Linna ja valla valitsemineHanked

Teksti suurus:

Loksa linna hankekord

Väljaandja:Loksa Linnavalitsus
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst-terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kp:03.01.2021
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: Hetkel kehtiv
Avaldamismärge:RT IV, 31.12.2020, 20

Loksa linna hankekord

Vastu võetud 28.12.2020 nr 6

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2, riigihangete seaduse § 9 lõike 1 ja Loksa Linnavolikogu 18.12.2020 määruse nr 20 „Loksa linnavara valdamise, kasutamise ja käsutamise kord“ § 5 lõike 6 alusel, arvestades riigihangete seaduse § 9 lõikes 4 sätestatut.

§ 1.   Üldsätted

  (1) Loksa linna hankekord (edaspidi: kord) reguleerib riigihangete korraldamist Loksa Linnavalitsuses (edaspidi: linnavalitsus).

  (2) Loksa linna nimel korraldab riigihankeid linnavalitsus.

  (3) Korras reguleerimata küsimustes järgitakse riigihangete seaduses (edaspidi: RHS) sätestatut.

  (4) Andmed linnavalitsuse poolt teostatavate ja teostatud riigihangete kohta avaldatakse Loksa linna veebilehel.

§ 2.   Riigihangete planeerimine

  (1) Riigihangete planeerimiseks koostatakse igaks eelarveaastaks hankeplaan, milles kajastatakse riigihanked eeldatava maksumusega üle lihthanke piirmäära.

  (2) Linnavalitsuse teenistujad ja hallatavate asutuste juhid esitavad ettepanekud hankeplaani (vastavalt lisale) koos eelarve eelnõuga.

  (3) Linnavalitsus koostab esitatud ettepanekute alusel jooksvaks eelarveaastaks hankeplaani ja kinnitab selle korraldusega ühe kuu jooksul pärast linnaeelarve vastuvõtmist.

  (4) Hankeplaan avalikustatakse Loksa linna veebilehel.

§ 3.   Riigihanke korraldamise keskkond

  (1) Riigihange, mille eeldatav maksumus ületab lihthanke piirmäära RHS tähenduses, korraldatakse riigihangete registris elektroonilise menetlusena. Riigihangete registris koostatud dokumente ei registreerita ega reeglina dubleerita asutuse dokumendiregistris.

  (2) Toiminguid riigihangete registris teostab ja riigihanke menetluse vastavuse RHS-ile tagab ametnik, kelle teenistusülesannete hulka kuulub registrile andmete esitamine (edaspidi: registreerija).

  (3) Kui riigihanget ei korraldata riigihangete registris elektroonilise menetlusena, laetakse riigihankega seotud dokumendid asutuse dokumendiregistrisse.

§ 4.   Riigihanke korraldamise otsustamine

  (1) Liht- ja riigihanke piirmäärad on kehtestatud RHS-iga.

  (2) Üle lihthanke piirmäära maksumusega riigihanke korraldamise otsustab:
  1) Loksa Linnavolikogu otsusega, kui riigihanke menetluse tulemusel sõlmitakse hankeleping tähtajaga üle ühe eelarveaasta või hankelepingu sõlmimisega võetakse linnale rahalisi kohustusi, milliste täitmiseks puuduvad eelarves vahendid;
  2) muudel juhtudel linnavalitsuse korraldusega.

  (3) Riigihanke korraldamise otsustamisel määratakse kindlaks:
  1) riigihanke nimetus;
  2) RHS alusel kohaldatav riigihanke menetluse liik;
  3) riigihanke eest vastutav isik sh hankelepingu täitmise eest vastutav isik;
  4) hankekomisjoni koosseis, juhul kui otsustatakse, et hankekomisjoni toiminguid ei täida linnavara komisjon;
  5) riigihanke alusdokumentide sisulised asjaolud;
  6) pakkumuse tagatise nõutavus, liik, summa ja esitamise kord.

  (4) Linnavalitsus võib volitada teisi isikuid teostama hankemenetlusega seotud toiminguid. Volitatud isikud võivad kuuluda hankekomisjoni koosseisu.

