Paldiski linna põhimääruse kinnitamine
Vastu võetud 30.10.1997 nr 30
Vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (RT I 1993, 37, 558; 1994, 12, 200; 19, 340; 72, 1263; 84, 1475; 1995, 16, 228; 17, 237; 23, 334; 26--28, 355; 59, 1006; 1996, 36, 738; 37, 739; 40, 773; 48, 942; 89, 1591; 1997, 13, 210; 29, 449 ja 450; 69, 1113) paragrahvile 8 ja paragrahvi 22 punktile 9, Paldiski Linnavolikogu määrab:
1. Kinnitada Paldiski linna põhimäärus (lisatud).
2. Määrus jõustub 10. novembril 1997. a.
Volikogu esimees Anne TAKLAJA |
Kinnitatud
Paldiski Linnavolikogu 30. oktoobri 1997. a. määrusega nr. 30 |
Paldiski linna põhimäärus
I. ÜLDSÄTTED
1. Paldiski linna põhimääruse eesmärk
1.1. Paldiski linna põhimääruses sätestatakse Paldiski linna omavalitsusorganite, nende komisjonide, linna haldusaparaadi ja kohaliku omavalitsuse asutuste moodustamise kord, õigused, kohustused ning töökord.
2. Paldiski linna kohalik omavalitsus
2.1. Paldiski linna kohalik omavalitsus on tema demokraatlikult moodustatud võimuorganite õigus, võime, kohustus ja vastutus Eesti Vabariigi põhiseaduses, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduses ja teistes seadustes antud pädevuse piires iseseisvalt otsustada ja korraldada kõiki linnaelu küsimusi elanike huvides, linna arengu vajadustest, iseärasustest ning säästva arengu põhimõtetest lähtudes.
2.2. Kohalikku omavalitsust teostavad Paldiski linnas vahetu demokraatia vormis linna elanikud ja linna omavalitsusorganid.
3. Paldiski linna kohaliku omavalitsuse põhimõtted
3.1. Kohalik omavalitsus Paldiski linnas rajaneb järgmistel põhimõtetel:
3.1.1. kohaliku elu küsimuste iseseisev ja lõplik otsustamine ja korraldamine;
3.1.2. igaühe seaduslike õiguste ja vabaduste kohustuslik tagamine;
3.1.3. linna elanike õigus osaleda kohaliku omavalitsuse teostamises;
3.1.4. seaduslikkuse tagamine ja seaduslike vahendite vaba valik oma ülesannete ja kohustuste täitmisel;
3.1.5. omavalitsusorganite vastutus neile antud õiguste ja pandud kohustuste täitmisel;
3.1.6. linna elanikele võimalikult soodsatel tingimustel avalike teenuste osutamine ja vahendamine;
3.1.7. tegevuse avalikkus.
4. Paldiski linna kohaliku omavalitsuse õiguslikud alused
4.1. Paldiski linn kohaliku omavalitsusüksusena juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi põhiseadusest, kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest, muudest Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest, käesolevast põhimäärusest ning lepingutest riigiorganitega ja teiste omavalitsuste või nende liitudega.
4.2. Paldiski linn kohaliku omavalitsusüksusena otsustab ja korraldab kõiki kohaliku elu küsimusi, mis ei ole seadusega antud riigiorganite otsustada, tagades ülesannete täitmise Paldiski linna arengukava, eelarve ja maksusüsteemiga.
4.3. Paldiski linna kui omavalitsusüksust esindavad seaduste ja käesoleva põhimääruse alusel ning Paldiski Linnavolikogu (edaspidi linnavolikogu) kehtestatud korras linnavolikogu, linnavolikogu esimees, linnavalitsus ja linnapea.
5. Paldiski linna kui omavalitsusüksuse ülesanded
5.1. Omavalitsusüksuse ülesanneteks on korraldada linnas sotsiaalabi ja -teenuseid, vanurite hoolekannet, elamu- ja kommunaalmajandust, heakorda, veevarustust ja kanalisatsiooni, linnasisest transporti ja tänavate korrashoidu ning territooriumide planeerimist.
5.2. Omavalitsusüksuse ülesandeks on korraldada linna omanduses olevate lasteasutuste, põhikoolide, gümnaasiumide ja huvialakoolide, spordibaaside, raamatukogude, muuseumide ja teiste kultuuriasutuste, turva- ja hoolekodude, tervishoiuasutuste ning teiste kohalike asutuste ülalpidamist ja tööd.
5.3. Lisaks käesoleva põhimääruse punktides 5.1 ja 5.2 sätestatud ülesannetele otsustab ja korraldab omavalitsusüksus neid kohaliku elu küsimusi:
5.3.1. mis on pandud talle seadusega;
5.3.2. mis ei ole seadusega antud kellegi teise otsustada ja korraldada.
5.4. Omavalitsusüksuse ülesandeks on linna arengukava väljatöötamine ja kinnitamine ning linna elu juhtimine vastavuses Paldiski arengukavas fikseeritud prioriteetide ja põhisuundadega.
5.5. Omavalitsuse ülesandeks on tema valduses, kasutuses ja omandis oleva vara heaperemehelik haldamine sellisel viisil, et see oleks võimalikult kasulik linna kui terviku arengule.
5.6. Omavalitsus täidab talle seadusega pandud või lepingust tulenevaid riiklikke kohustusi. Riiklike kohustuste täitmise, mille kulud ei ole täielikult riigieelarvest kaetud, otsustab volikogu.
6. Paldiski linna eelarve
6.1. Paldiski linnal on käesolevast põhimäärusest ning eelarve- ja maksuseadustest lähtuv iseseisev eelarve.
7. Paldiski linna omavalitsusorganid
7.1. Paldiski Linnavolikogu on kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse alusel linna hääleõiguslike elanike poolt valitud esinduskogu.
7.2. Paldiski Linnavalitsus (edaspidi linnavalitsus) on linnavolikogu poolt moodustatav täitev ja korraldav organ.
8. Paldiski linna omavalitsusorganite suhete alused riigi kohalike haldusorganite ja kohtuorganitega
8.1. Paldiski linna omavalitsusorganite suhete aluseks riigi kohalike haldusorganitega on seadused ja vastavad lepingud.
8.2. Linnavolikogu valib Harju Maakohtu kaasistujad kohtuniku staatuse seaduses kindlaksmääratud korras.
8.3. Paldiski linn võib ühiste huvide väljendamiseks, esindamiseks, kaitsmiseks või ühiste ülesannete täitmiseks sõlmida lepinguid kohalikke omavalitsusi ühendavate organisatsioonidega ning kuuluda kohalikesse omavalitsusliitudesse.
9. Paldiski vapp ja lipp
9.1. Paldiski linna sümbolid on tema ajalooline vapp ja lipp, mille kirjeldus on kehtestatud linnavolikogu poolt järgmiselt:
9.1.1. Paldiski linna vapi kirjeldus: hõbedase kilbi külgedest eenduvad punased, müüritud, alt lainelõikelised sadamamuulid. Parempoolsel muulil on punane torn. Sinisel lainelõikelisel vapitüvel on võrdsete vahedega kuus hõbedast lainelõikelist varrast, neist ülemine eraldab muulid vapitüvest.
