Teksti suurus:

Ühistranspordiseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seadus

Väljaandja:Riigikogu
Akti liik:seadus
Teksti liik:algtekst
Jõustumise kp:24.11.2003
Avaldamismärge:RT I 2003, 71, 471

Ühistranspordiseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seadus

Vastu võetud 15.10.2003

Välja kuulutatud
Vabariigi Presidendi 4. novembri 2003. a otsusega nr 456

I. Ühistranspordiseaduses (RT I 2000, 10, 58; 2001, 18, 85; 2002, 53, 336; 61, 375; 63, 387; 110, 654; 2003, 20, 116; 58, 387) tehakse järgmised muudatused:

§ 1. Seaduse kogu tekstis asendatakse sõnad «Teede- ja Sideministeerium» ning «teede- ja sideminister» sõnadega «Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium» ning «majandus- ja kommunikatsiooniminister», sõna «maanteeliiklus» sõnaga «teeliiklus» ja sõna «marsruut» sõnaga «liikumistee» vastavas käändes.

§ 2. Paragrahvi 2:

1) punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 1) ühistransport on tegevusloa alusel korraldatav tasuline sõitjatevedu ning laeva-, väikelaeva- ja parvlaevaliinidel tasuline sõidukite ülevedu (edaspidi ühistransporditeenus). Ühistransporditeenust osutatakse liiniveo, juhuveo või taksoveo korras;»;

2) punkt 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 9) kaugliinivedu teeliikluses on sõitjate vedu liinil, mille liikumistee asub eri maakondades;»;

3) punkt 16 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 16) tunnitariif on ühissõiduki kasutamise ühe tunni hind;»;

4) täiendatakse punktidega 18–20 järgmises sõnastuses:

« 18) liin on sõiduplaanis ettenähtud ajavahemikel avaliku teenindamise lepingu, liiniloa või tellijaga sõlmitud lepingu alusel vedaja ühissõiduki läbitav liikumistee;
19) sõiduplaan on dokument, millega määratakse ühissõiduki liikumistee, väljumisajad (kaugliinidel ka saabumisajad) ning peatused sõitjate sisenemiseks ja väljumiseks;
20) taksojuhi teenindajakaart on taksojuhi kohta sõitjale informatsiooni andev dokument.»

§ 3. Paragrahvi 5 lõike 1 punktid 2, 3, 5 ja 12 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« 2) korraldab elanike liikumisvajaduse uuringuid, et selgitada välja nõudlus ühistransporditeenuse järele ning eri liiki vedude korraldamise otstarbekus ja võimalused; määrab kindlaks ühistranspordi teenindustaseme normid valla- või linnaliinidel ning koos vedajatega tagab nende järgimise; vajaduse korral töötab välja ja kehtestab taksoveol taksojuhi teenindajakaardi andmete loetelu ja kaardi vormi;
3) kujundab valla või linna ühistranspordi liinivõrgu, kehtestab valla- või linnaliinide sõiduplaanide koostamise nõuded ja nende esitamise, läbivaatamise, muutmise ja kinnitamise korra ning kinnitab või volitab valla või linna ametiasutust kinnitama valla- või linnaliinide sõiduplaanid, arvestades maakondlikku ja üleriigilist liinivõrku;»;

« 5) annab käesoleva seaduse §-s 34 ettenähtud juhtudel sõitjateveo tegevuslubasid, sõidukikaarte ja liinilubasid;»;

« 12) korraldab järelevalvet tema antud sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete ning tema sõlmitud avaliku teenindamise lepingute ja halduskoostöö seaduse (RT I 2003, 20, 117) kohaselt sõlmitud haldusülesande täitmiseks volitamise halduslepingute (edaspidi haldusleping) täitmise üle.»

§ 4. Paragrahvi 6:

1) lõike 1 punktid 3, 5 ja 11 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« 3) kujundab maakonnas üleriigilise võrguga seotud ühistranspordi liinivõrgu, kehtestab maakonnaliinide sõiduplaanide koostamise nõuded ja nende esitamise, läbivaatamise, muutmise ja kinnitamise korra ning kinnitab maakonnaliinide sõiduplaanid, arvestades kaugliinide ning valla- ja linnaliinide sõiduplaane ja asjaomaste kohalike omavalitsuste ettepanekuid;»;

« 5) annab käesoleva seaduse §-s 34 ettenähtud juhtudel sõitjateveo tegevuslubasid, sõidukikaarte ja liinilubasid;»;

« 11) korraldab järelevalvet tema antud sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete ning tema sõlmitud avaliku teenindamise lepingute ja halduslepingute täitmise üle.»;

2) lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (3) Piirnevate maakondade maavalitsused võivad omavahelisel ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga kokkuleppel toetada nende maakondi ühendavaid kaugliine riigieelarve ja omavalitsusüksuse eelarve ühistranspordi sihtotstarbelistest toetustest.»

§ 5. Paragrahvi 7 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (2) Sõitjatevoogude piirkondlikest iseärasustest ning ühistranspordi otstarbekama korraldamise vajadusest tulenevalt võivad omavalitsusüksused ja riik volitada piirkondlikku ühistranspordikeskust halduslepingu alusel täitma neile käesoleva seaduse §-dega 5 ja 6 pandud ülesandeid ning anda keskusele nende ülesannete täitmiseks vajaliku raha ja ainelised vahendid.»

§ 6. Paragrahvis 8:

1) lõike 1 punkt 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 3) kujundab üleriigilise ühistranspordi liinivõrgu, kehtestab riigisiseste ja rahvusvaheliste kaugliinide sõiduplaanide koostamise nõuded ja nende esitamise, läbivaatamise, muutmise ja kinnitamise korra ning kinnitab või volitab oma valitsemisalas olevat riigiasutust kinnitama riigisiseste ja rahvusvaheliste kaugliinide sõiduplaanid, arvestades kohalike liinide sõiduplaane ja asjaomaste maavalitsuste ettepanekuid;»;

2) lõiget 1 täiendatakse punktiga 6 järgmises sõnastuses:

« 6) korraldab järelevalvet tema sõlmitud avaliku teenindamise lepingute ja halduslepingute üle.»

