Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi põhimäärus
Vastu võetud 05.05.2014 nr 15
Määrus kehtestatakse “Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse“ paragrahvi 66, “Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse“ paragrahvi 35 lõike 2 ning Rapla Vallavolikogu 28. aprilli 2011. a otsuse nr 36 “Pädevuse delegeerimine“ punkti 1 alusel.
1. peatükk ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Käesolev põhimäärus sätestab Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi eesmärgid ja ülesanded, õppe ja kasvatuse korralduse, õppekavavälise tegevuse korraldamise alused, õpilaste ja vanemate õigused ja kohustused, hoolekogu ja direktori kohustused, koolitöötajate õigused ja kohustused, majandamise ja asjaajamise alused.
§ 2. Nimetus
Kooli nimetus on Rapla Vesiroosi Gümnaasium (edaspidi kool).
§ 3. Kooli õiguslik seisund ja tegutsemise vorm
(1) Kool on munitsipaalkool põhi- ja üldkeskhariduse omandamiseks. Kooli tegutsemise vorm on põhikool ja gümnaasium, mis tegutsevad ühe asutusena. Koolis toimub statsionaarne õpe.
(2) Kooli pidaja on Rapla vald. Kool on Rapla Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) hallatav asutus.
(3) Kool juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi õigusaktidest, Rapla valla õigus- ja haldusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.
§ 4. Asukoht ja tegutsemiskoht
(1) Kooli asukoht on Eesti Vabariik, Rapla maakond, Rapla vald, Rapla linn.
(2) Kooli postiaadress on Viljandi mnt 69, Rapla, 79514. E-posti aadress [email protected] .
§ 5. Pitsat ja sümboolika
(1) Koolil on oma nimetusega pitsat ning oma sümboolika.
(2) Kooli pitsat on sõõrikujuline, läbimõõduga 40 mm. Pitsati äärel on kiri “Rapla Vesiroosi Gümnaasium”. Pitsati keskel kasutatakse kooli sümbolit, vesiroosi kujutist.
(3) Kool võib kasutada oma sümboolikat, mille kujunduse ja kasutamise korra kehtestab direktor.
§ 6. Raamatukogu
(1) Koolil on raamatukogu, mille põhiülesanne on toetada trükiste, audiovisuaalsete ja muude teabekandjate hoidmise ja kättesaadavaks tegemise kaudu kooli õppekava järgset õpet, arendada õpilaste iseseisva õpitöö ja teabe hankimise oskust ning lugemishuvi.
(2) Raamatukogu kasutamise korra kehtestab direktor.
§ 7. Arengukava
(1) Kooli järjepideva arengu tagamiseks koostab kool koostöös hoolekogu, õpilasesinduse ja õppenõukogu ning ekspertidega koolist või väljastpoolt kooli, kooli arengukava.
(2) Kooli arengukava koostamisel lähtutakse valla arengukavast ja sisehindamise tulemustest. Arengukava koostatakse vähemalt kolmeks aastaks ning selles määratakse kooli arengu eesmärgid ja põhisuunad.
(3) Kooli arengukava kinnitatakse ja muudetakse Rapla Vallavolikogu (edaspidi vallavolikogu) poolt. Arengukava ja selle muudatused esitatakse enne kinnitamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
(4) Arengukava avalikustatakse kooli veebilehel.
§ 8. Põhimääruse kehtestamine ja muutmine
(1) Kooli põhimääruse kehtestab ja muudab vallavalitsus.
(2) Põhimäärus ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
2. peatükk TEGEVUSE EESMÄRK JA ÜLESANDED
§ 9. Tegevuse eesmärk
Kooli tegevuse eesmärk on toimida demokraatliku, avatud ja areneva organisatsioonina.
§ 10. Ülesanne
Kooli ülesanne on luua tingimused ja võimalused haritud, iseseisva, õppimis- ja koostöövõimelise, loova, vastutustundelise, õiglase ning kaasinimestesse lugupidavalt suhtuva inimese kujunemiseks.
3. peatükk ÕPPE JA KASVATUSE KORRALDUS
§ 11. Hariduse tase
Koolis omandatakse statsionaarses õppevormis põhiharidust ja üldkeskharidust. Põhikoolis on 1.–9. klass ja gümnaasiumis 10. – 12. klass.
