Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri1
Vastu võetud 10.08.2004 nr 170
RTL 2004, 112, 1759
jõustumine 01.10.2004
Muudetud järgmiste määrustega (kuupäev, number, avaldamine Riigi Teatajas, jõustumine):
26.10.2004 nr 195 (RTL 2004, 140, 2145) 07.11.2004
Määrus kehtestatakse «Liiklusseaduse» (RT I 2001, 3, 6; 2002, 92, 531; 105, 613; 110, 654 ja 655; 2003, 26, 156; 32, õiend; 78, 522; 2004, 30, 208; 46, 329) § 13 lõike 3 ja § 66 lõike 2 alusel.
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus kehtestab nõuded mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi sõiduk), välja arvatud ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste ning kaitsejõudude sõidukite, tehnoseisundi kontrollimisele. Määrus ei hõlma teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimist.
(2) Ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste, kaitsejõudude sõidukite ning teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise eeskirjad kehtestatakse eraldi määrustega.
(3) Tehnoseisundi kontrollimise (edaspidi ülevaatus) eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine, sõiduki registreerimistunnistuse andmete õigsuse tagamine ning liiklusregistri andmete täpsustamine.
(4) Määrus on kohustuslik kõigile füüsilistele ja juriidilistele isikutele, kelle sõidukid kuuluvad registreerimisele liiklusregistris.
§ 2. Mõisted
Määruses on kasutatud järgmisi mõisteid:
1) ADR-sõiduk
on ohtlike veoste riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol
kasutatav sõiduk;
2) ADR-sõiduki ülevaatus on
sõiduki tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
3)
alarmsõiduki ülevaatus on alarmsõiduki tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
4) ARK
büroo on Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (edaspidi ARK)
allüksus maakonnas/linnas;
5) buss on üle üheksa
istekohaga (sh juhi koht) mootorsõiduk, mis on ette nähtud sõitjate
veoks. Mõiste hõlmab elektrikontaktliiniga ühendatud rööbasteta
sõidukit, näiteks trollibussi;
6) direktiiv on
Euroopa Liidu direktiiv;
7) eksamisõiduki ülevaatus
on eksamisõiduki tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse
kontrollimine;
8) erakorraline ülevaatus on sõiduki
ülevaatus, mille määrab õigusaktidega määratud korras
liiklusjärelevalvet teostav isik pärast liiklust ohustavate rikete
avastamist;
9) esmakordne kasutuselevõtt on sõiduki
esmakordne registrisse kandmine Eestis või mõnes teises riigis;
10)
kasutatud sõiduk on sõiduk, mis on olnud Eestis või mõnes
teises riigis registreeritud;
11) kontrollkaart on sõiduki
ülevaatusel koostatav lisa 7 kohane dokument, millele märgitakse
avastatud rikked ja puudused ning otsus sõiduki tehnoseisundi kohta;
12)
korduvülevaatus on ülevaataja poolt määratud
ülevaatus sõidukile, millel korralisel ülevaatusel avastati olulisi
rikkeid või puudusi;
13) korraline ülevaatus on
perioodiline sõiduki ülevaatus määrusega ettenähtud mahus ja
sagedusega;
14) «ohutu veoauto» (edaspidi S-auto)
või «EURO3 ohutu veoauto» (edaspidiEURO3-auto)
ja nende haagise ülevaatus on auto ja haagise tehnoseisundi
kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
15) rahvusvahelises
liikluses osaleva sõiduki ülevaatus (edaspidi rahvusvaheline
ülevaatus) on rahvusvahelises liikluses osaleva N kategooria
sõiduki ja tema haagise, kui sõiduki või autorongi registrimass ületab
3500 kg, ning M2 ja M3 kategooria sõiduki ja
tema haagise tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse
kontrollimine;
16) registreerimiseelne ülevaatus on
sõiduki dokumentidele ja kehtivatele nõuetele vastavuse kontrollimine
ettenähtud mahus;
17) sõiduk on mootorsõiduk või
selle haagis, v.a ratastraktor, liikurmasin ning nende haagised.
Sõidukite jaotus ülevaatuse gruppidesse on toodud lisas 1. Sõidukite
jaotus kategooriatesse on toodud sõidukile kehtestatud tehnonõuetes;
18)
takso on taksoveoks ettenähtud M1 kategooria
sõiduk;
19) takso ülevaatus on takso või muu
taksoveoks kohandatud ühissõiduki tehnoseisundi kehtestatud
lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
20) tehnonõuded
on sõiduki tehnoseisundile ja selle varustusele kehtestatud nõuded;
21)
õppesõiduki ülevaatus on õppesõiduki
tehnoseisundi kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine;
22)
üksikkorras valmistatud sõiduk on sõiduk, mis on
valmistatud ühes eksemplaris oma tarbeks;
23) ülevaataja
on nõuetekohase haridusega ja eriväljaõppega töötaja, kes on ARK poolt
volitatud kontrollima sõidukite tehnoseisundit;
24) ülevaatuspunkt
on ARK-le või äriühingule kuuluvad nõuetekohase varustusega ruumid ja
territoorium sõidukite ülevaatuse teostamiseks.
§ 3. Ülevaatuse korraldamise üldnõuded
(1) Sõidukite ülevaatust korraldab ja selle nõuetekohast läbiviimist ning kvaliteeti kontrollib ARK.
(2) Kõik liiklusregistrisse kantud sõidukid kuuluvad korralisele ülevaatusele.
(3) S��iduki võib, sõltumata selle registreerimiskohast, esitada korralisele ja erakorralisele ülevaatusele mis tahes ülevaatuspunkti, millel on ARK-ga sõlmitud leping sõidukite ülevaatuse teostamiseks. Korduvülevaatuseks peab sõiduki esitama samasse ülevaatuspunkti, kus korduvülevaatus määrati. ADR-sõiduki ülevaatust, rahvusvahelist ülevaatust, S-auto või EURO3-auto ja nende haagiste ülevaatust teostatakse vastavat õigust omavates ülevaatuspunktides.
