HaridusKool

HaridusLasteasutus

Linna ja valla valitsemineHallatavate asutuste põhimäärused, konkursid, palgad, struktuur ja koosseisud

Teksti suurus:

Albu Põhikool-Lasteaia põhimäärus

Albu Põhikool-Lasteaia põhimäärus - sisukord
Väljaandja:Albu Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.09.2017
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Mitte jõustunud redaktsioon
Avaldamismärge:RT IV, 18.04.2017, 1

Albu Põhikool-Lasteaia põhimäärus

Vastu võetud 23.03.2017 nr 4
jõustumine 01.09.2017

Määrus kehtestatakse koolieelse lasteasutuse seaduse § 5 lõike 3 ning § 9 lõigete 2 ja 3 ja põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 2 lõike 5 ning § 66 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Asutuse nimi

  Asutuse nimi on Albu Põhikool-Lasteaed (edaspidi põhikool-lasteaed).

§ 2.   Asukoht ja tegutsemiskohad

  (1) Põhikool-lasteaed asub Järva maakonnas Albu vallas. Põhikool-lasteaia ametlik postiaadress on Albu küla, Albu vald, 73402 Järva maakond.

  (2) Põhikool-lasteaial on kolm tegutsemiskohta:
  1) koolieelse lasteasutuse tegevuskoht Ahula külas (õppehoone Ahula külas);
  2) koolieelse lasteasutuse tegevuskoht Albu külas (õppehoone Albu külas);
  3) põhikooli I, II ja III kooliastme tegevuskoht Albu külas (õppehoone Albu külas).

§ 3.   Põhikool-lasteaia tegutsemise vorm ja õiguslik seisund

  (1) Põhikool-lasteaed on Albu vallale kuuluv haridusasutus, mis võimaldab koolieast noorematele lastele hoidu ja alushariduse omandamist ning loob kooliealistele lastele võimalused põhihariduse omandamiseks ja koolikohustuse täitmiseks kõigis kolmes kooliastmes.

  (2) Põhikool-lasteaed juhindub oma tegevuses seadustest ja nende alusel antud õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.

  (3) Põhikool-lasteaed on Albu Vallavalitsuse hallatav õppeasutus, mille tegevust juhendab ja koordineerib vallavalitsus.

§ 4.   Sümboolika

  (1) Põhikool- lasteaial on oma nime ja valla vapi kujutisega pitsat.

  (2) Põhikool- lasteaial võib olla oma sümboolika, mille kinnitab volikogu hoolekogu

  (3) Põhikool-lasteaia juhtkond, kaasates hoolekogu, kehtestab sümboolika kasutamise korra.

§ 5.   Asjaajamise alused

  (1) Põhikool-lasteaia asjaajamise keel on eesti keel.

  (2) Põhikool-lasteaed täidab õppe- ja kasvatusalaseid kohustuslikke dokumente, esitab andmekogudesse andmeid ning koostab ja säilitab põhikool-lasteaia tegevusega seotud dokumente haridus- ja teadusministri kehtestatud korras.

§ 6.   Arengukava

  (1) Järjepideva arengu tagamiseks koostab põhikool-lasteaed koostöös hoolekogu,

  (2) Vähemalt kolmeks aastaks koostatud arengukavas määratakse põhikool-lasteaia arengu eesmärgid ning põhisuunad ja -valdkonnad, tegevuskava ning arengukava uuendamise kord.

  (3) Arengukava kinnitab vallavolikogu.

2. peatükk ÕPPE JA KASVATUSE KORRALDUS 

§ 7.   Õppekeel

  Põhikool-lasteaia õppekeel on eesti keel.

§ 8.   Õppe ja kasvatuse korralduse alused

  (1) Põhikool-lasteaias toimub õpe koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning põhikooli kolmes kooliastmes riikliku õppekava alusel.

  (2) Hariduslike erivajadustega õpilaste õppe paremaks korraldamiseks moodustab põhikool-lasteaed vajadusel õpiabirühmi ja klasse, et luua vajalikud tugiteenused õpilastele, kellele neid ei ole võimalik tagada tavaklassis.

§ 9.   Põhikool-lasteaia ülesanded

  Põhikool-lasteaia ülesanne on:
  1) luua võimalused ja tingimused tervikliku isiksuse kujunemiseks, kes on sotsiaalselt tundlik, vaimselt erk, ennastusaldav, kaasinimesi arvestav ja keskkonda väärtustav;
  2) hoida ja tugevdada lapse ja õpilase tervist ning soodustada tema emotsionaalset, kõlbelist, sotsiaalset, vaimset ja kehalist arengut;
  3) arvestada väljakujunenud traditsioone, et luua tugevatele olemasolevatele traditsioonidele põhikool-lasteaia jätkusuutlikkus;
  4) koostada igaks õppeaastaks tegevuskava, mida jooksvalt korrigeeritakse ja täiendatakse;
  5) tagada õpilasele ja lapsele toetavas ning sõbralikus õpikeskkonnas õppimine vastavalt tema võimetele;
  6) tagada koostöö tugisüsteeme vajava lapse, õpilase, õpetaja ja klassijuhataja vahel;
  7) toetada lapse ja õpilase individuaalset arengut, sh toetada erivajadustega last ja õpilast, et tagada tema valmisolek õpingute jätkamiseks järgneval haridusastmel ja elukestvaks õppeks;
  8) korraldada laste ja õpilaste toitlustamist vastavalt põhikool-lasteaia päevakavale ja õppekorraldusele;
  9) luua põhikool-lasteaia töötajatele tingimused tööks, enesetäienduseks ja arenguks;
  10) teha õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel koostööd haridus-, sotsiaal- ja tervishoiutöötajate, vallavalitsuse ja muude organisatsioonidega.