§ 7. Paragrahvi 10:

1) lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Avaliku teenindamise kohustuse saab vedajale panna üksnes avaliku teenindamise lepingu alusel, mille sõlmivad vedaja ja veo tellija, keda esindab käesoleva seaduse §-s 12 nimetatud pädev ametiasutus. Vedaja valitakse välja avaliku konkursi alusel, mille tingimused kehtestab veo tellija. Kui avaliku teenindamise lepingu alusel vedajale eeldatavalt makstav tasu ületab riigihangete seaduse (RT I 2000, 84, 534; 2001, 40, 224; 50, 284; 2002, 23, 131; 47, 297; 61, 375; 63, 387; 87, 505; 99, 577; 2003, 25, 153) § 2 lõikes 7 nimetatud määra, korraldab veo tellija riigihanke riigihangete seaduses sätestatud korras.»;

2) täiendatakse lõigetega 21 ja 22 järgmises sõnastuses:

« (21) Kui seoses avaliku konkursi või riigihanke korraldamisega esitatakse Riigihangete Ametile vaidlustus või halduskohtule kaebus või halduskohtule esitatakse kaebus seoses avaliku teenindamise kohustuse panemisega eri- või ainuõigusega vedajale ja kui avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidluse lahendamist, on veo tellijal õigus liini seni teenindanud vedajaga sõlmida uus avaliku teenindamise leping kuni Riigihangete Ameti vastava otsuse või kohtuotsuse jõustumise aasta lõpuni või kuni uue vedaja leidmiseni käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 sätestatu alusel, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks, arvates Riigihangete Ameti vastava otsuse või kohtuotsuse jõustumisest. Kui liini seni teenindanud vedaja ei nõustu avaliku teenindamise lepingu uuendamisega, on veo tellijal õigus uus vedaja leida väljakuulutamiseta läbirääkimistega pakkumismenetluse teel, kusjuures lepingut ei või temaga sõlmida kauemaks, kui eespool nimetatud tähtaegadeks.

(22) Kui vedaja lõpetab avaliku teenindamise kohustuse täitmise enne tähtaega, on veo tellijal õigus uus vedaja leida väljakuulutamiseta läbirääkimistega pakkumismenetluse teel. Sellisel juhul on veo tellijal kohustus korraldada pakkumismenetlus riigihangete seaduses sätestatud korras kahe aasta jooksul, arvates väljakuulutamiseta läbirääkimistega pakkumismenetluse tulemusena sõlmitud avaliku teenindamise lepingu jõustumisest.»;

3) lõike 3 punktid 1 ja 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 1) avaliku teenindamise kohustus, mis hõlmab teenindatavate liinide loetelu koos liiniläbisõidu arvestuse ja veoteenuse hinna kalkulatsiooniga kulukirjete kaupa, ning avaliku liiniveo toetuse maksmise alused ja kord;
2) veoteenuse osutamiseks ühissõidukite ja liinirajatiste kasutusse andmine ning nende kasutamise ja tagastamise nõuded;»;

4) lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (5) Avaliku teenindamise lepingu võib vedajaga sõlmida kuni kümneks aastaks.»

§ 8. Paragrahvi 11 punkt 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 5) kaugbussiliinidel, välja arvatud rahvusvahelised liinid.»

§ 9. Paragrahvi 12:

1) lõiget 1 täiendatakse punktiga 22 järgmises sõnastuses:

« 22) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium bussiliikluses riigisisesel kaugliiniveol, välja arvatud käesoleva seaduse § 6 lõikes 3 nimetatud juhul;»;

2) lõike 1 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 4) valla- ja linnavalitsus või nende volitatud ametiasutus bussi-, trammi-, trollibussi- ning laeva-, väikelaeva- ja parvlaevaliikluses valla- või linnasisesel sõitjateveol, samuti maakonnaliinil käesoleva seaduse § 5 lõikes 3 nimetatud juhul;»;

3) täiendatakse lõikega 4 järgmises sõnastuses:

« (4) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 4 nimetatud maakonnaliini korral sõlmib vedajaga avaliku teenindamise lepingu see valla- või linnavalitsus või tema volitatud ametiasutus, kelle linna või valla territooriumil kulgeb kõige pikem osa piirnevaid omavalitsusüksusi ühendavast maakonnaliinist või kes nende omavalitsusüksuste valla- või linnavalitsuste või nende volitatud ametiasutuste omavahelisel kokkuleppel on selleks volitatud.»

§ 10. Paragrahvi 13 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 2) avaliku liiniveo kulud peavad olema kaetud avaliku teenindamise lepingu alusel osutatava ühistransporditeenuse ja vajaduse korral pakutavate lisateenuste eest saadavast tulust ning riigieelarvest ja omavalitsusüksuse eelarvest antava toetusega. Raha ülekandmine teistesse valdkondadesse või teistest valdkondadest on keelatud.»

§ 11. Paragrahv 14 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 14. Riigi ja omavalitsusüksuse toetus

Riigieelarves ja omavalitsusüksuse eelarves võib ette näha ühistranspordi sihtotstarbelise toetuse, mida kasutatakse avaliku liiniveo korraldamiseks, ühissõidukite soetamiseks, ühistranspordi infrastruktuuri objektide rajamiseks või uuendamiseks ja ühistranspordiuuringute korraldamiseks.»

§ 12. Paragrahvi 15:

1) lõike 1 punktid 1 ja 2 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« 1) riigisisesel rongiliinil;
2) maakonna bussiliinil ja riigisisesel kaugliinil;»;

2) lõike 2 punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 1) linnasisesel rongiliinil või muul riigisisesel rongiliinil;»;

3) lõiked 4 ja 5 tunnistatakse kehtetuks.

§ 13. Paragrahvi 16 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (2) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 3 nimetatud maksud on mootorikütuseaktsiis ning muud seaduse alusel ainult vedajale või sõiduki omanikule või valdajale kehtestatud riiklikud maksud, lõivud ja tasud.»

§ 14. Paragrahvi 17:

1) lõike 1 sissejuhatavas osas asendatakse sõna «investeeringutoetuse» sõnaga «toetuse»;

2) lõige 2 tunnistatakse kehtetuks.

