EttevõtlusToetused

Teksti suurus:

Klastriprojektide kaasfinantseerimise taotlemise ja taotluse menetlemise kord

Väljaandja:Tallinna Linnavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.01.2011
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:02.02.2014
Avaldamismärge:RT IV, 21.05.2013, 33

Klastriprojektide kaasfinantseerimise taotlemise ja taotluse menetlemise kord

Vastu võetud 28.01.2010 nr 3
jõustumine 04.02.2010

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 2 ja § 22 lg 1 p 5 alusel ning kooskõlas majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. augusti 2008 määrusega nr 71 "Klastrite arendamise toetamise tingimused ja kord", Tallinna põhimääruse § 6 lg-ga 3 ja § 26 lg 1 p-ga 5, Tallinna Linnavolikogu 19. juuni 2008 otsusega nr 129 kinnitatud "Tallinna arengukavaga 2009-2027" ja 19. juuni 2008 otsusega nr 136 kinnitatud "Tallinna klastriarenduse programmiga 2009-2013".

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Kohaldamisala ja eesmärk

  (1) Klastriprojektide kaasfinantseerimise taotlemise ja taotluse menetlemise kord (edaspidi kord) reguleerib Tallinna Ettevõtlusameti (edaspidi ettevõtlusamet) kaudu klastri koostööprojektide kaasfinantseerimiseks toetuse (edaspidi toetus) eraldamist ja kasutamist.

  (2) Korda kohaldatakse vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. augusti 2008 määruse nr 71 "Klastrite arendamise toetamise tingimused ja kord" (edaspidi klastrite arendamise toetamise meede) §-s 1 sätestatule.

  (3) Toetuse andmise eesmärgiks on Tallinna piirkonna ettevõtjate rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamine läbi klastri koostööprojektide elluviimise.

§ 2.   Mõisted

  (1) Korras kasutatakse mõisteid vastavalt klastrite arendamise toetamise meetme §-s 4 sätestatule.

  (2) Lisaks kasutatakse korras mõisteid alltoodud tähenduses:
  1) toetuse taotlus (edaspidi taotlus) - vormikohane kirjalik avaldus ja sellele lisatud dokumendid toetuse taotlemiseks;
  2) toetuse taotleja (edaspidi taotleja) - konsortsium või juriidiline isik, kelle esitatud toetuse taotluse on rahuldanud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (edaspidi EAS) ja kes esitab taotluse ettevõtlusametile;
  3) toetuse saaja - juriidiline isik, kelle esitatud toetuse taotluse on rahuldanud EAS ning vajadusel Tallinna Linnavolikogu (edaspidi linnavolikogu) või ettevõtlusamet, kellega sõlmitakse linna nimel klastriarenduse toetusleping (edaspidi toetusleping);
  4) eeltaotluse etapp - klastrite arendamise toetamise meetme osa, mille raames toetatakse partnerite ühis(t)e idee(de) teostatavuse uurimist, partnerite leidmist ja kaasamist ning idee realiseerimiseks vajalike tegevuste määratlemist;
  5) täistaotluse etapp - klastrite arendamise toetamise meetme osa, mille raames toetatakse ühis(t)e kandva(te) idee(de), mille teostatavus on realistlik ning projekti partnerid olemas, elluviimist;
  6) kaasfinantseering - Tallinna linna rahaline toetus klastrite arendamise toetamise meetme vahenditest toetuse saanud projekti finantseerimiseks.

2. peatükk TOETUSE ANDMISE ALUSED 

§ 3.   Abikõlblikud kulud

  (1) Toetus eraldatakse ainult klastrite arendamise toetamise meetme raames EAS-i poolt rahastatava konkreetse projekti kulude katteks.

  (2) Toetuse arvelt on lubatud teha abikõlblikke kulutusi vastavalt klastrite arendamise toetamise meetme §-des 5 ja 6 sätestatule.

§ 4.   Abikõlblikkuse periood

  (1) Projekti abikõlblikkuse perioodiks loetakse klastrite arendamise toetamise meetme § 7 lõigetes 1-4 sätestatut.

  (2) Projekt loetakse lõppenuks pärast lõpparuande heakskiitmist ja toetuse saajale viimase väljamakse tegemist EAS poolt.

