Haljala valla jäätmevaldajate registri põhimäärus
Vastu võetud 15.05.2018 nr 26
Määrus kehtestatakse jäätmeseaduse § 71 lg 1 alusel.
§ 1. Registri asutamine ja pidamise eesmärk
(1) Määrusega asutatakse kohaliku omavalitsuse register ametliku nimetusega „Haljala valla jäätmevaldajate register” (edaspidi register) ning kehtestatakse registri pidamise põhimõtted.
(2) Register on kohaliku omavalitsuse andmekogu, mille asutamise ja kasutamisele võtmise eesmärgid on:
1) arvestuse pidamine jäätmevaldajate kohta;
2) arvestuse pidamine jäätmevedajate kohta;
3) arvestuse pidamine jäätmetekkekohtade (jäätmevaldaja elu- või tegevuskoht), jäätmemahutite, jäätmeliikide ja kohta;
4) Haljala Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) varustamine eespool nimetatud informatsiooniga jäätmehoolduse kavandamise, korraldamise ja järelevalve teostamiseks.
§ 2. Registri omanik ja asutaja
(1) Registri omanik on Haljala vald.
(2) Registri asutaja on Haljala Vallavolikogu.
§ 3. Registri pidamine
Register on digitaalselt peetav andmekogu. Kinnistute ja kinnistuomanike andmed ning aadressandmed koostatakse olemasolevate valla ja/või riigi registrite baasil.
§ 4. Registri vastutav töötleja
(1) Registri vastutav töötleja on Haljala Vallavalitsus (edaspidi vastutav töötleja).
(2) Vastutav töötleja registri pidamisel:
1) vastutab registri pidamise seaduslikkuse eest;
2) korraldab ja juhib registri pidamist;
3) teostab järelevalvet registri pidamise üle;
4) annab vastutava töötleja registripidajale kohustuslikke juhiseid;
5) täidab muid seadustest, õigusaktidest ja põhimäärusest tulenevaid ülesandeid.
§ 5. Registripidaja
(1) Registripidaja on vastutava töötleja poolt selleks volitatud töötaja (edaspidi registripidaja).
(2) Registripidaja registri pidamisel:
1) sisestab, töötleb ja väljastab registri andmeid;
2) peab arvestust andmete väljastamise kohta;
3) teeb registris muudatused ja parandused;
4) informeerib muudatuste sisseviimisest jäätmevedajat;
5) esitab järelepärimisi jäätmevedajatele;
6) rakendab meetmeid registri turvalisuse tagamiseks;
7) tagab registrisse kantud andmete säilimise;
8) teostab andmete üleandmist registri likvideerimisel.
(3) Registripidaja õigusi omavad ja kohustusi täitvad ametiisikud ning nende volitused ja ülesanded määratakse vallavanema käskkirjaga ja ametnike ametijuhenditega.
§ 6. Registrist andmete väljastamine
(1) Registris sisalduvad andmed on ametialaseks kasutamiseks vallavalitsuse ametnikele ning jäätmetekkekohtade osas jäätmevedajale.
(2) Jäätmevaldajale või tema seaduslikule esindajale väljastatakse tema kohta käivaid andmeid kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega.
(3) Registrist andmete saamiseks esitatakse registripidajale avaldus, kus märgitakse taotleja nimi, kontaktandmed, päringu objekt, soovitud andmed ja nende kasutamise otstarve.
(4) Andmete väljastamise eest tasu ei võeta.
§ 7. Registrisse kantavad andmed
(1) Registrisse kantakse jäätmevaldaja kohta järgmised andmed:
1) kliendi tüüp;
2) nimi;
3) isikukood või registrinumber;
4) telefon;
5) e-mail;
6) seos jäätmetekkekohaga (kas omanik või üürnik).
(2) Registrisse kantakse jäätmetekkekoha kohta järgmised andmed:
1) üldandmed;
2) aadress;
3) piirkond;
4) katastritunnus;
5) jäätmetekkekoha tüüp;
6) korterite arv;
7) lisainfo;
8) liitumise staatus;
9) ajutine vabastus;
10) vabastuse ajavahemik;
11) otsuse kuupäev ja number;
12) otsuse link;
13) otsuse fail(id);
14) muutmise kuupäev;
15) unikaalne tunnus (EVALD-i ID);
16) ühiskasutuse unikaalne viit (JV viit).