§ 10.   Laps ja õpilane

  (1) Lasteaias käiv laps on pooleteise- kuni seitsmeaastane laps, kes võetakse põhikool-lasteaeda vastu ja arvatakse sealt välja vallavalitsuse kehtestatud korras. Sobitusrühma võetakse lapsi lähtudes koolieelse lasteasutuse seaduse § 6 lõikes 6 sätestatust.

  (2) Õpilane võetakse koolikohustuse täitmiseks põhikool-lasteaeda vastu direktori kehtestatud vastuvõtukorra alusel.

  (3) Õpilane omandab põhikool-lasteaias põhiharidust põhikooli riikliku õppekava alusel kolmes põhikooli kooliastmes ja põhikool-lasteaia õppekava alusel.

§ 11.   Teeninduspiirkond ja elukohajärgne kool

  (1) Lasteaiarühmade jaoks on põhikool-lasteaia teeninduspiirkonnaks Albu vald.

  (2) Vabade kohtade olemasolul võib põhikool-lasteaed lasteaiarühmadesse võtta lapsi ka väljastpoolt teeninduspiirkonda.

  (3) Põhikool-lasteaed võtab põhikooliastmesse vastu kõik õpilased, kelle jaoks põhikool-lasteaed on elukohajärgne kool.

  (4) Vabade kohtade olemasolul on põhikooli õigus võtta vastu ka õpilasi, kelle jaoks põhikool-lasteaed ei ole elukohajärgne kool.

§ 12.   Lasteaiarühmad

  (1) Põhikool-lasteaia lasteaed tegutseb kahes õppehoones: Albu külas asuvas õppehoones ja Ahula külas asuvas õppehoones.

  (2) Põhikool-lasteaia direktor moodustab lasteaiarühmad vastavalt vajadusele ja võimalusele koolieelse lasteasutuse seaduse alusel.

  (3) Rühmad moodustatakse õppeaasta alguses vastavalt lasteaiateenust saada soovivate laste vanusele.

  (4) Vajaduse korral võib vallavalitsus põhikool-lasteaia direktori ettepanekul moodustada sobitusrühmi.

§ 13.   Põhikooli tegevus

  (1) Põhikool-lasteaia põhikoolis toimub õpe I-III kooliastmel.

  (2) Põhikool tegutseb ühes õppehoones asukohaga Albu külas.

§ 14.   Õppe- ja kasvatustöö

  (1) Õppeaasta põhikool-lasteaias on 1. septembrist 31. augustini.

  (2) Koolivaheajad põhikooli osas on üldjuhul haridus- ja teadusministri kinnitatud ajal. Vallavalitsus võib direktori ettepanekul ja hoolekogu nõusolekul muuta haridus- ja teadusministri poolt kehtestatud koolivaheaegu. Koolivaheajad ei kohaldu lasteaiale.

  (3) Õppekavad on põhikool-lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse alusdokumendid. Õppekavad kehtestab direktor.

  (4) Õppekavad koostatakse lasteaiale koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast lähtudes ning põhikoolile põhikooli riiklikust õppekavast lähtudes, arvestades põhikool-lasteaia arengukava ning pidades silmas piirkonna vajadusi, põhikool-lasteaia töötajate, vanemate ja õpilaste soove ning kasutatavaid ressursse.

  (5) Põhikool-lasteaed kasutab õpilase hindamisel numbrilist ja kirjeldavat sõnalist hinnangut, mille kasutamine on sätestatud õppekavas.

§ 15.   Lapse ja õpilase hindamine, motiveerimine ning tugi- ja mõjutusmeetmed

  (1) Lapse ja õpilase arengu hindamise põhimõtted sätestatakse põhikool-lasteaia õppekavas.

  (2) Õpilast tunnustatakse õpingute jooksul haridus- ja teadusministri kehtestatud tingimustel ja korras.

  (3) Täiendavad motiveerimis- ja tunnustamismeetmed näeb põhikool-lasteaed ette õppekavas ja kodukorras.

  (4) Eesmärgiga mõjutada last või õpilast põhikool-lasteaia kodukorra kohaselt käituma ja teistest lugu pidama ning ennetama turvalisust ohustavate olukordade tekkimist põhikool-lasteaias, võib lapse või õpilase suhtes rakendada põhjendatud, asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ja mõjutusmeetmeid.

  (5) Tugi- ja mõjutusmeetmed sätestatakse põhikool-lasteaia kodukorras.

  (6) Mõjutusmeetmete rakendamise otsustab direktor või tema volitatud isik. Ajutise õppes osalemise keelu otsustab õppenõukogu.

3. peatükk ÕPPEKAVAVÄLISE TEGEVUSE KORRALDUS 

§ 16.   Pikapäevarühm

  (1) Direktor võib vallavalitsuse nõusolekul moodustada põhikool-lasteaias pikapäevarühma, mis pakub õpilasele järelevalvet, pedagoogilist juhendamist ja suunamist õppest vaba aja sisustamisel, koduste õpiülesannete täitmisel, huvitegevuses ning huvide arendamisel.

  (2) Õpilane võetakse pikapäevarühma vastu ja arvatakse sealt välja direktori käskkirjaga vanema taotlusel või alaealiste komisjoni otsuse alusel.

§ 17.   Raamatukogu

  (1) Kooliraamatukogu põhikogu ülesannet täidab Albu Raamatukogu.

