Rahandus ja eelarveEelarvemenetlus

Teksti suurus:

Aseri valla eelarvestrateegia ning eelarve koostamise, vastuvõtmise, muutmise, täitmise, avalikustamise ja aruandluse kord

Väljaandja:Aseri Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:02.07.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:10.03.2018
Avaldamismärge:RT IV, 21.11.2012, 41

Aseri valla eelarvestrateegia ning eelarve koostamise, vastuvõtmise, muutmise, täitmise, avalikustamise ja aruandluse kord

Vastu võetud 27.06.2012 nr 45

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Reguleerimisala

  (1) Aseri valla eelarvestrateegia ja Aseri valla eelarve (edaspidi eelarve) koostamise, vastuvõtmise, muutmise, täitmise ja avalikustamise ning aruandluse kord (edaspidi kord) sätestab Aseri valla eelarvestrateegia ning eelarve ülesehituse, eelarve koostamise, vastuvõtmise, muutmise, täitmise ja avalikustamise ning aruandluse põhimõtted, mida rakendatakse koos valla põhimäärusega, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (KOKS), kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse (KOFS) ning teiste eelarvet reguleerivate õigusaktidega.

  (2) Kord on täitmiseks kohustuslik vallavalitsusele, vallavalitsuse allasutustele ja vallavalitsuse sõltuvatele üksustele.

§ 2.   Mõisted

  (1) Käesolevas korras kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
  1) eelarve – eelarveaasta põhitegevuse tulude, põhitegevuse kulude, investeerimistegevuse, finantseerimistegevuse ja likviidsete varade muutuse plaan koos täiendavate nõuete, volituste ja informatsiooniga, mis on aluseks kohaliku omavalitsuse üksuse vastava aasta tegevuste finantseerimisele;
  2) eelarvestrateegia – kohaliku omavalitsuse üksuse arengukavast tulenev finantsplaan nelja eelseisva eelarveaasta kohta;
  3) eelarve tulem – põhitegevuse tulude ja eelarveosa kogusumma ja põhitegevuse kulude eelarveosa kogusumma vahe, millele on liidetud investeerimistegevuse eelarveosa kogusumma;
  4) vallavalitsuse arvestusüksus – vallavalitsus ja temast sõltuv üksus;
  5) sõltuv üksus – raamatupidamise seaduse mõistes vallavalitsuse otsese või kaudse valitseva mõju all olev üksus, kes on saanud vallavalitsuselt, riigilt, muult avalik-õiguslikult juriidiliselt isikult või eelnimetatud isikute valitseva mõju all olevatelt üksustelt üle poole tuludest või kes on saanud toetust ja renditulu vallavalitsuselt ja nende valitseva mõju all olevatelt üksustelt rohkem kui 10 protsenti vastava aasta põhitegevuse tuludest.

  (2) Käesolevas korras täpsustamata mõisteid kasutatakse kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse ja raamatupidamise seaduse tähenduses.

2. peatükk EELARVE KOOSTAMISE ÜLDPÕHIMÕTTED 

§ 3.   Eelarveaasta

  (1) Eelarveaasta algab 1. jaanuaril ja lõpeb 31. detsembril.

  (2) Eelarve kinnitatakse üheks eelarveaastaks. Eelarves võib esitada informatsiooni ka eelarveaastast pikema perioodi kohta.

§ 4.   Eelarve ülesehitus ja liigendus

  (1) Eelarve koosneb osadest ning on kassapõhine (eelarves kavandatakse majandustehingud selles perioodis, millal planeeritakse nendega seotud raha laekumine või väljamaksmine).

  (2) Eelarveosad on:
  1) põhitegevuse tulud;
  2) põhitegevuse kulud;
  3) investeerimistegevus;
  4) finantseerimistegevus;
  5) likviidsete varade muutus.

  (3) Põhitegevuse tulude eelarveosas jaotatakse tulud majandusliku sisu järgi vähemalt järgmisteks liikideks:
  1) maksutulud;
  2) tulud kaupade ja teenuste müügist;
  3) saadavad toetused;
  4) muud tegevustulud.

  (4) Põhitegevuse kulude eelarveosas jaotatakse kulud majandusliku sisu järgi vähemalt järgmisteks liikideks:
  1) antavad toetused;
  2) muud tegevuskulud.