§ 15. Paragrahvi 18:

1) lõike 1 sissejuhatavas osas asendatakse sõna «investeeringutoetuse» sõnaga «toetuse»;

2) lõige 2 tunnistatakse kehtetuks.

§ 16. Paragrahvi 20 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Riigieelarvest ühistranspordi toetamise korra kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.»

§ 17. Paragrahvi 23 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Ühistransporti arendatakse pikaajalise riikliku arengukava alusel, mille kinnitab Vabariigi Valitsus.»

§ 18. Paragrahvi 24:

1) lõike 2 sissejuhatav osa muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (2) Avaliku liiniveo sõidukilomeetri kõrgeima tariifi ja kõrgeima sõidupiletihinna kehtestab:»;

2) lõike 3 sissejuhatav osa muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (3) Taksoveo sõidukilomeetri tariifid ja tunnitariifid ning muude teenuste hinnad (edaspidi taksoteenuste tariifid) määrab vedaja. Vedaja registreerimiskoha järgne omavalitsusüksus võib kehtestada taksoteenuste loetelu, millele vedaja määrab taksoteenuste tariifid. Teeliikluses osutatavate taksoteenuste tariifide määramisel ning rakendamisel peab vedaja järgima järgmisi nõudeid:»;

3) lõike 3 punkti 2 täiendatakse pärast sõna «kellaaeg» sõnadega «, kasutatud tariifid».

§ 19. Paragrahvi 31:

1) lõike 2 punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« 1) korraldada riigisisest juhuvedu;»;

2) lõiget 2 täiendatakse punktiga 3 järgmises sõnastuses:

« 3) taotleda õigust korraldada rahvusvahelist vedu käesoleva seaduse § 48 alusel.»;

3) lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (4) Sõidukikaart on tegevusloa alusel vedajale väljastatav dokument, mis tõendab vedaja õigust kasutada sõidukikaardile kantud sõidukit nimetatud tegevusloaga lubatud sõitjateveol. Sõidukikaart antakse riigisiseseks või rahvusvaheliseks sõitjateveoks. Rahvusvaheline sõidukikaart annab ka riigisisese sõitjateveo õiguse.»

§ 20. Paragrahvi 34:

1) lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Käesoleva seaduse §-s 31 nimetatud tegevuslubasid ja sõidukikaarte ning §-s 32 nimetatud liinilubasid annavad Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, maavalitsus, vallavalitsus ning linnavalitsus. Volituse tegevuslubade, sõidukikaartide ja liinilubade andmiseks võib Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium anda oma valitsemisalas olevale riigiasutusele ning valla- või linnavalitsus valla või linna ametiasutusele.»;

2) täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:

« (21) Ühistranspordiloa ja selle alusel sõidukikaardi andmise võib Vabariigi Valitsuse otsuse alusel volitada mittetulundusühingule. Sellekohase halduslepingu sõlmib majandus- ja kommunikatsiooniminister.»;

3) täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:

« (31) Taksoveoloa ja selle alusel sõidukikaardi andmise võib valla- või linnavolikogu otsuse alusel volitada mittetulundusühingule. Sellekohase halduslepingu sõlmib valla- või linnavalitsus.»

§ 21. Paragrahvi 35:

1) lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (4) Tegevusloa taotleja või selle omanik peab määrama vedude eest vastutava isiku, kes korraldab vedusid ning vastab käesoleva seaduse §-des 37 ja 38 sätestatud nõuetele. Vedaja võib määrata mitu vedude eest vastutavat isikut.»;

2) täiendatakse lõigetega 41, 42, 43 ja 44 järgmises sõnastuses:

« (41) Tegevusloa omanik teavitab tegevusloa andjat ja rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse korral ka Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi 15 kalendripäeva jooksul uue vedude eest vastutava isiku määramisest ning esitab dokumendid isiku määramise ja ametialase pädevuse kohta.

(42) Tegevusloa omanik võib ajutiselt, kuid mitte üle kuue kuu, tegutseda vedude eest vastutava isikuta, kui sellise olukorra on põhjustanud nimetatud isiku pikaajaline töövõimetus või surm.

(43) Tegevusloa taotleja või selle omanik peab vastama hea maine nõudele. Käesoleva seaduse mõistes peetakse isiku mainet heaks, kui teda ei ole seoses varasema majandustegevusega viimase kolme aasta jooksul üle kahe korra karistatud maksu- ja tollikorraldust, hinnakujundust, tarbijakaitset ning töö- ja puhkeaega reguleerivate õigusaktide nõuete rikkumise eest või käesolevas seaduses ettenähtud tegevusloa või sõidukikaardita veo korraldamise või riiklikku registrisse andmete esitamise korra rikkumise eest ning kui tema vedude eest vastutav isik vastab käesoleva seaduse §-ga 37 kehtestatud nõuetele.

(44) Füüsilisest isikust tegevusloa taotleja või selle omaniku mainet peetakse heaks, kui ta lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 43 sätestatule vastab käesoleva seaduse §-ga 37 sätestatud nõuetele.»;

3) lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (5) Vedude eest vastutav isik peab olema teovõimeline hea mainega isik, kes on ametialaselt pädev korraldama sõitjatevedu ning on vastutav tegevusloa omaniku juures töökorralduse, töötasustamise, veokorralduse, töö- ja puhkeaja reguleerimise, liiklusohutuse, sõidukiohutuse ja keskkonnakaitse eest. Isik võib olla vedude eest vastutavaks isikuks ainult ühe vedaja juures.»

§ 22. Paragrahvi 36:

1) lõike 3 sissejuhatava osa esimene lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«Ühistranspordiloa omanikul peab esimese sõiduki kohta, millele ta taotleb sõidukikaarti või millele see kaart on juba antud, olema vara vähemalt 140 000 krooni väärtuses, iga järgmise sõiduki korral on see summa vähemalt 80 000 krooni.»;

2) lõike 3 punktides 1 ja 2 asendatakse sõna «kuus» arvuga «12».

