"Eesti riikliku arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks - ühtne programmdokument 2004-2006" meetme 3.11 "Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed" alameetme 3.11.4 "Sisevete kalanduse investeeringutoetus" tingimused
Vastu võetud 15.10.2004 nr 166
Määrus kehtestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» (RT I 2003, 82, 552) § 16 lõike 1 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määruses sätestatakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 2 lõike 2 punktis 1 nimetatud arengukava (edaspidi arengukava) kolmanda prioriteedi meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed» alameetmest 3.11.4 «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» sisevete kalanduse investeeringutoetuse (edaspidi toetus) andmise alused, taotlejale ja taotlusele esitatavad nõuded, taotluse esitamise tähtaeg ja asutus, kellele taotlus esitatakse, taotluse läbivaatamise tähtaeg, taotleja ja taotluse vastavaks tunnistamise alused ja kord ning toetuse väljamaksete teostamise tingimused ja kord.
§ 2. Sisevete kalalaev
Sisevete kalalaev (edaspidi kalalaev) selle määruse tähenduses on 2,5–11 m pikkune väikelaev ja 12–24 m pikkune laev, millega teostatakse kutselist kalapüüki üksnes siseveekogul.
§ 3. Kalalaeva moderniseerimine ja uuendamine
(1) Kalalaeva moderniseerimine selle määruse tähenduses on olemasoleva kalalaeva ümberehitamine ning uute seadmete ja vahenditega varustamine.
(2) Sisevete kalalaevastiku uuendamine selle määruse tähenduses on uue kalalaeva ostmine ja uue kalalaeva ehitamine.
§ 4. Toetuse eesmärk
(1) Toetuse üldine eesmärk on soodustada investeeringuid sisevete kalandusse.
(2) Toetuse spetsiifilised eesmärgid on toetada kalalaevade uuendamist ja moderniseerimist, et parendada kalalaevade töötingimusi ja -ohutust ning püütud kala kvaliteeti.
2. peatükk
TOETUSE ANDMISE ALUSED
§ 5. Toetatavad tegevused ja investeeringuobjektid
(1) Toetust võib taotleda järgmiste tegevuste ja investeeringuobjektide (edaspidi
investeeringuobjekt) kohta:
1) uue kalalaeva ehitamine või uue kalalaeva ostmine;
2) laevakeretöö tegemine;
3) mootori ostmine ja paigaldamine;
4) kala säilitamiseks kasutatava ruumi ümberehitamine;
5) kala säilitamiseks vajaliku seadme ostmine ja paigaldamine;
6) laeval paikneva seadme nagu vints, tõstuk jms, ostmine ja paigaldamine;
7) tekiehitise ja olmeruumi ümberehitamine;
8) päästevahendi ostmine ja paigaldamine;
9) tuletõrje- ja avariivarustuse ostmine ja paigaldamine;
10) sidevahendi ostmine ja paigaldamine;
11) navigatsiooniseadme, nagu asukoha määramise seadme, kompassi, arvuti, elektroonilise
kaardi jms, ostmine ja paigaldamine;
12) masinaruumi ümberehitamine, sinna juurde kuuluva seadme ostmine ja paigaldamine;
13) laevasüsteemi, nagu elektri- ja sanitaarsüsteemi jms, ja torustiku ümberehitamine;
14) keskkonnakaitsevahendi, nagu reovee kogumise mahuti ning olmeprügi, sh
toidujäätmete kogumise vahend jms, ostmine ja paigaldamine.
(2) Lõikes 1 nimetatud tegevuse osaks võib olla kavandatud investeeringuobjektiga kaasnev tellitud projekteerimistöö ning toetuse taotluse ja tegevuskava ning nendes esitatud andmeid tõendavate dokumentide koostamiseks tellitud töö ja teenus (edaspidi ettevalmistav töö).
§ 6. Toetuse määr
(1) Toetust antakse kuni 50% investeeringu abikõlbulikust maksumusest.
(2) Investeeringu maksumuse moodustavad:
1) investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ja
2) ettevalmistava töö käibemaksuta maksumus, mis võib olla kuni 12% punktis
1 nimetatud maksumusest.
(3) Kui ettevalmistava töö maksumus ületab 12% lõike 2 punktis 1 nimetatud maksumusest, arvestatakse ettevalmistava töö maksumuseks 12% investeeringuobjekti käibemaksuta maksumusest.
(4) Maksimaalne taotletav toetuse summa ühe taotleja kohta on:
1) 500 000 krooni ühel kalendriaastal;
2) 1 500 000 krooni kolmel kalendriaastal kokku.
(5) Paragrahvi 5 lõikes 2 nimetatud toetuse taotluse ja tegevuskava ning neis esitatud andmeid tõendavate dokumentide koostamiseks tellitud töö ja teenuse eest makstav toetus ei või ületada 15 000 krooni.
3. peatükk
TOETUSE TAOTLEJALE ESITATAVAD NÕUDED
§ 7. Toetuse taotleja
Toetust võib taotleda äriregistrisse kantud äriühing või füüsilisest isikust ettevõtja, kellele on «Kalapüügiseaduse» (RT I 1995, 80, 1384; 1996, 27, 567; 1998, 108/109, 1784; 1999, 10, 152; 54, 583; 95, 843; 2000, 13, 92; 54, 348; 81, 514; 2001, 18, 88; 2002, 41, 250; 61, 375; 63, 387; 2003, 9, 43; 88, 589; 2004, 2, 9; 30, 208) alusel ja korras antud kaluri kalapüügiluba püügiks siseveekogus (edaspidi taotleja).
§ 8. Taotlejale esitatavad nõuded
(1) Toetust võib anda taotlejale:
1) kelle majanduslikku jätkusuutlikust võib eeldada vähemalt viiel investeeringujärgsel
majandusaastal, alates viimase toetuseosa laekumisest taotleja või kapitalirendile
andja arveldusarvele;
2) kes täidab töö-, ohutus- ja hügieeninõudeid või hakkab neid täitma pärast
investeeringu tegemist;
3) kellel ei ole riikliku maksu maksuvõlga või kelle riikliku maksu maksuvõla
tasumine on ajatatud. Maksuvõla tasumise ajatamise korral peavad maksud
olema tasutud ajakava kohaselt.
(2) Ühe taotlusega saab taotleda toetust ühe kalalaeva moderniseerimiseks või uuendamiseks.
(3) Taotlemisel esitatud andmete muutumisest ja investeeringuobjektiga seonduvatest muudatustest pärast kinnituskirja allkirjastamist teavitab taotleja ja toetuse saaja viivitamata kirjalikult Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ametit (edaspidi Amet).
§ 9. Investeeringule esitatavad nõuded
(1) Paragrahvi 5 lõike 1 punktis 1 nimetatud investeeringute korral registreeritakse laev pärast investeeringu tegemist kalalaevade riiklikus registris.
(2) Kalalaev, mille moderniseerimiseks toetust taotletakse, peab olema kantud kalalaevade riiklikusse registrisse.
(3) Kalalaeva moderniseerimise ja uuendamise puhul peab olema enne viimase toetuseosa väljamaksmiseks investeeringut tõendavaid dokumentide esitamist tehtud kalalaeva tehniline ülevaatus «Meresõiduohutuse seaduses» (RT I 2002, 1, 1; 61, 375; 63, 387; 2003, 88, 591 ja 594; 2004, 24, 164; 46, 331) sätestatud korras.
(4) Kui investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ületab 156 466 krooni, peab taotleja olema investeeringuobjekti kohta väljastanud mitte varem kui 1. jaanuaril 2004. aastal vähemalt kolm vormikohast ning tingimuste suhtes identset pakkumiskutset (lisa 1) (edaspidi investeeringuobjekti pakkumiskutse) ja peab olema saanud vähemalt kolme pakkuja hinnapakkumised koos pakkumise tingimuste loeteluga.
(5) Kui investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus ei ületa 156 466 krooni või kui selles valdkonnas on ainult üks teenuse pakkuja, peab taotleja olema väljastanud mitte varem kui 1. jaanuaril 2004. aastal vähemalt ühe investeeringuobjekti pakkumiskutse ja peab olema saanud vähemalt ühe investeeringuobjekti hinnapakkumise.
(6) Kui ettevalmistava töö maksumus ületab 156 466 krooni, peab taotleja olema ettevalmistava töö kohta väljastanud vähemalt kolm vabas vormis koostatud pakkumiskutset ja peab olema saanud vähemalt kolm hinnapakkumist.
(7) Taotleja ja väljavalitud hinnapakkuja ning nende osanik või aktsionär ei tohi omada samas ettevõtjas osalust ega tohi kuuluda sama ettevõtja juhatusse või nõukokku.
(8) Ettevalmistava töö eest peab isik, kellelt taotleja tellis tööd või teenust, olema väljastanud arve või arve-saatelehe mitte varem kui 1. jaanuaril 2004. aastal ning selle eest peab olema tasutud enne taotluse esitamist.
