Linna ja valla valitsemineArengukava koostamise menetlus

Teksti suurus:

Viru-Nigula valla arengukava, valdkondlike ja piirkondlike ning hallatavate asutuste arengukavade koostamise, muutmise ja kinnitamise kord

Väljaandja:Viru-Nigula Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:04.03.2019
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 01.03.2019, 4

Viru-Nigula valla arengukava, valdkondlike ja piirkondlike ning hallatavate asutuste arengukavade koostamise, muutmise ja kinnitamise kord

Vastu võetud 08.02.2018 nr 4
RT IV, 22.02.2018, 9
jõustumine 25.02.2018

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
09.08.2018RT IV, 17.08.2018, 820.08.2018
21.02.2019RT IV, 01.03.2019, 204.03.2019

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 37 lõike 1, lõike 2, lõike 2¹, lõike 3, § 37² lõike 2, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 67 lõike 2, koolieelse lasteasutuse seaduse § 9¹ lõike 3 ning Viru-Nigula Vallavolikogu 25. jaanuari 2018 otsuse nr 47 „Viru-Nigula valla arengukava ja eelarvestrateegia 2019-2026 eelnõude koostamise algatamine“ alusel.

§ 1.   Reguleerimisala

  (1) Käesoleva määrusega kehtestatakse Viru-Nigula valla arengukava (edaspidi: valla arengukava), valdkonna- ja piirkonnapõhiste ning hallatavate asutuste arengukavade (edaspidi koos: arengukavad) koostamise, muutmise ja kinnitamise kord.

  (2) Valla arengukava koostamine algatatakse Viru-Nigula Vallavolikogu (edaspidi: Volikogu) otsusega. Sama otsusega moodustatakse ka valla arengukava koostamise protsessi juhtrühm või delegeeritakse kogu protsessi läbiviimine alates vastava korra kehtestamisest Valitsusele.

  (3) Valla arengukava ning valdkondlike arengukavade koostamist korraldab Viru-Nigula Vallavalitsus (edaspidi: Valitsus). Valitsus võib sõlmida lepinguid valla arengukava ja valdkondlike arengukavade koostamiseks või koostamise konsulteerimiseks, määrata vastutavaid isikuid, moodustada töörühmi ja kinnitada tegevuste ajakava.

  (4) Hallatava asutuse arengukava koostamist korraldab asutuse juht.

  (5) Piirkondliku arengukava koostamist korraldab kohalik kogukond (nt seltsid, külavanem, ühistud jt).

§ 2.   Üldsätted

  (1) Valla arengukava ja eelarvestrateegia on aluseks eri eluvaldkondade arengu integreerimisel ja koordineerimisel, valla eelarve koostamisel, kohustuste võtmisel, varaga tehingute tegemisel, investeeringute kavandamisel ning investeeringuteks toetuse taotlemisel.

  (2) Eelarvestrateegia on arengukavast tulenev selgitustega finantsplaan ja arengukavaga seotud iseseisev dokument. Eelarvestrateegia koostatakse, menetletakse ja kinnitatakse arengukavas sätestatud eesmärkide finantseerimiseks vastavalt Valitsuse määrusele „Viru-Nigula valla eelarvestrateegia koostamise, avalikustamise, kinnitamise ja muutmise kord“.

  (3) Valdkondlikud ja piirkondlikud ning hallatavate asutuste arengukavad peavad olema kooskõlas valla arengukava ja eelarvestrateegiaga.

  (4) Valla arengukava peab hõlmama iga aasta 15. oktoobri seisuga vähemalt nelja eelseisvat eelarveaastat. Kui vallal on pikemaajalisi kohustusi või neid kavandatakse pikemaks perioodiks, tuleb valla arengukavas ja eelarvestrateegias esitada andmed arengukava kehtivusaega ületavate kohustuste kohta.

  (5) Kõik valla arengukava ja eelarvestrateegia koostamist, muutmist ja kinnitamist puudutavad õigusaktid, dokumendid jm materjalid avalikustatakse Viru-Nigula valla veebilehel.

§ 3.   Valla arengukava

  (1) Valla arengukava on Viru-Nigula valla pika- ja lühiajalise arengu eesmärke määravaks, erinevate eluvaldkondade arengu koordineerimiseks ja eesmärkide elluviimiseks koostatud dokument.

  (2) Valla arengukava peab olema kooskõlas üldplaneeringuga.

  (3) Arengukavad ja eelarvestrateegia peavad hõlmama vähemalt nelja eelseisvat eelarveaastat, kui seadusest ei tulene pikemat tähtaega.

  (4) Valla arengukava ja eelarvestrateegia koostamisel juhindutakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse §-dest 37, 37¹ ja 37² ning kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise seaduse §-st 20.

