Martna- Palivere Põhikooli põhimäärus
Vastu võetud 15.08.2024 nr 20
jõustumine 01.09.2024
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 35 lg 2, põhikooli ja gümnaasiumiseaduse § 66 lg 2 ning Lääne-Nigula Vallavolikogu 22.02.2018 määruse nr 9 „Lääne-Nigula Vallavalitsuse hallatava asutuse põhimääruse, struktuuri ja koosseisu ning üldhariduskooli ja koolieelse lasteasutuse arengukava kinnitamise kord“ § 2 lõike 5 alusel.
1. peatükk ÜLDSÄTTED
§ 1. Põhimääruse reguleerimisala
(1) Käesolevas põhimääruses sätestatakse:
1) kooli nimetus;
2) kooli tegutsemiskohad;
3) kooli tegutsemise vorm;
4) tegevuse eesmärgid ja ülesanded;
5) kooli vanematekogude, hoolekogu ja direktori ülesanded;
6) õppe ja kasvatuse korraldus koolis, sealhulgas koolis omandatava hariduse liik ja tase, õppekeel või õppekeeled, koolis toimuv statsionaarne või mittestatsionaarne õpe või mõlemad;
7) koolis toimuva õppekavavälise tegevuse korraldamise alused;
8) õpilaste ja vanemate õigused ja kohustused ning õpilaskond ja õpilasesindus;
9) koolitöötajate õigused ja kohustused;
10) majandamise ja asjaajamise alused.
(2) Kool juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi haridusseadusest, põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest, käesolevast põhimäärusest ning muudest õigus- ja haldusaktidest.
§ 2. Kooli nimetus
Kooli nimetus on Martna- Palivere Põhikool (edaspidi kool).
§ 3. Kooli tegutsemiskohad
(1) Kooli postiaadress on Palivere alevik, Lähtru tee 16.
(2) Kooli tegutsemiskohad on Paliveres ja Martnas:
1) Paliveres tegutsemiskoht aadressil Palivere alevik, Lähtru tee 16;
2) Martnas tegutsemiskoht aadressil Martna küla, Martna Põhikool.
(3) Kooli igapäevategevustes ja töö korralduses vastavates tegutsemiskohtades kasutatakse tegutsemiskoha aadresse.
§ 4. Kooli tegutsemise vorm
(1) Kool on Lääne-Nigula Vallavalitsuse kui ametiasutuse hallatav asutus, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse tähenduses ühe asutusena tegutsev põhikool, kusjuures põhikoolis toimub õpe kõikides põhikooliklassides.
(2) Tegutsemiskohtades tegutsevad järgmised klassid:
1) Palivere tegutsemiskohas 1.-9. klass;
2) Martna tegutsemiskohas 1.-9. klass.
(3) Kool juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi ja Lääne-Nigula valla õigusaktidest, vallavanema käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest.
(4) Koolil võib olla oma pitsat ja sümboolika; sh on tagatud tegevuskohtades oma sümboolika ja identiteet.
(5) Koolil on õigus luua ja arendada välissuhteid teiste riikide haridusasutustega ja muude haridusvaldkonna organisatsioonidega arvestades Lääne-Nigula valla põhimääruses sätestatut.
(6) Koolil on õigus osaleda kooli välis- ja sisekeskkonna ning õppe- ja kasvatustöö parandamisele suunatud projektides.
2. peatükk TEGEVUSE EESMÄRGID JA ÜLESANDED
§ 5. Põhikooli tegevuse eesmärk ja ülesanded
(1) Põhikoolil on nii hariv kui ka kasvatav ülesanne. Põhikool aitab kaasa õpilase kasvamisele loovaks, mitmekülgseks isiksuseks, kes suudab ennast täisväärtuslikult teostada erinevates rollides: perekonnas, tööl ja avalikus elus ning valida oma huvide ja võimete kohast õpiteed.
(2) Põhikooli ülesanne on luua õpilasele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste, eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist.
3. peatükk ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ KORRALDUS
§ 6. Hariduse liik ja tasemed
(1) Koolis omandatava hariduse liik on üldharidus.
(2) Koolis omandatava hariduse tase on põhiharidus I – III kooliastmeni.