(9) Toetatava tegevuse osaks ei või olla:
1) tolli-, sisseveo-, käibe- ja muu maks, mida hüvitatakse, kompenseeritakse,
tasaarveldatakse ja kustutatakse mingil muul moel ning mis ei moodusta
osa Eesti maksusüsteemist;
2) tasu taotleja enda või tema töötaja tehtud töö eest;
3) remondi- ja rendikulu, kütuse-, palga-, koolitus-, side- ja transpordikulu
ning muu tegevuskulu;
4) liisingumaksed, kui lepingu lõppemisel ei lähe vara omandiõigus üle toetuse
saajale;
5) tasu sularahamakse teostamise eest, teenustasu pangatoimingute eest, intress,
tagatismakse ja muu finantsteenusega seotud kulu;
6) avaliku sektori halduskulu, kaasa arvatud Ameti tehtavad kulutused, sh
järelevalve ja kontrolli teostamise eest vastutava ametniku töötasu, rendi-,
üld- ning juhtimiskulu;
7) juriidiliseks konsultatsiooniks, raamatupidamisteenuse eest tasumiseks,
patendi ja litsentsi ostmiseks ning teostatavuse uuringuks, välja arvatud
ettevalmistavaks tööks, tehtud kulutused;
8) kulutused reklaamile;
9) kasutatud seadme ostmine ja paigaldamine;
10) seadme paigaldamine ilma ostmiseta;
11) kalapüügivahendi ostmine;
12) sularahamaksed.
(10) Investeeringuobjekti teostamisega ei tohi alustada ja investeeringuobjekti tegemist tõendavad dokumendid ei tohi olla väljastatud varem, kui toetuse taotluse esitamisele vahetult järgneval päeval.
4. peatükk
TOETUSE TAOTLUSELE ESITATAVAD NÕUDED JA TOETUSE TAOTLEMINE
§ 10. Toetuse taotlemisel esitatavad dokumendid
(1) Toetuse taotlemisel esitatakse Ametile:
1) vormikohane taotlus (lisa 2);
2) vormikohane tegevuskava (lisa 3);
3) taotleja või taotleja esindaja isikut tõendava dokumendi koopia ja seadusjärgse
esindusõiguseta isiku puhul tema volitusi tõendav volikiri;
4) mitte varasema kui taotluse esitamisele eelnenud kuu esimese päeva seisuga
väljastatud Maksu- ja Tolliameti tõend selle kohta, et taotleja on täitnud
tõendi väljastamise päeva seisuga maksuseadustes sätestatud kohustused
ja et tal ei ole riikliku maksu maksuvõlga või maksuvõla tasumise ajatamise
korral on ta maksud tasunud ajakava kohaselt;
5) äriühingu puhul taotluse esitamisele vahetult eelnenud majandusaasta kinnitatud
majandusaasta aruande koopia või füüsilisest isikust ettevõtja puhul taotluse
esitamisele vahetult eelnenud majandusaasta bilansi ja kasumiaruande koopia;
6) taotluse esitamisele vahetult eelnenud majandusaasta viimase päeva seisuga
taotleja esitatud majandusaasta bilansile vastav pikaajaliste kohustuste
loetelu, milles näidatakse ära kreeditori nimi ja kohustuse suurus. Lisatakse
kreeditori kinnitus loetelus märgitud pikaajalise kohustuse täitmise kohta
kinnituse väljaandmise päeva seisuga, milles on kajastatud graafikujärgne
viimane maksetähtaeg. Kreeditori kinnitus ei tohi olla mitte varasema kui
taotlemisele eelnenud kuu esimese päeva seisuga ning ei ole vajalik «Põllumajandusreformi
seadusest» (RT 1992, 10, 143; 36, 474; RT I 1994, 52, 880; 1996, 48, 945;
1997, 13, 210; 16, 264; 2002, 53, 336; 2003, 17, 95) tulenevate ühistatud
vara ja tööosakute kompenseerimise kohustuste kohta;
7) koopia kalalaeva kasutamise õigust tõendavast dokumendist juhul kui taotleja
ei ole kalalaeva omanik. Nimetatud dokumendist peab nähtuma taotleja kalalaeva
kasutamise õigus vähemalt viis aastat, alates investeeringu tegemisest.
Lisatakse kalalaeva omaniku kirjalik nõusolek kalalaeva moderniseerimiseks;
8) kalalaeva ehitamiseks, ümberehitamiseks või seadistamiseks vajaliku projekti
tiitellehe, põhiplaani, laeva tehnilisi andmeid kajastava osa ja kõigi
nõutavate kooskõlastuste koopiad, kui viimased on nõutud «Meresõiduohutuse
seaduse» kohaselt;
9) koopia arve-saatelehest või arvest, mille on väljastanud isik, kellelt
taotleja tellis ettevalmistava töö, ning nimetatud arve-saatelehe või arve
koopial märgitud rahalise kohustuse tasumist tõendava pangakonto väljavõtte
või maksekorralduse koopia;
10) koopia kehtivast kaluri kalapüügiloast püügiks siseveekogudel;
11) moderniseerimise korral väikelaeva tehnilise ülevaatuseraamatu või sõidukõlblikkuse
tunnistuse koopia;
12) koopia väljavalitud investeeringuobjekti hinnapakkumisele vastavast investeeringuobjekti
pakkumiskutsest koos tehnilise spetsifikatsiooniga;
13) vähemalt kolme pakkuja investeeringuobjekti hinnapakkumise koopiad koos
tehnilise spetsifikatsiooniga, kui investeeringuobjekti maksumus ületab
156 466 krooni; Juhul kui selles valdkonnas on vähem kui kolm pakkujat,
võib taotleja põhjendatud taotluse alusel esitada vähem kui kolm hinnapakkumist;
14) ühe hinnapakkumise koopia koos tehnilise spetsifikatsiooniga, kui investeeringuobjekti
käibemaksuta maksumus on alla 156 466 krooni;
15) vormikohane hinnavõrdlustabel (lisa 4), kui § 5 lõikes 1 nimetatud investeeringuobjekti
käibemaksuta maksumus ületab 156 466 krooni;
16) moderniseerimise korral mitte varasema kui taotlemisele eelnenud kuu esimese
päeva seisuga väljastatud kalalaevatunnistuse koopia või kinnitatud väljavõte
kalalaevade riiklikust registrist.
(2) Lisaks esitab taotleja Ametile avalduse «Struktuuritoetuse seaduse» § 9 lõikes 1 nimetatud struktuuritoetuste registrisse kandmiseks.
§ 11. Taotluse esitamine ja tähtaeg
(1) Toetuse taotlemiseks esitatakse Ametile taotlus ja tegevuskava ning neis esitatud andmeid tõendavad dokumendid (edaspidi taotlus) selleks ettenähtud tähtajal.
(2) Lõikes 1 nimetatud dokumendid esitatakse originaaldokumentidena, kui määruses ei ole ette nähtud dokumendi koopia esitamist. Taotlemisel esitatakse ka koopiad kõikidest esitatavatest originaaldokumentidest ja dokumentide koopiatest.
(3) Kui taotleja andmeid ei ole põllumajandustoetuste ja põllumassiivide registrisse kantud, esitab taotleja toetuse esmakordsel taotlemisel koos lõikes 1 nimetatud dokumentidega avalduse taotleja andmete põllumajandustoetuste ja põllumassiivide registrisse kandmiseks.
(4) Amet teatab toetuse taotluse esitamise ja toetuse väljamaksmiseks ettenähtud dokumentide esitamise tähtaja väljaandes Ametlikud Teadaanded.
5. peatükk
TAOTLEJA JA TAOTLUSE VASTAVAKS TUNNISTAMISE ALUSED JA KORD
§ 12. Taotluse vastuvõtmine
(1) Amet kontrollib taotluse esitamisel nõutavate dokumentide olemasolu ja taotluse tähtaegset esitamist.
(2) Amet teeb taotleja äriregistri kaardist väljatrüki, mis allkirjastatakse taotleja poolt.
(3) Taotluse esitamisel tehtud kontrolli tulemused kantakse kontroll-lehele, kuhu märgitakse esitatud ja esitamata dokumendid.
(4) Kui taotlus koos kõikide nõutavate dokumentidega on esitatud tähtajaks, registreerib Amet taotluse infosüsteemis ning teeb väljatrüki § 10 lõikes 2 nimetatud avalduse osast kahes eksemplaris, mille allkirjastavad taotleja ja taotluse vastuvõtja. Taotluse vastuvõtja avab taotlustoimiku, millele lisatakse avalduse osa väljatrükk, taotleja äriregistri kaart ja kontroll-leht. Teine eksemplar avalduse osa väljatrükist väljastatakse taotlejale.
(5) Kui taotleja ei esitanud toetuse taotlemiseks kõiki nõutavaid dokumente või ei esitanud taotlust tähtajaks, jäetakse taotlus vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõikele 7 läbi vaatamata.
(6) Kui taotluse vastuvõtmisel ei saa üheselt tõlgendada nõutava dokumendi vajadust ja sisulist täpsust, siis võtab Amet taotluse vastu ja volitatud isik avab taotlustoimiku.
§ 13. Esitatud andmete õigsuse kontroll
(1) Amet kontrollib vastuvõetud taotluse nõuetekohasust ja taotluses esitatud andmete õigsust ning taotleja, tema eelneva majandustegevuse, kavandatava projekti ja sellele järgneva majandustegevuse vastavust ettenähtud nõuetele.