(3) Registrisse kantakse jäätmevedaja poolt esitatud andmete alusel jäätmetekkekoha infona järgmised andmed:
1) leping;
2) vedu;
3) lepingu sõlmija;
4) sõlmija aadress;
5) sõlmija telefon;
6) viimane andmete muutmise kuupäev;
7) ühiskasutuse unikaalne viit (JV_viit).
(4) Registrisse kantakse konteinerite kohta järgmised andmed:
1) konteinerid;
2) teenindusperiood;
3) konteineri tüüp;
4) jäätmeliik;
5) teenindussagedus päevades;
6) omandistaatus;
7) maht liitrites;
8) arv.
(5) Registrisse kantakse jäätmeveo asukohainfona järgmised andmed:
1) maaüksuse nimi;
2) tänav;
3) majanumber;
4) täpsustav aadress;
5) postiindeks;
6) asum.
(6) Registri kaardiliidesel kuvatakse jäätmetekkekoha asukoht kaardil. Kaardile on võimalik märkida kogumisvahendi täpne asukoht krundil.
§ 8. Registrisse andmete esitamine
(1) Jäätmevedajad esitavad kord nädalas vastavalt kokku lepitud automaatsele andmevahetusstandardile kõik andmevahetusprotokolli kohased andmed teenindavate jäätmetekkekohtade osas jäätmevaldajate kaupa.
(2) Andmete esitamise eest jäätmevedajale tasu ei maksta.
§ 9. Registrisse kantud andmete muutmine
(1) Registrisse kantud andmeid muudetakse:
1) registripidaja poolt jäätmevaldaja esitatud alusdokumentide alusel;
2) jäätmevedaja poolt esitatud alusdokumentide alusel;
3) registripidaja poolt vallavalitsusele laekunud alusdokumentide alusel.
(2) Jäätmevaldaja andmete muudatused kantakse registrisse viivitamata, kuid mitte hiljem kui viie tööpäeva jooksul andmete registrisse kandmise aluseks oleva teabe laekumisest, otsuste tegemisest või sündmuse toimumisest.
(3) Registris teeb muudatusi ja parandab ebaõigeid kandeid registripidaja, kes informeerib vajadusel muudatuste sisseviimisest andmete esitajat.
§ 10. Registri pidamise üle järelevalve teostamine
(1) Järelevalvet registri pidamise üle teostavad registri vastutav töötleja ja andmekaitse järelevalveasutus vastavalt oma pädevusele.
(2) Registripidaja on kohustatud likvideerima registri pidamisel ilmnenud puudused järelevalvet teostanud isikute määratud tähtajaks.
§ 11. Andmete säilimise tagamine
(1) Registri turvaklass on K2T1S1.
(2) Registri andmete käideldavuse, terviklikkuse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks rakendatakse füüsilisi ja organisatsioonilisi turvameetmeid.
(3) Registri andmete sisestamisi, muutmisi, kustutamisi ja päringute tegemist sh eraldi logifailide vaatamist, logitakse. Logisid säilitatakse minimaalselt kolm kuud.
(4) Registrisse kantud andmete ja registripidajale esitatud dokumentide arhiveerimisel lähtutakse arhiiviseadusest ja selle alusel kehtestatud õigusaktidest.
(5) Registri arhiivi kantud jäätmevaldajate, jäätmeveolepingute ja jäätmetekkekohtade ning jäätmeveo andmeid säilitatakse 5 aastat. Seejärel isikuandmed hävitatakse kustutamise teel.
§ 12. Registri likvideerimine
(1) Registri likvideerimise otsustab Haljala Vallavolikogu.
(2) Register likvideeritakse avaliku teabe seaduses sätestatud korras.
(3) Registri likvideerimisel otsustatakse andmete üleandmine teise andmekogusse, riiklikku või kohaliku omavalitsuse arhiivi või nende kuulumine hävitamisele ja üleandmise või hävitamise tähtaeg.
(4) Andmete üleandmise või hävitamise kohta koostatakse akt.
§ 13. Rakendussätted
(1) Haljala Vallavolikogu 20.03.2007 määrus nr 28 „Haljala valla jäätmevaldajate registri asutamine ja jäätmevaldajate registri pidamise põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.
(2) Vihula Vallavolikogu 12.04.2007 määrus nr 46 „Vihula valla jäätmevaldajate registri asutamine ja jäätmevaldajate registri pidamise põhimäärus“ tunnistatakse kehtetuks.
Vello Väinsalu
Volikogu esimees