Justiitsministri 28. augusti 2002. a määruse nr 55 "Kohtu kinnistusosakonna kodukord" muutmine
Vastu võetud 16.05.2003 nr 42
Määrus kehtestatakse «Abieluvararegistri seaduse» (RT I 1995, 87, 1540; 1996, 51, 967; 1999, 10, 155; 2001, 56, 336; 93, 565; 2002, 53, 336) § 1 lõike 2, «Kinnistusraamatuseaduse» (RT I 1993, 65, 922; 1999, 44, 511; 2001, 21, 113; 31, 171; 56, 336; 93, 565; 2003, 13, 64) § 1 lõigete 2 ja 3, § 5, § 772 lõigete 2 ja 3, § 77 12 lõike 4, § 79 lõike 4 ning «Kohtute seaduse» (RT I 2002, 64, 390; 2003, 21, 121) § 42 ja § 45 lõike 3 alusel.
Justiitsministri 28. augusti 2002. a määruses nr 55 «Kohtu kinnistusosakonna kodukord» (RTL 2002, 101, 1545; 141, 2043; 2003, 6, 52; 51, 748) tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 2. Kinnistusosakonna koosseis ning teenistujate ametisse nimetamine
(1) Kohtu esimees nimetab kohtuniku, kes vaatab läbi vastulauseid ja täidab kinnistusraamatu ja abieluvararegistri pidamisega seotud ülesandeid, mis on ette nähtud seadusega. Kohtunik ei kuulu kinnistusosakonna koosseisu.
(2) Justiitsminister nimetab ja vannutab kohtunikuabi ametisse eksamikomisjoni ettepanekul ning määrab kohtu, kus kohtunikuabi teenistusse asub. Haldusdirektor määrab struktuuriüksuse, mille koosseisu kohtunikuabi kuulub.
(3) Justiitsminister nimetab kohtunikuabikandidaadi kohtusse ettevalmistusteenistusse ning määrab talle juhendaja ja kinnitab ettevalmistusteenistuse kava. Ettepaneku juhendaja määramise kohta teeb haldusdirektor. Ettepaneku isiku ettevalmistusteenistusse nimetamiseks teeb kohtunikuabikandidaadi konkursi komisjon, kuhu kuulub kaks kohtu ja kaks Justiitsministeeriumi esindajat ning üks Notarite Koja esindaja.
(4) Kohtu haldusdirektor kinnitab kinnistusosakonna koosseisu. Osakonna koosseisus on kohtunikuabi ametikohad ning võivad olla kantseleijuhataja, kinnistussekretäri, arhiivipidaja ja tehnilise sekretäri ametikohad ning muud ametikohad.
(5) Haldusdirektor nimetab ametisse:
1) kantselei juhataja osakonna
juhataja ettepanekul nende kohtuteenistujate seast, kes on sooritanud
kinnistussekretäri eksami;
2) kinnistussekretärid osakonna
juhataja ettepanekul nende tehniliste sekretäride seast, kes on olnud
teenistuses vähemalt kolm kuud ning on sooritanud kinnistussekretäri
eksami;
3) teised osakonna koosseisu kuuluvad kohtuteenistujad peale
kohtunikuabi.»;
2) paragrahvi 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 5. Juhataja ülesanded
(1) Kinnistusosakonna juhataja ülesanne on korraldada osakonna tegevust. Ta tagab, et osakonna pädevusse kuuluvaid hagita tsiviilasju menetletakse ning isikuid teenindatakse õiguspäraselt ja kiiresti ning et kinnistusraamatut ja abieluvararegistrit peetakse ning infosüsteeme kasutatakse nõuetekohaselt.