(2) Ametil on taotluses esitatud andmete õigsuse kontrollimiseks ametitõendi esitamisel õigus viibida taotleja juuresolekul tema ettevõttes, sealhulgas hoonetes, laeval ja kinnisasjal, ning kontrollida dokumente kohapeal. Ametil on taotluses esitatud andmete õigsuse kontrollimiseks ametitõendi esitamisel õigus viibida selle isiku nõusolekul, kelle käest taotleja investeeringu tegemiseks tellib teenust või tööd või ostab kaupa, tema ettevõttes, sealhulgas hoones ja kinnisasjal, ning kontrollida dokumente ettevõtte esindaja juuresolekul.
(3) Kui laeva moderniseerimine või uue ehitamine leiab aset väljaspool Eesti Vabariigi territooriumi, kannab laeva omanik Ameti poolt volitatud isiku lähetuskulud riigiteenistujate teenistuslähetuse kulude hüvitamise tingimuste kohaselt.
(4) Kontrollitoimingu tulemuste kohta koostab Amet kontrollakti, mille allkirjastavad Ameti volitatud isik ja taotleja või isik, kelle käest taotleja investeeringu tegemiseks tellib teenust või tööd või ostab kaupa.
(5) Kui esitatud taotluses on ebatäpsusi, määrab Amet taotlejale «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõike 3 kohaselt tähtaja puuduse kõrvaldamiseks.
§ 14. Eelnenud majandustegevuse hindamine
(1) Taotluses esitatud andmete alusel hindab Amet taotleja, tema eelnenud majandustegevuse, kavandatava projekti ja sellele järgneva majandustegevuse vastavust arengukavas, «Struktuuritoetuse seaduses» ja selles määruses sätestatud nõuetele.
(2) Lõikes 1 nimetatud vastavaks tunnistamiseks võrdleb Amet taotluses ja tegevuskavas märgitud andmeid omavahel ning neid andmeid tõendavates dokumentides esitatud andmetega ning analüüsib taotleja eelnenud majandustegevust kajastavaid finantsmajanduslikke andmeid ja nende omavahelisi seoseid.
(3) Taotleja esitatud andmete kontrollimiseks ja võrdlemiseks on Ametil õigus kasutada teiste riiklike registrite andmeid ja vajaduse korral küsida taotlejalt selgitusi taotluses esitatud andmete täpsustamiseks.
(4) Taotluse esitamisele vahetult eelnenud majandusaasta andmete alusel arvutatakse
järgmised finantsmajanduslikud näitajad:
1) maksevõime näitaja, mis peab olema suurem kui 0,8 ja mille arvutamiseks
jagatakse käibevara summa vastava majandusaasta lühiajaliste kohustuste
summaga;
2) likviidsuskordaja, mis peab olema suurem kui 0,3 ja mille arvutamiseks
jagatakse käibevara summa, millest on maha arvatud varude summa, vastava
majandusaasta lühiajaliste kohustuste summaga;
3) käiberentaabluse näitaja, mis peab olema suurem kui –3 ja mille arvutamiseks
jagatakse puhaskasumi summa netokäibe summaga;
4) võlakordaja, mis peab olema väiksem kui 2,3 ja mille arvutamiseks jagatakse
pikaajaliste ja lühiajaliste kohustuste summa vastava majandusaasta omakapitali
summaga.
(5) Analüüsimisel tehakse kindlaks, et taotleja taotleb toetust majandusaastal kavandatava projekti maksumuse ning taotleja kavandatava projekti tegemise majandusaastal selle investeeringu tegemiseks kasutatavate oma- ja laenuvahendite vahe suuruses. Oma- ja laenuvahendite vahe suurust arvestatakse eraldi iga kavandatava majandusaasta kohta juhul, kui investeeringu tegemine on kavandatud mitmele majandusaastale.
§ 15. Taotluse ja taotleja vastavaks või mittevastavaks tunnistamine
(1) Toetuse taotleja ja taotlus vastavad toetuse saamiseks esitatud nõuetele,
kui:
1) on täidetud selles määruses sätestatud nõuded;
2) kõik omavahel võrreldavad andmed on samased ja nende seosed samasust kinnitavad;
3) kõigi võrreldavate andmete, sh finantsmajanduslike näitajate põhjal on
võimalik eeldada ettevõtte majanduslikku jätkusuutlikkust;
4) ei esine «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõikes 5 nimetatud asjaolusid.
(2) Ameti ametnik koostab kontroll-lehe. Kui taotleja, tema eelnenud majandustegevus, kavandatav projekt või sellele järgnev majandustegevus ei vasta toetuse saamiseks esitatud nõuetele, tuleb kontroll-lehel märkida, millistele nõuetele nad ei vasta ja milliste andmete põhjal mittevastavus kindlaks tehti.
(3) Taotleja või taotluse mittevastavaks tunnistamise korral tehakse taotluse rahuldamata jätmise otsus.
6. peatükk
TAOTLUSE RAHULDAMINE JA RAHULDAMATA JÄTMINE
§ 16. Taotluse rahuldamine ja rahuldamata jätmine
(1) Ameti peadirektor teeb taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse «Struktuuritoetuse seaduse» § 20 lõike 2 punkti 3 alusel 50 tööpäeva jooksul, arvates taotluse vastuvõtmisest.
(2) Vajaduse korral võib Ameti peadirektor toetuse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse teha 90 tööpäeva jooksul, arvates taotluse vastuvõtmisest, teatades otsuse tegemise tähtaja pikendamisest lõikes 1 nimetatud tähtaja jooksul taotlejale.
(3) Lõikes 2 nimetatud juhul jätkatakse teiste taotluste läbivaatamist ja taotluse rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuste tegemist taotluste menetlemise järjekorras.
(4) Rahuldamisele kuuluvad vastavaks tunnistatud taotlused. Toetuse taotlus jäetakse rahuldamata «Struktuuritoetuse seaduse» § 19 lõike 5 ja § 20 lõike 4 alusel.
(5) Taotluse menetlemine lõpetatakse, kui taotleja on esitanud Ametile enne lõikes 1 nimetatud otsuse tegemist kirjaliku avalduse taotluse edasise menetlemise lõpetamiseks.
(6) Kui vastavaks tunnistatud taotluste rahastamise summa ületab meetme taotluste rahastamise eelarvet, eelistatakse taotluse rahuldamise otsustamisel võrdsete näitajatega taotluste korral ajaliselt varem esitatud taotlusi.
(7) Kui ettevalmistav töö ei vasta § 5 lõike 2, § 6 lõike 2 punkti 2, § 9 lõigete 6, 7 ja 8 või muudele ettenähtud nõuetele, siis jäetakse taotlus ettevalmistavate tööde osas rahuldamata.
(8) Amet saadab taotlejale taotluse rahuldamise ja rahuldamata jätmise otsuse koopia otsuse tegemisest arvates viie tööpäeva jooksul posti teel väljastusteatega tähtkirjaga.
§ 17. Toetuse vastuvõtmise kinnitamine
(1) Amet saadab taotlejale pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist selle kohta kahes eksemplaris Ameti peadirektori allakirjutatud kinnituskirja ja kulude deklareerimiseks kasutatava selle määruse lisas 5 toodud väljamakse taotluse vormi (edaspidi kuludeklaratsioon) posti teel väljastusteatega tähtkirjaga.
(2) Toetuse vastuvõtmise ja sihipärase kasutamise kinnitamiseks kirjutab taotleja kinnituskirjale alla, märgib sellele allakirjutamise kuupäeva ja tagastab kinnituskirja ühe eksemplari Ametile posti teel väljastusteatega tähtkirjaga 15 tööpäeva jooksul, arvates kinnituskirja saamisest.
(3) Kinnituskirja tagastamisega kinnitab taotleja, et on nõus toetust vastu võtma ja kohustub täitma muid toetuse saamiseks esitatud nõudeid, kasutama ja säilitama investeeringuobjekti sihipäraselt vähemalt viie aasta jooksul alates Ameti poolt viimase toetuseosa väljamaksmisest. Investeeringuobjekti mittesihipärase kasutamise korral saadud raha Ameti nõudmisel tagasi maksma. Samuti lubab taotleja Ametil teostada järelevalvet investeeringu tegemise ja toetuse sihipärase ning tähtaegse kasutamise üle ning lubab Ameti määratud tähtajal esitada Ametile kirjalikud andmed toetuse mõju hindamiseks viie aasta jooksul alates viimase toetuseosa väljamaksmisest vastavalt «Struktuuritoetuse seaduse» § 10 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud toetuse seire ja hindamise üldisele korrale ja § 13 lõike 5 punkti 2 alusel kehtestatud toetuse seire läbiviimise eeskirjale.
7. peatükk
TOETUSE VÄLJAMAKSETE TEOSTAMISE TINGIMUSED
§ 18. Investeeringu tegemist tõendavate dokumentide esitamine
(1) Toetuse saaja võib esitada investeeringut tõendavad dokumendid (koos kuludeklaratsiooniga) kuni neljas osas ühe taotluse kohta. Amet teatab kuludokumentide esitamise tähtaja väljaandes Ametlikud Teadaanded samal ajal toetuse taotluse esitamise tähtajaga.
