Saku Vallavalitsuse teenistujate värbamise ja valiku kord
Vastu võetud 11.06.2013 nr 3
Määrus kehtestatakse avaliku teenistuse seaduse § 18 lõike 7 alusel.
1. peatükk ÜLDSÄTTED
§ 1. Reguleerimisala ja eesmärk
(1) Saku Vallavalitsuse (edaspidi ametiasutus) teenistujate värbamise ja valiku korraga kehtestatakse ametnike ja töötajate (edaspidi koos nimetatud teenistujad) värbamise ja valiku põhimõtted ning korraldus.
(2) Värbamise ja valiku eesmärk on tagada parima kvalifikatsiooniga teenistujate teenistusse võtmine.
(3) Värbamise käigus kutsutakse nõutava hariduse, töökogemuse, teadmiste ja oskustega isikuid kandideerima vabale ameti- või töökohale (edaspidi koos nimetatud teenistuskoht).
(4) Valiku käigus valitakse teenistuskohale kandideerijate hulgast sobivaim kandidaat, hinnates kandideerija vastavust teenistuskoha nõuetele ning kasutades erinevaid hindamismeetodeid.
§ 2. Värbamise ja valiku põhimõtted
(1) Teenistuskoha vabanemisel analüüsib vallavanem koostöös ametiasutuse struktuuriüksuse juhiga teenistujate koormust, töökorraldust, teenistujate kvalifikatsiooni ja arengupotentsiaali, otsustab värbamise ja valiku vajaduse ning võimalikud hindamismeetodid.
(2) Värbamise ja valiku praktilise korraldamise eest vastutab vallasekretär.
(3) Värbamine ja valik põhinevad kandidaatide võrdsel kohtlemisel. Värbamine ja valik viiakse läbi nii, et see ei kahjusta kandidaatide eneseväärikust ega ametiasutuse mainet.
(4) Kõik värbamisel ja valikul osalenud isikud on kohustatud hoidma värbamise ja valiku käigus kandidaadi kohta kogutud teavet.
§ 3. Vaba teenistuskoha täitmise põhimõtted
(1) Vaba ametikoht täidetakse avaliku konkursi korras. Vaba töökoha täitmiseks võib korraldada konkursi või kasutada teisi personaliotsingu võimalusi.
(2) Konkursi avalikust väljakuulutamisest võib loobuda, kui on põhjendatud alus arvata, et vaba ametikoht on otstarbekas täita sisekonkursi korraldamisega või teenistuja tähtajalise üleviimisega.
(3) Konkursi liigid on:
1) avalik konkurss – ametiasutusest väljapoole suunatud konkurss;
2) sisekonkurss – ametiasutuse teenistujatele suunatud konkurss.
(4) Sisekonkursi korraldamine on otstarbekas, kui sisekonkursiga hõlmatud ametiasutuse teenistujate haridus, töökogemus, teadmised ja oskused vastavad teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele määral, mis võimaldavad eeldatavalt täita teenistusülesandeid paremini, kui avalikult välja kuulutatud konkursil kandideerivatel isikutel.
(5) Avaliku konkursi ja sisekonkursi läbiviimisel lähtutakse avaliku teenistuse seadusest ja käesolevast korrast.
2. peatükk KONKURSI KORRALDAMINE
§ 4. Konkursikuulutus
(1) Konkursikuulutuse (edaspidi kuulutus) avaldab ametiasutus vaba teenistuskoha ametijuhendi või teenistuskohale kehtestatud nõuete alusel.
(2) Personalispetsialist koostab koostöös vallavanemaga ja teenistuskoha struktuuriüksuse juhiga kuulutuse, mis sisaldab:
1) ametiasutuse ja teenistuskoha nimetust;
2) teenistusülesannete lühikirjeldust;
3) kandidaadile esitatavaid nõudeid;
4) konkursil osalemiseks esitatavaid dokumente ja nende esitamise tähtaega;
5) osalise koormuse korral koormust;
6) määratud ajaks teenistuskohale võtmise puhul teenistustähtaega;
7) teenistuskoha asukohta;
8) kontaktisiku kontaktandmeid.
