Direktori ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise kord
Vastu võetud 11.04.2023 nr 3
Määrus antakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lõike 1 punkti 3, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 71 lõike 6, huvikooli seaduse § 15 lõike 1, koolieelse lasteasutuse seaduse § 21 lõike 5 ja Põhja-Pärnumaa Vallavolikogu 21. veebruari 2018 määruse nr 6 „Pädevuse delegeerimine“ § 1 lõike 1 punkti 5 ja § 3 lõike 1 punkti 4 alusel.
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse munitsipaalharidusasutuse (edaspidi haridusasutus) direktori ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi läbiviimise kord.
§ 2. Komisjoni moodustamine
(1) Konkursi läbiviimiseks moodustatakse Põhja-Pärnumaa vallavanema käskkirjaga ajutine komisjon (edaspidi komisjon).
(2) Moodustatud komisjon on vähemalt viieliikmeline ning selle koosseisu kuuluvad:
1) vallavanem;
2) haridus- ja kultuuriosakonna juhataja/valdkonna abivallavanem;
3) hoolekogu esindaja;
4) õppenõukogu või pedagoogilise nõukogu poolt volitatud pedagoogide esindaja;
5) vallavolikogu haridus- ja noorsootöökomisjoni esindaja;
6) personalispetsialist.
(3) Vajadusel kaasatakse konkursikomisjoni koosseisu ka teisi isikuid või vastava valdkonna spetsialiste.
§ 3. Konkursi väljakuulutamine
(1) Konkursi tingimused haridusasutuse direktori vaba ametikoha täitmiseks töötab välja moodustatud komisjon ja konkursi kuulutab välja vallavalitsus kui ametiasutus.
(2) Konkurss kuulutatakse välja vabaneva direktori ametikoha täitmiseks.
(3) Konkursi väljakuulutamise teade avaldatakse vähemalt ühes üleriigilise levikuga ajalehes või mõnes muus üleriigilises avalikus kanalis ja valla ning kooli/lasteaia veebilehel. Kandidaatide leidmiseks võib kasutada tööotsinguportaale või kaasata personalibüroosid arvestusega, et konkursil osalejal oleks alates konkursi väljakuulutamise päevast aega avalduse esitamiseks vähemalt kaks nädalat.
(4) Konkursiteates märgitakse:
1) hariduseasutuse nimi ja aadress;
2) kandidaadile esitatavad nõuded;
3) avalduse ja sellega koos esitatavate kandideerimisdokumentide loetelu ja esitamise tähtaeg;
4) vajadusel muu oluline teave.
§ 4. Komisjoni töökord
(1) Komisjoni töövorm on koosolek.
(2) Komisjoni esimese koosoleku kutsub kokku personalispetsialist ja esimesel koosolekul valitakse komisjoni liikmete hulgast komisjoni esimees ja komisjoni sekretär.
(3) Komisjoni koosolekut juhatab komisjoni esimees ning protokollib komisjoni sekretär. Komisjoni liikme eriarvamus kantakse tema soovil protokolli. Protokollile kirjutavad alla komisjoni esimees ja sekretär.
(4) Komisjon võib vajadusel kaasata kandidaatide hindamisel eksperte.
(5) Komisjoni koosolekud on kinnised ja sellel võivad osaleda ainult kutsutud liikmed.
(6) Komisjon on otsustusvõimeline, kui koosolekul osaleb vähemalt kaks kolmandikku komisjoni liikmetest, sealhulgas komisjoni esimees.
(7) Konkurss koosneb dokumendivoorust ja sellele järgnevast vestlusvoorust.
§ 5. Konkursil osalemine
(1) Kandidaat esitab komisjonile järgmised dokumendid:
1) avaldus;
2) elulookirjeldus, sh töö- või teenistuskäik;
3) karistusregistri väljavõte;
4) ametikohale esitatud nõuetele vastavust tõendavate dokumentide koopiad;
5) visioon asutuse töö korraldamisest ja arendamisest;
6) komisjoni või kandidaadi soovil muud dokumendid.
(2) Konkursil saab osaleda isik, kelle avaldus koos teiste konkursiteates nõutavate dokumentidega on esitatud konkursiteates märgitud tähtajaks.
§ 6. Konkursi dokumendivoor
(1) Komisjoni sekretär teatab komisjoni liikmetele järgmise koosoleku toimumise aja ja koha vähemalt viis tööpäeva enne koosoleku toimumist.
(2) Koos koosoleku kokkukutsumise teatega saadab komisjoni sekretär komisjoni liikmetele kandideerimisdokumendid.