(2) Toetuse väljamaksmiseks esitab toetuse saaja «Struktuuritoetuse seaduse»
§ 11 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud korras pärast investeeringu täielikku
või osadena tegemist ja selle eest täielikult või osadena tasumist, kuid
mitte varem kui pärast kinnituskirja allkirjastamist Ametile kuludeklaratsiooni
koos järgmiste dokumentidega:
1) selle isiku, kellelt taotleja tellis teenust või tööd või ostis kaupa,
väljastatud arve-saatelehe või arve koopia;
2) punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial märgitud rahalise kohustuse
tasumist tõendava maksekorralduse koopia;
3) osutatud teenuse või tehtud töö või müüdud kauba üleandmist-vastuvõtmist
tõendava dokumendi koopia juhul, kui investeeringuobjektiks oli ehitus
või ümberehitus.
(3) Ettevalmistava töö kulutuste hüvitamiseks ja toetuse väljamaksmiseks esitab
toetuse saaja Ametile pärast kinnituskirja tagastamist kuludeklaratsiooni
koos järgmiste dokumentidega:
1) selle isiku, kellelt toetuse saaja tellis teenust või tööd, väljastatud
arve-saatelehe või arve koopia;
2) punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial märgitud rahalise kohustuse
tasumist tõendava maksekorralduse koopia.
(4) Kapitalirendi (liising) puhul esitab toetuse saaja Ametile pärast investeeringu
täielikku või osadena tegemist ja selle eest tasumist kapitalirendi lepingus
ettenähtud korras toetuse väljamaksmiseks kuludeklaratsiooni koos järgmiste
dokumentidega:
1) selle isiku, kellelt kapitalirendile andja tellis teenust või tööd või
ostis kaupa, väljastatud arve-saatelehe või arve koopia;
2) punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial märgitud rahalise kohustuse
tasumist tõendava maksekorralduse koopia;
3) kapitalirendile andja ja toetuse saaja vahel sõlmitud kapitalirendi lepingu
ja maksegraafiku koopia.
(5) Toetuse saaja esitab Ametile pärast investeeringu lõplikku tegemist koos viimase kuludeklaratsiooniga kinnitatud väljavõtte kalalaevade riiklikust registrist mitte varasema kui viimase kuludeklaratsiooni esitamise kuu esimese päeva seisuga.
(6) Lõike 2 punktis 1 ja lõike 4 punktis 1 nimetatud arve-saatelehe või arve koopial näidatud tehingu sisu peab vastama arve väljastanud isiku hinnapakkumisele.
§ 19. Riiklik järelevalve
(1) Amet kontrollib enne toetuse väljamaksmist toetuse saaja esitatud investeeringu eest täielikku või osadena tasumist tõendava kuludeklaratsiooni ja sellele lisatud dokumentide nõuetekohasust ja nendes esitatud andmete õigsust «Struktuuritoetuse seaduse» § 25 alusel.
(2) Ameti järelevalveametnikul on ametitõendi esitamisel õigus viibida toetuse
saaja nõusolekul tema ettevõttes, sealhulgas hoonetes, kinnisasjal ja laeval,
nõuda investeeringuobjekti ja muude toetuse saamiseks esitatud nõuete täitmise
vastavust ettenähtud nõuetele ja taotlusele ning nõuda lõikes 1 nimetatud
asjaolude kontrollimiseks dokumentide esitamist, sealhulgas:
1) osutatud teenuse või tehtud töö või müüdud kauba üleandmist-vastuvõtmist
tõendavat dokumenti, kui investeeringuobjektiks on ehitus või ümberehitus;
2) investeeringuobjekti omandiõigust tõendavat dokumenti;
3) kasutusõigust kinnitavat dokumenti, kui taotleja ei ole kalalaeva omanik;
4) kalapüügiõigust ja sõiduohutust tõendavaid dokumente;
5) raamatupidamisdokumente.
(3) Ameti järelevalveametnikul on ametitõendi esitamisel õigus viibida lõikes 1 nimetatud asjaolude kontrollimiseks selle isiku nõusolekul, kellelt toetuse saaja investeeringu tegemiseks tellis teenust või tööd või ostis kaupa, tema ettevõttes, sealhulgas hoonetes ja kinnisasjal, ning kontrollida dokumente ettevõtte esindaja juuresolekul.
(4) Järelevalveametnik koostab järelevalvetoimingu tulemuste kohta kontrollakti, mille allkirjastavad järelevalveametnik ja toetuse saaja või isik, kelle käest toetuse saaja investeeringu tegemiseks tellis teenust või tööd või ostis kaupa.
§ 20. Ameti ettekirjutus
«Struktuuritoetuse seaduse» § 25 lõike 1 punkti 5 alusel on järelevalveametnikul õigus järelevalve käigus avastatud puuduse kõrvaldamiseks teha toetuse saajale ettekirjutusi.
§ 21. Toetuse väljamaksete teostamise tingimused ja toetuse maksmisest keeldumine
(1) Toetust makstakse «Struktuuritoetuse seaduse» § 11 lõike 2 punkti 2 alusel kehtestatud korras.
(2) Ameti peadirektor teeb toetuse maksmise või maksmisest keeldumise otsuse. Toetuse maksmisest keeldumise otsus tehakse 25 tööpäeva jooksul, arvates toetuse maksmisest keeldumise aluseks olevast asjaolust teadasaamisest.
(3) Ameti peadirektor teeb toetuse maksmise otsuse sellise aja jooksul, et oleks võimalik toetusraha toetuse saaja arveldusarvele või kapitalirendi korral taotleja nimetatud kapitalirendile andja arveldusarvele kanda kolme kuu jooksul, arvates § 18 lõigetes 2, 3 ja 4 nimetatud nõuetekohaste dokumentide saamisest.
(4) Toetust ei maksta, kui tehakse kindlaks § 16 lõikes 4 toodud taotluse rahuldamata
jätmise tingimused või kui:
1) toetuse saaja ei ole investeeringuobjekti või selle osa eest tasunud või
ei ole esitanud nõuetekohaseid investeeringut tõendavaid dokumente § 18
lõikes 1 ettenähtud tähtajaks;
2) toetuse saaja tegevus ei vasta arengukavas, «Struktuuritoetuse seaduses»
ja selles määruses kehtestatud nõuetele;
3) toetuse saaja on jätnud kinnituskirja § 17 lõikes 2 ettenähtud tähtpäevaks
tagastamata;
4) toetuse saaja, kellele järelevalve käigus avastatud puuduse kõrvaldamiseks
on tehtud ettekirjutus, on jätnud ettekirjutuse tähtajaks täitmata.
(5) Toetust ei maksta ettevalmistava töö kohta, kui ilmnevad § 16 lõikes 7 toodud taotluse rahuldamata jätmise asjaolud või kui toetuse saaja ei ole ettevalmistava töö kohta esitanud nõuetekohaseid investeeringut tõendavaid dokumente.
(6) Kui toetust ei maksta lõikes 4 toodud asjaoludel, siis ei hüvitata taotlejale ka ettevalmistava töö kohta tehtud kulutusi.
(7) Amet saadab toetuse saajale toetuse maksmisest keeldumise otsuse käskkirja koopia posti teel väljastusteatega tähtkirjaga kolme tööpäeva jooksul, arvates otsuse tegemisest.
§ 22. Dokumentide säilitamine
Toetuse saaja ja Amet säilitavad toetusega seotud dokumente ja lepinguid vähemalt 2015. aasta 31. detsembrini. Amet säilitab nimetatud dokumente «Arhiiviseaduse» (RT I 1998, 36/37, 552; 1999, 16, 271; 2000, 92, 597; 2001, 88, 531; 93, 565; 2002, 53, 336; 61, 375; 63, 387; 82, 480; 2004, 28, 188) kohaselt. Määruse alusel esitatud dokumente taotlejale ei tagastata.
Minister Ester TUIKSOO |
Kantsler Ants NOOT |
Põllumajandusministri 15. oktoobri 2004. a määruse nr 166 «Eesti riikliku
arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
2004–2006» meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed»
alameetme 3.11.4 «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» tingimused» lisa 1 |
INVESTEERINGUOBJEKTI PAKKUMISKUTSE
Taotleja ärinimi / füüsilisest isikust ettevõtja nimi: | Taotleja postiaadress ja kontaktandmed: |
|
||||||||||||
Taotleja äriregistrikood: |
||||||||||||
PAKKUMISKUTSE nr |
Selle isiku ärinimi või füüsilisest isikust
ettevõtja nimi, kellele pakkumiskutse esitatakse: |
||
Käesolevaga kutsume Teid esitama oma hinnapakkumine käesoleva pakkumiskutse
lisas toodud tehnilistes
tingimustes nimetatud kaupade ja teenuste kohta.
