Haljala Vallavalitsuse palgajuhend
Vastu võetud 22.11.2022 nr 33
jõustumine 01.01.2023
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 36 ja avaliku teenistuse seaduse § 63 lõike 2 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
(1) Haljala Vallavalitsuse (edaspidi vallavalitsus) palgajuhend reguleerib ametnike ja töötajate (edaspidi ametnik ja töötaja koos nimetatud teenistuja) palga ning töötasu (edaspidi nimetatud palk), samuti muude tasude maksmise tingimusi ja korda.
(2) Palgajuhendi eesmärgiks on motiveeriv ning palgaturule vastav tasustamine, tagamaks kompetentsete ja motiveeritud teenistujatega kohalikule omavalitsusele pandud ülesannete täitmise.
§ 2. Tasustamise üldpõhimõtted
(1) Teenistujate palkade määramisel, töötasude kokku leppimisel ning välja maksmisel lähtutakse avaliku teenistuse seadusest, töölepingu seadusest ning palgajuhendist.
(2) Vallavalitsus maksab teenistujatele palka sarnastel alustel.
(3) Palga arvestusperiood on kalendrikuu. Palka arvestatakse ajavahemiku eest, mil teenistuja täitis talle pandud teenistusülesandeid.
(4) Tööaja arvestus toimub tööajaarvestuse tabeli alusel.
(5) Palgalt makstavad ja kinnipeetavad maksud ja maksed, sealhulgas viide makse ja makseid saavate asutuste ja nende maksmisega kaasneva kaitse kohta, on toodud määruse lisas 1.
§ 3. Palgaastmestik
(1) Asutuse teenistuskohad on jaotatud palgagruppidesse. Igale palgagrupile vastab põhipalga vahemik, mis määrab vastavasse palgagruppi kuuluvate teenistuskohtade kuu põhipalga miinimum- ja maksimummäära.
(2) Teenistuja individuaalse põhipalga määramisel lähtutakse tema teenistuskohale vastavast kuu põhipalga vahemikust.
(3) Teenistuskohad jagunevad teenistusgruppidesse ja teenistusgrupile vastavasse palgagruppi, mille põhimõtted on kirjeldatud määruse lisas 2.
(4) Teenistuskohtade kuulumise teenistusgruppi määrab Vallavalitsus korraldusega vallavanema ettepanekul.
(5) Asutuse teenistujate palgagruppide palgavahemikud on toodud määruse lisas 3.
(6) Palgavahemiku muutus ei tähenda automaatselt individuaalsete palkade muutmist.
§ 4. Põhipalk
(1) Teenistuja põhipalk on teenistuja palga fikseeritud osa. Teenistuja põhipalk määratakse teenistuskohale ettenähtud palgagrupi vahemiku piires ning selle määramisel või muutmisel võetakse arvesse:
1) töö keerukust ja vastutuse ulatust;
2) teenistuskoha strateegilist mõju organisatsioonis;
3) võrdlust palgaturuga ja vallavalitsuse sisest õiglust;
4) teenistuja haridust, kvalifikatsiooni, erialast töökogemust ja pädevust;
5) teenistuja teenistusalast edukust, kogemuse ning individuaalse ametialase pädevuse kasvu ja kompetentside arengut ajas.
(2) Ametniku põhipalk määratakse ametniku ametisse nimetamisel või igakordsel muutmisel vallavanema käskkirjaga. Töötaja põhipalk lepitakse kokku ja sätestatakse poolte vahel sõlmitavas töölepingus. Töötaja põhipalga muutmiseks vormistatakse vastavasisuline töölepingu lisa. Ettepaneku põhipalga määramiseks või kokku leppimiseks teeb teenistuja vahetu juht.
(3) Teenistujale võib katseajal määrata kuni 10% madalama põhipalga.