  (2) Koolis on õppekava läbimiseks vajalik õppekirjanduse kogu.

§ 18.   Huvitegevus

  (1) Huvitegevus on põhikool-lasteaias toimuv või põhikool-lasteaia korraldatud õppekavaväline tegevus.

  (2) Huvitegevuses kasutatakse erinevaid õppevorme ja -meetodeid, sh ringid ja stuudiod.

  (3) Huvitegevuse toimumine on kajastud põhikool-lasteaia üldtööplaanis ning huviringi töö fikseeritakse ringipäevikus. Ringitöö eest vastutab ning ringipäevikut täidab ringijuht.

  (4) Ringipäeviku täitmist ning ringitundide toimumist ja täitmist kontrollib direktor.

  (5) Põhikool-lasteaed võib korraldada õppekavavälise tegevusena erinevaid väljasõite (ekskursioonid, teatrietendused, muuseumide külastused jms). Väljasõitudel osalemine on lapsele ja õpilasele vabatahtlik.

4. peatükk LAPSE, ÕPILASE JA VANEMA ÕIGUSED NING KOHUSTUSED 

§ 19.   Lapse õigused

  Lapsel on õigus vaimselt ja füüsiliselt tervislikule keskkonnale ja päevakavale, eneseusaldust ja vaimset erksust toetavale tegevusele ning alusehariduse omandamisel õpetajate igakülgsele abile ja toetusele.

§ 20.   Õpilase õigused

  Õpilasel on õigus:
  1) kvaliteetsele üldharidusele;
  2) vaimse ja füüsilise turvalisuse ning tervise kaitsele;
  3) kasutada kodukorras sätestatud tingimustel vähemalt põhikool-lasteaia õppekava läbimiseks vajalikke õpikuid, tööraamatuid, töövihikuid ja töölehti;
  4) teha ettepanekuid põhikool-lasteaias tegevuste korraldamiseks;
  5) ea- ja jõukohasele õppekoormusele, mis võimaldab aega puhkuseks ja huvitegevuseks;
  6) täita õpiülesandeid ja osaleda temale põhikool-lasteaia päevakavas või individuaalses õppekavas ettenähtud õppes;
  7) saada eeldatavate õpitulemuste saavutamisel ajutise mahajäämuse tekkimisel täiendavat pedagoogilist juhendamist väljaspool õppetunde;
  8) vähemalt üks kord õppeaasta jooksul arenguvestlusele, mille põhjal lepitakse kokku edasises õppes ja arengu eesmärkides;
  9) kasutada õppekavavälises tegevuses tasuta põhikool-lasteaia rajatisi, ruume, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid põhikool-lasteaia kodukorras sätestatud korras;
  10) pöörduda põhikool-lasteaia hoolekogu poole õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral;
  11) saada sõidu- ja muid soodustusi Vabariigi Valitsuse ja vallavolikogu kehtestatud korras ja ulatuses;
  12) saada eripedagoogi, psühholoogi ja sotsiaalpedagoogi teenust;
  13) saada tervishoiuteenust;
  14) saada teavet ja selgitusi õppekorralduse ning õpilase õiguste ja kohustuste kohta;
  15) olla teavitatud hinnetest ja talle kohalduvast osast põhikool-lasteaia päevakavas;
  16) valida ja olla valitud õpilasesindusse vastavalt õpilasesinduse põhimäärusele;
  17) olla õppeperioodi algul teavitatud õppeainetes läbitavatest peamistest teemadest, vajalikest õppevahenditest, hindamise korraldusest ja planeeritavatest üritustest;
  18) olla ära kuulatud enne tugi- või mõjutusmeetme määramist ning anda arvamus mõjutusmeetme rakendamise kohta;
  19) saada õpilaspilet.

§ 21.   Õpilaste kohustused

  Õpilane on kohustatud:
  1) osalema aktiivselt õppetöös ning täitma õpiülesandeid;
  2) omandama teadmisi ja oskusi vastavalt võimetele;
  3) täitma õpetaja antud seaduslikke korraldusi ja ülesandeid;
  4) täitma põhikool-lasteaia kodukorda;
  5) kinni pidama väärika käitumise tavadest ja kaasinimestega lugupidavalt käituma;
  6) hoidma põhikool-lasteaia kasutuses olevat vara.

§ 22.   Vanema õigused, kohustused ja vastutus

  (1) Vanemal on õigus:
  1) tuua lasteaeda ja viia lasteaiast laps koju vastavalt põhikool-lasteaia kodukorras sätestatule;
  2) nõuda vajalike tingimuste loomist lapse mitmekülgseks arenguks ja kasvamiseks, aidates ise kaasa nende tingimuste kujunemisele;
  3) tutvuda põhikool-lasteaia õppe- ja päevakavaga;
  4) olla kaasatud õpilase individuaalse õppekava koostamisel;
  5) esitada taotlus õpilase õpetamiseks koduõppes;
  6) esitada taotlus õpilase pikapäevarühma vastuvõtmiseks;
  7) saada teavet õpilase õppest puudumiste kohta;
  8) saada teavet ja selgitusi koolikorralduse ning õpilase õiguste ja kohustuste kohta;
  9) taotleda isikuandmete kaitse seaduse ning avaliku teabe seadusega sätestatud korras enda ja oma lapse või õpilase kohta põhikool-lasteaias kogutud teabele juurdepääsu või andmeid vastava teabe menetlemise kohta;
  10) olla teavitatud õpilasele kohalduvast osast põhikool-lasteaia päevakavas ning õppeveerandi jooksul läbitavatest peamistest teemadest, vajalikest õppevahenditest, hindamise korraldusest ja planeeritavatest üritustest;
  11) olla teavitatud õpilase hinnetest;
  12) vähemalt üks kord aastas osaleda vanemate koosolekul;
  13) anda arvamus ajutise õppes osalemise keelu rakendamise korral õpilase käitumise ja mõjutusmeetme rakendamise kohta;
  14) kandideerida vanemate esindajana põhikool-lasteaia hoolekogusse;
  15) pöörduda põhikool-lasteaia hoolekogu poole õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral.