9.1.2. Paldiski linna vapi laiuse ja kõrguse suhe on 7:9.
9.1.3. Paldiski linna lipul on kujutatud sinisel põhjal kahte paralleelset valget horisontaaltriipu laiusega 1/9 ning vahekaugusega 1/9 osa lipu laiusest.
9.1.4. Paldiski linna lipu mõõtmed on 105x165 cm ning laiuse ja pikkuse suhe on 7:11.
9.2. Paldiski vappi võib kasutada linnavolikogu, linnavalitsuse ja tema allasutuste pitsatitel, dokumentidel, siltidel, trükistel ning suveniiridel, samuti panna üles nende ruumides.
9.3. Peale käesoleva põhimääruse punktis 9.2 sätestatud juhtude võib kasutada linna vappi ainult linnavalitsuse loal. Linnavalitsuse poolt Paldiski vapi kasutamiseks loa andmise korra ja selle eest võetava tasu määramise alused kehtestab linnavolikogu.
9.4. Paldisiki lippu tarvitatakse kõrvuti riigilipuga ning samadel alustel, mis kehtivad riigilipu kohta. Paldiski lipp asub lippude poolt vaadatuna riigilipust ja teiste riikide lippudest vasakul.
9.5. Päevad, mil Paldiski lipp heisatakse, määrab kindlaks linnavalitsus vastavalt linnavolikogu poolt kehtestatud korrale.
9.6. Paldiski vapi ja lipu kasutamise täpsema korra kehtestab linnavolikogu.
10. Asjaajamiskeel Paldiski linna omavalitsusorganites
10.1. Asjaajamiskeeleks Paldiski linna omavalitsusorganites ja nende struktuuriüksustes on eesti keel.
11. Paldiski linna piir
11.1. Paldiski linna piir kantakse riigi maakatastri kaardile vastavalt kehtivatele õigusaktidele alljärgnevalt: Paldiski linna halduspiir algab piiripunktist (edaspidi punkt) 1, Keila--Paldiski maantee endisest kontrollpunktist põhja pool Lahepere lahe äärest. Piir kulgeb 96,3 m üle Keila-Paldiski maantee punkti 2, mis asub lõuna pool maanteed, sealt mööda maantee lõunapoolset külge 876,9 m Paldiski suunas punkti 5 ja sealt 1448,3 m edelasse punkti 11, mis asub raudteest põhja pool. Punktist 11 kulgeb piir mööda raudtee põhjapoolset külge 1192,3 m punkti 13, kust pöörab üle raudtee läände ning kulgeb 1883,4 m punkti 20, mis asub Paldiski lahe ääres. Punktid 1--20 on looduses märgitud. Pakri poolsaare pindala nendes piirides on 3341 ha. Paldiski linna merepiir algab Pakri poolsaare kõige põhjapoolsemast geograafilisest punktist. Piir kulgeb Suur-Pakri saare kõige põhjapoolsemasse geograafilisse punkti, sealt mööda Suur-Pakri saare läänekallast Suur-Pakri kõige lõunapoolsemasse geograafilisse punkti ning sealt punkti 20.
11.2. Paldiski linna piiri muutmise algatab seadusega sätestatud korras linnavolikogu või Vabariigi Valitsus. Piiri muutmise otsustab Vabariigi Valitsus või tema poolt volitatud valitsusasutus seadusega sätestatud alustel ja korras.
11.3. Linna piir tähistatakse Vabariigi Valitsuse poolt kehtestatud korras.
12. Paldiski linna elaniku mõiste
12.1. Paldiski linna elanik on isik, kellel on alaline elukoht Paldiski linnas.
13. Paldiski linna elaniku valimisõigus
13.1. Täisealisel Paldiski linna elanikul on aktiivne ja passiivne valimisõigus vastavalt Eesti Vabariigi põhiseadusele ja valimisseadustele.
14. Paldiski linnavolikogu valimine
14.1. Paldiski Linnavolikogu valimisel on hääleõiguslik Eesti kodanik, kes on valimiste päeval vähemalt 18-aastane, elab püsivalt Paldiski linnas ja on Paldiskis kantud Eesti hääleõiguslike kodanike riiklikku registrisse.
14.2. Hääleõiguslik on samuti Eestis seaduslikult viibiv välismaalane, kes on valimiste päeval vähemalt 18-aastane, on valimiste aasta 1. jaanuariks vähemalt viis aastat püsivalt elanud Paldiski linnas ning on Paldiskis kantud Eesti hääleõiguslike välismaalaste riiklikku registrisse. Püsivalt Paldiski linnas elav välismaalane on isik, kes viibib Eestis alalise elamisloa alusel ja elab Paldiskis vähemalt 183 päeva aastas, kusjuures tema eemalviibimine Paldiskist ei tohi ületada 90 päeva järjest.
14.3. Paldiski Linnavolikogu liikmeks võib kandideerida iga vähemalt 18-aastane hääleõiguslik Eesti kodanik, kes hiljemalt valimiste aasta 1. juunil elab püsivalt Paldiski linnas, on Paldiskis kantud Eesti hääleõiguslike kodanike riiklikku registrisse, on andnud seaduses sätestatud korras süümevande ja valdab eesti keelt vastavalt keeleseaduses sätestatud tasemele.
14.4. Paldiski Linnavolikogu liikmeks ei või kandideerida isik, kes kannab karistust tahtliku kuriteo eest.
14.5. Hääleõiguslik ei ole isik, kelle kohus on tunnitanud teovõimetuks.
15. Paldiski linna aukodanik
15.1. Paldiski linnale osutatud väljapaistvate teenete eest või linnapoolse erilise austusavaldusena võib anda üksikisikule Paldiski linna aukodaniku nimetuse. Linna aukodaniku nimetuse annab linnavolikogu vastavalt volikogu poolt kinnitatud Paldiski linna aukodaniku statuudile.
16. Paldiski linna omavalitsusüksuse esinduskogu
16.1. Linnavolikogu on kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse alusel linna elanike poolt valitud esinduskogu.
16.2. Kohaliku omavalitsuse pädevusse kuuluvate küsimuste otsustamisel on linnavolikogu sõltumatu ning tegutseb linna elanike huvides ja nende nimel. Linnavolikogu võib linna elanike tahte väljaselgitamiseks seaduses ettenähtud korras läbi viia linnaelanike küsitluse.
16.3. Linnavolikogu määrab seaduses sätestatud korras kindlaks oma struktuuri ja reglemendi.
17. Linnavolikogu moodustamine
17.1. Linnavolikogu valitakse kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse alusel üldistel, ühetaolistel ja otsestel valimistel kolmeks aastaks, kusjuures hääletamine on salajane.
17.2. Valimised viiakse läbi mitmemandaadilistes valimisringkondades, kusjuures linnavolikogu liikmete arvu, valimisringkondade piirid ja mandaatide arvu määrab linnavolikogu eelmine koosseis vastavalt valimisseadusele.
17.3. Linnavolikogu uue koosseisu ja tema liikmete volitused algavad ning linnavolikogu eelmise koosseisu ja tema liikmete volitused lõpevad pärast valimistulemuste väljakuulutamist valimiskomisjoni poolt hiljemalt seitsmendal päeval pärast valimiste päeva.
17.4. Paldiski linna valimiskomisjon kutsub valitud linnavolikogu kokku hiljemalt seitsmendal päeval arvates valimistulemuste väljakuulutamise päevast.