§ 5.   Toetuse piirmäärad ja tingimused

  (1) Projekti omafinantseerimise piirmäär eeltaotluste etapis on vähemalt 25% projekti abikõlblikest kuludest, millest toetus võib moodustada kuni poole, s.o 12,5% kõigist abikõlblikest kuludest, kuid maksimaalselt 4218,17 eurot. (Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)

  (2) Projekti omafinantseerimise piirmäär täistaotluste etapis on vähemalt 30% projekti abikõlblikest kuludest, millest toetus võib moodustada kuni poole, s.o 15% kõigist abikõlblikest kuludest, kuid maksimaalselt 38 346,99 eurot. (Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)

  (3) Ettevõtjate omafinantseeringu määr peab moodustama vähemalt 50% kogu omafinantseeringu määrast.

3. peatükk TOETUSE TAOTLEMINE 

§ 6.   Toetuse taotlemine

  (1) Taotluse esitamine ettevõtlusametile toimub eeltaotluste etapis voorudena kooskõlas EAS-i taotlusvoorudega. Ettevõtlusamet avab eelarvevahendite olemasolu korral toetuse taotlemise vooru üldjuhul viie (5) tööpäeva jooksul peale EAS-i taotlusvooru avanemist, teavitades sellest linna veebilehel ja üleriigilise levikuga päevalehes ning teeb taotlusvormi kättesaadavaks ettevõtlusameti veebilehel ja ettevõtlusameti ettevõtja infopunktis.

  (2) Taotluste esitamine ettevõtlusametile toimub täistaotluste etapis jooksvalt. Ettevõtlusamet avab eelarvevahendite olemasolu korral toetuse taotluste vastuvõtu üldjuhul viie (5) tööpäeva jooksul peale EAS-i taotluste vastuvõtu avanemist, teavitades sellest linna veebilehel ja üleriigilise levikuga päevalehes ning teeb taotlusvormi kättesaadavaks ettevõtlusameti veebilehel ja ettevõtlusameti ettevõtja infopunktis.

  (3) Taotlus esitatakse ettevõtlusametile viieteistkümne (15) tööpäeva jooksul alates EAS-i poolt taotluse rahuldamise otsuse avaldamisest EAS-i veebilehel.

  (4) Taotlus esitatakse ettevõtlusameti kinnitatud taotlusvormil koos EAS-i poolt välja antud taotluse rahuldamise otsusega (haldusaktiga), millele on lisatud EAS-i poolt rahastatava projekti taotluse koopia koos kõigi nõutavate lisadega, välja arvatud inglisekeelsed tõlked.

  (5) Taotlus esitatakse ettevõtlusametile digitaalallkirjaga elektroonilise dokumendina või allkirjastatud paberkandjal koos elektroonilise koopiaga. Taotlusele kirjutab alla taotleja esindusõiguslik isik.

§ 7.   Nõuded taotlejale

  (1) Toetuse taotleja peab vastama klastrite arendamise toetamise meetme §-s 10 sätestatud nõuetele.

  (2) Lisaks peab toetuse taotleja vastama järgmistele nõuetele:
  1) taotlejal ei tohi olla taotluse esitamise hetkel maksuvõlga riiklike või kohalike maksude osas. Maksuvõla ajatamise korral peavad maksud olema tasutud ajakava kohaselt;
  2) taotlejal on nõuetekohaselt täidetud maksukorralduse seaduses sätestatud maksudeklaratsioonide esitamise kohustus;
  3) konsortsiumisse kuuluvatest äriühingutest moodustavad rohkem kui 50% ettevõtted, kes on registreeritud Tallinnas või Harjumaal ning kelle põhitegevuskoht on Tallinnas või Harjumaal;
  4) taotlejal peavad olema nõutavad vahendid toetuse omafnantseerimiseks vajalikus ulatuses või vastavad kinnitused.

  (3) Toetuse taotleja omab EAS-i poolt välja antud taotluse rahuldamise otsust (haldusakti).