§ 23. Paragrahv 37 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 37. Vedude eest vastutava isiku maine

Vedude eest vastutava isiku mainet peetakse heaks, kui:
1) teda ei ole karistatud kuriteo eest või kui karistuse ärakandmisest või täitmisest on möödunud vähemalt kolm aastat;
2) teda ei ole viimase kolme aasta jooksul karistatud liiklusalaste õigusaktide nõuete sellise rikkumise eest, mille eest on ette nähtud mootorsõiduki juhtimise õiguse äravõtmine või juhtimisõiguse peatamine;
3) teda ei ole kahe aasta jooksul ametialase tegevusega seoses karistatud üle kahe korra väärteo eest veokorralduse, ühissõidukijuhi töö- ja puhkeaja reguleerimise, liiklusohutuse, sõidukiohutuse või keskkonnakaitse valdkonnas või kui viimase karistuse täitmisest on möödunud üle ühe aasta;
4) ta ei ole oma tegevuse või tegevusetusega põhjustanud vedajale rohkem kui kahe ettekirjutuse tegemist tegevusloa andja poolt või kui viimase ettekirjutuse tegemisest on möödunud üle ühe aasta;
5) ta ei ole oma tegevuse või tegevusetusega põhjustanud käesoleva seaduse § 35 lõikes 43 nimetatud rikkumisi, mille eest on karistatud vedajat, või kui sellise karistuse täitmisest on möödunud üle kolme aasta;
6) ta ei ole oma tegevuse või tegevusetusega põhjustanud tegevusloa kehtetuks tunnistamist või kui sellisest kehtetuks tunnistamisest on möödunud üle viie aasta.»

§ 24. Paragrahv 39 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 39. Tegevusloa, sõidukikaardi ja liiniloa taotlemiseks esitatavad dokumendid

(1) Tegevusloa taotleja esitab loa andjale järgmised dokumendid:
1) avaldus;
2) asutatava äriühingu asutamislepingu notariaalselt tõestatud ärakiri;
3) põhikiri või ühinguleping (välja arvatud äriregistrisse kantud ettevõtja puhul);
4) käesoleva seaduse § 36 lõikes 2 nimetatud rahalist seisu iseloomustavad dokumendid;
5) vedude eest vastutava isiku määramist kinnitav dokument;
6) vedude eest vastutava isiku ametialast pädevust kinnitav dokument.

(2) Rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse saamiseks esitab ühistranspordiloa omanik Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile järgmised dokumendid:
1) avaldus;
2) ühistranspordiluba;
3) rahvusvaheliste vedude eest vastutava isiku määramist kinnitav dokument;
4) rahvusvaheliste vedude eest vastutava isiku ametialast pädevust kinnitav dokument.

(3) Sõidukikaardi taotleja esitab kaardi andjale järgmised dokumendid:
1) avaldus;
2) tegevusluba;
3) sõiduki registreerimistunnistus;
4) käesoleva seaduse § 36 lõikes 3 nimetatud vara olemasolu tõendavad dokumendid (välja arvatud taksoveo puhul);
5) rahvusvahelisele sõitjateveole lubatud sõiduki tehnoülevaatuse tunnistus;
6) sõiduki kasutusleping, kui taotleja ei ole sõiduki omanik.

(4) Liiniloa taotleja esitab loa andjale järgmised dokumendid:
1) avaldus;
2) ühistranspordiluba;
3) sõiduplaani kavand koos maakonnaliinil iga asjaomase valla- või linnavalitsuse ja riigisisesel kaugliinil iga asjaomase maavalitsuse ning Tallinna, Tartu, Narva, Kohtla-Järve ja Pärnu haldusterritooriumil ka asjaomase linnavalitsuse kirjaliku seisukohaga;
4) teenindamiseks vajalike sõidukite olemasolu tõendavad dokumendid.

(5) Enne avalduse esitamist peab tegevusloa, sõidukikaardi või liiniloa, samuti rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse taotleja tasuma riigilõivu (välja arvatud juhul, kui tegevusloa või sõidukikaardi väljaandja või rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse kande tegija on mittetulundusühing).

(6) Tegevusloa, sõidukikaardi, liiniloa ja rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse andjale esitatud dokumente ei avaldata kolmandatele isikutele, kui seadusega ei ole sätestatud teisiti.»

§ 25. Paragrahvi 40:

1) lõigete 1 ja 3 esimest lauset täiendatakse sõnadega «ja samuti karistusregistris»;

2) lõiget 5 täiendatakse lausetega järgmises sõnastuses:

«Kui liiniloa taotluse menetlemiseks on vaja koguda lisaandmeid, võib taotluse läbivaatamise tähtaega pikendada kuni 30 päeva võrra. Tähtaja pikendamisest teatatakse taotluse esitajale kirjalikult.»;

3) täiendatakse lõikega 7 järgmises sõnastuses:

« (7) Kui tegevusloa, sõidukikaardi, liiniloa või rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse saamiseks esitatud dokumentides on puudusi, määratakse taotlejale tähtaeg puuduste kõrvaldamiseks. Puuduste kõrvaldamiseks määratud tähtajaks peatub käesolevas paragrahvis taotluse läbivaatamiseks sätestatud tähtaeg.»

§ 26. Paragrahv 41 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 41. Tegevusloa ja liiniloa andmisest keeldumine

(1) Tegevusloa andja võib keelduda loa andmisest, kui:
1) loa taotleja on maksuvõlglane või kui on välja kuulutatud tema pankrot või kui ettevõtja eelmise tegevusloa kehtetuks tunnistamise põhjus on õigusnormide rikkumine, millest ei ole möödunud kahte aastat;
2) loa taotleja ei vasta käesoleva seaduse §-ga 35 kehtestatud nõuetele;
3) loa taotlemiseks on esitatud tegelikkusele mittevastavaid andmeid;
4) loa taotlejat, tema vedude eest vastutavat isikut või tema juures töölepingu alusel töötavat ühissõidukijuhti on seoses ametialase tegevusega karistatud väärteo eest veokorralduse, ühissõidukijuhi töö- ja puhkeaja reguleerimise, liiklusohutuse, sõidukiohutuse või keskkonnakaitse valdkonnas ja sellest on möödunud vähem kui 12 kuud;
5) loa taotlejale on tehtud ettekirjutus käesoleva seaduse § 46 lõike 1 punktis 2 või § 46 lõike 2 punktis 1 nimetatud alustel ja sellest on möödunud vähem kui kuus kuud;
6) loa taotleja ei ole dokumentides esinevaid puudusi käesoleva seaduse § 40 lõike 7 alusel määratud tähtajaks kõrvaldanud.