18. Linnavolinik
18.1. Linnavolinik on isik, kes on osutunud valituks vastavalt kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seadusele.
18.2. Linnavolinik ei ole seotud mandaadiga, ta juhindub seadustest ning linnaelanike huvidest ja vajadustest.
18.3. Linnavoliniku tegevus on avalik. Ta annab valijaile teavet oma tegevusest linnavolikogus.
18.4. Linnavolinikule hüvitatakse vastavalt Paldiski Linnavolikogu otsusele volinikutööga seotud kulud.
18.5. Linnavolinikul on õigus teha arupärimisi volikogu poolt valitud või kinnitatud ametiisikutele, saada dokumente ja muud teavet. Linnavoliniku arupärimisele on linnavalitsus kohustatud vastama järgmisel volikogu istungil, kui arupärija seda nõuab, kusjuures sel juhul peab arupärimine olema volikogu kantselei poolt edastatud linnavalitsusele vähemalt seitse päeva enne istungi algust. Dokumendid ja muu teave esitatakse linnavolinikule hiljemalt nelja nädala jooksul pärast taotluse esitamist, välja arvatud andmed, mille väljastamine on seadusega keelatud.
18.6. Linnavoliniku kinnitamisel linnavalitsuse liikmeks või teistel seadusega sätestatud juhtudel tema volitused peatuvad.
18.7. Linnavoliniku volituste ennetähtaegsel lõppemisel teeb linna valimiskomisjon otsuse asendusliikme määramise kohta kohaliku omavalitsuse korralduse seaduses sätestatud juhul.
18.8. Linnavolinik on kohustatud esitama oma majanduslike huvide deklaratsiooni ja järgima korruptsioonivastase seaduse rakendamise korda.
19. Linnavolikogu ainupädevus
19.1. Linnavolikogu ainupädevusse kuulub järgmiste küsimuste otsustamine:
19.1.1. linna eelarve vastuvõtmine ja muutmine ning selle täitmise aruande kinnitamine;
19.1.2. kohalike maksude kehtestamine ja maksumäärade muutmine ning linna eelarvesse laekuvate kohalike maksude puhul soodustuste andmise korra kehtestamine;
19.1.3. koormiste määramine;
19.1.4. toetuste andmise korra kehtestamine;
19.1.5. linnavara valdamise, kasutamise ja käsutamise korra kehtestamine;
19.1.6. munitsipaalettevõtete ja kohaliku omavalitsuse asutuste haldamise ja likvideerimise korra kehtestamine;
19.1.7. laenude ja teiste varaliste kohustuste võtmine, mis ei ole tagatud jooksva aasta eelarvega;
19.1.8. linna arengukava kinnitamine, muutmine või tühistamine;
19.1.9. linna põhimääruse kinnitamine, muutmine või tühistamine;
19.1.10. taotluse esitamine või arvamuse andmine linna halduspiiri muutmiseks ning sellega seotud varaliste või muude vaidluste lahendamiseks;
19.1.11. linnavolikogu järgmise koosseisu liikmete arvu määramine;
19.1.12. valimisringkondade arvu, piiride ja ühtse numeratsiooni ning igas valimisringkonnas mandaatide arvu määramine, linna valimiskomisjoni ja jaoskonnakomisjoni moodustamine, komisjoni esimehe ja asendusliikmete määramine;
19.1.13. linnavolikogu esimehe ja aseesimehe valimine;
19.1.14. linnapea valimine ja ametist vabastamine;
19.1.15. linnavalitsuse liikmete (v.a. linnasekretär) kinnitamine ja ametist vabastamine;
19.1.16. umbusalduse avaldamine linnavolikogu esimehele või aseesimehele, linnapeale või linnavalitsuse liikmetele (v.a. linnasekretär) või linnavolikogu komisjoni esimehele;
19.1.17. linnavolikogu esimehe või aseesimehe töötasu määramine;
19.1.18. kohaliku omavalitsuse ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu ning palgamäärade kinnitamine;
19.1.19. linnavolikogu komisjonide moodustamine või likvideerimine, nende esimeeste valimine oma liikmete hulgast ja komisjonide koosseisude kinnitamine;
19.1.20. linnavolikogu liikmetele linnavolikogu ülesannete täitmisel tehtud kulutuste ning põhitöökohal saamata jäänud töötasu eest ettenähtud hüvituse suuruse ja maksmise korra kehtestamine;
19.1.21. linna esindamise korra kehtestamine;
19.1.22. linna fondide ja sihtkapitali asutamine;
19.1.23. kohtukaasistujate valimine;
19.1.24. Eesti Vabariigi põhiseaduse paragrahvi 79 alusel Vabariigi Presidendi valimiskogusse linnavolikogu esindaja valimine;
19.1.25. rahvahääletuste ja elanike küsitluste läbiviimine;
19.1.26. linna ehitusmääruse kinnitamine, muutmine või tühistamine;
19.1.27. kinnisasja sundvõõrandamise taotluse esitamine;
19.1.28. üldplaneeringu algatamine, kehtestamine või tühistamine;
19.1.29. üldplaneeringu projekti vastuvõtmine ja avaliku väljapaneku väljakuulutamine;
19.1.30. detailplaneeringu tühistamine.
19.2. Linnavolikogu võib võtta lisaks käesoleva põhimääruse punktis 19.1 nimetatutele enda pädevusse teisi kohaliku elu küsimusi, mis pole seadusega või linnavolikogu poolt kehtestatud korras antud kellegi teise otsustada ja korraldada.
20. Paldiski linna elanike küsitluse läbiviimine
20.1. Linnavolikogul on õigus linna territooriumil korraldada oma ülesannete täitmiseks olulistes küsimustes elanike küsitlusi.
20.2. Küsitluse läbiviimise vajaduse otsustab linnavolikogu linnavolikogu liikmete, linnavalitsuse või vähemalt 1% hääleõiguslike linnaelanike algatusel.
20.3. Elanike küsitlus viiakse läbi vastavalt linnavolikogu poolt kinnitatud korrale.
21. Paldiski Linnavolikogu struktuur
21.1. Linnavolikogu töötab täiskoguna, samuti volikogu eestseisuse, komisjonide ja fraktsioonide kaudu.
21.2. Linnavolikogu moodustab kohustuslikult linnavolikogu liikmete hulgast revisjonikomisjoni. Teised alalised komisjonid moodustatakse linnaelu terviklike probleemvaldkondade osas seisukohtade esitamiseks ja otsustamise ettevalmistamiseks.
Linnavolikogu ajutised komisjonid moodustatakse vastavalt vajadusele.
22. Paldiski Linnavolikogu esimees
22.1. Paldiski Linnavolikogu esimees:
22.1.1. korraldab linnavolikogu tööd, kutsub kokku ja juhatab linnavolikogu istungeid ning korraldab nende ettevalmistamist;
22.1.2. esindab Paldiski linna vastavalt seadusele, käesolevale põhimäärusele ja linnavolikogu poolt kehtestatud korrale;
22.1.3. kirjutab alla linnavolikogu poolt vastuvõetud määrustele, otsustele ja teistele dokumentidele;
22.1.4. juhatab eestseisuse koosolekuid;
22.1.5. täidab muid seaduse alusel ja käesoleva põhimäärusega talle pandud ülesandeid.
