Linna ja valla valitsemineLinna- ja vallavara valitsemine

Teksti suurus:

Alajõe vallavara valitsemise kord

Alajõe vallavara valitsemise kord - sisukord
Väljaandja:Alajõe Vallavolikogu
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:05.10.2010
Redaktsiooni kehtivuse lõpp:26.11.2015
Avaldamismärge:RT IV, 30.01.2014, 36

Alajõe vallavara valitsemise kord

Vastu võetud 29.09.2010 nr 14

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 6 ja Alajõe Vallavolikogu 13.03.2010. a määruse nr 3 „Alajõe valla põhimääruse uue redaktsiooni kinnitamine § 25 lg 1 p 6 alusel.

1. peatükk ÜLDSÄTTED 

§ 1.   Vallavara mõiste

  (1) Vallavara käesoleva korra mõttes on Alajõe vallale (edaspidi vald) kuuluvad kinnis- ja vallasasjad ning rahaliselt hinnatavad õigused ja kohustused.

  (2) Vallavara arvestust peetakse vallavararegistris. Registri pidajaks on Alajõe Vallavalitsus (edaspidi vallavalitsus). Vallavara registri pidamise põhimääruse kinnitab Alajõe Vallavolikogu (edaspidi volikogu).Lõike tekst

§ 2.   Vara omandamine

  (1) Vara omandamise otsustab:
  1) volikogu, kui omandatava vara harilik väärtus on 100 000 krooni (6391,2 eurot) või üle selle;
  2) vallavalitsus, kui vara harilik väärtus on kuni 100 000 krooni (6391,2 eurot);
  3) vallavalitsuse hallatava asutuse (edaspidi vallaasutus) juht tema käsutusse antud eelarve rahaliste vahendite piires, kui vara hind käibemaksuta on alla 50 000 krooni (3195,6 eurot).

  (2) Pärandi või kinke vastuvõtmise otsustab vallavalitsus sõltumata pärandatava või kingitava vara väärtusest, välja arvatud käesoleva paragrahvi 3. lõikes nimetatud tingimustel.

  (3) Kui kinnisasi pärandatakse või kingitakse vallale ilmselt suuremate kohustustega, kui on asjaga kaasnevad varalised õigused, otsustab selle vastuvõtmise või sellest loobumise volikogu.

  (4) Peremehetu ehitise või selle osa hõivamise otsustab vallavalitsus sõltumata ehitise või selle osa väärtusest.

  (5) Leiu omandamise otsustab vallavalitsus sõltumata leitud vara väärtusest.

  (6) Kinnisasja või vallasasja ostueesõiguse kasutamise otsustab volikogu.

  (7) Asjade ostmine riigihanke korras ei ole vara omandamine käesoleva paragrahvi tähenduses.

2. peatükk VALLAVARA VALITSEMINE 

§ 3.   Vallavara valitsemine

  (1) Vallavara valitsemine on vallavara valitseja õigus ja kohustus valla nimel korraldada vallavara valdamist, kasutamist ja käsutamist.

  (2) Vallavara valitsejad on:
  1) vallavalitsus;
  2) vallasutused.

  (3) Vallavara valitsejad on kohustatud nende valitsemisel olevat vallavara majandama heaperemehelikult ning hoolitsema igati selle säilimise ja korrashoiu eest.

  (4) Vallavaraga tehingute sooritamisel on vallavara valitsejad kohustatud juhinduma põhimõttest vältida kahju ja saada vallale võimalikult suuremat kasu.

  (5) Vallavara jaotuse vallavara valitsejate vahel kinnitab vallavalitsus vastavalt sellele, milline vara on vajalik valitsejale õiguste teostamiseks ja kohustuste täitmiseks.

  (6) Vallavara (v.a kinnisasjade ja ehitiste kui vallasasjade) üleandmine ühelt valitsejalt teisele võib toimuda vastavate valitsejate kokkuleppel. Üleandmise-vastuvõtmise kohta koostatakse akt, milles märgitakse andmed vara koosseisu, seisukorra ja bilansilise maksumuse kohta.

§ 4.   Volikogu pädevus vallavara valitsemisel

  Volikogu pädevusse kuulub seaduses sätestatud varaliste üksikküsimuste otsustamine, mida ei ole käesoleva korraga reguleeritud.

§ 5.   Vallavara valitsejate pädevus vallavara valitsemisel

  (1) Vallavalitsuse pädevus vallavara valitsemisel tuleneb seadustest, valla põhimäärusest ja käesolevast korrast.

  (2) Vallavalitsuse ja vallaasutuste pädevus vallavara valitsemisel tuleneb vallaasutuse põhimäärusest ja käesolevast korrast.

3. peatükk VALLAVARA KASUTAMINE 

§ 6.   Vallavara kasutamise otstarve

  Vallavara kasutatakse:
  1) avalikuks otstarbeks;
  2) vallavalitsemise otstarbeks;
  3) tulu saamiseks.

§ 7.   Vallavara kasutamine avalikul otstarbel

  Avalikul otstarbel kasutatakse vallavara, mis on oma ühiskondliku olemuse tõttu kasutatav igaühe poolt.

§ 8.   Vallavara kasutamine vallavalitsemise otstarbel

  Valitsemise otstarbel kasutatakse vallavara, mis on vajalik vallavara valitsejale õiguste teostamiseks ja kohustuste täitmiseks.

§ 9.   Vallavara kasutamine tulu saamiseks

  Vallavara, mis ei ole kasutatav avalikul või valitsemise otstarbel, võidakse anda kasutusse tulu saamiseks.

§ 10.   Vallavara kasutusse andmine

  (1) Vallavara antakse tasu eest kasutusse:
  1) enampakkumise korras kas suulises vormis või kirjalikus vormis;
  2) eelläbirääkimistega pakkumise korras;
  3) otsustuskorras.

  (2) Vallavara võidakse anda tasuta kasutusse otsustuskorras.

  (3) Vallavara kasutusse andmise korra määrab kindlaks kasutusse andmise otsustaja.

  (4) Vallavara tasu eest kasutusse andmise otsustab:
  1) vallavalitsus;
  2) vallaasutused - kasutusse andmisel ühekordsete ürituste korraldamiseks, kuid mitte kauemaks kui 1 nädal.

