SotsiaalhoolekanneTeenused

SotsiaalhoolekanneToetused

Teksti suurus:

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord - sisukord
Väljaandja:Are Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:02.05.2017
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:11.02.2018
Avaldamismärge:RT IV, 29.04.2017, 20

Sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord

Vastu võetud 11.03.2016 nr 6
RT IV, 23.03.2016, 43
jõustumine 01.04.2016

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
23.09.2016RT IV, 07.10.2016, 2510.10.2016, rakendatakse tagasiulatuvalt alates 01.09.2016
21.04.2017RT IV, 29.04.2017, 1302.05.2017

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 ja lõike 2 ning sotsiaalhoolekande seaduse § 14 lõike 1 ja lõike 2 alusel.

1. peatükk Üldsätted 

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  Määrusega sätestatakse Are valla eelarvest sotsiaalhoolekandelise abi andmise tingimused ja kord (edaspidi kord).

§ 2.   Sotsiaalhoolekandelise abi eesmärk ja mõisted

  (1) Sotsiaalhoolekandeline abi on sotsiaaltoetuste, sotsiaalteenuste, vältimatu abi ja muu abi andmine, mille eesmärk on toetada inimese iseseisvat toimetulekut ja töötamist ning aktiivset osalust ühiskonnaelus, ennetades sealjuures sotsiaalsete probleemide tekkimist või süvenemist üksikisiku, perekonna ja ühiskonna tasandil.

  (2) Sotsiaaltoetus on isikule makstav rahaline hüvitis.

  (3) Sotsiaalteenus on isikule osutatav mitterahaline soodustus.

  (4) Vältimatu abi on elatusvahendite kaotuse või puuduse tõttu sotsiaalselt abitusse olukorda sattunud isikule osutatav sotsiaalabi, mis tagab vähemalt toidu, riietuse ja ajutise majutuse.

§ 3.   Sotsiaalhoolekandelise abi andmise põhimõtted

  Sotsiaalhoolekandelise abi andmisel:
  1) lähtutakse esmajärjekorras isiku vajadusest;
  2) eelistatakse abimeetmeid, mis on suunatud võimaluste leidmisele ja isiku suutlikkuse suurendamisele korraldada oma elu võimalikult iseseisvalt;
  3) nõustatakse isikut abimeetme valikul ja kohandamisel ning vajaduse korral abi kasutamisel vastava erialase ettevalmistusega spetsialisti poolt;
  4) lähtutakse abimeetme rakendamise tulemuslikkusest abi vajava isiku ning vajaduse korral pere ja kogukonna seisukohast;
  5) kaasatakse abi andmise kõikidel etappidel abi vajavat isikut ning vajaduse korral ka tema perekonnaliikmeid, kui isik on selleks nõusoleku andnud;
  6) tagatakse abimeetmed isikule võimalikult kättesaadaval moel.

§ 4.   Sotsiaalhoolekandega hõlmatus

  (1) Sotsiaalhoolekandelist abi on õigus taotleda isikul, kelle rahvastikuregistrijärgne elukoht on Are vald või isikul, kelle rahvastikuregistri järgset elukohta ei saa kindlaks määrata, kuid kes abi vajamise ajal viibib Are valla haldusterritooriumil.

  (2) Kooskõlastatult isiku rahvastikuregistrisse kantud elukoha järgse kohaliku omavalitsuse üksusega võib sotsiaalhoolekandelist abi osutada isikule, kelle rahvastikuregistri järgne elukoht ei ole Are vald.

  (3) Vältimatut abi on õigus taotleda isikul, kelle rahvastikuregistrijärgne elukoht ei ole Are vald, kuid kes viibib abi vajamise ajal Are valla haldusterritooriumil.

2. peatükk Sotsiaaltoetused 

1. jagu Üldsätted 

§ 5.   Sotsiaaltoetuste liigid

  Are valla eelarvest makstavad sotsiaaltoetused jagunevad sissetulekust mittesõltuvateks ja sissetulekust sõltuvateks sotsiaaltoetusteks.

§ 6.   Sotsiaaltoetuste taotlemise õiguse tekkimine

  (1) Sissetulekust mittesõltuva sotsiaaltoetuse taotlemise õigus tekib isikul toetuse faktiliseks aluseks oleva sündmuse toimumisest, asjaolu saabumisest või muu tingimuse täitmisest arvates.

