Linna ja valla valitsemineLinna- ja vallavalitsus, ametiasutus ja nende töökorraldus

Teksti suurus:

Laste ja perede heaolu ümarlaua moodustamine ning põhimäärus

Väljaandja:Tallinna Linnavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:25.04.2014
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:31.12.2020
Avaldamismärge:RT IV, 22.04.2014, 21

Laste ja perede heaolu ümarlaua moodustamine ning põhimäärus

Vastu võetud 09.04.2014 nr 32

Määrus kehtestatakse Tallinna põhimääruse § 501 lg 2 alusel.

§ 1.   Üldsätted

  (1) Laste ja perede heaolu ümarlaud (edaspidi komisjon) moodustatakse Tallinna Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) alatise komisjonina linnavalitsuse nõustamiseks laste ja perede heaolu ning laste tervise kaitse küsimustes. Komisjon on Tallinna laste ja peredega töötavate organisatsioonide ja linnavalitsuse koostööorgan, mis edendab nende sotsiaalset dialoogi.

  (2) Komisjoni põhimääruse kinnitab ja selles teeb muudatusi linnavalitsus.

  (3) Komisjon juhindub oma tegevuses riigi ja Tallinna õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.

§ 2.   Komisjoni ülesanded

  Komisjoni ülesanded on:
  1) koostöö edendamine linnavalitsuse, selle alatiste komisjonide ning laste ja peredega töötavate organisatsioonide vahel laste ja perede heaolu ning laste tervise kaitse küsimustes;
  2) linnavalitsusele ettepanekute tegemine laste ja perede heaolu parandamise ning laste tervisekäitumise mõjutamise kohta, sh asjakohaste tegevuste ja toetuste algatamise, dokumentide koostamise ning õigusaktide, sh arengukavade vastuvõtmise ja muutmise kohta;
  3) linnavalitsusele ettepanekute tegemine vanemlust ja perede toimetulekut toetavate teenuste algatamiseks, asjakohase teenuste süsteemi arendamiseks ning varase sekkumise ja lastekaitsesüsteemi pidevaks arendamiseks;
  4) laste õiguste edendamine.

§ 3.   Komisjoni koosseis

  (1) Komisjoni koosseisu kinnitab linnavalitsus korraldusega.

  (2) Komisjoni esimees on sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonda kureeriv abilinnapea. Komisjoni aseesimees on Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti juhataja.

  (3) Komisjoni koosseisu kuuluvad Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti, Tallinna Haridusameti, Tallinna Spordi- ja Noorsooameti, linnaosade valitsuste sotsiaalhoolekande osakondade, Tallinna Linnavolikogu Kantselei, Politsei- ja Piirivalveameti Põhja prefektuuri, Sihtasutuse Tallinna Lastehaigla, Tallinna Laste Turvakeskuse, Tallinna Perekeskuse, Tallinna Lastekodu, Tallinna noortevolikogu ja mittetulundusühingute esindajad ning teised isikud.

  (4) Komisjoni koosseisu kuulub kuni 27 liiget.

  (5) Komisjoni tehnilist tööd korraldab komisjoni koordinaator, kes kuulub komisjoni Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti esindajana.

§ 4.   Komisjoni töö korraldamine

  (1) Komisjoni töövorm on koosolek. Komisjoni koosolekud toimuvad vähemalt kord kvartalis.

  (2) Komisjoni tööd juhib komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.

  (3) Komisjon on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust, sh esimees või aseesimees.

  (4) Komisjoni otsused võetakse vastu kohal viibivate komisjoniliikmete poolthäälteenamusega. Häälte võrdse jagunemise korral on otsustav komisjoni esimehe hääl.

  (5) Komisjoni koosolekud protokollitakse ja otsused vormistatakse kolme tööpäeva jooksul koosoleku toimumisest ning nendele kirjutavad alla komisjoni esimees ja koordinaator. Komisjoni liikmete eriarvamused protokollitakse nende nõudmisel. Koosoleku dokumente säilitab komisjoni koordinaator Tallinna linna ametiasutuste ühtses dokumendihaldussüsteemis (Postipoiss).

§ 5.   Komisjoni esimehe õigused

  Komisjoni esimehel on õigus:
  1) kutsuda kokku koosolek ja kinnitada koosoleku päevakord;
  2) kutsuda koosolekule isikuid, kes ei kuulu komisjoni koosseisu;
  3) kiireloomulistes üksikküsimustes korraldada elektrooniline hääletamine ilma koosolekut kokku kutsumata.

§ 6.   Komisjoni koosolekute ettevalmistamine ja asjaajamine

  (1) Komisjoni koosoleku toimumisaeg ja -koht teatatakse ning päevakord edastatakse komisjoni liikmetele hiljemalt seitse tööpäeva enne koosoleku toimumist.

  (2) Komisjoni koosoleku materjalid edastatakse komisjoni liikmetele hiljemalt kolm tööpäeva enne koosoleku toimumist.

  (3) Koosoleku kohta koostatakse protokoll, kuhu kantakse:
  1) toimumise aeg ja koht;
  2) osalenud komisjoniliikmete ja kutsutute nimed;
  3) arutusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud ja vastuvõetud otsused;
  4) hääletustulemused, kui küsimus otsustati hääletamise teel;
  5) otsustajate või küsimuse algatajate eriarvamused.

  (4) Koosoleku protokolli vormistab komisjoni koordinaator kolme tööpäeva jooksul arvates komisjoni koosoleku toimumisest. Protokollile kirjutavad alla komisjoni esimees ja koordinaator.

  (5) Koosoleku protokoll edastatakse komisjoniliikmetele järgmisel tööpäeval pärast selle allkirjastamist.

§ 7.   Komisjoni õigused

  Komisjonil on õigus:
  1) saada linna asutustelt tööks vajalikku teavet ja dokumente;
  2) moodustada töörühmi valdkonna probleemsete küsimuste läbitöötamiseks;
  3) kaasata oma töösse sõltumatuid eksperte;
  4) esitada linnavalitsusele ettepanekuid;
  5) teha linnavalitsusele ettepanekud uuringute tellimiseks.

§ 8.   Komisjoni tegevuse lõpetamine

  Komisjoni tegevuse lõpetab linnavalitsus.

Edgar Savisaar
Linnapea

Toomas Sepp
Linnasekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json