§ 12. Õppekeel
Õppetöö koolis toimub eesti keeles.
§ 13. Õppekava
(1) Riiklike õppekavade alusel koostab kool oma õppekava (edaspidi kooli õppekava).
(2) Kooli õppekava on koolis õpingute alusdokument, milles eelkõige tuuakse välja kooli eripärast tulenevad valikud riiklike õppekavade raames.
(3) Kooli õppekava kehtestab kooli direktor. Kooli õppekava ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
§ 14. Õppe- ja kasvatustöö korraldus
(1) Õppeaasta algab 01. septembril ja lõpeb 31. augustil. Õppeaasta koosneb õppe- ja eksamiperioodist ning koolivaheaegadest.
(2) Õppeveerandites on kokku vähemalt 175 õppepäeva (35 nädalat). Lõpuklassides on õppeveerandites kokku vähemalt 185 õppepäeva.
(3) Koolivaheajad ja eksamiperioodid määrab haridus- ja teadusminister määrusega.
(4) Ühes õppenädalas on kuni viis õppepäeva. Põhikooli õpilaste nädalakoormus on määratud kooli õppekavas ja see ei ületa seadusega ettenähtud suurimat lubatud koormust. Gümnaasiumiastme õpilaste õppekoormus kursustena on määratud kooli õppekavas.
(5) Kooli päevakava kajastab õppetegevuste ning kooli õppekava toetavate õppekavaväliste tegevuste järjestust ning ajalist kestust. Kooli päevakava kehtestab direktor.
(6) Õppetunni arvestuslik pikkus on 45 minutit. Õppetund vaheldub vahetunniga. Õppetunni võib jagada mitmeks osaks ning kuni kaks õppetundi võib toimuda järjest, ilma vahetunnita. Vahetunni pikkus on vähemalt kümme minutit iga õppetunni kohta.
(7) Kooli kodukorra kehtestab direktor ja see on õpilastele ning töötajatele täitmiseks kohustuslik.
(8) Kooli kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule ja õpilasesindusele.
(9) Klassi täituvuse ülemine piirnorm põhikooliastmes on 24 õpilast. Vallavalitsus võib direktori ettepanekul ning hoolekogu nõusolekul kehtestada põhikoolis piirnormist suurema klassi täitumuse ülemise piirnormi.
(10) Õpilaste hindamine, järgmisse klassi üleviimine, täiendavale õppetööle ning klassikursust kordama jätmise tingimused ja kord sätestatakse kooli õppekavas. Hindamisest teavitamine sätestatakse kooli kodukorras.
(11) Kool võimaldab põhiharidust omandaval õpilasel tasuta kasutada vähemalt kooli õppekava läbimiseks vajalikke õpikuid, tööraamatuid, töövihikuid ja töölehti ning üldkeskharidust omandaval õpilasel vähemalt kooli õppekava läbimiseks vajalikke õpikuid.
(12) Põhikooli ja gümnaasiumi lõpetamine toimub vastavalt kooli õppekavale, mis on õigusaktidega kooskõlas.
(13) Põhikooli ja gümnaasiumi lõpetanutele väljastatakse põhikooli või gümnaasiumi lõputunnistus.
(14) Kooli õpilasi tunnustatakse vastavalt kooli kodukorrale.
(15) Direktor moodustab vajadusel pikapäevarühmi põhikooli õpilastele õppimisvõimaluste loomiseks ja järelevalve tagamiseks, õpiabirühmi õpiraskustega õpilastele õpiabi osutamiseks, koolieelikute ettevalmistusrühmi alushariduse täiendamise võimaldamiseks.
(16) Õpilane võetakse pikapäevarühma vastu ja arvatakse sealt välja direktori otsusega ja vanema taotluse alusel või alaealise mõjutusvahendite seaduses sätestatud juhul alaealiste komisjoni otsuse alusel.
(17) Kool võib teha õpilast õpetades muudatusi või kohandusi õppeajas, -sisus, -protsessis ja -keskkonnas. Kui muudatuste või kohandustega kaasneb nädalakoormuse või õppe intensiivsuse oluline kasv või kahanemine võrreldes kooli õppekavaga või riiklikes õppekavades sätestatud õpitulemuste vähendamine või asendamine, tuleb õpilasele koostada riiklikes õppekavades sätestatud korras individuaalne õppekava.
