Vabariigi Valitsuse seaduse paragrahvi 42 lõike 1 alusel Vabariigi Valitsus määrab:
1. Kinnitada Kultuuriministeeriumi põhimäärus (juurde lisatud).
2. [Käesolevast tekstist välja jäetud]
|
Kinnitatud |
Kultuuriministeeriumi põhimäärus
I. ÜLDSÄTTED
1. Kultuuriministeerium (edaspidi ministeerium) on valitsusasutus, kes täidab seadusest tulenevaid ja Vabariigi Valitsuse poolt seaduse alusel antud ülesandeid oma valitsemisalas.
2. Oma ülesannete täitmisel esindab ministeerium riiki.
3. Ministeerium on aruandekohustuslik Vabariigi Valitsuse ees, kes suunab ja koordineerib tema tegevust ning teostab seaduses sätestatud korras teenistuslikku järelevalvet.
4. Ministeeriumil on väikese riigivapi kujutise ja oma nimega pitsat, oma eelarve ja pangaarve ning ministeeriumi kulud kaetakse riigieelarvest.
5. Ministeerium asub Tallinnas. Ministeeriumi postiaadress on Suur-Karja 23, 15076 Tallinn.
[RT I 2001, 57, 349 - jõust. 1. 07. 2001]
II. MINISTEERIUMI VALITSEMISALA JA ÜLESANDED
6. Ministeeriumi valitsemisalas on riigi kultuuri-, kehakultuuri-, spordi- ning muinsuskaitsetöö korraldamine ja kunstide edendamine, osalemine riigi meediatöö kavandamises ning vastavate õigusaktide eelnõude koostamine.
7.
Ministeerium:
1) korraldab tingimuste loomist rahvuskultuuri ja
sporditraditsioonide säilitamiseks, kaitsmiseks ja nende arengu
tagamiseks;
2) toetab kultuurile ja spordile orienteeritud
ühenduste tegevust ja teeb nendega koostööd;
3) korraldab,
koordineerib ja suunab teatri, muusika ja kontserttegevuse, kujutava,
dekoratiiv-, monumentaal- ja tarbekunsti, museoloogilise tegevuse,
kinematograafia, raamatukogunduse, rahvaloomingu ja taidluse,
kultuurimälestiste kaitse ning tervise-, võistlus- ja tippspordi
probleemide lahendamist;
4) korraldab kunstiteoste ja teiste
kultuuriväärtuste soetamist riiklike fondide täiendamiseks; korraldab
vajadusel kunstiteoste tellimist ja ekspertiisi;
5) koordineerib ja
korraldab autoriõigusealast tegevust vastavalt autoriõiguse seadusele;
6)
korraldab muinsuskaitset vastavalt muinsuskaitseseadusele;
7)
osaleb riigi meediatöö kavandamises ning annab välja
ringhäälingulubasid vastavalt ringhäälinguseadusele;
8)
määratleb spordi ja kehakultuuri üldised arengusuunad, korraldab
koostööd erinevate spordiorganisatsioonide vahel;
9)
toetab vähemusrahvuste kultuurilisi taotlusi; koordineerib nende
kultuurielu- ja tegevuse korraldamist vastavuses kehtivate seadustega;
10)
koordineerib vähemusrahvuste kultuurielu ja -tegevuse korraldamist
vastavuses kehtivate seadustega;
11) osaleb riigi kultuuri- ja
spordialase hariduse kavandamises, koordineerib täiendkoolituse
korraldamist oma valitsemisalas;
12) valmistab ette oma
valitsemisala käsitlevate seaduste ja teiste õigusaktide eelnõusid
ning vastutab nende rakendatavuse ja vastavuse eest põhiseadusele ja
seadustele;
13) annab arvamusi ja kooskõlastusi teiste
ministeeriumide poolt ettevalmistatud, ministeeriumi valitsemisala
puudutavate õigusaktide eelnõudele;
14) korraldab oma
valitsemisala käsitlevate õigusaktide kooskõlla viimist Euroopa Liidu
õigusaktidega;
15) suunab ja tellib teadus- ja
rakendusuuringuid, koordineerib kultuuri- ja spordialaste
teadusürituste korraldamist;
16) peab õigusaktidega
kehtestatud korras registreid;
17) koordineerib oma valitsemisalas
riiklike, rahvusvaheliste ning regionaalsete arengukavade ja
-programmide väljatöötamist ja elluviimist;
18)
töötab välja kultuuri ja spordi riikliku finantseerimise alused, teeb
koostööd Kultuurkapitaliga ning teiste kultuuri ja sporti toetavate
