Linna ja valla valitsemineHanked

Teksti suurus:

Palupera valla hangete kord

Väljaandja:Palupera Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.09.2014
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:11.10.2018
Avaldamismärge:RT IV, 29.08.2014, 38

Palupera valla hangete kord

Vastu võetud 22.08.2014 nr 8

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2, riigihangete seaduse § 131 ja Palupera valla põhimääruse § 6 lõike 3 ning § 46 lõike 1 alusel.

§ 1.   Reguleerimisala

  Käesolev hankekord reguleerib Palupera vallas Palupera Vallavalitsuses (edaspidi vallavalitsus või hankija) ja vallavalitsuse hallatavates asutustes (edaspidi hallatavad asutused või hankijad) riigihangete planeerimist ja korraldamist ning hankelepingute sõlmimist.

§ 2.   Riigihanke korraldamise üldpõhimõtted

  (1) Hanke korraldamisel on hankija(d), sõltumata hankelepingu maksumusest, kohustatud järgima riigihangete seaduse paragrahvis 3 sätestatud riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid selliselt, et hanke korraldamisel kaasneks hankijale võimalikult väike halduskoormus, sealhulgas aja-, raha- ja tööjõukulu. Sihtprogrammidest rahastatavate projektide raames toimuvad riigihanked viiakse läbi rahastaja poolt kehtestatud riigihangete läbiviimise tingimustele ja korrale.

  (2) Riigihangete korral, mille eeldatav maksumus ilma käibemaksuta on võrdne või ületab riigihangete seaduses sätestatud riigihanke siseriiklikku piirmäära,
  1) asjade ja teenuste hankelepingu korral 40 000 eurot;
  2) ehitustööde hankelepingu korral 250 000 eurot;
rakendatakse riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid ja riigihangete seaduse kohustuslikku korda.

  (3) Riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid järgitakse ka mitmeks aastaks sõlmitavate hankelepingute puhul. Mitmeks aastaks sõlmitavad koostöölepingud eeldavad vallavalitsuse heakskiitu ja vallavolikogu teavitamist, kuna pakkumus kajastub hiljem ka vastavate aastate eelarvete kuludes.

  (4) Ühe majandusaasta jooksul korraldatavad samasisulised hanked vallavalitsuses ja hallatavates asutustes võimaluse korral konsolideeritakse ning vastavad maksumused liidetakse kokku lähtuvalt riigihangete seaduses sätestatud põhimõtetest. Hanke mahust väljajäänud samasisulist asja, teenust või ehitustööd võib hallatav asutus osta mitte üle eduka pakkumuse maksumusega kuni kolme kuu jooksul eduka pakkumuse otsustamisest.

  (5) Riigihangete korral, mille eeldatav maksumus ilma käibemaksuta on alla riigihanke piirmäära, viiakse hankemenetlus läbi lihthanke menetluse korras järgides riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid ja käesolevat korda.

  (6) Riigihanke dokumendid registreeritakse dokumendiregistris vastavalt vallavalitsuses või hallatavas asutuses kinnitatud asjaajamiskorrale.

  (7) Kõik käesolevas määruses toodud maksumused on ilma käibemaksuta. Eeldatava maksumuse määramisel juhindutakse riigihangete seaduse paragrahvidest 21 ja 22.

  (8) Korraldatavad hanked, mille eeldatav maksumus ilma käibemaksuta on võrdne või ületab riigihangete seaduses sätestatud lihthanke piirmäära, menetletakse võimaluse korral e-hangete keskkonnas (https://riigihanked.riik.ee). Alla lihthanke piirmäära jääva hanke korral võib hankija lubada pakkumuste esitamist lisaks kirjalikult paberkandjale ka elektronposti teel või nende kombinatsiooni. Pakkuja valikul esitatud elektronposti teel laekunud pakkumus registreeritakse samuti dokumendiregistris vastavalt vallavalitsuses või hallatavas asutuses kinnitatud asjaajamiskorrale.

  (9) Vallavalitsus ja hallatav asutus võivad vajadusel ja võimalusel käesolevast hankekorrast tulenevaid otsustusi, teateid avaldada ka piirkondlikus infolehes Otepää Teataja või mõnes muus ajalehes ning valla veebilehel enamgi, kui käesolevas korras nõutud.