  (2) Vanem on kohustatud:
  1) looma lapsele soodsad tingimused arenemiseks ning alushariduse omandamiseks;
  2) pidama kinni põhikool-lasteaia päevakavast ning lapse tervisekaitse ja tervise edendamise nõuetest;
  3) arvestama ennekõike lapse ja õpilase võimeid ning kalduvusi ja vajadusel küsima nõu õpetajalt või muult asjatundlikult isikult;
  4) tasuma igakuiselt lapse toidukulu päevamaksumus ja vallavolikogu kehtestatud määras muude kulude osaliseks katmiseks vanema kaetava osa;
  5) looma koolikohustuslikule õpilasele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;
  6) esitama põhikool-lasteaiale oma kontaktandmed ja teavitama nende muutustest;
  7) tutvuma põhikool-lasteaia tegevust reguleerivate aktidega;
  8) tegema õpilase õpetamisel ja kasvatamisel põhikool-lasteaiaga koostööd;
  9) pöörduma põhikool-lasteaia ettepanekul nõustamiskomisjoni poole;
  10) taotlema vajaduse korral põhikool-lasteaialt ja õpilase elukohajärgselt valla- või linnavalitsuselt õigusaktides sätestatud koolikohustuse täitmise tagamise meetmete rakendamist;
  11) osalema õpilase arenguvestlusel;
  12) vanema taotlusel koduõppe rakendamise rahastama väljaspool põhikool-lasteaeda
  13) teavitama hiljemalt õppest puudumise esimesel õppepäeval põhikool-lasteaeda õpilase õppest puudumisest ja selle põhjustest. Hiljemalt ülejärgmisel õppepäeval pärast õpilase õppetööle naasmist esitab vanem puudumistõendi puudumise kestuse ning põhjuse kohta;
  14) lasteaia lapsevanem peab informeerima rühma õpetajat või direktorit lapse puuduma jäämisest või lahkumisest;
  15) tagama õpilase järelevalve ning õppe korraldamise individuaalse õppekava alusel ajutise õppes osalemise keelu korral.

  (3) Vanem vastutab koolikohustuse täitmise tagamata jätmise eest põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud korras.

5. peatükk ÕPILASESINDUS 

§ 23.   Õpilasesindus

  (1) Kooli õpilastest moodustuval õpilaskonnal on õigus otsustada ja korraldada iseseisvalt ning kooskõlas seaduste ja seaduse alusel antud õigusaktidega õpilaselu küsimusi.

  (2) Õpilaskonnal on õigus valida õpilasesindus, kes esindab õpilaskonda õpilasesinduse põhimääruses sätestatud pädevuse piires, lähtudes oma tegevuses õpilaste huvidest, vajadustest, õigustest ja kohustustest.

  (3) Õpilasesinduse moodustamise kord, õpilasesinduse õigused, kohustused ja vastutus ning töökord sätestatakse õpilasesinduse põhimääruses.

  (4) Õpilasesindus annab arvamuse põhikool-lasteaia arengukavale, õppekavale ja kodukorrale ning põhikool-lasteaia tegevuse ümberkorraldamisele ja lõpetamisele.

  (5) Õpilasesinduse nimetatud esindaja kuulub põhikool-lasteaia hoolekogu koosseisu ja on kaasatud kooli õppenõukogu tegevusse.

  (6) Õpilasesinduse koosolekud protokollitakse. Koosolekute protokollimise korraldab põhikool-lasteaia direktor. Protokoll koostatakse, registreeritakse ja säilitatakse põhikool-lasteaia asjaajamist reguleerivatest õigusaktidest lähtuvalt.

§ 24.   Õpilasesinduse valimine

  (1) Õpilasesinduse valimise õigus on kõikidel kooli õpilastel.

  (2) Esimese õpilasesinduse valimised korraldab direktor hiljemalt kahe kuu jooksul õppeaasta algusest.

  (3) Esimese õpilasesinduse moodustavad 5.-9. klassi õpilased.

  (4) Iga klass esitab kahe nädala jooksul valimiste väljakuulutamise päevast ühe esindaja klassi õpilaste hulgast.

  (5) Hiljemalt nelja nädala jooksul valimiste väljakuulutamise päevast kutsub direktor kokku esimese õpilasesinduse koosoleku.

  (6) Esimesel koosolekul valitakse lihthäälteenamusega vähemalt president ja asepresident.

§ 25.   Õpilasesinduse põhimääruse kehtestamine

  (1) Õpilasesinduse põhimääruse koostab õpilaskond, tehes selleks vajaduse korral koostööd direktori või direktori poolt määratud koolitöötajatega.

  (2) Õpilasesinduse põhimääruse eelnõu avalikustatakse põhikool-lasteaia veebilehel ning pannakse põhikooli tegevuskohas kõikidele õpilastele tutvumiseks välja. Kõigil õpilastel on võimalus avalikustamisest kahe nädala jooksul teha kirjalikke parandusettepanekuid. Parandusettepanekud arutab läbi õpilasesindus ühe nädala jooksul avalikustamise lõppemisest.

