusvahelised hanked, siseriiklikud hanked, lihthanked ning sellised sotsiaal- ja eri- teenuste hanked, mille maksumus on võrdne või mis ületab riigihanke piirmäära, korraldatakse vastavalt hankeplaanile.

  (2) Lõikes 1 nimetatud hanked planeeritakse iga-aastases hankeplaanis.

  (3) Ametiasutuse hankeplaani koostamise korraldab ametiasutus ja selle kinnitab Türi Vallavalitsus kui täitevorgan (edaspidi Türi Vallavalitsus) korraldusega ühe kuu jooksul vallaeelarve vastuvõtmisest.

  (4) Hallatava asutuse hankeplaani koostamise korraldab ja kinnitab hallatava asutuse juht käskkirjaga ühe kuu jooksul vallaeelarve vastuvõtmisest.

  (5) Hankeplaani ei kinnitata lõigetes 3 ja 4 sätestatud tähtajal, kui vallaeelarves ei ole vastavale vallaasutusele kavandatud kulu, mis võimaldaks rahvusvahelise hanke, siseriikliku hanke, lihthanke või sellise sotsiaal- ja eriteenuste hanke, mille maksumus on võrdne või mis ületab riigihanke piirmäära, korraldamist. Kui aasta jooksul hankeplaani koostamise aluseks olevad asjaolud muutuvad (nt hankija eelarve muutmine, täiendava finantseeringu tagamine või muud objektiivsed asjaolud) ning asjaoludest johtuvalt tekib võimalus hange korraldada, tuleb hankeplaan kinnitada enne hanke korraldamist.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (6) Ettepanekuid hangete hankeplaani kandmise kohta teevad Türi valla asutuste raamatupidamise sise-eeskirjaga määratud vallaeelarves kulusid tegema volitatud isikud oma vastutusala ulatuses (edaspidi vallaeelarve vastava osa täitmise eest vastutav isik).

  (7) Valla arengu pikaajaliseks kavandamiseks ja tegevuste planeerimiseks võib hankeplaan sisaldada ka järgnevateks aastateks kavandatud hankeid.

  (8) Hankeplaanis kajastatakse vähemalt järgmised andmed iga hanke kohta:
  1) hanke nimetus;
  2) hanke eesmärk, hankelepingu eseme kirjeldus;
  3) hankemenetluse liik ja RHS 6. jaos nimetatud riigihanke vahendite kasutamine;
  4) hankemenetluse algatamise eeldatav tähtpäev;
  5) hankemenetluse eest vastutav isik;
  6) hankelepingu täitmise eest vastutav isik;
  7) eeldatav hankelepingu täitmise aeg.

  (9) Hankeplaani võib muuta ja täiendada hankeplaani koostamise aluseks olevate asjaolude muutumisel (nt hankija eelarve muutmine, täiendava finantseeringu tagamine, muud objektiivsed asjaolud).

  (10) Hankeplaani muudab ja täiendab hankeplaani kinnitaja.

3. peatükk HANKEMENETLUSE JA HANKELEPINGUTE TÄITMISE EEST VASTUTAVAD ISIKUD, HANKEKOMISJON 

§ 6.   Vastutavad isikud

  (1) Hankeplaanis määratakse iga hankeplaanis sisalduva hanke hankemenetluse eest vastutav
isik ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik.

  (2) Hankeplaanis mittesisalduva hanke hankemenetluse eest vastutav isik ja sama hanke hankelepingu täitmise eest vastutav isik (edaspidi hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik) on vallaeelarve vastava osa täitmise eest vastutav isik.

§ 7.   Vastutavate isikute ülesanded hankeplaanis sisalduva hanke korraldamisel

  (1) Hankemenetluse eest vastutava isiku ülesanded on eelkõige:
  1) hankemenetluse algatamine ja õiguspärane korraldamine;
  2) hankemenetluse õigeaegne ja õiguspärane korraldamine, sealhulgas algatamine;
  3) RHS-s sätestatud hankija toimingute tegemine riiklikus riigihangete registris.