23. Paldiski Linnavolikogu esimehe ja aseesimehe valimise kord
23.1. Linnavolikogu valib volinike seast salajase hääletamise teel linnavolikogu koosseisu häälteenamusega linnavolikogu esimehe ja aseesimehe. Aseesimehe kohale asutakse kandidaate üles seadma alles pärast esimehe valimise protseduuri lõppemist. Linnavolikogu esimees või aseesimees, kelle ametikoht on palgaline, ei tohi töötada samal ajal veel teisel tasulisel ametikohal, välja arvatud teaduslik või pedagoogiline töö.
23.2. Linnavolikogu esimehe ja aseesimehe kandidaatide ülesseadmine:
23.2.1. kandidaadi ülesseadmise kohta esitatakse kirjalik ettepanek;
23.2.2. kandidaadid nummerdatakse ülesseadmise järjekorras ning koostatakse eraldi nimekirjad linnavolikogu esimehe ja aseesimehe kandidaatide kohta;
23.2.3. nimekirjade sulgemise otsustab linnavolikogu lahtisel hääletamisel poolthäälteenamusega.
23.3. Linnavolikogu esimehe ning esimehe asetäitja valimisel on igal linnavolinikul üks hääl.
23.4. Pärast nimekirjade sulgemist valitakse lahtisel hääletamisel poolthäälteenamusega häältelugemiskomisjon, kes valib oma liikmete hulgast komisjoni esimehe ja sekretäri. Komisjoni suuruse otsustab linnavolikogu.
23.5. Häältelugemiskomisjon valmistab ette valimisbülletäänid ja viib läbi salajase hääletamise.
23.6. Hääletamistulemuste kohta koostab komisjon protokolli, millele kirjutavad alla kõik komisjoniliikmed.
23.7. Protokolli kinnitab linnavolikogu poolthäälteenamusega lahtisel hääletamisel.
23.8. Linnavolikogu esimeheks ja aseesimeheks valituks osutub kandidaat, kes saab volikogu koosseisu häälteenamuse.
23.9. Kui ükski esitatud kandidaatidest ei saa nõutavat häälteenamust, viiakse läbi kordushääletamine. Kordushääletusel jäävad kandideerima kaks enim hääli saanud kandidaati.
23.10. Kui kumbki kandideerima jäänud kandidaatidest ei saanud kordushääletusel nõutavat häälteenamust, kutsutakse kokku volikogu erakorraline istung, kus toimub kordusvalimine vastavalt käesolevas põhimääruses sätestatule.
24. Paldiski Linnavolikogu komisjon
24.1. Linnavolikogu moodustab alatisi ja ajutisi komisjone ja määrab nende tegevuse valdkonnad, kinnitab alatiste komisjonide põhikirjad.
24.2. Linnavolikogu komisjoni esimees valitakse linnavolinike hulgast salajase hääletamise teel volikogu poolthäälteenamusega. Komisjoni liikmed kinnitatakse volikogu poolthäälteenamusega komisjoni esimehe ettepanekul. Komisjoni (v.a. revisjonikomisjon) peab kuuluma linnavalitsuse esindaja ja vähemalt 1/4 komisjoni liikmetest peavad olema linnavolinikud.
24.3. Linnavolikogu komisjoni töövorm on koosolek. Koosolek on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa vähemalt pool komisjoni liikmetest. Otsused võetakse vastu poolthäälteenamusega.
24.4. Linnavolikogu komisjoni pädevus ja töökord määratakse kindlaks linnavolikogu reglemendis ja komisjoni põhikirjas.
24.5. Kõik linnavolikogu komisjonid annavad volikogule vähemalt kord aastas aru tehtud tööst.
25. Revisjonikomisjon
25.1. Linnavolikogu moodustab oma volituste ajaks linnavolinikest linnavalitsuse tegevuse ning linna majandustegevuse kontrollimiseks revisjonikomisjoni, kes tegutseb linnavolikogu poolt kinnitatud põhikirja alusel.
25.2. Revisjonikomisjon kontrollib vähemalt üks kord aastas linna majandustegevuse otstarbekohasust ja kooskõla linnavolikogu määrustes ja otsustes sätestatuga, samuti tulude tähtaegset sissenõudmist ja arvelevõtmist ning kulude vastavust linna eelarvele.
25.3. Revisjonikomisjon teatab avastatud puudustest ja nende kõrvaldamise ettepanekutest kirjalikult linnavalitsusele. Linnavalitsus paneb revisjonikomisjoni akti koos omapoolsete seisukohtadega ning abinõude plaaniga linnavolikogus arutamisele.
25.4. Revisjonikomisjonil on õigus saada oma tööks vajalikku teavet ja dokumente.
25.5. Revisjonikomisjon peab enne linna eelarve täitmise aruande kinnitamist linnavolikogule oma töö tulemustest aru andma ning esitama märkused ja ettepanekud puuduste kõrvaldamiseks.
26. Paldiski Linnavolikogu fraktsioon
26.1. Linnavolinikud võivad moodustada linnavolikogu fraktsioone.
26.2. Fraktsiooni tegevuse alguseks loetakse tema registreerimise momenti linnavolikogu istungil. Registreerimise aluseks on vähemalt nelja linnavoliniku allkirjaga varustatud kirjalik avaldus.
26.3. Fraktsioon võib esitada enda poolt kandidaate kõigil isikuvalimistel.
26.4. Fraktsioonil on õigus algatada ja ette valmistada linnavolikogu määruste ja otsuste projekte.
27. Paldiski Linnavolikogu istung
27.1. Linnavolikogu täiskogu töövorm on istung, mis toimub vastavalt linnavolikogu poolt kinnitatud reglemendile. Linnavolikogu on otsustusvõimeline, kui istungist võtab osa vähemalt pool linnavolinikest.
27.2. Linnavolikogu istungit juhatab linnavolikogu esimees, tema äraolekul aseesimees. Linnavolikogu koosseisu esimest istungit juhatab kuni esimehe valimiseni valimiste linnakomisjoni esimees.
27.3. Linnavolikogu istungi päevakord koostatakse linnavolikogu esimehe või aseesimehe poolt, arutatakse läbi linnavolikogu eestseisuses ning kinnitatakse linnavolikogu istungil poolthäälteenamusega.
27.4. Linnavolikogu arutab istungil üksnes päevakorda lülitatud ja linnavolikogu reglemendis sätestatud korras ettevalmistatud küsimusi. Pärast päevakorra kinnitamist ei tohi seda enam muuta.
27.5. Linnavolikogu teeb otsused poolthäälteenamusega. Käesoleva põhimääruse punktides 19.1.2--19.1.3, 19.1.5--19.1.10, 19.1.13--19.1.14, 19.1.16 ja 19.1.22 nimetatud küsimustes on otsustuste tegemiseks vajalik volikogu koosseisu häälteenamus.
27.6. Linnavolikogu istungi käik protokollitakse. Lisaks protokollile tehakse istungist fonosalvestus, mida säilitatakse linnavolikogu kantseleis kolm aastat. Linnavolikogu kantselei tagab istungi vormistamise ja istungi materjalide kättesaadavuse reglemendis ettenähtud korras.