  (3) Põhimäärus võetakse vastu lihthäälteenamusega. Hääletus viiakse läbi avalikustamises kindlaks määratud päeval. Hääletamise võib korraldada igas klassis, s.o 5.-9. klassides eraldi ning klassi esindaja edastab tulemused õpilasesindusele.

  (4) Õpilasesindus esitab põhimääruse kinnitamiseks direktorile. Kolmekümne päeva jooksul põhimääruse kättesaamisest arvates kinnitab direktor õpilasesinduse põhimääruse, kui see vastab seadustele, seaduse alusel antud õigusaktidele ja rahvusvaheliselt tunnustatud demokraatlikele põhimõtetele, või esitab kirjalikud põhjendused, miks põhimäärust ei ole võimalik kinnitada.

6. peatükk TÖÖTAJATE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED 

§ 26.   Põhikool-lasteaia töötajad

  (1) Põhikool-lasteaia töötajad on direktor, õppealajuhataja, kooliõpetajad, lasteaiaõpetajad, tugispetsialistid, teised õppe- ja kasvatusalal töötajad ning muu teenindav personal.

  (2) Põhikool-lasteaia töötajate koosseisu igaks õppeaastaks kinnitab direktor.

  (3) Töötajatega sõlmib töölepingud direktor.

  (4) Direktor, õppealajuhataja, õpetajad ja tugispetsialistid peavad vastama haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud kvalifikatsiooninõuetele.

  (5) Õppealajuhataja, õpetajate, tugispetsialistide ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate

§ 27.   Õpetajad

  (1) Põhikool-lasteaias töötavad lasteaia õpetajad, lasteaia abiõpetajad, klassiõpetajad ja põhikooli ühe või mitme õppeaine õpetajad.

  (2) Õpetaja tööaja arvestamise ja töötasustamise aluseks on ametikoht. Õpetaja tööaeg jaguneb vahetu õppekasvatustöö ja teiste töölepingust, ametijuhendist ja töökorralduse reeglitest tulenevate või tööandja antud tööülesannete vahel.

  (3) Õpetaja peab vastama haridus- ja teadusministri määrusega kehtestatud kvalifikatsiooninõuetele.

  (4) Kui õpetaja vaba ametikoha täitmiseks korraldatud konkursil ei leita kvalifikatsiooninõuetele vastavat töötajat, võib direktor sõlmida tähtajalise töölepingu tähtajaga kuni üks aasta isikuga, kellel on vähemalt keskharidus. Sellisel juhul korraldab direktor vähemalt kaks kuud enne tähtajalise töölepingu lõppemist õpetaja töökohta täitmiseks uue avaliku konkursi.

§ 28.   Õpetajate õigused, kohustused ja vastutus

  (1) Õpetajate ülesanne on lasteaialaste ja õpilaste õpetamine ja kasvatamine, mis põhineb vastastikusel lugupidamisel, üksteisemõistmisel ning koostööl lastevanematega.

  (2) Ülesande täitmiseks õpetaja:
  1) hoolitseb lapse ja õpilase elu, tervise ja turvalisuse eest lapse asutuses viibimise ajal;
  2) tagab õppe- ja päevakava järgimise;
  3) nõustab õppeasutuses käivate või teeninduspiirkonnas alaliselt elavate laste vanemaidnõustab õppeasutuses käivate või teeninduspiirkonnas alaliselt elavate laste vanemaid nende soovil õppe- ja kasvatusküsimustes;
  4) on eeskujuks lastele ja õpilasele;
  5) tegeleb väärtuskasvatuse ja -arendusega;
  6) teeb koostööd teiste õpetajatega õppe lõimimiseks;
  7) toetab iga õpilase eneseusku ja õpimotivatsiooni;
  8) hindab õpilast objektiivselt ning on hinnangute andmisel erapooletu;
  9) arvestab lapse ja õpilase isikupära ning kohtleb õpilast taktitundeliselt;
  10) teeb koostööd vanematega;
  11) valmistub kõigiks õppetegevusteks ja ainetundideks;
  12) tagab tunnis õppetööks sobiva keskkonna;
  13) arvestab õpetamisel rühma ja klassi omapära;
  14) lahendab õpilasega õppetunnis tekkinud probleemid;
  15) teatab õpilastele õppeperioodi alguses kontrolltööde läbiviimise graafiku, nõutavad õpitulemused ning hindamise põhimõtted;
  16) organiseerib üritusi ning osaleb neil;
  17) korraldab koolisiseseid aineolümpiaade, võistlusi, näitusi, konkursse;
  18) tegeleb pidevalt enesetäiendamisega ning kasutab koolitusvõimalusi;
  19) tagab tervishoiu- ja ohutusnõuetest kinnipidamise;
  20) osaleb aktiivselt õppenõukogus;
  21) hoiab oma käitumise ja tegevusega põhikool-lasteaia ja õpetajaskonna mainet.

  (3) Õpetajate õigused ja vastutus on sätestatud põhikool-lasteaia töökorralduse reeglites ja töötaja töölepingus.

§ 29.   Teiste töötajate õigused, kohustused ja vastutus

  (1) Põhikool-lasteaia personali ülesanne on tagada asutuse häireteta töö ja majandamine ning vara säilimine ja korrasolek.

  (2) Ülesande täitmiseks peavad töötajad:
  1) olema eeskujuks lastele ja õpilastele;
  2) täitma täpselt ja õigeaegselt töölepingust tulenevaid ülesandeid;
  3) arvestama tööülesannete täitmisel õppe- ja kasvatustöö korraldusega.