  (2) Hankelepingu täitmise eest vastutava isiku ülesanded on eelkõige:
  1) hankelepingu eseme tehnilise kirjelduse projekti koostamine, hankelepingu eseme eeldatava maksumuse õiguspärane määramine, hankelepingu tingimuste ja vajadusel hankelepingu projekti koostamine ning nende esitamine hankekomisjonile;
  2) osalemine hankemenetluse käigus hanke ja hanke alusdokumentide kohta selgituste andmisel;
  3) hankelepingu sõlmimise korral hankija esindamine lepingu täitmisel.

§ 8.   Vastutava isiku ülesanded hankeplaanis mittesisalduva hanke korraldamisel

  Hankeplaanis mittesisalduva hanke hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutava isiku ülesanded on eelkõige:
  1) hankemenetluse õigeaegne ja õiguspärane ettevalmistamine;
  2) hankelepingu eseme eeldatava maksumuse määramine;
  3) hankelepingu eseme tehnilise kirjelduse koostamine, kui see on kohane vastava hankemenetluse puhul;
  4) hankelepingu tingimuste või hankelepingu projekti koostamine, kui see on kohane vastava hankemenetluse puhul;
  5) hanketeate ja teiste hanke alusdokumentide koostamine, kui see on kohane vastava hankemenetluse puhul;
  6) hankemenetluse õigeaegne ja õiguspärane korraldamine;
  7) hankemenetluse käigus hanke ja hanke alusdokumentide kohta selgituste andmine;
  8) hankelepingu sõlmimise korral hankija esindamine lepingu täitmisel.

§ 9.   Hankekomisjon

  (1) Iga hankeplaanis sisalduva hanke korraldamiseks moodustatakse hankekomisjon.

  (2) Hankeplaanis mittesisalduvate hangete korraldamisel otsustab hankekomisjoni moodustamise vajaduse hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik.

  (3) Hankekomisjoni moodustab vallaasutuse juht käskkirjaga.

  (4) Hankekomisjoni liikmete hulka peavad kuuluma vastava hanke hankemenetluse eest vastutav isik, hankelepingu täitmise eest vastutav isik või hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik ning ametiasutuse vastava valdkonna juht, kes kuulub ka riigihangete registris avaldatud hanke meeskonda.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (5) Hankekomisjoni esimees on vastava hanke hankemenetluse eest vastutav isik või hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik, kui komisjoni moodustaja ei otsusta teisiti.

  (6) Hankekomisjoni töövorm on koosolek, hankekomisjoni koosolek protokollitakse, protokollid registreeritakse vallaasutuse dokumendiregistris.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (7) Hankekomisjoni volitused kestavad vastava hanke hankemenetluse lõppemiseni.

§ 10.   Hankekomisjoni ülesanded

  Hankekomisjoni ülesanded on:
  1) hanketeate ja hanke alusdokumentide koostamine;
  2) hankemenetluses hanketeate ja hanke alusdokumentide kohta informatsiooni ja selgituste andmiseks hankemenetluse eest vastutavale isikule arvamuse andmine;
  3) pakkumuste avamine;
  4) pakkujate kõrvaldamise aluste puudumise ja kvalifitseerimise tingimustele vastavuse kontrollimine ning pakkujate kõrvaldamise, kvalifitseerimise või kvalifitseerimata jätmise otsuse tegemiseks otsustajale ettepaneku esitamine;
  5) pakkumuste hanke alusdokumentidele vastavuse kontrollimine ning pakkumuste vastavaks tunnistamise või tagasilükkamise otsuse tegemiseks ettepaneku esitamine;
  6) pakkumuste hindamine, eduka pakkumuse kriteeriumitele vastava pakkumuse väljaselgitamine ning edukaks pakkumuseks tunnistamise otsuse tegemiseks otsustajale ettepaneku esitamine.