§ 8.   Taotleja kohustused

  (1) Taotleja on kohustatud:
  1) esitama ettevõtlusameti nõudmisel taotleja ja taotluse kohta lisateavet ja -dokumente nõutud vormis ja tähtajal;
  2) võimaldama kontrollida taotleja ja taotluse vastavust nõuetele, sealhulgas teha paikvaatlust ning kontrollida esitatud andmete õigsust;
  3) teavitama ettevõtlusametit kirjalikult või e-posti teel enne planeeritud tegevuste toimumist projektis loetletud tegevuste või tegevuste toimumisaja ja -koha või osalejate muutumisest;
  4) asjaolude selgumisel viivitamata informeerima ettevõtlusametit kirjalikult kõigist esitatud andmete muudatustest või asjaoludest, mis mõjutavad või võivad mõjutada ettevõtlusametit või taotlejat oma kohustuste täitmisel, sealhulgas taotleja nime, aadressi ja seaduslike või volitatud esindajate muutumisest, taotleja ümberkujundamisest, tema suhtes pankrotiavalduse esitamisest või likvideerija määramisest, tegevuse lõpetamisest ka siis, kui eelnimetatud muudatused on registreeritud avalikus registris või avalikustatud massiteabevahendite kaudu;
  5) esitama ettevõtlusameti esimesel nõudmisel Maksu- ja Tolliameti tõendi taotlja maksevõlgnevuste puudumise või nende ajatatuse kohta, mis ei tohi olla väljastatud varem kui kümme (10) tööpäeva alates taotluse EAS-is registreerimise kuupäevast;
  6) täitma teisi õigusaktides sätestatud kohustusi ja esitama ettevõtlusametile informatsiooni, mis võib mõjutada taotluse kohta otsuse tegemist;
  7) tagasi maksma toetuse juhul, kui toetust ei kasutata sihtotstarbeliselt, kui toetuse saaja rikub korra või toetuslepingu tingimusi või esitab valeandmeid.

4. peatükk TAOTLUSE MENETLEMINE 

§ 9.   Taotluse menetlemine

  (1) Ettevõtlusamet teostab taotluse suhtes järgmisi toiminguid: registreerimine, läbivaatamine või läbivaatamata tagastamine, selgituste ja lisainformatsiooni või taotluse täienduste või muudatuste küsimine, taotluse ja taotleja nõuetele vastavaks või mittevastavaks tunnistamine, nõuetele vastavaks tunnistatud taotluse hindamine, taotluse rahuldamine või rahuldamata jätmine, toetuse eraldamine.

  (2) Ettevõtlusamet võib taotluse menetlemise käigus nõuda taotlejalt lisainformatsiooni taotluses esitatud andmete kohta, taotluse täiendamist või muutmist, kui ta leiab, et taotlus ei ole piisavalt selge, näidates ühtlasi, millised asjaolud vajavad selgitamist või täiendamist.

  (3) Vajaduse korral konsulteerib ettevõtlusamet antud valdkonna ettevõtjate ühenduse ja/või spetsialistidega.

  (4) Taotluste vastuvõtmine peatatakse ettevõtlusameti juhataja käskkirjaga, kui kalendriaastal rahuldatud taotluste alusel eraldatud toetuste kogumaht on võrdne vastava aasta linna eelarves ettevõtlusametile toetuse eraldamiseks ettenähtud summaga. Taotluste vastuvõtu peatamisest annab ettevõtlusamet teada üleriigilise levikuga päevalehes ja ameti veebilehel. Sellisel juhul jäetakse rahuldamata ning tagastatakse esitajatele kõik taotlused, mis on esitatud pärast taotluste vastuvõtmise peatamist.

  (5) Pärast käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud taotluste vastuvõtmise peatamise otsustamist avatakse taotluste vastuvõtmine ettevõtlusameti juhataja käskkirjaga juhul, kui linna eelarves nähakse ette lisavahendid toetuse eraldamiseks. Taotluste vastuvõtmise avamisest annab ettevõtlusamet teada üleriigilise levikuga päevalehes ja ameti veebilehel.

§ 10.   Taotluse läbivaatamine, hindamine ja otsuste langetamine

  (1) Ettevõtlusameti juhataja käskkirjaga tunnistatakse taotleja ja taotlus nõuetele vastavaks või mittevastavaks kümne (10) tööpäeva jooksul arvates taotluse esitamise tähtajast. Käskkiri tehakse taotlejatele teatavaks.