  (3) Töötajate õigused ja vastutus on sätestatud põhikool-lasteaia töökorralduse reeglites ja töötaja töölepingus.

  (4) Töötajatel on keelatud avalikustada lapselt või õpilaselt saadud isikliku elu puudutavat teavet.

7. peatükk PÕHIKOOL- LASTEAIA JUHTIMINE 

§ 30.   Direktor

  (1) Põhikool-lasteaeda juhib direktor.

  (2) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldab vallavalitsus avaliku konkursi. Direktoriga sõlmib töölepingu Albu vallavalitsuse nimel vallavanem või tema volitatud ametiisik.

§ 31.   Direktori ülesanded ja pädevus

  (1) Direktor vastutab oma pädevuse piires õppe- ja kasvatustegevuse ja muude põhikool-lasteaias korraldatavate tegevuste, põhikool-lasteaia üldseisundi ja arengu eest, esindab põhikool-lasteaeda ja tegutseb põhikool-lasteaia nimel ning kasutab põhikooli-lasteaia eelarvega asutuse tegevuseks planeeritud Albu valla raha õigusaktidega sätestatud volituste ulatuses.

  (2) Direktor:
  1) esindab põhikool-lasteaia kaudu Albu valda kui avalik-õiguslikku juriidilist isikut ning põhikool-lasteaeda tehingute ja toimingute tegemisel, mis on vajalikud põhikool-lasteaia seadusega sätestatud ülesannete täitmiseks seaduses sätestatud ulatuses ja kehtivate õigusaktide alusel;
  2) esindab Albu valda kui avalik-õiguslikku juriidilist isikut põhikool-lasteaia kaudu tööandjana ning sõlmib põhikool-lasteaia töötajatega töölepingud;
  3) kinnitab koolitöötajate koosseisu;
  4) annab oma pädevuse piires käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi;
  5) kehtestab põhikool-lasteaia töötasustamise põhimõtted, esitades need enne kehtestamist arvamuse avaldamiseks õpetajatele ja hoolekogule ning kooskõlastamiseks vallavalitsusele;
  6) kehtestab põhikool-lasteaia õppekavad, kodukorra, päevakava ja töökorralduse reeglid;
  7) korraldab põhikool-lasteaia asjaajamist ning kehtestab asjaajamist reguleerivad korrad, ning tagab andmekaitse nõuete täitmise;
  8) tagab põhikool-lasteaia eelarve täitmise;
  9) tagab õigusaktidega ettenähtud aruannete koostamise ja esitamise;
  10) tagab põhikool-lasteaia õppenõukogu ja hoolekogu seaduslike otsuste täitmise;
  11) kehtestab arenguvestluse korraldamise tingimused ja korra;
  12) kehtestab põhikool-lasteaia sisehindamise tingimused ja korra;
  13) arvab lapse või õpilase põhikool-lasteaia õpilaste ja lasteaialaste nimekirja ning nimekirjast välja;
  14) koordineerib tugispetsialistide teenuse osutamist põhikool-lasteaias;
  15) korraldab tugispetsialistide ja õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute ametikohtade täitmiseks avaliku konkursi;
  16) moodustab vallavalitsuse nõusolekul pikapäevarühmi ning kehtestab nende töökorralduse ja päevakava;
  17) otsustab õpilase pikapäevarühma vastuvõtmise;
  18) korraldab õpilaste ja lasteaialaste ning põhikool-lasteaia töötajate vaimse ja füüsilise turvalisuse ja tervise kaitse ning vaimse ja füüsilise vägivalla ennetamise abinõude rakendamise;
  19) korraldab laste, õpilaste ja põhikool-lasteaia töötajate kaitse hädaolukorras;
  20) korraldab põhikool-lasteaia hädaolukorra lahendamise plaani väljatöötamise ning kehtestab selle;
  21) määrab haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija;
  22) määrab individuaalse arengu jälgimise kaardi koostamise ja täitmise eest vastutavad isikud;
  23) kutsub põhikool-lasteaia ja vanemate koostöö koordineerimiseks vähemalt üks kord aastas kokku lasteaialaste ja õpilaste vanemate koosoleku ning vähemalt ühe viiendiku klassi õpilaste vanemate nõudmisel selle klassi õpilaste vanemate koosoleku;
  24) vastutab põhikool-lasteaia arengukava ja üldtööplaani koostamise ja elluviimise eest;
  25) moodustab vastavalt vajadusele ja võimalustele lasteaiarühmi;
  26) korraldab põhikool-lasteaia õppetööd koostöös põhikool-lasteaia õppenõukoguga;
  27) otsustab tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamise;
  28) korraldab esimesed õpilasesinduse valimised ning kinnitab õpilasesinduse põhimääruse;
  29) annab aru hoolekogule;
  30) juhatab õppenõukogu koosolekut ja korraldab õppenõukogu tegevust;
  31) tegeleb enesetäiendamisega ning võtab osa oma ülesannete täitmiseks koolitustest;
  32) loob põhikool-lasteaias toimiva meeskonna;
  33) täidab teisi seadusega või seaduse alusel antud õigusaktidega talle pandud ülesandeid.

  (3) Direktor ei või teha Albu vallavalitsuse ja põhikool-lasteaia nimel ning ülesannete täitmiseks tehinguid ja toiminguid, kui käesolevas põhimääruses sätestatud korras täidab direktori ülesandeid ja omab direktori pädevust direktorit asendav isik.