§ 7. Õppe- ja asjaajamiskeel
Koolis toimub asjaajamine ning õppe- ja kasvatustegevus eesti keeles.
§ 8. Õppevorm
Kooli õppetöö toimub statsionaarses ja võib toimuda vajaduse korral ka mittestatsionaarses vormis.
§ 9. Õppe- ja kasvatustöö korraldus koolis
(1) Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus toimub vastavalt koolis kehtestatud õppekavale ja kooli üldtööplaanile.
(2) Koolil on arengukava, mis koostatakse koostöös hoolekogu, õpilasesinduse ja õppenõukoguga. Arengukava koostamisel lähtutakse Lääne-Nigula valla arengukavast ja sisehindamise tulemustest. Arengukava kinnitatakse kooli pidaja kehtestatud korras.
(3) Kooli vastuvõtt toimub Kooli tegutsemiskohas, kooli pidaja kehtestatud vastuvõtu tingimuste ja korra kohaselt.
(4) Kooli vastuvõtu tingimuste ja korra eelnõu valmistab ette kooli direktor ning see esitatakse enne kehtestamist hoolekogule arvamuse andmiseks.
(5) Kool tagab õpilase koolis viibimise ajal tema tervise kaitse ja koostab tervisekaitse eeskirjade ja –normide kohase päevakava.
(6) Koolis võib pakkuda põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud korras lisaõpet lihtsustatud, toimetuleku- ja hooldusõppe alusel põhikooli lõpetanutele ning põhikooli riikliku õppekava järgi põhikooli lõpetanutele, kellele tulenevalt hariduslikust erivajadusest on vaja pakkuda täiendavat ettevalmistust ja tuge õppe sujuvaks jätkamiseks või tööturule üleminekuks.
(7) Hindamise alused on kirjeldatud riiklikus õppekavas ja hindamise korraldus kooli õppekavas.
§ 10. Kooli õppekavaväline tegevus
(1) Õpilaste arendamiseks ja õppekava läbimise toetamiseks ning täiendamiseks korraldatakse koolis huviringide tööd ning muud tegevust, mis ei ole õppekava osa.
(2) Huvitegevuses kasutatakse erinevaid õppevorme ja -meetodeid, sealhulgas huvi- ja aineringid, projektid, ekskursioonid, õppekäigud, konkursid, võistlused ja temaatilised üritused.
(3) Huvitegevuse eesmärk koolis on õpilaste annete arendamine, silmaringi laiendamine ja õppekava omandamise toetamine.
(4) Huviringid koolis rakendatakse tööle vastava ringijuhi ja rahaliste vahendite olemasolul, arvestades võimalusel laste ja vanemate soove.
(5) Kool esitab õpilastele ja vanematele informatsiooni huviringide toimumise kohta kooli kodulehel, stendidel ja õppeinfosüsteemis.
(6) Kooli õppekava rakendamise toetava tegevusena võib lõimida ja arvestada õppekavavälist õppimist.
(7) Õpilasele on kooli kodukorras kehtestatud tingimustel õppekavavälises tegevuses kooli rajatiste, ruumide, õppe-, spordi-, tehniliste- ja muude vahendite kasutamine tasuta.
(8) Põhiharidust omandavatele õpilastele võib kooli direktor vallavalitsuse nõusolekul moodustada pikapäevarühmi.
(9) 6 - 7-aastastele lastele võib kooli direktor vajadusel ja vallavalitsuse nõusolekul moodustada kooliks ettevalmistumise rühmi.
(10) Õppekavaväline tegevus kajastatakse kooli päevakavas ja selle korraldamisel lähtutakse kooli kodukorrast.
(11) Koolis korraldatava tegevuse puhul, mis ei ole kooli õppekava osa (õppekavaväline tegevus), võib kulude katmine toimuda õppekavavälises tegevuses osalejate kaasrahastamisel. Hinnad kehtestab vallavalitsus direktori ettepanekul.
(12) Koolil on raamatukogu, mille põhiülesanne on toetada trükiste, audiovisuaalsete ja muude teabekandjate säilitamise ja kättesaadavaks tegemise kaudu kooli õppekava järgset õpet, arendada õpilaste iseseisva õppetöö ja teabe hankimise oskust ning lugemishuvi.