  (2) Ettevõtlusameti teenistuja edastab nõuetele vastavad taotlused koos oma hinnangu ja ettepanekuga hindamiskomisjonile otsuse tegemiseks.

  (3) Hindamiskomisjoni kuulub viis liiget. Hindamiskomisjon on Tallinna Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) alatine komisjon, mille põhimääruse kinnitab linnavalitsus määrusega ja komisjoni koosseisu korraldusega.

  (4) Hindamiskomisjon hindab nõuetele vastavaid taotlusi viiepunktiskaalal.

  (5) Hindamiskomisjon võtab taotluste hindamisel ja ettevõtlusameti juhatajale ettepaneku tegemisel arvesse järgmisi hindamiskriteeriume:
  1) koosluse puhul on tegemist "Tallinna klastriarenduse programmis 2009-2013" loetletud prioriteetse valdkonnaga (0 p või 2 p);
  2) projekti viiakse ellu sektorite koostöös ja see aitab rakendada võtmetehnoloogiaid, milleks on info-, telekommunikatsiooni-, bio- või materjalitehnoloogia (0 p kuni 2 p);
  3) konsortsiumisse kuuluvatest äriühingutest moodustavad vähemalt 50% ettevõtted, kes on registreeritud ning kelle põhitegevuskoht on Tallinnas või Harjumaal (0 p või 1 p).

  (6) Hindamiskomisjon hindab taotlusi ja teeb ettepaneku taotluse rahuldamiseks juhul, kui taotlus saab lõikes 5 toodud hindamiskriteeriumite alusel vähemalt 3 punkti ja koos EAS-i vastava komisjoni poolt saadud punktisummaga kokku vähemalt 5 punkti.

  (7) Hindamiskomisjoni koosolekud protokollitakse. Hindamiskomisjon koostab taotluste kohta pingerea lõikes 6 nimetatud punktisummade alusel. Hindamiskomisjon esitab taotluste kohta koostatud pingerea koos ettepanekuga taotluste rahuldamise (rahuldamata jätmise) kohta ning koosoleku protokolliga ettevõtlusameti juhatajale.

  (8) Ettevõtlusameti juhataja otsustab taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise hindamiskomisjoni ettepaneku alusel, arvestades linna eelarves toetuseks ettenähtud vahendite jääki oma käskkirjaga viie (5) tööpäeva jooksul arvates hindamiskomisjoni otsuse tegemisest.

  (9) Ettevõtlusamet informeerib taotlejat taotluse rahuldamisest või rahuldamata jätmisest kirjalikult, saates taotlejale koopia käskkirjast tähitud kirjaga väljastusteatega posti teel viie (5) tööpäeva jooksul arvates selle väljaandmisest.

  (10) Rahuldatud toetuse taotluse puhul, mille väljamaksed on planeeritud ja võimalikud jooksval kalendriaastal, peab toetuse saaja sõlmima ettevõtlusametiga toetuslepingu hiljemalt kahe kuu jooksul arvates ettevõtlusameti juhataja käskkirja väljavõtte kättetoimetamisest toetuse saajale.

  (11) Kui hindamiskomisjon teeb ettepaneku rahuldada taotlus ja ettevõtlusameti juhataja otsustab sellise taotluse rahuldamise ja rahastamise, mille puhul on toetuse väljamaksed planeeritud pikemale perioodile kui üks kalendriaasta, algatab ettevõtlusamet viie (5) tööpäeva jooksul arvates ettevõtlusameti juhataja käskkirja väljaandmisest linnavolikogu otsuse eelnõu menetlemise osalemise kohta taotluse kaasrahastajana ja volituste andmise kohta toetuslepingu sõlmimiseks. Linnavolikogu otsuse eelnõus tuleb märkida otsus toetuse eraldamise kohta, toetuse saaja, toetuse andmise eesmärk (projekti nimetus), projekti hoidja ja selle esindaja, projekti kogueelarve, kogueelarve jaotus rahastajate vahel, linnapoolse toetuse summa ja eelarveaastat ületava projekti osas summad aastate lõikes. Linnavolikogu otsusega antakse ettevõtlusameti juhatajale volitused sõlmida taotlejaga toetusleping.