27.7. Linnavolikogu istungi kokkukutsumine, küsimuste arutelu, hääletamine, määruste, otsuste ja protokolli vormistamine toimub seaduses ja linnavolikogu reglemendis sätestatud korras.
28. Paldiski Linnavolikogu õigusaktide vastuvõtmine ja nende jõustumine
28.1. Linnavolikogu määruste ja otsuste vastuvõtmine toimub vastavalt linnavolikogu poolt kinnitatud reglemendile ning nende algatamise õigus on:
28.1.1. linnavolikogu istungil;
28.1.2. linnavolikogu komisjonil;
28.1.3. linnavolikogu fraktsioonil;
28.1.4. linnavolikogu eestseisusel;
28.1.5. linnavolinikel;
28.1.6. linnapeal;
28.1.7. linnavalitsusel;
28.1.8. vähemalt 1% hääleõiguslikest Paldiski elanikest.
28.2. Linnavolikogu võib oma otsusega teha linnavalitsusele ülesandeks välja töötada õigusakti eelnõu.
28.3. Linnavolikogu määrused, otsused ja protokollid tehakse kõigile isikutele kättesaadavaks linnavolikogu kantseleis. Üldise tähtsusega linnavolikogu määrused avaldatakse Riigi Teataja Lisas.
28.4. Üldise tähtsusega määrused jõustuvad Riigi Teataja Lisas avaldamisele järgneval päeval, kui õigusaktis eneses ei ole sätestatud teist tähtaega. Linnavolikogu otsused jõustuvad neis sätestatud tähtajal.
28.5. Linnavolikogu määrused ja otsused saadab linnavolikogu kantselei kümne päeva jooksul pärast vastuvõtmist täitjatele ja teistele asjaosalistele, määrused õiguskantslerile. Linnavalitsuse kantselei saadab linnavolikogu poolt vastuvõetud määrused ja otsused linnavalitsuse struktuuriüksustele.
29. Paldiski Linnavalitsus kui omavalitsuse täitev ja korraldav organ
29.1. Linnavalitsus on linna omavalitsuse kollegiaalne täitev ja korraldav organ, kes viib praktilise tegevusega ellu õigusaktides Paldiski omavalitsusele pandud ning linnavolikogu määrustes ja otsustes seatud ülesandeid.
29.2. Linnavalitsus realiseerib käesoleva põhimääruse punktides 5.1--5.6 nimetatud ülesandeid õigustloovate ja teiste aktide andmise, linna majandustegevuse, elanike kaasamise ja kontrolli kaudu.
29.3. Linnavalitsus moodustab linnavolikogu poolt kinnitatud kohaliku omavalitsuse ametiasutuste struktuuris ettenähtud linna haldusaparaadi, juhib selle ja samuti linna omanduses olevate ettevõtete, asutuste ja organisatsioonide tegevust ning määrab kindlaks linnavalitsuse sisese teenistuse korra.
29.4. Linnavalitsus võib oma täitva ja korraldava tegevuse üksikud funktsioonid lepingu alusel üle anda teistele isikutele, jäädes ise kontrollijaks ja vastutajaks nimetatud ülesannete täitmise eest.
29.5. Linnavalitsuse liikmed, linnavalitsuse struktuuriüksuste juhid ja teised korruptsioonivastase seaduse rakendamise korras loetletud ametiisikud on kohustatud esitama oma majanduslike huvide deklaratsiooni.
30. Paldiski Linnavalitsuse struktuur ja moodustamise põhimõtted
30.1. Linnavalitsusse kuuluvad linnapea, abilinnapead, linnanõunikud ja linnasekretär.
30.2. Linnavalitsuse kinnitab (v.a. linnasekretär) linnapea ettepanekul linnavolikogu oma volituste ajaks. Linnasekretär on ametikohajärgselt linnavalitsuse liige.
30.3. Linnavalitsuse liikmeks kinnitatud linnavoliniku volitused peatuvad tema linnavalitsuse teenistuses oleku ajaks.
30.4. Linnavolikogu uue koosseisu valimiste järel, samuti linnavalitsuse tagasiastumisel lõpevad endise linnavalitsuse ning algavad uue linnavalitsuse volitused volikogu poolt uue valitsuse ametisse kinnitamise päevast.
31. Linnavalitsuse kinnitamise kord
31.1. Linnapea esitab linnavolikogule kinnitamiseks linnavalitsuse koosseisu nimekirjana.
31.2. Linnavalitsuse liikmete kinnitamine toimub linnavolikogu poolthäälteenamusega linnavalitsuse liikmete nimekirja alusel salajasel hääletamisel.
31.3. Linnapea poolt kinnitamiseks esitatud linnavalitsuse liikmete nimed kantakse kõik ühele hääletussedelile. Igale linnavolikogu liikmele antakse üks linnavalitsuse liikmekandidaatide nimekirjaga hääletussedel. Hääletussedelile märgib hääletaja iga linnavalitsuse liikmekandidaadi nime järele oma seisukoha poolt või vastu.
31.4. Hääletamise läbiviimiseks valitakse lahtisel hääletamisel poolthäälteenamusega häältelugemiskomisjon, kes valib oma liikmete hulgast komisjoni esimehe ja sekretäri.
31.5. Häältelugemiskomisjon valmistab ette hääletussedelid ja viib läbi salajase hääletamise.
31.6. Hääletamistulemuste kohta koostab komisjon protokolli, millele kirjutavad alla kõik liikmed.
31.7. Protokoll esitatakse volikogule kinnitamiseks poolthäälteenamusega lahtisel hääletamisel.
31.8. Linnavalitsuse liikmeks kinnitatuks osutub linnavalitsuse liikmekandidaat, kes saab linnavolikogu poolthäälteenamuse.
31.9. Linnavalitsuse liikme ametist vabastamise kinnitab linnavolikogu linnapea ettepanekul. Linnavolikogu kinnitab linnapea ettepanekul ametisse uue linnavalitsuse liikme.
31.10. Linnavalitsuse liikme saab ametist vabastada ka talle volikogus umbusaldust avaldades.
32. Paldiski Linnavalitsuse pädevus ja töökord
32.1. Linnavalitsus kui kollegiaalne täitev ja korraldav omavalitsusorgan on kohustatud otsustama, korraldama ja lahendama kõiki linna jaoks vajalikke küsimusi, mis Eesti Vabariigi ja linnavolikogu õigusaktidega ning linna põhimäärusega pole antud riigi või linnavolikogu ainupädevusse.
32.2. Linnavalitsus võtab linnavalitsuse istungil vastu määrusi ja korraldusi. Määrus jõustub kümnendal päeval pärast avalikustamist või selles ettenähtud tähtajal. Korraldused jõustuvad neis ettenähtud tähtajal.
32.3. Linnavalitsuse määrused ja korraldused avalikustatakse linnavalitsuse kantselei kaudu. Linnavalitsuse istungite protokollid on kättesaadavad linnavalitsuse kantseleis. Määruses fikseeritud juhtudel avaldatakse määrus Riigi Teataja Lisas või kohalikus ajalehes. Linnavalitsuse määrused saadetakse kümne päeva jooksul pärast nende vastuvõtmist õiguskantslerile. Linnavalitsuse määrused ja korraldused saadab linnavalitsuse kantselei seitsme päeva jooksul pärast nende vastuvõtmist täitjatele ja teistele asjaosalistele.