§ 3.   Riigihangete planeerimine ja hankeplaan

  (1) Strateegiline planeerimine hõlmab majandusaasta jooksul kavandatavate riigihangete üldist planeerimist 3 järgmise aasta kohta; riigihangete üldist ajakava ning üksikute riigihangete ajakava; riigihangete menetluse läbiviimiseks piisava tööjõu olemasolu tagamist; hinnangut sellele, milliseid tooteid on otstarbekas ise toota ja mida saab osta või tellida riigihankega ning kas turul on sobivaid pakkujaid; otsustust ühishangete korraldamiseks ja teise hankija volitamiseks; vahendite eraldamist lepingu täitmise juhtimiseks ja järelvalveks; logistika, arvete esitamise korralduse ja üldise maksegraafiku väljatöötamist.

  (2) Konkreetsete riigihangete kavandamiseks koostatakse igaks aastaks riigihangete hankeplaan koos üldise ajakavaga. Hankeplaanis kajastatakse lihthanke piirmäära ületavad hanked (alates 10 000 eurot asjade ja teenuste ostmise puhul, alates 30 000 eurot ehitustööde ostmise puhul).

  (3) Hankeplaani koostamiseks esitavad hallatavate asutuste juhid ja ametnikud järgmise aasta eelarveaasta eelnõu koostamisega samaaegselt, hiljemalt iga aasta 1. oktoobriks vallavalitsusele järgmisel kalendriaastal planeeritavate hangete kohta järgneva informatsiooni:
  1) hanke nimetus (hankelepingu objekt ja hanke liik – asjad, teenused, ehitustööd);
  2) hankelepingu eeldatav maksumus ja finantseerimise allikas;
  3) hankemenetluse liik;
  4) hankemenetluse algatamise eeldatav tähtpäev kuu täpsusega;
  5) hankedokumentide ettevalmistaja ja hanke korraldamise eest vastutav(ad) isik(ud);
  6) hankelepingu osade arv;
  7) hankelepingu tüüp, projekti ettevalmistaja;
  8) hanke väljakuulutamise aeg;
  9) eeldatav hankelepingu sõlmimise aeg ja täitmise tähtaeg;
  10) kas riigihange korraldatakse e-hankena;
  11) andmed ühishanke ja hanke läbiviimiseks volitamise kohta.

  (4) Hangete planeerimise eesmärgil kinnitab vallavalitsus korraldusega majandusaasta hankeplaani vahetult pärast eelarve kinnitamist, kuid mitte hiljem kui eelarveaasta 30. aprilliks. Hankeplaan avaldatakse valla veebilehel eesmärgiga tagada vallaeelarve rahaliste vahendite kasutamise läbipaistvus ja pakkujate paljusus olemasoleva konkurentsi korral. Ettepaneku riigihanke väljakuulutamiseks teeb ametnik või hallatava asutuse töötaja, kellele asjade ostmine, ehitustööde või teenuste tellimine jms on tööülesandeks vastavalt ametijuhendile või muule ameti- või tööülesandeid sätestavale dokumendile.

  (5) Hankeplaan vaadatakse üle kuni 2 korda aastas ning vajadusel viiakse sisse muudatused. Ettepaneku hankeplaani muutmiseks teeb muudatust vajava vallavalitsuse või hallatava asutuse juht.

  (6) Hanget saab korraldada eelarveaastaks ettenähtud kulude ja kinnitatud hankeplaani piires. Vaid hooajaliste hangete korraldamisel võivad kulud ulatuda järgnevasse eelarveaastasse. Kui hankemenetluse tulemusena parim pakkumus ületab vallaeelarves selleks ettenähtud vahendeid üle 1000 euro, lükkab vallavalitsus kas pakkumuse(d) tagasi või esitab pakkumuse edukaks tunnistamiseks ja hankelepingu sõlmimise otsustamiseks vallavolikogule.

  (7) Kui riigihange ei kajastu hankeplaanis, lisatakse hanke alustamise korraldusele/käskkirjale memo, milles märgitakse finantseerimise allikas ja objektiivsed põhjused, miks ei näinud hanke eest vastutav isik seda ette hankeplaani koostamisel.

  (8) Hanke eest vastutav isik jälgib hankeplaani täitmist ning esitab kord kvartalis hankeplaani täitmise kokkuvõtte vallavalitsusele.