Teie hinnapakkumine kroonides või eurodes (1 EUR = 15,6466 EEK) tuleb esitada enne |
|||
__________________________ | ja peab jääma jõusse kuni | __________________________ . | |
(kuupäev) | (kuupäev) | ||
Kaup peab olema uus. Hinnapakkumises tuleb ära näidata pakkuja ärinimi või füüsilisest isikust ettevõtja nimi, äriregistrikood või isikukood, aadress, kontaktandmed ning kaupade ja teenuste nimetused, käibemaksuta maksumus, käibemaks ja käibemaksuga maksumus pakutavate kaupade ning teenuste kohta eraldi ja kokku. |
|||
Palun kinnitage oma hinnapakkumises, et kaup on uus. |
|||
Hinnapakkumisele palume märkida garantii kehtivusaeg ja tehnilise hoolduse võimaluste loetelu. |
____________ (aastates) | ||
Hinnapakkumisel palume kinnitust, et kauba ja teenuse üleandmisel ja vastuvõtmisel koostatakse asjakohane kauba ja teenuse üleandmist ja vastuvõtmist kinnitav dokument, milles kinnitatakse kauba vastavust tehnilistele tingimustele ja töökorras olekut. Palume kinnitust, et arve kauba või teenuse kohta väljastatakse kroonides (EEK) või eurodes (EUR). |
|||
Hinnapakkumises esitatud andmete õigsuse kontrollimiseks on Ameti volitatud isikul ametitõendi esitamisel õigus viibida Teie ettevõttes, sealhulgas hoonetes ja kinnisasjal, ning kontrollida dokumente kohapeal. |
|||
Hinnapakkumise ning kauba ja teenuse üleandmisega ja vastuvõtmisega seotud dokumendid peavad olema eesti- või ingliskeelsed. |
|||
Hinnapakkumine palume saata või tuua aadressil: | _________________________________________________ |
_________________________________________________ | |
Nõutav tehniline spetsifikatsioon (identne kõigile kauba või teenuse tarnijatele) |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
Pakkumiskutse esitaja: | ___________________________ | |
(allkiri) |
Kantsler Ants NOOT |
Põllumajandusministri 15. oktoobri 2004. a määruse nr 166 «Eesti riikliku
arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
2004–2006» meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed»
alameetme «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» tingimused» lisa 2 |
SISEVETE KALANDUSE INVESTEERINGUTOETUSE TAOTLUS1
A osa |
||||||||||||||
1. | Taotleja ärinimi2 |
|||||||||||||
2. | Taotleja või tema seadusjärgse
|
Eesnimi |
Perekonnanimi |
|||||||||||
3. | Taotleja või tema seadusjärgse |
|||||||||||||
4. | Äriregistrikood5 |
|||||||||||||
5. | Käibemaksukohustuslaseks6
|
|||||||||||||
6. | Arveldusarve number7 |
|||||||||||||
7. | Arveldusarve omaniku nimi7 |
|||||||||||||
8. | Arveldusarve viitenumber7 |
|||||||||||||
9. | Taotleja postiaadress ja kontaktandmed |
|||||||||||||
9.1. | Maakond |
|||||||||||||
9.2. | Vald või linn |
|||||||||||||
9.3. | Küla, alev, alevik |
|||||||||||||
9.4. | Tänav/maja ja postiindeks |
|||||||||||||
9.5. | Telefon, faks, e-post |
|||||||||||||
10. | Kavandatava investeeringuobjekti asukoht8 |
|||||||||||||
10.1. | Maakond |
|||||||||||||
10.2. | Vald või linn |
|||||||||||||
10.3. | Küla, alev, alevik |
|||||||||||||
11. | Kood | Taotletava investeeringuobjekti nimetus |
Investeeringuobjekti käibemaksuta
maksumus, |
Toetuse summa, |
||||||||||
01 Sisevete kalalaevastiku uuendamine |
||||||||||||||
11.1. | 01 | Laeva ehitamine |
||||||||||||
11.2. | 02 | Laeva ostmine |
||||||||||||
02 Sisevete kalalaeva moderniseerimine |
||||||||||||||
11.3. | 01 | Laevakeretöö tegemine |
||||||||||||
11.4. | 02 | Mootori ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.5. | 03 | Kala säilitamiseks kasutatava ruumi ümberehitamine |
||||||||||||
11.6. | 04 | Kala säilitamiseks vajaliku seadme ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.7. | 05 | Laeval paikneva seadme (vints, tõstuk jms) ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.8. | 06 | Tekiehitise ja olmeruumi ümberehitamine |
||||||||||||
11.9. | 07 | Päästevahendi ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.1. | 08 | Tuletõrje- ja avariivarustuse ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.11. | 09 | Sidevahendi ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.12. | 10 | Navigatsiooniseadme (asukoha määramise seade, kompass, arvuti, elektrooniline kaart jms) ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.13. | 11 | Masinaruumi ümberehitamine, sinna juurde kuuluva seadme ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
11.14. | 12 | Laevasüsteemi (elektri-, sanitaarsüsteem jms) ja torustiku ümberehitamine |
||||||||||||
11.15. | 13 | Keskkonnakaitsealase vahendi (reovee kogumismahuti, olmeprügi, sh toidujäätmete kogumisvahend jms) ostmine ja paigaldamine |
||||||||||||
12. | Kavandatavate investeeringuobjektide käibemaksuta maksumus kokku |
|||||||||||||
12.1. | sh kapitalirendiga ostetav |
|||||||||||||
13. Ettevalmistavad tööd |
||||||||||||||
13.1. | 01 | Kavandatava investeeringuobjektiga seotud projekteerimistööde käibemaksuta maksumus |
||||||||||||
13.2. | 03 | Investeeringutoetuse taotluse ja tegevuskava ning neis esitatud andmeid tõendavate dokumentide koostamiseks tellitud tööde ja teenuste käibemaksuta maksumus |
||||||||||||
13.3. | Ettevalmistavate tööde käibemaksuta maksumus kokku ridadelt 13.1.–13.2 |
|||||||||||||
13.4. | Nende ettevalmistavate tööde maksumus, millele taotletakse toetust ning mis ei ületa 12% real 12 olevat investeeringuobjektide käibemaksuta maksumust ja reale 13.3 märgitud summat |
|||||||||||||
Toetatava investeeringu käibemaksuta maksumus |
||||||||||||||
14. | Toetatava investeeringu käibemaksuta
maksumus KOKKU |
Sisevete kalanduse investeeringutoetuse taotlus |
B osa |
15. |
Kavandatava investeeringu teostamise aeg9 |
Alguskuupäev (pp.kk.aa) |
Lõppkuupäev (pp.kk.aa) |
|
16. | Kapitalirendile andja10 | |||
17. |
Kinnitan nõusolekut kapitalirendi puhul toetusraha kapitalirendile andja arveldusarvele kandmiseks11 |
|||
18. |
Kinnitan, et kavandatava investeeringu maksumusse on arvestatud vaid käesoleva määruse §-s 5 lubatud tegevused ning toetust ei taotleta käesoleva määruse §-s 9 nimetatud kulutuste kohta12 |
|||
19. |
Kinnitan, et investeeringuobjektiga kaasneva projekteerimistöö ning toetuse taotluse ja tegevuskava ning neis esitatud andmeid tõendavate dokumentide koostamiseks tellitud töö ja teenuse (mis ei ületa 12% investeeringuobjekti käibemaksuta maksumusest) eest tasumiseks esitatud arve või arve-saateleht on väljastatud pärast 1. jaanuari 2004. a12 |
|||
20. |
Kinnitan, et laev vastab pärast investeeringu tegemist töö- ja ohutusnõuetele12 |
|||
21. |
Kinnitan, et laev vastab pärast investeeringu tegemist veterinaar- ja üldhügieeninõuetele12 |
|||
22. |
Kinnitan, et laeva kasutatakse kutseliseks kalapüügiks sisevetel12 |
|||
23. |
Kinnitan, et taotleja ja väljavalitud hinnapakkuja ei oma osalust üksteise ettevõtjas ning nende osanik või aktsionär ei kuulu üksteise äriühingu juhatusse ega nõukokku12 |
|||
24. |
Kokkuvõte investeeringu eesmärkidest ja tegevustest13 |
|||
25. |
Loetelu investeeringuga sisuliselt seonduvatest projektidest14 |
Kinnitan oma allkirjaga, et olen teadlik riikliku arengukava sisevete kalanduse investeeringutoetuse taotlusele kehtestatud nõuetest ja vastan toetuse saamiseks esitatavatele nõuetele.
Kinnitan kõigi esitatud andmete ja dokumentide õigsust ning võimaldan neid kontrollida.
Kohustun toetuse saamisele järgneval viiel aastal vastama järelepärimistele ning küsitluslehtedele.
Annan nõusoleku kanda oma isikuandmed struktuuritoetuste registrisse ning kasutada neid toetuse määramisel ja maksmisel.
_____________________________ |
|||||||||
(allkiri) |
|||||||||
__________________________________________ |
(taotluse esitamise kuupäev, kuu ja aasta) |
||||||||
(taotleja või tema esindaja ees- ja perekonnanimi) |
Vastuvõtja allkiri .........................................................
