HaridusKool

HaridusLasteasutus

Linna ja valla valitsemineHallatavate asutuste põhimäärused, konkursid, palgad, struktuur ja koosseisud

Teksti suurus:

Avaliku konkursi kord Türi valla haridusasutuse juhi vaba ametikoha täitmiseks

Väljaandja:Türi Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:21.05.2018
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 18.05.2018, 10

Avaliku konkursi kord Türi valla haridusasutuse juhi vaba ametikoha täitmiseks

Vastu võetud 15.05.2018 nr 9

Määrus on antud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 71 lõike 6, koolieelse lasteasutuse seaduse § 21 lõike 5, huvikooli seaduse § 15 lõike 1 ning Türi Vallavolikogu 25. jaanuari 2018 otsuse nr 4 „Õigusaktidega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse või organi pädevusse antud ülesannete delegeerimine“ punkti 4.1 alapunkti 6 ja punkti 31.1 alapunkti 9 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Reguleerimisala

  (1) Määrusega kehtestatakse Türi valla üldhariduskooli, koolieelse lasteasutuse ja huvikooli juhi (edaspidi asutuse juht) vaba ametikoha täitmiseks avaliku konkursi korraldamise kord.

  (2) Direktori ametikoha täitmise menetlusele rakendatakse haldusmenetluse seaduse sätteid, arvestades konkursi korras märgitud erisusi.

§ 2.   Ametikoha täitmine

  Asutuse juhi vaba ametikoht täidetakse avaliku konkursi korras.

2. peatükk KONKURSI VÄLJAKUULUTAMINE JA DOKUMENTIDE ESITAMINE 

§ 3.   Konkursi väljakuulutamine

  (1) Konkurss kuulutatakse välja, kui ametikoht on vaba või vabanemas.

  (2) Konkursi ametikoha täitmiseks kuulutab välja Türi Vallavalitsus kui täitevorgan (edaspidi vallavalitsus) korraldusega, määrates korralduses konkursiteates avaldatavad andmed.

  (3) Konkursiteade peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) asutuse, mille juhi ametikoht on täitmisel, nimi;
  2) kandidaadile esitatavad kvalifikatsiooninõuded;
  3) kandideerimisavalduse esitamise tähtpäev;
4 kandideerimisavaldusega esitatavate dokumentide loetelu;
  4) aadress, kuhu avaldus ja dokumendid esitada;
  5) vastava ametikoha palga alammäär.

  (4) Konkursi väljakuulutamise kohta avaldatakse konkursiteade vähemalt maakonna ajalehes ning Internetis Türi valla veebilehel arvestusega, et konkursil osalejal (edaspidi kandidaat) oleks kandideerimisavalduse esitamiseks aega vähemalt kaks nädalat konkursi väljakuulutamise päevast arvates.

  (5) Konkurss loetakse väljakuulutatuks konkursiteate Türi valla veebilehel avaldamise kuupäevast.

§ 4.   Kandideerimisdokumentide esitamine

  (1) Dokumendid konkursil osalemiseks esitatakse Türi Vallavalitsusele kui ametiasutusele (edaspidi ametiasutus).

  (2) Kandidaat esitab järgmised dokumendid:
  1) kandideerimisavaldus;
  2) elulookirjeldus;
  3) kvalifikatsiooninõuetele vastavust tõendavate dokumentide koopiad;
  4) muud kandidaadi poolt oluliseks peetavad dokumendid.

  (3) Dokumendid registreeritakse ametiasutuse dokumendiregistris.

  (4) Konkursi lõppemisel kandideerimisdokumente ei tagastata. Dokumente säilitatakse ametiasutuses võrdse kohtlemise seaduse diskrimineerimisvaidluste menetluse tähtajast tulenevalt üks aasta.

3. peatükk KONKURSI KOMISJONI MOODUSTAMINE JA SELLE TÖÖKORD 

§ 5.   Konkursi komisjoni moodustamine ja volituste tähtaeg

  (1) Konkursi korraldamiseks moodustab vallavalitsus korraldusega seitsmeliikmelise ajutise konkursikomisjoni (edaspidi komisjon) ning määrab komisjoni esimehe ja aseesimehe.