(2) Liiniloa andja võib keelduda liiniloa andmisest, kui liiniloa taotleja on maksuvõlglane või kui ilmneb, et:
1) liin, mille teenindamiseks liiniluba taotletakse, häirib liinivedu, mida juba korraldatakse avaliku teenindamise lepingu alusel;
2) liin, mille teenindamiseks liiniluba taotletakse, häirib liinivedu, mida juba korraldatakse varem antud liiniloa alusel, välja arvatud juhul, kui nimetatud liini teenindab ainult üks vedaja;
3) ta taotleb liiniluba liinile, kui eesmärk on olemasolevate liinidega võrreldes ainult kõige tulusamate liinide teenindamine;
4) loa taotlejat, tema vedude eest vastutavat isikut või tema juures töölepingu alusel töötavat ühissõidukijuhti on seoses ametialase tegevusega karistatud väärteo eest veokorralduse, ühissõidukijuhi töö- ja puhkeaja reguleerimise, liiklusohutuse, sõidukiohutuse või keskkonnakaitse valdkonnas ja sellest on möödunud vähem kui kuus kuud;
5) loa taotlejale on tehtud ettekirjutus käesoleva seaduse § 46 lõike 1 punktis 2 või § 46 lõike 2 punktis 1 nimetatud alustel ja sellest on möödunud vähem kui kuus kuud.»

§ 27. Paragrahvi 42 täiendatakse lõigetega 3 ja 4 järgmises sõnastuses:

« (3) Kaugliiniveol on vedaja kohustatud liikluse alustamisest või muudatuse tegemisest sõiduplaanis informeerima kõiki asjaomaseid maavalitsusi vähemalt 10 kalendripäeva ette. Maavalitsused on kohustatud kohe informeerima kõiki asjaomaseid omavalitsusüksusi.

(4) Maakonnaliiniveol on vedaja kohustatud liikluse alustamisest või muudatuse tegemisest sõiduplaanis informeerima kõiki asjaomaseid omavalitsusüksusi vähemalt 10 kalendripäeva ette. Avaliku teenindamise lepingus võivad tellija ja vedaja kokku leppida ka teisiti.»

§ 28. Paragrahvi 43 lõike 3 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«Sõiduki kasutamisel kasutuslepingu alusel ei kehti sõidukikaart kauem kui kasutuslepingu tähtaja lõppemiseni.»

§ 29. Paragrahvi 44 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (5) Bussiveoks antavale liiniloale märgitakse vedaja nimi, registreeritud asukoht ja registrikood, liini nimetus ning liini alg- ja lõpp-punkt, loa andja nimetus, loa number, loa andmise kuupäev, loa kehtimise aeg ja vajaduse korral sõiduki sõitjakohtade arv.»

§ 30. Paragrahv 45 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 45. Vedaja veokohustus

(1) Liiniloa omanik on kohustatud korraldama liiniloale märgitud vedu liiniloa andja kinnitatud sõiduplaani alusel.

(2) Riigisisese kommertsliiniveo korral on liiniloa omanik kohustatud alustama liiniloale märgitud vedu liiniloa väljastamise päevast arvates 15 kalendripäeva jooksul.

(3) Rahvusvahelise kommertsliiniveo korral on liiniloa omanik kohustatud alustama liiniloale märgitud vedu liiniloa väljastamise päevast arvates 90 kalendripäeva jooksul.

(4) Liiniloa andja ja liiniloa omaniku vastastikusel kokkuleppel võib liiniloale märgitud veo alustamise tähtpäeva määrata ka hilisemaks kuupäevaks.»

§ 31. Paragrahvi 46:

1) lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Tegevusloa andja võib loa omanikule teha puuduste kõrvaldamiseks ettekirjutuse või ta võib tegevusloa või selle alusel antava sõidukikaardi kindlaksmääratud ajaks peatada või tunnistada kehtetuks, kui:
1) loa omaniku tegevuses ilmnevad käesoleva seaduse § 41 lõike 1 punktides 1–5 nimetatud asjaolud või
2) loa omanik või tema juures töölepingu või muul lepingulisel alusel töötav ühissõidukijuht ei täida ametialases tegevuses teeseaduse (RT I 1999, 26, 377; 93, 831; 2001, 43, 241; 50, 283; 93, 565; 2002, 41, 249; 47, 297; 53, 336; 61, 375; 63, 387), töö- ja puhkeaja seaduse (RT I 2001, 17, 78; 102, 675; 2002, 56, 347; 61, 375; 99, 576; 2003, 23, 137), liiklusseaduse (RT I 2001, 3, 6; 2002, 92, 531; 105, 613; 110, 654 ja 655; 2003, 26, 156; 32, õiend) või käesoleva seaduse või nende alusel vastuvõetud õigusaktidega kehtestatud nõudeid.»;

2) lõike 2 punktid 1 ja 2 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« 1) või tema juures töölepingu või muul lepingulisel alusel töötav ühissõidukijuht ei täida ametialases tegevuses teeseaduse, töö- ja puhkeaja seaduse, liiklusseaduse või käesoleva seaduse või nende alusel vastuvõetud õigusaktidega kehtestatud nõudeid või
2) ei ole alustanud tegevust sõiduplaaniga ettenähtud ajal või ei ole korraldanud vedu regulaarselt.»;

3) täiendatakse lõikega 51 järgmises sõnastuses:

« (51) Sõidukikaardi andja võib sõidukikaardi tunnistada kehtetuks ka tegevusloa omaniku enda taotlusel.»;

4) lõikes 6 asendatakse sõnad «45 kalendripäeva» sõnadega «90 kalendripäeva».