__________________________________________
1 Sisevete kalanduse investeeringutoetuse taotlus
koos tegevuskavaga ning neis andmeid tõendavad dokumendid esitatakse
Ameti taotluste vastuvõtmiseks volitatud isikule. Avaldus täidetakse
trükitähtedega. Kui taotleja ei pea mõnda rida täitma,
siis märgitakse sellele reale sümbol “X”.
2 Reale 1 märgitakse äriregistrisse kantud
ettevõtja nimi.
3 Reale 2 märgitakse füüsilisest isikust
ettevõtja asjakohased andmed või äriühingu puhul tema
seadusjärgse esindaja asjakohased andmed. Taotluse allkirjastab real 2
märgitud isik või taotlust esitama volitatud isik.
4 Reale 3 märgitakse reale 2 märgitud isiku
isikukood.
5 Reale 4 märgitakse real 1 märgitud taotleja
äriregistri kood või füüsilisest isikust ettevõtja
äriregistrikood.
6 Reale 5 märgitakse real 1 märgitud taotleja
käibemaksukohustuslaseks registreerimise number.
7 Reale 6 märgitakse selle arveldusarve number,
millele soovitakse väljamakstava toetusraha kandmist ning millelt tasutakse
kavandatava investeeringu eest. Juhul kui taotleja on füüsilisest
isikust ettevõtja, märgitakse reale 7 arveldusarve omaniku nimi.
Reale 8 märgitakse arveldusarve viitenumber, kui see on omistatud. Read
6, 7, 8 jäetakse täitmata kui investeering tehakse kapitalirendiga.
8 Ridadele 10.1–10.3 märgitakse laeva kodusadama
asukoht.
9 Reale 15 märgitakse kavandatav projekti alguskuupäev
ja projekti lõppkuupäev. Projekti alguskuupäev peab olema hilisem
kui 1. jaanuar 2004. a. Projekti lõppkuupäev ei tohi olla hilisem
kui PRIA Ametlikes Teadaannetes avaldatud kuupäev.
10 Reale 16 märgitakse kapitalirendile andja
ärinimi, juhul kui taotleja kavandatav investeeringuobjekt ostetakse kapitalirendi
korras. Juhul kui nimetatud kapitalirendile andjaid on mitu, märgitakse
kõikide kapitalirendile andjate ärinimed.
11 Reale 17 märgib taotleja «JAH»,
millega kinnitatakse vastavat nõusolekut, kui investeering teostatakse
kapitalirendiga.
12 Ridadele 18, 19, 20, 21, 22, 23 märgib taotleja
«JAH», millega kinnitab nõusolekut.
13 Reale 24 märgitakse lühidalt projekti
eesmärk ja tegevused.
14 Reale 25 märgitakse käesoleva investeeringuga
sisuliselt seonduva projekti andmed. Sisuliselt seonduvaks projektiks loetakse
projekt, mille varasem teostamine on hädavajalik käesoleva projekti
teostamiseks või mille teostamata jätmine takistab käesoleva
projekti teostamist.
TAOTLUSVORMI INDIKAATORITE LEHT
Palun vastake kõikidele küsimustele. Valige üks sobiv vastusevariant, märkides kasti rist (×)! |
|
I Horisontaalsed indikaatorid |
|
1 | Projekti rakendamise asukoht1 |
1. Maal | |
2. Linnas | |
3. Regionaalselt määratlemata | |
2 | Mõju keskkonnaseisundile2 |
1. Parandab otseselt keskkonnaseisundit | |
2. Keskkonnasõbralik | |
3. Neutraalne | |
Põhjendage, milles väljendub projekti positiivne või keskkonnasõbralik mõju keskkonnaseisundile (vastama ei pea, kui vastasite «neutraalne»). |
|
................................................................................................................................................................................... |
|
3 | Mõju meeste ja naiste vahelise ebavõrdsuse vähendamisele üldiselt3 |
1. Projekt edendab otseselt soolist võrdõiguslikkust | |
2. Projekt vähendab soolist ebavõrdsust | |
3. Projekt ei mõjuta meeste ja naiste vahelist ebavõrdsust | |
Põhjendage, milles väljendub projekti edendav või vähendav mõju soolisele ebavõrdsusele (vastama ei pea, kui vastasite «ei mõjuta»). |
|
................................................................................................................................................................................... |
|
4 | Projekti mõju meeste ja naiste vahelise ebavõrdsuse vähendamisele tööhõives4 |
1. Projekt toetab meeste ja naiste võrdset integreerimist tööturule | |
2. Projekt toetab meeste ja naiste võrdset osalemist hariduses ja kutseõppes | |
3. Projekt edendab naisettevõtlust | |
4. Projekt toetab töö- ja pereelu ühitamist | |
5. Projekti vahetu mõju meeste ja naiste vahelise ebavõrdsuse vähendamisele on raskesti määratav | |
Põhjendage, milles väljendub projekti mõju meeste ja naiste vahelise ebavõrdsuse vähendamisele tööhõives (vastama ei pea, kui valisite 5. vastusevariandi). |
|
................................................................................................................................................................................... |
|
5 | Mõju infoühiskonna edendamisele5 |
1. Infoühiskonda edendava mõjuga | |
2. Neutraalne | |
Põhjendage, milles väljendub projekti mõju infoühiskonna edendamisele (vastama ei pea, kui vastasite «neutraalne»). |
|
................................................................................................................................................................................... |
|
6 | Mõju tööhõivele (töökohtade loomise kaudu)6 |
1. Töökohti loov | |
2. Neutraalne | |
Järgmisele küsimusele vastake vaid juhul, kui eelmise küsimuse korral on märgitud, et projekt on töökohti loov! |
|
7 | Loodavate töökohtade arv7 |
1. Kokku ............. | |
sh 2. ........... naist | |
3. ........... meest | |
8 | Mõju tööhõivele (töökohtade säilitamise kaudu)8 |
1. Töökohti säilitav | |
2. Neutraalne | |
Järgmisele küsimusele vastake vaid juhul, kui eelmise küsimuse korral on märgitud, et projekt on töökohti säilitav! |
|
9 | Säilitatavate töökohtade arv9 |
1. Kokku ............. | |
sh 2. ........... naist | |
3. ........... meest | |
II Meetmespetsiifilised indikaatorid |
|
2.1 Uute sisevete kalalaeva ja -paadi ehitamine10 |
|
1 Ehitatavate laevade/paatide arv ......................................... |
|
2 Uute laevade/paatide kogumahutavus ..............................GT |
|
2.2 Sisevete kalalaeva ja paadi moderniseerimine11 |
|
1 Moderniseeritud laevade/paatide arv ...................................... |
|
2 Moderniseeritud laevade/paatide kogumahutavus ................GT |
1 Projekti rakendamise asukoha määramisel valitakse asukoht, kus projekti soovitakse ellu viia ehk kus hakkab asuma investeeringuobjekt või mis ala ta teenindab. Kui taotletavat objekti kasutatakse nii linnas kui ka maal, siis valitakse vastuse variandiks «regionaalselt määratlemata».
2 Projekti mõju keskkonnale sõltub objektidest. Kui taotletakse toetust mitmele objektile, millest üks on suunatud keskkonna parandamisele (nt vee puhastamise seadmed), aga teise objekti mõju on neutraalne, siis valitakse vastuseks «keskkonnasõbralik». Kui taotletakse toetust ühele objektile, mis on otseselt suunatud keskkonna parandamisele (reovete puhastussüsteemide ehitamine), siis valitakse vastusevariant nr 1. Kui taotletaval objektil pole üldse mõju keskkonnale, siis valitakse vastusevariant nr 3.
3 Eeldatav mõju soolisele võrdõiguslikkusele on üldiselt neutraalne. Kui leitakse, et projekt on suunatud soolise võrdõiguslikkuse edendamisele või vähendab soolist ebavõrdsust, siis valitakse asjakohane vastusevariant.
4 Eeldatav mõju soolise võrdõiguslikkuse vähendamisele tööhõives raskesti määratav.
5 Eeldatav mõju infoühiskonnale on «neutraalne».
6, 7 Uue töökoha all mõistetakse projekti kaudu loodavaid töölepingu alusel täistööajaga töökohti. Töökohad võivad olla hooajalised, täis- või osalise tööajaga. Töökohad märgitakse arvestatuna täiskohtadeks. Eraldi märgitakse mehed, naised, kõik töökohad kokku. Kui töökoht on näiteks osalise tööajaga (nt poolepäevane), saadakse 0,5 uut töökohta. Kui töökoht on hooajaline, saadakse näiteks kolmekuulise tööperioodi puhul 0,25 töökohta.
8, 9 Säilitatud töökohtade hulka ei saa automaatselt lugeda näiteks praegust töötajate arvu, kuid säilitatud töökohtade hulka saab lugeda sellised kohad, mis ilma projektile antava struktuuritoetuseta kaoksid. Töökohad märgitakse arvestatuna täiskohtadeks. Eraldi märgitakse mehed, naised, kõik töökohad kokku. Kui töökoht on näiteks osalise tööajaga (poolepäevane), saadakse 0,5 uut töökohta. Kui töökoht on hooajaline, saadakse näiteks kolmekuulise tööperioodi puhul 0,25 töökohta.