§ 5. Konkursi väljakuulutamine
(1) Avaliku konkursi kuulutus avaldatakse ametiasutuse veebilehel ja avaliku teenistuse kesksel veebilehel. Lisaks võib kuulutuse avaldada veebipõhises otsingukanalis ja teistes ajakirjandusväljaannetes.
(2) Töökoha täitmiseks välja kuulutatud avaliku konkursi kuulutust ei avaldata avaliku teenistuse kesksel veebilehel.
(3) Sisekonkursi kuulutus avaldatakse ametiasutuse siselistis. Teenistuskoha nõudmistele vastavaid teenistujaid võib täiendavalt konkursi toimumisest teavitada ja kutsuda neid konkursil kandideerima ka e-posti teel või suuliselt.
(4) Mitme sarnaste ülesannetega teenistuskoha täitmiseks võib välja kuulutada ühe konkursi, lisades kuulutusse sellekohase teabe.
(5) Väljakuulutatud konkursist võib loobuda või konkursi avalikustatud tingimusi muuta ainult põhjendatud juhul, teatades sellest kandidaatidele esimesel võimalusel kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
(6) Konkursil osalevate kandidaatide taotluste esitamise tähtaeg on vähemalt 14 kalendripäeva kuulutuse avaldamise päevast arvates.
§ 6. Konkursi läbiviijad
(1) Konkursi ja valiku läbiviijad on vähemalt vallavanem, vaba teenistuskoha struktuuriüksuse juht ja personalispetsialist. Vajaduse korral kaasatakse teisi teenistujaid või ametiasutuseväliseid eksperte või moodustatakse valikukomisjon.
(2) Valikukomisjon moodustatakse vallavanem käskkirjaga ja on vähemalt kolmeliikmeline. Komisjoni esimees on vallavanem. Komisjoni esimees otsustab teiste teenistujate või ekspertide kaasamise vajaduse.
§ 7. Konkursi läbiviimine
(1) Konkursist võtavad osa kandidaadid, kes vastavad kuulutuses esitatud nõuetele ja kelle eesti keeles esitatud dokumendid on laekunud ametiasutusse kuulutuses märgitud tähtajaks. Kuulutuses märgitud tähtaja postitempliga dokumendid loetakse tähtajaks esitatuks.
(2) Kandidaatide esitatud dokumendid registreerib ning kandidaatide vastavust teenistuskohale ja kuulutuses esitatud nõuetele kontrollib personalispetsialist. Kandidaadid, kes ei vasta nõuetele, jäetakse edasisest valikust kõrvale ja neile saadab personalispetsialist vastavasisulise teate.
(3) Esitatud dokumentide põhjal analüüsitakse kandidaatide vastavust värbamisel püstitatud kriteeriumitele ning otsustatakse kandidaatide vestlusele kutsumine.
(4) Vestlusele kutsutavate kandidaatide arv otsustatakse iga konkursi puhul eraldi tulenevalt dokumentide analüüsi tulemusest. Vestluse käigus täpsustatakse kandidaadi dokumentides esitatud teavet, selgitatakse välja tema hoiakud ja motiveeritus ning antakse kandidaadile ülevaade konkreetsetest tööülesannetest, -korraldusest ja -tingimustest.
(5) Vajadusel viiakse pärast vestlust läbi praktiline ülesanne.
(6) Taustauuring tehakse kandidaadi eelneval nõusolekul.
3. peatükk KONKURSI TULEMUSED
§ 8. Valiku tegemine
(1) Kandidaatide hindamismeetodid valitakse lähtuvalt teenistuskoha ülesannetest, vajadusest saada kandidaadi kohta olulist teavet ning eesmärgist hinnata tööülesannete täitmiseks vajalikke teadmisi ja oskusi.
(2) Valiku tegemisel on peamised hindamismeetodid:
1) elulookirjelduse ja esitatud dokumentide analüüs;
2) vestlus;
3) vajaduse korral praktiline ülesanne (proovitöö, essee, käitumisülesanne vms);
4) taustauuring.