  (2) Sissetulekust sõltuva sotsiaaltoetuse taotlemise õigus tekib, kui isiku või pere netosissetulek pereliikme kohta ühes kuus on alla 2-kordse riikliku toimetuleku piiri.

§ 7.   Sotsiaaltoetuste määrad

  Sotsiaaltoetuste määrad ja suurused kinnitab Are Vallavalitsus.

2. jagu Sissetulekust mittesõltuvad sotsiaaltoetused 

§ 8.   Sissetulekust mittesõltuvad sotsiaaltoetused

  Sissetulekust mittesõltuvad sotsiaaltoetused on:
  1) matusetoetus;
  2) sünnitoetus;
  3) koolitee alustamise toetus;
  4) Tšernobõli toetus;
  5) jõulupakk;
  6) erakorraline toetus;
  7) kooli sõidutoetus.
[RT IV, 07.10.2016, 25 - jõust. 10.10.2016, rakendatakse tagasiulatuvalt alates 01.09.2016]

§ 9.   Matusetoetus

  (1) Matusetoetust makstakse isiku, kelle rahvastikuregistri järgne viimane elukoht oli Are vald, matusekulude osaliseks kompenseerimiseks.

  (2) Matusetoetust makstakse taotleja avalduse ja surmatõendi alusel.

  (3) Matusetoetust ei maksta juhul, kui matusekulud kannab Are Vallavalitsus.

§ 10.   Sünnitoetus

  (1) Sünnitoetust makstakse lapse sünni või lapsendamise puhul lapsevanemale, kelle lapse sünni- või lapsendamisejärgne elukoht on rahvastikuregistri andmetel Are vald.

  (2) Lapsendamise korral makstakse sünnitoetust juhul, kui lapsendamine toimub enne lapse üheaastaseks saamist. Lapsendatud lapse elukoha määramisel lähtutakse elukoha aadressist, mis kantakse rahvastikuregistrisse peale lapsendaja kandmist vanemana lapsendatava sünniakti.

  (3) Mitmike sünni või lapsendamise korral makstakse sünnitoetust vastavalt sündinud või lapsendatud laste arvule.

  (4) Sünnitoetust makstakse lapsevanema avalduse ja sünnitõendi alusel.

§ 11.   Koolitee alustamise toetus

  Koolitee alustamise toetust makstakse Are Kooli esimesse klassi astuva lapse ühele vanemale.

§ 12.   Tšernobõli toetus

  (1) Ternobõli toetust makstakse isikule, kes on osalenud Tšernobõli tuumakatastroofi tagajärgede likvideerimisel.

  (2) Tšernobõli toetust makstakse üks kord aastas I kvartali jooksul.

§ 13.   Jõulupakk

  Jõulupakk antakse kõigile eelkooliealistele lastele, kelle elukoht on rahvastikuregistri järgi Are vald ja kõigile Are Koolis õppivatele lastele.

§ 14.   Erakorraline toetus

  (1) Erakorralist toetust makstakse rahvastikuregistri andmetel Are vallas elava isiku põhjendatud avalduse alusel Are valla territooriumil toimunud tuleõnnetuse, loodusõnnetuse või muu suurema õnnetuse korral.

  (2) Erakorralist toetust võib määrata toetuse mitmekordses või vähendatud määras vastavalt toimunud õnnetuse raskusastmele ja tekkinud kahju ulatusele.

§ 141.   Kooli sõidutoetus

  (1) Kooli sõidutoetus määratakse lapse seaduslikule esindajale, kelle lapse koolitee ühistranspordi peatusse, millest väljuva bussiga on võimalik jõuda õigeaegselt kooli, on pikem kui 3 kilomeetrit.

