Kohanimeregistrisse andmete esitamise kord
Vastu võetud 05.10.2004 nr 6
Määrus kehtestatakse «Kohanimeseaduse» (RT I 2003, 73, 485; 2004, 22, 148) § 18 lõike 5 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse kohanimeregistrisse (edaspidi register) andmete esitamise kord.
§ 2. Andmete esitajad
(1) Ametlike kohanimede kohta esitavad registrisse andmeid:
1)
kohanimemäärajad, kelleks on Vabariigi Valitsus, ministrid ning
kohalikud omavalitsused vastavalt kohanimeseaduse §-s 5 sätestatud
pädevusele;
2) kohanimenõukogu vastavalt oma otsusele ametlike
kohanimede kinnitamise kohta.
(2) Ametlike kohanimede kohta esitatakse andmed registri volitatud töötlejale 10 päeva jooksul, arvates kas kohanimemääraja õigusakti vastuvõtmisest või kohanimenõukogu nõustuva otsuse langetamisest.
(3) Mitteametlike kohanimede kohta võib registrisse andmeid esitada iga füüsiline või juriidiline isik.
§ 3. Andmete registrisse kandmise alusdokumendid
(1) Ametlike kohanimede andmed kantakse registrisse järgmiste
dokumentide alusel:
1) kaaskiri;
2) kohanimemääraja või (juhul kui
õigusakt on Internetis kättesaadav, siis link sellele) kohanimenõukogu
otsus;
3) nimeobjekti asukoha kirjeldus või kaart.
(2) Nimeobjekti asukoha kirjeldus või kaart peab võimaldama määrata vähemalt nimeobjekti tunnuspunkti asukohta.
Tunnuspunktideks on:
1) punktobjektidel – nimeobjekti asukoht;
2) haldusüksustel – maavalitsuse, linna- või vallavalitsuse asukoht;
3) asustusüksustel – hoonestatud ala ligikaudne keskpunkt;
4)
muudel pindalalistel objektidel – nimeobjekti ligikaudne keskpunkt;
5) vooluvetel – punkt jõe, oja, veejuhtme, kraavi vmt suudme läheduses;
6) teedel ja tänavatel – nimeobjekti ligikaudne keskpunkt.
(3) Mitteametlike kohanimede andmed kantakse registrisse füüsilise või juriidilise isiku esitatud materjalide ning geograafiliste kaartide, teiste andmekogude, uurimuste käsikirjade jmt kohanimesid sisaldavate allikmaterjalide alusel, juhul kui need sisaldavad vähemalt kohanime ja nimeobjekti liiki ning nimeobjekti asukoha kirjeldust või kaarti.
§ 4. Andmete registrisse esitamise kaaskiri
(1) Kaaskiri adresseeritakse registri volitatud töötlejale.
(2) Kaaskirjas näidatakse selgesõnaliselt andmete esitamise eesmärk,
milleks on:
1) kohanime ja asjaomase nimeobjekti andmete esmakordne
kandmine registrisse;
2) ebaõigete registriandmete muutmine või
täiendamine;
3) üksikute ebaõigete andmete, tähevigade jmt
parandamine;
4) registriandmete tühistamine.
(3) Kaaskiri peab sisaldama:
1) kontaktisiku andmeid: nimi, amet,
asutus, struktuuriüksus, telefon, e-post;
2) lisatud dokumentide
loetelu (ka infokandjad ja veebidokumendid);
3) vajadusel märkusi ja
seletusi kohanime või nimeobjekti kohta;
4) andmeid
allikmaterjalide (andmekogu, kaart, raamat, käsikiri vmt) kohta.
(4) Kui materjalid esitatakse e-posti teel, näidatakse kirjas nende esitamise kuupäev ja lisatud failide nimetused.
§ 5. Andmete registrisse esitamise viis
(1) Registrisse võib andmeid esitada posti teel, faksiga või e-postiga. Telefoni teel esitatud andmeid ei loeta dokumentaalselt tõestatud andmeteks.
(2) Tähevigadest või muudest ilmsetest sisestusvigadest võib teatada telefoni või e-posti teel.
Minister Jaan ÕUNAPUU |
Sisejulgeoleku asekantsler kantsleri ülesannetes Kalev TIMBERG |