Ajutise töövõimetuse hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide ja andmete koosseis ning hüvitise määramise ja maksmise kord
Vastu võetud 19.09.2002 nr 109
RTL 2002, 108, 1609
jõustumine 01.01.2002
Muudetud järgmiste aktidega: (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
20.03.2003/48 (RTL 2003, 40, 588) 01.04.2003
Määrus kehtestatakse «Ravikindlustuse seaduse» (RT I 2002, 62, 377) § 53 lõike 7 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrusega kehtestatakse ajutise töövõimetuse hüvitise (edaspidi hüvitis) määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide ja andmete koosseis ning hüvitise määramise ja maksmise kord.
(2) Eesti Haigekassa piirkondlik osakond (edaspidi haigekassa) määrab ja maksab «Ravikindlustuse seaduse» § 50 lõikes 3 nimetatud hüvitisi «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1, 2, 4, 5 või lõike 3 alusel kindlustatud isikule, kellel jääb töökohustuste täitmisest ajutise vabastuse tõttu saamata isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatav tulu.
(3) Kindlustatud isikule määratakse ja makstakse hüvitist «Ravikindlustuse seaduse» §-s 51 loetletud kindlustusjuhtumi esinemisel.
2. peatükk
HÜVITISE MÄÄRAMISEKS JA MAKSMISEKS
VAJALIKUD DOKUMENDID JA ANDMETE KOOSSEIS
1. jagu
Hüvitise
määramiseks ja maksmiseks vajalikud dokumendid
§ 2. Töövõimetusleht
Haigekassa määrab ja maksab hüvitist töövõimetuslehe alusel.
§ 3. Hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalikud muud dokumendid
Hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalikud muud
dokumendid on:
1) Maksuameti tõend;
2) arsti või hambaarsti
(edaspidi arsti ) otsus;
3) tööandja tõend;
4)
isiku taotlus;
5) tööinspektori kooskõlastus;
6)
tööõnnetuse või kutsehaiguse raport;
7)
pärimisõiguse tunnistus;
8) avaldus hüvitise
väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral;
9)
töövõimetuslehe saatekiri.
[RTL 2003, 40, 588 – jõust. 01.04.2003]
2. jagu
Hüvitise
määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide andmete koosseis
§ 4. Töövõimetusleht
Töövõimetusleht sisaldab «Ravikindlustuse seaduse» § 52 lõike 4 alusel kehtestatud korras toodud andmeid.
§ 5. Maksuameti tõend
Maksuameti tõend sisaldab järgmisi andmeid:
1)
tõendi number ja vormistamise kuupäev;
2) kindlustatud
isiku ees- ja perekonnanimi;
3) kindlustatud isiku isikukood;
4)
haigekassa päringus esitatud kalendriaastal makstud või arvestatud
sotsiaalmaksu summa sotsiaalmaksu maksjate lõikes;
5)
füüsilisest isikust ettevõtja puhul märge, kas on kohustus maksta
sotsiaalmaksu avansilisi makseid haigekassa päringus esitatud päeval;
6)
füüsilisest isikust ettevõtja sotsiaalmaksu võlgnevus haigekassa
päringu tegemise päeval;
7) kinnitus andmete õigsuse
kohta.
§ 6. Arsti otsus
«Ravikindlustuse seaduse» § 53 lõigetes 2 ja 3
nimetatud arsti otsus sisaldab järgmisi andmeid:
1)
tervishoiuteenuse osutaja nimetus;
2) arsti ees- ja perekonnanimi;
3)
arsti registreerimistõendi number või arstikood;
4) arsti
otsuse number;
5) töövõimetuslehe seeria ja number;
6)
kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
7) kindlustatud isiku
isikukood;
8) töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise või
teisele tööle või ametikohale üleviimise alguse ja lõpu kuupäevad;
9)
soovitused töö- või teenistustingimuste muutmiseks;
10)
otsuse vormistamise kuupäev;
11) arsti allkiri ja pitsati
jäljend.