§ 15. Hariduslike erivajadustega õpilaste klassid ja rühmad
(1) Koolis tegutsevad õpiabirühmad põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks.
(2) Hariduslike erivajadustega õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused, õpilaste klassi või rühma vastuvõtmine või üleviimine ning klassist või rühmast väljaarvamine toimub haridus- ja teadusministri kehtestatud tingimustel ja korras.
§ 16. Huvitegevus koolis
(1) Huvitegevus on koolis toimuv või kooli korraldatud kooli õppekava läbimist toetav või muu õppekavaväline tegevus. Huvitegevuseks kasutatakse erinevaid õppevorme ja –meetodeid, sealhulgas ringid ja stuudiod.
(2) Õppekava toetav huvitegevus on määratud kooli õppekavas.
(3) Õppekavaväline tegevus jaguneb kooli korraldatud ja õpilastele suunatud õppekavaväliseks tegevuseks (edaspidi õppekavaväline tegevus) ning kooli osutatavateks teenusteks.
(4) Koolil on õigus korraldada õppekavaväliseid tasulisi tegevusi, nagu pikapäevarühmad, eelkool, ringid, stuudiod, üritused jms, kooskõlastades tasulised tegevused eelnevalt vallavalitsusega. Vallavalitsus kinnitab õppekavavälises tasulises tegevuses osaleja kaasrahastamise.
(5) Tingimusel, et see ei lähe vastuollu kooli põhitegevusega ja õigusaktides sätestatud nõuetega, võib kool osutada järgmisi teenuseid:
1) õpilaste, vanemate ja nendega tegelevate spetsialistide nõustamine ja koolitamine;
2) õppematerjalide koostamine ja levitamine;
3) pedagoogilise tegevusega seotud ürituste korraldamine;
4) kooli kasutuses oleva vara üürimine ja rentimine;
5) materjalide paljundamine;
6) võistluste, kontsertide jm ürituste korraldamine.
(6) Teenuste osutamise eest võtab kool tasu teenuste hinnakirja alusel. Teenuste osutamise tingimused ja korra kehtestab direktor ning teenuste hinnakirja kehtestab vallavalitsus.
(7) Koolis korraldatud nõustamisteenus on õpilastele, nende vanematele ja kooli töötajatele tasuta.
4. peatükk KOOLI VASTUVÕTT. ÕPILASTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 17. Kooli vastuvõtt
(1) Põhikooli ja gümnaasiumi klassidesse võetakse õpilane vastu kooli vastuvõtu tingimuste ja korra alusel. Kooli vastuvõtu tingimuste ja korra eelnõu valmistab ette kooli direktor ning see esitatakse enne vallavalitsuses kehtestamist hoolekogule arvamuse andmiseks.
(2) Koolikohustuslik on õpilane kuni põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni.
§ 18. Õpilaspilet
Õpilasele väljastatakse koolis õppimise perioodiks haridus- ja teadusministri kehtestatud korras õpilaspilet.
§ 19. Õpilase õigused
Õpilasel on õigus:
1) õppida kooli õppekava alusel ja ulatuses ning valida oma huvidele ja võimetele vastavaid õppeaineid või kursuseid kooli õppekavas määratletud piires ja korras;
2) võtta osa õppetööst;
3) saada täiendavat pedagoogilist juhendamist;
4) saada õpiabi või õppida individuaalse õppekava järgi vastavalt oma hariduslikele erivajadustele ja kasutada muid koolis töötavaid tugiteenuseid;
5) võtta osa kooli õppekavavälistest tegevustest;
6) saada teavet koolikorralduse, karjääriplaneerimise, temale kohalduva päevakava ja õpilase õiguste kohta;
7) saada teavet ainelise abi ja soodustuste saamise kohta Vabariigi Valitsuse ning elukohajärgse volikogu poolt kehtestatud ulatuses ja korras;
8) asutada klubisid, stuudioid ja ringe, mille sihid ja tegevus on kooskõlas kooli kasvatustaotlustega ning osaleda nende töös;
9) osaleda õpilasesinduse valimistel, olla valitud õpilasesindusse või osaleda valitud õpilasesindajate kaudu koolielu küsimuste lahendamisel;
10) kasutada kooli inventari, ruume ja rajatisi kooli kodukorras sätestatud alustel tasuta;
11) saada teavet õppeveerandi või kursuse jooksul läbitavatest peamistest teemadest, vajalikest õppevahenditest, hindamise korraldusest ja planeeritud üritustest;
12) teha kooli direktorile ettepanekuid õppe- ja kasvatustegevuse ning õppekavavälise tegevuse kohta;
13) pöörduda oma õiguste kaitseks hoolekogu, vallavalitsuse, maavanema, Haridus- ja Teadusministeeriumi või lastekaitsega tegelevate organisatsioonide või isikute poole.