§ 5. Muutuvpalk
(1) Muutuvpalk on palga ebaregulaarne osa, mida võib maksta tulemuspalgana, preemiana või lisatasuna täiendavate teenistusülesannete täitmise eest.
(2) Kalendriaasta jooksul teenistujale makstava muutuvpalga kogusumma on kuni 20% teenistujale sama kalendriaasta jooksul määratud põhipalga kogusummast. Puuduva teenistuja ülesannete täitmise ja eritingimustes töötamise eest makstava lisatasu korral ei rakendu muutuvpalga ülempiir.
(3) Muutuvpalka makstakse eelarveliste vahendite olemasolul.
(4) Muutuvpalga maksmise eesmärk on motiveerida kvalifitseeritud ja heade töötulemustega teenistujaid.
§ 6. Tulemuspalk
(1) Tulemuspalka võib maksta teenistuja töötulemuste või vallavalitsuse töö üldise tulemuslikkuse hindamise põhjal.
(2) Kui tulemuspalga maksmise aluseks on struktuuriüksuse kollektiivsed tulemused, makstakse tulemuspalka kõikidele teenistujatele võrdsetel alustel.
(3) Ettepaneku teenistuja tulemuspalga suuruse osas teeb teenistuja vahetu juht. Otsuse teenistuja tulemuspalga osas teeb vallavanem käskkirjaga.
(4) Tulemuspalka võib maksta kuni kolm korda aastas.
(5) Tulemuspalka ei maksta:
1) katseajal;
2) ametnikule distsiplinaarkaristuse kehtivuse ajal;
3) töölepingu seaduse § 88 lõike 3 kohase kirjaliku hoiatuse saanud töötajale aasta jooksul hoiatuse tegemisest.
§ 7. Preemia
(1) Teenistujale võib maksta preemiat kauaaegse laitmatu teenistuse või teenistuskohustuste silmapaistvalt hea täitmise eest.
(2) Vallavanemal on õigus oma käskkirjaga määrata teenistujale preemia, mille suuruse otsustab vallavanem iga kord eraldi. Preemia ja selle suuruse määramisel arvestatakse teenistuja vahetu juhi ettepanekut.
(3) Vallavalitsuse heade töötulemuste korral makstakse preemiat kõikidele teenistujatele võrdsetel alustel.
(4) Preemiat ei maksta:
1) katseajal;
2) ametnikule distsiplinaarkaristuse kehtivuse ajal;
3) töölepingu seaduse § 88 lõike 3 kohase kirjaliku hoiatuse saanud töötajale aasta jooksul hoiatuse tegemisest.
§ 8. Lisatasu täiendavate teenistusülesannete täitmise eest
(1) Teenistujale võib määrata lisatasu ametijuhendis või tööülesannete kirjelduses fikseerimata täiendavate teenistusülesannete täitmise eest sõltuvalt lisaülesannete mahust ja iseloomust. Täiendavateks teenistusülesanneteks loetakse ametijuhendis või tööülesannete kirjelduses fikseerimata ülesandeid, mis suurendavad olulisel määral teenistuja töökoormust.
(2) Lisatasu täiendavate teenistusülesannete täitmise eest makstakse ühekordse või tähtaegse lisatasuna, kuid mitte kauemaks kui kuueks kuuks. Kui ülesannete kestus on pikem kui kuus kuud, muudetakse teenistuja ametijuhendit või tööülesannete kirjeldust ning vaadatakse üle teenistuja põhipalk.
(3) Lisatasu võib maksta uue teenistuja juhendamistasuna kuni 10% juhendatava teenistuja palgast ning arendusprojektide või välisvahenditest rahastatavate projektide raames tehtava töö eest, kui sellised maksevõimalused on projektitingimustes lubatud.
(4) Lisatasu maksmise aluseks on vallavanema käskkiri.