  (5) Investeerimistegevuse eelarveosa jaotatakse majandusliku sisu järgi vähemalt järgmisteks liikideks:
  1) põhivara soetus;
  2) põhivara müük;
  3) põhivara soetuseks saadav sihtfinantseerimine;
  4) põhivara soetuseks antav sihtfinantseerimine;
  5) osaluste soetus;
  6) osaluste müük;
  7) muude aktsiate ja osade soetus;
  8) muude aktsiate ja osade müük;
  9) antavad laenud;
  10) tagasilaekuvad laenud;
  11) finantstulud ja finantskulud.

  (6) Finantseerimistegevuse eelarveosa jaotatakse vähemalt järgmisteks liikideks:
  1) laenude võtmine, võlakirjade emiteerimine, kapitalirendi- ja faktooringukohustuste võtmine ning kohustuste võtmine teenuste kontsessioonikokkulepete alusel;
  2) võetud laenude tagasimaksmine, kapitalirendi- ja faktooringukohustuste täitmine, emiteeritud võlakirjade lunastamine ning tagasimaksed teenuste kontsessioonikokkulepete alusel.

  (7) Likviidsete varade muutuse eelarveosa jaotatakse järgmisteks liikideks:
  1) raha ja pangakontode saldo muutus;
  2) rahaturu- ja intressifondide aktsiate või osakute saldo muutus;
  3) soetatud võlakirjade saldo muutus.

  (8) Likviidsete varadena käsitatakse varasid, mis vastavad KOFS-i § 36 lõikele 1.

  (9) Käesoleva paragrahvi lõike 7 punktides 1-3 nimetatud kirjed võib planeerida ühel kirjel likviidsete varade muutusena.

  (10) Likviidsete varade saldo suurenemine ja vähenemine kajastatakse likviidsete varade muutuse eelarveosas vastavalt plussi või miinusega.

  (11) Eelarve tulem peab võrduma likviidsete varade muutuse eelarveosa kogusumma ja finantseerimistegevuse eelarveosa kogusumma vahega.

  (12) Eelarve on tasakaalus, kui eelarve tulem võrdub nulliga.

  (13) Eelarve on ülejäägis, kui eelarve tulem on positiivne.

  (14) Eelarve on puudujäägis, kui eelarve tulem on negatiivne.

  (15) Vallavolikogu poolt kinnitatavas eelarves liigendatakse eelarve osadeks käesoleva paragrahvi lõigetes 3-7 toodud detailsuses.

  (16) Lähtudes vallavolikogus kinnitatud eelarvest või lisaeelarvest koostab ja kinnitab vallavalitsus tegevusalade ning 4-kohalise tulude ja kulude kontogruppide lõikes liigendatud alaeelarved.

3. peatükk EELARVESTRATEEGIA KOOSTAMINE NING EELARVE KOOSTAMINE, VASTUVÕTMINE, AVALIKUSTAMINE JA TÄITMINE 

§ 5.   Eelarvestrateegia koostamine

  (1) Eelarvestrateegia koostatakse arengukavas sätestatud eesmärkide saavutamiseks, et planeerida kavandatavate tegevuste finantseerimist. Eelarvestrateegia koostamisel ja menetlemisel lähtutakse KOKS-i §-st 37.

  (2) Eelarvestrateegia koostatakse eelseisva nelja eelarveaasta kohta.

  (3) Eelarvestrateegias esitatakse:
  1) vallavalitsuse majandusliku olukorra analüüs ja prognoos eelarvestrateegia perioodiks;
  2) eelarvestrateegia vastuvõtmisele eelnenud aasta tegelikud, jooksvaks aastaks kavandatud ja eelarvestrateegia perioodiks prognoositavad põhitegevuse tulud vähemalt käesoleva korra § 4 lõige 3 detailsuses, eeldatavad põhitegevuse kulud vähemalt § 4 lõige 4 detailsuses, investeerimistegevuse eelarveosa olulisemad tegevused ja investeeringud koos kogumaksumuse prognoosi ja võimalike finantseerimisallikatega, eeldatav finantseerimistegevuse maht ning likviidsete varade muutus;
  3) ülevaade vallavalitsuse ja temast sõltuvate üksuste majandusolukorrast, sealhulgas arvnäitajad, mis on vajalikud põhitegevuse tulemi ja netovõlakoormuse määra arvutamiseks;
  4) vallavalitsuse ja vallavalitsuse arvestusüksuse põhitegevuse tulem eelmisel aastal, jooksvaks aastaks prognoositud ja eelarvestrateegia perioodi igaks aastaks prognoositav põhitegevuse tulem vastavalt KOFS §-le 33 iga aasta lõpu seisuga;
  5) vallavalitsuse ja vallavalitsuse arvestusüksuse tegelik netovõlakoormus eelmisel aastal, jooksvaks aastaks prognoositud ja eelarvestrateegia perioodiks prognoositav netovõlakoormus vastavalt KOFS §-le 34 iga aasta lõpu seisuga;
  6) muu vallavalitsuse finantsjuhtimise korraldamiseks oluline informatsioon.