institutsioonidega;
19) vaatab läbi oma hallatavate asutuste
riigieelarvevahendite eraldamise taotlused, korraldab nende
ekspertiisi ning valmistab ette vastava koondettepaneku riigieelarve
eelnõu koostamisel;
20) valmistab ette ministeeriumi
valitsemisala aastaeelarve eelnõu, lähtudes oma valitsemisalast ja
ülesannetest ning koostab eelmise aasta eelarve täitmise aruande;
21)
teenindab Vabariigi Valitsuse poolt kultuuripreemiate ja
-stipendiumide määramiseks moodustatud komisjoni ning korraldab riigi
kultuuripreemiate ja -stipendiumide väljamaksmist;
22)
valitseb ministeeriumi valitseda antud riigivara riigivaraseadusega
või selle alusel kehtestatud korras;
23) revideerib oma
valitsemisalas olevate riigiasutuste finantstegevust;
24)
informeerib üldsust oma tegevusest;
25) kogub ja töötleb oma
valitsemisala käsitlevat informatsiooni;
26) abistab oma
valitsemisalasse puutuvate küsimuste lahendamisel teisi ministeeriume
ning teeb nendega koostööd;
27) korraldab suhteid teiste
valitsusasutuste, kohalike omavalitsuste, välisriikide vastavate
organite ja rahvusvaheliste organisatsioonidega;
28) osaleb
rahvusvaheliste lepingute koostamises, valmistab ette ühinemist
rahvusvaheliste lepingute ja konventsioonidega ning jälgib nende
täitmist oma valitsemisalas, vahendab vastavalt oma pädevusele
kultuuri- ja spordialast välisabi;
29) [kehtetu – RT
I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
30) analüüsib
kultuuri- ja spordiasutuste võrku ja kavandab selle korrastamist
riiklike investeerimisprogrammide raames, kontrollib ja suunab
riiklike investeeringute kasutamist vastavalt riigieelarvele;
31)
täidab muid talle seaduste, Riigikogu otsuste, Vabariigi Presidendi
seadluste, Vabariigi Valitsuse määruste või korraldustega pandud
ülesandeid.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
III. KULTUURIMINISTER
8. Ministeeriumi juhib kultuuriminister (edaspidi minister).
9.
Minister:
1) juhib ministeeriumi ja korraldab ministeeriumi
valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi;
2) vastutab põhiseaduse,
ministeeriumi valitsemisala korraldavate teiste seaduste, Riigikogu
otsuste, Vabariigi Presidendi seadluste, Vabariigi Valitsuse määruste
ja korralduste täitmise eest;
3) otsustab ministeeriumi
valitsemisalasse kuuluvaid küsimusi, kui nende otsustamine ei ole
seaduse või Vabariigi Valitsuse määrusega pandud alluvatele
ametiasutustele või ametnikele;
4) annab Vabariigi Valitsusele
aru ministeeriumi tegevusest;
41) tagab sisekontrolli
süsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise ministeeriumis ja
ministeeriumi valitsemisalas olevates valitsusasutustes ning
valitsusasutuste hallatavates riigiasutustes;
5) teostab
teenistuslikku järelevalvet seaduses sätestatud korras ministeeriumi
struktuuriüksuste, ministeeriumi valitsemisala valitsusasutuste ja
nende ametiisikute, samuti muude ministeeriumi hallatavate
riigiasutuste tegevuse seaduslikkuse ja otstarbekuse üle; vajadusel
paneb teenistusliku järelevalve korraldamise ministeeriumi kantslerile;
6)
nimetab ametisse ja vabastab ametist ministeeriumi valitsemisalas
olevate valitsusasutuste juhid, ministeeriumi asekantslerid,
ministeeriumi osakondade juhatajad ning kohaldab neile ergutusi ja
määrab distsiplinaarkaristusi, ministeeriumi kantsleri ettepanekul
sõlmib töölepinguid ministeeriumi hallatavate riigiasutuste juhtidega,
kui seadusega ei ole sätestatud teisiti;
7) kehtestab
kooskõlastatult vastava konkursi- ja atesteerimiskomisjoniga
