HaridusHuviharidus

Rahandus ja eelarveRaha kasutamine

Teksti suurus:

Huvihariduse ja -tegevuse projektitoetuse eraldamise tingimused ja kord

Väljaandja:Kuusalu Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:01.11.2024
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 29.10.2024, 20

Huvihariduse ja -tegevuse projektitoetuse eraldamise tingimused ja kord

Vastu võetud 06.10.2021 nr 14
RT IV, 13.10.2021, 6
jõustumine 16.10.2021

Muudetud järgmiste aktidega (näita)

VastuvõtmineAvaldamineJõustumine
23.10.2024RT IV, 29.10.2024, 501.11.2024

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5, noorsootöö seaduse § 151 ning noorsootöö seaduse § 152 alusel.

§ 1.   Toetuse eraldamise üldsätted ja eesmärk

  (1) Määrusega kehtestatakse noorsootöö seaduse § 15¹ ja riigieelarve seaduse kohaselt Kuusalu vallale eraldatud huvihariduse ja huvitegevuse projektitoetuse taotlemise tingimused ja kord.

  (2) Kuusalu valla huvihariduse ja -tegevuse projektitoetuse eesmärk on toetada Kuusalu valla 7–19 aastaste noorte huvihariduses ja -tegevuses osalemise suurendamist, kättesaadavuse ja kvaliteedi parendamist, võimaluste mitmekesistamist ning jätkusuutlikkuse tagamist läbi Kuusalu vallas tegutsevate juriidilistele isikute (edaspidi taotleja) ja Kuusalu vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) hallatavatele asutuste poolt pakutava huvihariduse ja huvitegevuse teenuse toetamise.

  (3) Toetust eraldatakse valla eelarves selleks ettenähtud vahenditest, mis on eraldatud riigi eelarvest läbi toetusfondi kohalikele omavalitsustele ning mis on kooskõlas Kuusalu Vallavalitsuse poolt kinnitatud huvihariduse ja huvitegevuse kavaga.

§ 2.   Taotlemise tingimused

  (1) Projektitoetust võib taotleda:
  1) huviringide või muude juhendatud noorte vabaaja sisustamise tegevusteks kultuuri ja spordi harrastamisel;
[RT IV, 29.10.2024, 5 - jõust. 01.11.2024]
  2) huvikooli uute õppe- või ainekavade käivitamiseks ja läbiviimiseks;
  3) uuenduslike metoodikate kasutusele võtuks huvikooli õppe- või ainekavades ning huvihariduse- ja tegevuse kvaliteedi tõstmiseks või laiendamiseks;
[RT IV, 29.10.2024, 5 - jõust. 01.11.2024]
  4) loodus-, täppisteaduste ja tehnoloogia (edaspidi LTT) valdkonna huviringide või huvikooli õppe- või ainekavade käivitamiseks ja läbiviimiseks, olemasolevate LTT huviringide või huvikooli õppe- või ainekavade alusel toimuva õppetöö parendamiseks ning jätkusuutlikkuse tagamiseks;
  5) erivajadustega noortele suunatud juhendatud tegevuseks.

  (2) Projektitoetuse eelarve moodustub vastavalt Kuusalu valla huvihariduse ja huvitegevuse kavas kinnitatud projektitoetuse summale.

  (3) Taotlusvoor kestab vähemalt 3 nädalat ja taotluse esitamise lõpptähtaeg on 1. detsember. Taotlusvoorust avaldab vastutav ametnik teate valla veebilehel.

  (4) üks taotleja võib esitada mitu taotlust, kui soovitakse ellu viia mitut tegevust, mis eeldavad erinevaid õppevahendeid ja tööjõukulu. Ühe taotluse maksumuse piirmäär on 5000 eurot.
[RT IV, 29.10.2024, 5 - jõust. 01.11.2024]

  (5) Toetust ei eraldata kinnisvara ja mootorsõidukite omandamiseks ja kasutusse võtmiseks, hoonete ja rajatiste ehitamiseks ning kinnistute, hoonete ja ruumide majandamiskulude eest tasumiseks.

  (6) Määruse alusel ei toetata juba taotleja eelarvest kaetavaid kulusid või mõne muu Kuusalu valla eelarvest eraldatava toetuse eest tasutud tegevusi.

  (7) Taotlus esitatakse allkirjastatult läbi Kuusalu valla elektroonilise SPOKU keskkonna.

