Teksti suurus:

Riigihangete korraldamise kord

Väljaandja:Sõmeru Vallavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:05.04.2012
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Mitte jõustunud redaktsioon
Avaldamismärge:RT IV, 26.11.2012, 7

Riigihangete korraldamise kord

Vastu võetud 02.04.2012 nr 3

Määrus kehtestatakse riigihangete seaduse § 131 alusel.

§ 1.   Üldsätted

  (1) Käesolev kord reguleerib Sõmeru Vallavalitsuses (edaspidi vallavalitsus) ja valla hallatavates asutustes (edaspidi allasutused) korraldatavate riigihangete hankemenetlusega seotud toimingute teostamist.

  (2) Riigihangete korral, mille eeldatav maksumus (ilma käibemaksuta) on võrdne või ületab riigihangete seaduses sätestatud riigihanke siseriiklikku piirmäära (edaspidi piirmäär):
  1) asjade ja teenuste hankelepingu korral 40000 eurot;
  2) ehitustööde hankelepingu korral 250000 eurot
rakendatakse hankemenetluse läbiviimisel käesoleva määruse § 2 sätestatud korda.

  (3) Riigihangete korral, mille eeldatav maksumus (ilma käibemaksuta) on alla riigihanke piirmäära, viiakse hankemenetlus läbi lihtmenetluse korras, järgides riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid ja käesoleva määruse § 3 ja § 4 sätestatud korda.

§ 2.   Riigihanke läbiviimine piirmäära ületavate hangete korral

  (1) Riigihanke läbiviimine toimub vastavalt riigihangete seaduses ettenähtud korrale.

  (2) Riigihanke läbiviimiseks määrab vallavalitsus korraldusega vastutava isiku ja vajadusel moodustatakse vallavalitsuse korraldusega hankekomisjon.

  (3) Vastutav isik:
  1) määrab riigihanke eeldatava maksumuse;
  2) määratleb riigihanke objekti;
  3) koostab hankedokumendid, mis sisaldavad tehnilist kirjeldust, kvalifitseerimise tingimusi ja hindamiskriteeriumeid;
  4) töötab välja hankelepingu projekti;
  5) korraldab kõikide hankega seotud andmete sisestamise riigihangete registrisse;
  6) hanketeate ja hankedokumentide muutmisel korraldab muutuste sisestamise riigihangete registrisse;
  7) korraldab hankemenetluses osalemisest huvitatud isikutele hankedokumentide väljastamist ja andmete registreerimist;
  8) korraldab pakkujatele 3 tööpäeva jooksul hanketeate ja hankedokumentide kohta selgituste andmist;
  9) korraldab pakkujatelt pakkumuste vastuvõtmise ja pakkujate nõudmisel vastava kinnituse väljastamise, milles on märgitud pakkumuse kättesaamise kuupäev ja kellaaeg;
  10) nimetab kolmeliikmelise pakkumuste avamise komisjoni ja korraldab pakkumuste avamise protokolli koostamise;
  11) korraldab 3 tööpäeva jooksul pakkumuste avamise päevast arvates kõigile pakkujatele avamise protokolli ärakirja saatmise;
  12) osaleb pakkujate kvalifitseerimise, pakkumuste vastavuse kontrollimise ja pakkumuse edukaks tunnistamise töös ja vajadusel korraldab protokollide koostamise;
  13) koostab pakkujate kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks või mittevastavaks tunnistamise, pakkumuste tagasilükkamise ja edukaks tunnistamise kohta vallavalitsuse korralduse eelnõu;
  14) korraldab otsuse tegemisest arvates 3 tööpäeva jooksul selle väljasaatmise või kättetoimetamise pakkujatele;
  15) korraldab pakkujatele tagatise tagasimaksmise;
  16) vastutab hankemenetluses riigihangete seaduses sätestatud tähtaegadest kinnipidamise eest.