  (4) Eelarvestrateegias võib põhitegevuse tulud, põhitegevuse kulud ning investeeringud planeerida täiendavalt ka tegevuste kaupa.

  (5) Eelarvestrateegias võib ette näha kavandatud tulude ületamise korral rahastatavate täiendavate tegevuste nimekirja.

  (6) Vallavalitsuse allüksused, vallavalitsusest sõltuvad üksused ja vallavalitsuse arvestusüksused esitavad eelarvestrateegiad hiljemalt 1. augustiks.

  (7) Vallavalitsus esitab eelarvestrateegia eelnõu vallavolikogule hiljemalt 10. septembriks.

  (8) Vallavolikogu kinnitab eelarvestrateegia määrusega hiljemalt eelarveaastale eelneva aasta 1. oktoobriks.

§ 6.   Eelarve koostamine

  (1) Vallavalitsus kehtestab igaks aastaks eelarveprojekti koostamise ajakava, tingimused ja vormid, mis avalikustatakse valla veebilehel.

  (2) Allasutused esitavad eelarveprojekti taotlused koos seletuskirjaga raamatupidamisele.

  (3) Allasutuste eelarveprojektide koostamisel peavad koostajad:
  1) tagama kehtivatest seadustest ning eelseisvaks aastaks eelarveprojekti koostamise juhistest kinnipidamise;
  2) lähtuma kokkuhoiu põhimõtetest, vältides assigneeringute vajaduseta lülitamist allasutuse eelarveprojekti.

  (4) Allasutus lisab eelarveprojektile seletuskirja, milles esitatakse:
  1) ülevaade allasutuse eelarveaasta tegevuskavast;
  2) selgitused ja põhjendused projektis kavandatud tulude ja kulude ning nende suuruse arvestamise aluste ja lähteandmete kohta, kulude otstarbekuse ja seadusele vastavuse kohta.

  (5) Muu oluline informatsioon eelarveaasta kohta.

  (6) Allasutuse eelarveprojekti läbivaatamisel raamatupidamises hinnatakse kulude põhjendatust ja otstarbekust ning nende vastavust õigusaktidele, valla arengukavale ning asutuste tegevuskavadele. Eelarveprojekti üle peetakse läbirääkimisi asutuse esindajate, vallavalitsuse liikmete, raamatupidamise esindajate ja eelarvekomisjoni liikmete vahel.

  (7) Eelarveprojekti läbirääkimiste I voor toimub üldjuhul kahe nädala jooksul eelarveprojekti esitamisest ja II voor oktoobrikuu jooksul. Peale II vooru sisseviidavatest muutustest teavitatakse allasutust kirjalikult e-posti teel.

  (8) Pärast läbirääkimisi koostab vallavalitsus eelarve eelnõu vastavalt KOFS-i nõuetele ja käesoleva korra § 4 detailsusele. Põhjalikuma eelarve jaotuse kinnitab vallavalitsus korraldusega.

  (9) Eelarve eelnõule lisatakse seletuskiri. Seletuskirjas esitatakse vähemalt järgmine informatsioon:
  1) selgitused ja põhjendused eelmise aasta, jooksva aasta ning eelseisva eelarveaasta kohta;
  2) ülevaade arengukavas ja muudes arengudokumentides kajastatud eesmärkide kavandatavast täitmise plaanist eelseisval eelarveaastal ning nende täitmiseks kavandatavatest tegevustest;
  3) ülevaade eelarveaastaks kavandatavatest investeeringutest koos maksumuste ja finantseerimisallikatega;
  4) ülevaade finantsdistsipliini tagamise meetmete rakendamise kavas või raske finantsolukorra ohu kõrvaldamise menetluse ajal saneerimiskavas eelseisvaks eelarveaastaks kavandatud tegevuste kohta;
  5) muu oluline informatsioon eelarveaasta kohta.