  (5) Valla arengukava osaks on investeeringute kava, mis koosneb arengu eesmärkide ja ülesannete täitmisele suunatud tegevustest ja investeerimisprojektide nimistust, mis on jaotatud aastate lõikes vastavalt nende kavandatavale teostamise ajale. Investeeringute kavas näidatakse ka kavandatud tegevuste prioriteetsus, hinnangulised maksumused, finantseerimisallikad ning vastutajad ja teostajad.

  (6) Valla arengukava eelnõu koostab vallavalitsus.

  (7) Vallavalitsuse hallatavad asutused ja vallast sõltuvad üksused on kohustatud esitama vallavalitsusele arengukava koostamiseks vajaliku informatsiooni.

§ 4.   Arengukava avalikustamine ja vastuvõtmine

  (1) Valla arengukava eelnõu kiidab pärast selle koostamist heaks ja suunab avalikule väljapanekule Valitsus oma korraldusega, milles määratakse avaliku väljapaneku ning avaliku arutelu toimumise aeg ja koht.
[RT IV, 17.08.2018, 8 - jõust. 20.08.2018]

  (2) Valla arengukava eelnõu suunatakse avalikule väljapanekule koos eelarvestrateegia eelnõuga.

  (3) Avaliku väljapaneku kestus on vähemalt kaks nädalat. Teade arengukava eelnõu avalikustamise ja avaliku arutelu toimumise kohta avaldatakse Viru-Nigula valla veebilehel, millele lisatakse informatsioon ettepanekute esitamise aja, vormi ja viisi kohta.

  (4) Esitatud ettepanekutele annab Valitsus omapoolse seisukoha.

  (5) Arengukava eelnõu esitatakse Volikogule koos avalikul väljapanekul tehtud ettepanekute, valitsuse seisukohtade ja arutelu tulemustega.

  (6) Arengukava vastuvõtmise, muutmise ja uue redaktsiooni kinnitamise otsustab Volikogu määrusega.

  (7) Arengukava kehtetuks tunnistamise otsustab Volikogu määrusega.

§ 5.   Kehtiva arengukava seire, ülevaatamine ja muutmine

  (1) Arengukava ülevaatamine on arengukava täitmise jälgimine, mida korraldab Valitsus ning mis toimub eelneva kalendriaasta kohta.

  (2) Hiljemalt iga aasta 1. maiks koostab Valitsus aruande arengukava täitmise kohta eelmisel kalendriaastal ning esitab selle hiljemalt 1. juuniks Volikogule majandusaasta aruande koosseisus.

  (3) Valla arengukava ülevaatamise käigus selgitatakse välja arengukava ja sellest tulenevalt ka eelarvestrateegia muutmise vajadus.

  (4) Valla arengukava muutmine toimub samadel alustel selle koostamise, avalikustamise ja vastuvõtmisega. Juhul, kui muudetakse vaid statistilisi või seadusemuudatustest tulenevaid kohustuslikke andmeid, siis avalikku väljapanekut ega arutelu enne arengukava kinnitamist ei korraldata.

  (5) Volikogu kinnitab valla arengukava ja selle muudatused määrusega hiljemalt iga aasta 15. oktoobriks.

§ 6.   Valdkondlik arengukava

  (1) Valdkondlik arengukava on ühe konkreetse valdkonna järjepidevat arengut tagav dokument, mille osas täpsustatakse või täiendatakse valla arengukava eesmärke ja kavandatakse nende saavutamiseks tegevusi.

  (2) Valdkondlik arengukava koostatakse, kui selle koostamise kohustus tuleneb seadusest või selle alusel antud õigusaktist või kui vald peab valdkonna arengukava koostamist vajalikuks.

  (3) Vallal peavad olema järgmised valdkondlikud arengukavad: ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava (alus: ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seadus), jäätmekava (alus: jäätmeseadus), mis on valla arengukava osa ning huvihariduse ja huvitegevuse kava (alus: noorsootöö seadus), mis võib olla valla arengukava osa.

  (4) Valdkondlik arengukava koostatakse vähemalt neljaks eelseisvaks eelarveaastaks, kui seaduses ei ole sätestatud muud tähtaega.

  (5) Valdkondliku arengukava eelnõu kiidab heaks ja suunab avalikule väljapanekule Valitsus korraldusega.
[RT IV, 01.03.2019, 2 - jõust. 04.03.2019]

  (6) Valdkondliku arengukava eelnõu avalikustatakse valla veebilehel vastava valdkonna alajaotises ja vallavalitsuses paberkandjal vähemalt kaks nädalat enne selle kinnitamist.

  (7) Valdkondliku arengukava kinnitab Volikogu määrusega.

  (8) Valdkondliku arengukava koostamine, muutmine, kehtetuks tunnistamine ja kinnitamine toimub käesolevas määruses sätestatud korras, kui seadusest ei tulene teisiti.