  (2) Komisjoni kuuluvad
  1) vallavanem;
  2) ametiasutuse haridus-, kultuuri- ja sotsiaalosakonna juhataja;
  3) ametiasutuse haridusspetsialist;
  4) Türi Vallavolikogu haridus- ja noorsookomisjoni volitatud esindaja;
  5) vastava õppeasutuse hoolekogu kaks volitatud esindajat;
  6) vastava õppeasutuse õppenõukogu volitatud esindaja.

  (3) Komisjon moodustatakse hiljemalt konkursiteates märgitud avalduste esitamise tähtpäevaks. Komisjoni volitused kestavad konkursi alusel valitud isikuga töölepingu sõlmimise päevani.

§ 6.   Komisjoni töökord

  (1) Komisjoni töövorm on kinnine koosolek.

  (2) Komisjonil on õigus koosolekule kutsuda asjassepuutuvaid isikuid. Kandidaat osaleb komisjoni koosolekul komisjoni määratud ajal.

  (3) Koosolekut juhatab komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.

  (4) Komisjon on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust, sealhulgas komisjoni esimees, tema äraolekul aseesimees.

  (5) Komisjon võtab otsused üldjuhul vastu avalikul hääletamisel koosolekul osalevate komisjoniliikmete poolthäälte enamusega. Isikuvalimised otsustatakse salajasel hääletamisel.

  (6) Komisjoni koosolekud protokollitakse. Protokolli vormistab komisjoni sekretär vastavuses ametiasutuse asjaajamiskorraga. Protokollile kirjutavad alla komisjoni esimees ja sekretär.

  (7) Komisjoni esimese koosoleku kutsub kokku komisjoni esimees viie tööpäeva jooksul pärast kandideerimisavalduste esitamise lõpptähtpäeva. Komisjoni esimesel koosolekul:
  1) valitakse sekretär;
  2) tutvutakse esitatud dokumentidega;
  3) kehtestatakse kandidaatide hindamise voorud;
  4) viiakse läbi dokumendivoor;
  5) otsustatakse muud komisjoni töökorralduse küsimused.

  (8) Vajadusel võib komisjon otsustada ükskõik millises konkursietapis lisavooru toimumise.

4. peatükk KANDIDAADI ÕIGUSED JA KANDIDAATIDE HINDAMINE 

§ 7.   Kandidaadi õigused

  (1) Kandidaadil on õigus;
  1) saada komisjoni liikmetelt täiendavat teavet ja selgitusi konkursi tingimuste kohta;
  2) anda komisjonile enda kohta selgitusi;
  3) loobuda kandideerimisest konkursi igas etapis;
  4) saada teada enda kohta tehtud otsus.

  (2) Suulises hindamisvoorus tutvustab koosoleku juhataja enne kandidaadiga vestlemist kandidaadile tema õigusi, komisjoni koosseisu ja konkursi korda.

§ 8.   Kandidaatide hindamine

  (1) Kandidaate hinnatakse vastavalt komisjoni kehtestatud hindamise korrale (vastavalt voorudele).

  (2) Dokumendivoorus hinnatakse kandidaadi sobivust ametikohale esitatud dokumentide alusel.
Dokumendivooru tulemusel võtab komisjon iga kandidaadi kohta vastu ühe alljärgnevatest otsustest:
  1) tunnistada kandidaat ametikohale vastavaks ja lubada kandidaat järgmisse hindamisvooru;
  2) tunnistada kandidaat ametikohale mittevastavaks.

  (3) Komisjoni koosoleku toimumisele järgneva kolme tööpäeva jooksul saadab komisjoni sekretär igale kandidaadile kirjaliku teate, milles märgitakse kandidaadi kohta tehtud protokolliline otsus. Kui dokumendivoorule järgneb uus hindamisvoor, märgitakse teates ka kutse järgmisesse vooru.

  (4) Dokumendivoorule järgnevates voorudes saavad osaleda kandidaadid, kes dokumendivoorus on tunnistatud ametikohale vastavaks.

  (5) Ametikohale vastavaks tunnistatud kandidaatide hulgast valitakse hääletamise teel välja ametikoha kandidaat.

