Teksti suurus:

Justiitsministri 28. augusti 2002. a määruse nr 55 "Kohtu kinnistusosakonna kodukord" muutmine

Väljaandja:Justiitsminister
Akti liik:määrus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:01.06.2003
Avaldamismärge:RTL 2003, 66, 950

Justiitsministri 28. augusti 2002. a määruse nr 55 "Kohtu kinnistusosakonna kodukord" muutmine

Vastu võetud 16.05.2003 nr 42

Määrus kehtestatakse «Abieluvararegistri seaduse» (RT I 1995, 87, 1540; 1996, 51, 967; 1999, 10, 155; 2001, 56, 336; 93, 565; 2002, 53, 336) § 1 lõike 2, «Kinnistusraamatuseaduse» (RT I 1993, 65, 922; 1999, 44, 511; 2001, 21, 113; 31, 171; 56, 336; 93, 565; 2003, 13, 64) § 1 lõigete 2 ja 3, § 5, § 772 lõigete 2 ja 3, § 77 12 lõike 4, § 79 lõike 4 ning «Kohtute seaduse» (RT I 2002, 64, 390; 2003, 21, 121) § 42 ja § 45 lõike 3 alusel.

Justiitsministri 28. augusti 2002. a määruses nr 55 «Kohtu kinnistusosakonna kodukord» (RTL 2002, 101, 1545; 141, 2043; 2003, 6, 52; 51, 748) tehakse järgmised muudatused:

1) paragrahvi 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 2. Kinnistusosakonna koosseis ning teenistujate ametisse nimetamine

(1) Kohtu esimees nimetab kohtuniku, kes vaatab läbi vastulauseid ja täidab kinnistusraamatu ja abieluvararegistri pidamisega seotud ülesandeid, mis on ette nähtud seadusega. Kohtunik ei kuulu kinnistusosakonna koosseisu.

(2) Justiitsminister nimetab ja vannutab kohtunikuabi ametisse eksamikomisjoni ettepanekul ning määrab kohtu, kus kohtunikuabi teenistusse asub. Haldusdirektor määrab struktuuriüksuse, mille koosseisu kohtunikuabi kuulub.

(3) Justiitsminister nimetab kohtunikuabikandidaadi kohtusse ettevalmistusteenistusse ning määrab talle juhendaja ja kinnitab ettevalmistusteenistuse kava. Ettepaneku juhendaja määramise kohta teeb haldusdirektor. Ettepaneku isiku ettevalmistusteenistusse nimetamiseks teeb kohtunikuabikandidaadi konkursi komisjon, kuhu kuulub kaks kohtu ja kaks Justiitsministeeriumi esindajat ning üks Notarite Koja esindaja.

(4) Kohtu haldusdirektor kinnitab kinnistusosakonna koosseisu. Osakonna koosseisus on kohtunikuabi ametikohad ning võivad olla kantseleijuhataja, kinnistussekretäri, arhiivipidaja ja tehnilise sekretäri ametikohad ning muud ametikohad.

(5) Haldusdirektor nimetab ametisse:
1) kantselei juhataja osakonna juhataja ettepanekul nende kohtuteenistujate seast, kes on sooritanud kinnistussekretäri eksami;
2) kinnistussekretärid osakonna juhataja ettepanekul nende tehniliste sekretäride seast, kes on olnud teenistuses vähemalt kolm kuud ning on sooritanud kinnistussekretäri eksami;
3) teised osakonna koosseisu kuuluvad kohtuteenistujad peale kohtunikuabi.»;

2) paragrahvi 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 5. Juhataja ülesanded

(1) Kinnistusosakonna juhataja ülesanne on korraldada osakonna tegevust. Ta tagab, et osakonna pädevusse kuuluvaid hagita tsiviilasju menetletakse ning isikuid teenindatakse õiguspäraselt ja kiiresti ning et kinnistusraamatut ja abieluvararegistrit peetakse ning infosüsteeme kasutatakse nõuetekohaselt.