ministeeriumi ametnike atesteerimisnõuded;
8) nimetab ametisse
ja vabastab ametist ministeeriumi koosseisus ettenähtud, väljaspool
struktuuriüksusi olevad ministrile vahetult alluvad nõunikud ning
määrab nende ülesanded;
9) kinnitab ministeeriumi
valitsemisalas olevate valitsusasutuste põhimäärused ja teenistujate
koosseisud ning määrab nende valitsusasutuste juhtide poolt
teenistusliku järelevalve teostamise ulatuse ja korra;
10)
kinnitab ministeeriumi struktuuri ja teenistujate koosseisu ning
osakondade põhimäärused;
11) pärib aru ministeeriumi
teenistujatelt ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste juhtidelt;
12)
teeb ministeeriumi hallatavate riigiasutuste moodustamisotsused,
kinnitab nende põhimäärused ja eelarved ning määrab nende struktuuri,
asjaajamise ja töökorralduse, kui teisiti ei ole sätestatud seaduse
või Vabariigi Valitsuse määrusega;
13) esitab
Vabariigi Valitsusele ettenähtud korras ettepanekuid ministeeriumi
valitsemisala küsimuste otsustamiseks;
14) juhib esimehena
Kultuurkapitali nõukogu, kinnitab sihtkapitalide nõukogude koosseisud;
15)
annab käskkirju kultuurimälestiseks tunnistamise ja mälestiseks
olemise lõpetamise kohta;
16) [kehtetu – RT
I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
17) esitab
Vabariigi Valitsusele ettepanekuid ministeeriumi kulude ja tulude
aastaeelarve eelnõu ning vajaduse korral lisaeelarve eelnõu kohta,
otsustab eelarvevahendite kasutamise ning valvab eelarve täpse ja
otstarbeka täitmise üle;
18) kinnitab ministeeriumi
valitsemisalas olevate riigiasutuste eelarved, lähtudes
riigieelarvest, kontrollib nende täitmist seaduses kehtestatud korras;
19)
esindab ministeeriumi ja annab volitusi ministeeriumi esindamiseks;
191
) esindab ministeeriumi valitsemisala piires riiki kohtus
tsiviilasjades ja kriminaalasjades tsiviilhageja või -kostjana, võib
anda üld- ja erivolitusi riigi esindamiseks kohtus ning tal on
ministeeriumi valitsemisala piires riigi lepingulise esindaja
volitamise õigus tsiviilkohtu-, halduskohtu- ja kriminaalmenetluses;
192)
korraldab ministeeriumi valitsemisala piires informatsiooni kogumist
ja edastamist riigi esindamise kohta kohtus;
20) lahendab
õiguslikke vaidlusi seaduses ettenähtud juhtudel Vabariigi Valitsuse
määratud korras;
21) võib moodustada nõuandva õigusega
komisjone, nõukogusid ja töörühmi ministeeriumi pädevuses olevate
ülesannete täitmiseks, määrab nende ülesanded ja töökorra;
22)
otsustab ministeeriumi valitsemisel oleva riigivaraga seotud küsimusi
riigivaraseadusega või selle alusel kehtestatud korras;
23)
otsustab ministeeriumi ülesannete täitmiseks vajamineva vara
hankimiseks ja teenuste tellimiseks riigihangete pakkumise läbiviimise;
24)
kinnitab ministeeriumi kantsleri ettepanekul ministeeriumi
asjaajamiskorra ja sisekorraeeskirja;
25) täidab muid ülesandeid,
mis on talle pandud seaduse ja Vabariigi Valitsuse määruse, korralduse
või peaministri korraldusega.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
10. Minister annab ministeeriumi juhtimisel ja ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevuse korraldamiseks seaduse alusel määrusi ja käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi ministeeriumi teenistujatele.
11. Ministri kirjalikud korraldused vormistatakse ja registreeritakse vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale.
IV. KANTSLER
12. Ministeeriumi struktuuriüksuste tööd juhib, ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste tegevust koordineerib ja ministeeriumi asjaajamist korraldab kantsler.
13.