(4) Registreerimiseelseks ülevaatuseks peab sõiduki esitama ARK büroosse või ARK büroo poolt määratud ülevaatuspunkti.
(5) Ülevaatusel kuuluvad kohustuslikule kontrollimisele EL nõukogu direktiivi 96/96/EÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta lisas II (EÜT L 46, 17.02.1997, lk 1–19), Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruses 1882/2003/EÜ EÜ asutamislepingu artiklis 251 osutatud menetlusele vastavates õigusaktides sätestatud rakendusvolituste kasutamisel komisjoni abistavaid komiteesid käsitlevate sätete kohandamise kohta nõukogu otsusega 1999/468/EÜ (ELT L 284, 31.10.2003, lk 1–53) ja käesoleva määruse lisas 5 toodud osad, seadmed, sõlmed ja varustus.
(6) Ülevaatuse tulemusena tuvastatakse sõiduki kehtivatele tehnonõuetele vastavus või mittevastavus ja määratakse sõiduki järgmise ülevaatuse kuu ja aasta, mille möödumisel sõiduk kaotab kehtivatele tehnonõuetele vastavuse.
(7) Kui ilma kehtiva ülevaatuseta sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi, mis välistaksid sõiduki kasutamise liikluses, loetakse sõiduk tehnonõuetele vastavaks piiratud ulatuses kasutamiseks: sõiduks ainult mööda lühimat teed lähimasse remondikohta või ülevaatuspunkti või ARK büroosse või tagasi garažeerimiskohta.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust. 07.11.2004]
§ 4. Lepingu sõlmimine
(1) ARK sõlmib või pikendab äriühinguga lepingu sõidukite ülevaatuse teostamiseks.
(2) Äriühing, kellega ARK sõlmib või pikendab sõidukite ülevaatuse
teostamise lepingu, peab vastama järgmistele tingimustele:
1)
äriühing peab olema usaldusväärne;
2) äriühingu
juhatuse liikmete või teiste juhtima õigustatud isikute suhtes ei ole
algatatud kriminaalmenetlust;
3) äriühing ei ole oluliselt rikkunud
temaga sõlmitud halduslepinguid, tema vara ei kuulu sundvõõrandamisele
ja tema suhtes ei ole algatatud likvideerimist või pankrotimenetlust
ja puuduvad muud asjaolud, mis võiksid põhjustada tema püsiva
maksejõuetuse või tegevuse lõpetamise;
4) äriühingul
ei ole võlgnevusi riiklike ega kohalike maksude, lõivude, trahvide või
sundkindlustuse maksete osas;
5) äriühingul on lisas 2 toodud
nõuetele vastavad ruumid ja territoorium või nende kasutamise võimalus;
6)
äriühingul on lisas 2 toodud nõuetele vastavad seadmed, vahendid,
mõõteriistad ja inventar;
7) äriühingul on lisas 3 toodud
nõuetele vastavad töötajad;
8) äriühingul on
piisavad töökultuuri ja ülevaatuse kvaliteedi tagamise võimalused.
9) äriühing peab olema pädev mõõtja «Mõõteseaduse» (RT I 2004, 18, 132) § 5 tähenduses ja omama asjakohast erialase pädevuse tunnistust.
(3) Lepingu sõlminud äriühingule peab ARK väljastama lisas 4 toodud ülevaatuspunkti passi.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust. 07.11.2004]
§ 5. Lepingu kohustuslikud tingimused
Ülevaatuse teostamiseks äriühinguga sõlmitava lepinguga määratakse:
1)
äriühingule (tema ruumidele, territooriumile, seadmetele, vahenditele,
mõõteriistadele, inventarile, kohustusliku infomaterjali, nõutavate
eeskirjade ja normatiivdokumentide olemasolule, samuti töötajatele
ning nende koolitusele ja väljaõppele) esitatavad nõuded;
2)
äriühingu kohustused ülevaatuse teostamisel;
3)
äriühingu vastutus ülevaatuse teostamisel;
4) ARK-le
ülevaatuse teostamise kohta esitatava aruandluse tingimused ja
tähtajad;
5) lepingu lõpetamise tingimused ja alused.
§ 6. Ülevaatusele esitamise tähtajad
(1) Vastavalt sõiduki registreerimiseks kehtestatud korrale peab sõiduki registreerimiseelsele ülevaatusele esitama enne tollivormistust, registreerimist või liiklusregistri andmete muutmist.