32.4. Linnavalitsuse istungit juhatab linnapea, tema äraolekul üks abilinnapeadest.
32.5. Linnavalitsus on õiguspädev küsimusi otsustama, kui istungist võtab peale linnapea või tema asendaja osa pool linnavalitsuse koosseisust. Otsustused võetakse vastu poolthäälteenamusega. Häälte võrdsuse korral otsustab eesistuja hääl.
32.6. Linnavalitsuse ja tema haldusaparaadi tegevus toimub linnavalitsuse poolt kinnitatud reglemendi alusel.
32.7. Linnavalitsus korraldab Paldiski linna esindamist kohtutes.
33. Paldiski linnapea
33.1. Linnapea on linnavalitsuse juht. Ta esindab Paldiski linna kui omavalitsusüksust ja linnavalitsust suhetes riiklike ja mitteriiklike asutuste, teiste juriidiliste isikute ja üksikisikutega nii linnas, Eesti Vabariigis kui ka välismaal vastavalt seadusele, linna põhimäärusele ning linnavolikogu poolt kehtestatud korrale ning juhib linnavalitsuse ja selle aparaadi tööd.
33.2. Linnapea:
33.2.1. korraldab linnavalitsuse tööd;
33.2.2. esitab linnavolikogule kinnitamiseks linnavalitsuse koosseisu ja teeb ettepanekuid selle muutmiseks;
33.2.3. nimetab kooskõlastatult linnavalitsusega ametisse linnavalitsuse struktuuriüksuste juhid;
33.2.4. annab linnavalitsuse sisemise töö korraldamiseks käskkirju;
33.2.5. kirjutab alla linnavalitsuse määrustele ja korraldustele ning korraldab nende täitmist;
33.2.6. täidab muid talle seaduste ja muude õigusaktidega pandud ülesandeid.
33.3. Linnapea ametitunnus on linnapea ametiraha.
33.4. Linnapea äraolekul asendab linnapead abilinnapea, kellele on tehtud ülesandeks linnapea asendamine vastavalt linnavalitsuse liikmete vahelisele tööjaotusele.
34. Paldiski linnapea valimise kord
34.1. Linnapea valimiseks tuleb linnavolikogu kokku kutsuda hiljemalt kahe nädala jooksul linnavolikogu tööle rakendamisest.
34.2. Vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse paragrahvile 45 valitakse linnapea salajase hääletamise teel linnavolikogu koosseisu häälteenamusega.
34.3. Linnapea kandidaatide ülesseadmine:
34.3.1. kandidaadi ülesseadmise kohta esitatakse kirjalik ettepanek;
34.3.2. kandidaadid nummerdatakse ülesseadmise järjekorras ning koostatakse nimekiri;
34.3.3. nimekirja sulgemise otsustab linnavolikogu lahtisel hääletamisel poolthäälteenamusega;
34.3.4. linnapea valimisel on igal linnavolinikul üks hääl.
34.4. Pärast nimekirja sulgemist valitakse lahtisel hääletamisel poolthäälteenamusega häältelugemiskomisjon, kes valib oma liikmete hulgast komisjoni esimehe ja sekretäri.
34.5. Häältelugemiskomisjon valmistab ette valimisbülletäänid ja viib läbi salajase hääletamise.
34.6. Hääletamistulemuste kohta koostab komisjon protokolli, millele kirjutavad alla kõik liikmed.
34.7. Protokolli kinnitab linnavolikogu poolthäälteenamusega lahtisel hääletamisel.
34.8. Linnapeaks valituks osutub kandidaat, kes saab linnavolikogu koosseisu häälteenamuse.
34.9. Kui ükski esitatud kandidaatidest ei saa nõutavat häälteenamust, viiakse läbi kordushääletamine. Kordushääletusel jäävad kandideerima kaks enim hääli saanud kandidaati.
34.10. Kui kumbki kandideerima jäänud kandidaatidest ei saanud kordushääletusel nõutavat häälteenamust, kutsutakse kokku volikogu erakorraline istung, kus toimub kordusvalimine vastavalt käesolevas põhimääruses sätestatule.
35. Paldiski linnasekretär
35.1. Linnasekretär on ametikoha järgi linnavalitsuse liige, kelle nimetab ametisse ja vabastab ametist linnapea.
35.2. Linnasekretär juhib linnavalitsuse kantselei tegevust, korraldab linnakantselei valduses oleva linnavara, sealhulgas eelarvest haldusaparaadi ülalpidamiskuludeks eraldatud vahendite kasutamist ja käsutamist.
35.3. Linnasekretär korraldab linnavalitsuse istungite ettevalmistamist, linnavalitsuse määruste avaldamist ning töö avalikustamist, linnavalitsuse juriidilist teenindamist.
35.4. Linnasekretär esindab linnavalitsust kohtus erivolitusteta.
35.5. Linnasekretär hoiab linna vapipitsatit ja täidab teisi seaduse või linnavalitsuse liikmete vahelise tööjaotuse alusel pandud ülesandeid.
35.6. Linnasekretäri asendamise korra määrab linnapea.
35.7. Linnasekretäril peab olema juristi kvalifikatsioon.
36. Paldiski Linnavalitsuse ametiasutuse struktuur
36.1. Linnavalitsus moodustab linnavolikogu poolt kinnitatud kohaliku omavalitsuse ametiasutuste struktuuris ette nähtud ametiasutused (haldusaparaadi), mille koosseisu kuuluvad linnavalitsuse kantselei ja linnavalitsuse teised struktuuriüksused.
36.2. Linnavalitsuse kantselei ja teiste linnavalitsuse struktuuriüksuste põhimäärused kinnitab linnavalitsus.
36.3. Linnakantselei on linnavalitsuse struktuuriüksus, kelle põhiülesandeks on linnavalitsuse töö funktsionaalne kindlustamine. Linnavalitsuse struktuuriüksused täidavad oma haldusalas vahetult omavalitsuse täitva ja korraldava võimu volitusi, analüüsivad olukorda ning valmistavad ette küsimusi otsustamiseks linnavalitsuses ja linnavolikogus.
37. Kohaliku omavalitsuse teenistus
37.1. Kohaliku omavalitsuse teenistus on töötamine Paldiski linna kohaliku omavalitsuse ametiasutuses.
37.2. Kohaliku omavalitsuse teenistus toimub vahetult linnavalitsuses, linnavalitsuse struktuuriüksustes ja linnavolikogu kantseleis.
37.3. Kohaliku omavalitsuse teenistust korraldatakse avalikku teenistust reguleeriva ning tööseadusandluse alusel.
38. Kohaliku omavalitsuse teenistujate sotsiaalsed tagatised
38.1. Linnavolikogu esimehel, linnapeal ja linnavalitsuse liikmetel, kes vabastatakse ametist neile umbusalduse avaldamise tõttu või seoses linnavolikogu või linnavalitsuse volituste lõppemisega, on õigus lisaks seaduses ettenähtud hüvitusele saada hüvitust proportsionaalselt ametis oldud ajaga kuni kuue kuu ametipalga ulatuses.