§ 32. Paragrahvi 48:

1) täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:

« (21) Ühistranspordiloale rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse ja vedaja suhtes kohaldatavate piirangute kohta kande tegemise võib Vabariigi Valitsuse otsuse alusel volitada mittetulundusühingule. Sellekohase halduslepingu sõlmib majandus- ja kommunikatsiooniminister.»;

2) lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (5) Kui ühistranspordiloa alusel veo korraldamine on vastuolus Eesti Vabariigi välislepinguga, võib Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium teha loa omanikule ettekirjutuse puuduste kõrvaldamiseks, peatada ajutiselt loale tehtud kande kehtivuse või tunnistada kande kehtetuks või teha loa andjale loa kehtetuks tunnistamise ettepaneku.»;

3) täiendatakse lõigetega 6 ja 7 järgmises sõnastuses:

« (6) Rahvusvahelise juhuveo korraldamisel peab vedajal olema rahvusvahelise juhuveo kontrolldokument, milles ettenähtud sõidulehed täidetakse enne iga veo alustamist. Rahvusvahelise juhuveo kontrolldokumendi vorm nähakse ette käesoleva seaduse § 52 lõike 1 alusel majandus- ja kommunikatsiooniministri kehtestatud sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja lisas.

(7) Kui Eesti Vabariigi välislepinguga ei ole sätestatud teisiti, peab rahvusvahelise juhuveo korraldamisel vedajal olema sõidu siht- ja transiitriigi veoluba, kui selles riigis on veoluba nõutav.»

§ 33. Paragrahv 49 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 49. Dokumentide esitamise kohustus

(1) Vedaja on kohustatud tagama, et ühissõidukijuht esitab politseiametnikule või muule kontrollimisõigusega ametiisikule kontrollimiseks järgmised dokumendid:
1) riigisisesel kommertsliiniveol (kaasa arvatud eriotstarbeline vedu) sõidukikaardi ning kinnitatud sõiduplaani või selle koopia, millele on märgitud liiniloa number ja loa kehtimise aeg ning liiniloa andja rekvisiidid;
2) rahvusvahelisel kommertsliiniveol (kaasa arvatud eriotstarbeline vedu) rahvusvahelise sõidukikaardi ning liiniloa ja kinnitatud sõiduplaani;
3) avalikul liiniveol (kaasa arvatud eriotstarbeline vedu) sõidukikaardi ning kinnitatud sõiduplaani või selle koopia, millele on märgitud avaliku teenindamise lepingu number, lepingu sõlmimise kuupäev ja lepingu kehtimise aeg ning lepingupoolte rekvisiidid;
4) tellija ja vedaja sõlmitud lepingu alusel korraldataval eriotstarbelisel riigisisesel kommertsliiniveol sõidukikaardi ning sõiduplaani või selle koopia, millele on märgitud veolepingu number, lepingu sõlmimise kuupäev ja lepingu kehtimise aeg ning lepingupoolte rekvisiidid;
5) riigisisesel juhuveol sõidukikaardi;
6) rahvusvahelisel juhuveol rahvusvahelise sõidukikaardi, rahvusvaheliste juhuvedude kontrolldokumendi, milles on enne veo alustamist täidetud sõiduleht, ning sõitjate siht- ja transiitriigi veoloa, kui selles riigis on veoluba nõutav ja kui Eesti Vabariigi välislepinguga ei ole sätestatud teisiti;
7) taksoveol sõidukikaardi.

(2) Välisriigi vedaja ühissõidukijuht on kohustatud esitama politseiametnikule või muule kontrollimisõigusega ametiisikule kontrollimiseks Eesti Vabariigi välislepingust või muust riikidevahelisest kokkuleppest tulenevad asjakohased dokumendid.

(3) Taksoveo paremaks korraldamiseks võib valla- või linnavolikogu kehtestada takso tööaja graafiku sisseseadmise nõude. Graafiku kinnitamise, andmise ja kontrollimiseks esitamise korra kehtestab valla- või linnavalitsus.

(4) Kui ühissõidukijuht ja vedaja on eri isikud, on ühissõidukijuht kohustatud esitama töölepingu või tööandja kinnitatud väljavõtte sellest. Töölepingu väljavõttesse märgitakse tööandja ja töötaja nimi, lepingu sõlmimise kuupäev ning lepingu kehtimise aeg.»

§ 34. Paragrahv 51 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 51. Loata tegevuse katkestamine

Käesoleva seaduse § 49 lõikes 1 ettenähtud dokumentideta veo korral on politseiametnikul, piirivalveametnikul või muul selleks seaduse alusel õigustatud ametiisikul õigus vedu katkestada kuni katkestamist põhjustanud asjaolude väljaselgitamise või äralangemiseni.»

§ 35. Seadust täiendatakse 91. peatükiga järgmises sõnastuses:

«91. peatükk
RIIKLIK ÜHISTRANSPORDIREGISTER

§ 531. Riiklik ühistranspordiregister

(1) Riiklik ühistranspordiregister (edaspidi register) on Vabariigi Valitsuse poolt majandus- ja kommunikatsiooniministri ettepanekul asutatud riiklik register andmekogude seaduse (RT I 1997, 28, 423; 1998, 36/37, 552; 1999, 10, 155; 2000, 50, 317; 57, 373; 92, 597; 2001, 7, 17; 17, 77; 2002, 61, 375; 63, 387; 2003, 18, 107; 26, 158) tähenduses. Selle registri pidamise eesmärk on koondada ühtsesse andmebaasi käigusolevate bussiliinide sõiduplaanid, informatsioon vedajate ja vedajatele antud ühistranspordilubade, sõidukikaartide, liinilubade ja sõlmitud avaliku teenindamise lepingute kohta ning pidada nende üle arvestust. Registris ei peeta arvestust valla- ja linnaliinide ning nende sõiduplaanide kohta.

(2) Registri vastutav töötleja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning volitatud töötleja majandus- ja kommunikatsiooniministri määratud asutus või isik, kes on registri volitatud töötleja halduslepingu alusel.

(3) Riikliku ühistranspordiregistri põhimääruse kehtestab Vabariigi Valitsus.

§ 532. Registri andmebaasid

(1) Register koosneb:
1) vedajate andmebaasist;
2) ühistranspordilubade andmebaasist;
3) sõidukikaartide andmebaasist;
4) liinilubade andmebaasist;
5) lepingute andmebaasist;
6) sõiduplaanide andmebaasist;
7) ühissõidukipeatuste andmebaasist.

(2) Vedajate andmebaasis peetakse arvestust sõitjateveoga tegelevate vedajate ja nende kontaktandmete üle.