  (5) Vallavara tasuta kasutusse andmise otsustab:
  1) volikogu - kasutusse andmisel tähtajaga 10 aastat ja üle selle;
  2) vallavalitsus - kasutusse andmisel tähtajaga kuni 10 aastat;
  3) vallaasutused - kasutusse andmisel ühekordsete ürituste korraldamiseks, kuid mitte kauemaks kui 1 nädal.

§ 11.   Vallavara kasutusse andmine enampakkumise korras

  (1) Kasutusse andmise otsustaja määrab:
  1) kasutusse andmise tähtaja;
  2) alghinna suuruse (alghinna määramisel võib kasutusse andmise otsustaja kasutada eksperthinnangut);
  3) osavõtutasu ja tagatisraha suuruse;
  4) enampakkumise vormi;
  5) kasutuslepingu olulised tingimused.

  (2) Enampakkumise vahetuks korraldajaks on vallavalitsus.

  (3) Vallavalitsus annab enampakkumisest teada kohalikus ja vajadusel üleriigilise levikuga ajalehes ning internetis Alajõe valla koduleheküljel vähemalt 15 päeva enne enampakkumist. Kuulutus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) enampakkumise vahetu korraldaja;
  2) vallavara nimetus, asukoht ja iseloomustus;
  3) enampakkumise vorm;
  4) enampakkumise toimumise koht (aadress) ja aeg, kirjaliku enampakkumise korral pakkumiste esitamise koht (aadress) ja tähtaeg;
  5) enampakkumise alghind;
  6) kasutusse andmise tingimustega tutvumiseks ettenähtud aeg ja koht, kui tingimused ei ole ära näidatud kuulutuses;
  7) kasutusse antava vallavara kasutamisotstarve;
  8) nõuded pakkumisel osalemiseks või pakkumise vormistamiseks;
  9) osavõtutasu ja tagatisraha suurus ning tasumise kord;
  10) tagatisraha mittetagastamise tingimused;
  11) kirjaliku enampakkumise korral pakkumiste avamise aeg ja koht (aadress).

  (4) Enampakkumine toimub, kui enampakkumisest osavõtuks avaldab vähemalt üks isik.

  (5) Enampakkumise tulemused kinnitab või tunnistab enampakkumise nurjunuks vallavara kasutusse andmise otsustaja.

  (6) Suuline enampakkumine toimub järgmiselt:
  1) vallavanem moodustab oma käskkirjaga enampakkumise korraldamiseks kolmeliikmelise enampakkumise komisjoni. Komisjoni esimees kuulutab suulise enampakkumise ajalehe kuulutuses märgitud ajal ja kohas avatuks. Enampakkumisest osa võtta soovijad esitavad oma isikut või volitusi tõendavad dokumendid ning tagatisraha ja osavõtutasu tasumist tõendavad dokumendid ning annavad allkirja, et nad on teadlikud enampakkumise korrast ja kasutuslepingu tingimustest. Allkirja mitteandnud isikuid, samuti isikud, kes ei esita oma isikut või volitusi tõendavaid dokumente ning osavõtutasu ja tagatisraha tasumist tõendavaid dokumente, pakkumisele ei lubata. Seejärel kuulutab komisjoni esimees suulise enampakkumise avatuks;
  2) enne enampakkumise alustamist tutvustab enampakkumise komisjoni esimees enampakkumise protseduurireegleid, teatab osalejate arvu ja nende registreerimisnumbrid ning enampakkumise sammu suuruse. Sammu suurus määratakse vallavanema käskkirjaga;
  3) kõik enampakkumisel osalejad ja kohalviibijad on kohustatud enampakkumise ajal alluma komisjoni esimehe korraldustele. Komisjoni esimehel on õigus nõuda osalejate või teiste kohalviibijate lahkumist, kui nad teistkordselt on rikkunud enampakkumise protseduuri või ei ole täitnud komisjoni esimehe korraldusi. Eelnimetatud juhtudel on komisjonil õigus katkestada enampakkumine ja teha kasutusse andmise otsustajale ettepanek tunnistada enampakkumine nurjunuks;
  4) enampakkumine algab vallavara alghinna teatamisest enampakkumise komisjoni esimehe poolt ja tema haamrilöögist, pakkuja annab oma soovist märku registreerimisnumbri tõstmisega ning teatab pakkumise suuruse pärast enampakkumise komisjoni esimehe vastavat luba;
  5) enampakkumine lõpeb enampakkumise komisjoni esimehe haamrilöögiga pärast pakutava kõrgeima pakkumise kolmekordset teatamist;
  6) enampakkumise käik ja tulemused protokollitakse. Protokolli lahutamatuks osaks on osalejate registreerimisleht ja tehtud pakkumiste leht;
  7) pakkuja, kes tegi kõrgeima pakkumise, annab protokollile allkirja selle kohta, et ta kohustub sõlmima kasutuslepingu enampakkumiseks esitatud tingimustel vallavalitsuse poolt määrataval tähtajal.

  (7) Kirjalik enampakkumine toimub järgmiselt:
  1) ) enampakkumisel osalemiseks esitab isik vallavalitsusele hiljemalt enampakkumise kuulutuses märgitud tähtajaks ja kohta pakkumise kinnises ümbrikus, ümbrikule peab olema märgitud, millisele enampakkumisele ümbrik on esitatud. Pakkumine peab sisaldama järgmisi andmeid: pakkuja nimi, registri- või isikukood (sünniaeg), asu- või elukoht ja aadress ning panga arvelduskonto number; nõusolek kasutusse andmise tingimustega; kinnitus, et pakkuja on teadlik vara seisukorrast; dokument osavõtutasu ja tagatisraha tasumise kohta; pakutav tasu kirjutatud sõnade ja numbritega; pakkumise tegemise kuupäev, pakkumise esitaja allkiri; allakirjutamisel esindaja poolt - volikiri ja juriidilise isiku puhul äriregistrikaardi ärakiri;
  2) saabunud pakkumised registreeritakse vallavalitsuses nende saabumise järjekorras ja pitseeritakse;
  3) kõik ajalehe kuulutuses märgitud tähtajaks laekunud pakkumised avab vallavanema poolt käskkirjaga moodustatud komisjon nende registreerimise järjekorras ja kannab pakkumised protokolli. Pakkujad võivad osaleda pakkumiste avamise juures ning tutvuda protokolliga. Protokoll koostatakse vahetult pärast pakkumiste avamist ja sellele kirjutavad alla kõik kohalviibivad komisjoni liikmed. Komisjoni liikme kirjalik eriarvamus lisatakse protokollile ja selle kohta tehakse protokolli vastav märge;
  4) pakkumised, mis ei ole esitatud tähtaegselt või ei vasta käesoleva paragrahvi 7. lõike punktis 1 nimetatud nõuetele, enampakkumises ei osale ning selle kohta tehakse protokolli vastav märge;
  5) enampakkumise võitjaks osutub osaleja, kes tegi kõrgeima pakkumise. Kui kaks või enam osalejat on teinud võrdse kõrgeima pakkumise, annab komisjon võrdse kõrgeima pakkumise teinud pakkujatele õiguse esitada täiendav kirjalik pakkumine 10 tööpäeva jooksul. Täiendav pakkumine ei tohi olla väiksem esialgsest pakkumisest. Täiendavad pakkumised vaatab läbi komisjon.