(2) Korralisele, rahvusvahelisele, ADR-sõiduki, S-auto või EURO3-auto ja nende haagise, takso, õppe-, eksami- ja alarmsõiduki ülevaatusele peab esitama:
1) esmakordselt kasutuselevõetavad sõidukid: |
|
a) M1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso |
12 kuu jooksul, kui registreerimisest on möödunud 36 kuud |
b) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR-sõiduki |
12 kuu jooksul, kui registreerimisest on möödunud 12 kuud |
c) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki d) O1 kategooria sõiduki |
hiljemalt 36 kuu möödumisel registreerimisest |
e) M2 ja M3 kategooria sõiduki f) N2 ja N3 kategooria sõiduki g) O2, O3, ja O4 kategooria sõiduki h) üksikkorras valmistatud sõiduki, v.a O1 kategooria sõiduki i) alarmsõiduki j) õppesõiduki k) eksamisõiduki l) takso m) ADR-sõiduki n) rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki |
hiljemalt 12 kuu möödumisel registreerimisest |
2) kasutatud sõidukid: |
|
a) M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso |
üks kord 24-kuulise perioodi jooksul |
b) M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso c) N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR-sõiduki |
üks kord 12-kuulise perioodi jooksul |
d) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki ja eksamisõiduki e) O1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta |
hiljemalt 24 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest |
f) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta g) N2 ja N3 kategooria sõiduki h) O2, O3 ja O4 kategooria sõiduki i) L3, L4, L5 ja L7 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta j) O1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta k) alarmsõiduki l) õppesõiduki m) eksamisõiduki n) takso o) rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki p) ADR-sõiduki r) S-auto või EURO3-auto ja nende haagise s) üksikkorras valmistatud sõiduki, v.a O1 kategooria sõiduki |
hiljemalt 12 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest |
t) M2 ja M3 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta |
hiljemalt 6 kuu möödumisel viimasest ülevaatusest |
(3) M1 või N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki, takso ja ADR-sõiduki, järgmise ülevaatuse kuu määratakse sõiduki riikliku registreerimismärgi viimase numbri järgi järgmiselt:
Riikliku registreerimismärgi viimane number |
Ülevaatuse kuu |
1 |
märts |
2 |
aprill |
3 |
mai |
4 |
juuni |
5 |
juuli |
6 |
august |
7 |
september |
8 |
oktoober |
9 |
november |
0 |
detsember |
(4) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse korralisele ülevaatusele kolme kuu jooksul enne määratud ülevaatuse aega, loetakse sõiduk ülevaatusele esitatuks määratud ajal ja järgmise korralise ülevaatuse aeg määratakse sellest arvates.
(5) Kui M1 või N1 kategooria, v.a alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse korralisele ülevaatusele varem kui kolm kuud enne määratud ülevaatuse aega, siis uut ülevaatuse aega ei määrata ja jääb kehtima viimati määratud korralise ülevaatuse aeg.
(6) Kui M1 või N1 kategooria sõiduk, v.a alarmsõiduk, õppesõiduk, eksamisõiduk, takso ja ADR-sõiduk, esitatakse korralisele ülevaatusele pärast määratud ülevaatuse aega, määratakse järgmise korralise ülevaatuse aeg lähtudes viimasest määratud korralise ülevaatuse ajast.
(7) Erakorralisele ülevaatusele suunamine muudab kehtetuks sõidukile määratud korralise ülevaatuse kehtivusaja. Pärast erakorralise ülevaatuse läbimist jääb kehtima varem määratud korralise ülevaatuse aeg.
§ 7. Ülevaatusel nõutavad dokumendid
(1) Sõiduki registreerimiseelseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik,
rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
1)
sõiduki omandamise või valduse õiguslikku alust tõendavad dokumendid;
2)
kehtiva liikluskindlustuspoliisi (kui sõideti ülevaatusele omal jõul);
3)
volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole selle omanik;
4)
valmistajatehase või selle volitatud esindaja sertifikaadi või nende
poolt väljastatud kirjaliku tõendi selle kohta, et buss, v.a
liigendbuss, mille pikkus on üle 12 m, täidab sõiduki pöörderaadiuse
kohta kehtestatud nõudeid;
5) kasutatud sõidukil
registreerimistunnistuse.
(2) Sõiduki korraliseks, korduvaks ja erakorraliseks ülevaatuseks peab
sõiduki omanik, rentija või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised
dokumendid:
1) sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;
2)
kehtiva liikluskindlustuspoliisi;
3) juhtimisõigust tõendava
dokumendi;
4) volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või
registreerimistunnistusele märgitud kasutaja;
5)
korduvülevaatusel eelmise ülevaatuse kontrollkaardi;
6)
teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akti erakorralisel
ülevaatusel.
(3) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 loetletud dokumentidele tuleb
esitada:
1) ohtlike veoste paak- või paakkonteinersõiduki,
autokraana ja alates 2005. aasta 1. jaanuarist 7-tonnise ja suurema
tõstevõimega hüdrotõstukiga või 10-meetrise ja suurema tõstekõrgusega
korvtõstukiga varustatud sõiduki ülevaatuseks OÜ Tehnokontrollikeskus
poolt väljastatud tehnilise kontrolli protokoll. Kui ohtlike veoste
paak- või paakkonteinersõidukit kasutatakse rahvusvahelisel veol,
tuleb lisaks esitada OÜ Tehnokontrollikeskus poolt väljastatud
veoanuma ADR vastavuse tunnistus;
2) S-auto või EURO3-auto ja nende
haagise ülevaatusel valmistaja või tema volitatud esindaja poolt
väljastatud vormikohased tunnistused selle kohta, et veoauto ehitus
vastab müra ning heitgaaside osas erinõuetele ning veoauto ja tema
haagis vastavad kõrgendatud ohutusnõuetele;
3) takso
ülevaatusel taksomeetri kohandamistunnistus.
§ 8. Ülevaatuse töömaht
(1) Registreerimiseelsel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki vastavust § 7 lõikes 1 toodud dokumentidele, riiklikule tüübikinnitusele ja kehtivatele nõuetele lisas 6 toodud mahus ning määratlema lisas 8 toodud registreerimiseelse ülevaatuse aktile kantavad andmed. Kasutatud sõiduk tuleb pärast selle registreerimist esitada korralisele ülevaatusele.
(2) Korralisel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki tehnoseisundit § 3 lõikes 5 toodud mahus. Sõiduki tehnoseisund ja selle kontrollimise metoodika peavad vastama «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel kehtestatud nõuetele.
(3) Kui sõiduk esitatakse korduvale ülevaatusele ühe kuu jooksul pärast korduvülevaatuse määramist, on lubatud piirduda lisas 7 toodud sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaardil (edaspidi kontrollkaart) toodud puuduste kõrvaldamise kontrollimisega.
(4) Erakorralisel ülevaatusel peab kontrollima sõiduki tehnoseisundit korralise ülevaatuse täies mahus vastavalt käesoleva paragrahvi lõikele 2.