  (4) Hankekomisjon:
  1) kontrollib pakkujate ja taotlejate kvalifikatsiooni;
  2) kontrollib pakkumuste vastavust hanketeates ja hankedokumentides esitatud tingimustele;
  3) võrdleb ja hindab vastavaks tunnistatud pakkumusi ja selgitab välja eduka pakkumuse.

  (5) Hankekomisjonil on õigus kaasata oma töösse sõnaõigusega asjatundjaid või spetsialiste, kes ei ole komisjoni liikmed.

  (6) Vallavalitsus:
  1) annab korralduse riigihanke läbiviimiseks, kinnitab hankekomisjoni koosseisu ja määrab vastutava isiku;
  2) kinnitab vastutava isiku poolt koostatud hankedokumendid;
  3) annab riigihanke komisjoni protokollides tehtud ettepanekute alusel korralduse pakkujate kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks tunnistamise või tagasilükkamise ja edukaks tunnistamise kohta;
  4) annab korralduse sõlmida leping;
  5) annab korralduse hankemenetluse kehtetuks tunnistamise kohta.

§ 3.   Riigihanke läbiviimine alla piirmäära jäävate hangete korral – lihthange

  (1) Lihthange tuleb korraldada juhul kui eeldatav hankelepingu maksumus (ilma käibemaksuta) on:
  1) asjade ostmise ja teenuse tellimise korral alates 10 000 kuni alla 40 000 eurot;
  2) ehitustööde tellimise korral alates 30000 kuni alla 250000 eurot.

  (2) Lihthanke läbiviimiseks määrab vallavalitsus korraldusega vastutava isiku ja vajadusel moodustatakse vallavalitsuse korraldusega hankekomisjon.

  (3) Vastutav isik:
  1) viib läbi käesoleva korra § 2 lg 5 punktides 1 – 4 nimetatud toimingud;
  2) korraldab hanketeate avaldamise riigihangete registris ja valla veebilehel ning vajadusel kohalikus ja/või vabariiklikus ajalehes
  3) korraldab hankedokumentide väljastamist kõigile soovijatele või valitud pakkujatele;
  4) nimetab kolmeliikmelise pakkumuste avamise komisjoni ja korraldab pakkumuste avamise protokolli koostamise;
  5) viib läbi pakkujate kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, pakkujate hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks või mittevastavaks tunnistamise ja edukaks tunnistamise protseduuri ja esitab vallavalitsusele kõikide nende toimingute kohta korralduse eelnõu;
  6) teeb pakkujatele teatavaks hanke tulemused;
  7) korraldab 20 päeva jooksul pärast hankelepingu sõlmimist riigihangete registrile aruande ja pärast hankelepingu lõppemist 20 päeva jooksul riigihangete registrile aruande lisa esitamise.

  (4) Hankekomisjon:
  1) peab vajadusel läbirääkimisi pakkujate esindajatega;
  2) viib läbi pakkujate kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks või mittevastavaks tunnistamise ja edukaks tunnistamise protseduuri.

  (5) Vallavalitsus:
  1) annab korralduse riigihanke läbiviimiseks;
  2) kinnitab hankekomisjoni koosseisu ja määrab vastutava isiku;
  3) kinnitab hankedokumendid;
  4) annab korralduse kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks või mittevastavaks ja edukaks tunnistamise kohta;
  5) annab korralduse sõlmida leping.
  6) annab korralduse hankemenetluse kehtetuks tunnistamise kohta

§ 4.   Riigihanke läbiviimine hangetel maksumusega alla 10000 euro (ilma käibemaksuta) asjade ostmisel või teenuste tellimisel ja alla 30000 euro ehitustööde puhul (ilma käibemaksuta).