§ 12.   Vallavara kasutusse andmine eelläbirääkimistega pakkumise korras

  (1) Kasutusse andmise otsustaja määrab:
  1) kasutusse andmise tähtaja;
  2) alghinna suuruse (alghinna määramisel võib kasutusse andmise otsustaja kasutada eksperthinnangut);
  3) osavõtutasu ja tagatisraha suuruse;
  4) kasutuslepingu olulised tingimused;
  5) lisatingimused.

  (2) Eelläbirääkimistega pakkumise vahetuks korraldajaks on vallavalitsus.

  (3) Vallavalitsus annab eelläbirääkimistega pakkumisest teada kohalikus ja vajadusel üleriigilise levikuga ajalehes ning internetis Alajõe valla koduleheküljel vähemalt 15 päeva enne pakkumise toimumist. Kuulutus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) eelläbirääkimistega pakkumise vahetu korraldaja;
  2) vallavara nimetus, asukoht ja iseloomustus;
  3) eelläbirääkimistega pakkumise esitamise koht (aadress) ja tähtaeg;
  4) eelläbirääkimistega pakkumise alghind;
  5) kasutusse andmise tingimustega tutvumiseks ettenähtud aeg ja koht, kui tingimused ei ole ära näidatud kuulutuses;
  6) kasutusse antava vallavara kasutamisotstarve;
  7) nõuded eelläbirääkimistega pakkumisel osalemiseks või eelläbirääkimistega pakkumise vormistamiseks;
  8) osavõtutasu ja tagatisraha suurus ning tasumise kord;
  9) tagatisraha mittetagastamise tingimused;
  10) lisatingimused.

  (4) Vallavanem moodustab käskkirjaga eelläbirääkimiste pidamiseks vähemalt kolmeliikmelise eelläbirääkimiste pidamise komisjoni.

  (5) Pakkumised esitatakse kirjalikult vallavalitsusele ajalehes väljakuulutatud korras ja tähtajal. Pakkumine peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) pakkuja nimi, registri- või isikukood (sünniaeg), asu- või elukoht ja aadress ning panga arvelduskonto number;
  2) nõusolek kasutusse andmise tingimustega;
  3) kinnitus, et pakkuja on teadlik vara seisukorrast;
  4) dokument osavõtutasu ja tagatisraha tasumise kohta;
  5) pakutav tasu kirjutatud sõnade ja numbritega;
  6) eelläbirääkimistega pakkumise lisatingimused;
  7) eelläbirääkimistega pakkumise tegemise kuupäev, pakkumise esitaja allkiri, allakirjutamisel esindaja poolt - volikiri ja juriidilise isiku puhul äriregistrikaardi ärakiri.

  (6) Läbirääkimistele kutsutakse isikud, kelle pakkumised vastavad väljakuulutatud tingimustele.

  (7) Pärast eelläbirääkimiste lõppu esitab iga pakkuja kirjalikult oma lõpliku pakkumise tasu suuruse ja kõigi lisatingimuste kohta eelläbirääkimiste pidamiseks moodustatud komisjoni teates määratud tähajaks ja kohta.

  (8) Lõplike pakkumiste hindamisel arvestatakse pakkumise tasu suurust ja lisatingimusi. Võrdväärsete pakkumiste korral annab eelläbirääkimiste pidamise komisjon parima pakkumise selgitamiseks võrdväärse pakkumise teinud pakkujatele võimaluse oma pakkumisi täiendada. Täiendav pakkumine ei või olla väiksem esialgsest pakkumisest.

  (9) Eelläbirääkimiste käik protokollitakse. Protokolliga on huvitatud isikutel õigus tutvuda pärast pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (10) Eelläbirääkimised on konfidentsiaalsed.

  (11) Eelläbirääkimistega pakkumise tulemused kinnitab või tunnistab selle nurjunuks kasutusse andmise otsustaja

§ 13.   Enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise nurjunuks tunnistamine

  Kasutusse andmise otsustaja tunnistab vallavara kasutusse andmise enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise nurjunuks, kui:
  1) pakkumise korraldamisel rikuti käesoleva korra § 11 lõike 6 ja lõike 7 punktide 2 ja 3 või § 12 lõigete 6 - 9 sätteid;
  2) enampakkumisel või eelläbirääkimistega pakkumisel kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja ei ilmu lepingu sõlmimisele vallavalitsuse poolt määratud tähtajal;
  3) kuulutuses märgitud tähtajaks ei registreerita ühtegi pakkujat või kirjalikku pakkumist;
  4) ükski pakkumine ei vasta käesoleva korra § 11 lõike 7 punkti 1 või § 12 lõike 5 nõuetele.

§ 14.   Enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise tulemuste kinnitamisest teatamine

  Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujale saadetakse teade pakkumise tulemuste kinnitamise kohta. Teates märgitakse kasutuslepingu sõlmimise aeg ja koht. Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja on kohustatud ilmuma kasutuslepingut sõlmima teates näidatud ajal ja kohta.

§ 15.   Tagatisraha ja osavõtutasu

  (1) Tagatisraha, mis on tasutud isiku poolt, kellega sõlmitakse kasutusleping, loetakse lepingujärgse makse osaks.

  (2) Teistele pakkumises osalejatele tagastatakse tasutud tagatisraha hiljemalt 10 päeva jooksul pärast pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (3) Tagatisraha ei tagastata kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujale, kui ta ei ilmu kasutuslepingu sõlmimisele teates märgitud ajal ja kohta.

  (4) Osavõtutasu tagastatakse pakkujale, kui enampakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine tunnistati nurjunuks käeoleva korra § 13 punkti 1 alusel.