§ 7. [Kehtetu]
[RTL 2003, 40, 588 – jõust. 01.04.2003]
§ 71. Tööandja tõend
Tööandja tõend sisaldab järgmisi andmeid:
1) tööandjana sotsiaalmaksu maksva äriühingu äriregistri kood ja nimi või riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste riiklikku registrisse kantud asutuse registrikood ja nimi või mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse kantud juriidilise isiku registrikood ja nimi või äriregistrisse mittekantud füüsilisest isikust ettevõtja ees- ja perekonnanimi ja isikukood;
2) kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
3) kindlustatud isiku isikukood;
4) kindlustatud isiku põhipalk töövõimetuslehele märgitud töövabastuse alguspäevale eelnenud päeval;
5) kindlustatud isiku ajutiselt teisele tööle või ametikohale üleviimise või töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise periood ja perioodil makstav palk;
6) «Ravikindlustuse seaduse» § 60 lõikes 2 või 4 või § 61 lõikes 2 nimetatud põhjus, millest tulenevalt kindlustatud isikul puudub õigus hüvitisele ning periood;
7) tõendi vormistamise kuupäev;
8) tööandja nimi või tema määratud isiku ees- ja perekonnanimi, ametikoht ning allkiri;
9) koostaja ees- ja perekonnanimi ning sidevahendite numbrid.
[RTL 2003, 40, 588 – jõust. 01.04.2003]
§ 8. Isiku taotlus
«Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 4 või 5
või lõike 3 alusel kindlustatud isiku taotlus hüvitise määramiseks ja
maksmiseks sisaldab järgmisi andmeid:
1) haigekassa
piirkondliku osakonna nimetus, kuhu taotlus esitatakse;
2)
kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
3) kindlustatud isiku
isikukood;
4) kindlustatud isiku eest sotsiaalmaksu maksva
äriühingu äriregistri kood ja nimi või riigi- ja kohaliku omavalitsuse
asutuste riiklikku registrisse kantud asutuse registreerimisnumber ja
nimi või mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse kantud
juriidilise isiku registrikood ja nimi või äriregistrisse mittekantud
füüsilisest isikust ettevõtja ees- ja perekonnanimi ja isikukood;
5)
kindlustatud isiku pangakonto number, millele hüvitis kantakse;
6)
märge ravikindlustuse kindlustuskaitse õigusliku aluse kohta
(juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liige, võlaõigusliku
lepingu alusel töö- või teenustasusid saav isik, füüsilisest isikust
ettevõtja);
7) kindlustatud isiku allkiri;
8) taotluse
vormistamise kuupäev.
§ 9. Tööinspektori kooskõlastus
«Ravikindlustuse seaduse» § 53 lõigetes 2 ja 3
nimetatud tööinspektori kooskõlastus sisaldab järgmisi andmeid:
1)
tööinspektori ees- ja perekonnanimi;
2) kooskõlastuse
andmise kuupäev;
3) tööandja registrikood või
registreerimisnumber ja nimi;
4) kindlustatud isiku ees- ja
perekonnanimi;
5) kindlustatud isiku isikukood;
6) arsti otsuse
number ja vormistamise kuupäev;
7) arsti poolt määratud
kindlustatud isiku seniste töö- või teenistustingimuste kergendamise
või teisele tööle/ametikohale üleviimise alguse ja lõpu kuupäevad;
8)
kooskõlastusmärge või kooskõlastusest keeldumise märge kindlustatud
isiku seniste töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise või
ajutiselt teisele tööle või ametikohale üleviimise vajaduse või
võimatuse kohta koos põhjendusega;
9) töö- või
teenistustingimuste ajutise kergendamise või ajutiselt teisele tööle
või ametikohale üleviimise vajaduse kooskõlastuse korral märge, kas
kindlustatud isiku uued töö- või teenistustingimused või teine töö-
või ametikoht ei takista töövõime taastumist ega pole kahjulikud
rasedale või lootele.
