Ajutise töövõimetuse hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide ja andmete koosseis ning hüvitise määramise ja maksmise kord
Vastu võetud 19.09.2002 nr 109
RTL 2002, 108, 1609
jõustumine 01.01.2002
Muudetud järgmiste aktidega: (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumise aeg):
20.03.2003/48 (RTL 2003, 40, 588) 01.04.2003
31.05.2004/71 (RTL 2004, 78, 1266) 19.06.2004
31.08.2004/105 (RTL 2004, 119, 1845) 17.09.2004
Määrus kehtestatakse «Ravikindlustuse seaduse» (RT I 2002, 62, 377) § 53 lõike 7 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§1. Reguleerimisala
(1) Määrusega kehtestatakse ajutise töövõimetuse hüvitise (edaspidi hüvitis) määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide ja andmete koosseis ning hüvitise määramise ja maksmise kord.
(2) Eesti Haigekassa piirkondlik osakond (edaspidi haigekassa ) määrab ja maksab «Ravikindlustuse seaduse» § 50 lõikes 3 nimetatud hüvitisi «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1, 2, 4, 5 või lõike 3 alusel kindlustatud isikule, kellel jääb töökohustuste täitmisest ajutise vabastuse tõttu saamata isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatav tulu.
(3) Kindlustatud isikule määratakse ja makstakse hüvitist «Ravikindlustuse seaduse» §-s 51 loetletud kindlustusjuhtumi esinemisel.
2. peatükk
HÜVITISE
MÄÄRAMISEKS JA MAKSMISEKS VAJALIKUD DOKUMENDID JA ANDMETE KOOSSEIS
1. jagu
Hüvitise
määramiseks ja maksmiseks vajalikud dokumendid
§2. Töövõimetusleht ja välisriigi arsti tõend
(1) Haigekassa määrab ja maksab hüvitist töövõimetuslehe alusel.
(2) „Ravikindlustuse seaduse“ § 51 lõike 1 punktis 1 või lõikes 2 nimetatud kindlustusjuhtumi korral välisriigis asendab töövõimetuslehte kindlustatud isikut välisriigis ravinud arsti või hambaarsti väljastatud tõend (edaspidi välisriigi arsti tõend), mis on haigekassale aluseks hüvitise määramisel ja maksmisel. Välisriigi arsti tõendile ei kohaldata käesoleva määruse §-s 4 sätestatut.
[RTL 2004, 78, 1266 – jõust. 19.06.2004]
§3. Hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalikud muud dokumendid
Hüvitise määramiseks
ja maksmiseks vajalikud muud dokumendid on:
1) Maksu- ja Tolliameti
tõend;
2) arsti või hambaarsti (edaspidi arsti ) otsus;
3)
tööandja tõend;
4) [kehtetu]
5) tööinspektori
kooskõlastus;
6) tööõnnetuse või kutsehaiguse raport;
7)
pärimisõiguse tunnistus;
8) avaldus hüvitise
väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral;
9)
töövõimetuslehe saatekiri.
[RTL 2004, 119, 1845 – jõust. 17.09.2004]
2. jagu
Hüvitise
määramiseks ja maksmiseks vajalike dokumentide andmete koosseis
§4. Töövõimetusleht
Töövõimetusleht sisaldab «Ravikindlustuse seaduse» § 52 lõike 4 alusel kehtestatud korras toodud andmeid.
§5. Maksu- ja Tolliameti tõend
Maksu- ja Tolliameti
tõend sisaldab järgmisi andmeid:
1) tõendi number ja
vormistamise kuupäev;
2) kindlustatud isiku ees- ja
perekonnanimi;
3) kindlustatud isiku isikukood;
4) haigekassa
päringus esitatud kalendriaastal makstud või arvestatud sotsiaalmaksu
summa sotsiaalmaksu maksjate lõikes;
5) füüsilisest isikust
ettevõtja puhul märge, kas on kohustus maksta sotsiaalmaksu avansilisi
makseid haigekassa päringus esitatud päeval;
6) füüsilisest
isikust ettevõtja sotsiaalmaksu võlgnevus haigekassa päringu tegemise
päeval;
7) kinnitus andmete õigsuse kohta.