Kantsler:
1) juhib vahetult asekantslerite ja kantslerile alluvate
nõunike tööd, osakonnajuhatajate kaudu meedia ja autoriõiguse
osakonna, eelarve- ja majandusanalüüsi osakonna, välissuhete osakonna,
eelnõude ja juriidilise nõustamise osakonna ning üldosakonna tööd ja
asekantslerite kaudu kunstide osakonna, spordiosakonna ning
kultuuriväärtuste osakonna tööd;
2)
koordineerib ministeeriumi hallatavate riigiasutuste tegevust ja teeb
ministrile ettepanekuid nende asjaajamise ja töökorralduse kohta;
3)
tagab ministeeriumi tegevuseks vajalike organisatsiooniliste ja
majanduslike tingimuste loomise;
4) käsutab ministri poolt
kinnitatud eelarve alusel ministeeriumi eelarvevahendeid;
5)
valmistab ette ministeeriumi aastaeelarve eelnõu ja vajaduse korral
lisaeelarve kohta käivad ettepanekud;
6) annab vastavuses
seadusega kaasallkirja ministri määrustele;
7) teeb
ministrile ettepanekuid ministeeriumi asekantslerite ning osakondade
juhatajate teenistusse võtmiseks ja teenistusest vabastamiseks;
8)
nimetab ametisse ja vabastab ametist ministeeriumi koosseisu kuuluvad
ametnikud, välja arvatud need, kelle nimetab ametisse ja vabastab
ametist minister;
9) sõlmib töölepingud ministeeriumi
abiteenistujatega;
10) kinnitab vastavalt struktuuriüksuste
põhimäärustele ja struktuuriüksuste juhtide ettepanekutele enda poolt
ametisse nimetatavate ametnike ametijuhendid ja vajadusel
abiteenistujate tööjuhendid, kohaldab enda poolt teenistusse
võetavatele teenistujatele ergutusi ja määrab distsiplinaarkaristusi;
11)
juhib esimehena ministeeriumi ametnike konkursi- ja
atesteerimiskomisjoni või määrab esimeheks teise isiku;
12)
edutab enda poolt ametisse nimetatavaid ametnikke oma pädevuse
piirides;
13) pärib ministeeriumi struktuuriüksuste ja hallatavate
riigiasutuste juhtidelt aru nende tegevuse kohta ja teeb ministrile
ettepanekuid struktuuriüksuste ja hallatavate asutuste juhtidele
ergutuste kohaldamiseks ja distsiplinaarkaristuste määramiseks;
14)
annab ministri teadmisel loa ministeeriumi valitsemisalas oleva
valitsusasutuse juhi välislähetuseks;
15) hoiab
ministeeriumi vapipitsatit ja kehtestab selle kasutamise korra;
16)
korraldab riigivara kasutamist ministrilt saadud volituste piirides
kooskõlas riigivaraseadusega ning teeb ministrile ettepanekuid
riigivara käsutamiseks;
17) teostab riigihankeid ministrilt
saadud volituste piirides;
18) korraldab ministeeriumi
struktuuriüksuste, ministeeriumi valitsemisalas olevate
valitsusasutuste ja hallatavate riigiasutuste põhimääruste,
ministeeriumi sisekorraeeskirja ja asjaajamiskorra väljatöötamist ning
esitab need kinnitamiseks ministrile;
19) esindab ministeeriumi oma
pädevuse ja ministrilt saadud volituste piirides;
20) täidab
muid ministri poolt antud ülesandeid.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
14. Kantsler annab seaduses ja ministeeriumi põhimääruses ettenähtud pädevuse piirides käskkirju ministeeriumi teenistujate teenistusse võtmiseks ja teenistusest vabastamiseks, struktuuriüksuste töö juhtimiseks ja koordineerimiseks ning ministeeriumi asjaajamise korraldamiseks.
15. Ministeeriumi struktuuriüksuste juhtimisel annab kantsler struktuuriüksuste juhtidele suulisi ja kirjalikke korraldusi. Kirjalikud korraldused vormistatakse ja kantakse dokumendiregistrisse vastavalt ministeeriumi asjaajamiskorrale.
16. Kantsleri äraolekul paneb minister oma käskkirjaga tema ülesanded ühele asekantsleritest, viimaste äraolekul ühele osakonnajuhatajatest.
[RT I 2002, 19, 105 - jõust. 18. 02. 2002]
V. ASEKANTSLER
17. Ministeeriumi koosseisus on kolme asekantsleri ametikohad: asekantsler spordi alal, asekantsler kaunite kunstide alal ning asekantsler kultuuriväärtuste alal.