4. peatükk KOOLI JUHTIMINE
§ 11. Direktor
(2) Direktor täidab talle seadustes ja nende alusel antud aktides pandud ülesandeid ning vastutab oma pädevuse piires õppe- ja kasvatustegevuse ja muude koolis läbiviidavate tegevuste, kooli üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest.
(3) Direktor tagab kooli häireteta töö ning kooli õppekava, arengukava, üldtööplaani ja kodukorra täitmise; juhib õppe- ja kasvatustegevust koostöös õppenõukogu, õpilasesinduse, kooli hoolekogu ja vallavalitsuse vastava valdkonna ametnikega.
(4) Direktori kinnitab Lääne-Nigula valla õigusaktidega kehtestatud korras ametisse ja vabastab ametist vallavalitsus. Töölepingu direktoriga sõlmib, peatab, muudab ja lõpetab vallavanem või tema poolt volitatud ametiisik.
(5) Direktor:
1) esindab kooli ja tegutseb kooli nimel ilma lisavolitusteta kõigis riigi- ja omavalitsusorganites ja –asutustes ning suhetes teiste juriidiliste ja füüsiliste isikutega, v.a juhul, kui riigi või valla õigusaktid sätestavad teisiti;
2) vastutab kooli arengukava koostamise ja elluviimise eest ning korraldab kooli arengukava avalikustamise kooli veebilehel;
3) kehtestab kooli õppekava, päevakava ja kodukorra;
4) organiseerib õppe- ja kasvatustegevust ning vastutab õppekavade täitmise, õpetamise ja teadmiste kvaliteedi eest;
5) sõlmib, muudab ja lõpetab personaliga töölepinguid ning teostab teisi tööandja õigusi ja kohustusi vastavuses töösuhteid reguleerivate õigusaktidega;
6) kinnitab käskkirjaga töökorralduse reeglid, teabehalduse ning teised koolielu puudutavad eeskirjad;
7) kehtestab kooli palgakorralduse põhimõtted;
8) kinnitab valla poolt kehtestatud korras koolitöötajate koosseisu;
9) kehtestab kooli sisehindamise korra;
10) valmistab ette kooli vastuvõtu tingimused ja korra ning korraldab selle vastuvõtmise õigusaktidega ettenähtud korras;
11) kehtestab arenguvestluste läbiviimise tingimused ja korra;
12) teeb vallavalitsusele ja hoolekogule ettepaneku suurendada erandjuhul põhikooli õpilaste arvu klassis;
13) esitab vallavalitsusele õigusaktidega sätestatud korras kooli eelarve eelnõu;
14) teeb kooli eelarve piires tehinguid, mis on seotud tema tööülesannete täitmisega;
15) tagab kooli eelarve täitmise vastavalt õigusaktidega sätestatud nõuetele;
16) võib kasutada omatulu kooli tegevuse huvides arvestades kaasnevaid kulusid;
17) korraldab kooli saabunud teabenõuete, kirjade ja avalduste lahendamist;
18) annab oma pädevuse piires kooli tegevuse koordineerimiseks ja korraldamiseks käskkirju ning võtab vastu otsuseid ja kontrollib nende täitmist;
19) esitab vallavalitsusele viimase nõudel kooli tegevust kajastavaid andmeid ja dokumente;
20) tagab riigi ja valla ning lepingutega ette nähtud aruannete koostamise ja esitamise;
21) täidab teisi seadusega või seaduse alusel antud õigusaktidega talle pandud ülesandeid.
(6) Direktor võib moodustada õppe- ja kasvatustegevuse ning koolieluga seotud küsimuste lahendamiseks nõuandvaid komisjone ja töörühmasid.
(7) Direktori äraolekul asendab teda vallavanema poolt määratud isik. Ettepaneku asendaja määramiseks võib vallavanemale esitada direktor.