  (9) Valdkondlik arengukava vaadatakse üle kord aastas samaaegselt valla arengukava ülevaatamisega, kui seadusest ei tulene teisiti.

  (10) Valdkondliku arengukava koostamise, muutmise, kinnitamise ja täitmise eest vastutab vastava valdkonna juht või valitsuse määratud isik.

§ 7.   Hallatava asutuse arengukava

  (1) Hallatava asutuse arengukava on valla ametiasutuse haldusalasse kuuluva asutuse arengueesmärke määrav ja nende elluviimiseks tegevusi kavandav järjepidevat arengut tagav dokument, mis koostatakse vähemalt neljaks aastaks.

  (2) Hallatava asutuse arengukava koostamist korraldab ja arengukava eelnõu esitamise eest vastutab hallatava asutuse juht.

  (3) Hallatava asutuse arengukava on kohustuslik koostada valla haridusasutusele (alus: põhikooli- ja gümnaasiumiseadus ning koolieelse lasteasutuse seadus).

  (4) Teiste hallatavate asutuste arengukavad koostatakse juhul, kui nende koostamise kohustus tuleneb seadusest või selle alusel antud õigusaktist või kui Valitsus peab asutuse arengukava koostamist vajalikuks.

  (5) Arengukava eelnõu avalikustatakse vastava hallatava asutuse veebilehel ja hallatavas asutuses paberkandjal vähemalt kaks (2) nädalat enne selle hallatava asutuse hoolekogule või nõukogule heakskiitmiseks esitamist.
[RT IV, 01.03.2019, 2 - jõust. 04.03.2019]

  (6) Kui eelnõu avalikustamise ajal laekub muudatus- või parandusettepanekuid, siis tuleb nende osas seisukoht kujundada enne eelnõu heaks kiitmist. Hallatava asutuse arengukava eelnõu kiidab heaks hallatava asutuse hoolekogu või nõukogu protokollilise otsusega.
[RT IV, 01.03.2019, 2 - jõust. 04.03.2019]

  (7) Hallatava asutuse arengukava peab olema kooskõlas vastava valdkondliku arengukava ja valla arengukavaga.

  (8) Hallatava asutuse arengukava muutmise, kehtetuks tunnistamise ja uue redaktsiooni kinnitab Valitsus määrusega.

  (9) Hiljemalt iga aasta 1. aprilliks koostab hallatav asutus Valitsusele aruande arengukava täitmise kohta eelmisel kalendriaastal ning teeb vajadusel ettepanekud muudatusteks.

  (10) Juhul, kui selgub vajadus seda muuta, valmistab hallatava asutuse juht ette arengukava muutmise ettepanekud ning esitab need Valitsusele.

  (11) Hallatava asutuse arengukava muutmine toimub samadel alustel selle koostamise ja vastuvõtmisega juhul kui muudetakse arengusuundi ja/või tegevuskava. Juhul kui muudetakse vaid statistilisi või seadusemuudatustest tulenevaid kohustuslikke andmeid, siis avalikku väljapanekut ei korraldata.

§ 8.   Piirkondlik arengukava

  (1) Piirkondlik ja/või kogukondlik (edaspidi: kogukonna) arengukava on piirkonna (linn, alevik, küla vm) arengueesmärke määrav ja nende elluviimiseks tegevusi kavandav järjepidevat arengut tagav dokument, mis koostatakse vähemalt neljaks aastaks.
[RT IV, 01.03.2019, 2 - jõust. 04.03.2019]

  (2) Kogukonna arengukava koostamist korraldab ja arengukava eelnõu koostab konkreetses piirkonnas tegutsev kohaliku kogukonna ühendus ja/või külavanem.
[RT IV, 01.03.2019, 2 - jõust. 04.03.2019]

  (3) Kogukonna arengukava olemasolu on eelduseks valla eelarvest tegevustoetuse taotlemisel.

  (4) Kogukonna arengukava eelnõu kiidab heaks ning avalikustab valla ja kogukonna veebilehel ja kogukonna ruumides ning kinnitab kogukonna ühendus (nt külaseltsi üldkoosolek). Kui kogukonnal ei ole loodud esindusühendust, siis esitab kontaktisik (nt külavanem vm) kogukonna arengukava ja selle avalikustamise käigus tehtud muudatusettepanekud kinnitamiseks Valitsusele. Kogukonna arengukava, samuti selle kehtetuks tunnistamise ja muutmise kinnitab Valitsus määrusega.

  (5) Kogukonna arengukava peab olema kooskõlas valdkondlike arengukavade ja valla arengukavaga.

  (6) Kogukonna arengukava täitmine kajastub kogukonna ühenduse iga-aastases majandusaasta aruandes või koostab kogukond iga aasta 1. aprilliks Valitsusele aruande arengukava täitmise kohta eelmisel kalendriaastal.

§ 9.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json