[RT I 2002, 19, 105 - jõust. 18. 02. 2002]
18. [Kehtetu - RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
19.
Asekantsler spordi alal:
1) juhib osakonnajuhataja kaudu
spordiosakonna tööd;
2) teeb ettepanekuid talle alluva
osakonnajuhataja edutamiseks ning talle ergutuste kohaldamiseks ja
distsiplinaarkaristuste määramiseks;
3) teeb kantslerile
ettepanekuid enda juhitavas valdkonnas ministeeriumi eelarve
koostamiseks ning eelarvevahendite kasutamiseks;
4) esindab
ministeeriumi ministrilt või kantslerilt saadud volituste piirides;
5)
valvab talle alluva osakonna ülesannete täitmise üle;
6)
viseerib ja kinnitab tema juhitavas osakonnas koostatud dokumendid
kooskõlas ministeeriumi asjaajamiskorraga;
7) koordineerib
spordi ja kehakultuuri üldiste arengusuundade väljatöötamist;
8)
korraldab spordialase tegevuse riikliku finantseerimise aluste
väljatöötamist;
9) koordineerib spordialast
täiendkoolitust ning spordialaseid teadus- ja rakendusuuringuid;
10)
korraldab koostööd teiste ministeeriumide ja riigiasutustega spordi
küsimustes;
11) koordineerib spordiorganisatsioonide koostööd;
12)
täidab muid ministri või kantsleri poolt antud ülesandeid.
[RT I 2002, 19, 105 - jõust. 18. 02. 2002]
191.
Asekantsler kaunite kunstide alal:
1) juhib osakonnajuhataja kaudu
kunstide osakonna tööd;
2) teeb ettepanekuid talle alluva
osakonnajuhataja edutamiseks ning talle ergutuste kohaldamiseks ja
distsiplinaarkaristuste määramiseks;
3) teeb kantslerile
ettepanekuid enda juhitavas valdkonnas ministeeriumi eelarve
koostamiseks ning eelarvevahendite kasutamiseks;
4) esindab
ministeeriumi ministrilt või kantslerilt saadud volituste piires;
5)
valvab talle alluva osakonna ülesannete täitmise üle;
6)
viseerib ja kinnitab tema juhitavas osakonnas koostatud dokumendid
kooskõlas ministeeriumi asjaajamiskorraga;
7) korraldab
teatri, muusika, kontserttegevuse, kinematograafia, kunsti,
rahvaloomingu, kirjastustegevuse ja vähemusrahvuste kultuuri arenguks
vajalike tingimuste loomist;
8) juhendab erinevate kunstialade
finantseerimise aluste väljatöötamist ja arendamist;
9)
korraldab kultuuritarbimist iseloomustavate uuringute tellimist,
saadud informatsiooni süstematiseerimist ja sellele vastavat
kultuurielu planeerimist;
10) täidab muid ministri või kantsleri
antud ülesandeid.
[RT I 2002, 19, 105 - jõust. 18. 02. 2002]
192.
Asekantsler kultuuriväärtuste alal:
1) juhib
osakonnajuhataja kaudu kultuuriväärtuste osakonna tööd ning
koordineerib peadirektori kaudu Muinsuskaitseameti tööd;
2)
teeb ettepanekuid talle alluva osakonnajuhataja edutamiseks ning talle
ergutuste kohaldamiseks ja distsiplinaarkaristuste määramiseks;
3)
teeb kantslerile ettepanekuid enda juhitavas valdkonnas ministeeriumi
eelarve koostamiseks ning eelarvevahendite kasutamiseks;
4) esindab
ministeeriumi ministrilt või kantslerilt saadud volituste piires;
5)
valvab talle alluva osakonna ülesannete täitmise üle;
6)
viseerib ja kinnitab tema juhitavas osakonnas koostatud dokumendid
kooskõlas ministeeriumi asjaajamiskorraga;
7) korraldab
ministeeriumi kaudu rahastatavate riiklike programmide elluviimist;
8)
koordineerib ühtsete infotehnoloogiliste lahenduste väljatöötamist ja
arendamist muinsuskaitse, raamatukogunduse ja muuseumide valdkonnas;
9)
[kehtetu - RT I 2004, 48, 338
– jõust. 21.06.2004]
10) koordineerib muinsuskaitse ja
muuseumitöö üldiste arengusuundade väljatöötamist;
11)
osaleb riigi arhitektuuripoliitika väljatöötamises ja arendamises;
12)
täidab muid ministri või kantsleri poolt antud ülesandeid.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
20. Asekantsleri äraolekul asendab teda ministri määratud osakonnajuhataja. Asekantsleri asendamine vormistatakse kantsleri käskkirjaga.
[RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
21. Asekantsler annab oma ülesannete täitmisel talle vahetult alluvale osakonnajuhatajale suulisi ja kirjalikke korraldusi, mis registreeritakse ministeeriumi asjaajamiskorras ettenähtud korras.
VI. OSAKONNAJUHATAJA
22.
Osakonnajuhataja:
1) juhib osakonna tööd ja tagab osakonnale pandud
ülesannete täitmise;
2) täidab temale antud juhiseid ja
korraldusi või teatab nende täitmise takistustest;
3)
annab alluvatele teenistujatele juhiseid ja korraldusi;
4) valvab
temale alluvate teenistujate teenistuskohustuste täitmise üle;
5)
allkirjastab ja viseerib osakonnas koostatud dokumendid kooskõlas
osakonna põhimääruse ja ministeeriumi asjaajamiskorraga;
6)
esindab osakonda oma ülesannete täitmisel ja annab osakonna nimel
arvamusi ja kooskõlastusi ministeeriumi juhtkonnale ja teistele
struktuuriüksustele;
7) saab ministeeriumi juhtkonnalt ja
teistelt struktuuriüksustelt osakonnale pandud ülesannete täitmiseks
vajalikku informatsiooni;
8) teeb ministeeriumi juhtkonnale
ettepanekuid osakonna organisatsioonilise struktuuri, koosseisu ja
töökorralduse kohta, struktuuriüksuse teenistujatele palkade, toetuste
ja distsiplinaarkaristuste määramise ning ergutuste kohaldamise kohta;
9)
taotleb osakonna ülesannete täitmiseks vajalikke vahendeid;
10)
taotleb osakonna teenistujate täiendkoolitust osakonnale pandud
ülesannete paremaks täitmiseks;
11) võib teha
ministeeriumi juhtkonnale ettepanekuid komisjonide, nõukogude ja
töörühmade moodustamiseks osakonna ülesandeid puudutavate küsimuste
lahendamiseks;
12) kirjutab vastavalt osakonna põhimäärusele alla
osakonna plangil vormistatud informatiivse sisuga kirjadele, millega
ei võeta rahalisi ega muid kohustusi ning ei anta õigusi ega panda
kohustusi ministeeriumivälistele isikutele, kui seadus ei näe ette
teisiti.
23. Ministeeriumi osakonnajuhataja vastutab osakonnale pandud ülesannete õiguspärase, täpse ja õigeaegse täitmise eest. Osakonnajuhataja täpsemad teenistuskohustused, alluvus ja asendamine määratakse kindlaks ministri poolt kinnitatavas osakonna põhimääruses.
24. Osakonna koosseisu kuuluva talituse või büroo juhataja õigused ja kohustused nähakse ette osakonna põhimääruses.
VII. OSAKOND
25. Ministeeriumi osakond on ministeeriumi struktuuriüksus, millel puuduvad täitevvõimu volitused ministeeriumiväliste isikute suhtes, kui seaduses ei ole sätestatud teisiti.
26.
Ministeeriumi osakonnad on:
1) kunstide osakond;
2) meedia ja
autoriõiguse osakond;
3) spordiosakond;
4) eelarve- ja
majandusanalüüsi osakond;
5) üldosakond;
6)
välissuhete osakond;
7) kultuuriväärtuste osakond;
8)
eelnõude ja juriidilise nõustamise osakond;
9) siseauditi
osakond.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
27.