§ 12. Kooli vanematekogu
(1) Kooli Vanematekogu (edaspidi vanematekogu) on alaliselt tegutsev organ, mis koosneb Kooli õpilaste vanematest ning kelle ülesanne on olla koostööpartneriks ning nõuandjaks ja kellel on õigus teha ettepanekuid Kooli direktorile, juhtkonnale, hoolekogule ja õpetajaskonnale arengusuundade väljatöötamisel, õpilastele soodsate arengutingimuste loomisel, õppe- ja huvitegevuse ning tugiteenuste võimaluste mitmekesistamisel, õpilasi puudutavate oluliste otsuste langetamisel ja lastevanematele koolituste pakkumisel.
(2) Vanematekogu valitakse mõlema Kooli tegutsemiskoha majas eraldi ja valimiste korra ning töökorra kehtestab kooli direktor oma käskkirjaga.
(3) Vanematekogusse kuuluvad Kooli igast klassist õpilaste vanemate esindaja, õppenõukogu- ja õpilasesinduse esindaja.
(4) Vanematekogu valib iga õppeaasta alguses oma liikmete seast esimehe ja aseesimehe. Vanematekogude esimehed ja aseesimehed kuuluvad Hoolekogusse.
(5) Vanematekogu koosseisu kinnitab direktor vanematekogu esimehe ettepanekul.
(6) Vanematekogu volitused lõpevad uue vanematekogu kinnitamisega.
§ 13. Kooli hoolekogu
(1) Hoolekogu on alaliselt tegutsev organ, kelle ülesanne on Kooli õpilaste, õpetajate, Kooli pidaja, õpilaste vanemate, vilistlaste ja Kooli toetavate organisatsioonide ühistegevus õppe ja kasvatuse suunamisel, kavandamisel ja jälgimisel ning õppeks ja kasvatuseks paremate tingimuste loomine.
(2) Hoolekogu täidab oma ülesandeid põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ja teistes õigusaktides sätestatu alusel.
(3) Hoolekogu moodustatakse ja selle töökord kehtestatakse vallavalitsuse poolt kehtestatud korras.
(4) Hoolekogu moodustab ja selle koosseisu kinnitab vallavalitsus kooli direktori ettepanekul kuni kaheks aastaks.
(5) Hoolekogu koosseisu kuulub üks (1) Kooli pidaja esindaja, kaks (2) õppenõukogu esindajat, kes esindavad põhikooli õpetajaid, vähemalt neli (4) Vanematekogu esindajat, kaks (2) vilistlaste esindajat, üks (1) koole toetava organisatsiooni esindaja ja kaks (2) õpilasesinduste nimetatud esindajat.
(6) Hoolekogusse nimetatakse vilistlaste ja Koole toetava organisatsiooni esindaja direktori ettepanekul.
(7) Hoolekogu töövorm on koosolek, mis toimub vähemalt üks kord nelja kuu jooksul hoolekogu esimehe ja/või direktori ettepanekul. Üksikküsimuse otsustamiseks võib korraldada elektroonilise arutelu ja hääletuse. Elektroonilise hääletuse korral peavad hoolekogu liikmed etteantud ajavahemiku jooksul edastama elektrooniliselt oma seisukoha arutatava küsimuse kohta. Elektroonilise koosoleku toimumise korral tehakse protokolli sellekohane märge.
(8) Hoolekogul on õigus saada direktorilt ja vallavalitsuselt oma tööks vajalikku informatsiooni.
(9) Õpilasel ja vanemal on õigus pöörduda kooli hoolekogu poole õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral.
(10) Hoolekogu volitused lõpevad uue hoolekogu kinnitamisega.
§ 14. Kooli õppenõukogu
Koolil on õppenõukogu, mille ülesandeks on oma pädevuse piires õppe ja kasvatuse analüüsimine ja hindamine ning õppe- ja kasvatusalaste otsuste tegemine.