4. peatükk HANKETEADE JA HANKE ALUSDOKUMENDID 

§ 11.   Hanketeade

  (1) Iga hankeplaanis sisalduva hanke, väikehanke ja sotsiaal- ning eriteenuste hanke kohta koostatakse hanketeade.

  (2) Hanketeade avaldatakse hanke algatamiseks:
  1) RHS-s sätestatud juhul riigihangete registris ning informatsioon selle avaldamise kohta Internetis Türi valla veebilehel;
  2) RHS-s sätestamata juhtudel Internetis Türi valla veebilehel.

  (3) Riigihangete registris avaldatav hanketeade peab vastama RHS-s sätestatud nõuetele.

  (4) Hanketeade, mida ei avaldata riigihangete registris, peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) hanke nimetus ja eesmärk;
  2) pakkumuste esitamise tähtpäev ja koht;
  3) teave hanke alusdokumentide olemasolu, selle kättesaamise koha ja viisi kohta;
  4) hanke kohta selgituste saamise kord ja selgitusi andvate isikute kontaktandmed.

  (5) Kui hankemenetluses ei koostata hanke alusdokumente, tuleb hanketeates avaldada ka järgmine teave:
  1) ettepanek potentsiaalsetele pakkujatele pakkumuse esitamiseks;
  2) hankelepingu eseme tehniline kirjeldus;
  3) nõuded pakkujale erinõuete olemasolul;
  4) juhised pakkumuse koostamiseks;
  5) hankemenetluse kord (eduka pakkumuse väljaselgitamise metoodika, läbirääkimiste kord jm);
  6) asjaolu, kas hankeleping sõlmitakse nõustumise andmisega või lepingudokumendi allkirjastamisega.

  (6) Hankijal on õigus pärast hanketeate avaldamist informeerida potentsiaalseid pakkujaid korraldatavast hankest ning edastada neile hanketeadet muul viisil.

§ 12.   Hanke alusdokumendid

  (1) Iga hankeplaanis sisalduva hanke algatamiseks koostatakse hanke alusdokumendid.

  (2) Hankeplaanis mittesisalduva hanke alusdokumentide koostamise vajaduse otsustab hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik.

  (3) Hanke alusdokumendid, mille koostamise kohustus on sätestatud RHS-s, peavad vastama sätestatud nõuetele. Hanke alusdokumendid, mille koostamise kohustus ei tulene seadusest, tuleb koostada vastavalt hankekorras sätestatud nõuetele.

5. peatükk HANKEMENETLUSE KORRALDAMINE 

§ 13.   Hankeplaanis sisalduvate hangete hankemenetluse korraldamise põhimõtted

  (1) Hankeplaanis sisalduvate hangete korraldamisel tuleb lähtuda hankeplaanist, RHS-s ja hankekorras vastavat hankemenetlust reguleerivatest normidest.

  (2) Hankemenetluse algatab hankeplaanis määratud hankemenetluse eest vastutav isik hanketeate avaldamise ja hanke alusdokumentide kättesaadavaks tegemisega.

  (3) Pakkujate kvalifitseerimise või kvalifitseerimata jätmise, pakkumuste vastavaks tunnistamise või tagasilükkamise ning pakkumuse edukaks pakkumuseks tunnistamise otsustab ametiasutuse hangete puhul Türi Vallavalitsus korraldusega ning hallatava asutuse hangete puhul hallatava asutuse juht käskkirjaga.

§ 14.   Hankeplaanis sisalduva hanke kriteeriumitele vastava hanke korraldamine, kui hankeplaani ei ole kinnitatud

  (1) Erandkorras võib rahvusvahelise hanke, siseriikliku hanke, lihthanke ning sotsiaal- ja eriteenuste hanke, mille maksumus on võrdne või mis ületab riigihanke piirmäära, korraldada ka uue eelarveaasta alguse ja hankeplaani kinnitamise vahelisel ajaperioodil.