(5) Rahvusvahelises liikluses osaleva sõiduki, S-auto või EURO3-auto ja nende haagise, takso, õppe- ja eksamisõiduki ülevaatusel peab lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 toodule kontrollima sõiduki tehnoseisundi ja varustuse vastavust «Liiklusseaduse» § 13 lõike 3 alusel kehtestatud lisanõuetele.
(6) ADR-sõiduki ülevaatusel peab lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 toodule kontrollima veoüksuse (haagisega või haagiseta N kategooria sõiduki) tehnoseisundi, erivarustuse ja tähistuse olemasolu ning vastavust ADR-sõidukile kehtestatud lisanõuetele.
(7) Alarmsõiduki ülevaatusel peab lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 2 toodule kontrollima sõiduki tehnoseisundi ja varustuse vastavust «Liiklusseaduse» § 71 lõike 7 alusel kehtestatud lisanõuetele.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust. 07.11.2004]
§ 9. Ülevaatuse tulemuste hindamine
Sõiduki ülevaatuse tulemused peab ülevaataja kandma kontrollkaardile.
Rikked ja puudused tuleb kontrollkaardile märkida alljärgnevalt:
1)
VO – «väheohtlikud rikked ja puudused»:
tehniliselt lihtsamad rikked ja puudused, mis ei ohusta liiklust rikke
või puuduse kõrvaldamiseks vajaliku aja jooksul. Rikked ja puudused on
lihtsalt kõrvaldatavad ühe osa või sõlme vahetamise, kinnitamise või
lihtsa reguleerimise teel;
2) OV – «ohtlikud rikked
ja puudused»: tehniliselt keerulised rikked ja puudused,
mille kõrvaldamiseks on vajalikud eriseadmed ja eriettevalmistusega
töötajad ning liiklus- ja keskkonnaohtlikud rikked ja puudused.
Remondi kvaliteedi kontrollimiseks on vajalik korduvülevaatus;
3)
EOV – «eriti ohtlikud rikked ja puudused»:
rikked ja puudused, mille esinemisel ei ole võimalik ohutult
remondikohta sõita ka siis, kui ollakse teadlik rikke või puuduse
olemasolust.
§ 10. Otsused ja nendest tulenevad piirangud
(1) Vastavalt registreerimiseelse ülevaatuse tulemustele märgib ülevaataja lisas 8 toodud registreerimiseelse ülevaatuse aktile otsuse sõiduki vastavusest paragrahvi 8 lõikele 1.
(2) Vastavalt korralisel, korduval või erakorralisel ülevaatusel
avastatud rikete või puuduste iseloomule, ohtlikkusele ja arvule, peab
ülevaataja ülevaatuse kontrollkaardile märkima ühe alljärgnevatest
otsustest:
1) «tehniliselt korras» – sõiduki
tegelikud andmed vastavad registreerimistunnistusele ja sõidukil ei
esine rohkem kui neli väheohtlikku riket või puudust. Sõiduki omanik
või kasutaja peab kõrvaldama kontrollkaardile kantud rikked või
puudused esimesel võimalusel. Sõidukit ei pea korduvale ülevaatusele
esitama;
2) «ülevaatus katkestatud» – sõiduki
tegelikud andmed ei vasta registriandmetele või
registreerimistunnistusele, sõiduk on omavoliliselt ümber ehitatud või
sõidukile on omavoliliselt paigaldatud lisaseadmeid. Sõiduki ülevaatus
teostatakse täies mahus ja kontrollkaardile märgitakse kõik avastatud
rikked ja puudused. Dokumendi või tehasetähise võltsingu või
võltsimise kahtluse korral peab ülevaataja sellest kohe teatama
politseiprefektuurile ja ARK-le. Sõiduki omanik või kasutaja peab
pärast ülevaatuse katkestamist esitama sõiduki koos kontrollkaardiga
andmete kontrollimiseks või ümberehituse tunnustamiseks ARK büroole.
Pärast puuduste kõrvaldamist tuleb sõiduk esitada ülevaatuse
katkestuse määranud ülevaatuspunkti ülevaatuse vormistamiseks;
3)
«esitada korduvülevaatusele» – sõidukil on viis
või enam väheohtlikku riket või puudust ehk kasvõi üks ohtlik rike või
puudus. Kuni vigade kõrvaldamiseni loetakse sõiduk mittevastavaks
kehtivatele nõuetele, kuid erandina võib sellises tehnoseisundis
sõidukiga sõita rikete või puuduste kõrvaldamiseks mööda lühimat teed
garažeerimis- ja remondikohani ning pärast rikete või puuduste
kõrvaldamist mööda lühimat teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab
juhil kaasas olema kontrollkaart;
4) «omal jõul sõitmiseks
kõlbmatu» – sõidukil on vähemalt üks eriti ohtlik rike
või puudus. Pärast rikete või puuduste kõrvaldamist tuleb sõiduk
esitada korduvülevaatusele, milleks on lubatud sõita mööda lühimat
teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil kaasas olema
kontrollkaart.
§ 11. Ülevaatuse tulemuste vormistamine
(1) Sõiduki registreerimiseelse ülevaatuse kohta peab ARK büroo koostama ja väljastama registreerimiseelse ülevaatuse akti. Esmakordselt kasutusele võetava sõiduki registreerimisel peab ARK büroo tegema registreerimistunnistusele sissekande järgmise korralise ülevaatuse kuu ja aasta kohta, mille kinnitab allkirja ja pitseriga.