  (2) Kooli sõidutoetuse suuruse arvestamise aluseks on lapse elukoha kaugus lähimast ühistranspordi peatusest, millest väljuva bussiga on võimalik jõuda õigeaegselt kooli. Toetusena makstava läbisõidu kilomeetri maksumus on 0,30 eurot.
[RT IV, 07.10.2016, 25 - jõust. 10.10.2016, rakendatakse tagasiulatuvalt alates 01.09.2016]

3. jagu Sissetulekust sõltuvad sotsiaaltoetused 

§ 15.   Sissetulekust sõltuvad toetused

  Sissetulekust sõltuvad toetused on:
  1) lasteaiatoetus;
  2) arendustegevuse toetus;
  3) peretoetus;
  4) abivahenditoetus.

§ 16.   Lasteaiatoetus

  (1) Lasteaiatoetust makstakse Are valla koolieelses õppeasutuses käiva lapse toidupäeva maksumuse osaliseks kompenseerimiseks.

  (2) Lasteaiatoetuse taotleja ja lapse rahvastikuregistrijärgne elukoht peavad olema Are vallas.

  (3) Lasteaiatoetuse suurus ühes kuus ühe lapse kohta on 0,2-kordne toimetulekupiir, kuid mitte rohkem kui toidupäeva maksumuse tegelik kulu.

  (4) Lasteaiatoetuse saamiseks esitab lapsevanem või lapse eestkostja vallavalitsusele üks kord kvartalis avalduse.

  (5) Lasteaiatoetust makstakse lapsevanemale või eestkostjale igakuiselt. Lasteaiatoetust võib tasaarveldada Are Vallavalitsuse esitatud arvetega.

  (6) Lapsevanem on vabastatud lapse lasteaia toidupäeva maksumuse ja kohamaksu tasumisest Are valla koolieelses õppeasutuses alates pere kolmandast lapsest, kui kõik kolm käivad koolieelses õppeasutuses.

  (7) Lõikes 6 märgitud vabastuse saamiseks esitab taotleja Are Vallavalitsusele avalduse.

  (8) Are Vallavalitsusel on õigus nõuda taotlejalt täiendavaid andmeid ja dokumente sissetulekute kohta.

§ 17.   Arendustegevuse toetus

  (1) Arendustegevuse toetust makstakse Are Kooli poolt korraldatavate last arendavate tegevustega (ekskursioon, teater, näitus jms) seotud kulude kompenseerimiseks Are Koolis õppiva lapse ühele lapsevanemale või eestkostjale, kelle elukoht rahvastikuregistri järgi on Are vald.

  (2) Kui vanem ei ole esitanud avaldust toetuse saamiseks, on avalduse esitamise õigus ka haridusasutuse pedagoogil.

§ 18.   Peretoetus

  (1) Peretoetust makstakse põhjendatud taotluse alusel üksikisikule või perele ettenägematute kulutuste kompenseerimiseks.

  (2) Peretoetust makstakse juhul, kui toetuse mittesaamine ohustab oluliselt taotleja ja tema perekonna toimetulekut, elu või tervist ning taotleja abivajadust ei ole võimalik rahuldada mõne teise toetuse või pakutava teenuse kaudu.

  (3) Peretoetuse suurus on kuni kolmekordne toimetulekupiir ühes kalendriaastas.

  (4) Vallavalitsus võib põhjendatul juhul peretoetuse maksta kolmandale isikule.

  (5) Peretoetuse suuruse otsustab Are Vallavalitsus vastavalt esitatud andmetele ning kaalutletud ja põhjendatud otsuse alusel.

§ 19.   Abivahenditoetus

  (1) Abivahenditoetust makstakse invavahendi, prilliklaaside, kuuldeaparaadi jm igapäevaelu toetava abivahendi hüvitamiseks kulutõendi alusel.

  (2) Abivahenditoetust on võimalik taotleda kaks korda kalendriaastas ja tagasiulatuvalt mitte rohkem kui taotlemise hetkele eelneva 6 kuu ulatuses.

  (3) Abivahenditoetus täiskasvanute puhul on kuni 50%, lastel kuni 100% abivahendi maksumusest, kuid mitte üle kahekordse ühe kuu toimetulekupiiri kalendriaastas.