[RTL 2004, 78, 1266 – jõust. 19.06.2004]
§6. Arsti otsus
«Ravikindlustuse
seaduse» § 53 lõigetes 2 ja 3 nimetatud arsti otsus sisaldab järgmisi
andmeid:
1) tervishoiuteenuse osutaja nimetus;
2) arsti ees- ja
perekonnanimi;
3) arsti registreerimistõendi number või arstikood;
4)
arsti otsuse number;
5) töövõimetuslehe seeria ja number;
6)
kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
7) kindlustatud isiku
isikukood;
8) töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise või
teisele tööle või ametikohale üleviimise alguse ja lõpu kuupäevad;
9)
soovitused töö- või teenistustingimuste muutmiseks;
10)
otsuse vormistamise kuupäev;
11) arsti allkiri ja pitsati
jäljend.
§7. [Kehtetu]
[RTL 2003, 40, 588 – jõust. 01.04.2003]
§71. Tööandja tõend
Tööandja tõend sisaldab järgmisi andmeid:
1) tööandjana sotsiaalmaksu maksva äriühingu äriregistri kood ja nimi või riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste riiklikku registrisse kantud asutuse registrikood ja nimi või mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse kantud juriidilise isiku registrikood ja nimi või äriregistrisse mittekantud füüsilisest isikust ettevõtja ees- ja perekonnanimi ja isikukood;
2) kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
3) kindlustatud isiku isikukood;
4) kindlustatud isiku põhipalk töövõimetuslehele märgitud töövabastuse alguspäevale eelnenud päeval, kui hüvitise arvutamise aluseks on ravikindlustuse seaduse § 55 lõigetes 3 või 4 toodud tingimus ;
5) kindlustatud isiku ajutiselt teisele tööle või ametikohale üleviimise või töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise periood ja perioodil makstav palk;
6) «Ravikindlustuse seaduse» § 60 lõikes 2 või 4 või § 61 lõikes 2 nimetatud põhjus, millest tulenevalt kindlustatud isikul puudub õigus hüvitisele ning periood;
7) tõendi vormistamise kuupäev;
8) tööandja nimi või tema määratud isiku ees- ja perekonnanimi, ametikoht ning allkiri;
9) koostaja ees- ja perekonnanimi ning sidevahendite numbrid.
[RTL 2004, 78, 1266 – jõust. 19.06.2004]
§8. [Kehtetu]
[RTL 2004, 119, 1845 – jõust. 17.09.2004]
§9. Tööinspektori kooskõlastus
«Ravikindlustuse
seaduse» § 53 lõigetes 2 ja 3 nimetatud tööinspektori kooskõlastus
sisaldab järgmisi andmeid:
1) tööinspektori ees- ja
perekonnanimi;
2) kooskõlastuse andmise kuupäev;
3)
tööandja registrikood või registreerimisnumber ja nimi;
4)
kindlustatud isiku ees- ja perekonnanimi;
5) kindlustatud isiku
isikukood;
6) arsti otsuse number ja vormistamise kuupäev;
7)
arsti poolt määratud kindlustatud isiku seniste töö- või
teenistustingimuste kergendamise või teisele tööle/ametikohale
üleviimise alguse ja lõpu kuupäevad;
8)
kooskõlastusmärge või kooskõlastusest keeldumise märge kindlustatud
isiku seniste töö- või teenistustingimuste ajutise kergendamise või
ajutiselt teisele tööle või ametikohale üleviimise vajaduse või
võimatuse kohta koos põhjendusega;
9) töö- või
teenistustingimuste ajutise kergendamise või ajutiselt teisele tööle või
ametikohale üleviimise vajaduse kooskõlastuse korral märge, kas
kindlustatud isiku uued töö- või teenistustingimused või teine töö- või
ametikoht ei takista töövõime taastumist ega pole kahjulikud rasedale
või lootele.
§10. Tööõnnetuse või kutsehaiguse raport
Tööõnnetuse ja kutsehaiguse raporti vorm ning andmete koosseis on kehtestatud Vabariigi Valitsuse 13. mai 2003. a määrusega nr 146 ” Tööõnnetuse ja kutsehaigestumise registreerimise, teatamise ning uurimise kord ” (RT I 2003, 42, 289).