(2) Sõiduki korralise ja erakorralise ülevaatuse kohta peab ülevaataja
väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –
kontrollkaardi, millel on otsus «Tehniliselt korras». Ülevaataja peab
sõiduki registreerimistunnistusele tegema sissekande järgmise
ülevaatuse kuu, aasta ja kontrollkaardi numbri kohta ning kinnitama
sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras
sõidukile – kontrollkaardi, millel on üks järgmistest
otsustest:
a) « esitada korduvülevaatusele»
vastavalt § 10 punktile 3. Ülevaataja peab sõiduki
registreerimistunnistusele tegema sissekande «Korduv» koos ülevaatuse
teostamise kuupäevaga ning kinnitama selle allkirja ja pitseriga;
b)
«omal jõul sõitmiseks kõlbmatu » vastavalt
§ 10 punktile 4. Ülevaataja peab sõiduki registreerimistunnistusele
tegema sissekande «Sõidukõlbmatu» koos ülevaatuse teostamise
kuupäevaga ning kinnitama selle allkirja ja pitseriga;
3) sõidukile,
mille ülevaatus katkestati – kontrollkaardi, millel on otsus
«Ülevaatus katkestatud».
(3) Sõiduki rahvusvahelise ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1)
tehniliselt korras sõidukile – kontrollkaardi, lisas
9 toodud tehnoülevaatuse rahvusvahelise tunnistuse (või pikendama
seda), tegema sõiduki registreerimistunnistusele sissekande järgmise
ülevaatuse kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri kohta ning
kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt
mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(4) ADR-sõiduki ülevaatuse kohta peab ülevaataja väljastama:
1)
tehniliselt korras sõidukile – kontrollkaardi, sõiduki
ohtlike veoste autoveole lubamise tunnistuse (või pikendama seda),
tegema sõiduki registreerimistunnistusele sissekande järgmise
ülevaatuse kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri kohta ning
kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt
mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(5) S-auto või EURO3-auto ja nende haagise ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras sõidukile –
kontrollkaardi, lisades 10, 11, 12 ja 13 toodud vormi kohased
tunnistused, tegema sõiduki registreerimistunnistusele sissekande
järgmise ülevaatuse kuu, aasta ja väljastatud tunnistuse numbri kohta
ning kinnitama sissekande allkirja ja pitseriga;
2) tehniliselt
mittekorras sõidukile – kontrollkaardi, millel on otsus
«Esitada korduvülevaatusele».
(6) Takso, õppe-, eksami- ja alarmsõiduki ülevaatuse kohta peab
ülevaataja väljastama:
1) tehniliselt korras
sõidukile – kontrollkaardi, tegema sõiduki
registreerimistunnistusele sissekande järgmise ülevaatuse kuu, aasta
ja sõiduki otstarbe osas vastava märke (takso, õppesõiduk,
eksamisõiduk, alarmsõiduk) ning kinnitama sissekande allkirja ja
pitseriga;
2) tehniliselt mittekorras sõidukile –
kontrollkaardi, millel on otsus «Esitada korduvülevaatusele».
(7) Rahvusvahelisel, S-auto või EURO3-auto ja nende haagise, ADR-sõiduki ülevaatusel väljastatava tunnistuse kaotamise korral väljastatakse duplikaattunnistus mis tahes vastavat eriliigilist ülevaatust teostavas ülevaatuspunktis.
(8) Sõiduki registreerimistunnistuse vahetamisel peab ARK büroo kandma uue registreerimistunnistuse lahtrisse «Tehnoülevaatused» eelmisel registreerimistunnistusel oleva viimase kehtiva märkuse sõiduki ülevaatuse kohta ja kinnitama selle allkirjaga.
§ 12. Varasema õigusakti kehtetuks tunnistamine
Teede- ja sideministri 27. märtsi 2001. a määrus nr 26 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» (RTL 2001, 46, 656; 123, 1780; 2002, 135, 1985) tunnistatakse kehtetuks.
§ 13. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 2004. aasta 1. oktoobril.
1 EL nõukogu direktiivi 96/96/EÜ vigade parandus (EÜT L 49, 25.02.1999, lk 46); EL komisjoni direktiiv 1999/52/EÜ (EÜT L 142, 05.06.1999, lk 26–28); EL komisjoni direktiiv 2001/9/EÜ (EÜT L 48, 17.02.2001, lk 18–19); EL komisjoni direktiiv 2001/11/EÜ (EÜT L 48, 17.02.2001, lk 20–21); EL komisjoni direktiiv 2003/27/EÜ (ELT L 90, 08.04.2003, lk 41–44).
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust. 07.11.2004]
|
|
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
KONTROLLIMISELE KUULUVATE SÕIDUKITE GRUPID
Grupp 1. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles on üle üheksa istekoha (sh juhi koht) – (M2 ja M3 kategooria). Grupp hõlmab ka trolle
Grupp 2. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass on üle 3500 kg – (N2 ja N3 kategooria)
Grupp 3. Haagised täismassiga üle 3500 kg – (O 3 ja O4 kategooria)
Grupp 4. Taksod
Grupp 5. Mootorsõidukid veoste veoks, mille täismass ei ületa 3500 kg (N1 kategooria)
Grupp 6. Mootorsõidukid sõitjate veoks, milles ei ole üle üheksa istekoha (sh juhi koht) – (M1 kategooria)
Grupp 7. Mootorrattad – (L3, L4, L 5 ja L7 kategooria)
Grupp 8. Haagised täismassiga mitte üle 3500 kg (O1 ja O2 kategooria)
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
NÕUDED ÜLEVAATUSPUNKTILE
1. Ülevaatuspunktis peavad olema vähemalt järgmised ruumid: ülevaatuse ruum, kliendiruum koos ülevaatuse tulemuste vormistamise kohaga, riietusruum ja pesuruum töötajatele ning WC.