5. peatükk ÕPILASTE JA ÕPILASE VANEMATE VÕI TEISTE SEADUSLIKE ESINDAJATE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
§ 15. Õpilaste õigused ja kohustused
(1) Õpilasel on õigus:
1) täita õpiülesandeid ja osaleda temale kooli päevakavas või individuaalses õppekavas ettenähtud õppes;
2) valida oma huvidele ja võimetele vastavaid õppeaineid koolis õpetatavate valikainete piires;
3) saada täiendavat pedagoogilist juhendamist;
4) pöörduda abi saamiseks koolitöötajate poole;
5) saada vajalikku tuge vastavalt oma hariduslikele erivajadustele ja kasutada koolis olemasolevaid tugiteenuseid;
6) saada teavet ja selgitusi koolikorralduse ning õpilaste õiguste ja kohustuste kohta;
7) arengut toetavale õpikeskkonnale;
8) valida ja olla valitud õpilasesindusse ning osaleda koolielu korraldamises;
9) osaleda valitud õpilasesindajate kaudu koolielu probleemide lahendamises, olla valitud kooli hoolekogusse;
10) asutada klubisid, stuudioid ja ringe ning osaleda nende töös arvestades õigusaktides sätestatut;
11) võtta osa õppekavavälisest tegevusest;
12) saada kvaliteetset üldharidust;
13) saada vaimse ja füüsilise turvalisuse ning tervise kaitset.
(2) Õpilasel on kohustus:
1) täita koolikohustust;
2) osaleda õppetöös talle kehtiva päevakava alusel;
3) õppida võimetekohaselt, end arendada ja oma teadmisi pidevalt täiendada;
4) täita mõjutusmeetmeid ja kasutada kokkulepitud tugimeetmeid;
5) suhtuda lugupidavalt kaasinimestesse ja jälgida üldtunnustatud moraalinorme;
6) täita kooli kodukorda ja õppetegevusega kaasnevaid ohutustehnika nõudeid;
7) hoida ümbritsevat loodust ja kooli kasutuses olevat vara;
8) täita koolitöötajate poolt antud seaduslikke ülesandeid;
9) hoida kooli head mainet;
10) järgida tervislikke eluviise.
§ 16. Õpilaskond ja õpilasesindus
(1) Kooli õpilased moodustavad õpilaskonna.
(2) Kooli õpilaskonnal on õigus otsustada ja korraldada iseseisvalt, kooskõlas seaduste ja seaduse alusel antud õigusaktidega õpilaselu küsimusi.
(3) Õpilaskonnal on õigus:
1) moodustada liite ja organisatsioone teiste õpilaskondadega õigusaktides sätestatud alustel ja korras;
2) astuda Eesti ja rahvusvaheliste organisatsioonide liikmeks või arendada nendega koostööd õpilasesinduse kaudu;
3) otsustada ja korraldada kõiki muid õpilaselu küsimusi, mis kuuluvad seaduse või seaduse alusel antud õigusaktide kohaselt õpilaskonna pädevusse ega ole antud samadel alustel kellegi teise otsustada ja korraldada;
4) valida õpilasesindus, kes tegutseb õpilasesinduse põhimääruse alusel.
(4) Mõlemal Kooli tegutsemiskohal võib olla oma õpilasesindus.
(5) Õpilasesinduse põhimääruse koostab õpilaskond, tehes selleks vajaduse korral koostööd direktori või direktori määratud koolitöötajatega.
(6) Õpilasesinduse põhimääruse kiidab heaks õpilaskond lihthäälte enamusega.
(7) Õpilasesindus esitab õpilasesinduse põhimääruse kinnitamiseks direktorile. 30 kalendripäeva jooksul põhimääruse kättesaamisest arvates kinnitab direktor õpilasesinduse põhimääruse, kui see vastab seadustele, seaduse alusel antud õigusaktidele ja rahvusvaheliselt tunnustatud demokraatlikele põhimõtetele või esitab kirjalikud põhjendused, miks põhimäärust ei ole võimalik kinnitada.
(8) Esimese õpilasesinduse valimised korraldab kooli direktor klassikoosolekutel salajasel hääletamisel.
(9) Õpilasesinduse tööd koordineerib huvijuht.
§ 17. Õpilase vanemate või teiste seaduslike esindajate õigused ja kohustused
(1) Õpilaste vanematel või teistel seaduslikel esindajatel on õigus:
1) saada tagasisidet õpilase arengu ja õpitulemuste kohta;
2) tutvuda kooli õppe- ja päevakavaga;
3) saada teavet kooli töö- ja õppekorralduse kohta;
4) teha koolielu korralduse kohta ettepanekuid;
5) taotleda õpilasele rakendatavaid tugimeetmeid seaduses sätestatud korras;
6) osaleda kooli töös ja juhtimises hoolekogu liikmeks valitud vanemate kaudu;
7) pöörduda kasvatamist ja õpetamist puudutavate vaidluste lahendamiseks õpetajate, direktori, hoolekogu, vallavalitsuse või riiklikku järelevalvet teostava organi poole.