  (6) Kui ükski kandidaat ei kogunud koosolekul osalenud komisjoniliikmete poolthäälte enamust, viiakse samal koosolekul läbi kordushääletamine. Kordushääletamine toimub analoogiliselt esimese hääletamisega.

  (7) Komisjoni koosoleku toimumisele järgneva kolme tööpäeva jooksul saadab komisjoni sekretär igale kandidaadile kirjaliku teate, milles märgitakse kandidaadi kohta tehtud protokolliline otsus.

  (8) Ametikoha kandidaadi ametisse kinnitamise kohta teeb komisjon vallavalitsusele kirjaliku ettepaneku. Kui hääletamisel, sealhulgas kordushääletamisel, ei kogunud ükski kandidaat vajalikku poolthäälte enamust, loobub komisjon kandidaadi esitamisest. Kandidaadi kinnitamise või esitamisest loobumise kohta teeb komisjon koosoleku toimumisele järgneval tööpäeval vallavalitsusele kirjaliku teatise, millele kirjutavad alla koosoleku juhataja ja sekretär.

5. peatükk KANDIDAADI AMETISSE KINNITAMINE VÕI KINNITAMATA JÄTMINE JA KONKURSI TULEMUSTE VAIDLUSTAMINE 

§ 9.   Kandidaadi ametisse kinnitamine

  (1) Konkursi korras valitud juhi kinnitab vallavalitsus korraldusega.

  (2) Vallavalitsuse korralduse alusel ametisse kinnitatud isikuga sõlmib Türi vallavanem tähtajatu töölepingu.

§ 10.   Kandidaadi ametisse kinnitamata jätmine

  (1) Vallavanemal on õigustöölepingut mitte sõlmida, kui
  1) enne töölepingu sõlmimist ilmnesid asjaolud, mis välistavad töölepingu sõlmimise;
  2) isik ei ilmunud määratud tähtajal töölepingut sõlmima, välja arvatud juhul, kui töölepingu sõlmimine lükkus edasi kuni kümneks kalendripäevaks isiku haiguse või vigastuse või ootamatult tekkinud isiklikku või perekondlikku laadi takistuse tõttu.

  (2) Kui vallavanem ei sõlminud esitatud kandidaadiga töölepingut määruse § 10 lõikes 1 loetletud asjaoludel, korraldab komisjon uue hääletamise, valides ametikohale vastavaks tunnistatud kandidaatide hulgast ametikohale kinnitamiseks uue ametikoha kandidaadi. Kui konkursil ei olnud rohkem ametikohale vastavaid kandidaate, teeb vallavalitsus otsuse konkursi tulemuste kinnitamise kohta.

§ 11.   Konkursi tulemuste kinnitamine

  Kui konkursil osalemiseks ei esitatud ühtegi avaldust või kui komisjon loobus kandidaadi esitamisest, loeb vallavalitsus konkursi luhtunuks ning seejärel on valitsusel õigusteha ettepanek uue konkursi korraldamiseks või võtta direktor tööle läbirääkimiste teel.

§ 12.   Määruse kehtetuks tunnistamine

  Vabariigi Valitsuse 23. detsembri 2016 määruse nr 152 “Käru valla, Türi valla ja Väätsa valla osas haldusterritoriaalse korralduse ja Vabariigi Valitsuse 3. aprilli 1995. a määruse nr 159 „Eesti territooriumi haldusüksuste nimistu kinnitamine” muutmine“ alusel moodustus haldusreformi tulemusel Käru valla, Türi valla ja Väätsa valla ühinemisel uus omavalitsusüksus Türi vald, kes Eesti territooriumi haldusjaotuse seaduse § 92 lõike 2 alusel on ühinenud omavalitsusüksuste õigusjärglane.
Haldusreformi seaduse § 16 lõike 1 ja Eesti territooriumi haldusjaotuse seaduse § 141 lõikest 41 tulenevalt tunnistada kehtetuks Türi Vallavalitsuse 17. mai 2013 määrus nr 5 “Avaliku konkursi kord Türi valla koolieelse lasteasutuse direktori vaba ametikoha täitmiseks” (RT IV, 29.03.2016, 98).

Pipi-Liis Siemann
vallavanem

Lii Laanemets
vallasekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json