3. peatükk Sotsiaalteenused 

1. jagu Üldsätted 

§ 20.   Sotsiaalteenuste liigid

  Are Vallavalitsuse poolt korraldatavad sotsiaalteenused on:
  1) koduteenus;
  2) väljaspool kodu osutatav üldhooldusteenus;
  3) tugiisikuteenus;
  4) täisealise isiku hooldus;
  5) isikliku abistaja teenus;
  6) varjupaigateenus;
  7) turvakoduteenus;
  8) sotsiaaltransporditeenus;
  9) eluruumi tagamine;
  10) võlanõustamisteenus;
  11) lapsehoiuteenus.
[RT IV, 29.04.2017, 13 - jõust. 02.05.2017]

§ 21.   Hindamiskohustus ja otsus abi andmise kohta

  (1) Are Vallavalitsus selgitab välja abi saamiseks pöördunud isiku abivajaduse ja sellele vastava abi.

  (2) Abivajaduse väljaselgitamisel lähtutakse terviklikust lähenemisest isiku abivajadusele, võttes arvesse tema toimetulekut ja ühiskonnaelus osalemist mõjutavaid asjaolusid, sealhulgas:
  1) isiku personaalse tegevusvõimega seonduvaid asjaolusid;
  2) isiku füüsilise ja sotsiaalse elukeskkonnaga seonduvaid asjaolusid.

§ 22.   Tasu sotsiaalteenuste eest

  (1) Käesolevas korras nimetatud sotsiaalteenuste osutamise eest võib võtta tasu.

  (2) Sotsiaalteenuste eest tasumise tingimused, korra ja tasumäärad kehtestab Are Vallavalitsus.

  (3) Vallavalitsusel on õigus põhjendatud otsusega vabastada isik täielikult või osaliselt teenuse eest tasumisest, arvestades teenust saava isiku sissetulekuid, seadusjärgsete ülalpidajate olemasolu ja nende sissetulekuid, teenuse kasutamise põhjust ning muid seotud asjaolusid.

2. jagu Koduteenus 

§ 23.   Koduteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Koduteenus on Are Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti.

  (2) Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks, nagu kütmine, toiduvalmistamine, eluruumi ja riiete korrastamine ning väljaspool eluruumi toiduainete ja majapidamistarvete ostmine ja muu asjaajamine.

§ 231.   Koduteenuste liigid ja loetelu

  (1) Koduteenus koosneb põhiteenustest ja tugiteenustest.

  (2) Põhiteenused on :
  1) toiduainete, ravimite, tehniliste abivahendite ja esmatarbekaupadega varustamine (tellimuste vastuvõtmine, kaupade ostmine ja koju toomine) lähimast müügikohast;
  2) abistamine eluaseme korrastamisel 1 kord nädalas abistatavale isikule kuuluvate vahenditega (põrandate pühkimine, prügiämbri tühjendamine, pesupesemise korraldamine);
  3) pesemisvõimaluste korraldamine;
  4) vestlus ja teabe edastamine;
  5) olmeteenuste korraldamine (vesi, puud).

  (3) Tugiteenused on:
  1) kommunaal- ja muude maksete tasumise korraldamine, toetuste taotlemisel abistamine;
  2) abistamine remont- ja teenustööde korraldamisel (olmetehnika remondi korraldamine, korteri-maja kommunikatsioonirikete ja pisiremonttööde korraldamine).
[RT IV, 29.04.2017, 13 - jõust. 02.05.2017]

§ 24.   Koduteenuse vajaduse hindamine ja otsuse tegemine

  (1) Koduteenuse osutamisel hinnatakse ja täpsustatakse kõrvalabi vajaduse määra iga isiku puhul eraldi.

  (2) Koduteenuse osutamise perioodil kõrvalabi vajaduse määra muutumisel isiku tegevusvõime või elukeskkonna tõttu viivad sotsiaaltöötajad läbi korduva hindamise.

  (3) Are Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku iseseisva toimetuleku kodustes tingimustes.

3. jagu Väljaspool kodu osutatav üldhooldusteenus 

§ 25.   Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse eesmärk ja sisu

  Väljaspool isiku kodu osutatav üldhooldusteenus on Are Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on turvalise keskkonna ja toimetuleku tagamine täisealisele isikule, kes terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda kodustes tingimustes ajutiselt või püsivalt iseseisvalt toime tulla.

§ 26.   Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse määramine

  (1) Are Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku turvalisuse ja toimetuleku hooldusteenuse kasutamise ajal.