Osakondade põhiülesanded on:
1) kunstide osakonnal -
teatri, muusika ja kontserttegevuse, kirjanduse ja kirjastustegevuse,
kunstide ja kinematograafia, rahvaloomingu, taidluse, kultuurilise
huvitegevuse ja vähemusrahvuste kultuurielu probleemide analüüsimine,
ettepanekute tegemine nende valdkondade arengu tagamise kohta ja
vastavate õigusaktide eelnõude ettevalmistamine;
2)
meedia ja autoriõiguse osakonnal - meedia ja autoriõigusealaste
probleemide analüüsimine, ettepanekute tegemine nende valdkondade
arengu tagamise kohta, seaduses sätestatud pädevuse piires
levitalitusele ettenähtud riikliku järelevalve teostamine ning
vastavate õigusaktide eelnõude ettevalmistamine;
3)
spordiosakonnal - spordi- ja kehakultuuriprobleemide analüüsimine,
ettepanekute tegemine nende valdkondade arengu tagamise kohta ning
vastavate õigusaktide eelnõude ettevalmistamine;
4)
eelarve- ja majandusanalüüsi osakonnal - ministeeriumi valitsemisala
eelarve eelnõu koostamine, kontroll eelarvevahendite sihipärase
kasutamise üle, ministeeriumi raamatupidamise korraldamine ning
riigivaraga seotud küsimuste lahendamine;
5) üldosakonnal -
ministeeriumi dokumendiregistri pidamine, asjaajamise, personali- ja
haldustöö korraldamine;
6) välissuhete
osakonnal – välissuhete korraldamine välisriikide asjaomaste
ametiasutuste ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, Euroopa Liidu
otsustusprotsessis osalemise koordineerimine ministeeriumi pädevuses
olevates küsimustes, riikidevaheliste kultuurikoostöölepingute
ettevalmistamine ning sõlmimise korraldamine, nende lepingute täitmise
kontroll ning rahvusvahelistes kultuuriprogrammides osalemise
analüüsimine ja kontrollimine;
7) kultuuriväärtuste
osakonnal - raamatukogunduse, museoloogilise tegevuse ning
muinsuskaitsealaste probleemide analüüsimine, ettepanekute tegemine
nende valdkondade arengu tagamise kohta ja vastavate õigusaktide
eelnõude ettevalmistamine;
8) eelnõude ja juriidilise
nõustamise osakonnal - ministeeriumis koostatud õigusaktide eelnõude
põhiseadusele ja seadustele vastavuse kontrollimine, lepingute
koostamine ja analüüsimine, ministeeriumi õigusloomealase tegevuse
koordineerimine, ministeeriumi juhtkonna ning osakondade õigusalane
nõustamine, ministeeriumi kohtus esindamise korraldamine;
9)
siseauditi osakonnal - sisekontrolli süsteemi hindamine ja analüüs,
sisekontrolli tõhususe ning piisavuse ja õigusaktidele vastavuse
hindamine ja analüüs, ettepanekute tegemine süsteemi täiustamiseks,
sisekontrolli hindamine haldusala asutustes ning siseauditialase
tegevuse koordineerimine ministeeriumi valitsemisalas.
Osakondade täpsemad ülesanded määratakse kindlaks nende põhimääruses.
[RT I 2004, 48, 338 – jõust. 21.06.2004]
28. Ministeeriumi osakondade koosseisu võivad vastavalt osakonna põhimäärusele kuuluda talitused ja bürood. Talituste ja büroode ülesanded ja pädevus määratakse kindlaks osakonna põhimääruses.
29.
Ministeeriumi struktuuri kuuluvad väljaspool struktuuriüksusi olevad
nõunikud on:
1) ministri nõunikud;
2) ministeeriumi
nõunikud.
[RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
291. Ministri nõunikud alluvad vahetult ministrile, kes nimetab nad ametisse ja vabastab ametist. Ministri nõunikud võetakse teenistusse ministri volituste ajaks.
[RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
292. Ministeeriumi nõunikud alluvad kantslerile. Ministeeriumi nõunikud nimetab ametisse ja vabastab ametist kantsler.
[RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
293. Nõuniku ülesanded ja alluvus määratakse nõuniku ametijuhendis, mille kinnitab minister.
[RT I 1998, 41/42, 628 - jõust. 20. 05. 1998]
VIII. MINISTEERIUMIS MOODUSTATAVAD KOMISJONID, NÕUKOGUD JA TÖÖRÜHMAD
30. Minister võib ministeeriumi valitsemisalas moodustada nõuandva õigusega ajutisi komisjone, nõukogusid ja töörühmi (edaspidi komisjonid), kui seadusest ei tulene teisiti.
31. Kantsler võib ministeeriumi struktuuriüksuste töö koordineerimiseks üksikküsimuste lahendamisel moodustada ajutisi komisjone, kui seadusest ei tulene teisiti.