(3) Ühistranspordilubade andmebaasis peetakse arvestust sõitjatevedu korraldavatele vedajatele väljastatud ühistranspordilubade ja rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse kannete üle.

(4) Sõidukikaartide andmebaasis peetakse arvestust sõitjateveoga tegelevatele vedajatele väljastatud riigisisese ja rahvusvahelise sõitjateveo sõidukikaartide üle.

(5) Liinilubade andmebaasis peetakse arvestust kommertsliinivedu korraldavatele vedajatele väljastatud liinilubade üle.

(6) Lepingute andmebaasis peetakse arvestust vedajatega sõlmitud avaliku teenindamise lepingute üle.

(7) Sõiduplaanide andmebaasis peetakse arvestust sõidukite väljumiste üle liinidel, mida vedajad korraldavad liiniloa, avaliku teenindamise lepingu või muu lepingu alusel.

(8) Ühissõidukipeatuste andmebaasis peetakse arvestust ühistranspordi liinivõrku kuuluvate peatuste ja nende asukohtade üle.

(9) Registri andmetel on informatiivne ja statistiline tähendus.

§ 533. Registrisse andmete esitajad

Registrisse esitavad andmeid:
1) ühistranspordilubade ja sõidukikaartide kohta vedaja registreerimiskoha järgne maavalitsus ning Tallinnas, Tartus, Narvas, Kohtla-Järvel ja Pärnus registreeritud vedaja korral linnavalitsus või mittetulundusühing;
2) rahvusvahelise sõitjateveo korraldamise õiguse kannete kohta Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium või mittetulundusühing;
3) maakonnaliinide ja käesoleva seaduse § 6 lõikes 3 nimetatud kaugliinide liinilubade kohta asjaomased maavalitsused;
4) riigisiseste ja rahvusvaheliste kaugliinide liinilubade kohta Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, välja arvatud käesoleva seaduse § 6 lõikes 3 nimetatud kaugliinide puhul.

§ 534. Registri andmete avaldamine

(1) Registri andmed on avalikud ja need avaldatakse registri veebilehel.

(2) Registri andmete kinnitatud väljavõtteid väljastab volitatud töötleja.»

§ 36. Seaduse 10. peatüki pealkiri muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

«10. peatükk
JÄRELEVALVE JA ERISÄTTED».

§ 37. Seaduse 10. peatükki täiendatakse §-dega 53 5, 536 ja 537 järgmises sõnastuses:

« § 535. Järelevalve teostaja pädevus

(1) Valla- ja linnavalitsus, maavalitsus ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium korraldavad oma pädevuse piires järelevalvet sõitjateveo tegevusloa ja liiniloa nõuete, avaliku teenindamise lepingu ning halduslepingu täitmise üle.

(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud järelevalve korraldaja volitatud järelevalveametnikul on õigus:
1) teha kontrolli takistamatult ja ette teatamata ning kasutada kontrollimise ajal ühissõidukit selle liikumisteel tasuta;
2) kontrollimiseks siseneda ruumidesse ja ühissõidukitesse, nõuda ülesande täitmisega seonduvate dokumentide ja muude materjalide esitamist ning võtta seletusi;
3) teha täitmiseks kohustuslikke ettekirjutusi kõrvaldada määratud tähtajaks nõuete rikkumine.

(3) Käesoleva paragrahvi lõike 2 punktis 3 nimetatud ettekirjutuse täitmata jätmise korral teavitab järelevalveametnik valla- või linnavalitsust, maavanemat või majandus- ja kommunikatsiooniministrit, kes rakendab seaduses või lepingus ettenähtud sanktsioone.

(4) Kui valla- või linnavalitsus, maavanem või majandus- ja kommunikatsiooniminister lõpetab ühepoolselt halduslepingu või ilmneb muu põhjus, mis takistab eraõiguslikul juriidilisel isikul jätkata haldusülesande edasist täitmist, antakse ülesande täitmisega seotud materjalid viivitamata üle halduslepingu sõlminud asutusele, kes võtab viivitamata meetmeid üleantud ülesande täitmise tagamiseks.

§ 536. Kontrollimisõigusega ametiisikud

(1) Käesolevas seaduses ettenähtud dokumente võivad kontrollida asjaomased ametiisikud järgmiselt:
1) politseiametnik kõiki §-s 49 nimetatud dokumente;
2) valla- või linnavalitsuse ametnik § 49 lõike 1 punktides 1, 3, 4, 5 ja 7 ning lõigetes 3 ja 4 nimetatud dokumente;
3) maavalitsuse ametnik § 49 lõike 1 punktides 1, 3, 4, 5 ja 7 ning lõikes 4 nimetatud dokumente;
4) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ametnik kõiki § 49 lõigetes 1 ja 4 nimetatud dokumente;
5) piirivalveametnik § 49 lõike 1 punktides 2 ja 6 ning lõikes 4 nimetatud dokumente;
6) tarbijakaitseametnik kõiki §-s 49 nimetatud dokumente.

(2) Käesolevas seaduses ja selle alusel vastuvõetud õigusaktides sätestatud veonõuetest kinnipidamist kontrollivad käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud ametiisikud.

§ 537. Ühissõidukitena kasutatavatele bussidele ja sõiduautodele esitatavad nõuded

(1) Ühissõidukina kasutatava bussi või sõiduauto välisküljel on vedaja nimi või teenindusmärk, liiniveol nähtaval kohal liini number ja liini nimetus.

(2) Majandus- ja kommunikatsiooniminister võib kehtestada sõitjate mugavust ja ohutust tagavad nõuded riigisisesel ja rahvusvahelisel liiniveol (välja arvatud kohalik liinivedu) kasutatavatele bussidele ja sõiduautodele liiklusseaduse § 13 lõike 3 alusel.

(3) Maavalitsus võib kehtestada sõitjate mugavust ja ohutust tagavad nõuded maakonnaliiniveol kasutatavatele bussidele ja sõiduautodele.

(4) Valla- või linnavalitsus võib kehtestada sõitjate mugavust ja ohutust tagavad nõuded valla- või linnaliiniveol ning taksoveol kasutatavatele bussidele ja sõiduautodele.»