2. Ülevaatuse ruum peab olema läbisõidetav ja selle mõõdud peavad olema vähemalt järgmised:
2.1. pikkus:
2.1.1. M1, M2 (sõltuvalt
ülevaatuspunkti sisseseadest), N1, O1, O2
ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 14 m;
2.1.2.
kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil – 22,0 m;
2.2. ukseavade laius – 3,0 m;
2.3. ukseavade kõrgus:
2.3.1. M1, M2
(sõltuvalt ülevaatuspunkti sisseseadest), N1, O
1, O2 ja L kategooria sõidukite ülevaatuse ruumil –
2,5 m;
2.3.2. kõigi M, N, O ja L kategooria sõidukite ülevaatuse
ruumil – 4,2 m.
3. Ülevaatuse ruumis peab olema tähistatud ala sõiduki ülevaatusele esitanud isikutele, et võimaldada neil ohutult jälgida ülevaatuse teostamist. Ülevaatuspunkti ruumide määrduvad pinnad (põrand, vaatluskanal jm) peavad olema kaetud kergesti puhastatavate materjalidega.
4. Ülevaatuspunkti ruumid peavad vastama «Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse» (RT I 1999, 60, 616; 2000, 55, 362; 2001, 17, 78; 2002, 47, 297; 63, 387; 2003, 20, 120; 2004, 54, 389) nõuetele ja esmased tulekustutusvahendid siseministri kehtestatud nõuetele.
5. Ülevaatuspunkti territoorium peab võimaldama ülevaatuse kõigi vajalike kontrolloperatsioonide teostamist. Juurdepääs ülevaatuspunktile peab olema vaba ning ei tohi tekitada takistusi ülevaatusele saabujatele ja sealt lahkujatele.
6. Ülevaatuspunktil peavad olema, sõltuvalt ülevaadatavatest sõidukitest, tähistatud parkimisplatsid vähemalt viiele ülevaatusele saabunud sõiduautole ja kolmele veoautole, bussile või autorongile ning kahele ülevaatuse läbinud sõiduautole ja kahele veoautole, bussile või autorongile.
7. Ülevaatuspunkti sisseseade peab võimaldama ülevaatusel nõutavate kontrolloperatsioonide teostamist vastavalt ettenähtud tehnoloogiale.
8. Kohustuslikud on järgmised mõõteseadmed ja vahendid:
8.1. vaatluskanal või küllaldase tõstevõimega tõstuk sõidukitele koos tõstukiga sõiduki telje koormusest vabastamiseks;
8.2. lõtkutester (sõiduki ratta/telje raputaja);
8.3. sõiduki rataste pidurdusjõudude kontrollimise rullstend koos telje kaalu anduritega ning protsessori ja printeriga;
8.4. 4-komponendiline gaasianalüsaator (võimeline mõõtma heitgaasides CH, CO, CO2 ja O2 sisaldust), koos protsessori ja printeriga. Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
8.5. suitsususe mõõtur (kiirguse neeldumise põhimõttel) diiselmootorite heitgaasides suitsususe neeldumisteguri määramiseks koos protsessori ja printeriga. Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui tehnoülevaatust teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
8.6. seade esilaternate reguleerituse ja valgustugevuse kontrollimiseks;
8.7. valguse tugevuse mõõdik;
8.8. valguse neeldumise mõõdik (mõõtepiirkond 100–50%);
8.9. müramõõdik (mõõtepiirkond 40–120 dB). Mõõteseade ei ole kohustuslik, kui ülevaatust teostatakse ainult elektri jõul liikuvatele sõidukitele;
8.10. rismus koos indikaatorkellaga;
8.11. dünamomeeter;
8.12. rooli vabakäigu mõõdik;
8.13. manomeeter õhkpidurite kontrollimiseks – vähemalt 3 tk (ei ole kohustuslik, kui ülevaatust teostatakse ainult hüdrauliliste piduritega sõidukitele);
8.14. mõõdulint (vähemalt 10 m ja 20 m, sõltuvalt kontrollitavate sõidukite grupist);
8.15. mõõtjoonlaud (metallist);
8.16. nihik;
8.17. stopper;
8.18. vasar (250 g, varre pikkus vähemalt 500 mm);
8.19. kang (pikkusega vähemalt 500 mm);
8.20. ultraviolettlamp;
8.21. kandelamp;
8.22. luup (suurendus 2–5×);
8.23. personaalarvuti, mida on võimalik kasutada ARK arvutiprogrammidega;
8.24. meger, kui ülevaatust teostatakse elektri jõul liikuvatele sõidukitele.
9. Ülevaatajate tööriietel peab olema ülevaatust teostava firma nimi või logo.
[RTL 2004, 140, 2145 - jõust. 07.11.2004]
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
NÕUDED ÜLEVAATAJALE
1. Ülevaataja peab omama kõrg-, keskeri- või kutsekeskharidust auto või auto ja traktori erialal, v.a trolli ülevaataja, kes peab omama tehnikaalast kõrg- või keskeriharidust.
2. Ülevaataja peab olema töötanud auto või auto ja traktori erialal vähemalt kolm aastat.
3. Ülevaataja peab olema läbinud ARK poolt korraldatud ettevalmistuskursuse ja sooritanud vastavad eksamid.
4. Ülevaataja peab oskama kasutada kõiki määruse lisas 2 toodud seadmeid ja vahendeid sõiduki tehnoseisundi kontrollimiseks ja sooritama ARK poolt määratud praktika ülevaatuspunktis, mille järel ARK väljastab temale ülevaataja tunnistuse ja pitseri.
5. Ülevaatajal peavad olema juhiload vastavas ülevaatuspunktis ülevaadatavate sõidukite juhtimiseks.
6. Ülevaataja peab osalema ARK poolt korraldatavatel täienduskursustel ja sooritama vastava eksami.
7. Trollide ülevaataja peab omama piisavat elektriohutuse alast ettevalmistust.
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
ÜLEVAATUSPUNKTI PASSILE KANTAVAD ANDMED
1. Ülevaatuspunkti omaniku (äriühingu), esindaja:
1.1.
nimi;
1.2. aadress;
1.3. telefon(-id);
1.4. faks;
1.5.
elektronposti aadress;
1.6. ülevaatuspunkti:
a) aadress,
b)
juhataja nimi,
c) juhataja telefon.