[RTL 2004, 78, 1266 – jõust. 19.06.2004]
§11. Pärimisõiguse tunnistus
Pärimisõiguse tunnistusel sisalduvad andmed on kehtestatud justiitsministri 25. jaanuari 2002. a määrusega nr 4 «Pärimisseadusest tulenevate notari ametitoimingute tegemise kord» (RTL 2002, 19, 244).
§12. Avaldus hüvitise väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral
Avaldus hüvitise
väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral sisaldab järgmisi
andmeid:
1) avalduse esitaja ees- ja perekonnanimi;
2) avalduse
esitaja isikukood;
3) avalduse esitaja elukoht;
4) surnud isiku
ees- ja perekonnanimi;
5) surnud isiku isikukood;
6) [kehtetu]
7)
surnud isiku surmakuupäev;
8) avalduse esitaja sugulussuhe
surnud isikuga (abikaasa, laps, vend, õde või muu);
9)
avalduse esitaja pangakonto number, millele hüvitis kantakse;
10)
viide avaldusele lisatavate dokumentide kohta;
11) avalduse esitaja
allkiri;
12) avalduse vormistamise kuupäev.
[RTL 2004, 119, 1845 – jõust. 17.09.2004]
§13. Töövõimetuslehe saatekiri
Töövõimetuslehe
saatekiri sisaldab järgmisi andmeid:
1) haigekassa piirkondliku
osakonna nimetus, kuhu saatekiri esitatakse;
2) sotsiaalmaksu maksva
äriregistrisse, mittetulundusühingute ja sihtasutuste registrisse või
riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste riiklikku registrisse kantud
isiku või asutuse registrikood ja nimi või äriregistrisse mittekantud
füüsilisest isikust ettevõtja ees- ja perekonnanimi ja isikukood;
3)
saatekirja number;
4) saadetavate töövõimetuslehtede arv;
5)
töövõimetuslehele lisatavate dokumentide loetelu;
6)
saatekirja vormistaja ees- ja perekonnanimi;
7) saatekirja vormistaja
sidevahendite numbrid;
8) saatekirja vormistamise kuupäev;
9)
saatekirja vormistaja allkiri.
[RTL 2004, 119, 1845 – jõust. 17.09.2004]
3. peatükk
HÜVITISE
MÄÄRAMISE JA MAKSMISE KORD
§14. Töövõimetuslehele hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike muude dokumentide lisamine
(1) Tööandja tõend lisatakse «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1 või 2 alusel kindlustatud isiku töövõimetuslehele, kui hüvitise arvutamise aluseks on sama seaduse § 54 lõikes 3 või § 55 lõigetes 3 või 4 toodud tingimus. Tööandja tõendi vormistab tööandja, kes on kohustatud maksma kindlustatud isiku eest sotsiaalmaksu, kuid kellele töövõimetusleht ei kuulu esitamisele.
(11) Kui haigekassale esitatakse hüvitise määramiseks ja maksmiseks välisriigi arsti tõend, lisatakse sellele tööandja tõend, mille vormistab tööandja, kellele välisriigi arsti tõend esitati. Tööandja taotlusele lisatakse hüvitise saaja avaldus selle kohta, millisele arveldusarvele hüvitis üle kanda.
(2) [Kehtetu]
(3) «Ravikindlustuse
seaduse» § 51 lõike 1 punktides 3 ja 4 nimetatud kindlustusjuhtumi
korral lisatakse töövõimetuslehele:
1) [Kehtetu];
2)
tööinspektori kooskõlastus;
3) käskkirja või
korralduse ärakiri kindlustatud isiku teisele tööle või teisele
ametikohale üleviimise või ajutiselt töö- või teenistuskohustuste
täitmisest vabastamise kohta.
(4) Tööõnnetusest või kutsehaigusest põhjustatud haiguse või vigastuse korral väljaantud töövõimetuslehele lisatakse tööõnnetuse või kutsehaiguse raport.
(5) Kindlustatud isiku surma korral lisatakse töövõimetuslehele avaldus hüvitise väljamaksmiseks kindlustatud isiku surma korral, millele lisatakse surmatunnistuse koopia ja pärimisõiguse tunnistus või kindlustatud isikuga koos elanud perekonnaliikmeks olemist tõendavad dokumendid.
[RTL 2004, 119, 1845 – jõust. 17.09.2004]
§15. Töövõimetuslehe ning hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalike muude dokumentide esitamine
(1) Hüvitise määramiseks esitab «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 1, 2, 4 või 5 alusel kindlustatud isik töövõimetuslehe tööandjale.