§ 32.   Direktori asendamine

  (1) Direktor peab töölepingute, ametijuhendite või ühekordsete tööülesannete andmisega korraldama põhikool-lasteaia tegevuse viisil, et direktori ülesannete täitmine ning põhikool-lasteaia esindamine on tagatud ajal, mil direktori töösuhe on peatunud. Direktorit võib asendada kooli juhtkonna liige. Direktori ülesannete täitmise eest lisatasu maksmise otsustab direktor.

  (2) Kui direktor ei ole asendajat määranud, asendab teda töösuhte peatumise ajal vanim juhtkonna liige.

§ 33.   Juhtkond

  (1) Põhikool-lasteaia juhtkonna moodustab ja kinnitab käskkirjaga direktor.

  (2) Juhtkonna peamisteks ülesanneteks on põhikool-lasteaia igapäevategevuse, arendamise ja majandamise planeerimine, kooli regulatsioonide ja strateegiate väljatöötamise korraldamine ning sisekontroll.

  (3) Juhtkonna otsused on põhikool-lasteaia töötajatele täitmiseks kohustuslikud.

§ 34.   Õppenõukogu

  (1) Põhikool-lasteaial on üks ühine õppenõukogu.

  (2) Õppenõukogu liikmeteks on direktor ning direktori poolt nimetatud õppe- ja kasvatusalal töötavad isikud. Õppenõukogu tegevusse kaasatakse õpilasesinduse esindaja.

  (3) Õppenõukogu ülesanded ja töökord on sätestatud haridus- ja teadusministri kehtestatud korras.

§ 35.   Hoolekogu

  (1) Hoolekogu on põhikool-lasteaia alaliselt tegutsev organ. Hoolekogu põhiülesanne on õpetajate, vallavolikogu, vallavalitsuse ning vanemate ühistegevus õppe ja kasvatuse suunamisel, planeerimisel ja jälgimisel ning õppeks ja kasvatuseks paremate tingimuste loomine.

  (2) Hoolekogusse kuuluvad:
  1) Albu valla esindaja, kelle määrab vallavolikogu;
  2) vähemalt kaks õppenõukogu esindajat, kellest üks esindab lasteaia ja teine kooli õpetajaid. Kui hoolekogu koosseisus on enam kui kaks õppenõukogu esindajat, tuleb tagada põhikooli ja lasteasutuse õpetajate võrdne esindatus hoolekogus. Õppenõukogu esindajad hoolekogusse valitakse õppenõukogu koosolekul (kui õppenõukogu koosolekud korraldatakse eraldi põhikooli ja lasteasutuse küsimustega tegelemiseks moodustatud alarühmades, valitakse õppenõukogu esindajad vastavates alarühmades);
  3) lasteaialaste vanemate ja õpilaste vanemate esindajad. Lasteaialaste vanemate esindajad valitakse igast rühmast üks esindaja rühma vanemate koosolekul. Õpilaste vanemate esindajad valitakse põhikooli vanemate koosolekul ning õpilaste esindajaid valitakse sama palju kui on lasteaialaste vanemate esindajaid.

  (3) Õppenõukogu ja vanemate esindaja volitused hoolekogus kehtivad kolm aastat.

  (4) Muudes hoolekogu koosseisu, selle moodustamist ja töökorda puudutavates küsimustes lähtutakse põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest ning vallavolikogu ja vallavalitsuse kehtestatud kordadest.

  (5) Hoolekogu:
  1) osaleb põhikool-lasteaia arengukava ettevalmistamisel ning annab selle kohta enne kinnitamist oma arvamuse;
  2) annab arvamuse põhikool-lasteaia põhimääruse kehtestamiseks ja muutmiseks;
  3) annab arvamuse põhikooli ja lasteaia õppekavade kehtestamiseks ja muutmiseks, sealhulgas nõusoleku muuta õppeainete nimistut;
  4) annab arvamuse põhikooli ja lasteaeda vastuvõtu tingimuste ja korra eelnõule;
  5) annab nõusoleku haridus- ja teadusministri kehtestatud koolivaheaegade muutmiseks;
  6) annab arvamuse põhikool-lasteaia kodukorra kehtestamiseks ja muutmiseks;
  7) kehtestab õpetajate, tugispetsialistide ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute ametikohtade täitmiseks korraldatava konkursi korra;
  8) annab arvamuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi korra kohta;
  9) annab arvamuse põhikool-lasteaia eelarve projekti kohta;
  10) annab arvamuse arenguvestluse korraldamise tingimuste ja korra eelnõu kohta;
  11) annab arvamuse põhikool-lasteaia sisehindamise korra kohta;
  12) annab arvamuse palgakorralduse põhimõtete kohta;
  13) annab hinnangu huvitegevuse, pikapäevarühma vajaduse ja töökorralduse kohta;
  14) annab arvamuse põhikool-lasteaia ümberkorraldamise ja tegevuse lõpetamise kohta;
  15) teeb vallavalitsusele ettepanekuid põhikool-lasteaiaga seotud küsimuste paremaks lahendamiseks;
  16) täidab teisi seadusega või seaduse alusel antud õigusaktidega talle pandud ülesandeid ning teeb vallavalitsusele ettepanekuid kooliga seotud küsimuste paremaks lahendamiseks;
  17) otsustab koolieelses lasteasutuses käiva lapse toidukulu päevamaksumuse.

  (6) Direktor esitab hoolekogu koosseisu vallavalitsusele kinnitamiseks.