(2) Lõikes 1 nimetatud eesmärgi saavutamiseks täidab osakonna juhataja
lisaks kohtunikuabi kohustustele järgmisi ülesandeid:
1)
kirjaliku korraldusega kehtestab nende asjade jaotamise korra, mille
jaotamine on automatiseerimata. Kodukorras ettenähtud juhtudel jaotab
juhataja asju ümber;
2) haldusdirektori juhiseid arvestades
kehtestab osakonna muude ülesannete jaotuse, teenistujate asendamise
korra ning määrab e-posti kontrollimise eest vastutajad,
tõestamistoimingute tegijad ja osakonnaväliste andmekogude kontrollijad;
3) kontrollib teenistusülesannete täitmist ja korraldab tööaja arvestust;
4) korraldab kaebuste ja vastulausete lahendamist (sh «Abieluvararegistri
seaduse» §-s 40 nimetatud kaebused);
5) korraldab osakonna
arhiivi ülevaatust ja dokumentide hävitamist;
6) kehtestab
abinõude süsteemi, mis tagab dokumentide säilimise ning süüdlase
kindlakstegemise dokumendi rikkumise, hävimise või kadumise korral;
7) vajaduse korral rakendab abinõusid, mis tagavad infosüsteemi sisestatud
andmete säilimise ning välistavad volitamata juurdepääsu ja töötlemise;
8) kirjaliku korraldusega kehtestab osakonna ja selle ametnike pitsatite,
templite ning dokumendiplankide kasutamise ja hoidmise korra ulatuses,
mis ei kuulu kohtu haldusdirektori pädevusse, ning korraldab kodukorras
ettenähtud pitsatijäljendite ja allkirjade näidiste ning ärakirjade
saatmise teistesse osakondadesse ja Justiitsministeeriumisse;
9) teeb
haldusdirektorile esildisi inventari-, lähetus- ja koolitusvajaduste
ning muude asjaolude kohta ning ettepanekuid puhkuste ajakava, osakonna
koosseisu, palgafondi, ergutuste ja distsiplinaarkaristuste ning
kohtunikuabikandidaadi juhendamise kohta;
10) vajaduse korral algatab
asendusregistriosa ja asenduskaardi avamise;
11) korraldab osakonna
tööks vajalike erivahendite arvestust ja jaotamist;
12)
korraldab osakonda kuuluvale kohtuteenistujale katseaja lõpu ja
iga-aastasi hindamisvestlusi;
13) korraldab osakonna tegevusaruannete
koostamist, kui seda ei ole automatiseeritud.»;
3) paragrahvi 7 lõige 1 tunnistatakse kehtetuks;
4) paragrahvi 11 lõike 1 punkti 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« 8) juhendab kohtunikuabikandidaate ning osakonna juhataja määramisel notarikandidaate, üliõpilastest praktikante ning kinnistussekretäre ja osakonna teisi töötajaid ning juhendajana vaatab läbi ja kinnitab juhendatava tehtud lahendite projekte.»;
5) paragrahv 13 tunnistatakse kehtetuks;
6) paragrahvi 92 lõiked 1 ja 2 tunnistatakse kehtetuks;
7) paragrahvi 148 lõikes 3 asendatakse sõnad «Kohtu esimees» sõnadega «Kohtu haldusdirektor»;
8) paragrahvi 158 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« (3) Teade edastatakse automatiseeritud andmevahetuse teel.»;
9) paragrahvi 225 pealkirja ja lõiget 1 muudetakse järgmiselt:
« § 225. Katastriandmete parandamise menetlus
(1) Kinnistusosakond parandab katastriandmeid katastripidaja lihtkirjaliku avalduse alusel ametiülesande korras. Avaldus võib hõlmata kinnistuspiirkonna mitut kinnistut. Kinnistusosakonnal ei ole kohustust õigustatud isikutele parandamisest teatada.»;
10) määrust täiendatakse §-ga 2251 järgmises sõnastuses:
« § 2251. Katastriandmete parandamine Registrikeskuse osalusel
(1) Kui kinnistusraamatut ei peeta elektrooniliselt, võib Justiitsministeeriumi Registrikeskus kinnistusosakonna töö kiirendamiseks teha katastripidaja taotluse alusel ise parandused kinnistusraamatu andmebaasi registriosa esimese jao katastriandmetes (v.a kinnistu pindala andmetes). Parandustest teatatakse viivitamatult kinnistusosakonnale, et see teeks §-s 225 ettenähtud parandusmenetluse toimingud.
(2) Justiitsministeeriumi Registrikeskus võib teha parandusi:
1)
registriosas, mille suhtes kinnistusosakonnas ei toimu
kinnistamismenetlust;
2) tingimusel, et kinnistu pindala andmed ei
muutu.
(3) Paragrahvi 225 lõikes 5 nimetatud märke asemel tehakse esimese jao väljatrükk uuele lehele ja senine leht kriipsutatakse läbi. Registriosa tiitellehele märgitakse esimese jao uue lehe kontrollnumber.»;
11) paragrahvi 243 täiendatakse lõigetega 3 ja 4 järgmises sõnastuses:
« (3) Kodukorra § 1 lõikeid 2 ja 3 arvestamata jaguneb Ida-Viru Maakohtu
kinnistuspiirkond kinnistusjaoskondadeks järgmiselt:
1) Narva
linnas asuvad kinnistud kuuluvad Narva kinnistusjaoskonda;
2)
Kohtla-Järve linnas asuvad kinnistud kuuluvad Kohtla-Järve
kinnistusjaoskonda;
3) Sillamäe linnas asuvad kinnistud, mille
registriosa avati hiljemalt 31. detsembril 1999. a, kuuluvad Sillamäe
kinnistusjaoskonda;
4) muud kinnistud kuuluvad Ida-Viru
kinnistusjaoskonda.
(4) Kui Lääne Maakohtusse esitatakse avaldus Lääne kinnistusjaoskonnas ja Hiiu kinnistusjaoskonnas asuvate kinnistute kohta, võib kodukorra § 150 lõikest 1 olenemata anda avalduse läbivaatamiseks nii Lääne kui ka Hiiu kinnistusjaoskonna menetlejale.»;
12) määrust täiendatakse §-ga 245 järgmises sõnastuses:
« § 245. Jõustumiserisus
Kodukorra § 2 lõike 5 punkt 2 jõustub 2003. aasta 1. juulil.»
Minister Ken-Marti VAHER |
Kantsler Priidu PÄRNA |