§ 20. Õpilase kohustused
Õpilasel on kohustus:
1) osaleda õppetöös talle kehtiva päevakava alusel;
2) õppida vastavalt oma võimetele, end pidevalt arendada ja oma teadmisi täiendada;
3) täita kooli kodukorda;
4) osaleda arenguvestlusel;
5) suhtuda kaasinimestesse lugupidavalt ja järgida üldtunnustatud moraalinorme;
6) hoida kooli head mainet ja kasutada kooli vara säästlikult;
7) kasutada talle määratud tugi- ja mõjutusmeetmeid;
8) järgida tervislikke eluviise;
9) täita teisi õpilastele õigusaktidega pandud kohustusi ja kanda vastutust rikkumise eest.
§ 21. Arenguvestlus
(1) Vähemalt üks kord õppeaasta jooksul viiakse õpilasega koolis läbi arenguvestlus, mille põhjal lepitakse kokku edasises õppes ja arengu eesmärkides.
(2) Arenguvestluse läbiviimise tingimused ja korra kehtestab direktor, esitades selle enne arvamuse andmiseks õppenõukogule ja hoolekogule.
§ 22. Õpilasesindus
(1) Direktor korraldab õpilaste teavitamise Põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest tulenevast õigusest valida õpilasesindus. Direktor korraldab esimese õpilasesinduse valimise juhul, kui selleks on soovi avaldanud 1/10 kooli õpilaskonnast.
(2) Õpilasesindusse kuuluvad õpilased 5.–12. klassini, igast klassist vähemalt üks esindaja, kokku kuni 30 õpilast.
(3) Kõik 5.–12. klassi õpilased võivad kandideerida õpilasesindusse. Õpilasesindus moodustub valimiste tulemusel ülesseatud kandidaatide hulgast salajasel hääletusel lihthäälteenamusega.
(4) Kui esimene õpilasesindus on valitud, koostavad valitud esindajad õpilasesinduse põhimääruse eelnõu, milles neid toetab huvijuht. Õpilasesinduse põhimäärus ja selle muudatused kiidetakse heaks 5. – 12. klasside klassikoosolekutel, mis on otsustusvõimelised, kui neist võtab osa vähemalt 2/3 õpilastest. Õpilasesinduse põhimäärus kiidetakse heaks lihthäälteenamusega. Õpilasesinduse põhimääruse kinnitab direktor.
5. peatükk VANEMATE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 23. Vanemate koosolek
Kooli ja kodu koostöö koordineerimiseks kutsub direktor vähemalt üks kord aastas kokku vanemate koosoleku. Kui vähemalt üks viiendik klassi õpilaste vanematest nõuab, on direktor kohustatud kokku kutsuma selle klassi õpilaste vanemate koosoleku.
§ 24. Vanema õigused
Vanemal on õigus:
1) olla valitud kooli hoolekogu koosseisu vastavalt vallavolikogu poolt kehtestatud korrale;
2) saada koolist teavet ja selgitusi koolikorralduse ning õpilase õiguste ja kohustuste kohta;
3) saada teavet õppeveerandi või kursuse jooksul läbivatest peamistest teemadest, vajalikest õppevahenditest, hindamise korraldusest ja planeeritavatest üritustest õppeveerandi või kursuse alguses;
4) saada teavet oma lapsele kohalduva päevakava kohta;
5) saada teavet oma lapse hinnetest;
6) saada nõustamist oma lapse kasvatamise ja õpetamise küsimustes;
7) teha koolielu korralduse kohta ettepanekuid;
8) osaleda vanemate koosolekul;
9) pöörduda juhtkonna, hoolekogu või teiste koolielu üle järelevalvet teostavate organite poole õpetamist ja/või kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral;
10) taotleda õpilasele rakendatavaid tugimeetmeid vastavalt seaduses sätestatud korrale;
11) otsustada õigusaktides sätestatud juhtudel oma lapsele kooli pakutavate tugimeetmete rakendamise üle;
12) pärast välisriigis õppimist taotleda õpilase õpingute jätkamist madalamas klassis.