8. peatükk ASUTUSE MAJANDAMISE ALUSED, ARUANDLUS JA JÄRELEVALVE 

§ 36.   Põhikool-lasteaia vara

  (1) Põhikool-lasteaia kasutuses oleva vara moodustavad talle vallavara eeskirja alusel või teiste isikute ja asutuste poolt põhikool-lasteaiale sihtotstarbeliseks valdamiseks, kasutamiseks ja käsutamiseks antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muu vara.

  (2) Põhikool-lasteaia kasutuses olev vara on Albu valla omand.

  (3) Põhikool-lasteaia vara valdamine, kasutamine ja käsutamine ning varaliste kohustuste võtmine toimub vallavolikogu kehtestatud vallavara eeskirja järgi.

§ 37.   Põhikool-lasteaia eelarve ja finantstegevuse korraldamine

  (1) Põhikool-lasteaial on Albu valla eelarves iseseisev eelarve. Põhikool-lasteaia eelarve tulu moodustavad eraldised riigieelarvest, Albu valla eelarvest ja teiste omavalitsuste eelarvetest, laekumised sihtasutustelt, eraldised ja annetused äriühingutelt, organisatsioonidelt ning füüsilistelt isikutelt ning asutuse õppekava välistest tegevustest saadud tulust.

  (2) Põhikool-lasteaia finantstegevust juhib direktor koostöös hoolekoguga.

  (3) Põhikool-lasteaial on õigus osutada tema kasutuses ja valduses oleva varaga õppekavaväliseid tasulisi teenuseid või taotleda õppekavaväliste tegevuste kaasrahastamist.

  (4) Tasuliste teenuste loetelu ja hinnakirja kehtestab direktori ettepanekul vallavalitsus.

  (5) Põhikool-lasteaias korraldatava tegevuse puhul, mis ei ole õppekava osa (õppekavaväline tegevus), võib kulusid katta õppekavavälises tegevuses osalejate kaasrahastamisel.

  (6) Õppekavavälise tegevuse kohta, mis toimub osalejate kaasrahastamisel, esitatakse osaleja vanemale teade. Õppekavavälises tegevuses osalejate kaasrahastamisest laekuvad summad kogutakse allkirja vastu klassijuhataja ja rühmaõpetaja poolt.

§ 38.   Aruandlus

  (1) Põhikool-Lasteaed esitab oma tegevuse kohta seadusandlusest ja teistest õigusaktidest tulenevaid aruandeid.

  (2) Põhikool-lasteaed esitab vallavalitsusele tegevusaruande igal aastal hiljemalt 15. septembriks.

§ 39.   Järelevalve

  (1) Riiklikku järelevalvet põhikool-lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse üle teeb Haridus- ja Teadusministeerium.

  (2) Teenistusliku järelevalvet põhikool-lasteaia ja direktori tegevuse seaduslikkuse ja

  (3) Õpilasele põhikool-lasteaia tervishoiuteenuse osutamise üle teostab vastavalt oma pädevusele riiklikku järelevalvet Terviseamet.

9. peatükk PÕHIKOOL-LASTEAIA ÜMBERKORRALDAMINE JA TEGEVUSE LÕPETAMINE 

§ 40.   Põhikool-lasteaia ümberkorraldamine ja tegevuse lõpetamine

  (1) Põhikool-lasteaia korraldab ümber ja tegevuse lõpetab vallavolikogu, kuulates enne ära hoolekogu ja õpilasesinduse arvamuse.

  (2) Põhikool-lasteaia ümberkorraldamise ja tegevuse lõpetamise otsusest tuleb Haridus- ja Teadusministeeriumi, Järva maavanemat, põhikool-lasteaeda, vanemaid, õpilasi ja õpilaste elukohajärgseid valla- ja linnavalitsusi teavitada kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis vähemalt viis kuud enne uue õppeaasta algust.

  (3) Põhikool korraldatakse ümber või kooli tegevus lõpetatakse 1. juulist sama aasta 31. augustini.

  (4) Vallavolikogu ja vallavalitsus tagavad tegevuse lõpetanud põhikool-lasteaia õpilastele võimaluse jätkata õpinguid muus koolis või lasteaias.

§ 41.   Põhikool-lasteaia pidamise üleandmine

  (1) Vallavolikogul on õigus anda põhikool-lasteaia pidamine üle riigile või teisele vallale või linnale.

  (2) Põhikool-lasteaia pidamine antakse üle vana ja uue pidaja kokkuleppel arvestades seaduses sätestatud tingimusi ja tähtaegu.

  (3) Põhikool-lasteaia pidamine antakse üle pärast viimase õppeveerandi lõppu. Põhikool-lasteaia pidamise üleandmise otsusest teatatakse põhikool-lasteaia õpilastele ja töötajatele hiljemalt kaks kuud enne uue õppeaasta algust.

  (4) Põhikool-lasteaia pidamise üleandmisel tagab uus põhikool-lasteaia pidaja õpilastele võimaluse jätkata üldhariduse omandamist koolis ja koolieast noorematele lastele lasteaias päevahoidu.

10. peatükk RAKENDUSSÄTTED 

§ 42.   Määruste kehtetuks tunnistamine

  (1) Albu Vallavolikogu 29. detsembri 2010 määrus nr 18 “Ahula Lasteaed-Algkooli põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.

  (2) Albu Vallavolikogu 19. augusti 1999 määrus nr 12 „Albu Laste Mängutoa põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.

  (3) Albu Vallavolikogu 29. detsembri 2010 määrus nr 17 „Albu Põhikooli põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.

§ 43.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 1. septembrist 2017. a.

Jüri Kommusaar
Volikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json