§ 5.   Riigihanke eest vastutava isiku ülesanded riigihanke korraldamisel

  (1) Riigihanke eest vastutav isik on hangitava kuluartikli valdkonna eest vastutav abilinnapea või linnavalitsuse hallatava asutuse juht.

  (2) Riigihanke eest vastutava isiku ülesanded on eelkõige:
  1) riigihanke menetluse õigeaegne ja õiguspärane korraldamine, sealhulgas algatamine;
  2) registreerijale riigihanke alusdokumentide, jooniste ja teiste riigihankele kohalduvate andmete esitamine RHS-s sätestatud toimingute teostamiseks riigihangete registris;
  3) osalemine riigihanke menetluse käigus riigihanke ja riigihanke alusdokumentide kohta selgituste andmisel.

  (3) Hankelepingu täitmise eest vastutav isik on hangitava teenuse või toote valdkonna osas pädev isik. Riigihanke eest vastutav isik võib olla ka hankelepingu täitmise eest vastutav isik.

  (4) Hankelepingu täitmise eest vastutava isiku ülesanded on eelkõige:
  1) riigihanke tingimustele vastava lepingu koostamine;
  2) hankelepingule kohalduva järelevalve teostamine;
  3) osalemine riigihanke menetluse käigus riigihanke ja riigihanke alusdokumentide kohta selgituste andmisel;
  4) hankelepingu sõlmimise korral hankija esindamine lepingu täitmisel.

§ 6.   Hankekomisjoni ülesanded

  Hankekomisjoni ülesanded on:
  1) riigihanke alusdokumentide koostamine;
  2) hankelepingu eseme eeldatava maksumuse määramine;
  3) hankelepingu eseme tehnilise kirjelduse koostamine, kui see on kohane vastava riigihanke menetluse puhul;
  4) hankelepingu tingimuste või hankelepingu projekti koostamine, kui see on kohane vastava riigihanke menetluse puhul;
  5) hanketeate ja teiste riigihanke alusdokumentide koostamine, kui see on kohane vastava riigihanke menetluse puhul;
  6) riigihanke menetluse käigus riigihanke ja riigihanke alusdokumentide kohta selgituste andmine riigihanke menetluse eest vastutavale isikule;
  7) pakkumuste avamine;
  8) pakkujate kõrvaldamise aluste puudumise ja kvalifitseerimise tingimustele vastavuse kontrollimine;
  9) pakkumuste riigihanke alusdokumentidele vastavuse kontrollimine ning pakkumuste vastavaks tunnistamine või tagasilükkamine;
  10) pakkumuste hindamine, eduka pakkumuse kriteeriumitele vastava pakkumuse väljaselgitamine;
  11) linnavalitsusele eduka pakkumuse ettepaneku esitamine.

§ 7.   Pakkumuse edukaks tunnistamine, hankelepingu sõlmimine

  (1) Üle lihthanke piirmäära maksumusega riigihangete puhul tunnistab pakkumuse edukaks ja hankelepingu sõlmimise otsustab ning riigihanke menetluse lõppemise vormistab linnavalitsus korraldusega.

  (2) Hankelepingu muutmine on lubatav üksnes RHS-is nimetatud juhtudel.

§ 8.   Väikehanke korraldamise otsustamine

  (1) Alla lihthanke piirmäära maksumusega riigihanke (edaspidi: väikehanke) korraldamise otsustab:
  1) hallatava asutuse juht jooksva aasta eelarves ettenähtud vahendite piires, kui vara hind ei ületa 1 600 eurot ja linnavara omandamine on vajalik nimetatud asutuse korrapärase tegevuse tagamiseks;
  2) muudel juhtudel linnavalitsus.

  (2) Asjade ostmisel, teenuse või ehitustöö tellimisel (edaspidi: linnavara omandamine), mille eeldatav maksumus ilma käibemaksuta on väiksem kui lihthanke piirmäär, tuleb järgida RHS 1. peatükis sätestatud nõudeid, eelkõige § 3 sätestatud riigihanke korraldamise üldpõhimõtteid.