§ 4.   Hanke eest vastutav isik

  (1) Riigihanke eest vastutav isik määratakse komisjoni poolt reeglina enne riigihanke korraldamiseks vajaliku esimese toimingu teostamist. Riigihangete eest vastutavate isikute nimed on kajastatud hankeplaanis.

  (2) Riigihanke eest vastutav isik:
  1) korraldab hanketeate ja hankedokumentide (sh hankelepingu projekti ja hankemenetluses vajalike haldusaktide eelnõud) koostamise;
  2) teostab toiminguid hanke väljakuulutamiseks ja riigihangete registrile esitamiseks, koostab riigihanke aruande ja aruande lisa;
  3) väljastab hankedokumendid ja annab selgitusi hanketeate ja hankedokumentide sisu kohta hankemenetluses osalejatele ja huvitatud isikutele. Hankedokumente peab üldjuhul võimaldama välja võtta ka elektrooniliselt;
  4) tagab kõigi vajalike dokumentide õigeaegse esitamise ja pakkujatelt asjakohaste selgituste nõudmise ning riigihanke korraldamise vastavalt seadusele;
  5) korraldab hanke kohta teabe avalikustamise valla veebilehel;
  6) määrab komisjoni koosolekute toimumise aja, kutsub liikmed komisjoni koosolekule ja valmistab ette vajalikud materjalid;
  7) jälgib hankelepingu korrektset täitmist;
  8) täidab muid riigihangete seadusest ja käesolevast määrusest tulenevaid ülesandeid;
  9) avab pakkumusi e-hangete keskkonnas.

§ 5.   Riigihanke komisjon

  (1) Vallavalitsus moodustab vallavalitsuse poolt korraldatavate riigihangete läbiviimiseks alalise riigihangete komisjoni (edaspidi komisjon), kuhu kuulub vastava hankega seotud hallatava asutuse juht. Arvestades konkreetse riigihanke spetsiifikat, on komisjonil õigus kaasata oma töösse sõnaõigusega asjatundjaid ja spetsialiste, kes ei ole komisjoni liikmed.

  (2) Komisjoni õiguste ja kohustuste hulka kuuluvad:
  1) hanketeate ja hankedokumentide kooskõlastamine;
  2) pakkumuste avamine;
  3) pakkujate hankemenetlusest kõrvaldamine;
  4) pakkujate ja taotlejate kvalifitseerimine või kvalifitseerimata jätmine;
  5) pakkumuste vastavaks tunnistamine või tagasilükkamine;
  6) vajadusel pakkujatega läbirääkimiste pidamine (hankemenetluse liigist tulenevalt);
  7) pakkumuste hindamine ja eduka pakkumuse valimine;
  8) muud riigihanke menetlusega seotud küsimused.

  (3) Komisjoni töövorm on koosolek. Koosoleku kutsub kokku ja seda juhatab komisjoni esimees, kelleks on vallavanem. Komisjoni kokkukutsumise teade saadetakse vähemalt 1 tööpäev enne koosoleku toimumist elektronposti või SMS-i teel. Koosolekust osavõtnud isikud registreerivad oma osalemise koosoleku registreerimislehel. Koosolekud protokollitakse ja allkirjastatakse koosoleku juhataja ja protokollija poolt. Komisjoni liige, kes jääb protokollis kajastatu suhtes eriarvamusele, võib nõuda oma eriarvamuse protokollis fikseerimist.

  (4) Komisjonil on õigus vastu võtta otsuseid koosolekuid kokku kutsumata, kui üle poole komisjoni liikmetest, sealhulgas esimees on oma seisukoha elektronposti teel vm kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitanud ning keegi ei nõua koosoleku kokkukutsumist. Ka siis koostatakse seisukohtade alusel komisjoni elektroonilise istungi protokoll.

  (5) Komisjon on otsustusvõimeline, kui selle tööst võtab osa vähemalt pool komisjoni liikmetest sh komisjoni esimees. Komisjoni otsused võetakse vastu koosolekul osalevate komisjoni liikmete poolthäälte enamusega. Kui poolt- ja vastuhääli on võrdselt, otsustab hääletamise tulemuse komisjoni esimehe hääl. Hankemenetluse toiminguid kajastavates koosoleku protokollides tehtud ettepanekud kinnitatakse vallavalitsuse korraldusega.