2. Koostööleping:
2.1. number;
2.2. sõlmimise kuupäev.
3. Ülevaatajad:
3.1. ees- ja perekonnanimi;
3.2. tunnistuse
number.
4. Ülevaatuspunkti ruumid:
4.1. nõutavate ruumide olemasolu;
4.2.
ülevaatusruumi pikkus;
4.3. ülevaatusruumi laius;
4.4.
uste laius;
4.5. uste kõrgus;
4.6. kanali pikkus;
4.7.
kanali laius;
4.8. kanali sügavus;
4.9. sõiduki tõstuki
tüüp;
4.10. sõiduki tõstuki tõstevõime;
4.11.
tähistatud klienditsooni olemasolu.
5. Abiseadmed:
5.1. kohtventilatsiooni olemasolu;
5.2.
üldventilatsiooni olemasolu;
5.3. sõiduki telje koormusest
vabastamise tõstuki ajamitüüp.
6. Ülevaatuspunkti ümbrus:
6.1. kontrollringi olemasolu;
6.2.
tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatusele saabunud sõidukitele;
6.3.
tähistatud parkimiskohtade arv ülevaatuse läbinud sõidukitele.
7. Kohustuslikud kontroll- ja mõõteriistad:
7.1. nimetus;
7.2.
mark;
7.3. mudel;
7.4. taatlemise/kalibreerimise kuupäev.
8. Teabetahvlid ja teeviidad:
8.1. teabetahvlite informatiivsus;
8.2.
teeviitade informatiivsus.
9. Kohustuslike informatsiooni- ja normdokumentide ning õigusaktide
olemasolu:
9.1. Liiklusseadus;
9.2. Liikluseeskiri;
9.3.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele
esitatavad nõuded;
9.4. Mootorsõiduki ja selle haagise
tehnoseisundi kontrollimise eeskiri;
9.5. Eritalituse sõidukite
loetelu, nende tähistamise ja liiklemise kord;
9.6.
Mootorsõidukite ja selle haagiste registreerimise eeskiri;
9.7.
Mootorsõidukite ja nende haagiste registreerimismärkide standard;
9.8.
Ohtlike veoste autoveo eeskiri;
9.9. Suuremõõtmelise ja/või
raskekaalulise autoveo eeskiri;
9.10. Mootorsõidukijuhi
eksamineerimise ja juhtimisõiguse andmise eeskiri;
9.11.
Mootorsõidukijuhi ettevalmistamise eeskiri;
9.12. Direktiiv
96/96/EÜ ja selle parandusdirektiivid;
9.13. ARK teenuste
riigilõivud;
9.14. ülevaatuspunkti teenuste hinnad;
9.15.
ülevaatuspunkti lahtioleku ajad.
10. Sõidukite andmeteatmike olemasolu:
10.1. sõiduki
kasutamis- või remondijuhendi nimetus;
10.2. sõiduki
kasutamis- või remondijuhendi väljaandmise aasta.
11. Sõidukite kategooriad ja eriliigilised ülevaatused:
11.1.
sõidukite kategooriate loetelu, millele ülevaatuspunktis tehakse
ülevaatus;
11.2. lubatavate eriliigiliste ülevaatuste loetelu.
12. Passi koostaja(-te) märkused ja ettepanekud lepingute sõlmimise või pikendamise kohta.
13. Passi koostanud isik(-ud):
13.1. ametikoht;
13.2. ees- ja
perekonnanimi;
13.3. allkiri (allkirjad);
13.4. kuupäev.
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
KOHUSTUSLIKULE KONTROLLIMISELE KUULUVATE TÄIENDAVATE OSADE, SEADMETE, SÕLMEDE JA VARUSTUSE LOETELU
Kontrollimise käigus saadud tulemused peavad olema, niipalju kui ilma sõiduki osi demonteerimata on visuaalsel vaatlusel või mõõtmisega võimalik kontrollida, vastavuses sõidukile ja selle varustusele kehtestatud nõuetega.