  (1) Vastutav isik hanke läbiviimise eest on valla eelarves kulude kasutamise eest vastutav ametnik või allasutuse juht.
Vastutav isik:
  1) kasutab rahalisi vahendeid säästlikult ja otstarbekalt ning hangib asja, tellib teenuse või ehitustöö mõistliku hinnaga, tagades konkurentsi korral erinevate pakkumuste võrdlemise teel parima võimaliku hinna ja kvaliteedi suhte;
  2) vajadusel viib läbi turu-uuringuid majanduslikult ja tehniliselt nõuetele vastavate pakkujate leidmiseks;
  3) koostab hinnapakkumuste küsimiseks vajadusel hankedokumendid (hanketeate, tehnilise kirjelduse või lähteülesande) ja edastab selle e-posti või posti teel võimalusel vähemalt kolmele valitud pakkujale samaaegselt; pakkujate paljususe puudumisel või muul põhjendatud vajadusel (kiireloomulised - või avariitööd) võib hinnapakkumist küsida ühelt pakkujalt.
  4) nimetab vajadusel kolmeliikmelise pakkumuste avamise komisjoni ja korraldab pakkumuste avamise protokolli koostamise;
  5) peab vajadusel pakkujatega läbirääkimisi;
  6) viib läbi vajadusel pakkujate kvalifitseerimise või mittekvalifitseerimise, hankemenetlusest kõrvaldamise, pakkumuste vastavaks või mittevastavaks tunnistamise ja edukaks tunnistamise protseduuri.

  (2) Hankeleping sõlmitakse kirjalikult kui hanke maksumus (ilma käibemaksuta) ületab või on võrdne 10 000 euroga.

  (3) Alla 10 000 euro (ilma käibemaksuta) summa suuruses asja ostmisel, teenuse tellimisel või ehitustöö teostamisel, kui hankelepingut ei sõlmita, on asja ostmise/teenuse osutamise/tööde teostamise aluseks valla eelarves kulude kasutamise eest vastutava ametniku või allasutuse juhi poolt esitatud hinnapakkumine. Ostetud asja või teenuse ning ehitustööde eest tasumine toimub arve alusel.
§ 5 Hankeplaani koostamine ja kinnitamine.

  (4) Hankeplaani koostamiseks esitavad oma haldusala ametnikud ja allasutuste juhid hiljemalt iga aasta 01. detsembriks abivallavanemale järgmisel kalendriaastal planeeritavate hangete kohta järgneva informatsiooni:
  1) planeeritava hanke nimetus;
  2) hankelepingu sõlmimise eeldatav tähtpäev ja hankelepingu kestus;
  3) hankelepingu eeldatav maksumus.

  (5) Hangete planeerimise eesmärgil kinnitab vallavalitsus korraldusega hankeplaani ühe kuu jooksul peale vallaeelarve vastuvõtmist.
  1) Hankeplaani koostab ja esitab kinnitamiseks abivallavanem;
  2) Kinnitatud hankeplaani võib vajadusel täpsustada;
  3) Ettepaneku hankeplaani muutmiseks teeb oma haldusala ametnik või allasutuse juht.
§ 6 Lihtsustatus korras tellitavad teenused.

  (6) Hankija ei ole kohustatud korraldama riigihangete seaduses sätestatud korras hankemenetlust teenuste hankelepingu sõlmimisel, mille eeldatavast maksumusest rohkem kui 50 protsenti moodustavad ühtse riigihangete klassifikaatori ( CPV) määruse lisas 7 nimetatud teenused.

  (7) Lihtsustatud korras tellitavate teenuste tellimisel lähtutakse riigihanke seaduse §-st 19 ja §-st 3 ning sõlmitakse hankeleping §-s 5 sätestatud juhtudel kirjalikus vormis.

  (8) Soovist sõlmida lõikes 1 nimetatud hankeleping, mille eeldatav maksumus (ilma käibemaksuta) ületab 40000 eurot, teatab hankija oma veebilehel või registri veebilehe kaudu.

  (9) Pärast lõikes 2 nimetatud hankelepingu sõlmimist esitab hankija vastavalt riigihanke seadusele § 37 sätestatud korras riigihanke aruande ja aruande lisa, kui hankelepingu maksumus (ilma käibemaksuta) ületab 40000 eurot.

§ 5.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 05. aprillil 2012.

Viktor Häninen
Abivallavanem vallavanema ülesannetes

Helja Roosi
Vallasekretär

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json