§ 38. Paragrahv 541 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 541. Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja rikkumine ühissõidukis

Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja rikkumise eest sõitja poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut.»

§ 39. Paragrahv 542 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 542. Bussi-, trammi-, trollibussi-, takso- ja pagasiveo nõuete rikkumine

(1) Bussi-, trammi-, trollibussi- või taksojuhi poolt bussi-, trammi-, trollibussi- või taksoveo või pagasiveo nõuete rikkumise eest – karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut.

(2) Bussi-, trammi- või trollibussiveo korraldamisel bussi-, trammi- või trollibussiveo nõuete rikkumise eest vedude eest vastutava isiku poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut.

(3) Taksoveo korraldamisel taksoveo nõuete rikkumise eest vedude eest vastutava isiku poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.

(4) Bussi-, trammi- või trollibussiveo korraldamisel bussi-, trammi- või trollibussiveo nõuete rikkumise eest juriidilise isiku poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 50 000 krooni.

(5) Taksoveo korraldamisel taksoveo nõuete rikkumise eest juriidilise isiku poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 50 000 krooni.»

§ 40. Paragrahvi 545:

1) pealkiri muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 545. Tasulise sõitjateveo korraldamine seaduses ettenähtud dokumentideta»;

2) lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Bussi, trammi, trollibussi või sõiduautoga käesolevas seaduses ettenähtud dokumentideta tasulise sõitjateveo korraldamise eest – karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut või arestiga.»

§ 41. Paragrahv 546 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 546. Tasuline sõitjatevedu seaduses ettenähtud dokumentideta

Käesolevas seaduses ettenähtud dokumentideta tasulise sõitjateveo eest trammi-, trollibussi- või autojuhi poolt – karistatakse rahatrahviga kuni 150 trahviühikut.»

§ 42. Paragrahvi 547:

1) pealkiri muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« § 547. Sõit sõiduõigust tõendava dokumendita ja taksosõidutasu maksmisest keeldumine»;

2) lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Sõiduõigust tõendava dokumendita sõidu eest bussis, trammis, trollibussis või reisirongis – karistatakse rahatrahviga kuni 10 trahviühikut.»;

3) täiendatakse lõikega 3 järgmises sõnastuses:

« (3) Taksosõidutasu maksmisest keeldumise eest – karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut.»

§ 43. Paragrahvi 5411 lõiked 2 ja 3 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« (2) Väärtegude kohtuväline menetleja on:
1) politseiprefektuur käesoleva seaduse §-des 541, 54 2, 543, 544, 545, 546, 54 7 ja 5410 sätestatu menetlemisel;
2) piirivalveametnik käesoleva seaduse §-des 541, 54 2, 545, 546, 547 ja 5410 sätestatu menetlemisel;
3) valla- või linnavalitsus käesoleva seaduse §-des 541, 542, 543, 54 4, 545, 546, 547 ja 5410 sätestatu menetlemisel;
4) maavalitsus käesoleva seaduse §-des 54 1, 542, 545, 546, 547 ja 54 10 sätestatu menetlemisel;
5) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium käesoleva seaduse §-des 541 , 542, 543, 544, 545, 546 , 547 ja 5410 sätestatu menetlemisel;
6) Tarbijakaitseamet käesoleva seaduse §-s 542 sätestatu menetlemisel.

(3) Käesoleva seaduse §-des 541, 542, 54 3, 544, 545, 546, 547 ja 54 10 sätestatud väärteo kohtuväline menetleja on eraõiguslik juriidiline isik halduslepingu alusel, mis on sõlmitud käesoleva paragrahvi lõike 2 punktides 3–5 nimetatud kohtuvälise menetlejaga.»

§ 44. Paragrahvi 59 täiendatakse lõigetega 12–14 järgmises sõnastuses:

« (12) Käesoleva seaduse § 24 lõike 3 punkt 3 tunnistatakse kehtetuks alates 2004. aasta 1. aprillist.

(13) Käesoleva seaduse § 35 lõikes 5 nimetatud nõuet, et vedude eest vastutav isik tohib töötada ainult ühe vedaja juures, rakendatakse alates 2004. aasta 1. aprillist.

(14) Käesoleva seaduse 91. peatükki, milles sätestatakse riikliku ühistranspordiregistri asutamine, rakendatakse alates 2004. aasta 1. aprillist.»

II. Riigilõivuseaduses (RT I 1997, 80, 1344; 2001, 55, 331; 53, 310; 56, 332; 64, 367; 65, 377; 85, 512; 88, 531; 91, 543; 93, 565; 2002, 1, 1; 18, 97; 23, 131; 24, 135; 27, 151 ja 153; 30, 178; 35, 214; 44, 281; 47, 297; 51, 316; 57, 358; 58, 361; 61, 375; 62, 377; 90, 519; 102, 599; 105, 610; 2003, 4, 20; 13, 68; 15, 84 ja 85; 20, 118; 21, 128; 23, 146; 25, 153 ja 154; 26, 156 ja 160; 30, õiend; 51, 352) tehakse järgmised muudatused:

§ 45. Paragrahvi 6 täiendatakse lõikega 5 järgmises sõnastuses:

« (5) Valla- või linnavalitsusest või tema ametiasutusest ühistranspordiloa, taksoveoloa, sõidukikaardi ja bussiveoks liiniloa väljastamise eest võetav riigilõiv laekub valla- või linnaeelarvesse.»

§ 46. Paragrahvi 183 lõiked 311 ja 312 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:

« (311) Maavalitsusest, valla- või linnavalitsusest või tema ametiasutusest ühistranspordiloa väljastamise eest ja valla- või linnavalitsusest või tema ametiasutusest taksoveoloa väljastamise eest tasutakse riigilõivu 1000 krooni.

(312) Maavalitsusest, valla- või linnavalitsusest või tema ametiasutusest sõidukikaardi väljastamise eest tasutakse riigilõivu 300 krooni.»

§ 47. Paragrahvi 191 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

« (1) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist, maavalitsusest, valla- või linnavalitsusest või tema ametiasutusest bussiveoks liiniloa väljastamise eest tasutakse riigilõivu 600 krooni.»

Riigikogu esimees Ene ERGMA

https://www.riigiteataja.ee/otsingu_soovitused.json