§ 9.   Väikehanke menetlus riigihangete registri väliselt

  (1) Linnavara omandamisel väärtusega 3 200 eurot kuni lihthanke piirmäär, võtab linnavara komisjon kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud pakkumused kolmelt erinevalt pakkujalt, selgitab välja eduka pakkumuse kriteeriumitele vastava pakkumuse, tunnistab pakkumuse vastavaks ja esitab pakkumuse linnavalitsusele edukaks tunnistamiseks.

  (2) Linnavara komisjon esitab linnavalitsusele edukaks tunnistamiseks pakkumuse, mis on majanduslikult soodsaim või kõige madalama maksumusega.

  (3) Kui tekib kahtlus, et mõni pakkumus on põhjendamatult madala maksumusega, teeb linnavara komisjon linnavalitsusele ettepaneku põhjendamatult madala maksumusega pakkumuse tagasilükkamiseks. Otsuse põhjendamatult madala maksumusega pakkumuse tagasilükkamiseks teeb linnavalitsus.

  (4) Pakkumuse tunnistab edukaks ja linnavara omandamise lepingu sõlmib linnavalitsus. Kui linnavara omandamine kuulub hallatava asutuse pädevusse, sõlmib vara omandamise lepingu vastava asutuse juht või tema poolt volitatud isik.

  (5) Teate pakkumuse edukaks tunnistamise kohta edastab pakkumused võtnud linnavalitsuse ametnik või hallatava asutuse juht kõigile pakkujatele kolme tööpäeva jooksul arvates otsuse tegemisest. Pakkujatele edastatav teave peab sisaldama edukaks tunnistatud pakkuja nime ja pakkumuse eelist teiste pakkujatega võrreldes.

§ 10.   Sotsiaal- ja eriteenuste erimenetlus

  (1) Sotsiaal- ja eriteenuste tellimisel kohaldub RHS § 126 ja § 127, kui hankelepingu eeldatav maksumus on võrdne sotsiaal- ja eriteenuste riigihanke piirmääraga või ületab seda.

  (2) 15 000-eurose või suurema, kuid riigihanke piirmäärast väiksema maksumusega sotsiaal-ja eriteenuste erimenetluse algatamise otsustab linnavalitsus korraldusega.

  (3) Alla 15 000-eurose maksumusega sotsiaal- ja eriteenuse hankemenetlusele kohaldatakse väikehanke menetluse reegleid.

§ 11.   Meetmed huvide konflikti ennetamiseks, tuvastamiseks ja kõrvaldamiseks

  Riigihanke korraldamise eest vastutava asutuse juht, riigihanke eest vastutav isik ja riigihanke hankekomisjoni liige on kohustatud informeerima oma vahetut ülemust asjaoludest, mis võivad tema osalemisel riigihanke korraldamisel põhjustada huvide konflikti ning vajadusel taandatakse vastav isik riigihanke korraldamisest.

§ 12.   Riigihanke dokumentide säilitamine

  Kui riigihange ei ole tervikuna läbi viidud elektrooniliselt riigihangete registris, korraldab riigihanke eest vastutav isik riigihanke dokumentatsiooni säilimise tagamiseks toimiku moodustamise elektroonselt linnavalitsuse dokumendiregistris. Toimikusse kogutakse ja süstematiseeritakse kõik asjaomase riigihanke läbiviimise käigus kuni lepingu sõlmimiseni saadud ja loodud dokumendid (riigihanke alusdokumendid koos tehnilise kirjeldusega, käskkirjad, korraldused, otsused, saabunud pakkumused, hankija otsused, hankekomisjoni protokollid koos lisadega, kirjad ja e-kirjad, teated, kutsed, memod jne) nende saamise või loomise järjekorras.

§ 13.   Rakendussätted

  (1) Loksa Linnavalitsuse 20.09.2018 määrus nr 2 „Loksa linna hankekord“ tunnistatakse kehtetuks.

  (2) Määrus jõustub kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avalikustamist.

Värner Lootsmann
linnapea

Karin Kask
linnasekretär

Lisa Hankeplaan

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json