  (10) Eelarve eelnõu ja seletuskirja esitab vallavalitsus vallavolikogule hiljemalt üks kuu enne eelarveaasta algust.

  (11) Eelarve eelnõu ja seletuskiri avaldatakse seitsme tööpäeva jooksul pärast nende vallavolikogule esitamist vallavalitsuse veebilehel. Seletuskiri peab olema veebilehel kättesaadav kuni eelarveaasta lõpuni.

  (12) Vallavolikogu komisjonid analüüsivad eelarve eelnõud ning esitavad vallavalitsusele omapoolsed seisukohad ja ettepanekud.

  (13) Eelarve eelnõud arutatakse vähemalt kahel vallavolikogu istungil, kahel lugemisel.

  (14) Eelarve eelnõu muutmise ettepanekule, mis tingib projektis ettenähtud tulude vähendamise, kulude suurendamise või kulude ümberpaigutamise, lisatakse algataja põhjendused ja arvestused kavandatavate muudatustega kaasnevate väljaminekute ja nende katteallikate kohta etteantud vormil.

  (15) Muudatusettepanekud esitatakse vallavolikogu kehtestatud tähtajaks enne eelarve teist lugemist. Ettepaneku läbivaatamisel kuulatakse ära vallavalitsuse arvamus.

  (16) Eelarvekomisjoni ettepanekute alusel valmistab vallavalitsus ette eelarve eelnõu lõpliku redaktsiooni ning esitab selle vallavolikogule vastuvõtmiseks.

  (17) Eelarve võtab vallavolikogu vastu määrusega.

  (18) Eelarve avaldatakse seitsme tööpäeva jooksul pärast selle vastuvõtmist valla veebilehel. Veebilehel avaldatakse samuti eelarve menetlemist käsitlevad vallavolikogu ja vallavolikogu komisjonide istungite protokollid.

  (19) Eelarve jõustub eelarveaasta algusest.

§ 7.   Eelarveaasta alguseks vastuvõtmata eelarve

  (1) Kui vallavolikogu ei ole eelarvet eelarveaasta alguseks vastu võtnud, võib vallavalitsus teha kuni eelarve vastuvõtmiseni igas kuus väljaminekuid ühe kaheteistkümnendiku ulatuses eelmise aasta eelarve vastavatest väljaminekutest, kui need on kavandatud alanud eelarveaasta eelarve eelnõus vähemalt samas mahus.

  (2) Kui alanud eelarveaasta eelarve eelnõus on väljaminekud kavandatud väiksemas mahus eelmise aasta eelarve vastavate väljaminekutega võrreldes, võib vallavalitsus teha neid väljaminekuid ühe kaheteistkümnendiku ulatuses alanud eelarveaasta eelarve eelnõus kavandatust.

  (3) Vallavalitsus võib teha eelarve eelnõus kavandatud väljaminekuid, kui nende tegemise tähtaeg saabub enne eelarve vastuvõtmist ja need tulenevad:
  1) seadusest, seaduse alusel antud õigusaktist või vallavolikogu õigusaktist;
  2) enne eelarveaasta algust KOFS § 34 lõikes 2 nimetatud kohustuste täitmiseks sõlmitud lepingust;
  3) KOFS-i § 27 lõikest 2;
  4) kohtuotsusest.

  (4) Kui vallavolikogu ei ole kolme kuu jooksul, arvates eelarveaasta algusest või riigieelarve vastuvõtmisest, kui viimane ei olnud eelarveaasta alguseks vastu võetud, suutnud eelarvet vastu võtta, on vallavolikogu tegutsemisvõimetu.

§ 8.   Lisaeelarve

  (1) Eelarveaasta jooksul võib eelarvet muuta lisaeelarvega. Vallavalitsus koostab lisaeelarve eelnõu ja esitab selle vallavolikogule. Lisaeelarve eelnõule lisatakse seletuskiri põhjendustega lisaeelarve vajaduse kohta.