  (2) Lõikes 1 nimetatud ajaperioodil võib hankeplaanis sisalduva hanke kriteeriumitele vastava hanke algatada:
  1) eelmise aasta hankeplaani alusel, kui vastav hange on eelmise aasta hankeplaanis kajastatud;
  2) hankekorra § 5 lõigetes 3 või 4 nimetatud hankeplaani kinnitaja antava õigusakti alusel, milles vastava hanke kohta on esitatud hankekorra § 5 lõikes 8 nimetatud andmed.

  (3) Lõike 2 alusel algatatud hankemenetlustele kohaldatakse kõiki hankeplaanis sisalduva hanke hankemenetlusele kehtestatud reegleid.

  (4) Lõike 2 alusel algatatud hanked kajastatakse nende algatamise aasta hankeplaanis hankeplaani koostamise üldises korras.

§ 15.   Hankeplaanis mittesisalduvate hangete hankemenetluse korraldamise üldised põhimõtted

  (1) Väikehanked, minihanked ja sellised sotsiaal- ja eriteenuste hanked, mille maksumus on väiksem riigihanke piirmäärast, korraldatakse RHS-s sätestatud riigihanke korraldamise üldpõhimõtete ja hankekorra vastavate sätete kohaselt.

  (2) Lõikes 1 nimetatud hangete korraldamisel võib osaliselt või täielikult kohaldada ka hankeplaanis sisalduvate hangete korraldamise reegleid. Nimetatud reeglite kohaldamise otsustab hankemenetluse ja hankelepingu täitmise eest vastutav isik.

§ 16.   Lihthankemenetluse korraldamine

  (1) Lihthankemenetluse korraldamiseks koostab hankekomisjon hanketeate ja hanke alusdokumendid.

  (2) Hanke alusdokumentides peavad olema vähemalt järgmised andmed:
  1) hanke nimetus;
  2) hanke eesmärk;
  3) ettepanek pädevatele pakkujatele pakkumuse esitamiseks;
  4) hankelepingu eseme tehniline kirjeldus;
  5) hankelepingu põhilised tingimused või hankelepingu dokumendi projekt või hankelepingu sõlmimise vorm ning asjaolu, kas hankeleping sõlmitakse nõustumise andmisega või lepingudokumendi allkirjastamisega;
  6) pakkujatele kehtestatud kvalifikatsiooninõuded ja nende tõestamiseks vajalikud andmed või dokumendid;
  7) kõik need asjaolud, mille kohta hankija soovib võistlevaid pakkumusi;.
  8) lihthankemenetluse kord, sealhulgas pakkumuse nõuetele vastavuse ja pakkuja kvalifikatsiooni kontrollimise ning eduka pakkumuse väljaselgitamise metoodika või nende alused;
  9) läbirääkimiste võimalus ja kord;
  10) pakkumuse struktuur ja nõutud dokumentide loetelu, pakkumuse esitamise ning märgistamise nõuded;
  11) hankedokumentide kohta selgituste saamise kord ja selgitusi andvate isikute kontaktandmed;
  12) pakkumuste esitamise tähtpäev ja koht;
  13) pakkumuste jõusoleku minimaalne tähtaeg;
  14) informatsioon pakkumuste avamise kohta.

  (3) Hankedokumentide kättesaadavaks tegemise viis, aeg ja koht avaldatakse hanketeates.

§ 17.   Väikehanke hankemenetluse korraldamine

  (1) Väikehanke hankemenetluse korraldamiseks koostatakse hankekorra § 11 lõigete 4 ja 5 nõuetele vastav hanketeade.