10 Väljad täidetakse juhul, kui investeeringuga taotleti toetust kalalaeva ja -paadi ehitamiseks.
11 Väljad täidetakse juhul, kui investeeringuga taotleti toetust kalalaeva ja -paadi moderniseerimiseks.
Kantsler Ants NOOT |
Põllumajandusministri 15. oktoobri 2004. a määruse nr 166 «Eesti riikliku
arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
2004–2006» meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed»
alameetme 3.11.4 «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» lisa 3 |
SISEVETE KALANDUSE INVESTEERINGUTOETUSE TEGEVUSKAVA
Tabel 1. Taotleja ja laeva andmed
1 | Taotleja ärinimi | ||||||||||
2 |
Äriregistrikood |
||||||||||
3 |
Andmed moderniseeritava laeva kohta |
||||||||||
4 | Laeva nimi | ||||||||||
5 | Laeva pardanumber | ||||||||||
6 | Laeva registreerimise sisenumber | ||||||||||
7 | Laeva kodusadam, asukoht ja aadress | ||||||||||
8 |
Laeva registreerimise kalalaevade riiklikus registris aeg |
||||||||||
9 |
Laeva üldpikkus, m |
||||||||||
10 |
Laeva kogumahutavus enne moderniseerimist, GT |
||||||||||
11 |
Laeva kogumahutavus pärast moderniseerimist, GT |
||||||||||
12 |
Peamasina võimsus enne moderniseerimist, kW |
||||||||||
13 |
Peamasina võimsus pärast moderniseerimist, kW |
||||||||||
14 |
Kinnitan, et laev on jätkuvalt registreeritud kalalaevade riiklikus registris 5 aasta pärast investeeringu eest toetusraha laekumist |
||||||||||
15 |
Andmed ehitatava või ostetava laeva kohta |
||||||||||
16 | Ehitaja või müüja nimi | ||||||||||
17 | Ehitaja või müüja äriregistrikood | ||||||||||
18 | Ehitamise või müüja asukoha aadress | ||||||||||
19 | Laeva kuulumine segmenti1 | ||||||||||
20 | Kogumahutavus, GT | 21 |
Peamasina võimsus, kW |
||||||||
22 | Laeva üldpikkus, m | ||||||||||
23 |
Kinnitan, et ehitatav või ostetav laev registreeritakse kalalaevade riiklikus registris pärast ehitamist või ostmist. |
Tabel 2. Investeeringu kirjeldus2
24 |
Kavandatava investeeringu eesmärk ja investeeringujärgse majandustegevuse lühikirjeldus |
|
|
25 |
Toodete turustamise ja teenuste osutamise viisid |
|
Tabel 3. Töötajad ja toodang
Ühik |
Taotlemisele eelnenud majandusaasta viimase päeva seisuga |
Taotlemise majandusaasta viimase päeva seisuga | Planeeritava esimese majandusaasta viimase päeva seisuga | ||
1 |
Töötajad |
||||
2 |
Töölepingu alusel töötavad isikud |
||||
3 |
muudel alustel3 |
||||
4 |
Toodang ja teenused |
||||
5 | – haug | ||||
6 | – koha | ||||
7 | – angerjas | ||||
8 | – latikas | ||||
9 | – lõhe | ||||
10 | – ahven | ||||
11 | – | ||||
12 | – | ||||
13 | – | ||||
14 | – | ||||
15 | – | ||||
16 | – püütud kala kokku | ||||
17 | – sh töödeldud kalasaadused | ||||
18 | – muu toodang ja teenused4 | ||||
19 | – | ||||
20 | – | ||||
21 | – | ||||
22 | – | ||||
23 |
Realiseerimise netokäive |
||||
24 | – püütud kala |
krooni |
|||
25 | – sh töödeldud kalasaadused |
krooni |
|||
26 | – muu toodang ja teenused |
krooni |
|||
27 | – |
krooni |
|||
28 | – |
krooni |
|||
29 | – |
krooni |
|||
30 | – |
krooni |
|||
31 | – |
krooni |
|||
32 | – |
krooni |
|||
33 | realiseerimise netokäive kokku |
krooni |
Tabel 4. Raha liikumine5
A | B |
C |
D |
Taotlemise majandusaasta viimase päeva seisuga |
Planeeritav esimene majandusaasta viimase päeva seisuga |
||
1 |
Raha jääk perioodi alguseks |
||
2 |
Rahalised sissetulekud |
||
3 |
Laekumised toodangu, teenuste ja kaupade müügist KOKKU |
||
4 |
– |
||
5 |
– |
||
6 |
– |
||
7 |
– |
||
8 |
– |
||
9 |
– |
||
10 |
– |
||
11 |
– |
||
12 |
– |
||
13 |
– |
||
14 |
Ostjatelt eelmisel majandusaastal laekumata arved |
||
15 |
Tagastatav käibemaks6 |
||
16 |
Lühiajalised laenud7 |
||
17 |
Pikaajalised laenud7 |
||
18 |
Muud laekumised KOKKU |
||
19 |
– |
||
20 |
– |
||
21 |
Rahalised sissetulekud KOKKU |
||
22 |
Rahalised väljaminekud |
||
23 |
Kaubad, toore, materjalid ja teenused KOKKU |
||
24 |
– |
||
25 |
– |
||
26 |
– |
||
27 |
– |
||
28 |
– |
||
29 |
– |
||
30 |
– |
||
31 |
– |
||
32 |
– |
||
33 |
– |
||
34 |
Mitmesugused tegevuskulud KOKKU |
||
35 |
– |
||
36 |
– |
||
37 |
– |
||
38 |
– |
||
39 |
– |
||
40 |
– |
||
41 |
– |
||
42 |
Muud ärikulud |
||
43 |
Tööjõukulud KOKKU |
||
44 |
– palgakulu |
||
45 |
– sotsiaalmaks |
||
46 |
– erisoodustuste kulu |
||
47 |
– füüsilisest isikust ettevõtja sotsiaalmaks |
||
A |
B |
C |
D |
Taotlemise majandusaasta viimase päeva seisuga |
Planeeritav esimene majandusaasta viimase päeva seisuga |
||
48 |
Muud väljaminekud KOKKU |
||
49 |
– |
||
50 |
– ettevalmistavad tööd8 |
||
51 |
Eelmise majandusaasta võlad tarnijatele |
||
52 |
Maksuvõlad |
||
53 |
Makstav käibemaks9 |
||
54 |
Kasutusrendi maksed10 |
||
55 |
Laenude intressid KOKKU |
||
56 |
– lühiajaliste laenude intressid |
||
57 |
– pikaajaliste laenude intressid |
||
58 |
– kapitalirendi intressid |
||
59 |
Laenude tagasimaksmine KOKKU |
||
60 |
– lühiajalised laenud |
||
61 |
– pikaajalised laenud |
||
62 |
– eelmiste perioodide kapitalirendi põhiosa |
||
63 |
Rahalised väljaminekud KOKKU |
||
64 |
Raha jääk pärast väljaminekute mahaarvamist11 |
||
65 |
Mittetoetatav investeering KOKKU12 |
||
66 |
– Raha jääk investeeringuteks13 |
||
67 |
– Ettevalmistava töö maksumus14 |
× |
× |
68 |
Raha jääk toetatavaks investeeringuks15 |
||
69 |
Kavandatav investeering, millele taotletakse toetust16 |
||
70 |
sh kapitalirendi korras teostatav investeering |
||
71 |
Kavandatavaks investeeringuks kasutatavate oma- ja laenuvahendite ning toetatava investeeringu maksumuse vahe17 |
||
72 |
Laenu vajadus toetatava investeeringu tegemiseks |
||
73 |
Investeeringutoetuse laekumine |
||
74 |
Raha jääk perioodi lõpuks18 |
Tabel 5. Investeeringuobjektid
A |
B |
C |
D |
E | F | G | H | I | J |
Kood19 |
Objektide arv |
Käibe- |
Käibe- |
Taotletava toetuse määr % |
Investeeringuobjekti finantseerimine, kroonides |
Laenu-vahendite allikad23 |
|||
Taotletav toetus | Oma- ja laenuvahendid | ||||||||
1 |
Toetatavad investeeringuobjektid |
||||||||
2 |
– |
||||||||
3 |
– |
||||||||
4 |
– |
||||||||
5 |
– |
||||||||
6 |
– |
||||||||
7 |
– |
||||||||
8 |
– |
||||||||
9 |
– |
||||||||
10 |
– |
||||||||
11 |
Toetatavad investeeringuobjektid KOKKU |
× | × | ||||||
12 |
Ettevalmistavad tööd KOKKU20 |
× |
× | × | × | × | |||
13 |
Ettevalmistavad tööd, kuni 12% investeeringuobjektide maksumusest |
× |
× | × | |||||
14 |
Toetatav investeering KOKKU21 |
× | × | ||||||
15 |
Mittetoetatavad investeeringuobjektid KOKKU22 |
× | × | × | × | ||||
16 |
– |
× | × | × | × | ||||
17 |
– |
× | × | × | × | ||||
18 |
× | × | × | × | |||||
19 |
× | × | × | × | |||||
20 |
× | × | × | × | |||||
21 |
Investeeringuobjektid KOKKU |
× | × | × | ×24 |
Tabel 6. Riskianalüüs ja muu lisateave
1 |
Kavandatava investeeringuga kaasnevate riskide lühikirjeldus |
|
|
2 |
Kavandatava investeeringuga kaasnevaid riske vähendavate tegevuste lühikirjeldus |
|
|
3 |
Lisateave tegevuskava kohta25 |
|
1 Märkida segment, kuhu ehitatav laev hakkab kuuluma.
2 Märgitakse lühidalt sisevete kalalaeva uuendamisega või moderniseerimisega seonduvad eesmärgid ning majandustegevuse lühikirjeldus. Real 25 kirjeldatakse nii hetkel toimivaid turustuskanaleid kui ka tulevikus kasutatavaid kanaleid.