§ 25. Vanema kohustused
Vanemal on kohustus:
1) võimaldada ja soodustada koolikohustuse täitmist;
2) luua oma lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;
3) esitada koolile oma kontaktandmed ja teavitada nende muutustest;
4) tutvuda koolielu reguleerivate õigusaktidega ning toimida vastavalt nendele;
5) teha koostööd kooliga;
6) kasutada kooli või vallavalitsuse poolt pakutud tugimeetmeid;
7) pöörduda kooli ettepanekul spetsialistide või nõustamiskomisjoni poole;
8) teavitada kooli õpilase puudumisest kooli kodukorras sätestatud korras;
9) taotleda vajaduse korral koolilt ja õpilase elukohajärgselt valla- või linnavalitsuselt õigusaktides sätestatud koolikohustuse täitmise tagamise meetmete rakendamist.
6. peatükk KOOLITÖÖTAJATE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 26. Koolitöötajad
Koolitöötajad (edaspidi personal) on direktor, õppealajuhataja, õpetajad, tugispetsialistid, teised õppe- ja kasvatusalal töötavad ning muud töötajad.
§ 27. Personali koosseis
Personali koosseisu kinnitab direktor vallavalitsuse kehtestatud korras.
§ 28. Personali õigused
Personalil on õigus:
1) kuuluda oma ainevaldkonna töögruppidesse;
2) osaleda kooli arendustegevuses;
3) osaleda töö- ja/või erialasel täiendkoolitusel vastavalt koolitusplaanile;
4) saada teavet õppe- ja töökorralduse reeglite kohta;
5) töötada õigusaktides sätestatud nõuetele vastavates töötingimustes;
6) kasutada kooli eesmärkidest tulenevaks õppekavaväliseks tegevuseks kooli ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid kooli direktori kehtestatud tingimustel ja korras tasuta;
7) teha direktorile ja hoolekogule õppetegevuse ning töökorralduse parendamiseks ettepanekuid.
§ 29. Personali kohustused
(1) Õpetajate põhiülesanne on toetada iga õpilase arengut ning aidata õpilasel kujundada huvi- ja võimetekohast õpiteed. Õpetaja ametialane kohustus on arendada oma kutseoskusi ja olla kursis haridusuuendustega.
(2) Muude töötajate ülesanne on tagada kooli häireteta töö ja majanduslik teenindamine.
(3) Personal on kohustatud lähtuma oma ülesannete täitmisel kooli arengukavas sätestatud põhimõtetest ja väärtustest ning tuginema nii omavahelises suhtluses kui ka suhtluses õpilaste ja nende vanematega vastastikusele lugupidamisele, üksteisemõistmisele ja koostööle.
(4) Personali täpsemad õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks direktori kehtestatud töökorralduse reeglite, ametijuhendi, töölepinguga ja käesoleva põhimäärusega.
§ 30. Konkursi korraldamine
(1) Õpetajate vabade ametikohtade täitmiseks korraldab direktor avaliku konkursi. Konkursi korra valmistab ette direktor ja kehtestab hoolekogu.
(2) Õppealajuhataja, õpetajate, tugispetsialistide ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute ametikohtade täitmiseks korraldab direktor avaliku konkursi, kui välislepingus ei ole sätestatud teisiti. Konkursi läbiviimise korra kehtestab kooli hoolekogu direktori ettepanekul.
7. peatükk KOOLIELU KORRALDAMINE
§ 31. Direktor
(1) Kooli juhib direktor. Direktor vastutab oma pädevuse piires õppe- ja kasvatustegevuse korralduse ja tulemuslikkuse ning muude koolis läbiviidavate tegevuste, kooli üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest.