§ 16.   Vallavara kasutusse andmine otsustuskorras

  (1) Vallavara võib anda otsustuskorras tasuta või tasu eest kasutusse järgmistel juhtudel:
  1) mittetulundusühingutele ja sihtasutustele heategevaks otstarbeks või kohaliku omavalitsuse poolt neile delegeeritud ülesannete täitmiseks;
  2) tunnistati nurjunuks, kusjuures tasu ei tohi olla väiksem nurjunuks tunnistatud enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise alghinnast;
  3) ühekordsete ürituste korraldamiseks, kuid mitte kauemaks kui 1 nädal;
  4) teistele isikutele igakordse otsuse alusel, lähtudes valla huvidest.

  (2) Otsustuskorras kasutusse andmine toimub käesoleva korra § 10 lõigete 4 ja 5 alusel.

  (3) Vallavara otsustuskorras kasutusse andmisel määrab kasutusse andmise otsustaja:
  1) kasutusse andmise tähtaja;
  2) kasutusse andmise tasuta või tasu eest;
  3) tasu suuruse;
  4) lisatingimused.

§ 17.   Vallavara kasutuslepingu sõlmimine, muutmine ja uuendamine

  (1) Vallavara kasutuslepingu (v.a otsustuskorras kasutusse antava vallavara puhul) sõlmib vallavanem hiljemalt 15 päeva jooksul pärast enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (2) Vallavara otsustuskorras kasutusse saaja on kohustatud ilmuma lepingu sõlmimisele vallavalitsuse teates näidatud ajal ja kohta. Mitteilmumise korral kaotab ta õiguse lepingu sõlmimiseks ja otsus vallavara otsustuskorras kasutusse andmise kohta tühistatakse.

  (3) Vallavara kasutusse andmisel ühekordsete ürituste korraldamiseks, kuid mitte kauemaks kui 1 nädal, sõlmib kasutuslepingu kasutusse andmise otsustaja.

  (4) Vallavara tähtajatuks kasutamiseks andmisel võib nõuda rendi ettemaksu tasumist kuni kahe kuu renditasu ulatuses.

  (5) Kasutuslepingu muutmise ja uuendamise otsustab kasutusse andmise otsustaja.

4. peatükk VALLAVARA VÕÕRANDAMINE 

§ 18.   Vallavara võõrandamise otsustamine

  (1) Vallavara võõrandamise otsustab volikogu.

  (2) Vallavara võõrandamise korraldajaks on vallavalitsus.

§ 19.   Vallavara võõrandamine

  (1) Vallavara võõrandamine toimub:
  1) müük enampakkumise korras toimub kas suulises või kirjalikus vormis;
  2) müük eelläbirääkimistega pakkumise korras;
  3) müük või tasuta üleandmine (sh mitterahaline sissemakse äriühingu kapitali) otsustuskorras.

  (2) Vallavara võõrandamise korra määrab kindlaks võõrandamise otsustaja.

§ 20.   Vallavara müük enampakkumise korras

  (1) Võõrandamise otsustaja määrab:
  1) alghinna;
  2) enampakkumise vormi;
  3) osavõtutasu ja tagatisraha suuruse;
  4) lisatingimused.

  (2) Vallavalitsus annab enampakkumisest teada kohalikus ja vajadusel üleriigilise levikuga ajalehes ning internetis Alajõe valla koduleheküljel vähemalt 15 päeva enne enampakkumise toimumist. Kuulutus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) enampakkumise vahetu korraldaja;
  2) võõrandamisele kuuluva vara nimetus (kinnistu puhul selle number kinnistusregistris, asukoht, pindala ja sihtotstarve). Vara täpsema iseloomustuse, koosseisu, piiride, koormatiste, ostuhinna tasumise korra ja muude täpsustavate andmete avaldamine ei ole vajalik, kui kuulutuses teatatakse võimalusest tutvuda võõrandatava varaga kuulutuses nimetatud kohas ja ajal;
  3) võõrandatava vara alghind;
  4) enampakkumise vorm, enampakkumise toimumise koht (aadress) ja aeg; kirjaliku enampakkumise korral pakkumiste esitamise koht (aadress) ja tähtaeg;
  5) osavõtutasu ja tagatisraha suurus ning tasumise kord;
  6) tagatisraha mittetagastamise tingimused;
  7) nõuded pakkumisel osalemiseks või pakkumise vormistamiseks;
  8) kehtestatud lisatingimused;
  9) kirjaliku enampakkumise korral pakkumiste avamise aeg ja koht.

  (3) Suuline enampakkumine toimub käesoleva korra § 11 lõike 6 punktide 1 - 6 alusel.

  (4) Kirjalik enampakkumine toimub käesoleva korra § 11 lõike 7 alusel.

  (5) Kaasomandis olev vallavara (välja arvatud elamu mõtteline osa) võõrandatakse käesoleva korra alusel, kusjuures kaasomanikel on selle ostueesõigus enampakkumise lõpphinnaga.

§ 21.   Vallavara müük eelläbirääkimistega pakkumise korras

  (1) Vallavara müüakse eelläbirääkimistega pakkumise korras, kui võõrandamise otsustaja poolt vara võõrandamiseks kehtestatud lisatingimused ei ole lõplikud.

  (2) Võõrandamise otsustaja määrab:
  1) alghinna;
  2) osavõtutasu ja tagatisraha suuruse;
  3) lisatingimused.

  (3) Vallavara müük eelläbirääkimistega pakkumise korras toimub käesoleva korra § 12 lõigete 2 -10 alusel.

§ 22.   Enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise tulemuste kinnitamine või selle nurjunuks tunnistamine

  (1) Enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise tulemused kinnitab või tunnistab selle nurjunuks vallavalitsus.

  (2) Pakkumise võib tunnistada nurjunuks järgmistel juhtudel:
  1) pakkumise korraldamisel rikuti käesoleva korra § 11 lõike 6 ja lõike 7 punktide 2 ja 3 või § 12 lõigete 6 - 9 sätteid;
  2) enampakkumisel või eelläbirääkimistega pakkumisel kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja ei ilmu lepingu sõlmimisele vallavalitsuse poolt määratud tähtajal;
  3) kuulutuses märgitud tähtajaks ei registreerita ühtegi pakkujat või kirjalikku pakkumist;
  4) ükski pakkumine ei vasta käesoleva korra § 11 lõike 7 punkti 1 või § 12 lõike 5 nõuetele;
  5) kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja jätab tähtaegselt tasumata ostuhinna või järelmaksu rakendamisel esimese sissemakse;
  6) kui on tuvastatud, et osavõtjate vahelised kokkulepped on mõjutanud enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise tulemusi.