(3) Komisjoni koosolekul:
1) hinnatakse kandideerijate saadetud dokumente ja otsustatakse, millised kandidaadid lubatakse vestlusvooru ja otsustatakse kandidaatide hindamise viis ning eeldatav konkursi ajakava;
2) lepitakse kokku komisjoni järgmise koosoleku toimumise aeg ja koht;
3) otsustatakse teisi komisjoni pädevusse kuuluvaid küsimusi;
4) komisjoni sekretär teavitab kandidaate nende osas tehtud otsusest viie tööpäeva jooksul.
(4) Komisjoni dokumendivoor võib toimuda side- ja infotehnoloogiliste vahendite teel.
§ 7. Vestlusvoor ja ametikohale valimine
(1) Vestlusvooru läbiviimiseks kutsub komisjoni sekretär kokku komisjoni koosoleku 7 tööpäeva jooksul peale dokumendivooru toimumist.
(2) Vestlusvooru kutsutud kandidaatidele saadab komisjoni sekretär välja kirjaliku teate, milles on märgitud vestlusele kutsumise täpne aeg ja koht arvestusega, et kandidaadid saaksid teate kätte vähemalt 7 tööpäeva enne komisjoni koosolekut.
(3) Vestlusvooru kutsutud kandidaatidele saadab komisjoni sekretär välja kirjaliku teate, milles on märgitud vestlusele kutsumise täpne aeg ja koht arvestusega, et kandidaadid saaksid teate kätte vähemalt 7 tööpäeva enne komisjoni koosolekut.
(4) Enne iga vestluse algust tutvustab komisjoni esimees kandidaadile komisjoni koosseisu ning konkursi läbiviimise korda.
(5) Komisjon võtab otsused vastu salajasel hääletamisel. Igal komisjoni liikmel on üks hääl.
(6) Valituks osutub kandidaat, kelle poolt hääletab üle poole koosolekul kohal viibivatest komisjoni liikmetest.
(7) Kui ükski kandidaat ei kogu häälteenamust, viiakse samal koosolekul läbi kordushääletus kahe enim hääli saanud kandidaatide vahel.
(8) Kordushääletuse tingimused on samad esimese hääletuse tingimustega.
(9) Kui konkursil osalenud ainuke kandidaat ei kogu häälteenamust, siis kordushääletust läbi ei viida ja konkurss kuulutatakse luhtunuks.
(10) Kui kordushääletusel ei kogu ükski kandidaat nõutavat häälteenamust, siis otsustab komisjon konkursi edasise käigu (jätkatakse sihtotsinguga, kuulutatakse välja uus konkurss, kuulutatakse konkurss luhtunuks või võetakse vastu mõni muu otsus).
(11) Hääletuse tulemusena ametikohale valitud kandidaadi kohta esitab komisjoni esimees vallavanemale ettepaneku ametisse nimetamiseks.
(12) Komisjoni sekretär teavitab kandidaate nende osas tehtud otsusest viie tööpäeva jooksul.
(13) Kui konkursile ei laeku ühtegi kandideerimise avaldust, on vallavalitsusel õigus pikendada konkursi tähtaega.
§ 8. Kandidaadi õigused
(1) Kandidaadil on õigus:
1) anda vestluse käigus lisaks komisjoni küsitule täiendavaid selgitusi ning saada komisjonilt täiendavat teavet ja selgitusi;
2) loobuda kandideerimisest konkursi igas staadiumis;
3) saada teada enda kohta tehtud otsusest.
(2) Kandidaat võtab komisjoni koosolekust osa ainult vestluse ajal.
(3) Kandidaadil on õigus saada lisateavet konkursi, direktori ametikoha ja haridusasutuse kohta komisjoni esimehelt või tema määratud isikult.
§ 9. Konkursi luhtumine ja lõpetamine
(1) Konkursi võib kuulutada luhtunuks, kui:
1) konkursil osalemiseks ei esitatud ühtegi avaldust;
2) kõik kandidaadid osutusid ametikohale esitatud tingimustele mittevastavaks;
3) ükski kandidaat ei kogunud kordushääletusel nõutavat häälteenamust;
4) kandidaat loobub pakutud ametikohast.
(2) Konkurss loetakse lõppenuks, kui direktori ametikoht on täidetud.
§ 10. Vaidlustamine
Konkursi läbiviimise kohta on õigus esitada vaie konkursikomisjonile haldusmenetluse seaduses ettenähtud korras.
§ 11. Määruse kehtetuks tunnistamine
Põhja-Pärnumaa Vallavalitsuse 5. juuni 2018 määrus nr 24 „Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise tingimused ja kord” tunnistatakse kehtetuks.
§ 12. Määruse jõustumine
Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.
Aivar Mäe
vallavanem
Piret Müür
vallasekretär