  (2) Väljaspool kodu osutatavat üldhooldusteenust ei korraldata ja rahastata valla eelarvest kui teenuse vajaja või perekonnaseaduse alusel tema ülalpidamiskohustusega isik on võimeline hoolekandeasutuses hooldamise korraldama ja selle finantseerimis ise täies mahus tagama või kui isik suunatakse riigi rahastatavatele hoolekandeteenusele.

4. jagu Tugiisikuteenus 

§ 27.   Tugiisikuteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Tugiisikuteenus on Are Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on iseseisva toimetuleku toetamine olukordades, kus isik vajab sotsiaalsete, majanduslike, psühholoogiliste või tervislike probleemide tõttu oma kohustuste täitmisel ja õiguste teostamisel olulisel määral kõrvalabi. Kõrvalabi seisneb juhendamises, motiveerimises ning isiku suurema iseseisvuse ja omavastutuse võime arendamises.

  (2) Lapsele tugiisikuteenuse osutamise eesmärk on koostöös last kasvatava isikuga lapse arengu toetamine, sealhulgas vajaduse korral puudega lapse puhul hooldustoimingute sooritamine. Tugiisik abistab last arendavates tegevustes, juhendab ja motiveerib igapäevaelus toime tulema, abistab suhtlemisel perekonnaliikmetega või väljaspool kodu.

§ 28.   Tugiisikuteenuse vajaduse hindamine ja tugiisiku määramine

  (1) Kõrvalabi vajaduse määra hinnatakse ja täpsustatakse iga tugiisikuteenust vajava isiku puhul eraldi.

  (2) Isiku soovil abistab Are Vallavalitsus teenuse saajat teenust vahetult osutava isiku valikul. Teenuse saajal on õigus enne teenust vahetult osutava isiku kindlaksmääramist omavahelise sobivuse hindamiseks temaga kohtuda.

  (3) Are Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles kindlaks kõrvalabi vajadusest tulenevad toimingud.

  (4) Tugiisikuks võib olla kliendi eestkostja, kuid mitte kliendi perekonnaliige.

  (5) Tugiisik kohustub koostama koos kliendiga tegevuskava ja teavitama Are Vallavalitsust teenuse osutamisega seotud asjaoludest.

5. jagu Täisealise isiku hooldus 

§ 29.   Täisealise isiku hoolduse eesmärk ja sisu

  (1) Täisealise isiku hooldus on Are Vallavalitsuse poolt korraldatav sotsiaalteenus täisealisele isikule, kes vaimse või kehalise puude tõttu vajab abi oma õiguste teostamiseks ja kohustuste täitmiseks.

  (2) Hooldust teostab Are Vallavalitsuse määratud isik. Hooldus seatakse ja hooldav isik määratakse hooldatava nõusolekul.

  (3) Hoolduse seadmisel määratakse kindlaks hooldava isiku ülesanded.

6. jagu Isikliku abistaja teenus 

§ 30.   Isikliku abistaja teenuse eesmärk ja sisu

  (1) Isikliku abistaja teenus on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on suurendada puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse § 2 lõike 1 tähenduses puude tõttu füüsilist kõrvalabi vajava täisealise isiku iseseisvat toimetulekut ja osalemist kõigis eluvaldkondades, vähendades teenust saava isiku seadusjärgsete hooldajate hoolduskoormust.

  (2) Teenuse osutamisel abistatakse teenuse saajat tegevustes, mille sooritamiseks vajab isik puude tõttu füüsilist kõrvalabi. Isiklik abistaja aitab isikut tema igapäevaelu tegevustes, nagu liikumisel, söömisel, toidu valmistamisel, riietumisel, hügieenitoimingutes, majapidamistöödes ja muudes toimingutes, milles isik vajab juhendamist või kõrvalabi.

  (3) Isikliku abistaja väljaõppe eest vastutab klient.

§ 31.   Isikliku abistaja teenuse vajaduse hindamine ja isikliku abistaja määramine

  (1) Kõrvalabi vajaduse määra hinnatakse ja täpsustatakse iga isiku puhul eraldi. Teenuse osutamise perioodil kõrvalabi vajaduse määra muutumisel isiku terviseseisundi või elukeskkonna tõttu viib Are Vallavalitsus läbi korduva hindamise.