§ 10. Tööõnnetuse või kutsehaiguse raport
Tööõnnetuse ja kutsehaiguse raporti vorm ning andmete koosseis on kehtestatud Vabariigi Valitsuse 13. septembri 2000. a määrusega nr 301 «Tööõnnetuse ja kutsehaigestumise uurimise ja registreerimise kord» (RT I 2000, 74, 466).
§ 11. Pärimisõiguse tunnistus
Pärimisõiguse tunnistusel sisalduvad andmed on kehtestatud justiitsministri 25. jaanuari 2002. a määrusega nr 4 «Pärimisseadusest tulenevate notari ametitoimingute tegemise kord» (RTL 2002, 19, 244).
§ 12. Avaldus hüvitise väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral
Avaldus hüvitise väljamaksmiseks kindlustatud isiku
surma korral sisaldab järgmisi andmeid:
1) avalduse esitaja
ees- ja perekonnanimi;
2) avalduse esitaja isikukood;
3)
avalduse esitaja elukoht;
4) surnud isiku ees- ja perekonnanimi;
5)
surnud isiku isikukood;
6) surnud isiku surmaeelne elukoht;
7)
surnud isiku surmakuupäev;
8) avalduse esitaja sugulussuhe
surnud isikuga (abikaasa, laps, vend, õde või muu);
9)
avalduse esitaja pangakonto number, millele hüvitis kantakse;
10)
viide avaldusele lisatavate dokumentide kohta;
11) avalduse esitaja
allkiri;
12) avalduse vormistamise kuupäev.
§ 13. Töövõimetuslehe saatekiri
Töövõimetuslehe saatekiri sisaldab järgmisi andmeid:
1)
haigekassa piirkondliku osakonna nimetus, kuhu saatekiri esitatakse;
2)
tööandja või muu sotsiaalmaksu maksja (edaspidi tööandja
) nimi;
3) saatekirja number;
4) saadetavate töövõimetuslehtede
arv;
5) töövõimetuslehele lisatavate dokumentide loetelu;
6)
saatekirja vormistaja ees- ja perekonnanimi;
7) saatekirja
vormistaja sidevahendite numbrid;
8) saatekirja vormistamise
kuupäev;
9) saatekirja vormistaja allkiri.
3. peatükk
HÜVITISE MÄÄRAMISE JA MAKSMISE KORD
§ 14. Töövõimetuslehele hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike muude dokumentide lisamine
(1) Tööandja tõend lisatakse «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1 või 2 alusel kindlustatud isiku töövõimetuslehele, kui hüvitise arvutamise aluseks on sama seaduse § 54 lõikes 3 või § 55 lõigetes 3 või 4 toodud tingimus. Tööandja tõendi vormistab tööandja, kes on kohustatud maksma kindlustatud isiku eest sotsiaalmaksu, kuid kellele töövõimetusleht ei kuulu esitamisele.
(2) «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 4 või 5 või lõike 3 alusel kindlustatud isiku töövõimetuslehele lisatakse isiku taotlus.
(3) «Ravikindlustuse seaduse» § 51 lõike 1 punktides 3
ja 4 nimetatud kindlustusjuhtumi korral lisatakse töövõimetuslehele:
1)
arsti otsus;
2) tööinspektori kooskõlastus;
3)
käskkirja või korralduse ärakiri kindlustatud isiku teisele tööle või
teisele ametikohale üleviimise või ajutiselt töö- või
teenistuskohustuste täitmisest vabastamise kohta.
(4) Tööõnnetusest või kutsehaigusest põhjustatud haiguse või vigastuse korral väljaantud töövõimetuslehele lisatakse tööõnnetuse või kutsehaiguse raport.
(5) Kindlustatud isiku surma korral lisatakse töövõimetuslehele avaldus hüvitise väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral, millele lisatakse surmatunnistuse koopia ja pärimisõiguse tunnistus või kindlustatud isikuga koos elanud perekonnaliikmeks olemist tõendavad dokumendid.
[RTL 2003, 40, 588 – jõust. 01.04.2003]
§ 15. Töövõimetuslehe ning hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike muude dokumentide esitamine
(1) Hüvitise määramiseks esitab «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1, 2, 4 või 5 alusel kindlustatud isik töövõimetuslehe tööandjale.