§ 23.   Tulemuste kinnitamisest teatamine

  (1) Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujale teatatakse kirjalikult pakkumise tulemuste kinnitamisest või selle nurjunuks tunnistamisest ning müügilepingu sõlmimise aeg ja koht.

  (2) Pärast pakkumise tulemuste kinnitamise teate saamist on kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja kohustatud tasuma ostuhinna või järelmaksu rakendamisel esimese sissemakse vallavalitsuse teates märgitud tähtpäevaks.

§ 24.   Tagatisraha ja osavõtutasu

  (1) Tagatisraha, mis on tasutud isiku poolt, kellega sõlmitakse müügileping, loetakse lepingujärgse makse osaks.

  (2) Teistele pakkumises osalejatele tagastatakse tasutud tagatisraha hiljemalt 10 päeva jooksul pärast pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (3) Tagatisraha ei tagastata, kui kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja ei ilmu müügilepingu sõlmimisele vallavalitsuse saadetud teates märgitud ajal ja kohta.

  (4) Osavõtutasu tagastatakse, kui enampakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine tunnistati nurjunuks käesoleva korra § 22 lõike 2 punkti 1 alusel.

§ 25.   Müügilepingu sõlmimine

  (1) Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja peab ilmuma müügilepingu sõlmimisele vallavalitsuse teates määratud kuupäeval ja kohta.

  (2) Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja kaotab õiguse nõuda müügilepingu sõlmimist järgmistel juhtudel:
  1) ostuhinna või järelmaksu rakendamisel esimese sissemakse määratud tähtpäevaks mittetasumisel;
  2) määratud tähtpäeval müügilepingu sõlmimisele mitteilmumisel.

  (3) Lepingu sõlmib valla nimel vallavanem või tema poolt selleks volitatud ametiisik.

  (4) Lepingu sõlmimise kulud, notaritasu ja riigilõivu tasub kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja (ostja).

§ 26.   Vallavara võõrandamine otsustuskorras

  (1) Vallavara võib võõrandada tasu eest otsustuskorras järgmistel juhtudel:
  1) rentnikule/üürnikule, kui rendiobjektiks olevale vallavarale on rentnik/üürnik oma kulul kooskõlastatult vallavalitsusega teinud parendusi, mille tõttu lisandunud väärtus moodustab üle 50% rendiobjekti harilikust väärtusest;
  2) enampakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine tunnistati kahel korral nurjunuks ja nimetatud vara ei ole otstarbekas anda kasutusse või koormata hoonestusõigusega, kusjuures müügihind ei tohi olla väiksem nurjunuks tunnistatud enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise alghinnast;
  3) mitterahalise sissemakse tegemisel äriühingu aktsia- või osakapitali;
  4) osa võõrandamisel teisele osanikule ja aktsiate võõrandamisel teistele aktsionäridele;
  5) igakordse otsuse alusel, lähtudes valla huvidest.

  (2) Vallavara võõrandamise otsustamiseks esitab huvitatud isik (edaspidi avaldaja) vallavalitsusele avalduse. Avalduses peab sisalduma:
  1) avaldaja nimi (nimetus), isikukood (registrikood) ja aadress;
  2) ostuhinna pakkumine;
  3) ostuhinna tasumise tingimused (järelmaksu soov);
  4) dokument tagatisraha maksmise kohta.

  (3) Avalduse esitamisel tasub avaldaja tagatisraha, mis on 10% pakutud ostuhinnast.

  (4) Vallavara võõrandamise otsusest teatatakse avaldajale kirjalikult.

  (5) Pärast otsuse kättesaamist on avaldaja kohustatud tasuma ostuhinna teates märgitud tähtajal ja ilmuma müügilepingu sõlmimisele teates näidatud ajal ja kohta.

  (6) Määratud tähtpäeval müügilepingu sõlmimisele mitteilmumisel kaotab avaldaja õiguse nõuda müügilepingu sõlmimist ja otsus vallavara otsustuskorras võõrandamise kohta tühistatakse.

  (7) Avalduse mitterahuldamisel tagastatakse avaldajale tagatisraha 10 tööpäeva jooksul otsuse tegemisest arvates.

5. peatükk VALLAVARA KOORMAMINE 

§ 27.   Vallavara koormamise mõiste

  Vallavara koormamine käesoleva korra tähenduses on valla omandis olevale kinnisasjale servituudi, reaalkoormatise, hoonestusõiguse või ostueesõiguse seadmine.

§ 28.   Vallavara koormamise otsustab vallavolikogu.

§ 29.   Hoonestusõiguse seadmine

  Hoonestusõiguse seadmine toimub:
  1) enampakkumise korras kas suulises või kirjalikus vormis;
  2) eelläbirääkimistega pakkumise korras;
  3) otsustuskorras.

§ 30.   Hoonestusõiguse seadmine ja ettevalmistamine

  (1) Hoonestusõiguse seadmise vahetuks korraldajaks on vallavalitsus.

  (2) Hoonestusõiguse seadmise otsustaja määrab:
  1) hoonestusõiguse seadmise õiguslikud alused;
  2) hoonestusõiguse seadmise korra ja vormi;
  3) hoonestusõigusega koormatava maa suuruse, asukoha, sihtotstarbe ja katastritunnuse;
  4) hoonestusõiguse tähtaja;
  5) hoonestusõiguse (aasta) tasu algsuuruse ja/või tasu suuruse arvutamise alused;
  6) hoonestusõiguse seadmise pakkumiste esitamise tähtpäeva;
  7) osavõtutasu ja tagatisraha suuruse;
  8) eelläbirääkimiste pidamise komisjoni koosseisu eelläbirääkimistega pakkumise korral;
  9) lisatingimused eelläbirääkimistega pakkumise korral;
  10) vajadusel muud tingimused (hoonestusõiguse tasu maksegraafik, hoonestusõigusega koormatava maa detailse planeerimisega ja/või hoonestamisega ja/või tehnovõrkude rajamisega seotud kohustused, kohustuste täitmise tähtajad, kohustuste täitmist tagavad sanktsioonid, maatükil lasuvad koormatised, lepingu sõlmimiseks nõutavad finantsgarantiid, tagatised, maatükil asuvate ehitiste säilitamise või lammutamise kohustused, maatükil asuvate ehitiste kindlustamisega seotud kohustused, sätted tehnorajatiste üleandmise kohta, kitsendusi põhjustavate objektide olemasolu maatükil, sätted hoonestaja või kinnisasja omaniku ostueesõiguse kohta, pakkumiste hindamise või parimaks pakkujaks tunnistamise kriteeriumid eelläbirääkimistega pakkumise korral).