(2) Õpilase vanematel või teisel seaduslikel esindajatel on kohustus:
1) luua lapsele soodsad tingimused arenemiseks ja põhihariduse omandamiseks ning kinni pidada kooli päevakavast ja lapse tervisekaitse ja tervise edendamise nõuetest;
2) võimaldada ja soodustada koolikohustuse täitmist;
3) luua koolikohustuslikule lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;
4) esitada koolile oma kontaktandmed ja teavitada nende muutustest;
5) tutvuda kooli elu reguleerivate aktidega;
6) teha koostööd kooliga;
7) teavitada kooli lapse puudumisest kooli kodukorras sätestatud korras;
8) pöörduda kooli ettepanekul koolivälise nõustamismeeskonna poole;
9) taotleda vajadusel koolilt ja vallavalitsuselt õigusaktides sätestatud koolikohustuse täitmise tagamise meetmete rakendamist;
10) kasutada tugi- ja mõjutusmeetmeid, mida talle pakub kool või elukohajärgne valla- või linnavalitsus;
11) hüvitada õpilase poolt süüliselt koolile tekitatud varaline kahju õigusaktidega sätestatud alustel ja korras;
12) täita teisi õigus- ja haldusaktidest tulenevaid kohustusi.
(3) Õpilase vanemad või teised seaduslikud esindajad on kohustatud võimaldama ja soodustama õpilase osalemist õppes, sealhulgas:
1) looma oma lapsele kodus õppimist soodustavad tingimused ja õppes osalemise eeldused;
2) esitama koolile oma kontaktandmed ja teavitama kooli nende muutumisest;
3) tutvuma koolielu reguleerivate aktidega;
4) tegema põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ning selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud tingimustel ja korras kooliga koostööd;
5) kasutama meetmeid, mida kool või elukohajärgne valla- või linnavalitsus talle pakub;
6) pöörduma kooli ettepanekul koolivälise nõustamismeeskonna poole.
6. peatükk KOOLITÖÖTAJAD
§ 18. Koolitöötajad
Koolitöötajad on direktor, õppealajuhataja, õpetajad, teised õppe- ja kasvatusalal töötavad ning muud töötajad (edaspidi töötajad).
§ 19. Töötajate koosseis
(1) Töötajate koosseisu kinnitab direktor volikogu poolt kehtestatud korras.
(2) Palgakorralduse põhimõtted kehtestab direktor arvestades kooli tegevust reguleerivates õigusaktides sätestatut.
§ 20. Töötajate õigused ja kohustused
(1) Töötajal on õigus:
1) saada teavet kooli arengukava, põhimääruse, töökorralduse reeglite ja teiste koolielu reguleerivate õigusaktide ja dokumentide kohta;
2) osaleda kooli arendustegevuses;
3) saada erialast ja pedagoogilist täiendusõpet täiskasvanute koolituse seaduses ja koolis sätestatud tingimuste kohaselt;
4) nõuda juhtkonnalt tööks vajalike töövahendite olemasolu ning töötingimuste tagamist;
5) töötada töötervishoiu ja tööohutuse seaduses ning selle alusel vastu võetud õigusaktides sätestatud nõuetele vastavates töötingimustes;
6) esitada direktorile ettepanekuid õppetegevuse ja töökorralduse parandamiseks;
7) kasutada muid õigusaktides sätestatud töötajate õigusi.
(2) Töötaja kohustused:
1) õpetajate ja teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate töötajate ülesanne on tagada õpilaste areng õppe- ja kasvatustegevuse abil, mis tugineb ühiselt seatud eesmärkidele ja kokkulepitud hindamispõhimõtetele, õpilaste ja pedagoogide vastastikusele lugupidamisele, teineteisemõistmisele ja koostööle õpilaste vanematega;
2) teiste töötajate ülesanne on tagada kooli häireteta töö ja majanduslik teenindamine;
3) töötajad on kohustatud lähtuma oma ülesannete täitmisel, omavahelises suhtluses ja suhtluses õpilaste ning nende vanematega kooli arengukavas ja põhikooli riiklikus õppekavas sätestatud sihiseadest ning alusväärtustest.