  (2) Are Vallavalitsus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles muu hulgas kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud ja teenuse saaja üldised juhised.

  (3) Teenuse saajal on õigus valida teenust vahetult osutavat isikut. Isiku soovil abistab Are Vallavalitsus teenuse saajat teenust vahetult osutava isiku leidmisel. Teenuse saajal on õigus enne teenust vahetult osutava isiku kindlaksmääramist omavahelise sobivuse hindamiseks temaga kohtuda.

  (4) Isiklikuks abistajaks ei määrata puudega inimese perekonnaliiget.

7. jagu Varjupaigateenus 

§ 32.   Varjupaigateenuse eesmärk ja sisu

  Varjupaigateenus on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on ajutise ööbimiskoha võimaluse kindlustamine täisealisele isikule, kes ei ole võimeline endale ööbimiskohta leidma. Ajutises ööbimiskohas peab olema tagatud voodikoht, pesemisvõimalus ja turvaline keskkond.

8. jagu Turvakoduteenus 

§ 33.   Turvakoduteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Turvakoduteenus on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on tagada ajutine eluase, turvaline keskkond ja esmane abi:
  1) lapsele, kes vajab abi tema hooldamises esinevate puuduste tõttu, mis ohustavad tema elu, tervist või arengut;
  2) täisealisele isikule, kes vajab turvalist keskkonda.

  (2) Esmase abi raames tuleb isikule vajaduse korral tagada kriisiabi, mis taastab isiku psüühilise tasakaalu ja tegevusvõime igapäevaelus, ning teavitada isikut teistest abi saamise võimalustest. Tulenevalt isiku east ja vajadusest tagatakse ka tema hooldamine ja arendamine.

9. jagu Sotsiaaltransporditeenus 

§ 34.   Sotsiaaltransporditeenuse eesmärk ja sisu

  Sotsiaaltransporditeenus on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on võimaldada isikul, kellel puue või tervislik seisund takistab isikliku või ühissõiduki kasutamist, kasutada tema vajadustele vastavat transpordivahendit tööle

§ 35.   Sotsiaaltransporditeenuse korraldamine

  (1) Sotsiaaltransporditeenuse saamiseks peab isik esitama Are Vallavalitsusele kirjaliku või suulise avalduse, kus on märgitud teenuse soovija isikuandmed, sõidu marsruut ning teenuse taotlemise põhjus.

  (2) Avaldus teenuse kasutamiseks Pärnu maakonnas esitatakse vähemalt kolm tööpäeva enne ja väljaspool Pärnu maakonda teenuse kasutamiseks vähemalt seitse tööpäeva enne teenuse saamist.

  (3) Sotsiaaltransporditeenust osutatakse üldjuhul tööpäevadel ja Eesti Vabariigi territooriumil.

  (4) Sotsiaaltransporditeenuse osutamine taotlejale on tasuline ning sõidu eest tuleb tasuda sõidu lõppedes vastavalt sotsiaaltransporditeenuse hinna ja tasumise korrale.

  (5) Sotsiaaltransporditeenuse osutamine on tasuta lastega peredele, kes on toimetulekutoetuse saajad, koolieelikutele ja nägemispuudega isiku saatjale.

  (6) Sotsiaaltransporditeenuse hinnad ja tasumise korra kehtestab Are Vallavalitsus.

10. jagu Eluruumi tagamine 

§ 36.   Eluruumi tagamise eesmärk ja sisu

  Eluruumi tagamine on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on eluruumi kasutamise võimaluse kindlustamine isikule, kes ei ole sotsiaalmajanduslikust olukorrast tulenevalt võimeline enda ja oma perekonna vajadustele vastavat eluruumi tagama.

§ 37.   Puudega isikule eluruumi tagamine

  Isikuid, kellel on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse § 2 lõike 1 tähenduses puudest tingituna raskusi eluruumis liikumise, endaga toimetuleku või suhtlemisega, abistab Are Vallavalitsus eluruumi kohandamisel või sobivama eluruumi saamisel.