  (12) Linnavolikogu taotluse rahastamise otsus kehtib kaks kuud. Selle aja jooksul peab toetuse saaja sõlmima Tallinna linnaga toetuslepingu.

  (13) Taotluse rahuldamise otsuse võib tunnistada kehtetuks, kui toetuse saaja esitab avalduse toetusest loobumise kohta või juhul, kui EAS on toetuse rahuldamise otsuse kehtetuks tunnistanud vastavalt klastrite arendamise toetamise meetme §-s 19 sätestatule.

§ 11.   Toetuse väljamaksmine

  (1) Korra alusel eraldatud toetuse kasutamist ja väljamaksmist reguleerib toetusleping.Toetuslepingu vormi ja toetuse kasutamise aruannete vormid kinnitab linnavalitsus korraldusega.

  (2) Ettevõtlusamet sõlmib toetuse saajaga toetuslepingu kogu toetuse kasutamise abikõlblikkuse perioodiks. Vahendid toetuse andmiseks nähakse ette vastava aasta linna eelarves, millal toetuse saaja toetust kasutab.

  (3) Eeltaotluste puhul makstakse toetus välja ühes osas.

  (4) Täistaotluse puhul makstakse toetus välja kaks korda aastas osade kaupa proportsionaalselt projekti pikkusega. Toetuse esimene osa makstakse toetuse saajale ühe kuu jooksul pärast toetuslepingu sõlmimist ja järgmised osad vastavalt ettevõtlusametile esitatud EAS-i heaks kiidetud vahearuannetele ja lõpparuandele.

  (5) Kui toetust ei kasutata sihtotstarbeliselt, kui toetuse saaja rikub korra või toetuslepingu tingimusi või esitab valeandmeid, on ettevõtlusametil õigus toetusleping ühepoolselt lõpetada. Toetuslepingu ühepoolse lõpetamise korral nõutakse tagasi ka juba makstud toetus.

  (6) Kui toetuse saaja omafinatseering väheneb alla taotluse rahuldamise otsuses sätestatud määra, on ettevõtlusametil õigus vähendada väljamakstava toetuse suurust proportsionaalselt omafinantseeringu vähenemisega, lõpparveldused toimuvad peale projekti lõpparuande esitamist.

  (7) Kui toetuse saaja rikub perioodi 2007-2013 struktuuritoetuse seaduses või klastrite arendamise toetamise meetmes sätestatud tingimusi või kaldub muul viisil kõrvale toetuslepingus sätestatust, on ettevõtlusametil õigus toetuslepingu täitmine ühepoolselt peatada kuni rikkumise kõrvaldamiseni.

§ 12.   Aruandlus ja kontroll

  (1) Toetuse saaja esitab ettevõtlusametile koopiad EAS-le taotluse rahuldamise otsuses sätestatud tähtaegadeks esitatud projekti vahearuandest ja lõpparuandest, sh koopia lõpparuandest esitatakse mitte hiljem kui ühe kuu jooksul pärast projekti tegevuste lõppu.

  (2) Täiendavalt esitab toetuse saaja ettevõtlusametile iga kvartali lõpu seisuga informatsiooni (kas paberkandjal või elektrooniliselt) kvartali jooksul tehtud kulutustest. Informatsioon esitatakse vastavalt toetuslepingu lisas toodud kuluaruande vormile.

  (3) Ettevõtlusamet jätab endale õiguse vajadusel nõuda toetuse saajalt aruandlusperioodil tehtud kulusid tõendavaid dokumente ja/või nende koopiad.

  (4) Ettevõtlusametil on õigus igal ajal nõuda toetuse saajalt lisainformatsiooni ja -dokumente projekti teostamise kohta.

  (5) Lepingulised suhted ettevõtlusameti ja toetuse taotleja vahel lõppevad pärast seda, kui EAS esitab ettevõtlusametile projekti lõpetamist kinnitava haldusakti koopia.

  (6) Ettevõtlusamet korraldab toetuse taotluste, nende kohta tehtud otsuse ja projekti aruannete säilitamise.

§ 13.   Õigusakti kehtetuks tunnistamine

  [Käesolevast tekstist välja jäetud]

§ 14.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 4. veebruaril 2010.

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json