§ 31.   Hoonestusõiguse seadmine enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise korras

  (1) Vallavalitsus annab enampakkumisest või eelläbirääkimistega pakkumisest teada kohalikus ja vajadusel üleriigilise levikuga ajalehes vähemalt 15 päeva enne pakkumise toimumist. Kuulutus peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
  1) hoonestusõiguse seadmise vahetu korraldaja
  2) enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise aluseks oleva haldusakti kuupäev ja number;
  3) hoonestusõiguse seadmise kord ja vorm;
  4) hoonestusõigusega koormatava maa suurus, asukoht, sihtotstarve ja katastritunnus;
  5) hoonestusõiguse tähtaeg;
  6) hoonestusõiguse (aasta) tasu algsuurus ja/või tasu suuruse arvutamise alused;
  7) hoonestusõiguse seadmise tingimused kooskõlas pakkumise aluseks oleva haldusaktiga;
  8) kirjaliku enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise korral pakkumiste esitamise koht (aadress) ja tähtaeg;
  9) suulise enampakkumise korral selle toimumise koht (aadress) ja aeg;
  10) osavõtutasu ja tagatisraha suurus ja tasumise kord;
  11) tagatisraha mittetagastamise tingimused;
  12) hoonestusõiguse seadmist käsitleva dokumendipaketiga tutvumise aeg ja koht;
  13) pakkumise vormistamisele esitatavad nõuded;
  14) kirjaliku enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise korral pakkumiste avamise koht (aadress) ja aeg;
  15) vajaduse korral muud tingimused (kinnistul lasuvad koormatised, lepingu sõlmimise tähtaeg, sanktsioonid lepingu sõlmimisest kõrvalehoidmise puhul vms).

  (2) Enampakkumine toimub, kui enampakkumisest osavõtuks avaldab soovi vähemalt üks isik.

  (3) Suuline enampakkumine toimub järgmiselt:
  1) vallavanem moodustab oma käskkirjaga enampakkumise korraldamiseks kolmeliikmelise enampakkumise komisjoni. Komisjoni esimees kuulutab suulise enampakkumise ajalehe kuulutuses märgitud ajal ja kohas avatuks. Enampakkumisest osa võtta soovijad esitavad oma isikut või volitusi tõendavad dokumendid ning tagatisraha ja osavõtutasu tasumist tõendavad dokumendid ning annavad allkirja, et nad on teadlikud enampakkumise korrast ja hoonestusõiguse seadmise lepingu tingimustest. Allkirja mitteandnud isikuid, samuti isikuid, kes ei esita oma isikut või volitusi tõendavaid dokumente ning osavõtutasu ja tagatisraha tasumist tõendavaid dokumente, pakkumisele ei lubata. Seejärel kuulutab komisjoni esimees suulise enampakkumise avatuks;
  2) enne enampakkumise alustamist tutvustab enampakkumise komisjoni esimees enampakkumise protseduurireegleid, teatab osalejate arvu ja nende registreerimisnumbrid ning enampakkumise sammu suuruse. Sammu suurus määratakse vallavanema käskkirjaga;
  3) kõik enampakkumisel osalejad ja kohalviibijad on kohustatud enampakkumise ajal alluma komisjoni esimehe korraldustele. Komisjoni esimehel on õigus nõuda osalejate või teiste kohalviibijate lahkumist, kui nad teistkordselt on rikkunud enampakkumise protseduuri või ei ole täitnud komisjoni esimehe korraldusi. Eelnimetatud juhtudel on komisjonil õigus katkestada enampakkumine ja teha hoonestusõiguse seadmise otsustajale ettepanek tunnistada enampakkumine nurjunuks;
  4) enampakkumine algab hoonestusõiguse tasu algsuuruse teatamisest enampakkumise komisjoni esimehe poolt ja tema haamrilöögist, pakkuja annab oma soovist märku registreerimisnumbri tõstmisega ning teatab pakkumise suuruse pärast enampakkumise komisjoni esimehe vastavat luba;
  5) enampakkumine lõpeb enampakkumise komisjoni esimehe haamrilöögiga pärast pakutava kõrgeima pakkumise kolmekordset teatamist;
  6) suulise enampakkumise käik ja tulemused protokollitakse. Protokolli lahutamatuks osaks on osalejate registreerimisleht ja tehtud pakkumiste leht;
  7) pakkuja, kes tegi kõrgeima pakkumise, annab protokollile allkirja selle kohta, et ta kohustub sõlmima hoonestusõiguse seadmise lepingu vallavalitsuse poolt määrataval tähtajal enampakkumiseks väljakuulutatud tingimustel ja tema poolt tehtud kõrgeima pakkumisega.

  (4) Kirjaliku enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise korral esitab pakkuja hiljemalt kuulutuses märgitud tähtajaks ja kohta pakkumise kinnises ümbrikus, millele on märgitud, millisele enampakkumisele või eelläbirääkimistega pakkumisele ümbrik on esitatud. Pakkumine peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) pakkuja nimi, registri- või isikukood (sünniaeg), asu- või elukoht ja aadress ning panga arvelduskonto number;
  2) koormatava maa asukoht ja sihtotstarve;
  3) pakutav tasu kirjutatud sõnade ja numbritega;
  4) nõusolek hoonestusõiguse seadmise tingimustega;
  5) eelläbirääkimistega pakkumise korral pakkumine lisatingimuste kohta ja korraldaja poolt nõutud materjalid (investeerimiskava, äriplaan, finantstagatis, maksegraafik vms);
  6) pakkumise tegemise kuupäev, pakkumise esitaja allkiri, allakirjutamisel esindaja poolt - volikiri ja juriidilise isiku puhul äriregistrikaardi ärakiri;
  7) osavõtutasu ja tagatisraha tasumist tõendavad dokumendid, pakkumise esitaja esindusõigust tõendavad dokumendid, koopia põhikirjast, äriühingu põhikirjakohase pädeva organi otsus hoonestusõiguse omandamiseks ning nõudmisel garantiikiri.