38.2. Käesolevas paragrahvis ettenähtud hüvitust ei maksta, kui linnavolikogu esimees, linnapea või linnavalitsuse liige:
38.2.1. vabastatakse ametist omal soovil;
38.2.2. valitakse linnavolikogu või linnavalitsuse volituste lõppemisel järgmise linnavolikogu koosseisu poolt linnavolikogu esimeheks, tasustatavaks aseesimeheks või linnapeaks või kinnitatakse linnavalitsuse liikmeks.
38.3. Käesolevas paragrahvis ettenähtud hüvitust ei maksta linnavalitsuse liikmele, kes astub ametist tagasi umbusalduse avaldamise tõttu, kui selle aluseks on avaliku teenistuse seaduse paragrahvis 84 loetletud distsiplinaarsüüteod, mille eest on ette nähtud distsiplinaarkaristus.
38.4. Kohaliku omavalitsuse teenistujate suhtes kehtivad avaliku teenistuse seaduses riigiteenistujatele ette nähtud sotsiaalsed tagatised.
39. Paldiski linna omavalitsusorganite õigusaktid
39.1. Linnavolikogul ja linnavalitsusel on õigus anda üldaktidena määrusi.
39.2. Linnavolikogul on õigus üksikaktidena anda otsuseid, linnavalitsusel korraldusi. Linnapea ja linnavalitsuse struktuuriüksuse juhid annavad oma volituste piires käskkirju.
39.3. Linnavolikogu ja linnavalitsuse õigusaktide algatamise, nende vormistamise, jõustumise ja täitmisele pööramise kord sätestatakse linnavolikogu ja linnavalitsuse reglemendis.
39.4. Linnavolikogu ja linnavalitsuse õigusaktide muutmine ja tühistamine toimub seadustes ning linnavolikogu ja linnavalitsuse reglemendis ettenähtud korras. Seaduse ja teiste õigustloovate aktidega vastuolus olevate linnavalitsuse aktide muutmiseks või tühistamiseks on linnavolikogul õigus teha linnavalitsusele ettepanekuid. Linnavalitsus võib taotleda volikogu poolt vastuvõetud määruse või otsuse uuesti läbivaatamist.
40. Õigusaktide algatamine Paldiski linna elanike poolt
40.1. Vähemalt ühel protsendil hääleõiguslikel linnaelanikel on õigus algatada linnavolikogu määruste või otsuste, linnavalitsuse määruste või korralduste vastuvõtmine, muutmine või tühistamine.
40.2. Käesoleva paragrahvi punktis 1 ettenähtud algatus vormistatakse kirjalikult vastava eelnõuna ja allkirjastatakse taotlust esitavate või toetavate linnaelanike poolt. Kui linnavolikogu pädevusse kuuluv algatatud küsimus esitatakse linnavalitsusele, edastatakse see ühe kuu jooksul linnavolikogule koos omapoolse seisukohaga.
41. Paldiski Linnavolikogu ja linnavalitsuse õigusaktidele esitatavad nõuded
41.1. Linnavolikogu määrustele ja otsustele ning istungite protokollidele kirjutab alla istungit juhatanud linnavolikogu esimees või aseesimees.
41.2. Linnavalitsuse määrustele ja korraldustele kirjutavad alla linnapea ja linnasekretär, istungi protokollidele istungit juhatanud linnapea või abilinnapea ning protokollija.
41.3. Linnavolikogu määrused avalikustatakse enne nende jõustumist linnavolikogu kantseleis. Üldise tähtsusega määrused avaldatakse Riigi Teataja Lisas. Määrused jõustuvad avaldamisele järgneval päeval, kui õigusaktis eneses ei ole sätestatud teist tähtaega.
41.4. Linnavolikogu otsused jõustuvad neis sätestatud tähtajal ning need tuleb saata täitjatele ja asjaosalistele.
41.5. Linnavalitsuse määrused jõustuvad kümnendal päeval pärast nende avalikustamist linnavalitsuse kantseleis, kui õigusaktis eneses ei ole sätestatud teist tähtaega. Korraldused jõustuvad neis ettenähtud tähtajal.
41.6. Linnavolikogu kantselei korraldab linnavolikogu aktide süstematiseerimise, nende avaldamise ja saatmise täitjatele.
41.7. Linnavalitsuse kantselei korraldab linnavalitsuse aktide süstematiseerimise, nende avaldamise ja saatmise täitjatele.
41.8. Linnavolikogu määrused ja linnavalitsuse määrused saadetakse kümne päeva jooksul pärast nende vastuvõtmist õiguskantslerile.
42. Linnavara mõiste
42.1. Linnavara on linna kui kohaliku omavalitsusüksuse omandis olevad kinnis- ja vallasasjad ning linna varalised õigused ja kohustused.
42.2. Linnaeelarvesse laekuvad maksud ja linna kasuks seatud reaalkoormatistest tulenevad võlad loetakse linnavaraks neile nõudeõiguse tekkimise päevast.
42.3. Linnavara kohta peetakse linnavalitsuse ühtset ja avalikku registrit.
42.4. Linna osalemise äriühingutes ja fondides otsustab linnavolikogu.
43. Linnavara valdus
43.1. Linnavara valdajad on linnavolikogu, linnavalitsus, linnavalitsuse struktuuriüksus ja kohaliku omavalitsuse asutus. Linnale kuuluvad ettevõtted, asutused ja muud organisatsioonid on linnavara valdajateks oma põhikirja järgi.
43.2. Linnavara valdajaks võib seaduses ja linnavolikogu poolt kehtestatud korras olla kolmas isik.
43.3. Linnavara valdajad peavad tagama linnavara korrashoiu ja otstarbekohase kasutamise ning on vastutavad linnavara säilimise eest.
44. Paldiski linna eelarve tulud ja kulud
44.1. Linna eelarve tulud on:
44.2.1. laekumised maksudest;
44.2.2. laekumised munitsipaalasutustest ja -varadest ning ettevõtlusest;
44.2.3. rahalised toetused ja sihtotstarbelised laekumised;
44.2.4. laenud ja intressid;
44.2.5. muud laekumised.
44.2. Linna eelarve kulud on assigneeringud:
44.2.1. seadusega pandud kohustuste täitmiseks;
44.2.2. lepingutest tulenevate kohustuste täitmiseks;
44.2.3. muude vajaduste finantseerimiseks;
44.2.4. reservfondi moodustamiseks vähemalt 1% ulatuses eelarve kuludest.
44.3. Linna eelarveaasta algab 1. jaanuaril ja lõpeb 31. detsembril.
45. Paldiski linna eelarve koostamine ja tasakaalustamine
45.1. Linna eelarve koostamise aluseks on linna arengukava. Eelarve koostamise korra kehtestavad seadus ja linnavolikogu.
45.2. Eelarvesse lülitatakse kõik linna tulud ja kulud. Eelarve peab olema tasakaalus. Iga ettepanek eelarve või eelarve projekti muutmiseks või tagasilükkamiseks tuleb esitada koos põhjendatud tulude või kulude muudatuste reaalsete katteallikate äranäitamisega.
45.3. Linna eelarve projekti koostamist korraldab linnavalitsus, kes teatab eelseisva eelarveaasta majandusliku ja sotsiaalse arengu prognoosi põhjal igale eelarveliste vahendite kasutajale tema kulude piirsumma. Vahendite kasutajad esitavad oma täpsustused ja vastulaused koos linna arengukava vastava osa täpsustamise või muutmise ettepanekutega.