(2) Lõikes 1 nimetatud eesmärgi saavutamiseks täidab osakonna juhataja lisaks kohtunikuabi kohustustele järgmisi ülesandeid:
1) kirjaliku korraldusega kehtestab nende asjade jaotamise korra, mille jaotamine on automatiseerimata. Kodukorras ettenähtud juhtudel jaotab juhataja asju ümber;
2) haldusdirektori juhiseid arvestades kehtestab osakonna muude ülesannete jaotuse, teenistujate asendamise korra ning määrab e-posti kontrollimise eest vastutajad, tõestamistoimingute tegijad ja osakonnaväliste andmekogude kontrollijad;
3) kontrollib teenistusülesannete täitmist ja korraldab tööaja arvestust;
4) korraldab kaebuste ja vastulausete lahendamist (sh «Abieluvararegistri seaduse» §-s 40 nimetatud kaebused);
5) korraldab osakonna arhiivi ülevaatust ja dokumentide hävitamist;
6) kehtestab abinõude süsteemi, mis tagab dokumentide säilimise ning süüdlase kindlakstegemise dokumendi rikkumise, hävimise või kadumise korral;
7) vajaduse korral rakendab abinõusid, mis tagavad infosüsteemi sisestatud andmete säilimise ning välistavad volitamata juurdepääsu ja töötlemise;
8) kirjaliku korraldusega kehtestab osakonna ja selle ametnike pitsatite, templite ning dokumendiplankide kasutamise ja hoidmise korra ulatuses, mis ei kuulu kohtu haldusdirektori pädevusse, ning korraldab kodukorras ettenähtud pitsatijäljendite ja allkirjade näidiste ning ärakirjade saatmise teistesse osakondadesse ja Justiitsministeeriumisse;
9) teeb haldusdirektorile esildisi inventari-, lähetus- ja koolitusvajaduste ning muude asjaolude kohta ning ettepanekuid puhkuste ajakava, osakonna koosseisu, palgafondi, ergutuste ja distsiplinaarkaristuste ning kohtunikuabikandidaadi juhendamise kohta;
10) vajaduse korral algatab asendusregistriosa ja asenduskaardi avamise;
11) korraldab osakonna tööks vajalike erivahendite arvestust ja jaotamist;
12) korraldab osakonda kuuluvale kohtuteenistujale katseaja lõpu ja iga-aastasi hindamisvestlusi;
13) korraldab osakonna tegevusaruannete koostamist, kui seda ei ole automatiseeritud.»;

3) paragrahvi 7 lõige 1 tunnistatakse kehtetuks;

4) paragrahvi 11 lõike 1 punkti 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 8) juhendab kohtunikuabikandidaate ning osakonna juhataja määramisel notarikandidaate, üliõpilastest praktikante ning kinnistussekretäre ja osakonna teisi töötajaid ning juhendajana vaatab läbi ja kinnitab juhendatava tehtud lahendite projekte.»;

5) paragrahv 13 tunnistatakse kehtetuks;

6) paragrahvi 92 lõiked 1 ja 2 tunnistatakse kehtetuks;

7) paragrahvi 148 lõikes 3 asendatakse sõnad «Kohtu esimees» sõnadega «Kohtu haldusdirektor»;

8) paragrahvi 158 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (3) Teade edastatakse automatiseeritud andmevahetuse teel.»;

9) paragrahvi 225 pealkirja ja lõiget 1 muudetakse järgmiselt:

« § 225. Katastriandmete parandamise menetlus

(1) Kinnistusosakond parandab katastriandmeid katastripidaja lihtkirjaliku avalduse alusel ametiülesande korras. Avaldus võib hõlmata kinnistuspiirkonna mitut kinnistut. Kinnistusosakonnal ei ole kohustust õigustatud isikutele parandamisest teatada.»;

10) määrust täiendatakse §-ga 2251 järgmises sõnastuses:

« § 2251. Katastriandmete parandamine Registrikeskuse osalusel

(1) Kui kinnistusraamatut ei peeta elektrooniliselt, võib Justiitsministeeriumi Registrikeskus kinnistusosakonna töö kiirendamiseks teha katastripidaja taotluse alusel ise parandused kinnistusraamatu andmebaasi registriosa esimese jao katastriandmetes (v.a kinnistu pindala andmetes). Parandustest teatatakse viivitamatult kinnistusosakonnale, et see teeks §-s 225 ettenähtud parandusmenetluse toimingud.

(2) Justiitsministeeriumi Registrikeskus võib teha parandusi:
1) registriosas, mille suhtes kinnistusosakonnas ei toimu kinnistamismenetlust;
2) tingimusel, et kinnistu pindala andmed ei muutu.

(3) Paragrahvi 225 lõikes 5 nimetatud märke asemel tehakse esimese jao väljatrükk uuele lehele ja  senine leht kriipsutatakse läbi. Registriosa tiitellehele märgitakse esimese jao uue lehe kontrollnumber.»;

11) paragrahvi 243 täiendatakse lõigetega 3 ja 4  järgmises sõnastuses:

« (3) Kodukorra § 1 lõikeid 2 ja 3 arvestamata jaguneb Ida-Viru Maakohtu kinnistuspiirkond kinnistusjaoskondadeks järgmiselt:
1) Narva linnas asuvad kinnistud kuuluvad Narva kinnistusjaoskonda;
2) Kohtla-Järve linnas asuvad kinnistud kuuluvad Kohtla-Järve kinnistusjaoskonda;
3) Sillamäe linnas asuvad kinnistud, mille registriosa avati hiljemalt 31. detsembril 1999. a, kuuluvad Sillamäe kinnistusjaoskonda;
4) muud kinnistud kuuluvad Ida-Viru kinnistusjaoskonda.

(4) Kui Lääne Maakohtusse esitatakse avaldus Lääne kinnistusjaoskonnas ja Hiiu kinnistusjaoskonnas asuvate kinnistute kohta, võib kodukorra § 150 lõikest 1 olenemata anda avalduse läbivaatamiseks nii Lääne kui ka Hiiu kinnistusjaoskonna menetlejale.»;

12) määrust täiendatakse §-ga 245 järgmises sõnastuses:

« § 245. Jõustumiserisus

Kodukorra § 2 lõike 5 punkt 2 jõustub 2003. aasta 1. juulil.»

Minister Ken-Marti VAHER

Kantsler Priidu PÄRNA

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json