§ 9. Asendustasu
(1) Puuduva teenistuja ülesannete täitmise eest võib maksta teenistujale asendustasu, kui asendamine ei ole ettenähtud teenistuja ametijuhendis või tööülesannete kirjelduses või tingib võrreldes ametijuhendis või tööülesannete kirjelduses ettenähtuga töökoormuse olulise suurenemise.
(2) Teenistujale, kes täidab osaliselt ajutiselt äraoleva teenistuja või täitmata teenistuskoha ülesandeid olles vabastamata oma teenistusülesannete täitmisest, makstakse asendustasu kuni 30% asendatava põhipalgast.
(3) Kui teenistuja vabastatakse osaliselt oma teenistusülesannete täitmisest ajutiselt äraoleva teenistuja või täitmata teenistuskoha ülesannete täitmiseks, säilitatakse teenistujale tema põhipalk.
(4) Asendaja määramise ja asendustasu maksmise otsustab vallavanem käskkirjaga. Asendaja määramise ja asendustasu maksmise ettepaneku teeb teenistuja vahetu juht. Ettepanekus peavad olema täpselt fikseeritud täiendavate teenistusülesannete sisu, asendamise periood ja asendustasu võimalik suurus.
§ 10. Eritingimustes töötamine
(1) Teenistuja ja vahetu juht võivad kokku leppida, et teenistuja kohustub tegema tööd eritingimustes (ületunnitöö, ööajal või riigipühal tehtav töö). Seaduses toodud tingimustel võib teenistujalt nõuda töö tegemist eritingimustes, kui teenistusülesanded tulenevad erakorralistest asjaoludest ja tuleb täita viivitamata (näiteks kriisijuhtum, häda- või erakorraline olukord).
(2) Eritingimustes töötamine hüvitatakse vastavalt kehtivatele õigusaktidele rahaliselt, kui eritingimustes tehtud tööd ei ole teenistujale võimalik hüvitada täiendava vaba aja andmisega.
(3) Eritingimustes töötamise hüvitamise täpsem kord sätestatakse vallavalitsuse töökorralduse reeglites.
§ 11. Sotsiaalsed garantiid ja hüvitised
(1) Teenistujale võib hüvitada tervise edendamiseks tehtavad kulutused tulumaksuseaduses sätestatud korras ja ulatuses. Hüvitise maksmise täpsemad alused kinnitab vallavanem käskkirjaga.
(2) Teenistujale makstakse hüvitist nägemisteravuse vähenemisega seotud vahendite ostmiseks ja hüvitatakse muud kulud vastavalt töötervishoiuarsti otsusele. Hüvitiste suuruse ja maksmise korra kinnitab vallavanem käskkirjaga.
(3) Teenistujale hüvitatakse tööks vajalikud kulud (näiteks isikliku mobiiltelefoni või isikliku sõiduauto kasutamisega seotud kulud, digi-ID). Hüvitiste suuruse ja maksmise korra kinnitab vallavanem käskkirjaga.
(4) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1-3 sätestatud hüvitiste suuruste määramisel ja maksmisel arvestatakse eelarveliste vahendite olemasolu.
(5) Teenistujale makstakse haigushüvitist haigestumise või vigastuse korral töövõimetuslehe alusel esimese kuni kaheksanda kalendripäeva eest 70 protsenti teenistuja keskmisest palgast.
(6) Teenistujale säilitatakse õppekogunemisel osalemise ajal teenistuja põhipalk arvestusega, et säilitatavast palgast arvestatakse maha reservväelasele õppekogunemisel osalemise aja eest makstav toetus, mille suurus on kehtestatud Vabariigi Valitsuse vastavasisulise määrusega.
(7) Teenistujale võimaldatakse kasutada lisaks täiskasvanute koolituse seaduses sätestatud õppepuhkusele täiendavalt 10 õppepuhkuse päeva, kui täiendkoolituse ja tasemeõppe valdkond on seotud teenistuja teenistusvaldkonnaga ning struktuuriüksuse töömaht võimaldab täiendavat õppepuhkust kasutada. Täiendava õppepuhkuse andmise ajal säilitatakse teenistujale tema põhipalk. Täiendava õppepuhkuse andmise taotluse esitab teenistuja personalitöötajale. Täiendava õppepuhkuse andmise kooskõlastab teenistuja vahetu juht. Täiendava õppepuhkuse andmine vormistatakse vallavanema käskkirjaga.