  (6) Konkreetse hankega seoses ei või komisjoni tööst osa võtta isik, kellel on huvide konflikt või kelle puhul tekib kahtlus tema erapooletuses. Komisjoni liige peab viivitamatult teatama sellise asjaolu ilmnemisest ja hoiduma konkreetse hankega seoses edaspidisest tegevusest komisjoni liikmena. Kui selleks isikuks on vallavanem või hallatava asutuse juht, kinnitatakse eelnevalt komisjoni koosseis vallavalitsuse korraldusega või hallatava asutuse juhi käskkirjaga. Komisjoni liikmed allkirjastavad hankemenetluse võimalikult algusetapis kirjaliku deklaratsiooni, millega kinnitavad huvide konflikti puudumist. Kõik vallavalitsuse liikmed omavad ka huvide deklareerimise kohustust.

  (7) E-riigihanke hankeprotsessidega seotud toimingud sooritab hanke eest vastutav isik. Iga protseduuri järgselt tutvustab e-keskkonnas koostatud protokolli hanke eest vastutav isik vallasekretärile, kes kooskõlastab oma allkirjaga protokolli ja hanke eest vastutav isik jätkab e-keskkonnas hankeprotsessi. Kõik protokollid kinnitatakse menetluse lõpetamisel vallavalitsuse korraldusega.

  (8) Komisjon kaasatakse hanke menetlusprotsessi asjade ostmise ja teenuse tellimise hanke korral alates hankelepingu maksumusest 1 000 eurot ning ehitustööde korral alates hankelepingu maksumusest 5 000 eurot. Alla nimetatud maksumuste otsustab hankelepingu sõlmimise, arvlemise vallavanem või hallatava asutuse juht oma käskkirjaga. Kord kvartalis esitatakse kokkuvõte hangetega seotud käskkirjadest vallavalitsusele. Asjade ostmisel ja teenuste tellimisel alla 500 euro ning ehitustööde tellimisel alla 2 000 euro kinnitab kuludokumendi oma viseeringuga asutuse juht.

§ 6.   Lihthangete läbiviimine

  (1) Lihthange tuleb korraldada juhul kui eeldatav hankelepingu maksumus on:
  1) asjade ostmise ja teenuse tellimise korral 10 000 – 39 999,99 eurot;
  2) ehitustööde tellimise korral 30 000 – 249 999,99 eurot.

  (2) Lihthangete korraldamisel lähtutakse riigihangete seaduses sätestatud lihthanke korraldamise reeglitest ning järgitakse riigihangete seadust muudes küsimustes niivõrd kuivõrd see on lihthanke korraldamisel olemuslikult võimalik, mõistlik ja vajalik. Lihthange algab lihthanke teate avaldamisega registris.

  (3) Vallavalitsus kinnitab vajadusel lihthanke dokumendi. Kui dokumenti ei kinnitata, lähtub hankija lihthanke korraldamisel riigihanke üldpõhimõtetest.

  (4) Hankija määrab lihthanke teates pakkumuste esitamiseks mõistliku tähtaja, mis ei või olla lühem kui 4 tööpäeva lähtudes hankelepingu esemeks olevatest asjadest, teenustest või ehitustöödest. Hankija teavitab kõiki pakkujaid tehtud otsustest kirjalikult 3 tööpäeva jooksul otsuste tegemisest, sh pakkumuse edukaks tunnistamisest ja igal vastavaks tunnistatud pakkumuse esitajal on õigus saada teada ka eduka pakkumuse eelis(ed) tema pakkumusega võrreldes. Kirjalik teade on ka elektronposti teel saadetud teade.

§ 7.   Lihtsustatud korras tellitavate teenuste hankimine

  (1) Lihtsustatud korras tellitava teenuse tellimisel tuleb järgida riigihangete seaduse paragrahvis 19 sätestatut.

  (2) Lihtsustatud korras tellitava teenuse, mille eeldatav maksumus ületab 40 000 eurot, hankimise soovist teatatakse riigihangete registri veebilehe või valla veebilehe kaudu.

  (3) Lihtsustatud korras tellitavate teenuste hankimisel lähtutakse riigihangete seaduses sätestatud lihthanke korraldamise reeglitest ja käesoleva korra § 6 sätestatud reeglitest ning järgitakse riigihangete seadust muudes küsimustes niivõrd kuivõrd see on lihtsustatud korras tellitavate teenuste hankimisel olemuslikult võimalik, mõistlik ja vajalik.