  (8) Taotlus peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) taotleja nimi, registrikood;
  2) taotleja esindaja nimi ja isikukood;
  3) taotleja pangarekvisiidid;
  4) tegevuse nimetus ja elluviimise periood;
  5) tegevuse kirjeldus, eesmärk, tegevuskava, avamisest ja tegevusest teavitamise plaan, tegevuse jätkusuutlikkuse tagamise ja toetusvajaduse põhjendus ning selgitus täpsemalt, milleks toetust kasutatakse;
  6) prognoos tegevuses osalejate arvu kohta;
  7) tegevuse elluviija/juhendaja pädevuse kirjeldus, sealhulgas viide pädevust tõendavatele allikatele või pädevust tõendavad dokumendid;
  8) taotletava tegevuse elluviimiseks vajalik eelarve suurus, sh kuluartiklid;
  9) taotleja kinnitus kohustusena tegevust avalikult reklaamida;
  10) taotleja kinnitus vallavalitsuse õiguse kohta kontrollida toetuse sihipärast kasutamist;
  11) taotleja kinnitus, et ta on teadlik toetuse taotlemise tingimustest ning vastab taotlejale esitatavatele nõuetele;
  12) taotleja kinnitus taotleja nõuetele vastavuse kontrollimiseks.

  (9) Vallavalitsuse vastutav ametnik kontrollib esitatud taotluste nõuetele vastavust ning edastab taotlused vallavalitsuse poolt moodustatud komisjonile ettepanekute tegemiseks.

  (10) Kui taotlus ei vasta käesolevas määruses sätestatud nõuetele, antakse taotlejale kuni viis tööpäeva puuduste kõrvaldamiseks. Puuduste kõrvaldamata jätmisel taotlus läbivaatamisele ei kuulu.

§ 3.   Taotluse hindamise kriteeriumid

  Taotlusi hinnatakse järgmiste kriteeriumite järgi:
  1) tegevuse kirjeldus annab põhjaliku ülevaate taotletava tegevuse vajadusest, sisust ning jätkusuutlikkusest;
  2) kavandatav tegevus on eakohane, pakub 7-19 aastasele noorele, kelle elukoht on rahvastikuregistri andmetel Kuusalu vald, võimaluse mitmekülgseks arenguks või juhendatud vabaaja sisustamiseks, tagades noortele võimaluse laiahaardelisemaks kaasamiseks;
  3) tegevuse elluviijal/juhendajal on piisav pädevus tegevuse elluviimiseks;
  4) tegevuses osalejate arv ja tegevuse kulu on proportsionaalsed;
  5) taotletud toetuse suurus on põhjendatud ning taotluses esitatud kulud on seotud kavandatava tegevusega;
  6) vastavus vallavalitsuse poolt eelnevalt kinnitatud Kuusalu valla huvihariduse ja huvitegevuse kitsaskohtadele leevendust pakkuvatele kriteeriumitele.

§ 4.   Taotluste hindamiskomisjon

  (1) Vallavalitsuse poolt moodustatakse taotluste hindamise komisjon, kuhu kuuluvad vähemalt:
  1) üks esindaja volikogu vastava valdkonnaga tegelevast komisjonist;
  2) üks esindaja vallavalitsusest;
  3) juhtiv haridusspetsialist;
  4) noorsootöö koordinaator;
  5) kaks esindajat valla koolidest;
  6) kaks esindajat noortevolikogust.

  (2) Komisjon valib oma liikmete seast komisjoni esimehe.

  (3) Komisjonil on õigus hindamisele kaasata vastava valdkonna spetsialiste.

§ 5.   Taotluse hindamine

  (1) Taotluse hindamisel antakse taotlusele punkte käesoleva määruse § 3 punktides 1-6 nimetatud kriteeriumite alusel.

  (2) Komisjoni liige taandab end taotluse hindamisest, kui ta on taotlejaga seotud või tekitavad muud asjaolud kahtlust tema erapooletuses.

  (3) Komisjoni liige hindab taotlust § 3 punktides 1-6 toodud kriteeriumite kaupa skaalal 1-5 (1- puudulik, 2 - nõrk, 3 - keskpärane, 4 - hea, 5 - väga hea). Komisjoni liikme poolt taotluse kohta antud punktid liidetakse. Komisjoni poolt taotluse kohta antud punktisumma võrdub hindamisel osalenud komisjoni liikmete poolt taotlusele antud punktide summa keskmisega. Komisjoni poolt antud punktide alusel moodustatakse taotlustest pingerida.

  (4) Toetused määratakse pingerea alusel kuni toetamiseks eraldatud vahendite ammendumiseni.

§ 6.   Toetuse eraldamine

  (1) Toetuse suuruse kohta tehakse komisjoni poolt taotlejale ettepanek vastavalt tegevuse eesmärgipärasusele, osalejate arvule, taotletud kululiigile, tegevuse kogumaksumusele, eelarvevahendite olemasolule. Komisjonil on õigus jätta rahastamata see osa taotlusest, mis pole soovitud eesmärgi saavutamisel hädavajalik ja mis ei vasta määruse § 2 lõikes 1 loetletud tingimustele.