(2) Direktor:
1) vastutab kooli arengukava koostamise ja elluviimise eest;
2) kehtestab kooli õppekava;
3) esindab kooli ja tegutseb kooli nimel ning käsutab kooli eelarvevahendeid põhikooli ja gümnaasiumiseaduse ning kooli põhimäärusega antud volituste ulatuses;
4) kehtestab kooli palgakorralduse põhimõtted, esitades need enne kehtestamist arvamuse andmiseks õpetajatele ja hoolekogule ning kooskõlastamiseks vallavalitsusele;
5) sõlmib õpetajate ning teiste töötajatega töölepingud;
6) kinnitab vallavalitsuse kehtestatud korras koolitöötajate koosseisu;
7) teeb vallavalitsusele ja hoolekogule ettepaneku suurendada erandjuhul põhikooli õpilaste arvu klassis;
8) kehtestab kooli sisehindamise korra;
9) kehtestab arenguvestluste korraldamise tingimused ja korra;
10) täidab teisi seadusega või seaduse alusel antud õigusaktidega talle pandud ülesandeid.
(3) Direktor annab oma pädevuse piires käskkirju.
(4) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatakse avalik konkurss, mille kuulutab välja vallavalitsus.
(5) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korra kehtestab vallavalitsus, esitades selle enne arvamuse andmiseks hoolekogule.
(6) Kooli direktoriga sõlmib töölepingu vallavanem.
§ 32. Õppenõukogu
(1) Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on oma pädevuse piires õppe ja kasvatuse analüüsimine ja hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
(2) Õppenõukogu liikmeteks on kooli direktor, õppealajuhataja, õpetajad, tugispetsialistid ja teised direktori nimetatud isikud. Õppenõukogu tegevusse kaasatakse õpilasesinduse esindaja.
(3) Õppenõukogu ülesanded ja töökorra kehtestab haridus- ja teadusminister.
§ 33. Hoolekogu
(1) Hoolekogu on alaliselt tegutsev organ, kelle ülesanne on kooli õpilaste, õpetajate, kooli pidaja, õpilaste vanemate, vilistlaste ja kooli toetavate organisatsioonide ühistegevus õppe ja kasvatuse suunamisel, planeerimisel ja jälgimisel ning õppeks ja kasvatuseks paremate tingimuste loomine.
(2) Hoolekogu moodustamise korra ja töökorra kehtestab vallavolikogu. Hoolekogu koosseisu kinnitab vallavalitsus.
(3) Hoolekogu ülesanded on:
1) osaleb kooli arengukava ettevalmistamisel ning annab selle kohta enne kinnitamist oma arvamuse;
2) annab arvamuse kooli põhimääruse kehtestamiseks ja muutmiseks;
3) annab arvamuse kooli õppekava kehtestamiseks ja muutmiseks;
4) annab nõusoleku suurendada erandjuhul põhikooli õpilaste arvu klassis;
5) annab arvamuse kooli vastuvõtu tingimuste ja korra eelnõule;
6) annab nõusoleku haridus- ja teadusministri kehtestatud koolivaheaegade muutmiseks;
7) annab arvamuse kooli kodukorra kehtestamiseks ja muutmiseks;
8) kehtestab kooli õppealajuhataja, õpetajate, tugispetsialistide ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute ametikohtade täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korra;
9) annab arvamuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korra kohta;
10) annab arvamuse kooli eelarve kavandi kohta;
11) annab arvamuse arenguvestluse korraldamise tingimuste ja korra eelnõu kohta;
12) annab arvamuse kooli sisehindamise korra kohta;
13) annab arvamuse kooli palgakorralduse põhimõtete kohta;
14) annab arvamuse õpilaskodu kodukorra kohta;
15) annab hinnangu huvitegevuse, pikapäevarühma ja õpilaskodu vajaduse ja töökorralduse kohta;
16) annab arvamuse kooli ümberkorraldamise ja tegevuse lõpetamise kohta;
17) täidab teisi seadusega või seaduse alusel antud õigusaktidega talle pandud ülesandeid ning teeb kooli pidajale ettepanekuid kooliga seotud küsimuste paremaks lahendamiseks
(4) Kooli hoolekogusse kuuluvad volikogu esindaja, õpilaste esindaja, kaks õppenõukogu esindajat, kellest üks esindab põhikooli ja teine gümnaasiumi osa õpetajaid, viis vanemate esindajat, kellest kolm esindavad põhikooli ja kaks gümnaasiumi õpilaste vanemaid. Hoolekogu koosseisu kuulub üks vilistlaste ja üks kooli toetavate organisatsioonide esindaja.