3 Tabeli 3 reale 3 märgitakse hõivatute aasta keskmine arv, arvestades füüsilisest isikust ettevõtjat ennast, palgata peretöötajaid, juhatuse liikmeid jt taotleja majandustegevusega seotud isikuid.
4 Tabeli 3 ridadele 18–22 märgitakse tegevusalad ning toodangunäitajad (tonni, tükki, tundi jm).
5 Tabel 4 täidetakse taotleja kogu majandustegevuse kohta. Andmed esitatakse kroonides ilma käibemaksuta.
6 Tabeli 4 reale 15 märgitakse käibemaks, mille riik tagastab taotleja arveldusarvele.
7 Tabeli 4 ridadele 16 ja 17 märgitakse asjaomasel majandusaastal võetud ja taotleja arveldusarvele või kassasse laekuvad laenusummad, välja arvatud real 72 märgitud laenu vajadus toetatava investeeringu tegemiseks.
8 Tabeli 4 rea 50 veergu C märgitakse taotluse esitamise majandusaastal kavandatava investeeringuobjektiga seotud ettevalmistava töö maksumus selles ulatuses, mis ei ole märgitud reale 69.
9 Tabeli 4 reale 53 märgitakse riigile taotleja arveldusarvelt käibemaksuna makstav summa.
10 Tabeli 4 reale 54 märgitakse kasutusrendi maksete tasumine koos intressidega.
11 Tabeli 4 rida 64 arvutatakse järgmiselt: rea 1 andmetele liidetakse rea 21 andmed ja lahutatakse rea 63 andmed.
12 Tabeli 4 rea 65 veergudesse C ja D märgitakse mittetoetatavad investeeringud kokku vastavalt tabeli 5 reale 15.
13 Tabeli 4 rea 66 veerud C ja D arvutatakse järgmiselt: rea 64 andmetest lahutatakse rea 65 andmed.
14 Tabeli 4 reale 67 märgitakse taotluse esitamisele eelnenud majandusaastatel kavandatava investeeringuobjektiga seotud ettevalmistava töö maksumus selles ulatuses, mis ei ole märgitud reale 69. Read, mis on tähistatud sümboliga «×», jäetakse täitmata.
15 Tabeli 4 rea 68 veerud C ja D arvutatakse järgmiselt: rea 66 andmetest lahutatakse rea 67 andmed.
16 Tabeli 4 rea 69 veergudesse C ja D märgitakse toetatavad investeeringud kokku vastavalt tabeli 5 reale 14.
17 Tabeli 4 rea 71 veerud C ja D arvutatakse järgmiselt: rea 68 andmetest lahutatakse rea 69 andmed. Kavandatavaks investeeringuks kasutatavate oma- ja laenuvahendite ning toetatava investeeringu maksumuse vahe märgitakse miinusmärgiga. Taotletava toetuse suurus ei tohi olla suurem kui oma- ja laenuvahendite puudujääk.
18 Tabeli 4 real 74 märgitud summa peab olema nullist suurem või nulliga võrdne.
19 Tabeli 5 veergu C märgitakse investeeringuobjekti kood vastavalt taotlusvormi ridadele.
20 Tabeli 5 reale 12 märgitakse ettevalmistavad tööd vastavalt taotlusvormil esitatule.
21 Tabeli 5 reale 14 märgitakse ridade 11 ja 13 summa.
22 Tabeli 5 reale 15 märgitakse mittetoetatavate investeeringute summa taotlemise esitamise aasta kohta.
23 Tabeli 5 veergu J märgitakse krediidiasutuse või kapitalirendile andja või muu kreeditori nimi.
24 Read, mis on tähistatud sümboliga «×», jäetakse täitmata.
25 Tabeli 6 reale 3 võib taotleja vajaduse korral märkida veel vajalikku lisateavet tegevuste (tegevuskava) kohta, sh kavandatava investeeringuobjektiga seotud ettevalmistavate tööde lühikirjelduse.
Kantsler Ants NOOT |
Põllumajandusministri 15. oktoobri 2004. a määruse nr 166 «Eesti riikliku
arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
2004–2006» meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed»
alameetme «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» tingimused» lisa 4 |
HINNAPAKKUMISTE VÕRDLUSTABEL PARIMA PAKKUMISE VALIMISEKS
Esitatud hinnapakkumised
Pakkuja |
Pakkuja |
Pakkuja | ||
1. |
Pakkumiskutse saaja nimi |
|
||
2. |
Pakkumiskutse saaja asukoht, postiaadress |
|||
3. |
Pakkumiskutse saatmise päev pakkujale |
|||
4. |
Hinnapakkumise saamise päev pakkujalt |
|||
5. |
Hinnapakkumise kehtivusaeg |
|||
6. |
Hinnapakkumise vastavus pakkumiskutse lisas toodud tehnilistele tingimustele |
|||
7. |
Kavandatav investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus |
Valitud parim hinnapakkumine
Pakkuja nimi |
|
Kavandatava investeeringuobjekti nimetus |
|
Kavandatava investeeringuobjekti käibemaksuta maksumus |
Valitud parima hinnapakkumise põhjendus, kui ei ole valitud odavaimat hinnapakkumist:
|
_____________________________________________________ |
___________________ |
(toetuse taotleja või tema esindaja nimi ja allkiri) |
(kuupäev) |
Kantsler Ants NOOT |
Põllumajandusministri 15. oktoobri 2004. a määruse nr 166 «Eesti riikliku
arengukava Euroopa Liidu struktuurifondide kasutuselevõtuks – ühtne programmdokument
2004–2006» meetme 3.11 «Kalanduse käitlemisketi investeeringutoetuse meetmed»
alameetme «Sisevete kalanduse investeeringutoetus» tingimused» lisa 5 |
KULUDEKLARATSIOON NR ______1 INVESTEERINGUKS TEHTUD KULUTUSTE DEKLAREERIMISEKS
Taotleja nimi |
|||||||||||
Taotleja registrikood |
|||||||||||
Taotluse viitenumber2 |
|||||||||||
Kapitalirendile andja ärinimi3 |
|||||||||||
Kapitalirendile andja äriregistrikood3 |
Teatan, et esitan käesoleva taotluse kohta ________4 kuludeklaratsiooni,
mille kohaselt olen teinud investeeringu
summas ________________5 krooni (käibemaksuta) ning sellega
teinud kavandatud investeeringu6:
lõplikult
osaliselt.
Lisan järgmised investeeringu tegemist tõendavad dokumendid:
Dokumendi nimetus |
Jrk nr |
Dokumentide arv |
Dokumentide number või numbrid |
Arve või arve-saateleht (kapitalirendi korral kapitalirendile andjale väljastatud arve või arve-saateleht) |
1 |
||
Maksekorraldus müüjale tasumise kohta |
2 |
||
Tehtud tööde või üleandmise-vastuvõtmise akt7 |
3 |
||
Kapitalirendi leping koos maksegraafikuga3 |
4 |
Investeeringu kogumaksumuse muutumise põhjus ja uus maksumus8 |
Kinnitan, et lisatud investeeringu tegemist tõendavatel dokumentidel olevad andmed on õiged.
______________________________ |
(allkiri) |
Taotleja või tema esindaja ees- ja perekonnanimi
______________________________ |
|||
(kuupäev) |
Täidab AMET Märkused _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ Dokumentide olemasolu kontrollinud: Nimi ja allkiri _________________________________________ Kuupäev _________________________________________ |
1 Täidab Amet.
2 Kuludeklaratsioonile märgitakse kinnituskirjas näidatud taotluse viitenumber.
3 Täidetakse juhul, kui investeering finantseeritakse liisinguandja kaudu.
4 Sellele reale märgitakse, mitmes taotluse kohta esitatud kuludeklaratsioon on käesolev kuludeklaratsioon.
5 Märgitakse käesoleva kuludeklaratsiooniga esitatud maksenõude summa käibemaksuta.
6 Märgitakse rist õigesse kasti.
7 Täidetakse juhul, kui investeeringuobjektiks on ehitus.
8 Juhul kui investeeringu kogumaksumus ei ole sama, mis on näidatud kinnituskirjas, siis märgitakse käesolevale kuludeklaratsioonile investeeringu kogumaksumuse muutumise põhjused ja uus maksumus.
Kantsler Ants NOOT |