  (2) Toetuse eraldamine ja selle suurus otsustatakse komisjoni ettepanekul ning kinnitatakse vallavalitsuse korraldusega peale vabariigi valitsuse poolt toetusfondi jaotuse kehtestamist. Toetuse vähendamine peab olema põhjendatud.

  (3) Vallavalitsuse korralduse vastuvõtmise järel avalikustatakse valla veebilehel järgnev teave:
  1) toetuse saaja nimi;
  2) toetatud tegevuste kirjeldus;
  3) toetuse suurus eurodes.

§ 7.   Taotluse rahuldamata jätmine

  (1) Taotlus jäetakse rahuldamata juhul, kui:
  1) taotluses on esitatud teadlikult valeandmeid;
  2) taotlejal on riiklike maksude võlgnevus;
  3) taotlejal on võlgnevus vallavalitsuse ees;
  4) muudel põhjendatud juhtudel.

  (2) Taotlus võidakse rahuldamata jätta juhul, kui taotleja:
  1) on rikkunud Kuusalu vallalt saadud toetuste kasutamise nõudeid;
  2) ei ole esitanud aruannet Kuusalu vallalt saadud toetuste kohta;
  3) on esitanud puudustega aruande ning ei ole selles esinevaid puudusi etteantud tähtaja jooksul kõrvaldanud.

  (3) Otsus taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise kohta edastatakse taotluses esitatud kontaktaadressile.

§ 8.   Toetuse väljamaksmine

  (1) Toetus makstakse välja hiljemalt 45 kalendripäeva jooksul pärast vallavalitsuse korralduse vastuvõtmisest.

  (2) Taotlejal on õigus 30 kalendripäeva jooksul peale lõikes 1 nimetatud haldusaktist teadasaamist toetuse saamisest loobuda, teavitades sellest kirjalikult vallavalitsust.

§ 9.   Toetuse saaja kohustused

  Toetuse saaja kohustub:
  1) kasutama toetust taotluses esitatud perioodil, mil tegevust ellu viiakse;
  2) teavitama vastutavat ametnikku koheselt toetusega seotud igast muudatusest, mille tõttu toetuse taotluses esitatud andmed ei ole enam täielikud või õiged;
  3) esitama käesoleva määruse § 10 lg 1 sätestatud aruande;
  4) tagastama saadud toetuse või selle osa, kui see jääb osaliselt või tervikuna kasutamata või esitama põhjendatud prognoosi selle kasutamise kohta;
  5) pidama toetusena saadud raha kohta eraldi arvestust ja kasutama kuludokumentidel vastavat märgistust;
  6) viivitamatult informeerima vastutavat ametnikku tegevuse teostamise käigus ilmnenud tegevuse negatiivse tulemuse tõenäosusest või vältimatusest ning tegevuse edasise jätkamise otstarbekusest;
  7) toetuse eraldamisel kajastama toetava tegevuse reklaamis, veebilehel, sotsiaalmeedias vms, et antud tegevust või huviringi toetab Kuusalu vald.

§ 10.   Aruandlus ja järelevalve

  (1) Toetuse saaja esitab vallavalitsusele toetuse kasutamise kohta aruande 31. detsembriks toetuse kasutamise aastal.

  (2) Allkirjastatud aruandes esitatakse:
  1) toetuse saaja nimi, registrikood;
  2) toetuse saaja esindaja nimi ja isikukood;
  3) tegevuse nimetus;
  4) tegevuse, ajakava ja teavitusplaani elluviimise ülevaade, sealhulgas kavandatud ja tegeliku tegevuse, ajakava ja teavitusplaani elluviimise erinevuse korral vastavasisulised põhjendused;
  5) tegevuses osalenute arv;
  6) kuludokumentide koopiad;
  7) selgitus erinevuste põhjendamiseks, kui taotluses nimetatud ja tegelikud kulud erinevad;
  8) hinnang tegevuse õnnestumisele, mõjule ning jätkusuutlikkusele.

  (3) Vastutav ametnik võib toetuse saajalt toetuse osaliselt või täies mahus tagasi nõuda, kui järelevalve käigus või muul moel ilmneb vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
  1) toetuse saaja ei kasuta või ei ole kasutanud toetust sihipäraselt, arvestades käesolevas määruses sätestatud nõudeid ja toetuse saaja taotluses taotleja poolt lubatut;
  2) toetuse saaja ei ole esitanud tähtaegselt nõuetekohast aruannet toetuse kasutamise kohta;
  3) toetuse saaja on toetuse kasutamise kohta esitanud valeandmeid;
  4) tegevusi ei ole osaliselt või tervikuna lubatud mahus läbi viidud;
  5) tegevust ei toimunud, kuna tegevuse elluviimisel ei kogunenud piisav arv osalejaid.

§ 11.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json