11. jagu Võlanõustamisteenus 

§ 38.   Võlanõustamisteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Võlanõustamisteenus on Are Vallavalitsuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on abistada isikut tema varalise olukorra kindlakstegemisel, võlausaldajaga läbirääkimiste pidamisel ja nõuete rahuldamisel, et vältida uute võlgnevuste tekkimist toimetulekuvõime parandamise kaudu ning lahendada muid võlgnevusega seotud probleeme.

  (2) Võlanõustamisteenus hõlmab isiku nõustamist, juhendamist ja edasiste võlgade tekkimise ennetamist.

  (3) Piiratud teovõimega isiku puhul osutatakse teenust tema seaduslikule esindajale seadusliku esindaja taotluse alusel.

12. jagu Lapsehoiuteenus 
[RT IV, 29.04.2017, 13 - jõust. 02.05.2017]

§ 381.   Lapsehoiuteenuse eesmärk ja sisu

  (1) Lapsehoiuteenuse eesmärk on toetada puudega lapse hooldusõigust omava isiku või sotsiaalhoolekande seaduse § 129 lõikes 1 nimetatud hooldaja toimetulekut või töötamist.

  (2) Kohaliku omavalitsuse üksus võimaldab lapsehoiuteenust koolieelse lasteasutuse seaduse § 10 lõike 1 alusel.

  (3) Raske ja sügava puudega laste puhul peab kohaliku omavalitsuse üksus hindama lapsehoiuteenuse vajadust igal lapsel eraldi.

  (4) Soovi esitamise korral nõustab kohaliku omavalitsuse üksus teenuse saajat lapsehoiuteenuse osutaja valikul.

  (5) Kohaliku omavalitsuse üksus koostab koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise haldusakti või halduslepingu, määrates selles kindlaks lapsehoiuteenuse vajadusest tulenevad toimingud ja teenuse osutamiseks olulised tingimused, milleks on vähemalt teenuse osutamise aeg ja koht.
[RT IV, 29.04.2017, 13 - jõust. 02.05.2017]

§ 382.   Raske ja sügava puudega lastele osutatav lapsehoiuteenus

  (1) Riigieelarve toetusfondi kaudu eraldatavaid vahendeid võib vallavalitsus kasutada raske ja sügava puudega laste ja nende peredega seotud sotsiaalteenuste osutamiseks ja arendamiseks, sealhulgas:
  1) isikliku abistaja või tugiisiku teenuseks;
  2) transporditeenuseks haridus-, ravi- või rehabilitatsiooniasutusse;
  3) nõustamisteenusteks (psühholoogiteenus, logopeediteenus jne);
  4) teraapiateks (füsioteraapia, hipoteraapia jne);
  5) abi- ja tugivahendite soetamiseks, rentimiseks;
  6) eluruumide kohandamiseks, mis on vajalik lapse erivajaduse tõttu;
  7) koolivaheajal laagris osalemiskulude katmiseks;
  8) sotsiaalteenuste väljatöötamise või perede toimetuleku parandamisega seotud koolituskulude eest tasumiseks;
  9) muude teenuste korraldamiseks või osutamiseks, mis aitavad parandada raske või sügava puudega lapse arengut ja pere toimetulekut.

  (2) Lapse 18-aastaseks saamisel on käesoleva määruse alusel õigus saada lapsehoiu ja muid toetavaid sotsiaalteenuseid kuni selle kalendriaasta lõpuni.

  (3) Teenuse taotlemiseks esitab teenuse soovija vallavalitsusele avalduse, millele on lisatud:
  1) lapse isikut tõendav dokument;
  2) lapse vanema või hooldaja isikut tõendav dokument;
  3) lapse puude raskusastet tõendav dokument;
  4) lapse kehtiv rehabilitatsiooniplaan (selle olemasolul).

  (4) Lapsehoiuteenuse osutaja, teenuse osutamise koht, aeg ja maht kooskõlastatakse lapsehoiuteenust saava lapse esindaja ning teenuseosutajaga. Otsus lapsehoiuteenusele suunamise tingimuste ja rahastamise kohta kinnitatakse vallavalitsuse korraldusega.

  (5) Määratud toetus kantakse vallavalitsuse korralduse alusel taotleja või teenuseosutaja pangakontole.