(2) Tööandja esitab kindlustatud isiku töövõimetuslehe ning hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalikud muud dokumendid koos töövõimetuslehe saatekirjaga (edaspidi dokumendid ) haigekassa piirkondlikule osakonnale seitsme kalendripäeva jooksul arvates kindlustatud isikult töövõimetuslehe saamise päevast.
(3) Kindlustatud isik võib dokumendid haigekassa piirkondlikule osakonnale esitada ka ise.
(4) «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 3 alusel kindlustatud isik esitab dokumendid haigekassa piirkondlikule osakonnale ise.
§ 16. Dokumentide menetlemine haigekassas
(1) Haigekassa piirkondlik osakond:
1) registreerib
esitatud dokumendid haigekassa kehtestatud korras;
2) kontrollib
esitatud dokumentide vastavust õigusaktidega kehtestatud nõuetele.
(2) Kui dokumentides esineb puudusi, sealhulgas andmete mitteloetavust, teatab haigekassa piirkondlik osakond dokumentide esitajale kirjalikult puuduste kõrvaldamise tähtaja.
(3) Dokumentide haigekassasse laekumise päevaks loetakse kuupäev, mil nõuetekohaselt vormistatud dokumendid haigekassa piirkondlikus osakonnas vastu võeti.
(4) «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 4 või 5 või lõike 3 alusel kindlustatud isiku dokumentide laekumise korral esitab haigekassa piirkondlik osakond Maksuametile päringu sellekohase Maksuameti tõendi saamiseks.
§ 17. Hüvitise määramine
(1) Hüvitise määrab haigekassa piirkondlik osakond, kuhu dokumendid esitati.
(2) Haigekassa piirkondlik osakond määrab hüvitise hiljemalt 30 kalendripäeva jooksul arvates nõuetekohaselt vormistatud dokumentide laekumisest.
(3) Hüvitise määramisest keeldumise korral saadab
haigekassa piirkondlik osakond kindlustatud isikule ja dokumentide
esitajale teate, mis sisaldab järgmisi andmeid:
1) haigekassa
piirkondliku osakonna nimetus;
2) teate vormistamise kuupäev ja
teate number;
3) kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
4)
kindlustatud isiku isikukood;
5) õiguslikud ja faktilised asjaolud,
mis on aluseks hüvitise määramisest keeldumisele;
6)
vaide esitamise kord;
7) teate väljastanud haigekassa piirkondliku
osakonna vastutava töötaja ees- ja perekonnanimi ning allkiri;
8)
teate vormistaja ees- ja perekonnanimi ning sidevahendite numbrid.
§ 18. Hüvitise maksmine
(1) Haigekassa maksab hüvitise välja hüvitise saaja pangaarvele 30 kalendripäeva jooksul arvates nõuetekohaselt vormistatud dokumentide laekumisest haigekassasse.
(2) Haigekassa võib pikendada hüvitise väljamaksmist 30 kalendripäeva võrra «Ravikindlustuse seaduse» § 62 lõikes 1 sätestatud juhul.
(3) Hüvitise väljamaksmise pikendamisest teatab haigekassa kindlustatud isikule kirjalikult, näidates ära väljamaksmise pikendamise põhjuse ning tähtaja asja kohta oma arvamuse või vastuväidete esitamiseks.
§ 19. Hüvitise maksmine kindlustatud isiku surma korral
Kindlustatud isiku surma korral makstakse
väljamaksmata jäänud hüvitis välja:
1) ühe
kuu jooksul arvates kindlustatud isiku surmast tema
perekonnaliikmetele, kes elasid kindlustatud isiku surmani temaga koos
ja olid tema ülalpidamisel;
2) ühe kuu jooksul arvates
pärijale notari väljastatud pärimistunnistuse esitamisest haigekassa
piirkondlikule osakonnale.
4. peatükk
RAKENDUSSÄTE
§ 20. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. oktoobril 2002. a.
Facebook
X.com