  (4) Lihtsustatud korras tellitava teenuse, mille eeldatav maksumus jääb alla 40 000 euro, hankimisel lähtutakse käesoleva korra § 8 sätestatud reeglitest.

§ 8.   Alla lihthanke piirmäära jääva hanke ehk kääbushanke korraldamine

  (1) Hankelepingu sõlmimisel maksumusega alla lihthanke piirmäära tuleb olemasolevat konkurentsi ära kasutades tagada rahaliste vahendite kõige ratsionaalsem ja säästlikum kasutamine.

  (2) Hanke korraldamise ja hankelepingu sõlmimise kääbushanke korral otsustab oma tegevusvaldkonnas aasta eelarve kuludes ettenähtud vahendite piires vallavanem või hallatava asutuse juht kooskõlastatult vallavalitsusega.

  (3) Vallavanem või hallatava asutuse juht vastutab hankemenetlusega seotud toimingute nõuetekohase teostamise eest.

  (4) Vajadusel kinnitab vallavalitsus kääbushanke dokumendi. Kui dokumenti ei kinnitata, lähtub hankija riigihanke üldpõhimõtetest lihthanke korraldamiseks.

  (5) Hankedokumendi kinnitamisel määratakse korraldusega ka hankemenetluse liik, pakkumuste hindamise kriteeriumid, info pakkumuse tagatisest ning riigihanke eest vastutav isik.

  (6) Ettepaneku tegemisel pakkumuse esitamiseks tuleb reeglina koostada soovitavate asjade, teenuste või ehitustööde tehniline kirjeldus. Kõiki pakkujaid tuleb kohelda võrdselt.

  (7) Asjade ostmisel, või teenuse tellimisel, mille eeldatav maksumus on 1 000 kuni 9 999,99 (ehitustööde tellimise puhul 5 000 kuni 29 999,99) eurot tuleb konkurentsi ära kasutades tagada rahaliste vahendite kõige ratsionaalsem ja säästlikum kasutamine tehes pakkumuse esitamise ettepaneku teatavaks valla veebilehel. Ettepaneku ja pakkumuse esitamise tähtpäeva vahele peab jääma vähemalt 4 tööpäeva, olenevalt hanke esemeks olevatest asjadest, teenustest või ehitustöödest. Riigihanke eest vastutav isik võib teha ka ise hinnapäringuid.

  (8) Ehitustööde tellimisel, mille eeldatav maksumus jääb vahemikku 2 000 – 4 999,99 eurot, esitatakse ettepanek pakkumuse tegemiseks vähemalt kahele isikule. Asjade ja teenuste tellimisel, mille eeldatav maksumus jääb vahemikku 500 – 999,99 eurot, esitatakse ettepanek pakkumuse tegemiseks vähemalt kahele isikule. Ettepaneku ja pakkumuse esitamise tähtpäeva vahele peab jääma vähemalt 4 tööpäeva, olenevalt hanke esemeks olevatest asjadest, teenustest või ehitustöödest. Käesolevas lõikes sätestatud korras saadud pakkumuses esitatud asjade, teenuste või ehitustööde hind peab olema mõistlik ning põhjendatud. Alla käesolevas lõikes sätestatud maksumuste määradega ostude puhul ei ole hinnapäringud ega pakkumused nõutavad. Hankija võib kauba, teenuse või ehitustöö osta või tellida turul kehtiva keskmise hinna lähedast hinda pakkuvalt pakkujalt, arvestades ühtlasi kauba kohaletoimetamise kuludega.

§ 9.   Hankeleping

  (1) Hankeleping sõlmitakse edukaks tunnistatud pakkumuse teinud pakkujaga. Hankelepingu sõlmimise otsustab vallavalitsus edukaks tunnistamise korralduses. Samas määratakse ka hankelepingu täitmise eest vastutav isik, kes üldjuhul on vallavanem või hallatava asutuse juht. Viimane võib oma käskkirjaga määrata ka oma alluvuses oleva ametniku, töötaja hankelepingu täitmise eest vastutavaks isikuks.

  (2) Vallavalitsuse nimel sõlmib hankelepingu vallavanem või teda asendav isik, kui vallavalitsus ei ole otsustanud teisiti. Hallatava asutuse nimel sõlmib hankelepingu hallatava asutuse juht või teda asendav isik.