Sõidukid grupist 1 |
Sõidukid gruppidest 4, 5 ja 6 |
1. Väljapääsud |
1. Esmaabivahendid |
2. Küttesüsteem |
2. Tõkiskingad |
3. Ventilatsioonisüsteem |
3. Tulekustuti |
4. Istmete paigaldus ja kinnitus |
4. Kasutamistõkis |
5. Sisevalgustus |
|
Sõidukid grupist 7 |
1. PIDURISÜSTEEM |
1.1. Mehhaaniline seisund |
1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid |
1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik |
1.1.3. Piduri peasilinder |
1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral) |
1.1.5. Elastsed pidurivoolikud |
1.1.6. Piduri hõõrdkatted |
1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad |
1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik |
1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral) |
1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud) |
1.2. Sõidupidur |
1.2.1. Toimimine |
1.3. Seisupidur |
1.3.1. Toimimine |
1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud) |
2. ROOLISEADE |
2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed |
2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel) |
2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites) |
3. NÄHTAVUS |
3.1. Vaateväli |
3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund |
3.3. Tahavaatepeeglid |
3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil) |
4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM |
4.1. Kaug- ja lähituled |
4.1.1. Seisund ja toimimine |
4.1.2. Reguleeritus |
4.1.3. Lülitid |
4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline tõhusus |
4.2.1. Tagumine ääretuli |
4.2.2. Pidurituli (-tuled) |
4.2.3. Suunatuled |
4.2.5. Udutuled |
4.2.6. Numbrituli |
4.2.7. Tagumine helkur |
4.2.8. Märgutuled |
5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS |
5.1. Teljed |
5.2. Veljed ja rehvid |
5.3. Vedrustus |
6. RAAM VÕI ŠASSII |
6.1. Raami kinnitused |
6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark) |
6.3. Heitgaasitorustik ja summuti |
6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud) |
6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise ühendused |
7. MUU VARUSTUS |
7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed |
7.2. Aku paigaldus |
7.3. Helisignaal |
8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE |
8.1. Registreerimismärk |
8.2. Tehasetähis/VIN-kood |
Sõidukid grupist 8 |
1. PIDURISÜSTEEM (ainult O2-kategooria haagisel) |
1.1. Mehhaaniline seisund |
1.1.1. Piduri peasilinder |
1.1.2. Jäigad piduritorud |
1.1.3. Elastsed pidurivoolikud |
1.1.4. Piduri hõõrdkatted |
1.1.5. Piduritrumlid, pidurikettad |
1.1.6. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik |
1.1.7. Piduri tööseadmed, töösilindrid |
1.2. Inertspidur |
1.2.1. Toimimine |
1.3. Seisupidur |
1.3.1. Toimimine |
2. TULED, HELKURID JA ELEKTRIJUHTMESTIK |
2.2. Valgustusseadmete seisund ja toimimine, värvus ja optiline tõhusus |
2.2.1. Tagumised ja külgmised ääretuled |
2.2.2. Pidurituled |
2.2.3. Suunatuled |
2.2.4. Tagurdustuled |
2.2.5. Udutuled |
2.2.6. Numbrituli |
2.2.7. Eesmised, külgmised ja tagumised helkurid |
3. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS |
3.1. Teljed |
3.2. Veljed ja rehvid |
3.3. Vedrustus |
4. ŠASSII JA KERE |
4.1. Šassii või raam ja selle kinnitused |
4.1.1. Üldine seisund |
4.1.2. Varuratta kandur |
4.1.3. Haakeseadme ohutus (sh kaitsetrossid, -ketid) |
4.2. Kere või veokast |
4.2.1. Kere või veokasti seisund |
4.2.2. Uksed ja lukud, veokasti luukide sulgurid |
5. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE |
5.1. Registreerimismärk |
5.2. Tehasetähis/VIN-kood |
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
REGISTREERIMISEELSEL ÜLEVAATUSEL KOHUSTUSLIKULT KONTROLLITAVAD DOKUMENDID JA TEOSTATAVAD TÖÖD
1. Registreerimistunnistus (kasutatud sõidukil)
2. Identifitseerimine (VIN-kood, andmesilt ja tüübikinnituse number)
3. Rehvid
4. Klaasid
5. Valgustusseadmed
6. Paigaldatud lisaseadmed
7. Katsesõit kontrollringil (vajadusel)
8. Helisignaal ja vilkurid (alarmsõidukil)
9. Sõiduki komplektsus
10. Deformatsioonide olemasolu
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
KONTROLLKAARDILE KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. Mark, kaubanduslik nimi
4. VIN-kood (tehasetähis)
5. Esmase registreerimise aeg
6. Registreerimismärk
7. Registreerimistunnistuse number
8. Mootori tüüp (vajadusel)
9. Läbisõit (km)
10. Kategooria
11. Ülevaatuse aeg
12. Ülevaatuspunkti nimi
13. Seadmetega kontrollitud mõõtmistulemused:
13.1.
Heitmed
13.2. Pidurid
14. Rikete arv (VO, OV, EOV)
15. Riketest tulenevad piirangud
16. Rikete kirjeldus
17. Ülevaatuse liik
18. Otsus (Tehniliselt korras, esitada korduvülevaatusele, omal jõul sõitmiseks kõlbmatu, ülevaatus katkestatud)
19. Kehtivuse tähtaeg
20. Tehnoülevaatuse tulemuse otsustaja
21. Tunnistuse number
22. Pitser
23. Allkiri
24. Kuupäev
25. Kellaaeg
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
REGISTREERIMISEELSE ÜLEVAATUSE AKTILE KANTAVAD ANDMED
1. Dokumendi nimetus
2. Dokumendi number
3. VIN-kood
4. Kategooria
5. Mark
6. Tüüp
7. Kaubanduslik nimi
8. Esmane registreerimine
9. Kere tüüp
10. Uste arv
11. Värvus
12. Mootori tüüp
13. Töömaht cm3
14. Võimsus kW
15. Pikkus mm
16. Laius mm
17. Kõrgus mm
18. Istekohtade arv koos juhiga
19. Seisukohti
20. Telgi kokku
21. Veotelgi
22. Telgede vahe mm
23. Tühimass
24. Täismass
25. Registrimass
26. Lubatud teljekoormus 1. teljel
27. Lubatud teljekoormus 2. teljel
28. Lubatud teljekoormus 3. teljel
29. Lubatud teljekoormus 4. teljel
30. Registri teljekoormus 1. teljel
31. Registri teljekoormus 2. teljel
32. Registri teljekoormus 3. teljel
33. Registri teljekoormus 4. teljel
34. Kandevõime
35. Koormus haakeseadmele
36. Piduriteta haagise suurim mass
37. Piduritega haagise suurim mass
38. Kiiruse piirang
39. Rehvid 1. teljel
40. Rehvid 2. teljel
41. Rehvid 3. teljel
42. Rehvid 4. teljel
43. Tüübikinnituse number
44. Tüübikood
45. Mudelikood
46. Alusdokumendid
47. Tüübivastavuse tunnistus
48. Päritoluriik
49. Märkused
50. Kuupäev
51. Büroo
52. Otsus
53. Allkiri
54. Pitser
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määrusele nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määrusele nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määrusele nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määrusele nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |
|
Majandus- ja kommunikatsiooniministri
10. augusti 2004. a määrusele nr 170 «Mootorsõiduki ja selle
haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» |