45.4. Linna eelarve tulude ja kulude tasakaalustamiseks võib linnavalitsus teha linnavolikogule ettepaneku laenu võtmiseks, linnavara müügiks enampakkumisel või linna võlatähtede (obligatsioonide) emiteerimiseks.
45.5. Linna eelarve projekt, vastuvõetud eelarve, eelarvemuudatused ning eelarve täitmise aruanne avaldatakse üldiseks teadmiseks linna elanikele.
46. Paldiski linna majandustegevus
46.1. Linna majandustegevus on:
46.1.1. osalemine ettevõtluses;
46.1.2. tehingud linnavaraga;
46.1.3. ajutiselt vabade eelarvevahendite paigutamine intressi saamiseks;
46.1.4. fondide ja sihtkapitalide vahendite suunamine.
46.2. Linnavara valdajate majandustegevus ei tohi rikkuda vastava tegevusala vaba konkurentsi põhimõtteid.
46.3. Käesoleva põhimääruse punktis 43.1 sätestatud linnavara valdajad võivad oma ülesannete täitmiseks sõlmida lepinguid füüsiliste ja juriidiliste isikutega seadusega ja linnavolikogu poolt kehtestatud korras.
47. Paldiski linna kohalikud maksud ja koormised
47.1. Kohalikud maksud ja maksumäärad kehtestab seaduse alusel linnavolikogu enne linna eelarve kinnitamist või muutmist ja need rakendatakse koos eelarvega.
47.2. Seaduse alusel võib linnavolikogu kehtestada koormise füüsilistele ja juriidilistele isikutele kohustuslike tööde tegemiseks linna territooriumil kehtestatud heakorraeeskirjade täitmiseks.
48. Paldiski linna arengukava mõiste
48.1. Linna arengukava on dokument, milles on sätestatud Paldiski linna sotsiaalmajandusliku olukorra ning keskkonna seisundi analüüs ja prognoos, arengu põhisuunad, territoriaalse üldplaneeringu ja infrastruktuuri arendamise alused.
48.2. Linna arengukava koostatakse vähemalt kaheks eelseisvaks aastaks ning see on kooskõlas linna perspektiivplaaniga.
48.3. Arengukava projekt esitatakse linnavolikogule pärast linnavalitsuse ja linnavolikogu komisjonides läbiarutamist. Volikogu teeb arengukava projekti kättesaadavaks linna kõigile elanikele, avaldades selle kohalikus ajalehes.
48.4. Linna elanikud esitavad ettepanekud arengukavasse linnavolikogu kantseleisse linnavolikogu poolt kehtestatud ajaks.
48.5. Pärast esitatud ettepanekute läbiarutamist linnavalitsuse ja linnavolikogu komisjonides kinnitab linnavolikogu linna arengukava ning teeb selle kõigile kättesaadavaks.
48.6. Arengukava muutmise vajadust tingivate asjaolude ilmnemisel on linnavalitsusel õigus ja kohustus algatada linnavolikogus arengukava muutmise menetlus.
49. Paldiski linna üldplaneering
49.1. Linna üldplaneering on linna funktsioonide täitmise tagamiseks välja töötatud terviklik maakasutusplaan, mille kehtestab linnavolikogu vabariigi õigusaktides ning volikogu määrustes ja otsustes sätestatud nõudeid arvestades.
49.2. Detailplaneeringud on linna üldplaneeringu täpsustatud osad, mille kehtestab linnavalitsus.
50. Paldiski linna ehitus
50.1. Linnaehitus on:
50.1.1. ehitise püstitamine maa peale ja maapõue;
50.1.2. olemasoleva ehitise laiendamine juurde-, peale- ja allaehitamise teel;
50.1.3. ehitise konstruktsioonide, ruumijaotuse või välisilme konstruktsiooniline muutmine;
50.1.4. tehnoloogilise ümberseadistamisega seotud ehitus- ja paigaldustööde tegemine;
50.1.5. ehitise lammutamine.
50.2. Linnaehituse aluseks on linna üldplaneering ja detailplaneeringud. Linnaehitust reguleeritakse planeerimis- ja ehitusseadusega ja muude Eesti Vabariigi ning linnavolikogu ja linnavalitsuse õigusaktidega.
51. Paldiski linna kultuuriväärtuste kaitse
51.1. Paldiski omavalitsusorganite ülesanne on tagada linna territooriumil asuva mis tahes isiku omandis või valduses olevate ajaloo-, ehitus-, arheoloogia-, kunsti- ja muude mälestiste ja väärtuste säilimine.
51.2. Kaitse alla kuuluvate objektide väljaselgitamise ning valdamise, kasutamise ja käsutamise korra või nende suhtes vastavate piirangute seadmine toimub linnavalitsuse ettepanekul linnavolikogu määrustega ja otsustega ning muude kehtivate õigusaktidega sätestatud korras.
52. Keskkonnakaitse
52.1. Linna omavalitsusorganite ülesanne on tagada tervislik elukeskkond, linna territooriumil asuvate kaitstavate looduslike koosluste ja üksikobjektide säilimine.
52.2. Paldiski linn peab oma arenguprioriteediks säästvat arengut.
53. Paldiski linna välissuhete korraldamise alused
53.1. Paldiskil on õigus iseseisvalt astuda vastavate rahvusvaheliste organisatsioonide liikmeks või arendada nendega koostööd.
53.2. Rahvusvaheliste organisatsioonide liikmeks astumise või nendest lahkumise, samuti nendes linna esindamise küsimuse otsustab linnavolikogu.
53.3. Paldiski omavalitsusorganitel on õigus vabalt arendada vastastikku huvipakkuvat ja kasulikku koostööd kõikide linnade ja omavalitsusüksustega väljapoole Eesti Vabariiki.
54. Paldiski linna suhted sõpruslinnadega ja regionaalne koostöö
54.1. Paldiski arendab vastastikku huvipakkuvat ja kasulikku koostööd väljakujunenud sõpruslinnadega, otsib ja sõlmib uusi koostöösidemeid Paldiski arengu ja elanike huvides.
54.2. Paldiski linna omavalitsusorganid oma struktuuriüksustega osalevad Paldiski arenguga seotud omavalitsusüksuste regionaalses koostöös, arendavad sidemeid ja teevad koostööd teiste riikide omavalitsusorganitega.
54.3. Paldiski linna omavalitsusorganitega või nende poolt volitatud esinduste või isikute poolt sõlmitud välislepingud kuuluvad läbivaatamisele ja kinnitamisele linnavolikogus, kui nende täitmisega kaasnevad kohustused linnale või täiendavad kulutused linnaeelarvest.
XI. PALDISKI LINNA PÕHIMÄÄRUSE VASTUVÕTMINE JA MUUTMINE
55. Paldiski linna põhimääruse vastuvõtmine ja muutmine
55.1. Põhimääruse võtab vastu või muudab linnavolikogu.
55.2. Põhimäärus või selles tehtud muudatus loetakse vastuvõetuks siis, kui linnavolikogu istungitel on läbi viidud vähemalt kaks lugemist. Põhimäärus või selles tehtud muudatus võetakse vastu volikogu koosseisu häälteenamusega.
55.3. Põhimäärus või selles tehtud muudatus jõustub linnavolikogu poolt määratud päevast.