  (5) Kirjalik enampakkumine toimub järgmiselt:
  1) enampakkumisel osalemiseks esitab isik hiljemalt enampakkumise kuulutuses märgitud tähtajaks ja kohta pakkumise kinnises ümbrikus, millele on märgitud, millisele enampakkumisele ümbrik on esitatud. Pakkumine peab vastama käesoleva paragrahvi 4. lõike nõuetele;
  2) saabunud pakkumised registreeritakse vallavalitsuses nende saabumise järjekorras ja pitseeritakse;
  3) kõik ajalehe kuulutuses märgitud tähtajaks laekunud pakkumised avab vallavanema poolt moodustatud komisjon nende registreerimise järjekorras ja kannab pakkumised protokolli. Pakkujad võivad osaleda pakkumiste avamise juures ning tutvuda protokolliga. Protokoll koostatakse vahetult pärast pakkumiste avamist ja sellele kirjutavad alla kõik kohalviibivad komisjoni liikmed. Komisjoni liikme kirjalik eriarvamus lisatakse protokollile ja selle kohta tehakse protokolli vastav märge;
  4) pakkumised, mis ei ole esitatud tähtaegselt või ei vasta käesoleva paragrahvi 5. lõike punktis 1 nimetatud nõuetele, enampakkumises ei osale ning selle kohta tehakse protokolli vastav märge;
  5) enampakkumise võitjaks osutub osaleja, kes tegi kõrgeima pakkumise. Kui kaks või enam osalejat on teinud võrdse kõrgeima pakkumise, annab vallavalitsus võrdse kõrgeima pakkumise teinud pakkujatele õiguse esitada täiendav kirjalik pakkumine 10 tööpäeva jooksul. Täiendav pakkumine ei või olla väiksem esialgsest pakkumisest. Täiendavad pakkumised vaatab läbi vallavalitsus.

  (6) Hoonestusõigus seatakse eelläbirääkimistega pakkumise korras, kui kehtestatud lisatingimused ei ole lõplikud.

  (7) Eelläbirääkimistega pakkumine toimub järgmiselt:
  1) pakkumine tuleb esitada käesoleva paragrahvi 4. lõikes toodud korras;
  2) läbirääkimistele lubatakse isikud, kelle pakkumised vastavad väljakuulutatud tingimustele;
  3) pärast eelläbirääkimiste lõppu esitab iga pakkuja kirjalikult oma lõpliku pakkumise tasu suuruse ja kõigi lisatingimuste kohta eelläbirääkimiste pidamiseks moodustatud komisjoni teates määratud tähajaks ja kohta;
  4) lõplike pakkumiste hindamisel arvestatakse pakkumise tasu suurust ja lisatingimusi. Võrdväärsete pakkumiste korral annab eelläbirääkimiste pidamise komisjon parima pakkumise selgitamiseks võrdväärse pakkumise teinud pakkujatele võimaluse oma pakkumisi täiendada;
  5) eelläbirääkimiste käik protokollitakse. Protokolliga on huvitatud isikutel õigus tutvuda pärast pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (8) Enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise tulemused kinnitab või tunnistab selle nurjunuks hoonestusõiguse seadmise otsustaja.

§ 32.   Hoonestusõiguse seadmise enampakkumise ja eelläbirääkimistega pakkumise nurjunuks tunnistamine

  Hoonestusõiguse seadmise otsustaja tunnistab hoonestusõiguse seadmise enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise nurjunuks, kui:
  1) pakkumise korraldamisel rikuti käesoleva korra § 31 lõike 3 ja lõike 5 punktide 2 ja 3 sätteid;
  2) enampakkumisel või eelläbirääkimistega pakkumisel kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja ei ilmu hoonestusõiguse lepingu sõlmimisele majandusosakonna poolt määratud tähtajal;
  3) kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja jätab tähtaegselt tasumata hoonestusõiguse tasu või järelmaksu rakendamisel esimese sissemakse;
  4) kuulutuses märgitud tähtajaks ei registreerita ühtegi pakkujat või kirjalikku pakkumist;
  5) ükski kirjalik pakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine ei vasta käesoleva korra § 31 lõike 4 nõuetele.

§ 33.   Hoonestusõiguse seadmine otsustuskorras

  Hoonestusõiguse võib seada otsustuskorras:
  1) omanikuhoonestusõigusena;
  2) avalik-õiguslike juriidiliste isikute kasuks;
  3) valla osalusega äriühingute kasuks;
  4) sotsiaal-, kultuuri-, haridus- ja spordiobjektide rajamiseks;
  5) vallamaale, mille hoonestamiseks korraldatud enampakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine tunnistati kahel korral nurjunuks ja ei ole otstarbekas koormatava kinnisasja võõrandamine, kusjuures otsustuskorras seatava hoonestusõiguse aastatasu suurus ei tohi olla väiksem nurjunuks tunnistatud enampakkumise või eelläbirääkimistega pakkumise alghinnast;
  6) vallamaal asuva(te) ehitis(t)e omaniku kasuks, kui vald ja ehitis(t)e omanik on selles kokku leppinud maareformi seaduse § 7 lõikest 2 lähtudes.

§ 34.   Hoonestusõiguse seadmise otsus ja tulemustest teatamine

  (1) Hoonestusõiguse seadmise otsuse võtab vastu hoonestusõiguse seadmise otsustaja. Otsus peab sisaldama järgmisi andmeid:
  1) hoonestusõiguse seadmise õiguslikud alused;
  2) kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujaks tunnistatud isiku andmed, otsustuskorras hoonestusõiguse seadmisel andmed isiku kohta, kelle kasuks hoonestusõigus seatakse;
  3) hoonestusõigusega koormatava maa suurus, asukoht, sihtotstarve ja katastritunnus;
  4) hoonestusõiguse tähtaeg;
  5) hoonestusõiguse (aasta) tasu suurus või tasu suuruse arvutamise alused;
  6) hoonestusõiguse seadmise tingimused/hoonestaja kohustused;
  7) kinnistusraamatusse kantavad sätted;
  8) järelevalve teostaja hoonestusõiguse seadmise lepingu tingimustest kinnipidamise üle;
  9) lisatingimused olenevalt konkreetsetest asjaoludest.

  (2) Kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujale teatatakse kirjalikult pakkumise tulemuste kinnitamisest või selle nurjunuks tunnistamisest ning hoonestusõiguse seadmise lepingu sõlmimise aeg ja koht.