(3) Töötajate täpsemad õigused, kohustused ja vastutus määratakse kindlaks tööandja kehtestatud töökorralduse reeglite, ametijuhendi ja töölepinguga.
7. peatükk KOOLI MAJANDAMISE JA ASJAAJAMISE ALUSED
§ 21. Kooli vara ja eelarve
(1) Kool ei ole raamatupidamiskohuslane.
(2) Koolile osutab raamatupidamisteenust kooli pidaja raamatupidamine.
(3) Koolil on oma eelarve, mis on valla eelarve osaks. Kooli eelarve koostamine, vastuvõtmine, täitmine ja aruandlus toimub vastavalt Lääne-Nigula valla eelarve koostamise, vastuvõtmise ja täitmise korrale.
(4) Kool on vallavara valitsema volitatud asutus, kelle valdusesse on vallavalitsus andnud oma valitsemisel oleva vara.
(5) Kool kasutab oma valduses olevat vallavara sihtotstarbeliselt oma ülesannete täitmiseks. Kool võib oma valduses oleva varaga teha tehinguid üksnes valla õigusaktides kehtestatud korras. Kooli valduses oleva vara üle peetakse arvestust õigusaktides kehtestatud korras.
§ 22. Asjaajamine ja aruandlus
(1) Kool kasutab valla poolt kehtestatud korras valla teiste haridusasutustega ühiseid info- ja dokumendihaldussüsteeme, andmekaitsesüsteemi ning keskselt korraldatavaid hankeid, tugi- ja kinnisvarahalduse teenuseid.
(2) Asjaajamine koolis toimub kooli direktori poolt kinnitatud teabehalduse korra alusel.
(3) Kooli raamatupidamisarvestust peetakse vallavalitsuses.
(4) Kool esitab aruandeid õigusaktidega kehtestatud korras ja tähtaegadeks.
(5) Teenistuslikku järelevalvet kooli tegevuse üle teostab kooli pidaja vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seadusele.
(6) Haridus- ja Teadusministeerium viib koolis läbi haldusjärelevalvet.
8. peatükk ÜMBERKORRALDAMINE, ÜMBERKUJUNDAMINE JA TEGEVUSE LÕPETAMINE
§ 23. Kooli ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine
(1) Kooli korraldab ümber ja kooli tegevuse lõpetab kooli pidaja, kuulates enne ära hoolekogu ja õpilasesinduse arvamuse riigi ja Lääne-Nigula valla õigusaktidega ettenähtud korras.
(2) Kooli ümberkorraldamise, ümberkujundamise või tegevuse lõpetamise otsus tehakse arvestusega, et sellest on võimalik teavitada kirjalikult Haridus- ja Teadusministeeriumi, kooli ja vanemaid ning õpilasi vähemalt viis kuud enne uue õppeaasta algust.
(3) Kooli tegutsemiskoha ümberkorraldamisel kuulatakse ära tegutsemiskoha lastevanemate ning osavallakogu põhjendatud seisukohad ning arvamus.
9. peatükk MÄÄRUSE JÕUSTUMINE JA RAKENDUSSÄTTED
§ 24. Põhimääruse muutmine
(1) Kooli põhimäärust muudetakse direktori, hoolekogu või vallavalitsuse ettepanekul.
(2) Põhimääruse ja selle muutmise eelnõu kohta annavad enne kehtestamist arvamuse õppenõukogu, õpilasesindus ja hoolekogu.
§ 25. Rakendussätted
(1) Lääne-Nigula Vallavolikogu 06.09.2019 määrus nr 11 „Palivere Põhikooli põhimäärus“, Lääne-Nigula Vallavolikogu 06.09.2019 määrus nr 10 „Martna Põhikooli põhimäärus“, tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrus jõustub 01. septembril 2024.
Mikk Lõhmus
vallavolikogu esimees