(3) Valiku tegemisel kandidaatide teenistuskohale sobivuse kohta osalevad kõik valiku läbiviijad. Konkursi võitnud isiku valikul võetakse arvesse kandidaadi haridust, teadmisi, oskusi, töökogemusi ja konkursi käigus kandidaadi kohta kogutud lisateavet.
(4) Kandidaatidest koostatakse kirjalikult vormistatud paremusjärjestus, kui teenistusülesannete täitmiseks vajalikele nõuetele vastab mitu kandidaati. Paremusjärjestusse lisatavate kandidaatide arvu ja pingerea otsustavad konkursi läbiviijad.
(5) Teenistuskohale asumise ettepanek tehakse kandidaadile, kelle haridus, töökogemus, teadmised ja oskused vastavad enim teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele.
(6) Vallavanem võib 150 kalendripäeva jooksul konkursi võitnud isikule ametikohale ettepaneku tegemisest arvates ilma uut konkurssi välja kuulutamata teha teenistusse asumise ettepaneku konkursil paremuselt järgmisele kandidaadile, kui konkursi võitnud isik loobub teenistusse asumisest, ilmnevad seaduses sätestatud asjaolud, mis välistavad isiku teenistusse võtmise, või teenistuja vabastatakse teenistusest katseaja jooksul. Enne kandidaadile teenistusse asumise ettepaneku tegemist konsulteerib vallavanem vaba teenistuskoha struktuuriüksuse juhiga ja personalispetsialistiga.
§ 9. Värbamise ja valiku dokumendid
(1) Personalispetsialist teeb värbamisest ja valikust kirjaliku kokkuvõtte ning säilitab selle vastavalt ametiasutuse asjaajamiskorrale.
(2) Kirjalik kokkuvõte sisaldab teenistuskoha nimetust, kuulutuse avaldamise aega ja kohta, dokumentide esitamise tähtaega, kandideerivate isikute arvu, vestlusele kutsutud kandidaatide arvu, valiku tegemise kuupäeva ja tulemust ning muud vajalikku teavet.
(3) Värbamise ja valiku käigus kandidaatidelt kogutud dokumente säilitatakse 150 kalendripäeva valiku lõppotsuse tegemisest, misjärel need hävitatakse, v.a juhul, kui kandidaat annab kirjaliku loa dokumentide säilitamiseks.
(4) Kandidaadil on õigus saada teavet värbamise ja valiku käigus tema kohta kogutud andmete ning teda puudutavate otsuste tegemise kohta.
§ 10. Konkursi luhtumine
(1) Konkurss loetakse luhtunuks, kui:
1) sellel osalemiseks ei esitatud ühtegi taotlust;
2) vallavanem loobus ametikohale asumise ettepaneku tegemisest põhjusel, et ühegi kandidaadi haridus, töökogemus, teadmised ja oskused ei vastanud teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele määral, mis võimaldaks tal teenistusülesandeid täita parimal võimalikul viisil.
(2) Konkursi luhtumine otsustatakse kirjalikult 120 kalendripäeva jooksul pärast konkursil osalemiseks määratud tähtaja möödumist.
(3) Vallavanem võib 120 kalendripäeva jooksul konkursi luhtumise kohta tehtud otsuse tegemise kuupäevast arvates nimetada teenistuskohale teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele vastava isiku ilma konkurssi korraldamata, kuulates ära teenistuskoha struktuuriüksuse juhi ja vallasekretäri. Kui isik osutub katseaja jooksul ebasobivaks, tuleb teenistuskoha täitmiseks korraldada uus konkurss.
§ 11. Konkursi tulemustest teavitamine
Konkursi lõpptulemusest teavitab personalispetsialist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis konkursi võitnud isikut ja valituks mitteosutunud kandidaate otsuse tegemise päevale järgneva 14 kalendripäeva jooksul.
§ 12. Teenistusse ja tööle võtmine
Pärast valiku tegemist korraldab ametiasutus teenistuja ametisse nimetamise või töölepingu sõlmimise kooskõlas ametiasutuse palgajuhendiga.
4. peatükk RAKENDUSSÄTE
§ 13. Määruse jõustumine
Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.
Kuno Rooba
Vallavanem
Karin Tenisson-Alev
Vallasekretär