  (3) Otsustuskorras hoonestusõiguse seadmise taotlejale (edaspidi taotleja) teatatakse kirjalikult hoonestusõiguse seadmise taotluse rahuldamisest või rahuldamata jätmisest ning hoonestusõiguse seadmise lepingu sõlmimise aeg ja koht.

  (4) Pärast käesoleva paragrahvi 2. või 3. lõikes nimetatud teate saamist on kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkuja või taotleja kohustatud tähtaegselt tasuma hoonestusõiguse seadmise otsuses märgitud maksed.

§ 35.   Osavõtutasu ja tagatisraha

  (1) Tagatisraha, mis on tasutud isiku poolt, kellega sõlmitakse hoonestusõiguse seadmise leping, loetakse lepingujärgse makse osaks.

  (2) Teistele pakkumises osalejatele tagastatakse tasutud tagatisraha hiljemalt 10 päeva jooksul pärast pakkumise tulemuste kinnitamist.

  (3) Tagatisraha ei tagastata kõrgeima või parima pakkumise teinud pakkujale, kui ta ei ilmu hoonestusõiguse seadmise lepingu sõlmimisele teates märgitud ajal ja kohta.

  (4) Osavõtutasu tagastatakse pakkujale, kui enampakkumine või eelläbirääkimistega pakkumine tunnistati nurjunuks käesoleva korra § 32 punkti 1 alusel.

§ 36.   Hoonestusõiguse seadmise lepingu sõlmimine

  (1) Pakkumise võitja või taotleja peab ilmuma hoonestusõiguse seadmise lepingu sõlmimisele vallavalitsuse teates määratud kuupäeval ja kohta.

  (2) Pakkumise võitja või taotleja kaotab õiguse nõuda lepingu sõlmimist järgmistel juhtudel:
  1) hoonestusõiguse tasu või järelmaksu rakendamisel esimese sissemakse mittetasumisel määratud tähtpäevaks;
  2) määratud kuupäeval lepingu mittesõlmimisel.

  (3) Lepingu sõlmib valla nimel vallavanem või tema poolt selleks volitatud ametiisik.

  (4) Lepingu sõlmimise kulud, notaritasu ja riigilõivu tasub parima pakkumise teinud pakkuja.

6. peatükk VALLAVARA MAHAKANDMINE 

§ 37.   Vallavara kõlbmatuks tunnistamise ja mahakandmise taotlemine

  Vallavara kõlbmatuks tunnistamiseks koostab vallavara valitseja (valdaja) taotluse, mis peab sisaldama:
  1) vara nimetust, liiki, vallavararegistri numbrit, kogust, soetamise aega, maksumust, jääkväärtust, tehnilisi andmeid ja asukohta;
  2) põhivara remontide maksumust jooksval aruandeaastal;
  3) varaga seotud eritingimusi (kultuuri-, arhitektuuriline väärtus, keskkonnaohtlikkus jne);
  4) andmeid selle kohta, et vara ei ole õnnestunud kasutusse anda ega võõrandada;
  5) vara osalise või täieliku hävimise korral kogu sellekohast teavet;
  6) vara või selle osas kõlbmatuks tunnistamise peamisi põhjusi, sh järelevalve- organite ettekirjutuste olemasolu;
  7) vara hävitamiseks vajalike tööde eelarvet;
  8) varaga seotud õigusi ja kohustusi tõendavat dokumentatsiooni;
  9) muid varaga seotud olulisi andmeid.

§ 38.   Vallavara kõlbmatuks tunnistamise ja mahakandmise otsustamine

  (1) Vallavara hulka kuuluva vallasasja või maatüki oluliseks osaks oleva hoone või rajatise kõlbmatuks tunnistamise, mahakandmise ja hävitamise otsustab:
  1) vallavalitsus - vallavararegistrisse kandmisele kuuluva vara suhtes;
  2) vallaasutused - vallavararegistrisse kandmisele mittekuuluva vara suhtes, mis on tema valduses.

  (2) Otsus vara kõlbmatuks tunnistamise kohta tehakse 15 päeva jooksul taotluse saamisest. Otsus peab sisaldama:
  1) taotlusega nõustumist või mittenõustumist;
  2) nõustumise korral volitamist vara bilansist mahakandmiseks, varaga seotud õiguste ja kohustuste üleandmist;
  3) mittenõustumise korral põhjendust;
  4) muid tingimusi (lammutusloa väljastamist jne).

  (3) Vara või selle osa kõlbmatuks tunnistamine ja mahakandmine toimub üksnes seaduste, raamatupidamiseeskirjade ja käesoleva korra kohaselt vormistatud dokumentatsiooni alusel, mis peab sisaldama:
  1) vara kõlbmatuks tunnistamise otsust;
  2) vara hävitamise tegelikke kulusid;
  3) andmeid varaga seotud õiguste ja kohustuste ülekandmise kohta;
  4) vara hävitamise akti.

  (4) Vallavara valitseja esitab käesoleva paragrahvi 3. lõikes nimetatud dokumentatsiooni 10 päeva jooksul otsuse tegemisest vallavararegistrile, vajadusel ehitusregistri pidajale ja riiklikele registritele vastavate kannete tegemiseks.

  (5) Raamatupidamise kirjed koostatakse vastavuses raamatupidamist reguleerivate õigusaktide nõuetega.

§ 39.   Vallavara hulka kuuluvate nõuete esitamine ja nõuetest loobumine

  (1) Nõuded võlgniku suhtes esitab valla nimel kohtulikus ja kohtuvälises korras vallavalitsus või vallaasutus.

  (2) Kui vallavara hulka kuuluv nõue osutub lootusetuks või selle sissenõudmise protseduur ei ole majanduslikult põhjendatud, võib nõude esitamisest või sissenõude pööramisest loobumise otsustada:
  1) volikogu, kui nõue on üle 30 000 krooni (1923 eurot);
  2) vallavalitsus, kui nõue on kuni 30 000 krooni (1923 eurot);
  3) vallaasutuse juht, kui nõue on kuni 3000 krooni ( 192 eurot).

7. peatükk LÕPPSÄTTED 

§ 40.   Järelevalve

  Järelevalvet vallavara kasutusse andmiseks, võõrandamiseks ja koormamiseks sõlmitud lepingute täitmise üle teostab vallavalitsus.

§ 41.   Tunnistada kehtetuks Alajõe Vallavolikogu 10.06.1997 a määrus nr 20.

§ 42.   Määrus jõustub 5. oktoobril 2010. a.

Sergei Asmus
Volikogu esimees

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json