(2) Tööandja esitab kindlustatud isiku töövõimetuslehe ning hüvitise määramiseks ja maksmiseks vajalikud muud dokumendid koos töövõimetuslehe saatekirjaga (edaspidi dokumendid ) haigekassa piirkondlikule osakonnale seitsme kalendripäeva jooksul arvates kindlustatud isikult töövõimetuslehe saamise päevast.
(3) Kindlustatud isik võib dokumendid haigekassa piirkondlikule osakonnale esitada ka ise.
(4) «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 3 alusel kindlustatud isik esitab dokumendid haigekassa piirkondlikule osakonnale ise.
§16. Dokumentide menetlemine haigekassas
(1) Haigekassa
piirkondlik osakond:
1) registreerib esitatud dokumendid haigekassa
kehtestatud korras;
2) kontrollib esitatud dokumentide vastavust
õigusaktidega kehtestatud nõuetele.
(2) Kui dokumentides esineb puudusi, sealhulgas andmete mitteloetavust, teatab haigekassa piirkondlik osakond dokumentide esitajale kirjalikult puuduste kõrvaldamise tähtaja.
(3) Dokumentide haigekassasse laekumise päevaks loetakse kuupäev, mil nõuetekohaselt vormistatud dokumendid haigekassa piirkondlikus osakonnas vastu võeti.
(4) «Ravikindlustuse seaduse» § 5 lõike 2 punktide 4 või 5 või lõike 3 alusel kindlustatud isiku dokumentide laekumise korral esitab haigekassa piirkondlik osakond Maksu- ja Tolliametile päringu sellekohase Maksu- ja Tolliameti tõendi saamiseks.
[RTL 2004, 78, 1266 – jõust. 19.06.2004]
§17. Hüvitise määramine
(1) Hüvitise määrab haigekassa piirkondlik osakond, kuhu dokumendid esitati.
(2) Haigekassa piirkondlik osakond määrab hüvitise hiljemalt 30 kalendripäeva jooksul arvates nõuetekohaselt vormistatud dokumentide laekumisest.
(3) Hüvitise
määramisest keeldumise korral saadab haigekassa piirkondlik osakond
kindlustatud isikule ja dokumentide esitajale teate, mis sisaldab
järgmisi andmeid:
1) haigekassa piirkondliku osakonna nimetus;
2)
teate vormistamise kuupäev ja teate number;
3) kindlustatud
isiku ees- ja perekonnanimi;
4) kindlustatud isiku isikukood;
5)
õiguslikud ja faktilised asjaolud, mis on aluseks hüvitise määramisest
keeldumisele;
6) vaide esitamise kord;
7) teate väljastanud
haigekassa piirkondliku osakonna vastutava töötaja ees- ja perekonnanimi
ning allkiri;
8) teate vormistaja ees- ja perekonnanimi ning
sidevahendite numbrid.
§18. Hüvitise maksmine
(1) Haigekassa maksab hüvitise välja hüvitise saaja pangaarvele 30 kalendripäeva jooksul arvates nõuetekohaselt vormistatud dokumentide laekumisest haigekassasse.
(2) Haigekassa võib pikendada hüvitise väljamaksmist 30 kalendripäeva võrra «Ravikindlustuse seaduse» § 62 lõikes 1 sätestatud juhul.
(3) Hüvitise väljamaksmise pikendamisest teatab haigekassa kindlustatud isikule kirjalikult, näidates ära väljamaksmise pikendamise põhjuse ning tähtaja asja kohta oma arvamuse või vastuväidete esitamiseks.
§19. Hüvitise maksmine kindlustatud isiku surma korral
Kindlustatud isiku
surma korral makstakse väljamaksmata jäänud hüvitis välja:
1)
ühe kuu jooksul arvates kindlustatud isiku surmast tema
perekonnaliikmetele, kes elasid kindlustatud isiku surmani temaga koos
ja olid tema ülalpidamisel;
2) ühe kuu jooksul arvates pärijale
notari väljastatud pärimistunnistuse esitamisest haigekassa
piirkondlikule osakonnale.
4. peatükk
RAKENDUSSÄTE
§20. [käesolevast tekstist välja jäetud]