(8) Vallavanem võib otsustada maksta oma käskkirjaga toetust järgmistel juhtudel:
1) teenistuja perekonnas juhtunud traagilise sündmuse korral;
2) isikliku tähtpäeva või sündmuse puhul (lapse sünd, abiellumine jne);
3) teenistusest vabastamisel vanaduspensionile jäämise tõttu või ametikohale mittevastava tervisliku seisundi tõttu või pikaajalise töövõimetuse tõttu lisaks seaduses ettenähtule kuni kahe kuu põhipalga ulatuses.
(9) Käesoleva paragrahvi lõike 8 punktides 1 ja 2 sätestatud toetuste suuruse määrab vallavanem oma käskkirjaga arvestades vallavolikogu poolt kehtestatud palgafondi võimalustega.
(10) Hüvitisi ja sotsiaalseid garantiisid rakendatakse kõikidele teenistujatele võrdselt.
§ 12. Palga maksmise aeg ja viis
(1) Palga arvestusperiood on kalendrikuu. Palka arvestatakse ajavahemiku eest, mil teenistuja täitis talle pandud ülesandeid. Kui teenistujale on kehtestatud tööajanormist lühem tööaeg, arvestatakse palka proportsionaalselt tööl oldud aja eest.
(2) Palka makstakse üks kord kuus töökorralduse reeglites kindlaks määratud ajal teenistuja poolt osundatud pangakontole, kui ei ole kokku lepitud teisiti. Pangakonto muutmisest tuleb teavitada kirjalikult finantsteenistust.
§ 13. Puhkusetasu maksmine
(1) Puhkusetasu arvestamise aluseks on Vabariigi Valitsuse poolt kehtestatud vastavad tingimused ja kord.
(2) Puhkusetasu makstakse hiljemalt eelviimasel tööpäeval enne puhkuse algust teenistuja poolt osundatud pangakontole, kui ei ole kokku lepitud teisiti. Teenistuja kirjaliku avalduse alusel võib puhkusetasu välja maksta puhkusele asumise kuule järgneval palgapäeval. Sellisel juhul makstakse puhkusetasu palga arvestusperioodil puhatud päevade eest.
(3) Juhul, kui teenistuja puhkus poolte kokkuleppel katkestatakse või katkeb teenistuja puhkus teenistuja haiguse tõttu ning teenistujale on puhkusetasu makstud, arvestatakse puhkusetasu ümber ja enammakstud summa peetakse kinni järgneva kuu või järgnevate kuude palgast.
§ 14. Töölepingu sõlmimise erisus
Projektide raames sõlmitavate töölepingute puhul, kus tasu maksmine toimub projekti raames saadud vahenditest, ei ole kohustust projekti eest vastutavat isikut ja meeskonnaliikmeid näha ette vallavalitsuse teenistuskohtade koosseisus. Nimetatud isikutega sõlmitakse tähtajalised töölepingud.
§ 15. Rakendussätted
(1) Kehtetuks tunnistatakse Haljala Vallavolikogu 19.12.2017 määrus nr 3 „Haljala Vallavalitsuse palgajuhend“.
(2) Määrus jõustub 1. jaanuaril 2023.
Leo Bergström
volikogu aseesimees
Lisa 1 Maksu või makset saav asutus ja maksete või maksudega maksmisega teenistujale kaasnev kaitse
Lisa 2 Haljala Vallavalitsuse teenistuskohtade jagunemine palgagruppidesse
Lisa 3 Haljala Vallavalitsuse palgagrupid ja põhipalga vahemik