  (2) Olenevalt hankelepingu eseme keerukusest ja selle tehnilise kirjelduse mahust võib väikehanke korraldamiseks koostada täiendavalt ka hanke alusdokumendid, mis peavad sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) hanke nimetus;
  2) hanke eesmärk;
  3) ettepanek pädevatele pakkujatele pakkumuse esitamiseks;
  4) hankelepingu eseme tehniline kirjeldus;
  5) hankelepingu põhilised tingimused või hankelepingu dokumendi projekt ning hankelepingu sõlmimise vorm ning asjaolu, kas hankeleping sõlmitakse nõustumuse andmisega või lepingudokumendi allkirjastamisega;
  6) pakkujatele kehtestatud kvalifikatsiooninõuded ja nende tõestamiseks vajalikud andmed või dokumendid;
  7) kõik need asjaolud, mille kohta hankija soovib võistlevaid pakkumusi;
  8) eduka pakkumuse väljaselgitamise metoodika või selle alused;
  9) läbirääkimiste võimalus ja kord;
  10) pakkumuse struktuur ja nõutud dokumentide loetelu, pakkumuse esitamise ning märgistamise nõuded;
  11) hanke alusdokumentide kohta selgituste saamise kord ja selgitusi andvate isikute kontaktandmed;
  12) pakkumuste esitamise tähtpäev ja koht;
  13) pakkumuste jõusoleku minimaalne tähtaeg;
  14) informatsioon pakkumuste avamise koha ja viisi kohta.

  (3) Hankemenetluses otsustab pakkujate ja pakkumuste hanketeates esitatud nõuetele vastavaks tunnistamise ja pakkumuse edukaks pakkumuseks tunnistamise ametiasutuse hangete puhul Türi Vallavalitsus korraldusega ning hallatava asutuse hangete puhul vastava hallatava asutuse juht käskkirjaga.

  (31) Väikehanke menetlemise kohta koostatakse hanke asjaolusid kirjeldav protokoll, mis registreeritakse vallaasutuse dokumendiregistris. Protokolli juurde lisatakse hanketeade ja pakkumuste esitamise tähtajal esitatud pakkumused. Protokolli allkirjastavad vähemalt kaks hankemenetluses osalevat isikut.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (4) Väikehanke hankelepingu sõlmib vallaasutuse juht kirjalikult.

  (5) Kui väikehanke hankemenetluses ei esitata hanketeatele vastavaid pakkumusi, võib väikehanke hankemenetluses kohaldada hankekorras sätestatud minihanke hankemenetluse reegleid.

§ 18.   Sotsiaal- ja eriteenuste hanke hankemenetluse korraldamine

  (1) Sotsiaal- ja eriteenuste tellimisel tuleb lähtuda RHS § 15 lõikes 3, § 126 ja § 127 sätestatud reeglitest ning käesolevast paragrahvist.

  (2) 15 000-eurose või suurema, kuid riigihanke piirmäärast väiksema maksumusega sotsiaal-ja eriteenuste hanke algatamise otsustab ametiasutuses Türi Vallavalitsus korraldusega ning hallatavas asutuses asutuse juht käskkirjaga, milles sisaldub vähemalt:
  1) hanke nimetus;
  2) hanke eesmärk, hankelepingu eseme kirjeldus;
  3) hankemenetluse liik, algatamise viis ja koht;
  4) hankemenetluse eest vastutav isik;
  5) hankelepingu täitmise eest vastutav isik;
  6) hankekomisjoni koosseis, kui algatamise otsustaja peab vajalikuks hankekomisjoni moodustada;
  7) hanketeate või hanke alusdokumentide koostaja;
  8) pakkumuse edukaks tunnistaja.

  (3) 15 000-eurose või suurema maksumusega sotsiaal-ja eriteenuste hanke hankemenetluse korraldamiseks koostatakse hankekorra § 11 lõigete 4 ja 5 nõuetele vastav hanketeade.

  (4) Olenevalt hankelepingu eseme keerukusest ja selle tehnilise kirjelduse mahust võib sotsiaal- ja eriteenuste hanke korraldamiseks koostada hankekorra § 17 lõikes 2 sätestatud nõuetele vastavad hanke alusdokumendid.