  (3) Hankelepingu maksumusega alla 5 000 euro võib sõlmida suuliselt. Sellisel juhul toimub ostetud asja või tellitud teenuse eest tasumine vaid arve alusel. Alates 5 000 eurost kuni 9 999,99 eurot maksumusega hankelepingu võib sõlmida kas kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (tehing on tehtud püsivat kirjalikku taasesitamist võimaldaval viisil ja sisaldab tehingu teinud isikute nimesid, kuid ei pea olema omakäeliselt allkirjastatud) või kirjalikus vormis. Hankeleping, mille maksumus on 10 000 eurot ja enam, tuleb sõlmida kirjalikus vormis (tehingu teinud isikute poolt omakäeliselt allkirjastatud või elektrooniliselt allkirjastatud).

  (4) Hankelepingu täitmise üle tagab kontrolli riigihanke eest vastutav isik, kui hankelepingus ei ole sätestatud teisiti.

  (5) Hankija esitab registrile riigihanke aruande 20 päeva jooksul pärast hankelepingu sõlmimist #CP1252# kui hankelepingu maksumus ületab 10 000 eurot asjade või teenuste puhul või 30 000 eurot ehitustööde puhul.

§ 10.   Avaldatav teave kääbushanke korral

  (1) Kui korraldatav riigihange eeldab Palupera valla veebilehel www.palupera.ee teavitust, avaldatakse riigihanke kohta järgmine teave:
  1) hankija (nimi ja sidevahendid);
  2) riigihanke nimetus ja hankelepingu eseme lühikirjeldus;
  3) riigihanke eest vastutava isiku nimi, ametikoht, sidevahendid;
  4) viide hankedokumentidega tutvumiseks, kui need on koostatud;
  5) pakkumuste esitamise tähtaeg;
  6) vajadusel muu informatsioon.

  (2) Veebilehel avaldatud teabe alusel võivad pakkujad, kellele ei ole väljastatud hanke dokumente ega kutset või keda ei ole kutsutud läbirääkimistele, esitada pakkumuste esitamise tähtaja jooksul oma pakkumuse.

  (3) Riigihanke kohta avaldab õigeaegselt kogu vajaliku teabe riigihanke eest vastutav isik.

§ 11.   Riigihangete üle arvestuse pidamine

  (1) Pearaamatupidaja peab elektroonilist arvestust riigihangete üle, mille eeldatav maksumus on asjade ostmisel või teenuste tellimisel vähemalt 10 000 eurot ning ehitustööde tellimisel vähemalt 30 000 eurot.

  (2) Riigihanke kohta fikseeritakse:
  1) riigihanke nimetus;
  2) riigihanke viitenumber;
  3) riigihanke eest vastutava isiku nimi;
  4) pakkumuste esitamise tähtaeg;
  5) pakkumuste arv;
  6) etapid (väljakuulutamine, pakkumuse esitamine, lepingu sõlmimine);
  7) eduka pakkumuse teinud pakkuja nimi, registrikood ning pakkumuse maksumus;
  8) registrile aruande ja aruande lisa esitamise kuupäev;
  9) andmed vaidlustuse kohta;
  10) komisjoni koosolekute kuupäevad ja protokollide numbrid olemasolul.

§ 12.   Vaidlustusmenetlus

  (1) Vaidlustusega seotud asjaajamisel ning vaidlustuste läbivaatamisel Rahandusministeeriumi juures asuvas vaidlustuskomisjonis esindab hankijat või hallatavat asutust riigihanke eest vastutav isik.

  (2) Riigihanke eest vastutav isik informeerib vallavalitsust vaidlustusmenetluse käigustehtud otsustustest (hankemenetluse peatamine jms) ja korraldab nende täitmise.

  (3) Vaidlustuskomisjoni otsuse peale halduskohtusse kaebuse esitamise riigihangete seaduses sätestatud juhul otsustab vallavalitsus riigihanke eest vastutava isiku ja vallasekretäri ettepanekul.

§ 13.   Rakendussätted

  (1) Tunnistada kehtetuks Palupera Vallavolikogu 14.12.2010 määrus nr 1-1/17 „Hangete korraldamise kord Palupera vallas“.

  (2) Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Vambola Sipelgas
Volikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json