  (6) Vallavalitsus rahastab raske ja sügava puudega laste lapsehoiuteenust ja muid toetavaid sotsiaalteenuseid üldjuhul ühele lapsele määratud piirsumma ulatuses.
[RT IV, 29.04.2017, 13 - jõust. 02.05.2017]

4. peatükk Sotsiaalhoolekandelise abi menetlused 

1. jagu Sotsiaalhoolekandelise abi saamine 

§ 39.   Sotsiaalhoolekandelise abi taotlemine

  (1) Sotsiaalhoolekandelise abi saamiseks esitab isik või tema esindaja Are Vallavalitsusele vormikohase (lisa 1, lisa 2) või vabas vormis avalduse ning vajadusel kuludokumendid ja muud tõendid, mis on vajalikud sotsiaalhoolekandelise abi saamise õiguse väljaselgitamiseks.

  (2) Are Vallavalitsus võib sissetulekust sõltuva toetuse taotlejalt nõuda täiendavaid dokumente taotleja majandusliku olukorra kindlaks tegemiseks.

§ 40.   Sotsiaalhoolekandelise abi andmine

  (1) Sotsiaalhoolekandelise abi andmist korraldab Are Vallavalitsus.

  (2) Sotsiaaltoetuse andmine või mitteandmine isikule otsustatakse haldusaktiga.

  (3) Sotsiaalteenuse osutamine või mitteosutamine isikule otsustatakse haldusaktiga või halduslepinguga.

  (4) Sotsiaalteenuse osutamine otsustatakse halduslepinguga eelkõige juhul kui sotsiaalteenuse osutamise tingimused määratakse kindlaks Are Vallavalitsuse ja sotsiaalteenuse saaja või Are Vallavalitsuse, sotsiaalteenuse saaja ja kolmanda isiku koostöös.

§ 41.   Tähtajad sotsiaalhoolekandelise abi korraldamisel

  (1) Are Vallavalitsus otsustab sotsiaalhoolekandelise abi andmise kümne tööpäeva jooksul isikult avalduse saamisest või muu sotsiaalhoolekandelise abi saamise õiguse tekkimise aluseks oleva sündmuse toimumisest, asjaolu saabumisest või tingimuse täitmisest arvates.

  (2) Sotsiaalhoolekandelise abi andmise või mitteandmise otsus tehakse isikule või tema esindajale teatavaks avalduses märgitud aadressil.

  (3) Are Vallavalitsus maksab sotsiaaltoetuse välja 30 kalendripäeva jooksul otsuse tegemisest arvates.

  (4) Sotsiaaltoetus makstakse isiku avalduses näidatud arvelduskontole, Are Vallavalitsuses vormistatud kirjaliku avalduse, digitaalselt allkirjastatud elektroonilise avalduse või notariaalselt tõestatud avalduse alusel kolmanda isiku arvelduskontole Eestis või sularahas Are Vallavalitsuse kassast.

2. jagu Alusetult saadu tagastamine 

§ 42.   Sotsiaalhoolekandelise abi kulutuste tagasinõudmine

  (1) Are Vallavalitsus nõuab seaduses sätestatud juhtudel isikult talle sotsiaaltoetusena alusetult makstud rahasumma ja sotsiaalteenuse osutamisega alusetult tehtud kulutused osaliselt või täielikult tagasi.

  (2) Are Vallavalitsusel on sotsiaalhoolekandelise abi andmiseks alusetult tehtud kulutuste tagastamisega viivitamise korral õigus nõuda tasumata summalt viivist võlaõigusseaduse § 113 alusel.

3. jagu Vaidemenetlus 

§ 43.   Vaide esitamine

  Isik, kes leiab, et sotsiaalhoolekandelise abi korraldamisel tehtud otsuse või toiminguga on rikutud tema õigusi või piiratud tema vabadusi, võib esitada vaide Are Vallavalitsusele.

5. peatükk Rakendussätted 

§ 44.   Määruste kehtetuks tunnistamine

  (1) [Käesolevast tekstist välja jäetud].

  (2) [Käesolevast tekstist välja jäetud].

§ 45.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 1.aprillil 2016.

Lisa 1 Sissetulekust mittesõltuva sotsiaaltoetuse avalduse vorm

Lisa 2 Sissetulekust sõltuva sotsiaaltoetuse avalduse vorm

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json