  (5) 15 000-eurose või suurema maksumusega sotsiaal- ja eriteenuste hanke hankemenetluses otsustab pakkujate ja pakkumuste hanketeates esitatud nõuetele vastavaks tunnistamise ja pakkumuse edukaks pakkumuseks tunnistamise ametiasutuse hangete puhul Türi Vallavalitsus korraldusega ning hallatava asutuse hangete puhul hallatava asutuse juht käskkirjaga.

  (6) Sotsiaal- ja eriteenuse hankelepingu, mille maksumus on 15 000 eurot või suurem, sõlmib vallaasutuse juht kirjalikult.

  (7) Alla 15 000-eurose maksumusega sotsiaal- ja eriteenuse hankemenetlusele kohaldatakse minihanke hankemenetluse reegleid.

§ 19.   Minihanke hankemenetluse korraldamine

  (1) Minihanke korraldamise otsustab hankemenetluse eest vastutav isik.

  (2) Minihanke korraldamiseks ja hankelepingu sõlmimiseks selgitab minihanke korraldamise otsustaja välja hankijale sobivaima pakkumuse turul lähtudes objektiivsetest tingimustest, turusituatsioonist ning riigihanke korraldamise üldpõhimõtetest.

  (21) Minihanke menetlemise kohta alates 5000 eurost koostatakse hanke asjaolusid kirjeldav protokoll, mis registreeritakse vallaasutuse dokumendiregistris. Protokolli juurde lisatakse hanketeade või pakkumuskutse vähemalt kolmele eeldatavale pakkujale ja pakkumuste esitamise tähtajal esitatud pakkumused.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (3) Minihanke hankeleping dokumenteeritakse vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil (kassatšekk, arve, maksekorraldus vms).

  (4) Kui lepingupool soovib kirjalikku lepingudokumenti, allkirjastab selle vallaasutuse juht.

  (5) Kui minihanke hankelepingu sõlmib isik, kes ei ole vallaasutuse juht, on lepingu sõlmija aruandekohustuslik vallaasutuse juhi ees.

§ 20.   Ühishangetes osalemine

  (1) Ametiasutuse osalemise ühishankes otsustab Türi Vallavalitsus korraldusega.

  (2) Hallavata asutuse osalemise ühishankes otsustab hallatava asutuse juht käskkirjaga.

§ 21.   Meetmed huvide konflikti ennetamiseks, tuvastamiseks ja kõrvaldamiseks riigihankel

  (1) Riigihanke ettevalmistamise protsessist ja selle korraldamisest ei või osa võtta isik, kelle puhul tuvastatakse huvide konflikt.

  (2) Isik, kes osaleb riigihanke ettevalmistamise protsessis, hanke dokumentide välja töötamisel ja koostamisel või hankekomisjoni töös ja kellel on tekkinud või võib tekkida riigihanke esemest tulenevalt huvide konflikt või kahtlus tema erapooletuses, peab sellest viivitamatult teatama vallaasutuse juhile.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

  (3) Vallaasutuse juht või hankekomisjoni esimees korraldab huvide konfliktist teavitanud isiku asendamise teise isikuga.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

§ 22.   Teabe edastamine hankemenetluses

  Hankemenetluses edastatakse teavet kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ning koheldes kõiki hankemenetluses osalevaid isikuid võrdselt. Hankemenetluses loodud ja saadud dokumendid tuleb riigihangete seadusega sätestatud alustel registreerida riigihangete registris, dokumendid, mida ei registreerita riigihangete registris, registreeritakse vallaasutuse dokumendiregistris.“.
[RT IV, 05.04.2024, 12 - jõust. 08.04.2024]

6. peatükk VASTUTUS JA JÄRELEVALVE 

§ 23.   Vastutus

  Hankekorra täitmise eest vastutab riigihanget korraldava vallaasutuse juht.

§ 24.   Järelevalve

  Järelevalvet hankekorra täitmise üle teeb Türi Vallavalitsus kui täitevorgan.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json