  (2) Lisaeelarve eelnõu ja seletuskiri avaldatakse seitsme tööpäeva jooksul pärast nende vallavolikogule esitamist vallavalitsuse veebilehel. Seletuskiri peab olema veebilehel kättesaadav kuni eelarveaasta lõpuni.

  (3) Täiendavate tulude ilmnemisel esitab vallavalitsus vallavolikogule lisaeelarve eelnõu. Lisaeelarve eelnõule lisatakse seletuskiri põhjendustega lisaeelarve vajaduse kohta.

  (4) Eelarve tulude alalaekumise või viibimise korral on vallavalitsusel õigus piirata allasutuse eelarves ettenähtud väljaminekute tegemist ja vajadusel esitada vallavolikogule negatiivne lisaeelarve.

  (5) Lisaeelarve võtab vallavolikogu vastu määrusega.

  (6) Lisaeelarve avaldatakse seitsme tööpäeva jooksul pärast selle vastuvõtmist valla veebilehel. Veebilehel avaldatakse samuti eelarve menetlemist käsitlevad vallavolikogu ja vallavolikogu komisjonide istungite protokollid.

  (7) Lisaeelarvet ei pea koostama, kui:
  1) sissetulekud suurenevad ja väljaminekuid ei suurendata;
  2) väljaminekud vähenevad ja see ei ole tingitud sissetulekute vähenemisest;
  3) sissetulekud vähenevad ja samas summas vähenevad ka väljaminekud;
  4) sissetulekud suurenevad sihtotstarbeliselt eraldatud vahendite või annetuste võrra ja väljaminekud suurenevad nende arvel tehtavate kulutuste võrra.

  (8) Kui eelarveaasta jooksul koostatakse lisaeelarve, tuleb selles kavandada käesoleva paragrahvi lõike 7 punktis 4 nimetatud sihtotstarbelised vahendid või annetused ja nende arvel tehtavad väljaminekud.

  (9) Vallavalitsus võib teha enne lisaeelarve vastuvõtmist lisaeelarve eelnõus kavandatud väljaminekuid, kui nende tegemise tähtaeg saabub enne lisaeelarve vastuvõtmist ja need tulenevad:
  1) seadusest, seaduse alusel antud õigusaktidest või vallavolikogu õigusaktist;
  2) enne eelarveaasta algust KOFS-i § 34 lõikes 2 nimetatud kohustuste täitmiseks sõlmitud lepingust;
  3) KOFS-i § 27 lõikest 2;
  4) kohtuotsusest.

  (10) Saneerimiskavast tulenevad muudatused võtab vallavolikogu vastu lisaeelarvega ühe kuu jooksul kava kinnitamisest arvates. Kui eelarvet ei ole veel vastu võetud, kajastatakse need muudatused eelarve eelnõus.

§ 9.   Tegemata jäänud väljaminekute kavandamine järgmisel eelarveaastal

  (1) Eelmise aasta eelarves ettenähtud, kuid tegemata jäänud väljaminekute tegemine jooksval eelarveaastal kavandatakse kas eelarvega, kui eelarve on aasta alguseks vastu võtmata, või lisaeelarvega.

  (2) Eelarve või lisaeelarvega võib kavandada eelarveosades kogusummana eelmisel eelarveaastal tegemata jäänud väljaminekuid, kui need tulenevad:
  1) investeeringute elluviimiseks sõlmitud lepingust või välja kuulutatud riigihankest;
  2) põhivara soetamiseks sõlmitud antud sihtfinantseerimise lepingust;
  3) sõlmitud lepingu alusel saadud sihtfinantseerimisest.

  (3) Käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud väljaminekute kogusummadena kavandamise korral kehtestab väljaminekute detailsema jaotuse vallavalitsus. Ülekantud väljaminekuid võib kasutada eelmise aasta eelarves määratud otstarbeks.

§ 10.   Eelarve täitmine

  (1) Eelarve täitmist ja raamatupidamist korraldab vallavalitsus. Eelarve täitmine on sissetulekute kogumine, väljaminekute tegemine ning tehingud varade ja kohustustega, samuti nende kohta arvestuse pidamine vastavuses eelarve koostamisel kasutatud arvestuspõhimõtetega.

  (2) Vallavalitsusel ja allasutustel on keelatud teha tehinguid, mis ei ole eelarves ette nähtud, välja arvatud KOFS-i § 24 lõikes 3 ning § 26 lõike 4 punktis 4 ja lõikes 6 nimetatud juhul.

