Haridusministri 26. augusti 2002. a määruse nr 65 "Pedagoogide kvalifikatsiooninõuded" muutmine
Vastu võetud 16.12.2003 nr 64
Määrus kehtestatakse «Koolieelse lasteasutuse seaduse» (RT I 1999, 27, 387; 2000, 54, 349; 95, 611; 2001, 75, 454; 2002, 61, 375; 90, 521; 2003, 18, 99; 75, 496) § 11 lõike 2 punkti 2, «Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse» (RT I 1993, 63, 892; 1999, 42, 497; 79, 730; 2000, 33, 195; 54, 349; 95, 611; 2001, 50, 288; 75, 454; 2002, 25, 144; 34, 205; 53, 336; 57, 359; 61, 375; 63, 389; 64, 393; 90, 521; 2003, 21, 125) § 121 lõike 4 ning «Kutseõppeasutuse seaduse» (RT I 1998, 64/65, 1007; 2001, 68, 406; 2002, 56, 348; 61, 375; 90, 521; 2003, 20, 116; 58, 387; 71, 473) § 30 lõike 3 alusel.
Haridusministri 26. augusti 2002. a määruses nr 65 «Pedagoogide kvalifikatsiooninõuded» (RTL 2002, 96, 1486; 129, 1874; 2003, 4, 39) tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 8 punktis 1 ja § 10 punktis 1 asendatakse sõna «viieaastane» sõnaga «kolmeaastane»;
2) paragrahvi 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 9. Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste kooli direktori (juhataja) kvalifikatsiooninõuded:
Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste
kooli direktori (juhataja) kvalifikatsiooninõuded on järgmised:
1) eripedagoogika alane kõrgharidus ja vähemalt kolmeaastane pedagoogilise töö
staaž keha-, kõne-, meele- või vaimupuuetega või psüühikahäiretega või
tasandusklassi õpilastega ning läbitud 240-tunnine juhtimisalane kursus
või
2) muu pedagoogiline kõrgharidus ja vähemalt viieaastane
pedagoogilise töö staaž keha-, kõne-, meele- või vaimupuuetega või
psüühikahäiretega või tasandusklassi õpilastega ning läbitud 240-tunnine
juhtimisalane kursus.»;
3) paragrahvi 11 punkti 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« 2) muu pedagoogiline kõrgharidus ja vähemalt viieaastane pedagoogilise töö staaž koolieelses lasteasutuses ning läbitud 160-tunnine eelkoolipedagoogika kursus ning 160-tunnine juhtimiskoolitus.»;
4) paragrahvi 15 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 15. Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste kooli direktori asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal kvalifikatsiooninõuded
Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste
kooli direktori asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal
kvalifikatsiooninõuded on järgmised:
1) eripedagoogika
alane kõrgharidus ja vähemalt kolmeaastane pedagoogilise töö staaž
keha-, kõne-, meele- või vaimupuuetega või psüühikahäiretega või
tasandusklassi õpilastega ning läbitud 160-tunnine juhtimisalane kursus
või
2) muu pedagoogiline kõrgharidus ja vähemalt viieaastane
pedagoogilise töö staaž, sellest vähemalt kolm aastat keha-, kõne-,
meele- või vaimupuuetega või psüühikahäiretega või tasandusklassi
õpilastega ning läbitud 160-tunnine eripedagoogikakursus ja 160-tunnine
juhtimisalane kursus.»;
5) paragrahvi 23 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 23. Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste kooli või klassi ning tasandusklassi õpetaja kvalifikatsiooninõuded
Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste
kooli või klassi õpetaja kvalifikatsiooninõuded on järgmised:
1) eripedagoogika alane kõrgharidus või
2) muu pedagoogiline
kõrg- või keskeriharidus ja läbitud 320-tunnine eripedagoogika kursus.»;
6) paragrahvi 26 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 26. Kutseõpetaja kvalifikatsiooninõuded
Kutseõpetaja kvalifikatsiooninõuded on järgmised:
1)
kutsepedagoogiline või muu pedagoogiline kõrgharidus õpetatavate
õppekavade valdkonnas ja vähemalt kolmeaastane erialase töö staaž
õpetataval kutse-, eri- või ametialal või
2) kõrg- või
keskeriharidus õpetatavate õppekavade valdkonnas, vähemalt kolmeaastane
erialase töö staaž õpetataval kutse-, eri- või ametialal ja läbitud
320-tunnine kutsepedagoogika kursus või
3) kõrg- või
keskeriharidus õpetatavate õppekavade valdkonnas, vähemalt kolmeaastane
erialase töö staaž ja jätkuv erialane töö õpetataval kutse-, eri- või
ametialal.;
7) paragrahvi 30 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« § 30. Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste kooli õpilaskodu või pikapäevarühma kasvataja kvalifikatsiooninõuded
Keha-, kõne-, meele- ja vaimupuuetega ning psüühikahäiretega õpilaste
kooli õpilaskodu ja pikapäevarühma kasvataja kvalifikatsiooninõuded on
järgmised:
1) eripedagoogika alane kõrgharidus või
2) muu pedagoogiline kõrg- või keskeriharidus ja läbitud 160-tunnine
eripedagoogikakursus või
3) muu kõrg- või keskeriharidus ja
läbitud 320-tunnine eripedagoogikakursus.»;
8) paragrahvi 36 lõiget 2 täiendatakse pärast sõnu «Paragrahvi 3 punktis 2» sõnadega «§ 11 punktis 2 ning § 19 punktis 3»;
9) paragrahvi 37 täiendatakse lõigetega 8 ja 9 järgmises sõnastuses:
« (8) 1. septembrini 2007. a loetakse erialal, kus ei saa Eesti Vabariigis omandada kõrgharidust, kutseõpetaja kvalifikatsiooninõuetele vastavaks õpetaja, kellel on kutsekeskharidus keskhariduse baasil ja vähemalt kolmeaastane erialase töö staaž õpetataval kutse-, eri- või ametialal ning läbitud 320-tunnine kutsepedagoogika kursus.»;
(9) Õppeasutuse juht ning õppeasutuse direktori või juhataja asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal loetaks juhtimiskoolituse osas vastavaks kvalifikatsiooninõuetele kahe aasta jooksul töölepingu sõlmimisest, kui ta on nelja kuu jooksul töölepingu sõlmimisest asunud läbima juhtimiskoolitust.»;
10) määrust täiendatakse §-ga 381 järgmises sõnastuses:
« 381. Määruse jõustumine
Käesoleva määruse § 26 punkt 3 jõustub 2005. aasta 1. jaanuaril.»
Minister Toivo MAIMETS |
Kantsler Peep RATAS |