(5) Hoolekogu koosseisu kuuluvate vanemate, vilistlaste ja kooli toetavate organisatsioonide esindajad ei tohi kuuluda koolitöötajate hulka.
(6) Hoolekogu valib enda hulgast esimehe ja aseesimehe. Hoolekogu koosolekud toimuvad õppeaasta kestel vähemalt üks kord nelja kuu jooksul.
(7) Direktor on hoolekogu ees aruandekohustuslik.
(8) Õpilasel ja vanemal on õigus pöörduda kooli hoolekogu poole õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral.
8. peatükk MAJANDAMISE JA ASJAAJAMISE ALUSED
§ 34. Vara
Kooli vara moodustavad koolile valla poolt sihtotstarbeliseks kasutamiseks ja valdamiseks antud maa, hooned, seadmed, inventar ning muu vara. Kooli vara on Rapla valla omand.
§ 35. Vara valdamine, kasutamine ja käsutamine
(1) Kooli vara valdamine, kasutamine ja käsutamine toimub vastavalt Rapla valla õigusaktidele.
(2) Kool hoiab korras oma ruumid, territooriumi, inventari ja õppevahendid, lähtudes koolile eelarveaastaks ettenähtud vahenditest.
§ 36. Eelarve ja raamatupidamine
(1) Kooli eelarve kava koostab direktor ja kiidab heaks hoolekogu.
(2) Direktor esitab vallavalitsusele kirjalikult põhjendatud eelarve kava vastavalt valla eelarvestrateegiale. Vallavolikogu võtab vastu Rapla valla eelarve, mille koosseisus on kooli kulud ja investeeringud.
(3) Raamatupidamisarvestust peetakse tsentraliseeritult vallavalitsuses.
§ 37. Rahalised vahendid
(1) Kooli rahalised vahendid moodustuvad valla eelarvest, laekumistest fondidest, sihtasutustelt, annetustest ja kooli põhimääruses sätestatud õppekavavälisest tegevusest saadud tuludest.
(2) Kool võib vastu võtta eraldisi fondidest, sihtasutustelt ja annetusi äriühingutelt, mittetulundusühingutelt ja üksikisikutelt. Direktor peab eraldisest ja annetusest teavitama vallavalitsust ning tagama nimetatud vahendite kasutamise arvestuse raamatupidamises ja kajastamise eelarve täitmise õigusaktides ja valla raamatupidamise sise-eeskirjas kehtestatud korras.
§ 38. Asjaajamine ja aruandlus
(1) Koolis peetavate kohustuslike dokumentide loetelu ja vormid, samuti nende täitmise korra kehtestab haridus- ja teadusminister määrusega.
(2) Kooli asjaajamise korraldus reguleeritakse asjaajamiskorraga, mille kehtestab direktor.
(3) Kool esitab aruandeid oma tegevuse kohta õigusaktidega kehtestatud ulatuses, korras ja tähtaegadel.
§ 39. Järelevalve
(1) Kooli tegevuse üle teostab teenistuslikku järelevalvet vallavalitsus.
(2) Õppe- ja kasvatustegevuse üle teostatakse riiklikku järelevalvet haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud korras.
9. peatükk ÜMBERKORRALDAMINE, PIDAMISE ÜLEANDMINE JA TEGEVUSE LÕPETAMINE
§ 40. Kooli ümberkorraldamine, pidamise üleandmine ja tegevuse lõpetamine
Kooli ümberkorraldamine, pidamise üleandmine ja tegevuse lõpetamine toimub seadusega ettenähtud korras.
10. peatükk RAKENDUSSÄTTED
§ 41. Määruse kehtetuks tunnistamine
Rapla Vallavalitsuse 16. jaanuari 2012. a määrus nr 1 “Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.
§ 42. Määruse jõustumine
Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.
Ilvi Pere
Vallavanem
Ants Soodla
Vallasekretär