  (3) Vallavalitsus võib sõlmida lepinguid, millega võetakse KOFS-i § 34 lõigetes 2 ja 7 nimetatud kohustusi, antakse laenu või tagatakse kohustusi eelarveaastast pikemaks perioodiks, kooskõlas eelarvestrateegiaga ja vallavolikogu antud volituse alusel.

  (4) Põhitegevuse kulude ja investeerimistegevuse eelarveosade täitmisel võib üht täita samas mahus rohkem, kui teine eelarveosa jääb täitmata, kui see on põhjustatud hangete korraldamise järel selgunud tingimustest, mille tõttu planeeritud tehing klassifitseeritakse eelarve täitmisel tulenevalt põhivara arvelevõtmise reeglitest teisiti, kui eelarves oli ette nähtud.

4. peatükk ARUANDLUS 

§ 11.   Majandusaasta aruande koostamine ja kinnitamine

  (1) Majandusaasta aruande koostamisel lähtutakse raamatupidamise seaduses sätestatud põhimõtetest, arvestades KOFS-is sätestatud erisusi.

  (2) Majandusaasta aruande koostab ja kiidab heaks vallavalitsus. Vallavanem kirjutab majandusaasta aruandele koos kuupäeva märkimisega alla viivitamata pärast seda, kui vallavalitsus on aruande heaks kiitnud.

  (3) Raamatupidamise seaduse ja selle alusel antud õigusaktide tähenduses vallavalitsuse valitseva ja olulise mõju all olev äriühing, sihtasutus ja mittetulundusühing esitavad nelja kuu jooksul majandusaasta lõppemisest arvates vallavalitsusele kinnitatud majandusaasta aruande ja vandeaudiitori aruande, kui raamatupidamise aastaaruande audiitorkontroll on audiitortegevuse seaduse alusel kohustuslik.

  (4) Enne majandusaasta aruande kinnitamist vallavolikogus vaatab revisjonikomisjon vallavolikogule esitatud majandusaasta aruande läbi ja koostab selle kohta kirjaliku aruande, mis esitatakse vallavolikogule. Aruandes avaldab revisjonikomisjon, kas ta toetab vallavalitsuse koostatud majandusaasta aruande kinnitamist. Lisaks annab revisjonikomisjon aruandes ülevaate oma tegevuse kohta.

  (5) Vallavalitsus esitab heakskiidetud ja allkirjastatud majandusaasta aruande vallavolikogule kinnitamiseks hiljemalt 31. maiks. Majandusaasta aruandele lisatakse vandeaudiitori aruanne ja vallavalitsuse protokolliline otsus aruande heakskiitmise kohta. Vallavolikogu kinnitab majandusaasta aruande hiljemalt 30. juuniks otsusega.

  (6) Majandusaasta aruanne, vandeaudiitori aruanne, vallavalitsuse protokolliline otsus aruande heakskiitmise kohta ning vallavolikogu otsus aruande kinnitamise kohta avaldatakse pärast nende kinnitamist seitsme tööpäeva jooksul vallavalitsuse veebilehel.

  (7) Vallavalitsuse raamatupidamise aastaaruande audiitorkontroll toimub vastavalt audiitortegevuse seadusele.

§ 12.   Eelarve täitmise arvestus ja aruandlus

  (1) Eelarve täitmise arvestus on reglementeeritud raamatupidamisseadusega ning KOFS-st tulenevate sätetega.

  (2) Eelarve täitmist korraldab vallavalitsus.

  (3) Vallavalitsus esitab Rahandusministeeriumile andmed eelarve, lisaeelarve ja eelarve täitmise kohta igale kvartalile järgneva kuu viimaseks kuupäevaks.

§ 13.   Rakendussätted

  (1) Käesoleva korra § 11 rakendatakse 2012. aasta ja sellest hilisemate aastate kohta koostatud majandusaasta aruannete suhtes.

  (2) Tunnistada kehtetuks Aseri Vallavolikogu 25. oktoobri 2006 määrus nr 26 “Aseri valla eelarve koostamise, vastuvõtmise, muutmise ja täitmise kord”.

  (3) Määrus jõustub 02. juulil 2012.

Riho Kutsar
Vallavolikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json