32. Komisjonid moodustatakse ministri või kantsleri käskkirjaga, milles määratakse komisjoni ülesanded, esimees ja liikmed, ülesannete täitmise tähtajad ning teenindav struktuuriüksus.
33. Kui komisjoni esimeheks ei ole ministeeriumi juhtkonda kuuluv ametnik või osakonnajuhataja, määrab minister või kantsler komisjoni töö eest vastutavaks ministeeriumi juhtkonda kuuluva ametniku või osakonnajuhataja.
34. Komisjoni teenindav struktuuriüksus tagab komisjoni asjaajamise ja komisjoni koosolekute protokollimise.
35. Osakonna koosseisu kuuluvad ametnikud nimetatakse komisjoni liikmeks osakonnajuhataja ettepanekul.
36. Komisjoni liikmeteks võib määrata teiste valitsusasutuste teenistujaid asutuse juhi ettepanekul. Komisjoni töösse võib kaasata väljaspool riigiteenistust olevaid isikuid nende nõusolekul.
37. Osakonnajuhatajad on komisjoni koosolekute toimumise ajaks kohustatud vabastama komisjoni liikmed nende ametikohustuste täitmisest, kui see ei kahjusta struktuuriüksuse põhiülesannete täitmist.
38. Komisjoni ülesannete täitmisest annab komisjoni esimees aru ministrile või kantslerile, kui komisjoni moodustamisel ei ole määratud teisiti.
39. Komisjonil on õigus pöörduda ministeeriumi struktuuriüksuste ja ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste poole tööks vajalike andmete ja dokumentide saamiseks.
40. Komisjonis osalemisel täiendavate tööülesannete täitmise eest võib maksta tasu.
41. Käesolevas osas sisalduvad sätted laienevad teistele seaduse alusel moodustatud komisjonidele ja nõukogudele, kui seadusest ja selle alusel kehtestatud õigusaktidest ei tulene teisiti.
42. Ministeeriumi teenindamisel olevate valitsuskomisjonide asjaajamise korraldamiseks määrab vastutava struktuuriüksuse minister.
43. Ministri ja kantsleri poolt moodustatud komisjonil võib olla ka otsuste langetamise õigus, kui see tuleneb otseselt seadusest.
IX. MINISTEERIUMI SÜMBOLID
44. Ministeeriumil on sõõrikujuline 50 mm läbimõõduga pitsat, mille keskel on väikese riigivapi kujutis. Sõõri ülemist äärt mööda on sõna "KULTUURIMINISTEERIUM".
45. Ministeeriumi kirjaplangil, üldplangil, ministri ja kantsleri kirjaplangil kasutatakse väikese riigivapi kujutist. Ministeeriumi õigusaktid ja muud haldusdokumendid vormistatakse seaduse ja valitsusasutuste asjaajamiskorraga ettenähtud korras. Ministeeriumi kirjaplanke kasutavad oma pädevuse piirides minister ja kantsler.
46. Ministeeriumi osakonnal võib olla oma kirjaplank, kui see on ette nähtud osakonna põhimääruses. Ministeeriumi osakonnajuhataja kirjutab osakonna kirjaplangil vormistatud kirjadele alla käesoleva põhimääruse punkti 22 alapunktis 12 ettenähtud korras.
47. Ministeerium kasutab riigilippu vastavalt riigilipu seadusele.
48. Minister teostab teenistuslikku järelevalvet ministeeriumi ametiisikute, ministeeriumi valitsemisalas olevate valitsusasutuste, ministeeriumi hallatavate riigiasutuste ja nende juhtide aktide ning toimingute üle seadusega ettenähtud korras.
49. Minister võib teenistusliku järelevalve korras teha kantslerile või asekantslerile (või ka osakonnajuhatajale talle alluvate ametnike kohta) ülesandeks materjalide ja seletuste kogumise akti andmise või toimingu sooritamise asjaolude väljaselgitamiseks.
50. Minister võib oma käskkirjaga teenistusliku järelevalve algatamise ja vastavate otsuste langetamise ministeeriumi ametnike toimingute üle panna kantslerile. Kantsleril on õigus teha asekantslerile või osakonnajuhatajale ülesandeks ministeeriumi ametniku toimingu sooritamise asjaolude väljaselgitamise ning vastavate dokumentide ja seletuste kogumise teenistusliku järelevalve teostamiseks.
]]>